القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق النمر الفصل الأول حتى الفصل العاشر بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية عشق النمر الفصل الأول حتى الفصل العاشر بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية عشق النمر الفصل الأول حتى الفصل العاشر بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


وجدها تجلس وهي تنظر للأسف بخجل وتحاول تغطي جس،دها

نظر لها بحب اااه كم هي فاتنةزوجته حلاله

لكن لا يستطيع أن يقربها فهو قد حرم عليه لمس زوجته

إياد بغضب، ” اااي القرف ال انتي لابسة ده ازاي تقعدي

قدامي بالشكل ده فكرك هتعرفي تغريني كان غيرك أشطر

نزلت دموعها. بقهر وحزن ماذا فعلت لكي يكلمهاا بهذه الطريقة من المفترض أن هذه هي ليلة الدخلة

كاد ان يلين عندما نظر،لدموعهاا

لكن تذكر مااقلته حبيبة

البنت دي سرقت مني كل حاجة باباا و عمر اخويا

سرقت مني أحلامي وطموحاتي حتى اني خسرت أغلى حاجة عندي بسببها

لو بجد بتحبني انتقملي منها ي إياد عايزة حقي منهاا

ذهب عندهاا وامسكها من شعرها ورماهاا أرضا بعد أن صفعها

بقوة

اوعي تفكري اني هنخدع بدموع التماسيح دوول

انتي من اليوم و رايح خدامة لياا اشتريتها بفلوسي بعدما ابوها رماها عندي

اوعي تفتكري انك جاية هناا ست بيت انتي هنا خدامة وبس

ومكانك الأرض بس حضني مش ليكي ي…

……

تفتكري إياد عمل ااي مع المززز

حبيبة بثقة ” إياد بيكون مسح بيها الأرض كله

وخلا الليلة ال هي بتتمناها من سنين سودة على دماغهاا

هو انتي ليه بتكرهيها للدرجادي دي اختك ي حبيبة

حبيبو ” منا عارفة انها زف** اختي بس مش بطيقها اعمل اي

بكرها ولو اطول اقت* لها كنت ق*** تلها من سنين

بس آياد حبيبي هيم*** وتها بالحياة ويطفى النار ال قايدة جوايا

يادي السيرة الزفت مش قولتلك بلاش تجيبي سيرته قدامي احسن بتخنق

ابتسمت وباسته

حبيبي ال بيغار علياا موووت

انت ال في قلبي. بس

إياد مجرد وسيلة اخلص بيه من الست الزفتة وبعدها

هيعرفوا كلهم انك حبيبي ابووو ابني

رواية عشق النمر الفصل الثاني 2 بقلم أسيل باسم


قامت حبيبة وهي بتسحب الملاية على جسمها بغضب

عز بتوتر ” حبيبتي انا مقصدش اقول اسمها انا كان قصدي عليكي انتي

مهتمتش لكلامه ودخلت الحمام وهي عارفة انه عز بيحب اختها

عز بقلق ” كان لازم اقول اسمها يعنى

الحق عليها طيرت النوم من عنيا وبخرف باسمها كمان

بس هتبقى ليااا ملكي لوحدي وبس

وبالنسبة للجو دي اصالحها ازاي بس

حبيبة بغضب وحقد ” كلهم هيموووتوا عليكي

بس انا مش هسمحلك تاخذي مني حاجة بعد اليووم

…..

فاق إياد وشاف وعينه جت فيها نايمة على الكنبة بهدومها

راح خرج من الأوضة وسخن مية ورجع دلقها على جسمها

اما هي فاقت على حاجة بتلسعها ااوي

مسكها ورماها بعدما كانت بتتنطط من الالم

حياة ببكاء ” ااانت ليه عملت كده

إياد ” بفوقك ي مداام فاكرة نفسك في أوتيل خمسة نجوم

ونسيتي نفسك انتي هناااا ليه

قومي اعمليلي حاجة اطفحها لاني بتجنن لما بطني تكون فاضية وانتي ال هتتاذيه

قامت بصعوبة وهي بتبصله بحزن وبتصبر نفسها

مسك من ايدها بغضب ” انت هتنزلي بالشكل ده ي هانم

عضت على شفايفها بحرج وهزت راسها بلااا

سابها وجرت هي للحمام بكت شوية وقامت لبست

طلعت وهي لابسة فستان طويلة لونه ازرق مفصل على جسمها

وعاملة كعكة في شعرها اتجنن من مظهرها

وراح ماسكها وباسها وساب نفسه ليها وهي كمان استسلمت

ليه

جسمها وجعهاا لما بيضغط على خصرها و بكدا فاق

مسكها من رقبتها وهو بتضغط على رقبتها بقوة

كنتي في حضن مين قبل كده ي حياة هااانم

حياة وهي بتتخنق ” سبني ارجوك ي زياد انت بتخنعني

ولسا ه** فقتلك لو مقولتليش كنتي في حضن مين

واحد لسا ضاربك ومبهدلك ازاي تستلميه نفسك بالسهولة دي

الا لو كنتي *******

انكقي كنتي مع مي…..

ووقعت بين اديه رفعها قبل ماتوصل الارض بس مكنش في نفس ….

رواية عشق النمر الفصل الثالث 3 بقلم أسيل باسم


قام وهو بيحط اديه على راسه

إياد وهو بيتصل بالدكتور ” تعالى عندي بسرعة

قفل في وجه وراح حاضن وجهها

إياد ” مينفعش تمو..تي دلوقتي عذابك لسا مخلصش

جاء الدكتور وحطلها أنبوبة اكسجين ولما لمح جسمها الأحمر

حاول يرفع ملابسها عشان يشوف اي ده لقى ال رماه في الارض

إياد بغضب ” اانت ازاي تتجراء تفكر في كده ي “””””””

الدكتور خوف ” انا اسف إياد بيه بس كنت عايز اشوف الحرق ادايه

إياد بغضب ” ممنوع فاهم ممنوع تلمسها

الدكتور. ” حاضر إياد بيه

هبعتلك الممرضة تتابع معها عن اذن حضرتك

راح لعندها وحضنها

إياد ” انا المفروض محسش باي حاجة من ناحيتك

انتي بتحركي جوايا حاجات كتيرة ووده غلط انا المفروض

اكون سعيد دلوقتي بعذابك او كنت اسيبك تمو…تي بس ….

