القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق النمر الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية عشق النمر الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية عشق النمر الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

بعد يومين

عند عمرو

خرج من أوضة الملابس شااف ال حبس انفااسه

ملك وهي لابسة فستان طويل مفصل على جسمها وكان فاتح عند صدرهااا مثلث وشعرهاا خلت حر وهي بتلبس حلاقتهاا بصت لانعكاسه في المراية اتوتر من نظراته

قرب منهاا وهي توترهاا بيذيد لحدما الحلق وقع على الأرض

جاءت تأخذه بس وقفهااا

ملك استني كده غلط عليكي متنسيش انك حامل

بلعت ريقهاا بتوتر من الكدبة ال هتجيب اجلهاا. دي

اداهاا الحلق وهو ببصلهاا بتوهاان اول مرة يكون بالقرب ده منهاا

جاءت تاخذ منه الحلق مسك ايدهاا وسحبها لعنده وحاوطها من خصرهااا وبعدها فقد السيطرة على نفسه معهاااا

حاوطته من رقبته وهي بتباادله بشووق ادايه استنت اللحظة دي

فاقت على نفسهاا لما حست بايده على سحاب الفستان

فصلت قبلتهم بالعافية وهو بيزمجر باعترااض

ملك بخجل شديد ” كده هنتااااخر


 


 


عمرو بضيق ” روحي غيري الفستان ده وحش ااوي

ملك بزعل ” ليه بس ده الفستان عاجبني

عمرو. ” وانا قلت انه وحش ودلوقتي تروحي وتغيري

ملك بحزن. ” حاضر هغيره

وراحت تغيره اماا هو اتنهد بضيق من زعلهاا

…….

عند اياااد كان بختلس النظر ليهااا حرم من شوفتهاا يومين

لانهاا حبست نفسهاا في أوضة الضيوف لمدة يومين ادايه

اشتااق لهااا

وقف عز قداامه وهو بيديله الكرافيت

عز بابتسامة. ” تعرف اني مبعرفش اربطها ومفيش عريس من غير كرافت مش كده

ايااد بابتسامة وهو بيساعده ” اعتبرهااا هدنة

عز ” وانا وااانت من امتى كاان في بينااا مشاكل ي اخي

اياااد بابتسامة ” ابداا ي اخي


 


 


عز ” انا مكنش قصدي اخسر باباا صفقااته كلهاا انا بس انضحك علياا لاني مكنش عندي الخبرة الكافية في الشغل

إياد ” انت مش محتاج تبررلي حاجة ي عز انت اخويا الكبير

واناا اكتر حد بفهمك اداايه انك طيب

عز. ” ده مكنش رائي باباا الله يرحمه

ايااد. ” انت بتعرف ادايه هو كان قاسي معناا

المهم دلوقتي انك تبدااا حياة مع ال بتحبهاا هي وابنك

عز. ” بس لازم اربيهااا الاول

دي كل همهاا الفلوس ي اياااد مش شايفة الناس ال حوليهاا

بيحبوهاا ادايه

انا اسف بسببي اضطريت تتجوز اختهاا وو…

إياد. ” الاول مكنتش عايزهاا كنت خايف لتطلع ذي اختهاا

بس بعدما عرفتهااا عرفت اداايه هي حلوة وجميلة و

عز ” حيلك حيلك ده اانت وااقع اااوي

ايااد وهو بيحك رااسه بحرج ” واضح علياا مش كده

عز. ” جدا


 


 


بعد فترة وصلوا المعازيم و العروسة و العريس

كانت حياة مع ملك قاعدين يتكلموا بعدما ازواجهم رفضوا انهم يرقصواا

حياة ” هو انتي بجد حامل ذي ماا ابيه قال ي ملك

ملك. بخوف ” انا غلطت ي حيااة ااوي

انا كدبت على عمرو وقلتله اننا يعنى. واني حامل

بس والله خفت ليطلقني انتي عارفة اناا بحبه ادااايه

حياة ” ده مش مبرر لعملتك دي ي ملك انتي لازم تقوليلو

قبل ما يعرف من حد غيرك …انتي سامعاني بقولك ااي

ملك بهمس. ” خلاص فااات الاوان

استوعبت حياة كلامهااا لما عمرو جاء ومسكها من ايدها بغضب وهو بيسحبهاا لبراا الحفل رغم اعترض حياة

انتهى الحفل وكله راااح لوجهته

عند عز و حبيبة

دخل بيهاا الأوضة وهو حاملهاا وبيقولهاا

عز ” نورتي بيتك واوضتك ي حبيبتي

حبيبة. بخجل ” شكرا


 


 


قرب منهاا بحب سرعان ماتحول وقالهااااا

عز. ” انتي هتنااامي على الأرض ي حبيبة من يوم وطالع

حبيبة بصدمة ” انت بتقول ااي ي عز انت اتجننت ازاي انام غلى الأرض واناا حامل

عز. ” مش مشكلتي هحضرتك دبستيني في الجوازة دي من غير ماترجعيلي استحملي بقى ال هيجرالك

حبيبة. ” انا عملت كده عشان بحبك ي عز وو

عز بغضب. ‘ كذابة عملتي كده عشان الفلوس

بس متحلميش تاخذي قرش واحد مني فاهمة

……

عند ملك وعمرو

ملك بخووف. ” هدي. شوية ي عمرو انا خايفة ارجوك هدى

عمرو بغضب ” بقى عيلة ذيك تضحك علياا وتفهمني اني قربت منك لا وكمان حامل

ملك ” عملت كده عشان مطلقنيش اناا مش هعرف أعيش من غيرك

عمرو ” ده مش مبرر لعملتك دي ملك وهتدفعي تمن خداعك ليا غالي اااوي فاهمة

وقف على جنب وهو. بيحاول يهدى من غضبه شوية

اماا هي كانت قاعدة بوجه شاحب وقلب متألم


 


 


وصلهااا عمرو البيت ودخلت اوضتهاا هي وعمرو وكانت بتبكي

بشدة مسحت دموعهاا لما دخل الأوضة

قرب عليهاا وهو حس انه زودهاا ااوي

عمرو باسف ” ملك اناا

ملك بثبات مزيف ” طلقني

عمرو. باستغراب ” انتي بتقولي اااي

ملك. ” طلقني عشاان ترتااح وتريحني

قرب عليهاا فرجعت هي تلقائيا رجعت لوراء

عمرو ” بقى لما تطلقي مني هترتاااحي ي ملك

ملك ” ااااه

حاوطها من خصرهااا ” بصي في عيني وجاوبيني

ملك ” انا هبقى مرتاحة لما اشوفك مرتاح حتى مع غيري ي عمرو…..

بصلهااا وقلبه بينبض بصخب من كلامهااا فقد السيطرة على نفسه معهااا وهي استسلمتله وبقت مرااااته شرعا

….

عند اااايااد

حياة ” الفرح خلص ي ايااد طلقني

إياد ” حاضر ي حيااة هطلقك……

رواية عشق النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم


إياد وهو بيقلع التيشرت بتاعه ” حاضر ي حياة هطلقك بس بعد اما اخذ حقي

حياة برعب. ” انت أكيد اتجننت انا مستحيل اسيبك تقرب علياا

إياد ببرود. ” يبقى انسى اني اطلقك حياة هانم

حياة وهي بتضربه في صدره بقوة

ااانت ااي ي اخي ااي بقولك مش عايزك طلقني بقولك طلقني

ااي مبتفهميش

مسك دراعها بغضب ” اخرسي

قولتلك قبل كده مليون مرة طلاق مش هطلق

بالذووق بالعافية هتفضلي مرااتي فاهمة

حياة بقلة حيلة ” انت عايز مني اااي

إياد ” عايز فرصة ارجع احببك فياا من تاني واعشقك انا فيه اكتر من دلوقتي

انا بعشقك ي حيااة


 


 


حياة وهي بتبصله بصدمة ” اانت بتحبني اا ناا

ايااااد بحب ” انااااا بعشقك

تمسكي فيكي بالطريقة دي من حبي ليكي مش متخيل حياتي من غيرك لأنك بقيتي كل حياتي ي حياة

حياة ” بس حبيبة وو

اياااد. ” هحكيلك كل حاجة …….

……..

كان بيسوووق عربيته بسرعة وهو بيتذكر انه اول ماافاق ملقهاش جنبه ولما سأل عليهاا ابوه قاله انهاا في بيت اهلها

وصل البيت وقابل ابوهاا وسلم عليه وقالها انهاا فووق

ملك وهي بتمسح دموعهاا. ” ادخل ي بااباا…..عمرو

ااااانت ااي ال جاابك هنا

عمرو وهو بيقرب عليها بهدوء. ” انتي اال اي ال جابك هناا

ي ملك

ملك بحزن ” خفت تكرهني بعد ال حصل

واناا عارفة انك مكنتش في وعيك وكانت مجرد لحظة ضعف وبس

عمرو وهو ببصلها بنظرات غريبة ” مش مبرر لعملتك ي ملك

ازاي تيجي هناا من غير اذني انتي ناسية انك لسا مراتي

ملك ” بس انت هطلقني


 


 


عمرو وهو قريب منهاا جدا ” بعد ال حصل مظنش هيكون في طلاق ي ملوكة

لمى هدومك هنرجع بيتناا دلوقتي

جاءت تتعترض وقفها بحركة من ايده ولمت هدومها وودعوا والدهااا وركبت معااه العربية بصمت وهي شاردة في مصيرها هيكون ازااي مع عمرو

…….

حبيبة باالم ” آآآآآآه عز الحقني

عز بقلق ” مالك ي حبيبتي فيكي اااي

حبيبة من جو الحمااام ” بطني وجعاني ااوي ي عز

عز وهو بيقتحم الحمام بس وقف مصدوم لما شافها من غير هدووم فاق من صدمته على صراخهاا جاء شاالها ولبسهاا واتصل بالدكتور

الدكتور باااسف ” انا اسف بس للاسف الجنين نزل ……


رواية عشق النمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسيل باسم


حبيب ماماا متزعلش من بابا هو بيحبنا اوي واكيد مش قصده يعاملنا بالطريق الوحشة دي

واحنا دلوقتي هنروح الشركة ونفاجاه يلااااا

طلعت من اوضتها سمعت صوت صريخ إياد و حياة

عند إياد و حياة

انتي مراتي فاهمة بالذووق بالعافية هاخذك ومش هتقدري تمنعني عنك

انا كان مالي ومال الجواز كنت مرتااح في حياتي وبعدما اتجوزتك بقت حياتي كلها نكد وملل

واطمني حياة هانم انا مش هجي جنبك تاني لاني مبقتش عايزك في غيرك تقدر تعوضني على ال انتي بتمنعيني عنه

وخرج بغضب وهي بتبصله بصدمة قصده ااي مش عايزها

وقصده ااي هل معقول يروح ويتجوز عليها

راحت غطت نفسهاا وهي بتلحق وبتنادي فيه وهي بتبكي

بس مين يسمع

حياة ببكاء وهي بتقع على الأرض ” إياد استنى بس

اياااااد


 


 


لكنه كان قد غادر بقت هي بتبكي بشكل يقطع القلب

حبيبة مستحملتش تشوفها كده وجات خدتها بحضنهاا

حبيبة بحنان ” اهدي ي حبيبتي

حياة وهي بتضمهاا. ” اياااد

حبيبة ” هيرجع صدقيني هو بس شكله متعصب هيهدى ويرجعلك

حياة ” هو خلاص معدتش هيرجعلي قالي انه مبقاش عايزني

حبيبة ” حقه للصراحة

بصتلها حياة بعدم تصديق

حبيبة ” متبصيليش كده شوفي نفسك في المراية وانتي تفهمي

بصتلها حياة بضيااع وقالتلهاا يلا قومي معايااا

دخلتهاا اوضتهاا قعدت هي ودخلت حبيبة الحمام وخرجت بعد مدة

ادخلي خذي دش هترتااحي يلاا

قامت حياة بتكاسل ودخلت اما حبيبة طلعت حاجة من دولاب ملابسها وكتبت لها وخرجت تروح لجوزها

خرجت حياة بعد فترة.طويلة وهي بتريح في جسمها وهي لافة نفسهاا بالفوطة

وخرجت لقت قميص نووم وجنبها ورقة مكتوبة

” البسيه وصالحي جوزك ي اماا فعلاا هيسيبك بجد ”

بصت حياة للقميص بتوتر وخوف وهي بتتذكر اخر مرة لبست فيه ذي القميص ده

……


 


 


دخلت حبيبة أوضة مكتب عز من غير ما تدق البااب بس انصدمت اماا لقت السكرتيرة قاعدة في. حضنه

عند. عز اتفاجاة بتصرفهاا الوقح ده واتعصب ولسا هيقوم

يزعقلها لقى. ال بيشد في شعرهاا وبيرميها بعيد عن حجره

حبيبة طبعا الدم غلى في عروقها وهي شايفة البجحة قاعدة في حضن جوزهاا قامت جابتها من شعرهاا وقعدت فوقهاا وهي بتصفعهاا بقوة في خدودهاااا

حبيبة بغضب. ” اااه ي. بنت”””””””

بقى انتي ي زباله ي “””””” تقربي من جوزي ده انا اشرب من دمك ي حيو””””””

اتالمت شوية ب مهتمشت فجاءة لقى ال بيشلها من فوق البنت ال كانت تقريبا شبه مغمى عليها

عز وهو بيسيطر عليهاا ” اهدي ي حبيبة. اهدي بقولك

وانتي يلااااا اطلعي براا شركتي دلوقتي والا ….

مستنشت يكمل لها باقى كلامه هربت من قدامه ومن المجنونة دي

نزعت. حبيبة اديه من حضنها بقوة

حبيبة بغضب. ” انت ازاي تسيب الزباله دي تقعد في حضنك كده

لتكون عاجبك ي عز

عز بهدوء ” اهدي ي حبيبة انتي مش عارفة انتي بتقولي ااي

انا اتفاجات بيهاا قاعدة في حضني ولسا هزعقلها جيتي انتي

حبيبة ” ايواا بقى اكدب عليا

هي برضة ال جات ولا اانت عجبك الجو ال هي عملتهولك

عشان كده معاملتك ليا اتغيرت بعد الفرح

مبقتش ماليا عينك وبتلكك عشان تطلقني مش كده ي عز


 


 


عز ” مفيش حاجة تخليني اكدب عليكي ي حبيبة

وبالنسبة لمعاملتي معاكي كنت عايزك تدوقي من نفس الكأس ال دوقتي لحياة

وانا مش محتاج اتلكك عشان اطلقك ولما اجي عشان اطلقك هقولهالك صريحة اني ذهقت منك وهطلقك

حست حبيبة بالالم في قلبها وبطنها بشكل لا يطااق

مسكت بطنها وهي بتقعد على الكنبة على جنب ودموعها جارية

اتخض عز من منظرهاا وراح عندها بسرعة وخوف

عز ” مالك ي حبيبة فيكي اااي

حبيبة. بألم ” بطني ابني ي عز

عز وهو بيحاول يهدي فيهااا ” طب اهدي ي روحي انا معاكي

بصي اعملي شهيق وزفير هترتاحي يلاااا

عملت حبيبة ذي ماقااال وبعد فترة حست بالالم بيختفى لما

هديت شوية

حبيبة وهي بتكلم ابنها ” انا اسفة ي حبيبي انا انفعلت بزيادة اكيد زعلت مش كده

حط عز ايده على بطنها ” ماما محتاجة تعقل ي حبيبي فاستحملها شوية بقى

زحت اديه بغضب عن بطنها ” ابعد عني وروح للبلية ال كانت بحضنك دي انا وابني مش محتاجينك

وجات تمشي بس وقفهااا وقعدهاا في حضنه وهو بيمسك خصرها بقوة و حماية في نفس الوقت

عز ” اهدي بقى

حبيبة ” انا مش هعقد في مكان غيري كان قاعد عليه

عز ” انا و حضني وكل حاجة ملكك انتي وبس


 


 


حبيبة ” ااه بعمارة يوم الدخلة نيمتني على الأرض حتى مراعتش اني حامل بابنك

عز ” قولتلك السبب ال عملت كده عشانه

انا بعشقك ي مجنونة بعشقك

قلبها دق جامد وعينها بطلع قلوب ” انت قلت اااي

عز بابتسامة رائعة ” قلتلك بعشقك ي ام مراد

حبيبة بدموع ” مراد

عز وهو بيهز راسه وبيملس على بطنها بحب ” مراد عز الدين الهواري

حبيبة وهي بتضمه بقوة ” قولهالي كمان مرة

عز. وهو بيضمها بقوة ” بعشقك ي ام مراد

حبيبة بحب ” وانا بموووت فيك ي عز بمووت فيك

……

دخل إياد بعد وقت متااخر من الليل دخل بس انصدم اما

لقااها نايمة على طرف السرير بلبس النوووم مبين جسمها كله

جاء يقرب عليهاا بس اتراجع لما افتكر ال حصل دخل

الحمام وهو بيحاول يهدي في نفسه استحم وخرج بعد فترة

انصدم. لما لقاهاا

قاعد بعيون شبه نعسانة وهي بتسأل بصوت نعس

ايااااد انت رجعت امتي

اتجاهلهاا اياااد وهي اضايقت وراحت وقفت ووراها وتقريبا كده هي نست كانت لابسة ااي

حياة. بضيق ” إياد اناا بكلمك متكونش لسا زعلان.

انا بكلمك على فكرة

اتجاهلهاا وجت وراها بس اتزحلقت من المياه ال في الارض

مسكت في ايااد وللاسف جاء هو فوقهاااا وهي تحته


 


 


خجلت حيااة من الوضع ال. هما فيه

جاء إياد يقرب عليهاا بتوهان بس اتذكر ال حصل بس هي اتعلقت في رقبته. جامد

حياة ” إياد. متزعلش مني ارجوك

إياد. وهو بيحاول يفك ايدها ” وازعل ليه يختي كنتي عملتي اي

جاء يفتح الباب بس وقفت قدامه

متسبنيش ارجوك بص انا بقولهالك اهووو

انا عايزك ي اياااد متسبنيش تاني وانا بالشكل ده

مهتمش لكلامهاااا وخرج اماا هي دمعة فرت من عنيهااا

اما هو قلبه وجعه لما خرج من الأوضة شتم ايااد بسره وراح رجع الأوضة

بدون مقدماات جذبهااا من خصرهااا وهو بيلتهم جسمهااا بحرارة تحت صدمتها

ال بعد. ثواني. تاوهت برغبة لما عض على شفايفها بحب

ثواني وسقطت بين اديه وهي بقت مراااته شرعااااا

بعد عنهااا و شعور رائعة يسري. بداخله بعد أن نهل من نعيم جسدها المهلك الذي حرم نفسه منه في أول جوازهم

إياد. ” حياة. انااا مسافر…..


رواية عشق النمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم


في النمسااا


إياد وهو ببوس خدها بحب ” عجبك المكان


حياة بفرحة” حلو ااوي


إياد ” طب انا هروح المكتب على الساعة 5 هرجعلك اوكيه


حياة وهي بتحاوط رقبته” على اساس اننا في شهر عسل ي إياد


خليك معايا كمان ارجوك


إياد ” احنا هنا بقالنا اسبوع ي حياة وكل يوم بحضن بعض


انا قلتلك انه الفرع ال هنا محتاجني اووي بس انتي اصريتي تجي فاستحملي شوية هما يومين بالكتير اخلص شغلي ونقضيهم مع بعض


حياة بحزن ” اوكيه


إياد وهو ببوسها ” متزعليش هعوضهالك ي حبيبتي تمام


حياة ” تمام


بعد عنهاااا ومشى المكتب


    …….


إياد ” اعرفلي مين ال اشترى أسهم الشريك بتاعنا


…..


عند حياة كانت قاعدة مالة فقررت تخرج تستكشف البلد


رنت لاياد بس مكنش بيرد


وهي ماشاا لفت انتبااها أصوات مازيكا عالية في الشارع


راحت ولقت مجموعة من الشبان واقفين في ال بيغنونوا وال بيرقصوا


فكانت بتسمع لهم بتركيز وهي مندمجة مع كلمات الأغنية


لحدما حست بال مساكها من رجلها


بصتله لقته لقته ولد صغير وجميل نزلت لمستوااه


حياة بحب ” هو انت اسمك اااي


اسمي زين


انتي جميلة ااوي ي طنط


حياة وهي بتبوس خده ” وانت قمر


بابااا ومااماا فين


ماما سابتناا اناا وجاسر لوحدناا ومعدتش هترجع


حياة بحزن ” ي حبيبي اانت طب باباا فين


باابا….


زين


جرى زين عليه وحضنه ” باابا


حضن ابنه وهو ببوس وهو بيقوله بالالماني ” بقالي ساعة بدور عليك روحت فين


زين بطفولة بالالماني ” كنت بتكلم مع الجميلة دي


ابتسمت حياة وهو تنح في ابتسامتها وزين ابتسم لابتسامتها


قالها كلمة بالالمانية مفهمتش


هو بهمس ” دي باين عليها انها مفهمتش كلمة من ال قولته


 اعمل اي يخربيت جمالهااا هو في كده


حياة باندهاش ” افندم


هو ” اي ده متفهمنيش غلط انتي مش جميلة خالصة ولا حاجة


حياة بدهشة اكبر ” انت بتقول ااي


هو لنفسه ” جيت تكلها قمت عميتهاا ….قصدي يعنى


يعنى يعنى ثم زفر وقال بسرعة ” انتي جميلة جداا وده شي مبرك جدا لاني اول مرة أقف واتكلم مع ست جميلة ذيك يعنى .


خجلت حياة وهو تنح فيهاا زيادة


زين. ” مش قلتلك انهاا جميلة


جاسر بهمس. ” اوى


بصت حياة للساعة ولقتها 0.5.30


شهقت بخووف ” انا لازم امشي دلوقتي فرصة سعيدة


حاول يوقفها بس هي ركضت بسرعة


بص لابنه ال كان باين عليه انه حزين ” مالك ي حبيبي


زين. ” طنط راحت ومش هترجع ذي ماما مش كده


جاسر بحنان ” ان شاء الله هنتقابل مرة تانية


زين ” بس المرة الجاية مش هتخليهاا تمشي وهتجي تعيش معنا صح


جاسر بحزن. ” ان شاء الله ي بني


…….


دخلت بتوتر وخوف وجدته يجلس بهدوء ويرتشف قهوته


ويعمل على اللاب خاصته


إياد. ونظره على اللاب. ” ما لسا بدري. ي مدااام


حياة بتوتر ” ايااااد كنت زهجانة وخرجت الحديقة العاامة حاولت اتصل فيك بس مكنتش بترد


ايااد ” و رفضتي تروحي مع الحراسة ليه


حياة ” بتوتر منهم خاصة وانت مش موجد ببقى خايفة من شكلهم


ازح اللاب وخلاها تقرب وقعدها على رجلو وهو بيلعب بشعرها


ايااد ” و مالك خايفة كده ي حياة. لتكوني عملتي حاجة تانية مش كويسة وعارفة اني هتعصب


هزت حياة راسها بلاااا فكمل. ” يبقى مفيش داعي لخوفك ده كله ي عمري انتي حبيب روح


حضنته حياة براااحة وهو كمااان حتة بعد عنها وببقى ببوسها


بطريقة متملكة وهو بيضغط على خصرها بيثبت ملكيته ليهاا وهي دايبة بين اديه


بعد عنها بعد لحظات وهو بيهمس قدام شفايفها


حياااااة ارقصيلي……


……….


خرج ولقى جاااك


جااك ” رجالي لحقوها يحد الحديقة العاامة و


إياد وهو ببصله بمعنى كمل. ” بس مكنتش لوحدهاا


إياد بغضب ” وكانت مع مين يعنى


أعطاه جاك تلفون وقال يشوف الفيديو وهو يعرف مين


حطه إياد للفون في جيبه وطلع لهاا لقاه نايمة


قرب عليهاا وهو بيلمس على شعرها بحب


أجمل حاجة في حياتي هي انتي مش هعرف من غيرك


انتي لياا وبس


فاقت حياة وبصت له بنعاس ” ايااد بتعمل اي عندك ومش نايم


ابتسم لهااا ” كنت بتاملك وبتخيل حياتنا انا وانتي ووولادنا


عبست حياة ودموعها نزلت بصمت


صعد جنبها وضمهااا ” هنبقى نتبنى طفل متزعليش نفسك بس


حياة وهي جو حضنه. ” لو مش هبقى ام لاولادك يبقى مش عايزة ابقى ام ي اياااد


إياد ” انا بقى انتي كفاية زيادة عليا ي روحي


حياة بتوتر وهي بتخرج من حضنه ” اياااد ااي رايك تتتجوز واحدة تانية


إياد …….


رواية عشق النمر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسيل باسم


إياد بهدوء ” تصبحي على خير حياة

اعطاها ضهره معلنا نهاية هذا الحديث

نامت هي الأخرى حزينة على حالهم ودموعها تنزل بصمت

…..

خرج إياد من غرفة الملابس وهو مكشر قامت ورااه

جابت المشط تمشط شعره بس وقفهاا

إياد ” هبقى اقول لمراتي الجديدة تساعدني مش عايز اتعبك

معايااا بعد كده

اتجاهله حديثه وقفت اعلى اطراف اصابعهااا بس موصلتش طوله وجاءت تقع مسك خصرها بحماية وخوف عليها

حياة ” متزعلش مني ي ايااد

حاول يبعدها عنه بس هي لزقت فيه اكتر وحاوطته من رقبته

إياد بغضب ” ابعدي عني ي حياة

حياة ” توتو. انت زعلان مني وانا هصالحك ي عمري


 


إياد بغضب ” حياة اناااا مش فاضي لشغل الأطفال ده ورايا اجتماع مهم لازم احضره

وقف لما بص لعنيها ال سحرته وقرب منها لااراديا قتلت هي كل المسافات وباسته برقة وشغف سلب انفاسه وقلبه

بعد. عنهااا بعد فترة وهي حطت راسها في رقبته

حياة. ” كل الكلام ال قلته كان في لحظة ضعف مني

مش هقدر استحمل واحدة تانية تجي جنبك بالغلط انا بعشقك

ضمها ايااد بحب وهو ببوس راسها

ربك قادر وهو هيحلهاا وهيفرحنا ولو مفيش نصيب

انا راضي انتي بنتي وحبيبتي ومراتي ومكتفي بيكي انتي وبس

حياة وهي بضمه زيادة ” ربنا يخليك لياا ي عمري

إياد ” ويخليكي ليا انتي كمان….

بعد فترة قاطع لحظتهم هاتف ايااد ال بقى يرن باستمرار

خذ التلفون ورد وهو دافن راسه في رقبتهاا

إياد. ” في ااي ي احمد

….


 


رفع راسه بسرعة ” طب جاااي حالا

حضر انت كل حاجة وانا مسافة السكة واكون عندك

بعد عنهاا وهو بيلبس ملابسه بصتله بصدمة

ايااد انت بتعمل ااي انت وعدتني نفضل أليوم كله مع بعض

إياد. ” كان في اجتماع ضروري وانا نسيته

ومضطر اروح احضره اسف ي عمري بس هعوضهالك

قامت هي كمااان ” طب ثواني البس انا جاية معاك

إياد. ” اكيد لا هتعملي اي هناك…

……..

دخل الشركة مكشر وهي ماسكه ايده ومبتسمه ومنبهرة

بص لكل ال ببصولها بغضب وجاك وراااه

دخلها مكتبه وهو بيقولها بأمر

تفضلي قاعدة هنااا يحد ماخلص اجتماع فاهمة

هي ببراءة مصطنعة ” حاضر

نفخ بضيق منهاا وخرج وبعد خمس دقائق خرجت هي

كماااان وبتعمل اكتشاف للشركة ومنبهرة بكل حاجة

الموظفين شغالين ذي الروبوت ومحدش اتجراة ورفع راسه

وبصلهاا

وهي وماشة اصطدمت بحاجة بصت لتحت لقته


 


حياة باستغراب ” ااانت بتعمل ااي هنا ي صغنن انت

حضنها من رجلهاا وهي اتفاجات بيه جداا

وحشتني ي جميلتي

نزلت لمستوااه وهي بتبتسمله ” وانت كمان وحشتني

بس مقولتليش انت جاي مع باباا

زين وهو بيهز راسه بنعم فكملت هي،’طب هو فين

زين ” في ال meeting

حملته بين اديها وهي بتقوله ” طب اي رايك نلعب مع بعض يحد ما باباا يخلص من اجتماعه

زين بفرحة” اكيد طبعا يلا بيناا….

…….

اااي الإهمال ده. ازاي طفل صغير يروح فين

السكرتيرة بخوف” جاسر بيه. انا اسفة بس والله هو كان معايا معرفش فين اختفى

جاء فؤ اللحظة دي إياد. _ في اي ي جماعة

جاسر. ” ابني الهانم ضيعت ابني

إياد بهدوء ‘ متقلقش هنرجع كاميرات المراقبة وهتلاقي

بإذن الله يلا بيناا

وقبل ما يوصلوا لاوضة المراقبة سمعوا صوت ضحكات عالية

استغرب إياد لانه الأصوات دي طالعة من اوضته

دخل هو وجاسر انصعقوا لما شافوا حياة حاطة على عنيهاا


 


شالها وبتحاول تمسك في زين

زين لما شاف ابوه صرخ باسمه اتفاجات حياة بيه

ونزلت الطرحة من عنيهاا شافت إياد ووو جاسر قدامهاا

اتفزعت وغطت شعرها بسرعة واياد ببصلها بغضب

جاسر بعتاب لزين ” انت امتى هتبطل شقاوة ي زين

انا مش قولتلك خليك مع السكرتيرة يحد منا اخرج من الاجتماع

مسمعتش كلامي ليه

زين ‘ السكرتيرة. مملة كانت بتتكلم في الفون طول الوقت

مش ذي طنط حياة هي لعبت معاياا كثير انا اتبسط معها اوي

جاسر باحراج ” اسف ي انسة لو ابني عطلك عن شغلك

ثم بص لاياد متخصمش من راتبهاا ي إياد حقك عليا

اياد ” لا محصلش حاجة. عادي

جاسر ” بعد اذنك يعنى كنت عايز أعرض عليكي تكوني مربية ابني وتجي تعيشي معايا ده زين حبك اوووي


 


وده قليل جدااا انه يحصل وعلشان كده مش عايز افوت الفرصة من ايدي قولتي ااي

حياة. بتلعثم ” اناا ااانااا

إياد، ” للأسف طلبك مرفوض ي جاسر

هي مش هتقدر تكون مربية لابنك ابداا مهما يحصل

جاسر ” ليه بس. لو على شغلها في الشركة انا هوظف حد بدالها

اياد” مين ال قالك انها شغالة هنا من الاساس

دي مرااااتي ي بيه مدام زياد الهواري ….


رواية عشق النمر الفصل السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم


اناا اسف مكنتش اعرف انهاا مدامتك

قال كده وخذ ابنه وراح خرج من الشركة كلها

ايااد بغضب ” يلااا نروح

وخرج حاولت تلحقه بس مقدرتش ركب العربية وبعد

ثواني وجات ركبت معااه حاولت تتكلم معاه كتير بس هو مدهاش فرصة

وصلوااا البيت وقالهاا ” لمي حاجتك هنزل مصر دلوقتي

اتفاجات بيه وهو بيقولها كده

حياة. ” فجأة كده وانت مخلصتش شغلك و

إياد بحدة ” انا قولت كلمتي واتفضلي لمي حاجتك يلاا

انتفضت بخوف منه وقامت راحت تلم حاجتهاا


 


والدموع متحجرة في عنيهااا وهو متعصب ااوي

والغيرة عامية على قلبه لما شاف نظرات جاسر لمرااته

……

بعد كم يووم في غرفة حياة جاءت حبيبة داخلة وباين عليها

التعب خاصة وهي في شهورهاا الاخيرة

حبيبة ” مالك ي حبيبتي من وقت ماجيتي وانتي حابسة

نفسك جو اوضتك واياد ملاحظ عليه دايما مضايق

انتوا كويسين ي حبيبتي

حياة بحزن ” ايواا كويسين جدااا

بس هو مضغوط الايااام. دي اوي عشان كده بس مفيش حاجة من ال في بالك

حبيبة ” هحاول اصدقك ي قلبي

بس مينفعش بسبب الضغوطات دي تبعدو عن بعض لان المسافات بين الزوجين بتكبر لو مفيش حد من الطرفين اتنازل لحبيبه

حياة وهو بتحضن بطنهاا ” حبيب خالتوووو


 


اخبااروو ااي امتى هتجي وتنور حياتناااا

حبيبة ” قريبا ان شاء الله عقبال ما الله يرزقك بولد او بنت ينور حياتك ويجمع بينكواا انتوا الاتنين

حياة ببكاء ” ان شاء الله ي حبيبة

نفسي اوي افرح اااياد بالولد ال بيتمنااه

حبيبة وهي بتواسي فيهااا ” ان شاء الله قريب اوي هتفرحوا انتوا الاتنين

اااااحم احم

بعدت حبيبة عن حياة لما سمعت صوت ايااد

إياد ” ازيك ي حبيبة والحمل معاكي

حبيبة. ” انا كويسة جدااا

بس ابن اخوك مش مبطل خبط فياا يلااا بس يجي

اشبع فيه خبط هو وابوه

ضحكوا عليهاا

إياد ” ان شاء الله يجي بالسلامة

حبيبة وهي بتغادر ” ان شاء الله اما اشوف زوجي قرة عيني فين

بصلها. إياد بشووق فبعدت عينهاا بتوتر


 


حياة بتوتر. ” احضرلك حاجة تاكلهااا ولا عايز تشرب الاول

إياد ” عايز ميه لو ممكن

أحضرت له كوب من الماء بأيدي مرتجفة امسك يدها

فسرت بداخلها القشعريرة ومن غير ماتاخذ بالها دلقت عليه بالميه

حياة بتوتر. ” اسفة. اسفة معرفش ازاي عملت كده انا…..

إياد وهو بيوقفهاا ” محصلش حاجة

حياة ” هروح اجيب غيرهاااا

مسكها من خصرهاا وقربها ناحيته ” مفيش حاجة تروى عطشي غير … وبص لشفايفهااا برغبة وشووف وهي تقريبا داخت

من كلامه وال يدوخ وشل اطرافها بوسته على شفايفها

قبلهاا بشوق وجزء من العنف وهو بيردد ” اااسف اسف ي عمري و حياتي كلهاا

وهنا حياة نست اصلا هي كانت زعلانة ليه

اتجراءة. اياااد في لمساته وهي مخدرة تحته……

……..


 


عند جاسر

كان في أوضة المكتب بتاعه وساارح في خياله

وصورتهااا وهي بتلعب مع زين وشعرها ال كان طاير وشفايفهاا وجسمها ال. . استغفر ربه وقال ازاي انا افكر فيها بالطريقة

دي مراات حد تاني ومش اي حد ده إياد

وكان خارج من بيته عشان يروح الشركة بس جاله اتصال من احمد

جاسر. ” ايوااا ي احمد في اااي

احمد. ” كنت عايز اقول لحضرتك انك مبقتش شريك في شركة الهواري للموارد”””””””

جاسر. بعدم فهم ” ازاي معدتش شريك وانا عندي أسهم بالشركة دي

احمد. ” إياد بيه اشترى كل اسهمك في الشركة لانه الشريك الأكبر فيهاا وهو عنده الصلاحية انه يشترى او يبيع أسهم الشركة حتى من غير ماا حضرتك توقع

جاسر بغضب ” إزاء ده يحصل اناا لازم اتكلم معاه ضروري

احمد ” هو ده ال حصل جاسر بيه

ومتتعبش نفسك وتروح لاياد بيه او تتصل فيه لانه خلاص نزل مصر هو و مرااته من امس

قفل جاسر التلفون بغضب وهو بيلعن في ااياد

لانه قطع كل الأمل او الخيوط ال كانت بتوصلوا لحياة

جاسر. ” يعنى انا خلاص معدتش اشوفك ي حياااة انتي خلاص روحتي

زين ببكاء خلفه. ” باباا هي طنط حياة راحت ذي مااما

ومعدتش هترجع


 


جاسر وهو بهدي فيه ” لا مش كده ي ابنى هي بس راحت دولة تانية غير دي

هي نزلت بلدهاا وسط اهلهاا

زين ببكاء وهي بيجري ” انا عارف انها خلاص راحت ومعدتش هترجع ذي مامااا انت وعدتني انك هتخليها تجي تعيش معناا بس انت خلفت وعدك لياا انا بكرهك بكرهك ي باباا

زين اااستنى زين …….


رواية عشق النمر الفصل السابع عشر 17 بقلم أسيل باسم


فاق ايااد من نومه

بص جنبه ملقاش حياة بقى يدور عليها

بس ملقهاش

إياد ” اكيد نزلت تحت

قام راح غرفة الملابس ياخذهله لبس بس كانت الصدمة

انه ملابسها مش موجودة

اتعصب ونزل لتحت وهو بيتمنى ميكونش ال بيفكر فيه هو ال صح

بس لفت انتبااه رسالة على التسريحه وكان فيها

#عشق_النمر_17

إياد انا بحبك اوي

انت حبيبي بعشقك ويمكن حبي وعشقي ليك هو ال خلاني اخذ الخطوة دي وانا جنبك مش بعرف افكر

انت من حقك تاخذ كل السعادة ال في العالم دي

خايفة يجي يوم تلومني وتحس بالنقص من تجاهي لاني معرفتش اجبلك ال يفرحك ويسعدك

عشان كده هبعد و ارجع فكر بالجواز مرة تانية

حبيبتك حياة …….


……

اياد بغضب ” مليش فيه ي جاك عايزهااا حتى لو مي””تة تكون قدامي فاهم

جاك ” حاضر ي بيه

عز ” اهد ي إياد هتلاقيها اكيد

إياد بغضب ” انا لازم الاقيها ي عز هي معهاا حتة مني

إياد لحبيبة ” انتي تعرفي انها كانت هتهرب مش كده قوليلي مراتي فين ي حبيبة

حبيبة ” انت بتقول اي

انا معرفش انها كانت بتفكر تهرب اصلاااا

اياااد بجنون وهو بيكسر كل حاجة ” هتكون راحت فين يعنى

انا خلاص هتجنن منهاااا

امتى تفهم بقى اني مش عايز غيرهااااا مش عايز غيرهااا هي وبس

عز وهو بيضمه لعنده ” خلاص ي اخي هنلاقيهااا

إياد ” هي ذودتهاا اوي المرادي ومش هيعدي بالساهل بس القيه”” ا وبعدها هتتعرف على النمر بحق وحقيق

…….


بعد يومين عند حياة

جاسر. بغضب ” انتي فاهمة انتي عملتي ااي

حياة ببكاء ” مكنش بايدي غير كده

انا مش عايزة اوجعه اكتر من كده انا بحبه ي جاسر

جاسر ” اانتي كده بتجرحي اكتر من الأول

ي حيااة هو بيحبك انتي وعايزك حتى لو مش هيخلف

بس عايزك عايزة ااي اكتر من كده

مسك ايدها وهو بيقولها بهدوء

انااا كمان كنت بعشقك امه لزين ولماا سابتني انا ادمرت

ودوقت العذاب الالوان وكنت همو”ووت بس كنت مجبور ابقى قوي مجبور ابقى الام و الاب لابني

عايزة اقولك انه الحب نعمة ولماا الله يرزقك بحب ذي حب ايااد ليكي لازم تشكري ربك عليهاا مش تهربي وتتخلي عنه فاهمة


هزت حياة راسهاا وهي بتبتسم فاهمة

بس قولي انتواا نزلتواا ليه انا لما شفتك النهارده انصدمت

اني شفتك في مصر

جاسر بتوتر. ” اصل. جيت زياارة وعندي مصلحة خلصتهاا

والنهارده. راجعين ألمانيا

حياة وهي بتقووم طب انااا هروح اصلح ال بوظته

زين. ” يعنى خلاص معدتش هشوفك تاني

احنا نزلناا مخصوص عشاانك

عقدت حياة حاجبهاا بعدم فهم تحت توتر جاسر لكن انقذه

جرس الباااب

ذهب جاسر وفتح الباب وإذ به ساعي بريد

الساعي ” المدااام حيااااة


جاءت حياة واخذت الطرد منه ودخلت جوااا

جاسر بفضول ” طرد ليكي في عنوااان بيتي غريبة

فتحت حياااة وإذ بهاا ورقة مكتوبة فيهاااا

جاسر وهو يلاحظ شحوب وجههاا ” حياة. فيكي اااي

حياة ودموعها شلال ” طلق”ني ايااااد. طل”قني

انصدم جاسر كمان بس فااق من صدمته على ترنحهاااا

اذاااي يعملهاا ازاي اناا لازم افهم هو ليه عمل كده معقول مقدرش يستنى كمان تقول مصدقش بعدت عنه وراح طلقن”ي علطول انااااا

جاسر وهو بمسكها: حياة اهدي

حياة. وهي تغادر. ” انااا هروح له افهمه ال حصل ويفهمني

ليه هو عمل كده

وصلت. حيااااة قصر الهواري

استغربت ليه مفيش حد في البيت

دخلت اوضتهااا وهي عازمة انهاا تعرف إياد طلقها ليه


والجواب كان قدامهااا ايااد نايم عريااان وجنبه بنت بنفس حالته

جاءت تقع بس مسكها جاسر ال جاء. ورااهاا بسرعة

رجليهاا معدتش شايلهاااا بقواا هلااااام بس

وعيونهاا مليانة دموع

حياة بهمس وصوت مختنق ” خرجني من هنااا ي جاسر خرجني

مسكهاا ايااد من ايدها وهو كمان مصدوم من ال شاايفه

خرجها برااا الأوضة بس فجااءة حس بتقل جسمها

بص عليهاا لقى انه اغمي عليهاااا شالهاا بين اديه وخرج بيهاا على أقرب مستشفى وووفي حد شااافه

والدم غلى بعروووقه

…..


في المستشفى

جاسر بقلق. ” هي مالهااا ي دكتوره هي كويسة

الدكتوره. ” استاااذ جاسر ي ريتك لو سمحت ممنوع ااي تواصل جن’سي في حالتهاااا دي وخاصة في الشهور دي

جاسر بحرج ” مفهمتش قصدك ااااي ي دكتورة

الدكتورة ” مراتك حامل في الشهر التااني ي استااذ

وممنوع ااي تواصل جن”سي في شهورهاا الأولى

تركته مصدوووم افاق بعد دقيقة فدخل عندهااا

وجدها تنظر للفرااغ باعين مدمعه

جاسر. ” احم الدكتورة قاالتلي انك

حياة. ” حامل

جاسر. ” انا هروح و اتصل على اهلك و اايااد يجو…

حياة ” انت مش هتتصل بحد ي جااسر

جاسر ” بس

حياة. ” مبسش

انااااا عايزة اتخ”لص من البيبي خلاص معدتش عايزااه…….


رواية عشق النمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسيل باسم


كان يجلس بغرفته في المكتب يتطلع الي تلك الصور العائلة صورة ابناااءه معهااا

كم هي جميلة زوجته جميلة بل فاتنة بحق

افاااق على صوت هاتفه راااى اسمها يلمع على شاشة هاتفه

ابتسم وهو يرد عليهااا ” حيااتي انتي كنت لسا بفكر ارجع البيت وحشتوني اوي انتي و الاولاد

……

تقريبااا بعد ساعة اجهزي انتي والأولاد هاجي اخذكم ونروح سواء

اغلق معهاا وهو يلقى نظر اخيرة لتلك الصورة المثالية للعائلة الأكثر من مثالية وذهب

…………


 


قام واستحمى وخرج لقى جاك قالوا

ابعت حد من رجالك ياخذ ال “””””” ويرميها عند باب اي مستشفى وبعدها يطلعوا ينضفوا الشقة

جاك. ” حاضر

اياااد ” روحني البيت

جاك بتوتر ” حاضر

بعد دقائق وصلواا دخل لقاهم بيفطروا في هدوء

شاافته سيلين قامت ركضت لعنده وحضنته وهو كمان

وحشتني ي حبيبتي وحشتيني اااوي

سيلين ” وانت كمااان وحستني ااوي ي اونكل

إياد وقد حملهاا ” مروحتيش الحضانة ليه

سيلين بتفكير ” اممممم مليش مزاج اروح اليوم

إياد وهو يجلس معهم. ” ازيكوا ي جماعة

ردت حبيبة فقط واكمل عز تناول طعامه بهدوء

تنحنح اياااد ” اي مش هترد عليااا

عز ببرود ” وهو انت بترد علياا امااا ارد عليك انااا

كل وااانت سااكت وبعدهاا روح للقرف ال كنت بتعمله


 


وبعدها كمل اكله عادي تنهد ااايااد وجاء ياكل اااكله بس

وقفوااا كلهم فجاءة لماا سمعواااا صوتها جاية من التلفزيون

رفع عنيه وبص لهاااا قلبه ووووقع وبقى يخبط بعنف في صدره

وهو ببص لملامحها ال اشتاااق

بس فجاءة كور ايده بغضب لما شاف جاسر وهو بيحضنها من

كتفهااا

وبيتكلم عن انجازاته ال لولا دعم مراته واولاده مكنش عمل حاجة

قفل عز التلفزيون وقامت حبيبة هي وبنتها بتوتر

عز بهدوء. ” ايااااد

قام بغضب ولبس نظراته وخرج من البيت كله

غمض عز عيونه بحسرة على حالة ااخوه

……..

#عشق_النمر_18

كاد جاسر ان ينام لكن دخلت حياة غرفته وهي بتبكي راح لعندها وهو بيسالهاا مالك قالتله انه

ااادم تعبان وحرارته مرتفعه ااوي


 


اتفزع وراح بقلق ناحية أوضة الولاد وشاف حرارته مرتفعه جداا

حمله بين اديه لادم ال عنده ٣ سنين

وحياة ماسكة ايده زين ال عنده. ٧ سنين

وصولوا المستشفى والدكتور فحص ادم وخرج وقالهم

حياة بانهيار ” ابني ماله ي دكتور هو كويس

الدكتور ” للأسف حالة ابنك مبيطمنش

الظاااهر عنده كانسر في النخااغ الشوكي ولازمه متبرع

جاسر بقلق ” طب اتفضل انا قدامك خذ ال انت عاوزه مني بس اهم حاجة ابني يبقى كويس

الدكتور ” طب اتفضل مع الممرضة تاخذ عينة منك

حياة. بحزن ” واناا كمان هتبرعله

الدكتور ” مينفعش حضرتك تتبرعي لانه العينة دي مبتتاخذش غير من الاب الحقيقي وبس

نظر جاسر لحياة اما هي دموعها تجرى ووضعت يدها فوق راسها بتعب وذهبت وجلست على إحدى الارايك الموجودة

نظر الدكتور لحالتهم فتفهم الوضع وهو يقول

هنستنى كمان يومين كحد أقصى

وبعدهاا هنعمل العملية وي ريت تستعجلواا..


 


جلس بجانبها وهو يقو ل بحيرة ” هنعمل ااي دلوقتي طيب

حياة بعجز ” هتصل بيه

معنديش خيار غير كده هو لازم يجي وينقذ ابنه

جاسر. ” تفتكري هيجي خاصة بعد ااالحصل

فلااااااش باااااك…….


رواية عشق النمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسيل باسم


قبل ٣ سنين

فاق اياد بس انصدم لما لقى نفسه عريان ومعه سكرتيره نوراا

لبس اياد ملابسه وهو غضبان ويصحى فيهاا

اياد ” انتي بتعملي اي باوضتي بمنظرك ده ي “”””””

نورا بخوف ” اصل انت امبارح

قولي حصل اااااي امبارح ي “”””””

نورا ” انت كنت سكران وحصل ال حصل وانا مقدرتش امنعك لاني بحبك ي اياااد

اياد بغضب ” اياد بيه ي “””” ولا نسيتي نفسك

انا لا يمكن اخون مراتي لا انا واعي ولا حتى وانا سكران

نورا ” بس انت طلقتهااا


 


اياد ” وانتي مالك ي “”””””

دلوقتي تغوري من وجهي مش عايز المح خلقت اهلك دي في مكان اكون اانا فيه فاهمة والا مش هيحصل خير

نورا بخوف ” فاهمة

ولبست وجريت من بطشه

اما اياد قعد يبكي ذي الاطفال وهو بيمسك في

هدوم حياة

حب وعشقتك اي ال خلاكي تروحي وترمي نفسك في حضن حد تاني غيري كل ده لاني مقدرتش امنحك البيبي ال احنا بنحلم فيه مش بايدي بس كنت هعوضك وكنت هحبك اكتر منا بحبك بس طلعتي مبتستاهليش حبي

راح جمع ملابسها كله ورماها على الارض

وهو بيصب بنزين فوقهم

من اليوم وطالع مفيش في قلبي ليكي غير الكره وبس

انتي دلوقتي عدوتي ال هدمرهااا وهندمك على خيانتك ليا

……


 


دخل جاسر اوضة حياة لقاها في حضن اخوها عمرو

وهو بطبطب عليهاا

عمرو ” انا هخلي يندم على خيانته ليكي مفيش مبرر للخيانه وهو غلط غلطة عمره لما خانك مع ال “”””””

حياة ” كفاية عليا انك جنبي وواقف في ظهري

وبالنسبة لايااد انا خلاص محياه من حياتي من وقت ماخاني وال بينا خلاص انتهى وبقى رماد

إنتبه عمرو لجاسر وقالوا ” انا مهما اشكرك على وقفتك مع اختى مش هوفيك حقك بس انا بجد متشكر ليك ااوي

جاسر ” معملتش كداا عشان تشكرني ي عمرو

ابنى بيحبهاا جداا وانا بعزها اوي

وبعد اذنك انا عايز اتجوزها

بااااااااااااك

فاقت من ذكرياتها على صوت جاسر بيقولها تنزل

نزلت ودموعها مغرقة وجهها وهي بقت بتكره البلد دي

بتكره ال مكان ال هو عايش فيه بتكره الهواء ال هو بيتنفسه بس مجبورة كله عشان ابنها يهون

حملته بين اديها ودخلت ووراها جاسر وزين

دخلت بيتها بيت الطفولة ال حرمت منه بسببه

انصدمت ملك لما شافتها بس جرت لعندها تضمها وهما يبكوا

ملك بدموع ” حبيبتي ازيك

حياة ” عايشة الحمد لله


 


ملك بدموع ” وحشتيني اوي الحياة من غيرك وحشة ااوي

نزل في الوقت ده عمرو ال انصدم لما شافها

حياة

جرت لعنده بعدما خدت ملك الاولاد على جنب

حضنته وهي بتبكي ” ابني هيروح مني ي عمرو

عمرو ” انتي بتقولي ااي

ادم عنده كانسره ولازمه نعمله عملية زرع نخاع شوكي من ابوه والاااا ابنى……

وانهارت في العياط ضمها عمرو وهو بيهدي فيها وبحاول يستوعب ال حاصل

انا لازم اروحله هو لازم يساعد اابنه

عمرو ” اياد مبقاش ذي زمان ي حياة

ولو شم خبر انك هناا مش عارف ممكن يعمل اااي فيكي

حياة باصرار ” هروحله و يحصل ال يحصل

وصلت حياة شركة بعد اصرار رضخ عمرو انها تجي معاه

دخلت لوحدها طبعا وقالت لسكرتيرة تقول انه في واحدة برا اسمها حياة عايزك

عند ايااد

كان مركز في شغله جداااااااا يحد ما رن تلفونه رفعه

اياد ” انا قلت مش عايز ازعاج في اااااي

في واحدة عايزة تقابلك ضروري

اياااد ” كلهم بيقول كده اعطيها فلوس خليها تخور

برا شركتي والا انا بعرف اتعامل مع أمثالها

وقفل ورجع لشغله بس رنه تلفون مرة تانية وابتداء هو يتعصب

اياد بغضب ” في اااي

سكرتيره ” المدااام مصرة تقابلك اانت ضروري


 


بتقولك موضوع حياة او موووت

اياد ” خليها تدخل اما نشوف اخرتهاااا اي

وقفل ورجع كمل شغله ومفيش ثواني الا وسمع صوت الباب وهو بيفتح بس مرفعش عينه يشوف مين

اياد ” انجزي في ال هتقولي لانه وقتي انا غالي جدا

ومعنديش وقت للامثالك.

اياد

وقف لما سمع صوتها حس بالعالم كله وقف وحواسه كمان وقفت ونسى يتنفس كيف وسامع ضربات قلبه بيخبط في صدره بعنف عايز تخرج من مكانها

انا عارفة انك دلوقتي كارهني ومش عايز تشوف وجهي وانا كمان بس مجبورة

قام من كرسيه وقرب من ناحيتها وال فات بينعاد قدام عنيه

واااي ال يخليه مدام جاسر الصياد تنجبر على حاجة هي مش عايزاهاا

ابني طلع عنده كانسر ومحتاج متبرع ومفيش حد يقدر يساعده غيرك

اياد ” مش غريبة يعنى ازاي بس يعنى اناا الوحيد ال اقدر انقذه في حين ابوه موجود

انتوا ال انتين عندكوا نفس زمرة الدم عشان كده

انا كان معايا ملفك وتحاليل بتاعك عرضتهم على الدكتور وقال انه نسبة التطابق بينكو كبير ة اوي وانت تقدر تتبرع له

بجزء من النخاع الشوكي بتاعك

وانا اي ال يخليني اتبرع بحتة مني لابنك ااانتي

حياة ببكاء ” ال كان بينا انتهى ومات

ابني ملوش ذنب بكرهك لياا

انا ام عاجزة وطالبة منك تساعد ابني ارجوك ساعدني

قبض على ايده بعنف ورا ضهره وهو شايفها بتبكي


 


قسى قلبه وهو بيقولها

وانا هساعدك بالنهاية ابنك ملوش دعوة بالعدواة ال بينا

بس انا عايز مقابل للمساعدة ال هقدمهالك. دي

حياة ” ال انت عايزه بس تنقذ ابنى

قرب منهاا بحذر وهمسلهاا عايزك

بصتله بعدم فهم وصدمة رجع وعاد لهاااا

عايز اقضي معاكي يومين ذي ما قضيتها انتي وجاسر لما كنا متجوزين

وقتها بس هفكر اتبرع لابنك او لااا……


رواية عشق النمر الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم


قلم نزل على وجه اياد بقوة من حياة

اتكلمت بقهر ووجع

انت اكتر انسان قذر انا شوفته بحياتي كلهاا

هو انت فاكرني خاينة ذيك وهخون جوزي وثقته فياا

مسكها من شعرها بقوة بيد والايد التانية خصرها وهو بيضغط على جسمها بغل وحقد

الخيانة شي مش جديد عليكي ذي ماخونتيني معاه

هتخونيه معايا دلوقتي عشان خاطر ابنك

حياة ” انت ال خنتني ي ايااد

انا لما كنت مراتك مكنتش بشوف راجل غيرك


 


اياد بقسوى ” وكنتي بتعملي اي بشقته يومين لحالهم وانتي على ذمتي اي

كنتي بتتفسحي على سريره مش كده

حياة بدموع ” انا مسمحلكش تقول عليا كده

اناا اشرف منك ومن عشر ذيك

و عمري مفكرتش اخونك وقت جوازنا عكسك مصدقت بعدت عنك يومين جبت واحدة تسد مكاني في سريرك

اتذكر اياااد نوراا معقول حياة شافتهم سواء

بس ده مش مبرر لخيانتهاا هي الخانته في البداية

اتكلمت حياة ببكاء ” دلوقتي بقى عايزني

انا واحدة متجوزة وبحب جوزي ااوي وعندي ولادي

ال هما اغلى حاجة عندي وانا عندي استعداد انقذ ابني بنفسي حتى لو هضحى بحياتي

قالت كلماتها وخرجت من عنده اماا هو

اشتعل من الغضب وبقى يدمر ال قدامه بغضب اعمى

هتندمي هتندمي على اليوم ال فكرتي فيه ترجعي البلد دي

اتصل بجاك ال جاءه بعد خمس دقايق

اياد بغضب ” اعرفلي فين نورا ال”””””””””

عايزاهاا قدامي في ظرف ساااعة فاااهم

جاك ” اوكيه

…….


 


خرجت من عنده وهي بتبكي منهارة

ده مش ايااد ال حبته ده اياد ال كان في اول جوازهم

قاسي ومغروره ومبرحمش

دخلت اوضة ولادها باست زين من جبينه وادم من خدوده

آدم ببراء ” احنا هنرجع البيت امتى ي مامي

حياة بدموع ” قريب ان شاءالله ي حبيبي

مسحلها زين دموعها ” متعيطيش ي مامي ادم هيبقى كويس هو قوي اااوي

ادم ببراء ” قوي ذي سوبر مان مش كده

اايواا ي حبيبي اقوى من سوبر مان كمان

في الوقت ده رن تلفونها وكانت حبيبة ردت عليها حياة

حياة ” ايواا ي حبيبتي

حبيبة ” اتكلمتي معااه وافق يعمل العملية لادم

حياة ببكاء وهي بتبعد ” رفض يعملها ي حبيبة

معرفش اياد جاب القسوة دي كلهاا منين

حبيبة ” اعذريه هو مفتكر انك خنتيه مع جاسر قبل تلات سنة و ادم

حياة ” ادم ابنه والله العظيم ابنه

حبيبة ” انا عارفة انه ادم ابنه لايااد وانك مخنتش ايااد ذي ماهو مفكر

انا بفكر أقوله الحقيقة وقتها اكيد هيعمل العملية عشان ينقذ ابنه

حياة بسرعة ” لا اوعك ي حبيبة انتي وعدتني

محدش هيقول لاياد انه ادم ابنه محدش متنسيش وعدك ليا

حبيبة ” حاضر ي حياة مش هقوله بس


 


هتعملي ااي ادم محتاج العملية ضروري ومحدش غير اياد هو ال هينقذه ده ابنه واكيد لما يعرف الحقيقة هينقذ ابنه

حياة ” انا هتصرف وذي ماقلتلك بلاش تقوليلوا ارجوكي

قفلت حبيبة مع حياااة ولفت وي ريتها ما لفت لقت

بوجهها ايااد ال كان ببصلهاا بغضب جحيمي

شهقت بخوف من انه يكون سمع

حبيبة بتوتر ” اياد انت واقف هنا من امتى

ايااد ” لسااا واصل من شوية

كنت بتكلمي مين

حبيبة براحة ” دي دي ملك كنت بكلم ملك

ايااد ” ازيهاا هي وعمرو و الولاد تعرفي علاقتي مع عمرو انقطعت من وقت ال حصل مع اختك

حبيبة ” كويسين

هروح اشوف سيلين عن اذنك

……..

خرج ايااد من القصر وهو بيتنفسه من انفه قابله

جاك ال قااله ” لقيتها

ركب ايااد عربيته وساق جاك حتى وصولواا لعنوان نورا


 


دق جرس الباب ثواني وجت تفتح ولما شافته حاولت

تقفل الباب بس اياد منعهاا ودخل بالغصب بعد ما زقهاا

وقعت على الارض نزل لمستواهاا

اياد ” ازيك ي نوراا

نورا بخوف ” ااانت انت عايز مني اااي

ايااد ” هعوز منك اااي مثلااا ي سكرتيرتي السابقة

هساالك شوية اسئلة واتمنى تجاوبي بصدق والا هعملك كيس ملاكمة لجاك

نورا وهي بتبص لجاك بخوف ” ح حاضر

ايااد ” اي ال حصل بينا قبل ثلاث سنة في اليوم ايااه

نورا برعب ” م محصلش ح حاجة

اياد وهو بينزع نظارته ” ولا حاجة طب ازاي

انتي المفروض بنت حلوة ومحدش هيقدر يقاوم سحرك

مش كده

نورا ” اانا ح حاولت معاك بس انت رفضتني

و قولتلي مش عايز غير حياة مراتك وبعدها نمت

و اناا بعدها قلعت ونمت جنبك على اساس لما تصحى ت تفكر انه حصل بينا حاجة

ايااد وهو بيجز على أسنانه ” تعرفي انك بال عملتيه خربتيله بيتي ي “”””””” بس كله بحسابه ي “”””

بصتله بخوف وهو خارج وخلاا جاك يتعامل معهااا

…….


 


في الصبااح التاالي

صحيت حياة وهي حاسة بالم في رقبتها

راحت الحمام وانصدمت لما بصت على المراية على العلامات ال في رقبتها

غطت نفسها وهي بتبكي وبتهز راسها بلااا

اكيد مش هوووو مش هيعملهاا انا دلوقتي محرمة عليه

وااي ال هيجبه هناااا لااا مش هو

خرجت بعد ما لبست لقت ملك واقفة بتوتر

حياة ” ملك

ملك بتوتر ” بصي ي حياة مش عايزك تقلقي وتخافي تمام

حياة بقلق ” في ااي ي ملك الولاد كويسين ااادم كويس

ملك بحزن ” ادم مختفي دورت عليه وملقتهوش

حياة بخوف ” مش يمكن يكون مع جااسر اساليه

ملك ” مش مع جاسر ولا مع ااي حد

حياة بخوف ” هيكون ارح فين ي ملك

ده طفل عمره ثلات سنة هيروح فين يعنى

رن تلفونه وكان رقم غريب ردت عليه بسرعة بس انصدمت


اتمنى رساااالتي تكون وصلتك

حياااة برعب ” ابني فين ي ايااااد فين اابني

اياااد ” ابني في حضن ابوه

وقريب كمان انتي هتكوني في حضني كمااان

فجاؤة وقع الفون منهاا وهي اغمي عليهاا وملك بتصرخ باسمهاا لحدما هو جاء وحملها …….


الفصول الاخيره من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS