Header Ads Widget

رواية ليالي الزين الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه رباب أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

رواية ليالي الزين الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه رباب أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية ليالي الزين الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه رباب أحمد حصريه وجديده


على العشا

عزت مش قادر ينزل عينه من على لى لى وهيا لحظت وكانت مكسوفه جدا

مهاب مدايق من نظرات عزت لى لى وحاول يفوق زين ال سرحان وكل شويه يخطف نظره ل ليالى

مهاب

ما تعزم على حمالك وخطبتك يا زين

عزت

احنا مش محتاجين عزومه يا مهاب بيه ولا ايه يا زين

زين

طبعا البيت بتكم

عزت

احم بس غريبه يا مهاب عمرنا ما شوفنا ليالى خالص وحتى المرات ال شفت فيها احمد اخوك مشفتهاش

نسرين بستهتار

اصلها كانت عايشه فى الفلاحين فى العزبه هناك

مى بضيق

وايه يعنى كانت عايشه فى المنصوره على فكره يا نسرين القصر ال فى المنصوره الفيلا هنا متجيش جمبه حاجه

مهاب ومالهم الفلاحين يا نسرين

انا منهم وابنى ال عاوزه تجوزيه منهم

عزت متدخلا بسرعه

لا هيا متقصدش حاجه يا مهاب

نسرين معتزره

مقصدش يا وانكل انا برد بس انها كانت عايشه فين

ناديه بغيظ وحاولات تدايق نسرين وتاخد حق لى لى من استهتار نسرين بيها

اصل جد لى لى و بباها مكنوش بيرضوا يخرجوها خالص ولا حد بيشوفها عشان زى ما انتى شايفه جمال لى لى ال يسحر كان بيسببلهم مشاكل وفى ناس كانت عوزه تخطفها عشان جمالها

عند النقط دى لف زين وبص ل ليالى وحس انو مدايق واستغرب نفسه

واكلمت ناديه كلامها

دى حتى مكنتش بتروح الكليه غير على الامتحانات وبحراسه

وجدها كان بيجبلها دكاتره مخصوص فى الفيلا يدرسولها عشان كان بيخاف عليها

نسرين بحقد لم تقدر على اخفاءه

انتم مكبرين الموضوع اوى جمالها عادى جدا مش مستاهل كل ده واكيد عامله عمليات تجميل

مى متدخله

هيا مين ال عامله عمليات تجميل ده كله ربانى يا نسرين ومن غير ولا نقطه ميكب

مش لى لى الفيومى ال تعمل تجميل

واه تصدقى شكل عمليت التجميل ال عملتيها فى مناخيرك وشافيفك مطلعتش مظبوطه اوى حولى تظبطيهم اكتر

اتنرفزت نسرين من رد مى ال كان قصف جبهه ليها

وضحكت لى لى ضحكه هاديه

جذبت زين ليها وسرح

وقال فى نفسه يخربيتك ده انتى خطر عليا

اما عزت لما شاف ضحكتها

قال ايه القمر ده ليه حق احمد يخفكى عن الكل

لى لى بهدوء

مرسى يا وانكل

زين لحظ نظرات عزت ال بتاكل كل تفصيه فى لى لى ولاول مره يحس انو ادايق ومش قادر يدارى

زين

مى خدى ليالى واطلعوا فوق لو خلصتوا اكل

مى

لا انا و لى لى هنروح النادى شويه

زين بحده

لا مفيش نادى الوقت التاخر

مى باستغراب

وقت ايه ال اتاخر وبعدين انا كنت بروح فى الوقت ده عادى

ناديه بصت ل مهاب وغمزتله

ومهاب فهم وابتسم

ليالى حبت تغيظ زين

عمو لو سمحت هروح النادى انا ومى مخنوقه وعوزه اخرج

مهاب

طيب سبهم يا زين وانا هبعت معاهم الحراسه والسواق

نسرين حبيبت تغيظ لى لى

سيبهم يا بيبى ويلا بينا نخرج احنا نسهر

كل ده وزين ساكت وحاسس انو مدايق جدا انها هتخرج بالشكل ده مع ان مى لبسه تقريبا شبها

بس هو ولاول مره يعترف بان هذه الانثى فتنه متحركه رغم انه عرف نساء كثيره فى مصر وفى الخارج ولكن مثلها لم يرى

لى لى

يلا بينا يا مى

مى يلا

زين بصوت عالى

مى متتاخروش ولو فى حاجه كلمينى

بص مهاب ل ناديه باستغراب اول مره زين يهتم ويقول ل اخته متتاخريش طول عمره بعيد عنها وسيبها برحتها

مى بابتسامه ماكره

حاضر يا زين

عزت

طب استاذن انا هتيجى معايا يا نسرين ولا هتسهرى مع زين

نسرين

لا روح انت يا بابا وانا هسهر مع زين وهيوصلنى

مهاب

شرفتنا يا عزت بيه

عزت بيه تسلم يا مهاب بيه سلام

ومشى عزت

وخرج زين هو ونسرين

ناديه بضحكه

شوفت ابنك يا مهاب

مهاب

ههههههه شكل كلامك صح وهيقع قريب اوى ومن غير مجهود

ناديه

انا متاكده من ده ال يشوف لى لى يحبها من جوا قبل برا

شوفت وهيا بتتكلم وبترد على البيت الصفرا

مهاب بفخر

الصراحه فجاتنى بطريقه كلمها وال قلته على زين لو واحده مكانها كانت قللت منه بعد ال عمله معاها النهارده

ناديه

فعلا عندك حق بس لى لى عاقله جدا واكبر من سنها واحمد اخوك وبباك ربوها كويس

مهاب

نفسى فعلا ان لى لى هيا ال تبقى مرات زين وام ولاده

ناديه بثقه

هيحصل ان شاء الله بس لما اربى الزين شويه والله ل خلى لى لى تجننه اصبر عليا

مهاب بضحك عالى

انتى محسسانى انو مش ابنك وان لى لى هيا ال بنتك

ناديه بحزن على لى لى

طبعا دى بنتى يا مهاب دى يتيمه ووحيده وصدقنى هيا بقت عندى زى مى واكتر وعشان بحب ابنى نفسى يتجوز لى لى لان دى ال هتحافظ على اسمه وعرضه وهتغير حياته للاحسن

مهاب

عندك حق والله ربنا يسهل الامور

اما زين ونسرين خارجوا وقاعدين فى مكان هادى ونسرين بتحاول تجذبه فى الكلام وهو كانه فى عالم تانى عقله مشغول بالفاتنه الصغيره

ورغم انوا مستغرب نفسه جدا انو عمره ما اهتم بى واحده او شغلت باله خالص مهما كانت جميله

لكن لى لى ذات العيون الرماديه التى تميل لزرقه لونها فريد ولمعتها ايضا وشفتاها الكريزيه التى تشتهى اكلها وبشرتها ابيضاء الورديه وقوامها الجذاب تجعل اى راهب يضعف امامها

اخذ نفس عميق وبص ل نسرين يلا عشان اوصلك

نسرين بسرعه كده خلينا شويه

زين بحده

انا قولت يلا

نسرين بخوف

ماشى يا بيبى

زين بصلها واستغرب

ايه بيبى ال مسكهالى النهارده مش ليقه عليكى يا نسرين

نسرين بنظره غل

يلا بينا

وصل زين نسرين واتصل ب مى

مى باستغراب ماسكه تلفونها وبتقول غريبه

لى لى

فى ايه

مى

مش هتصدقى زين بيرن عليا ده عمره ما عملها

لى لى

طب ردى بسرعه الايكون فى حاجه

مى

الو ايوه يا زين

زين

انتم فين روحتوا ولا لسه

مى

لا لسه الجو حلو ولى لى مش عوزه تروح

زين بعصبيه واول مره يتخلى عن بروده

بدرى ايه يا هانم الساعه 12 ونص انتم بتستهبلوا

مى بخوف

خلاص هنمشى دلوقتى

زين

لا استنى خليكى انا هاجى اخدكم

مى

مفيش داعى الحرس معانا والسواق

زين بحده

انا قولت استنى مفهوم

مى

حاضر هنستناك

وقفلت مى مع زين

مى

مش عارفه زين ماله اول مره يعمل معايا كده

لى لى

يمكن عشان الوقت اتاخر بس

مى باستغراب

لا انا كنت بدخل البيت بعد واحده ومكنش كده وكان بيبقى مطمن ان الحرس معايا وخلاص

وغمزت ل لى لى شكله خايف عليك يا قمر

لى لى

شكلك بتحلمى اخوكى بارد مش بيغير على حد

مى

لا زين شكله غيران وخايف عليكى انتى مش واخده بالك من ساعت ما دخلنا النادى وانتى قلبتى الدنيا

لى لى

مش لدرجه دى يا مى انتى بس ال عنيكى حلوه وشيفانى كده

ربنا يخليكى ليا

مى

ويخليكى ليا يا قلبى

وصل زين النادى وطول الطريق بيفكر كام واحد شافها بالفستان ال لبساه واتغزل فى جسمها كام واحد بص فى عيونها وسحرته وكام واحد اتمناها

دخل النادى وسمع بعض الشباب بيتكلموا عليها وبيتغزلوا فيها

وحس انو مدايق جدا وعاوز يروح يضربها لانها خرجت كده

وصل عندهم

زين بضيق

مى  يلا

لى لى اديقت لانو مدلهاش اهتمام

وراحوا معاه ووراهم الحرس

وركبت مى و لى لى ورا وزين ساق بيهم وطول الطريق يخطف نظرات لهذه الفتنه كما اطلق عليها\


#الحلقة_9

قعد زين وبياخد نفس طويل

نادر باستغراب من حاله زين

مالك يا زين فى ايه

زين

انت رجعت امتى من السفر

نادر

امبارح بليل

زين والاخبار ايه فى المعدات الجديده

نادر بثقه

ماتقلقش هتوصل فى معادها ومحدش هيعرف بوصلها

زين

نادر خلى بالك مش عاوز حد يعرف خالص بالموضوع ده لحد ما اعرف مين الخاين ال فى المجموعه

نادر

ماتقلقش محدش يعرف انا كنت فين والكل فاهم انى كنت واخد اجازه عشان بنتى

زين تمام اوى

صحيح مريم بنتك عامله ايه

نادر

بحاول ابقى ليها الاب والام

زين بعمليه

طب ما تتجوز وتجى واحده تاخد بالها منها

نادر بحزن

صعب الاقى ال تعوضنى مريم الله يرحمها دى كانت حب عمرى وحياتى كلها

وصممت ان الحمل يكمل ومن ورايا عشان تفرحنى مع ان قلبها كان تعبان جدا

زين

يعنى مش هتجوز تانى

نادر

زين انت صعب تحس بيا متزعلش منى يا صاحبى بس انت قلبك قاسى وعندك برود فى المشاعر مش هتحس انو صعب واحده تانيه تخش حياتى وكمان تتقبل مريم بنتى فيها

زين بصله وساكت

نادر حس انو ادايق

زين متزعلش منى انا مقصدش

زين بتفكير وبلهجه غريبه استغربها نادر

هو انا بارد فى المشاعر بجد

نادر شك فى طريقه كلامه

مالك يا زين فى حاجه مخبيها عليا

زين بتنهيده اه

نادر بقلق فى ايه

زين

انا كتبت كتابى على بنت عمى

نادر بزعل

نعم ومن غير ما اعرف لدرجه دى معتبرنى غريب انا فكرت انى اخوك ماشى يا زين سلام

زين بسرعه

اهدى واقعد واسمعنى بدل ما اقوم اديك بوكس فى وشك اشلفطه

نادر بخوف مصطنع ماشى يا كبير احكى

زين اخد نفس طويل

وحكى ل نادر كل حاجه سبب الجوازه وال قاله ل ليالى وال حس بيه لحد ال حصل النهارده الصبح

وزين مش بيقدر يحكى ويتكلم غير قدام نادر لانه بيعتبره اخوه ونصه التانى

نادر بضحكه عاليه

شكلنا وقعنا والبارد هيحب

زين بغضب ما تلم نفسك ايه بارد ال الكل مسكهالى دى

نادر بابتسامه وبغمزه ليه حد قلك كده غيرى

زين

اه هيا استريحت

نادر

مهو فعلا انت بارد فى مشاعرك يا زين ومش بتحس بحد خالص قفلت على نفسك اوى

وبقيت زى الاجانب اه كلنا سافرنا وعشنا بره فتره بس متاثرناش اوى زيك انت بقيت عملى اوى زيهم وسحبتك دوامتهم يا زين متزعلش من كلامى انت عارف انت عندى ايه وزعلان على حالتك ومش انا لوحدى وبباك وممامتك وبباك اشتكالى كتير

زين بتنهيده

شكل البارد هيبقى نار مولعه بسبب ليالى

نادر بابتسامه

يارب اشوفك كده

زين

بقى عاوز تشمت فيا

نادر

لا يا صحبى بالعكس ده انا هفرح اوى كمان النار دى هتجى لما قلبك يدفى من الحب ويشعلل فيه وينور جواك وحواليك


فى الوقت ده تلفون زين رن

الو

--------

زين بتقول ايه  طب انا جاى خلى بالك منهم انت والبقر ال معاك

وقام بسرعه من على مكتبه

نادر بخضه فى ايه يا زين

زين

شويت كلاب اتعرضوا ل مى وليالى فى الجامعه واشتبكوا مع الحرس

نادر

طب انا جى معاك وهكلم الحرس يحصلنا

ونزل زين ونادر راحوا الجامعه

كان لسه الاشتباك شغال وامن الجامعه مش قادر يفك الاشتباك ده

نزل زين ونادر بكل ثقه من العربيه والحرس وراهم ال قدروا يخلصوا الموضوع

وبعديها طلع زين ونادر اوضه العميد عشان يعرفوا الموضوع

فى اوضه العميد

واقفه مى ونهى صحبتها وليالى

وشويت الشباب ال عكسوا ليالى ومى ونهى

زين

ايه ال حصل لو سمحت

العميد

اولا نورتنا يا زين بيه

زين بثقه شكرا بس ايه حصل

دكتور احمد كان واقف جمب العميد وهو ابنه

احمد

انا هفهمك يا زين بيه

انا كنت داخل ادى المحاضره لقيت الشباب ده بيعاكس ليالى ومى ونهى

زين رفع وشه ل ليالى ال لقى دموعها نازله وحس بنغزه فى صدره

ونادر بصلهم بس لفت انتباهه ملاك فى وسطيهم  نهى وجذبته برقتها

زين

وبعدين ايه حصل

احمد

بعدين بداو يطولوا بالايد ويحاولوا يتحرشوا بيهم

والحرس ال معاهم ادخل وحصل اشتباك

زين اول مره يحس بغيره وغضب وقام من مكانه

وبص للشباب نظره ارعبتهم

انا هعرفكم هيحصل ايه فى ال يقرب من حد يخص زين الفيومى

وبص للعميد عاوز اساميهم بالكامل

احمد

حاضر وعموما هما هيتمنعوا من الامتحانات السنه دى

زين تمام نادر اتصرف معاهم

نادر

قام بثقه وبص ل زين

اعتبر الموضوع انتهى وكله تحت السيطره

فى الوقت ده نهى رفعت عنيها تشوف ال بيتكلم بثقه زى زين ولا يقل عنه هيبه

واتلاقت عيون نادر ونهى ل ثوانى

ونهى اتكسفت ونزلت عنيها بسرعه

وابتسم نادر ابتسامه هاديه على كسوفها

اما احمد عنييه كانت على ليالى ومش بنزلها وزين اخد باله وبعصبيه يلا قدامى على البيت

والبنات سمعوا الكلام وخرجوا فى هدوء

وهما ماشين احمد نادى على ليالى

احمد

ليالى لفت ليالى ليه

نعم يا دكتور

بصلها بصه كله شغف لو احتاجتى اى حاجه فى اى وقتى تعالى المكتب ومتخافيش العيال دى انا هربيها

ليالى بهدوء

شكرا يا دكتور

زين ادايق جدا وبصله بصه ارعبته

زين شكرا يا دكتور واتكى على ايه جامد وهو بيسلم عليه \

طلعوا من باب الجامعه اتخضت مى وليالى ونهى من كميه الحرس ال بره

مى باستغرب ا

ايه كميه الحرس دى كلها

نهى بابتسامه هاديه

دول قفلوا الجامعه واحنا كنا بنحارب

زين ونادر كانوا وراهم وسمعوهم

ونادر ابتسم على كلمه نهى

زين بغضب اتفضلوا على العربيه

نهى

طب سلام هبقى اكلمك اطمن عليكى

مى

طب تعالى اركبى معانى هنوصل

نهى

لا معايا عربيتى متقلقيش

زين

يلا يا نهى اركبى معاهم هوصلك

نهى بخوف وارتباك منه

لا شكرا مش عوزه اتعبك معايا

تدخل نادر فى الحوار

امشى انت مع مى وانا هوصل نهى متقلقش

زين تمام خلى شويه من الحرس يمشوا وراك احسن ولاد الكلب دول يعملوا حاجه لحد ما اتصرف معاهم

نادر تمام

وميل على زين وشاوشه بس تصدق تستاهل قمر

زين بصله بغضب

لم عنيك احسن ما اقلعهم من مكانهم

نادر بضحكه وربنا شكلنا وقعنا

زين خبطه فى كتفه وضحك

واول مره ليالى تاخد بالها من ضحكه زين وتشوفه بيضحك اصلا

واخد نادر نهى معاه فى العربيه وخلى حد من الحرس يسوق عربيتها \

نهى بكسوف

اسفه لو عطلت حصرتك

نادر بابتسامه هاديه زادته وسامه

مفيش تعب احم هو انتى صحبت مى من زمان

نهى

ايوه من ايام الثانويه

نادر

غريبه عمرى ما شفتك عندها

نهى بحزن

اصل مكنتش بخرج كتير لان ماما  تعبانه وانا ال بقعد بيها ومى هيا ال كانت بتجيلى

نادر

الف سلامه عليها ربنا يشفيها

نهى

يارب مليش غيرها بعد وفاه بابا

نادر

انتى بباكى متوفى \

نهى

ايوه مات وسبنى انا وماما ل وحدنا

نادر باسف

ربنا يرحمه

نهى خلاص وصلنا

نادر انتى عايشه هنا

نهى

ايوه انا وماما فى الدور الثالت وعمى فى التانى

اصل ده بيت العيله

نادر بابتسامه

فرصه سعيده يا نهى

نهى بخجل

انا اسعد

ونزلت طلعت الشقه

اما زين وصل ب مى وليالى الفيلا ودخل وعفاريت الدنيا بتتنطط فى وشه

زين

ادخلى يا هنام انتى وهيا

مهاب كان قاعد بيقرا كتاب واتخض من صوت زين

فى ايه يا زين صوتك عالى ليه

زين بغضب

الهوانم اتعكسوا فى الجامعه وكانت مجزره هناك

مى

واحنا مالنا يا زين احنا ال قولنالهم عكسونا

كل ده ليالى ساكته ومش بتتكلم

زين مهو لو الهانم لبسه لبس عدل مكانش حد كلمها

ليالى رفعت عنيها وبصتله انت تقصدنى انا

زين بعصبيه

ايوه انتى ايه ال لبساه ده

ليالى بعصبيه

ماله لبسى بنطلون جينس وشميز طويل عليه كمان مش قصير ..


#الحلقة_10

ليالى بعصبيه

ماله لبسى مهو بنطلون جينس وشميز طويل عليه وبعدين مهى مى لبسه زى متكلمتش

زين بتوتر فى كلامه وحاول يدريه باوامره وصوته العالى

مفيش مرواح كليه تانى مفهوم

ليالى ازدادت عصبيتها

انت ملكش حكم عليا ولا اى كلمه يا ابن عمى وال يؤمرنى دلوقتى عمى وجدى وبس

وبتلف عشان تروح اوضتها

رجعتله تانى  وبكل ثقه بصتله

انا هروح الجامعه واخرج زى ما انا عوزه ولو حصلى حاجه بعد كده ومستعر من ال جايه من الفلاحين ومتشرفكش تبقى قول معرفهاش

وبعدين انت جيت ليه دكتور احمد كان هيخلص الموضوع

وسبته وطالعه

زين اتنرفز لما سمع اسم احمد وادايق جدا

وقالها بصوت عالى

قولى كده عجبك سهوكته معاكى ماشى يا ليالى

ابتسمت ليالى وهيا طالعه لانها حست انو غار عليها من احمد وقالت فى نفسها

والله لجننك يا زين واخد حقى منك

كل ده تحت انظار مى و مهاب ال مستغربين ردت فعل زين

زين بصلهم

انتم بتبصولى كده ليه

مى باستغراب

اصلى مستغرباك بتزعقلها هيا وسبنى انا مع انى لبسى اديق من لبسها كمان ومش طويل زيها

واول مره اشوفك مدايق كده حتى لما كنت بتعاكس كنت بتخلى الحرس يخلص الموضوع او تبعتلى نادر اول مره تجى فى مشكله ليا يعنى

كلام مى فوق زين وحس انو هيتكشف قدامهم

زين بعصبيه

مى اطلعى واضتك دلوقتى مفهوم

طلعت مى والابتسامه على وشها وحست ان اخوها وقع فى لى لى

مهاب فاضل باصص ل ابنه وساكت

زين

بتبصلى كده ليه يا بابا

مهاب

مستغربك يا زين عمرك ما عملت كده مع مى اشمعنا دلوقتى بتعمل كده

زين بتوتر

عادى يا بابا خفت عليهم

مهاب

لا والله من اميتا بتخاف على حد طول عمرك قلبك جامد ومش بدور على اختك اصلا وحتى دلوقتى مكلمتش اختك وزعقت ل بنت عمك

زين من غير ما يوعى

قصدك مراتى

مهاب بفرحه حاول يدريها ويرسم دور الجديه

لا مش مراتك وانت ال قولت كده وقلت انها متنفعكش ومش هتتشرف بيها صح ولا 

زين

يا بابا 00

مهاب مقاطعا له

سبنى اكمل كلامى انسى خالص ليالى يا زين انت ال اخترت وهنتها ودى امانت اخويا احمد وجدك وعيش انت حياتك زى ما انت عيشها وليالى ربنا يرزقها براجل يعرف قيمتها

زين ضغط على سنانه وكور ايده لحد ما ايده ابيضت من الضغط عليها

وساب بباه من غير ما ينطق وطلع على اوضته

مهاب ضحك بعد ما ابنه طلع وقال شكلك وقعت يا زين

شويه وتلفونه رن وكان والده

مهاب

ايوه يا حاج اخبارك ايه واخبار صحتك

ايمن

انا تمام يا مهاب ايه الاخبار عندك ليالى لسه عوزه ترجع المنصوره

مهاب

لا احنا اقنعناها وكله تمام متقلقش نفسك

ايمن بحزن

وابنك لسه بيعملها وحش

مهاب بضحك

حفيدك وقع ولا حد سمى عليه والجبل اتحرك وقريب هينطق

ايمن بفرحه

بجد يا مهاب طب ايه ال حصل

مهاب

بيغير عليها بجنون

ايمن

يعنى ابتدى يجبها

مهاب

لا اكيد حبها ليالى تتحب من اول نظره

ايمن

طب الحمد الله انا احتمال ارجع الاسبوع الجاى

مهاب

طب والعمليه مش هتعملها

ايمن

لا الدكاتره قالوا الموضوع لسه فى اوله وهيبتدوا بالعلاج الاول ويشوفوا هيجيب نتيجه ولا لا

مهابطب كويس يا بابا ربنا يخليك لينا  انا كنت جيلك قبل العمليه بيوم وهقعد معاك

ايمن

لا خليك انا ال هاجى

مهاب

بس كده هيبقى فى مشكله لو رجعت دلوقتى ليالى هتصمم انها ترجع معاك المنصوره وتطلق من زين زى ما كنت قيلك وكل ال بنعمله هيتهد

ايمن بتفكير

طب خلاص انا هقعد هنا فتره مع خال ليالى هنا على ميخلص تصفيت شغله وانزل معاه وسيف هيناقش الرساله بتاعته كمان 10 ايام وهينزل انا كنت مفروض هنزل معاه

مهاب

طب مهمو سيف ممكن يجى يقول ل ليالى انك كويس ومش هتعمل العمليه

ايمن

ماتقلقش سيف راجل وانا هفهمه كل حاجه هنا وهو بيسمع كلامى 

مهاب

تمام يا بابا وانا هبلغك باى حاجه جديده متقلقش

ايمن

مهاب بنت اخوك امانه فى رقابتك مفهوم اوعى حد يجى عليها

مهاب

دى فى عنيا دى حته من احمد وانا معاها مهما حصل حتى لو هاجى على ابنى هيا عندى اهم متقلقش

ايمن براحه

تسلم يا بنى ربنا يبارك فيك سلام وتبقى سلملى على الولاد

مهاب

سلام يا بابا

وهو بيقفل مع بباه ناديه مراته جات من برا كنت بتعمل شوبنج وبتشترى حاجات ل لى لى كهديه ليها عشان تحسسها انها زى مى عندها

مهاب

حمدالله على السلامه ايه كل ده

ناديه

الله يسلمك دى حاجات ل لى لى ومى

مهاب

ربنا يبركلى فيكى على ال انتى بتعمليه مع لى لى بنت اخويا

ناديه

قولتلك ميت مره انا اعتبرتها بنتى زى مى بظبط

مهاب

باس ايدها ماش يا قلبى تعالى احكيلك ال حصل

ناديه

هو فى حاجه حصلت وانا مش هنا

مهاب بابتسامه نصر

اه الجبل اتحرك والبرود بقا نار

نادريه بتحاول تجمع معنى الكلام وفجاه انت تقصد زين ايه ال حصل

حكالها مهاب كل ال حصل وال زين عمله مع ليالى ومكلمته مع والده والاتفاق ال حصل

ناديه بفرحه

مش قلتلك مش هنتعب ولسه ابن بطنى هيشوف ده انا هخلى لى لى تجننه

هخلى زين يمشى فى الشارع يقول بعشقها

مهاب بضحكه عاليه

شريره يا ناديه

على الجانب الاخر

عزت

نسرين ماشفتيش زين النهارده

نسرين ببرود

لا شفته بس بعد كده طلع هو ونادر

عزت

نادر ده مش بطيقه خالص

نسرين

ده يعرف كل اسرار زين ال بباه ومامته ميعرفوهاش

عزت

طب متعرفيش ال اسمه نادر ده كان مختفى فين الفتره ال فاتت

نسرين

ال عرفته من زين ان بنته كانت تعبانه وكان واخد جازه عشانها

عزت بغل

ربنا يخلصنا منه هو وزين فى ضربه واحده الاتنين نسخه من بعض فى الذكاء

نسرين بكره

عندك حق يا بابا وزين ما يقدرش يعتمد على حد فى المجموعه غير نادر وبس بيعتبر الراجل التانى بعده غير انه شريك فى المجموعه وليه اسهم فيها

عزت

كلمتى جاسر واتفقتى معاه

نسرين

ايوه هيوصل بكرا

عزت

تمام اوى عشان نخلص منهم قريب اوى ونفضى ل شغلنا

عدى اليوم وجه معاد العشا

الكل متجمع على السفره

ونزلت لى لى بثقه لبسه سولبت جينز وعامله شعرها وقطتين على شكل كحكه وبعد الخصلات المتمرده ونازله على وشها

كانت عامله زى الطفله الشقيه بس فى نفس الوقت تسحر وريحه البرفان بتعها يجنن

ليالى

مساء الخير

زين رفع عنيه ليه وهو بياكل وشرق

ناديه ضحكت

ناولى اخوكى المايه يا ليالى

زين بص ل امه بغيظ

ليالى

حاضر يا ماما

اتفضل

وهو بياخد منها الكبايه اديه لمست ايدها حس بكهربا ماشيه فى جسمه

وقعدت ليالى تاكل

مى بضحك

ايه الوك الجامد ده

ليالى تغير يا ميمو

مى بضحك

عاوزه مصاصه ونشغل اغنيه العب العب بتاعت ماريا

ليالى

انتى بتقولى فيها انا جايبه مصاصه فوق هنطلع ناكلها سوا

مهاب وناديه ضحكوا عليهم

كل ده وزين بيسرق النظرات ليها وبيقول ل نفسه يخربيت جمالك فى اى حاجه تلبسيها او تعمليها تهوسى

واثناء ما ناديه ومهاب بيضحكوا

ليالى

على فكره انا عامله حسابك يا ماما انتى وعمى

الكل فطس من كتر الضحك حتى زين ابتسم بس محدش اخد باله غير ناديه

ناديه بخبث طب ما عملتيش ليه حساب اخوكى زين

زين مدايق من امه بسبب كلمت اخوكى واناديه بتقولها عشان تضغط عليه ويتكلم

ليالى بصت ل زين وقالت

لا ماينفعش يا ماما هيعتبر ده شغل فلاحين مش هيليق بيه

زين ادايق من كلمتها وانها مش قادره تنساها وتسامحه

وقام من على السفره

وهو ماشى لف ليهم

بابا ماما اعملوا حسابكم فى حفله هنا بعد يومين يا ريت يا ماما تجهزى كل حاجه

ناديه ما تقلقش

مهاب

دى بمناسبه الصفقه الجديده

زين

ايوه وفى مستثمرين مهمين جاين الحفله

وبص على ليالى بنظره خاطفه ومشى

وهيا كانت عامله نفسها مش واخده بالها ...

يتبع 



بداية الرواية من هنا




لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 



إرسال تعليق

0 تعليقات

close