نفض الافكار دي من راسه لما الممرضة دخلت

وقف إياد ” انا هخرج بس نص ساعة وارجع لو فاقت ترنلي علطول فاهمة

الممرضة ” فاهمة حضرتك

خرج واتجاه ناحية شركته وخيالها وهي بتختنق مش مفارقه

دخل أوضة مكتبه بغضب اتصل بالممرضة واطمن عليها بس بعد ثواني دخلت حبيبة

إياد بغضب ” انتي بتعملي ااي هنا

حبيبة ببرود ” شكله الجواز جاء على هواك إياد باشا برنلك

مش بترد عليا

إياد بغضب ” اخلصي عايزة ااي ي حبيبة

حبيبة ” عايزك تطلق حياة ي إياد ونتجوز. إحنا

وقف بصلها لثواني لثواني بعدها ضحك بس فجاءة قلب عليها جامد مسك اكتافها بغضب

إياد بغضب ” حياة سرقت مني حياتي اتجوزها واسرق منها حريتهاا ي ايااد

حياة خربتلي حياتي انتقملي منها ي إياد

إياد طلق حياة وخلينا نتجوز احنا

هو احنا هنهزر حياتي مش لعبة عندك ي هانم اتجوز ساعة ماعايزة وأطلق ساعة ما انتي عايزة

حبيبة بغضب بالرغم ماتشعر به من الالم. ” يعنى اااي

إياد وهو بيفكها ببرود ” يعنى انا مش هطلقها

حبيبة بجنون. ” يعنى اي مش هتطلقها ي إياد فهمني مش ده

كان اتفاقنا تتجوزها لفترة معينة وبعدها تطلقها ونتجوز احنا

إياد ببرود ” منا خلاص معدتش عايز اطلق مراتي ي حبيبة

حبيبة وهي بتمثل البكاء. ” ولما هي مراتك انا ابقى ااي ي إياد

معقول تكون لعبت بعقلك وخلتك تحبها وتنسى حبك لياا

مسكت وجه بين اديها عشان يلين

فين حبيبي إياد ال كان مستعد يق..تل ااي حد بس عشان خاطر اكون مبسوطة وراضية عليه

إياد وهو ببعد اديها ” قصدك إياد المغفل ال كان بيعملك كل حاجة سواء صحيحة او خطاء للأسف ماات ي حبيبة

انا اكتشفت اني ال بعمله مع حياة غلط وخاصة اني مشفتش حاجة منها غلط طول فترة كتب كتابنا بس انتي ال لعبتي بدماغي وخليتني اكرها واعاملها اسواء معاملة وده كله ليه عشان انتي غيرانة منهاا

بس انا رجعت لعقلي وهبداء معها صفحة جديدة

حبيبة بشر. ” وتفتكر لما هي تعرف سبب جوازك ليها وسبب معاملتك دي ليهاا هترضي تكمل معاك

إياد وهو ببتسم ” ومين بقى ال هيتجراء ويقولهاا

معقول تكوني اانتي بس لا لا مظنش انك هتفتحي بوقك بكلمة

عارفة ليه لاني انا ال همنعك ي بيبة

حبيبة بغضب ” لو فكرك انك تهددني وانا اسكت هتكون غلطان

انا مبتهددش ي ايااد وذي ما خليتكوا تتجوزوا هخليكوا تتطلقوا

ابقى خااف على نفسك وعليهاا هي كمان

خرجت حبيبة بغضب وحقدها زاد على حياة المسكينة

تنهد إياد بتعب هو ال جاب المصايب دي لنفسه لما قبل يتجوزها

جاءه اتصال من الممرضة بتاعت حياة رد عليها بسرعة بس انصدم لما قالتله انها مش لاقية حياة …

رواية عشق النمر الفصل الرابع 4 بقلم أسيل باسم


كان سايق عربيته بسرعة هائله وهو بيكلم رئيس الحرس بتااعه

إياد ” ان شاء الله تكون عرفت هي فين ي جاك

والا مش هرحم حد فيكواا

جاك…..

إياد ” خليك ورااها اوعى تسيبها تخيب عن عينك فاهم

قفل معه وهو بيروح للمكان ال قاله جاك عليه

…..

اما هي لما فاقت لقت نفسها في لوحدها افتكرت ال حصل

زحف الخووف لقلبها لما افتكرت انه كان عايز يقتل..لها وغريزة البقاء عندها دفعتها انها تهرب من القصر من غير ما حد من الحراس ينتبه

كانت بتمشي على الطريق والدنيا برد وهي حافية ولابسة


 


 


قميص خفيف فجاءة انتبهت انه في حد ماشي وراها

راحت تمشي بسرعة حتى اتحول لركض بس فجاءة اصطدمت

بصدر حد عرفته اانه هو

إياد بقلق ” انتي كويسة ي حياة

حياة وهي بتبعده عنها بغضب. ” كويسة طول مانت بعيد عني

ولا نسيت ي بيه انك حاولت تقت..لني

مسكها إياد بقوة لما حاولت تهرب منه ” انا مكنش ده قصدي بس

حياة وهي بتضربه في صدره بقوة ” طب تقدر تفسر ليا معاملتك لياا في أول يوم جواز لينا ولحد دلوقتي

إياد بهدوء نسبي ” انا هحكيلك كل حاجة

وحكى لها ومان انتهى حتى تفاجاءة بهاا تصفعه بقوة

حياة بقهر ” انت واحد”””””” بتكذب علياا ليه

بعترف انا واختي حبيبة مش بنتفق ودايماا بنتخانق بس هي

مش يمكن يوصل معهاا انها تحاول تق..لني او تاذيني

خاصة انهاا عارفة اني بحبك

إياد بصدمة. ” انتي بتحبيني

حياة ببكاء. ” كنت بحبك

تفتكر لما سالتني اذاي سلمتك نفسي وانت ضربتني واهنتني

الجواب اني مبقدرش اسيطر على نفس قدامك انا كنت بحبك

وحطيتلك عذر لمعاملتلك ال””””” معايا

بس انت بترمي بلاك على اختي ال مفيش في طيبتها

وانا مستحيل اكمل معااك ي إياد طلقني دلوقتي حالا

تلبسه الجنون ” انت اتجننتي بتطلبي مني الطلاق بسبب اختك ال”””

دفعته من صدره مرة أخرى ” أخرس

انا اختي اشرف منك ومن ال شبهك وااااه عايز الطلاق


 


 


إياد وهو بمسك ايدها. ” مش هطلقك ي حياة فاهمة

عايزة الناس تقول عليكي اااي اطلقت بعد يومين جواز

حياة بغضب. ” وانت مال اهلك بيااا يتكلموا عليا ولا لا يهمك في اااي

مسكها من فكها بقوة. ” اوعى تشتميني تاني والا هندمك العمر كله ي حياة اوعى

حياة. ” اي هتحاول تق…لني مرة تانية مش كده

اكمل بانهيار وهي تضع يده على عنقهاا. ” اقت…لني يلااا

سحب يده وضمها عنده بقوة رغم اعتراضها

حياة وهي بيغمى عليها ” ليه عملت فيااا كده ده اناا حبيتك

بجد انا حبيبتك ي اياااد انت دمرتلي أحلامي كلهاا

حملها بين ذراعه وهو ببوس جبينها ” هعوضك ي حياة

يمكن اكون مبحبكيش بس اكيد مش هسيبك مش هسيبك لغيري ابدااا

…….

عند عمرو

جاءت حبيبة وهي بتبكي لحضن اخوهااا

عمرو. بحنان ” مالك بتبكي ليه ي عمري كله اانتي

حبيبة ببكاء مصطنع ” حياة ي عمرو اااه

خرجها عمرو من حضنه بقلق ” مالها حياة انطقي

حبيبة بحقد ” حياة اتصلت فيااا وكان باين من صوتها انهاا تعبانة ولما سألتها مالك قالتلي انه ايااد من اول يوم جواز ليهم وهو بيضربهاا من غير رحمة

حتى انه حاول يق…تلها بس ربنا كان معها وانقذهاا

قالتلي مقولكش ي عمرو لانهاا خايفة من إياد لو انت عرفت

هيرجع يضربهاا تاني ومش بعيد يطلقها

عمرو بغضب ” الكلام ده كان من امتى

حبيبة ،” كلمتني أمس ي عمرو

انا خايفة عليهاا اوى من إياد ليذيها

عمرو ” بابا مسافر بس انا موجود وهاخذ حق اختي منه

حبيبة،” هتعمل اي ي عمرو

عمرو ” هرجعهاا اكيد وهطلقها منه وهو بقى هحاسبه على ال عمله في اختي

بعد وقت،

وصل عمرو قصر إياد سأل الخدم عنه قالوه فووق هو والمدام

ركض عمرو لفوق وحبيبة ورااه بتبسم بانتصار

رزع عمرو أوضة إياد بقوة بس اتفاجاة من ال شااافه حتى حبيبة كمااان قربت توقع لما شافت إياد و حياة عريانين مع بعض على السرير. ….

رواية عشق النمر الفصل الخامس 5 بقلم أسيل باسم


فاقت حياة بس فجاءة فتحت لما حست بحد نايم جنبها بصتله لقته إياد

قامت فجاءة من الخضة لقت نفسها عريانة

سحبت الملاية تغطي بيه جسمهاا سحبته كله وكشفت جسم

إياد ال كان عريان ذيهاا

صرخت وهي بتداري جسمهاا

فاق إياد بسرعة لقاهاا بتحاول تكتم صوت بكاءها

إياد بهدوء ” اهدي ي حياة محصلش حاجة من ال في بالك

كملت عياطها اما هو زفر بغضب. ” اسكتي بقولك محصلش حاجة اسمعيني

خافت حياة من نبرة صوووته فكمل

إياد ” امبارح جسمك كان متلج جدا وخفت يحصلك حاجة

فيعني دفيتك بس والله مجتش جنبك انتي ذي مانتي

زفرت براحة بس اتكلمت معاه بغضب ” واناا ااي ال يثبتلي اني ذي مناا وانت مجتش جنبي اذاي امن على واحد قذ..ر و مستغل ذيك انا مبثقش الا في كلام الرجالة

ثواني وكانت اسفله وهو فوقه

ايااد ” انا ال هضمنلك بنفسي

شهقت بفزع لكنه كتمها داخل شفتيهاا يقبلها بحرارة وهي مستسلمه لمشاعرها نحوه فلم ينتبها لدخول عمرو و حبيبة

ولا حتى خروجهم

…….

وصل بهاا المنزل ووجهه لا يبشر بالخير

حبيبة بخوف. ” عمرو اسمعني اناا

عمرو بغضب. ” انتي اااي ي حبيبة بتخططي لأي قوليلي

حبيبة ” مبخططش لحاجة حياة. هي ال كلمتني و

عمرو وهو بمسك فكها بقوة. ” وبالنسبة للشوفناه ده كان ااي

ده كان منظر واحد بعذب مرااته

حبيبة ” والله مش عارفه

عمرو بجدية ” هاتي تلفونك ي حبيبه

حبيبة بخوف. ” عايزو لأي ي ابيه

عمرو بغضب ” بقولك هاتي ااي مبتفهميش

ادته موبايلها فتش فيه عمرو ملقاش مكالمة حياة

غمضت حبيبه عنيها بخوف عرفت انه كل ال خططله فشل

عمرو بغضب ” اطلعي فووق ومتخليني اشوف وجهك لحدما بابا يرجع من السفر

حبيبة ببكاء. ” ابيه اناا اسفة انااا

عمرو بغضب ” اطلعي بقولك

حبيبة بتردد ” طب وتلفوني

رماه عمرو في الارض بغضب خافت هي وطلعت جري

سمعت صوتهاا الرقيق والحنين. بينده عليه

ملك. برقة . ” عمرو

بصلها عمرو بغضب. ” انتي ااي ال نزلك بالشكل ده

ملك بخوف. ” اصل صوتك وانت بتزعق كان عالي فقلقت عليك

وجيت اشوفك

عمرو بغضب ” وتقلقي عليا ليه بصفتك اااي

ملك ببكاء. ” انا مراتك ي عمر…

عمرو بغضب وهو بيمسكها من اكتافها ” متفكرنيش بام المصيبة السودة ال وقعت على دماغك ال خلفوني

أساسا انا بس منتظر بابا يرجع من السفر واطلقك و. ارتاح

ملك بسرعة ” بس انااا حامل

عمرو بغضب وهو بيمسك ايدها بقوة. ” حامل من مين ي””””””

انتي هتستعبطي هتحملي ازاي وانا……

رواية عشق النمر الفصل السادس 6 بقلم أسيل باسم


ملك بسرعة ” بس انااا حامل

عمرو بغضب وهو بيمسك ايدها بقوة. ” حامل من مين ي””””””

انتي هتستعبطي هتحملي ازاي وانا ملمستكيش ي انسة. ملك

نكست راسها بحزن اما. هو

عمرو. ” انتي ليه مش عايزة تفهمي اني متجوزك غصب عني ومستحيل احبك لو كنتي اخر واحدة في الدنيا دي

ملك ” وانا مقدرش استغنى عنك ي عمرو

عمرو. ” طب استحي شوية

هو انا هحبك ذي ماتجوزتك بالعافية هاا

كلهاا يومين وبابا يرجع من السفر وهقوله قراري

وتركهاا وذهب بغضب اما هي ركضت الي غرفتها تبكي


 


 


بعد وقت مسحت دموعهاا

ملك ” انا لازم اعمل حاجة تخليه ميطلقنيش انا مش هقدر

اعيش من غير عمرو هو حيااتي كلهاا

……

عند حبيبة

أخرجت هاتف اخر اتصلت لعز

حبيبة بلهفة. ” الحقني ي عز انا واقعة في مصيبة ارجوك ساعدني

عز…..

حبيبة وحكت له ماحدث ” ده لو بابا شم خبر بال عملته

مش بعيد يق….تلني تعال هربني من هناا الليلادي ارجوك

عز……

حبيبة ” متقلقش انا هتصرف مش هخليهم يحسوا بحاجة خالص

…….

عند حيااة

بعدما بعدته عنها جرت للحمام ولوقتها وهي محبوسة فيه

حياة باصرار ” انا لازم اطلق لازم اروح من هناا


 


 


خرجت لقته لبس بدلته وكان هيطلع بس وقفته

حيااة ” إياد اناا عايزك تطلقني

إياد بهدوء مصطنع ” حاضر بس مش دلوقتي خليها بعد شهر شهرين تلات كده وبعدها هنقول للناس اننا متفقناش

حياة ” حاضر

بس من النهارده تاخذ. حاجاتك وتنقل لاوضة تانية

رجعت لوراء بخوف لما حاصرها بغمضت عين

إياد. ” هو انتي فاكراني همو…ت. و المسك اااي معدتش ستات في البلد دي غيرك ي حياة هانم

انا بعمل ال انا عايزه وال بشوفه صح لاني انا النمر ي حياة

ومش اني بوافقك على كل حاجة. يبقى تسوقي فيهاا

انتي هناا مراتي لو جالي مزاج هاخد منك حقي الشرعي وانتي مش هتقدري تمنعني فاهمة

حيااة ” وانت مفكر اني هسلم نفسي لواحد كان على علاقة بأختي ومش بعيد تكون لسا على علاقة بيها دلوقتي وناوين تتجوزوا بعدما تخلصواا مني

إياد بنفاذ صبر ” انتي صح

بعدما الشهرين دوول يخلصوا هطلقك واتجوز حبيبة حبيبتي

لانهاا بتحبني وانا كمان بحبهاا عن اذنك

خرج بغضب وهي قعدت تبكي على حظها المنيل

…..

عند عمرو

كان داخل البيت لقى ملك لساا صاحية وبتقراء في مجلة

قرر يتجاهلهاا وطلع لفووق زفرت بملل ولحقته


 


 


ملك برقة. ” اجبلك حاجة تاكلهاا

عمرو ” مش عايز اطفح

تنهد باحباط وكانت رايحة بس وقفها

عمرو. ” لو عندك دواء يخفف الصداع جيبلي منه

ملك. ” ايواا عندي بس ثواني هنزل اجبهولك واجي

نزلت المطبخ جابت اكل ومية وراحت لفووق

ملك. ” كل الاول. وبعدها هديك العلاج

تاافف بملل وقعد. ياكل

عمرو. ” اي. هتقفي تبصلي كده كتير ماتجي تاكلي معايا

ملك بابتسامة وقعدت قصاده ” حاضر

بعدما خلصوا اكل ادته الدوااء

وكانت جاية تناام بس حست هي بصداع جامد خدت من الدواء تحت استغراب عمرو بس مهتمش وقلع التيشرت بتاعه

بصلها لقااه بتترنح لحقها ومسكها بين اديه وهي في حضنه

حس هو كمان بتقل في رااسه

ملك بدوخة ” عمرو

عمرو بدوخة. ” ملك

ووقعواا الاتنين على السرير فاقدين الوعى

بعد فترة جاءت حبيبة وشافتهم نايمين ابتسمت وخرجت

لقت عز مستنيهاا دخلت العربية حضنها وحضنته

حبيبة بفرحة. ” يلا نطلع بسرعة ي حبيبي

عز. ” حاضر. ي روحي

……


 


 


دخل اياااد البيت متأخر دخل اوضته لقاها فاضية

نادى على حياة كتير بس مكنش في حد

نزل تحت سأل الخادمة عنهاا ” فين المدام

الخادمة ” في أوضة الضيوف

اتجنن إياد وراح لعندها بغضب بس ووقف فجاءة لما شافها…..

……….

في الصباح عند عمرو. وملك

فاااق عمرو وحااسس بتقل رااسه اتحسس جنبه لقى جسم حد

فتح عينه بسرعة لقى ملك نايمة جنبه من غير ملابس

بص لنفسه لقى نفسه من غير ملابس هو كمان …..

رواية عشق النمر الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم


دخل إياد أوضة الضيوف وهو متعصب بس لقاهاا ماسكة في قميص النوم نفس ال كان لبسته يوم دخلتهم

انصدم اكتر لما طلعت المقص وبقت تقطع في القميص بغل

حياة ببكاء ” مش هيحبك مهما عملتي انتي هناا مش مجرد

من واحدة خدامة اتجوزها عشان يرضى حبيبته وينتقملها منك

بكرهك”” ي إياد

إياد ببرود. “” وانا كمان بكرهك بس العمل اي القدر رماكي في طريقي طريق كله شوك ونار

مسحت دموعهاا ” انت بتعمل ااي هنا

إياد. ” انتي ال بتعملي اي هناا ي حياة هانم

حياة بصتله بغيظ وقامت وقبل ماتروح مسك ايدها

ماجوابتيش على سوالي بتعمل اي هناا

حياة. بغضب ” هكون بعمل اي يعنى في أوضة الضيوف إياد بيه

هبقى فيهاا مؤقتا يعنى لوقت مااتطلقني

إياد. ” انسى انك تبقى فيهاا ثانية


 


 


يلا على اوضتك

حياة بتحدي. ” مش رايحة لمكان

إياد ” اخزي الشيطان ولا بيناا على اوضتنا

حياة. ” وانا قلتلك مش مروحة لمكاان

بعد خمس دقايق

حضنهاا ايااد وهو نايم على سريره بس هي بتتململ تحته

بصلها وقام فتح اللازق ال على بوقهاا

حياة بغضب وصراخ. ” فكني احسنلك ي اااياد والا مش هيحصلك طيب

إياد بااستمتاع. ” عشان تبقى تتحديني حياة هانم

حياة بغضب ” انا كده مش هعرف انام على الاقل فكني ارجوك

إياد ” نامي وارتاحي ي حياة بكرة يومنا طويل

حياة. وهي بتصرخ ” الحقوني الح……مممممم

إياد بعدما رجع اللزق على بوقها. ” كده احسن

متعرفيش بحبك ادااي وانتي هادية كده تصبحي على خير ي روحي

وراح حضنهاا بقوة اماهي حاولت تتحرك بس مفيش فايدة

لحدما نامت قام إياد بعدهاا وفك الحبل ال رابط ايدها و رجلها

وفك اللزق ال على بوقها


 


 


باس ايدها ورجلها جتى شفايفهاا ” اسف الأسف ي روحي

على كل اللالم ال ببسببهولك اسف بس مش بأيدي

في حاجة اقوى مني ومنك مخليني اتمسك فيكي بالطريقة دي

……

في الصباح التاالي

يعنى ااااي مش موجودة ي سمية

سمية بتوتر وهي بتوقف قدااام الامبراطور

سمية ” عمرو بيه كان منبه علينا محدش يروح اوضتها

وانا روحت عشان اديلها الفطار بس ملقتهاش ي بيه

ادم. ” والبيه فين

سمية ” في اوضته لسا منزلش

ادم. ” قوليله اني رجعت وعايزه في أوضة المكتب

سمية. ‘حاضر

…..

عمرو وهو بيهز في ملك بغضب. ” ملك قومي بقولك قومي

فاقت ملك وهي بتتاوه وبتمسك راسها بألم

ااااه ي راسي انا فين

فتحت عنيها بصدمة لما لقت نفسها عريانة وشافت بقعت الدم

ال على السرير


 


 


لفت نفسها بالمراية وهي بتبكي بس بتكبي

بصلها باستغراب لما قالت ” انت على اساس هطلقني ليه عملت فيااا كده.ه ي عمرو ليه

عمرو بغضب ” انا م عملتش حاجة اكيد دي من عمايلك

قوليلي دواء اي ده ال عطيتيني ايااه

ملك ‘ وانا اعمل كده ليه

عمرو بغضب ” عشان تجبرني للمرة التانية عليكي

انتي مش عايزاني اطلقك عشان كده عملتي الفيلم الحامض ده

ملك. ” انت ازاي تفكر فيا بالطريقة دي

اانا مستحيل افكر بالطريقة دي والا كنت عملتها من اول يوم جواز لينا مش بعد سنة ونص

مسك عمرو راسه بغضب وهو بيحاول يفتكر ال حصل

اي مصلحت ملك من انهاا تعمل كده

كانت بتبكي وهي ضامة نفسها ” انا خلاص ضعت

خسرت كل حاجة

عمرو بغضب وهو بيرمى الكرسي ” اخرسي اناا معملتلكيش حاجة مقربتش منك حتى

انكمشت على نفسها بخوف

عمرو. ” ال حصل ده مش هيغير حاجة من قراري ذي ماهو هطلقك اول ما بابااا يرجع من…..

قاطعه طرقات الباب لبس التيشيرت بتاعه وفتح نص الباب

سمية” البيه الكبير تحت ومستني حضرتك في المكتب بتاعه

عمرو بتوتر،” بابا رجع رجع امتى و ازاااي

سمية ” من خوالي ساعة وحاجة

رجع بص لحياة وقالهاا ” البسي وحصليني

وخرج من غير مايستنى ردهاا

مسحت ملك دموعهاا وهي بتتبسم اااوي


 


 


فاكراني هتخلى عنك بالسهولة دي ي عمرو ده انت الحب كله

وقلبي ميقدرش على بعادك وسواء عجبك او لا هنكون سواء

فلاااااش بااااااك

فاقت ملك قبل عمرو بساعة بصت حواليها بألم وهي بتحاول تعرف اي ال خصل

شافت إياد نايم بهدوء ‘ اجمل حد شوفته بحياتي

لو بتحبني ذي مابحبك بس وقتها كان ل حاجة اتغيرت بس

انت عايز تطلقني واناااا….

فجاءة لمعت بعقلها فكرة قلعت لعمرو وبعدها حطت نقطين من صلصة طماطم وقلعت ملابسها ونامت جنبه

امو”””” ت ولا اسيبك لغيري

باااااك……


رواية عشق النمر الفصل الثامن 8 بقلم أسيل باسم


فاق إياد من نومه وضهره بيوجعه ااوي

حاول يقوم بس مقدرش فجاءة سمع صوت ضحكهاا

إياد بغضب ” ااي ال هبل ده ي حيااة فكيني احسنلك

حياة وهي بتقرب منه ” شكلك وانت كده جميل ااوي ي إياد

تعالا ناخذ سيلفي مع بعض

أخرجت هاتفهاا والتقط صور لها وله ووجه احمر غضباااا

إياد بغضب ” حيااة

حياة بااستمتاع ” نعم ي حياتى

إياد بهدوء مصطنع ” انا اسف ي روحي انتي تعالي فكيني

وانا اوعدك مش هعملك حاجة

حياة ” ليه بس ده احنا لسا في البداية

امبارح كنت بترجاك عشان تفكني ليه مش عايز تفهم اني

كرهت الأوضة دي وكل ما اجي انام فيها بفتكر اهانتك لياا

بس شكلك وانت كده للصراحة طيب لجروحي

إياد “” مش خدتي انتقامك فكيني بقى لو سمحتي

صمتت لثواني وراحت جبت سلك مكهرب وقربته منه


 


 


 


ايااد بخوف. ” انتي هتعملي اااي ي مجنونة ااانتي

حياة وهي بتحط السلكين مع بعض. وبتقربه منه ببطء. ” معليش ي حبيبي هتلسعك شوية

إياد برعب. ” حياة. لا ارجوكي انا عندي فوبياا من الكهرباء لا

مهتمتش لكلامه وقربت اكتر وهو بيغمض عيونه بخووف لحدما اغمي عليه فزعت هي من منظره ورمت السلك بعيد وركبت فوق السرير جنبه بقلق

اياااااد ي اااياد. فووووق والنبي كنت بهزر معاك وحياتي فوق

فكتله الحبل وهي بتربط على خده لحدما اتفاجات بحد

ماسك ايدهاااا

فجاءة انقلب السحر على السااحرة وبقت في غمضت عين

تحته وهو فوقهااا ووببتسم بحبث

اااياد ” اهو كمشت ي حلوة اعمل فيكي ااي دلوقتي

حياة ببكاء. ” اااانت كنت بتضحك علياا واناا افتكرت جرالك حاجة

إياد بقلق. ” حياة اهدي انا اسف مش قصدي اناا..

حياة ” ااي ال مش قصدك جوازنا من بعض ولا خيانتك ليا

ولا تعذيبك ليا. ولا كذبك عليا اي ال مش قصدك إياد بيه انا…..


 


 


قاطع كلامهااا ببوسة حنونة يخرسها عن تكملة الباقى من حديثها

وهي جامدة اسفله ابتعد عنها وهو ببصلهاا بشغف

ايااد بهمس ” كل ال انتي قولتيه مش بقصدي الا دي

دفعته عنهاا بخجل وغضب وهي بتشتمه خرجت من الأوضة

اماا هو كان بيحاول يسيطر على نفسه عشان ميقومش يلحقها وياكلها دخل الحماام يستحم عشان النار ال قامت جوا تنطفى شوية

…….

دخل عمرو المكتب بتوتر

عمرو. بتوتر. ” حمد لله على السلامة ي باابا

ادم وهو بيقرب منه بهدوء ” فين حبيبة اختك ي بنى

عمرو بغضب ” هي فوق انا حبستهاا لحدما انت ترجع ووو.

ادم باندهاش ” حابس اختك ليه ي عمرو

اتنهد عمرو وحكاله ال حصل

ادم ” وانت بقى معرفتش هي عملت كده ليه

عمرو ” عشان اياااد

ادم بغضب ” يعنى اااااي ي بيه


 


 


عمرو. ” هي عملت كده عشان تفرق بين إياد و مرااته لانهاا

لسا بتحبه لاياااااد

ادم. ‘ مش على اساس هي بطلت تحبه واتقبلته جوز اختهاا

مش ده كان كلامك ي عمرو

عمرو بحزن. ” طلعت غلطان ي بابا وو…

قاطعه ادم وهو بيردف بحزم. وبسبب غلطك ده اختك هربت

من البيت ي بيه تروح وترجعهااا لو هتقت”” لها بس ترجع البيت فاهم

عمرو ” حاضر

وغادر لقى ملك راكضة باتجاه

ملك بقلق. ” عمرو…

ماكملتش كلامهاا ولقت نفسها تحت بعدما زقهاا

نزلت دموعهاا بحزن بس وقفت فجاءة لما لقت ادم واقف ببصلها

ملك ” حمد لله على سلامتك بابا

ادم بهدوء. ” هو سوال واحد


 


 


انت اتكلمتي مع حياااة بعد الفرح ي حبيبتي

ملك بتوتر. ” ايوااا ي بابا

ادم. ” قالتلك ااااي

ملك بتوتر ” بااباا اناا……

ادم بصراخ وغضب ” عايز الحقيقة ي ملك فاهمة الحقيقة وبس

. ….

نزل اااياد لتحت وهو بيدور عليهاا بس ملهاش أثر

نادى عليهااا. ومفيش رد اتملكه القلق والخووف

إياد بقلق. “” حيااااة حيااتي ي روحي

بلاش هزاار اطلعي بقولك متخوفنيش عليكي لو سمحتي

دخلت الخادمة سالهاا ايااد

فين المدام


 


 


الخادمة ” اخر حاجة كنت شوفتها في المطبخ بس ملهاش

أثر

إياد بغضب ” يعنى الي ملهاش ااثر

هتختفي لوحدها كده يعنى هاااا

اتصل بجااك وساله اذا كانت حياة خرجت وقالتله لا

إياد. ” تنزل انت ورجالك تدورو عليهااا حااالا فاهم

جاك …..

ركض ايااد ناحية أوضة موجودة في الجنينة

دخل وهو بيقلب في الكومبيوترات ال موجودة جوا

لحدما شااف ال صدم

إياد بصدمة وخوف عليهاا ” عز……..

رواية عشق النمر الفصل التاسع 9 بقلم أسيل باسم


كانت قاعدة قدامه ابوها ودموعها نازلة بغزارة على خدهاا

حبيبة ببكاء ” انا عارفة اني خيبت ظنك فيا ي بابا

بس انا بجد بحبه مقدرتش انساه اسفة

ادم ” مين ااابو الطفل ده ي حبيبة

حبيبة. ” ابوه هو…..

……

خرج إياد وراح عند البوابه شاف عز حامل حياة بين اديه

شالها إياد من بين اديه ” هي مالهاا

عز بهدوء ” كنت في الكوخ بتاعي وكنت خارج لقيتها مغمى عليهااا

ودها إياد اوضتهم وحاول يفوقها بعد مدة. فاقت


 


 


إياد بقلق. ” حياني انتي كويسة مش كده

بصتله وبعدهاا اتذكرت مكالمة ملك ليهااا خلتهاا تنفجر من البكااء

وهو مش فاهم هي مالهاااا

حاول يضمهاا بس هي رفضت بشكل قطعي

اوعي تلمسني انت قبل كده قولت حضنك مش ليااا واني مليش مكان في حضنك فاوعى تقرب علياا فاهم

إياد وهو مش فاهم انهياره بس هز رااسه باااه

مش هجي جنبك بس ارجوكي فهميني اااي ال حصل

حياة ببكاء ” كنت بتكلم مع ملك عادي بس فجاءة سمعت

حبيبة بتقول لبابااا انها حامل

قربت منه وهي بتحاوط وجهه

حياة برجاء. ” انت منمنش معهااا ي ايااد

والطفل ده مش ابنك مش كده. انت بتحبني اناا صح

حياة برجاء اكتر. ” ارجوك جاوبني وقولي انها كدابة

ودي لعبة من لعبهاا لو سمحت

اياااد بجمود ” هي مش بتكذب


 


 


هي فعلاا حامل بااابني

قبل كده قولتلك اننا بنحب بعض اوي فطبيعي تحمل بابني…

ادته حيااة بالقلم بقوة وهي بتقوله بغضب ” طلقني

إياد ببرود ” طلاق مش هطلق ي حيااة

وروحي اخبطي راسك في اقرب حيطة وكمان مش هتطلقي

وكاد ان يرحل لكنه وقف عندما قالت ” يبقى هرب منك

ومش هتعرفلي طريق ي إياد

إياد. بهدوء ” وانا مش همنعك حاولي انك تهربي بس لو مسكتك وانت بتحاولي تهربي يبقى متلومنيش من ال هعمله فيكي

خرج إياد بعدما القى قنبلته في وجههااا

لو عايزة تهربي من جحيمه هساعدك انك تهربي

التفتت حياة لمصدر الصوووت ولقت عز قاعد على شباك اوضتها

حياة بخوف ” انت مين

عز بفخر ” عز الدين يوسف الهواري

الابن الأكبر و الوريث لامبراطورية الهواري

انا بقى اخو جوزك الكبير ي حيااة

بصتله بصدمة ابتسم هو بشمااتة عليهاا

من تعابير وجهك بفهم انه زياد مفهك انه الوريث الوحيد ليوسف الهواري مش كده

جاوب هو ببرود ” اصل لا اخويا ولا ابويا الله يرحمه

بيتشرفوا بمعرفتي ثم اكمل. لو عايزة انا ممكن اخليه يطلقك

حياة. ” ازاااي

عز بهدوء. ” ازاي دي خليها علياا.


 


 


المهم انك متغيريش رايك و..

حيااة ” مش هغير رائي …. انا موافقة

……

فتح. إياد أوضة عز بغضب

#البارت_التاسع ___ #اسيل_بسام

اي ي عم مالك خضتني في ااي

اردف عز بهذه الكلمات حينما اقتحم عليه إياد الغرفة

إياد بغضب ” انت ااي ال رجعك هنا من تاني ي عز

عز. باستغرااب ” الله مش بيت ابويا الله يرحمه ولا ااي

انا من حقي اعيش هناا ي اخويا الصغير

إياد ” مش بعد ال عملته في ابوك

انت نسيت انك كنت السبب في انه يخسر كل صفقاته لولا

تدخلي كنا دلوقتي في الشارع بنشحت

عز ‘ لا منستش تدخلك البطولي ده

إياد باشا المنقذ لعائلة يوسف الهواري وكما يلقبونه النمر

متقلقش انا مش عايز حاجة من فلوسك انا عندي ال يكفيني دلوقت


 


 


إياد بهدوء. ” عرفت انه حبيبة حامل

قفذ عز من مكانه وهو بيقول بصدمة ” ده بجد

االف مبروووك ي اخويا واخيرااا هبقى عم بجد فرحتني

ايااد. ” اااو يمكن انا ال هبقى عم البيبي ده

عز ” قصدك اااي مش فاهم

إياد. ” اصل العصفورة صورتلي صور ليك انت وحبيبة

في الاوتيل “”””” حتى بص

ادااي طالعين حلوين مع بعض بص يلا بص

عز بابتسامة ” فعلاا حلوين كنا هنشكل ثنائي رائع مع بعض

لولا انه انا قلبي مع حد تاني

إياد بغضب ” خليك لمرة واحدة راجل واعترف بغلطك

متهربش ذي كل مرة واعترف بابنك ده حتة منك ي عز

عز. ” اااي ال يثبت انه ابني انا وكل العالم عارفة علاقتك معها

قبل ماتتجوز اختهااا

فجااءة قاطعهم صوت طرقات على الباب دخلت الخادمة

اهل المدام تحت اياااد بيه

إياد ” اوكي نازل حاالا

عز بسااءل ” هما جابو الماذون معهم مش كده

إياد بتسأل ” والماذون يجي ليه

عز يسخرية ” عشان انت هطلق مراتك وتتجوز حبيبة ال حامل بابنك مش كده

الخادمة بعدم فهم. ” مش عارفة

عز باستمتاع ” دلوقتي ننزل ونشوف

……..


 


 


كانوا كلهم قاااعدين تحت بهدوء

وحياة ال قاعدة في حضن ابوهاا بتبكي بهدوء

ايااد وهو ببصلها بضيق وبعض من الغيرة ” انا بجد اسف ي عمي مش عارف ده حصل ازاااي بس انا هحصل الغلطة دي دلوقتي

انااا بعتت للماذون وهيجي كمان دقائق

كانت ملك ماسكه عمرو بالعافية من ايده وهو ببصله بتوعد

وبيتمنى لو يطول رقبته بس

ملك بخوف ” اهدي ارجوك ي عمرو مش كده

عمرو. ” ال”””” مش لازم يعيش ثانية زيادة بعد كده

ملك بخوف. ” ارجوك متتهورش فكر في ابنك

لو انت اتحبست انا وهو هنروح بحالنا فين

عمرو بصدمة ” انتي بتقولي ااي

ملك بهمس ” انا حامل ي عمرو

افتكر عمرو الليلة اياااه وهو بيجز على أسنانه بغضب

اهو. سبب تاني بيربطوا بملك من تاني فااق من افكاره على

ادم ” اتفضل ي شيخنا اكتب


الشيخ ” فين العرسان

إياد بابتسامة واسعة ” العروسة وهو بيشاور على حبيبة

والعريس وهو ييشاور على عز بشماتة

طلعت حياة من حضن ابوها وهي بتبص إياد بياشر على عز

عز بغضب ” انت بتقول اااي…….


رواية سجينة قلب صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم نوران


حسان بفز.ع وخوف


: ووورد بنتي وخدينها علي فين ياااورد


وصحي من النوم مفز.وع وبص حواليه وسمع صوت ورد


ورد بقلق: مالك ياابوي قلقتنا عليك


فهد: حمدالله علي سلامتك ياعمي


حسان باستغراب :اي اللي حوصل يا عثمان ياخوي


عثمان: جرا اي ياحسان ياخوي هي الخبطة اثرت عليك اكده ولا اي


فهد : احنا عرفنا مين اللي حاول يضر.ب نار علينا وبغلت الشرطة والحمدلله اطمنا علي نورا وبقت كويسة


ورد بدموع: مالك يابوي قلقان. من اي


حسان بتذكر: كاابوس يابتي كاابوس بقاله سنين ملازمني


وبص لفهد خد مرتك وامشوا من اهنيه يافهد


ورد بصلته بصد.مة من. كلامه


: انتي بتقول اي يابوي عايزني ابعد عنك


حسان بصرامه: خد مرتك وسافر بيها يافهد بتي امانه في رقبتك لحد ما امو.ت


ورد ببگاء ومسكت ايده وباستها


: لاه يابوي بعد الشر عنك متقولكش اكده


عثمان: حسان انت عتقول اي عايز ورد تبعد عنينا دي بتي اللي مخلفتهاش ياحسان لاه ياخوي


فهد بتفهم وراح قعدجمبه


: قولي بس في اي مخوفك اكده


عثمان: اسمع ياحسان مفيش مخلوق يقدر يمس ورد بضرر فهد ويها وهيحيمها


فهد بعدم فهم: احميها من مين انا مش فاهم حاجة


حسان: اسمع اللي بقولك عليه يافهد ياولدي وريح قلبي خد مرتك وسافر علي مصر


فهد: حاضر ياعمي حااضر


بقلمي نوران


في شركة فهد القناوي اللاستيراد والتصدير


في غرفة الاجتماعات


مستر اياد: فهد بيه مسافر ومش هيرجع غير بعد يومين


عايز الشغل يفضل زي ماهو عايزه لما يرجع يلاقي كل حاجة زي ماهي مفهوم


الجميع: مفهوم يا فندم


بقلمي نوران


عثمان بحزن: اكده برضو ياحسان تسيب بيت اخوك وتهملني


حسان: معلش ياخوي هما يومين بالكتير وراجع بإذن الله


عثمان: طب قولي رايح فين ياخوي


حسان: مشوار صغير اكده هخلصه وارجع تاني


وخرج من البيت واتجه لمحطة القطار المتجة من اسيوط الي الاقصر…..


بقلمي نوران


سيدة قربت من عثمان بخبث


: الاه قولي ياعثمان هو اخوك وينه


عثمان بصلها باستغراب وحيرة


: مش عارف ياسيدة ربنا يستر


سيدة عوجت بوقها بحنق


: طمني ياخوي الاولاد كيفهم


عثمان: نورا بقت زينه وفهد هيعاود ياخد مرته ويطلع علي مصر وعادل صاحبه ده كمام معاه


سيدة ضربت علي صدرها بغ.ضب


: ولدي هيبعد عني تاااني لاه ياعثمان ولدي مهيروحش في مكاني بعيد عني واااصل


عثمان: حملي ولدك لحاله ياسيدة كفاية اليومين اللي فاتوا دول وكنهم كابوس انزاح من علي قلبي


والواد اللي خبط اخوي حسان ليلة الفرح اتقبض عليه


سيدة بحدة: ولدي مش هيبعد عني يا عثمااان ولدي هيعيش اهنيه ومرته تبقي وسطينا اهنيه


فهد من وراها بعصيبة خفيفة


الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS