القائمة الرئيسية

الصفحات

احلام_الزين_الفصل4_5_الاخير بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 احلام_الزين_الفصل4_5_الاخير بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

احلام_الزين_الفصل4_5_الاخير بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

4_مالو ابوكي..ابوكي في داره فيه ايه...مين الي قلك الكلام  ده 

قالت بتعب شديد ..نعمه..نعمه بنت عمككك..قالت خبطتو العربيه واخدتوه على المندره..وقالتلي مفيش حد روحيلو ..ابويا فين..هو فين 


زين اتسعت عنيه بزهول وقال..نعمه..ولسه هيكلمها لقاها غابت عن الوعي بقى يحرك وشها ويفوقها ويقول بلهفه..احلام. احلام ردي علي..احلام كلميني يا حبيبتي..حقك عليا..جقك عليا يا احلام..بس كانت مش في الدنيا خالص شالها بسرعه وحطها على السرير ومش مهتم لجرحو الي نزف تاني 


زين بقى يفوق فيها وجاب علبه البرفان وبقى يحاول يقومها وهو قلقان جدا عليها ..وبيلعن نفسه على غبائه وتسرعه ازاي يفكر انها ممكن تعمل كده وهو عارف ان دي مش اخلاقها اصلا ..و ضم اديه بغضب شديد من نعمه وحركاتها الي مش عارف يعمل فيها ايه 


لسه هيقوم يروحلها شاف احلام بتفتح عنيها وهي بتقول بتعب.. بابا 


زين اتنهد ودموعه محبوسه في عيونه وقال... احلام كلميني انتي كويسه سمعاني يا حبيبتي 


احلام بصتله بتوهان وقالت... بابا.. بابا فين 


زين اتنهد بحزن وقال ..ابوكي في داره ما حصلوش حاجه دي نمره اتعملت عليكي هخليكي تبقى تكلميه 


احلام استغربت وقعدت بالعافيه وقالت بتعب... يعني هو كويس انت متاكد ولا بتقولي كده علشان تسكتني 


زين ضحك وقرص خدها بلطافه وقال انا لو علي عايزك  تفضلي تتكلمي العمر كله ومعايزش اسكتك واصل..صوتك  دوايا واموت لو مسمعتوش 


احلام  ابتسمت لا اراديا على كلامه الجميل وعيونه  اللي بتلمع بالحب بس بسرعه افتكرت اللي عملوا فيها ولما ضربها وقعدت وقالت بزعيق... يا سلام صوتي دواك ما تقدرش تعيش من غيره ..ده انت حالا كنت هتموتني خالص ولا نسيت 


زين اتنهد وقال ..لا منسيتش وندمان على اللي عملته بس صدقيني ده اقل حاجه كان ممكن اعملها معاكي بالنسبه للي كان جواي ..انتي مشوفتيش كانوا بيبصولك كيف..  ..اي حد يقولك حاجه تجري على طول كده.. اللي اسمها نعمه دي ما تسمعيش كلامها واصل دي بتكرهك  وبتغير منك 


احلام  قالت باستغراب..ليه  وانا لحقت عملتلها حاجه هتغير مني ليه 


زين قال.. علشان خطفتيني منها هي كانت رايداني 


احلام بصتلو باستغراب وضحكت بشده وقالت..  والنبي ايه..يعني الهانم عملت معايا كده علشان بتتخانق معايا عليك..طب كانت تقولي ..كنت هقولها خديه خالص...هو انت مستاهل اصلا انها تخطط علشانك 


احلام قالت كده ولسه هتقوم مسك ايدها وقال ..الناس شيفاني استاهل ومالي عين كل الصبايا ..الا انتي يا غزالي كنت الوم على العشاق وانا خالي لما اتبليت تعالوا شوفوا حالي 

بقلم....زهرة الربيع

احلام ابتسمت على كلامه الرقيق وبقت تبصلو وهيه تايهه في عيونه العسلي وزين ميل عليها وقال كفاياكي يا احلام..متدلليش عليا اكتر... وحيات عيونك ما بقيت قادر اتحمل ..انسي اي حاجه مزعلاكي واوعدك اني هخليكي ست الكل وست البلد كلها..وست قلبي الوحيده ..وقرب تاتي بس دفعتو ووقفت وقالت بارتباك..انا قولتلك خليك بعيد و 


بس داخت جدا وكانت هتقع جري بسرعه وسندها وقعدها على السرير وقال...متقوميش دلوك...انتي شكلك تعبانه قوي..تحبي اجبلك الدكتوره 


قالت بحزن..لا انا كويسه..مش بستحمل الخوف والقلق وافتكرت بابا حصلتلو حاجه بجد 


زين قعد جمبها وقال..بتخافي عليه بعد كل الي عملو معاكي...ان عارف انو غصبك على الجواز مني ومرضيش يقف معاكي بعد الي انا عملتو 


احلام قالت بسخريه..اذا كنت لسه بتعامل معاك وبكلمك بعد الي عملتو..على الاقل ده ابويا 


زين ابتسم وقال معملتش حاجه..انتي حقي..انا بعشقك يا بت ..وبتمنالك الرضا ترضي 


احلام لسه هتزقو بصتلو واتفاجأت ببقعه دم على جلبيتو البيضه اتخضت وقالت..ايه ده يا زين انت بتنز،ف وقاعد تهزر 


زين ابتسم وقال..عادي يعني ..وبعدين مش موجوع قوي 


احلام قالت بخوف.. لاطبعا.. يلا نام ..نام حالا

ونيمتو على على السرير وبقت تعقملو الجرح وهيه حاسه بذمب رهيب 


زين كان بيتألم شويه بس باصص لعيونها وجمالهم وتايه فيها قال...هو انا لو طلبت منك طلب تنفذيه 


احلام قالت بحزن...طلب ايه ده

زين قال ...تعالي نامي على دراعي خليني اضمك لقلبي واشبع منك..برتاح قوي 


احلام اتوترت جدا ولفت الجرح بالشاس والقطن كويس وقالت...طبعا لا..انت خليك هنا علشان تعبان وانا هنام على الكنبه 


لسه هتقوم مسك ايدها وقال...لا ..لو مش هتنامي جاري اتا هقوم..مينفعش تنامي على الكنبه علشان خاطري تعالي جاري 

احلام اتنهدت وقالت لا..ولسه هتمشي شدها بكل قوتو وبرضو نيمها جمبو 


احلام بقت تزقو وتقول..يازين مش عايزه اخليك تننز،ف تاني سبني

زين بص لعيونها وقال ..بس انا بنزف..قلبي بينزف وبيتقطع...خليكي يا احلام  طمنيني انك معايا 


احلام استغربت صدق المشاعر الي في كلامو من اول يوم وهيه فاكره انو عايزها رغبه مش حب بس كل تصرفاتو بتقول العكس ..هديت شويه وقالت..احم..طيب انا ممكن انام جمبك...يس ابعد شويه 


زين شدد من مسكتو ليها زي الطفل الي ماسك في امه وفال..لا..لا انا عايزك جمبي..جمبي قوي وكمل وقال بحزن..عايز اطمن انك ليا.. ليا لوحدي..كل يوم ببقى خايف ...بقول لو صحيت لقيتك لحد تاني وضغط على دراعها بقوه وقال بغضي. انا اقتلو واقتلك ..وهقتل نفسي مهقدرش اعيش من بعدك 


احلام بصتلو بحزن اول مره يصعب عليها قالت ...هو انت حبيتني كده امتى يا زين 


زين ابتسم وقال..من اول يوم جيتي فيه البلد من ٣ سنين من اول ما شوفتك عقلي طار ..ليه لما كنت اتقدملك كنتي ترفضي ليه خلتيني اعمل معاكي كده واتجوزك غصب 


احلام نزلت دموعها وقالت...الي حصل مش هنقدر نغيرو يا زين..وكمان مش هقدر احبك...حتى لو كنت عايزه اديلك فرصه مش هقدر انسى انك اعتديت عليا ...وقامت من جمبو وراحت تنام على الكنبه 


زين غمض عنيه وحاول يستجمع قوتو وقال...انا معملتش معاكي حاجه...انتي لسا بنت بنوت يا احلام 


احلام بصتلو بسرعه وصدمه وقالت..ايه 


زين قال زي ما سمعتي انا يوميها لما خطفتك واخدتك على بيت الجبل كنت ناوي احاول معاكي علشان توافقي عليا

بس انتي مقبلتيش تسمعيني حتى وقتها جات في بالي الفكره الملعونه دي..اني لو قدرت اخليكي ليها...مش هينفع تتجوزي غيري وفعلا حاولت معاكي بس انتي تعبتي من كتر الخوف  وغمرتي 


انا وقتها مقدرتش اذيكي واصل مع انك كنتي تحت يدي اول مره احس بالضعف ده كنتي قدامي وكنت اقدر اطولك بسهوله...بس انتي لا..مقدرتش ...انا وهمتك اني اعتديت عليكي..علشان توافقي عليا...بس انا ملمستكيش وتقدري تذوري اي دكتوره وتتأكدي 


احلام كانت مصدومه جدا وبصتلو بزهول شديد وقالت..انت..انت اكيد بتضحك عليا انا انا لما قمت كان فيه

قاطعها زين وقال..كل حاجه شوفتيها انا عملتها..علشان توافقي عليا..انا ملمستكيش..مقدررتش اعملها وقعد بيأس على السرير وقال..ولا هقدر اعملها وانتي معيزاش يا احلام 


احلام اتملت عيونها دموع وقربت متو عايزه تفهم الي حصل بالظبط بس الباب خبط 


احلام اتنهدت ولسه هتروح تفتح قال بسرعه خليكي انتي ولبس اول جلابيه قابلتو علشان يداري الجرح وفتح وكانت نعمه 


زيت بصلها بغضب شديد وقال..وليكي عين توريني وشك بعد الي عملتيه...عارفه لو مكنتيش بت عمي كنت دفنتك مكانك 


نعمه قالت بدموع مصتنعه...خلاص يا زين انا كده كده هدفن..انا حامل يازين...ولو عرفو هيقتلوني 


زين اتصدم بشده وقال بزهول..حامل..حامل ازاي..ومن مين يا بت الكلب ولسه هيضربها احلام جريت عليه وبقت تبعدو عنها 


نعمه قالت بدموع...منك طبعا هيكون من مين..انت ناسي لما جرجرتني على اوضتك وخدتني غصبانيه..انا دلوك حامل انت الي غصبتني يا زين والمفروض تصلح الي عملتو 


احلام بصتلها بزهول وزين بصلها وقال..دي مجنونه..مجنونه متصدقيهاش اقسم بالله ما لمستها 


نعمه طلعت اختبار حمل  وقالت...الاختبار اها...انا حامل يا احلام وميرضكيش فضيحتي وبقت تبكي جامد باصتناع 


احلام قالت ..لا ميرضنيش ولازم يتجوزك ووووو

العدد مكملش بس ميغلاش على عيونكم وروني اجمل تفاعل يا قمراتي🥰😍

💥💥💥💥

5_نعمه طلعت اختبار حمل  وقالت...الاختبار اها...انا حامل يا احلام وميرضكيش فضيحتي وبقت تبكي جامد باصتناع 


احلام قالت ..لا ميرضنيش ولازم يتجوزك 


زين غمض عنيه بغضب وحزن ولسه هيتكلم قالت احلام...وابن عمك لازم يدور على ابو الولد.. طالما حامل يبقى اكيد تعرفي ابوه مين 


نعمه قالت بسرعه وغضب..ما انا بقولك اها..حامل من زين

احلام قالت بسرعه زيها..وانا مش مصدقاكي ياروحي..ومش هصدق...ومش هتقدري تصحكي عليا تاتي كفايه الي عملتيه من شويه...وقربت منها وقالت بتحدي..وياريت بقى تشيلي جوزي من دماغك..ده لمصلحتك..لانو مبيحبش غيري ولا هيحب وانتي هتخسري على الفاضي 


نعمه بصت لها بحقد شديد ومشيت بغضب وهيه بتتوعد لها 


زين كان بيبصلها بزهول ومش متوقع انها تدافع عنو ابدا

قال بسرعه ..اقسم برب العز ما لمستها و 


بس احلام قاطعتو وقالت..مصدقاك... ومش عارفه ليه ..واثقه في كل كلمه قولتها..مصدقه انك ملمستهاش وانك ملمستنيش انا كمان ...لو كنت صارحتني من الاول كنت هصدقك يا زين...انا  احساسي عمره ما كدب عليا 


زين شدها ليه وقال ..واحساسك قلك ايه 

احلا وقالت...قلي انك بتعشقني..ومش شايف غيري ومستحيل تقرب لواحده تانيه...وقلي كمان جربي العشق ده..حاسه انو جميل اوي 


زين قال بسعاده ..قوي قوي هيعجبك..وهيطيرك فوق السحاب..مش هتندمي وعد يا احلامي 


بس انزهل بشده لما قالت ..طب اثبتلي 


زين مكانش مصدق نفسو وقال..ها قولتي ايه

احلام قالت.عايزاك تثبتلي انك مقربتش مني ..واني هبقى مبسوطه في حبك..عايزه اجرب جنون عشقك الي كان بيسرق قلبي ..انا ملك اديك يا زين 


زين شعوره في اللحظه دي كان ميتوصفش ابدا لحظه اتمنها من وقت ماشافها مكانش فيه كلام ممكن يقولو وجيه وقت الفعل.. شالها واتوجه بيها ناحيه السرير وهيه قالت بقلق..زين لاحسن تنز،ف تاتي نزلني و 


زين قاطعها وقال...انا قلبي الي كان بينز،ف ...ومكانش فيه حاجه وجعاني قده  بس دلوك القلب طاب والعقل داب..بكلمتين منك يااحلامي..وعاش معاها اجمل لحظات حياتو بلهفه شديده وهو مش مصدق نفسو 


عند نعمه كانت هتتجنن من الي قالتو  احلام وبتبكي بهستريا ومش مصدقه انها اخدت منها زين قالت بغضب ..انتي لازم تموتي يا احلام زين ليا انا ..ليا انا وحدي..واتصلت على شخص وقالت..اسمع فيه حاجه هبعتك تجيبها وهستناك عند الصور بتاع الجنينه متطولش عليا 


عند زين كان نايم بارتياح لان احلام اخيرا بقت ليه قال..انا مبسوط قوي بيكي...مبسوطه انك بقيتي ليا حلم واتحقق يا احلامي 


احلام ابتسمت وقالت..انا كمان مبسوطه انك جمبي 


زين ابتسم وقال ربنا يخليكي ليا

بصتلو بابتيامه وقالت ويخليك ليا...انا هروح استحمى علشان ننزل نتغدى 


زين ابتسم وقال..بس انا هجيب الغدا هنا انهارده مش هننزل واصل 


احلام ابتسمت وقالت براحتك..وراحت استحمت وطلعت وكانت زي القمر 


زين بصلها باعجاب وقال..يخربيت جمال الي خلفوكي قمر يا بت ولسه هيقرب ضحكت  وقالت ..وبعدين معاك وانبي بقى جعانه روح هات الغدا 


زين اتنهد وحاول يهدى وقال..ماشي هناكل هتروحي مني فين

ودخل اخد شور وطلع وكان لابس بنطلون وبس  ولسه هيطلع ينادي للخدم قالت بسرعه..رايح فين البس حاجه قبل ما تطلع 


زين استغرب وقال بضحك..ليه هتعاكس 


قالت بضيف..انا بتكلم بجد..البس حاجه

زين ابتسم وقال..بتغيري ولا ايه

احلام قالت..هتموت وتسمعها بس مش هريحك واقولها يلا البس لتبرد.. 


زين ضحك وقال مش شرط تقوليها على فكره..انا لو كنت اعرف ان الهبله الي اسمها نعمه هتلهلبك كده مكنتش تعبت كل ده 


احلام قالت بضيق..زين ..متعصبنيش وسيرتها متجبهاش على لسانك..يلا روح هاتلي الغدا 


زين ضحك و لبس جلابيتو وطلع ووقف عند الباب وقال بمشاكسه..لو قابلتني ارد عليها السلام ولا تزعلي 


احلام حدفت عليه دبدوب كان على السرير وقالت..هقتلك يا زين 


زين ضحك ومشي اول ما نزل نعمه جريت ناحيه اوضتهم .. ودخلت من تحت الباب تعبان صغير بس سام جدا وجريت على اوضتها 


احلام كانت بتبص على نفسها في المرايه وبتتعطر وهيه مبسوطه جدا انو بيحبها قوي لدرجه دي ..بس وقفت مكانها لما حست بحاجه على رجلها وفجأه الثعبان قرصها جامد وصرخت بكل صوتها وقعدت على الارض وهيه ماسكه رجلها وبتبص للتعبان بزهول 

بقلم...زهرة الربيع

زين كان بيتكلم مع واحده من الخدم واول ما سمع صوتها طله جري على اوضتو ودخل بزعر ولقاها على الارض جري عليها وقال..فيه ايه يا احلام مالك 


احلام بصتلو بدموع وقالت بتعب..تعبان ..تعبان قرصني يا زين 


زين اتسعت عنيه بصدمه وقال..تعبان تعبان ايه 


بس قطع كلامو لما لقا تعبان من النوع السام جدا جري عليه ضربو بقوه على راسو موتو ورجع لاحلام وقال برعب..احلام ...حبيبتي قرصك فين 


احلام كانت ماسكه رجلها وتعبانه جدا زين مسك رجلها برعب سديد وبقى يسحب السم ببقو بس كانت ابتدت تعرق وشفايفها ازرقت من السم 


زين كان مش قادر يتحرك من الرعب عليها بس جري لبسها اول عبايه قابلتو وشالها وجري بيها وهو مش حاسس ولا سامع الي حواليه جري على  العربيه وطلع بيها على المستشفى..وهو ضاممها بايد وبيسوق بايده التانيه وبيقول..متخافيش ياقلبي مش هيحصلك حاجه...ونزلت دموعه وهو بيرتعش بخوف عليها وقال...مش هتروحي مني يا احلام..انا صدقت ما بقيتي ليا يا قلبي لا لا مش هيحصلك حاجه ربنا مش هيسيبني مش هيسيبني.. وبقت دموعه تنزل بغزاره وهو بيقرأ في ايات القرأن 


احلام رفعت ايدها وحطتها على خده بتحاول تطمنه بس وقعت ايدها وغابت عن الوعي وهنا زين انهار وبقى يسوق اسرع وهو بيدعي وبيحاول يفوقها وبيقول..فتحي يا قلبي  متغمضيش يا احلام...احلام علشاني وانبي..احلااام 


بعد شويه وصل المستشفى وشالها ودخل بيها هو بيزعق وقلب الدنيا 


الاطباء اخدوها على الطوارئ وابتدو يعملولها الازم وكان السم متمكمن منها لان التعبان سام جدا بس كمان زين لحقها في اقرب وقت 


زين كان بينزف لانو نزل بيها السلم وهو شايلها وجرحو لسه ملمش قوي وكان ابتدى يدوخ لانو سحب لها السم بس رغم تعبو فضل رايح جاي حوالين الاوضه الي احلام فيها وكل الي في بالو انها تقوم 


بعد شويه كان واقف عند الباب وبيبص عليها بدموع والدكتور عقملو جرحو وادالو حقنه للسم وكتن مش راضي يتحرك من عندها لحد ما الدكتور سمحلو يدخل يقعد جمبها يمكن يهدى 


زين دخل ونام جمبها على السرير  وقال...لو هتروحي خديني معامي يا احلام..متسبنيش احب على يدك ونزلت دموعه 


بعد شويه احلام فتحت عنيها لقتو نايم جمبها وماسك فيها بقوه وبقت تفتكر كل الي حصل ولهفتو ودموعه ابتسمت وقالت ...وعسى ان تكرها شيئا وهو خير لكم ..وبصتلو  ومسحت دمعه على خده 


هنا زين حس وقال بلهفه..احلام..انتي كويسه..انادي للدكتوره و 


بس قاطعتو وقالت بتعب...متقومش جمبي..عيزاك جمبي 


زين ابتسم بدموع وقال..كنت هروح فيها 


احلام ابتسمت وقالت...واتسيبني لمين..انا مبقتش اقدر اكمل من غير الحب ده كلو

زين حط ايده على خدها وقال ..حقك عليا..انا متأكد انها مقصوده كنتي هتموتي بسببي بس اوعدك هتكون اخر مره 


احلام فهمت انو يقصد نعمه وهيه كمان شكت فيها بس قالت بسرعه...اوعى تأذيها يا زين..دي بنت عمك 


زين بص لعيونها وقال بعشق..واللي خلق الخلق..لو اي حد غيرها كان فتحتي عيونك لقتيه في قبره...بس..بس دي زي ما قولتي بت عمي..ومربيها كنها اختي ..هيه هبله وصغيره..انا كارها بعد الي عملتو..بس مقدرش اموتها..سامحيني في دي يا قلب زين 


احلام ابتسمت  وقالت..انل مكنتش هسامحك لو اذيتها ..لو ملكش خير في اهلك مش هيبقالك خير فيا 


زين ابتسم وقال..بس متقلقيش منها تاني..انا هجوزها علشان تتهد فيه واحد متقدملها واحنا كنا هنرفضوه لان حالتو  مش كد كده بس دلوك هنوافق عليه وهتبعد عن البيت..وانعيش سوا في امان..مش عايز منك غير انك تفضلي معايا 


احلام ابتسمت وقالت..بس انا عايزه منك كل حاجه عايزه حبك لاخر ملي فيه وعايزه قربك وغيرتك وجنونك وكل حاجه عيزاك زي ما انت بكل ما فيك انت ليا الحب ده ليا لوحدي 


زين ابتسم وقال..ومن يوم ما اتولد وهو ليكي يا احلام وقبلك القلب مدقش واصل..انا متمنيتش قد قربك يا احلامي واحلى ايامي❤🥰 


تمت...........

كنتم مع اسكربت🌹 أحلام الزين🌹 بقلم زهرة الربيع زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون🥰


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS