القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق النمر الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الخامس والعشرين والاخير بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم

اعلان اعلى المواضيع

 رواية عشق النمر الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الخامس والعشرين والاخير بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم 

رواية عشق النمر الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الخامس والعشرين والاخير بقلم أسيل باسم حصريه وجديده على مدونة النجم 

كان ببص لابنه ال في حضنه ودموعه نازلة بغزارة

وأخيراً اجتمعنا انا وانت ي بني

اداايه اتمنيتك ده انا استنيت سنين عشان اللحظة دي بس قرار واحد غبي مني دمر عيلتنا

بس انت تتعافى وبعدها ترجع لبيتك انت و امك هتكونوا في حضني ان شاء الله

قاطعه الدكتور وهو بيقول ” احنا جاهزين اياد بيه

بص اياد لادم ” ذي ما اتفقنا ي بطل تمام

ادم بخوف ” تمااام

ايااد وهو بيحمله على كتفه ” النمر عمره ماكان ضعيف او خايف دايماا هو قوي وفي حالة استعداد


 


احنااا هنعمل العملية دي عشان تتعافى عشان احنا هنلعب مع بعض كتير باالاياام الجاية تماام

ادم ” تماااام

……

بعد اسبوع

كانت في اوضة اولادهااا بتبكي بصمت

ايااد مختفى مع ادم بقااله اسبوع بحاااله هيكونوا راحو فين

معقول خلاص معدش هتشوف ابنها…..

تلفونها رن ردت عليه بلهفة يمكن يكووون هو

حياة ببكاء ” اياااد…. ايااد ده انت مش كده

ارجوك رد علياا و قولي ابني فين … متحرمنيش منه عشان خاطري ارجوك

اياااد بهدوء ” لو عايزة ابنك تعالي “”””

حياة بلهفة ” حاضر جااية دلوقتي

اياد بتحذير ” تجي لوحدك ي حياة والا تنسي انك تشوفي ادم من تاني فاهمة

حياة ” فاهمة هجي لوحدي تمام جاية

……


 


بعد وقت وصلت حياة للعنوان ال ايااد وصفهولها

دخلت قصر جميل جدااا محاوطه اشجاار الصنوبر الجميلة والحرااسة مشددة

دخلها جاااك وخرج لما نزل اايااد

راحتله بسرعة ” ابني فين

طلع ايااد لفوق من غير ما يرد عليهاا تبعته وقف قدام اوضة فتحته حياااة بلهفة لقت ابنهاا ناائم

جرت لابنهااا حضنته وباااسته في كل كمااان

حياةببكاء ” ادم حبيبي ي ماااماا انا معاك دلوقتي

لفت لايااد ” ابني ماله مش بيصحى ليه ي ايااد

جاء جنبهاا وهو ببص لعيونها بقوة

الدكتور وصفله ادوية بتخليه ينام بالساعات

العملية كانت صعبة لصغر سنه بس العملية نجحت وابنك بقى كويس

بصتله باستغرااب فكمل ” انا اتبرعتله وعملنا العملية

واهو هو قدامك كويس وهيرجع لحياته الطبيعية

باست ايد ادم وهو بتردد الحمدالله الحمدالله

حياة وقفت عشان تاخذه بس وقفها ااياد

مسك ايدها وطلعها برا الأوضة لأوضة تانية جنب اوضة ادم

حياة بغضب ” سيب اايدي ي اياد سبها

ترك يدها وهو ببصلها بغضب ” امتى كنتي ناوية تقوليلي عن ابني ها امتى

حياة بغضب مماثل ” ادم ابني اناا وبس انت ملكش حق فيه

اياد بصراخ ” لا ابني انا كمان وغصب عن عين ااي حد

ده ابني من لحمي ودمي فاهمة


 


حياة ” لو فضلت تصرخ وتقول ابني مش هتغير الحقيقة

جاسر هو ابو ولادي هو ال خذ باله من ادم وقت مانت كنت مع عشيقاتك

هو ال وقف جنبي لما انت رميتني برا حياتك

مسك دراعهاا بقوة ” اخرسي ي حياة اخرسي بقولك

تعرفي اني بسببك حسيت بالنقص مقدرتش امتلك قلب مراتي حسيت اني مش راجل قدام نفسي وكله بسببك ي حياة

انتي غلطي لما خبيبتي علياا ابني وسجلتيه باسم اكتر حد اناا بكره ودلوقتي هتدفعي التمن انتي وال””” جوزك

حياة ” اعلى مافي خيلك اركبه ي اياااد وبرضوا مش هنولك ال عايزه

قربهاااا منه بقوة وهو بيتنفس انفاسها

وهي في حالة صدمة حاولت تبعد عنه بس مسكها من رقبتها بقوة

عااايزك للاسف لسا عايزك انتي وبس

بعد كل ال عملتليه فياا قلبي مقدرش ينساكي ومش هيهدالي بال غير لما اطلقلك من ابن ال””””””

وارجعك ليا وقتها هنعيش انا وانتي وابنا وبس

حياة ” تبقى بتحلم انا لا يمكن اكرر غلطتي من تاني

تااءه ايااد في كلامها قرب منهاا عشان يبوسها زقته عنها بقوة وادتله بالقلم وخرجت بسرعة

اتنهد اياااد وخرج من غيبوبته على القلم وخرج وراها

لقااءهاا خدت ابنه وخرجت من البيت خرج وراءها علطول

لفت انتباااه جاسر ال كان بيتخانق مع الحراس عشان يدخل

اشر ايااد لجاك يسيبه

جرى جاسر ناحية حياة وحضنها قدااام اياااد ال قبض على ايده بغضب لما باسها من جبينها هي و ادم

جاسر بقلق ” عملك حاجة

حياة وهي بتهز راسها بلا ” معمليش حاجة بس يلا خلينا نرجع بيتنا ارجوك روحني من هنا

وقف جاسر قدام ايااد


 


جاسر بغضب ” يفضل تبعد عنناا والا انا هعرف ازاي ابعدك

عناا

اياد ” خمسة ايااام وهتكون انت مطلق حياة

وفي اليوم السادس هنتجوز انا وهي

ساعتهاا بس ورينا شطارتك ي صيااااد

جاسر بغضب ” المعركة بين الصياد و النمر دايما الصياد

هو ال بيفوووز وبيق”” تل فريسته

اياد بشر ” هنشوف مين هيق””” تل مين ي جاسر

بصله بضيق وخد ادم منها وحياة خلفه بصت لاياد ال

بصلها بعتاب واسف

في عربية جاسر

جاسر ” انا اجرتلنا شقة هنقعد فيها كم يوم وبعدها هنرجع المانيا علطول

الشركة عايزانى ضروري وطالما ادم بقى كويس فمظنش في داعي نبقى في البلد دي بعد كده


حياة بضيق ” حاضر

جاسر ” حياة احنا لازم نكمل جوازنا ومتبقاش جوازة على الورق وبس عايزك مراتي شرعاً ي حياة…..


رواية عشق النمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسيل باسم


احنا سبق وتكلمنا في الموضوع ده

احنا بينا اتفاق ي جاسر … احنا متجوزناش عشان بنحب بعض …. انت كنت عايز ام لابنك وانا كنت عايزة اب لابني وبس غير كده انسى خالص انك تجي من ناحيتي

جاسر بغضب وهو بيزيد من سرعة العربية

بتحبيه مش كده … لسااا بتحبيه صح

حياة بخوف ” هدى السرعة انا خايفة اوي ي جاسر

جاسر وهو بيزيد من السرعة اكتر ” بتحبيه مش كده

مردتش عليه اتعصب اكتر قام فجاءة وقف العربية قدام البيت

جاسر بحدة ” انزلي

نزلت حياة بخوف وهي حاملة ابنها دخلت البيت اتفاجوا بيها عمرو و ملك

عمرو ” كنتي فين ي حياة ومن غير ما تقوليلي


 


وادم لقيته فين

حياة وقد حكت له ماحدث مع اياااد

عمرو ” البنى آدم ده خلاص جاب اخره معايااا

حياة ” انا عايزة اطلق من جاسر

واناا كماان عايزة اطلق

لفوا كلهم لوراء بصدمة من حبيبة ال جاءت حاملة بنتها

ومعهاا شنطتها

عمرو ” حبيبة ………

كان سائق بسرعة رهيبة وهو بتذكر التلات السنين ال مرو بحياته معهاا كله على فاضي انتظرها ٣ سنين عشان تحبه بس هي قلبها مع ايااد وبس

وهو سائق فجاءة ظهرت قدام بنت صدمها وهي وقعت

وقف العربية ونزل لهاا بخوف لقاها غرقانة بدمهااا

نزل لمستواه عشان يحملها وكشف عن وجهها وكانت الصدمة………

حبيبة بتوتر ” عز حبيبي اسمعني الاول وبعدها احكم


 


انا مكنش ينفع اقول لحد عن موضوع ادم لانه حياة حلفتني وغير كده ده شي خاص بحياة واياد ولو هي مقالتش مكنش ينفع انا اقوله فاهمني

عز ببرود ” خصلتي دلوقتي اسمعيني

انتي غلطتي لما خبيتي علياا وبكل عين وقحة جاية تبرري غلطة اختك

افتكرتك اتغيرتي بس انتي ذي مانتي مبتتغيرش

حبيبة ببكاء ” من وقتها وهو بيعاملني وحش ولما حاولت اقرب منه قالي انه هو مبقاش عايزاني

عز جرحني اوي وكسر قلبي ااوي انا خلاص مش عايزه وعايزة اطلق منه

عمرو بهدوء وهو بحضنها ” ال عايزة هو ال هيحصل ي قلبي انا هطلقك منه اهدي ي قلبي ………..

دخل عز البيت وهو مرهق ومشتاااق لهاا خلاص معدتش قادر على بعدها بعد كده سال الخدامة

عز ” حبيبة فين

الخدامة بتوتر “حبيبه الهااانم طلعت من البيت

عز ” ازاي تطلع من غير ماتقولي طيب لما ترجع قوليلها اني عايزهاا ضروري

الخدامة ” مظنش هترجع .. يعنى

عز ” يعنى اااي متظنيش انهاا هترجع حبيبة رااحت فين


 


الخدامة ” خدت بنتها ومعهاا شنطتها وخرجت ومعرفش راحت فين

هز عز راسه بهدوء طلع فووق ملقاش حد فتح دولابها لقاه فاضي من هدومها وهدوم سيلين

نزل لتحت وهو غضبان قابله اااياااد

اياد ” في اااي ي عمي متعصب كده ليه

عز ” حبيبة راحت بيت اهلهااا وخدت سيلين

اياد ” وماله ي عم هتمنعها تزور اهلها ي مانت غريب

عز وهو بيجز على أسنانه “هي مروحتش زيارة هي راحت تعيش هناك للابد

ثواني وفهم خرج مفاتيح عربيته

اياد ” هسووووق اناا……….

خرج الدكتور من غرفة العمليات قابله جاسر

جاسر بلهفة ” المريضة كويسة مش كده ي دكتور

الدكتورة ” ايوااا الحمدالله كويسة بس في حاجة شاكك فيها ولما تفوووق هنتاكد

بان على جاسر ال قلق طمنه الدكتور وقاله ده مجرد شك مش اكتر ولما تصحى هيتاكد بس هي عموماا بخير مجرد جروح سطحية وبس

بصلها جاسر بمراية المستشفى وهو مش مصدق نفسه انه هي قدااامه وذكريات الماضي بتلاحقه

جاسر ” انتي اذااي لسا عايشة ………..


 


ملك بحب ” مالك ي عمرو

عمرو ” معرفش ي ملك كل المشاكل عمال تحدف علينا حدف مبقتش عاارف الحق على مين ولا مين …انا ضايع

ملك ” لو انت ضعت احنا كلنا هنضيع ي عمرو

انت سندنا كلنااا اهدى انت بس وهتلاقي حل لكل المشاكل دي انا واثقة فيك ي عمري

عمرو بحب ” بس انا مبثقش في نفسي قدامك

ملك بخضة ” عمرو اوعى الاولاد تحت ابعد عني…

فجاءة سمعوا صوت صراخ حياة انتفض عمرو وراح نزل انصدم اما شايف ايااد في اوضة ااخته

هجم عليه عمرو من قميصه ” ااانت بتعمل ااي هنااا ي “”””

اياد بهدوء ” اهدى بس انت فاهم غلط

انا تقريبا اتلخبطت في الأوضة كنت طالع لحضرتك بس لقيت نفسي في اوضتهاا وكنت لسا هطلع بس هي صرخت

حياة باندفاع ” لا كداااب اااانت كنت …. كنت

بصلها بخبث انها تكمل وهي بصت للكل بخجل من ال عملوه


 


قبل دقيقة

دخل ايااد اوضتهاا بهدوء لقااهاا بتسرح شعرها قام حضنها من وراء اتفاجاءت هي بيه

حياة بخوف ” اايااد ااانت بتعمل ااي ايااد

اياد وهو بيتنفس شعرها ” ششششش وحشتيني

حياة بقوة ” سبني ي اياد والا هصرخ والم عليك البيت فوق دماغك

اياد ” انا جيت بس اتاكد من العلامات ال على رقبتك لسا موجودة ولا اختفت

بصتله بصدمة وهي بيزح شعرها ويبتسم برضا لما لقى العلامات لسا معلمة على رقبتها

وهنااا حياة من شدة خوفهاا صرخت واتلم الكل حولها ..باك

اتوترت حياة ومعرفتش تقول اااي

عمرو ” انتي ادخلي البسي حجابك لانه مينفعش تقعدي قدام حد غريب بالشكل ده

وانت ي اياد بيه يلااا ننزل تحت

خرج اياااد بغيظ من عمرو وهو لحقه

نزلوا تحت اتفاجوا بعز ال كان قاعد بهدوء كانه البيت بيته ويلعب مع بنته وحبيبة قاعدة بهدوء

قعد ايااد بهدوء جنب اخوه ومخلف رجل على رجل

عمرو بصلهم بغضب ذي ما يكون هو الضيف وهما اصحاب البيت


 


اياد ” اتفضل اقعد البيت بيتك ي عمرو

بصله بنظرات اجرامية بس اتنهد وقعد بتحدي

عز بهدوء ” انا معرفش حبيبة قالتلك ااااي بس الموضوع كله سوء تفاهم و سوء التفاهم الحمدلله اتحل

وهاخذ مراتي وبنتي ……

عمرو ” بنتك انت حر فيهاا تأخذها المكان ال انت عايزه بس حبيبة اختي مش هتعدي من عتبت الباب ده

عز بتحدي” بس حبيبة مراتي ومحدش هيمنعها تجي معايا

عمرو بتحدي ” قصدك ال كانت مراااتك

مش ااانت هطلقها ي عز

عز ” لا مش هطلق

عمرو ” لا هطلق وغصب عنك هطلقك

عز ” مبعملش حاجة خارجة عن ارادتي ي عمرو

عمرو ” وانا قولت ال عندي ي عز

في الوقت ده نزلت حياااة ومعهاا ادم ابنهااا

ادم بفرحة ” بااااابااااا


 


بصله اياااد بحب لكن عبس فجاءة لما اتخطاءه وراح لجااسر ال كان لساا واصل حمله جاسر بين اديه

اماا اياد بص لحياة بكره وحقد وغل واتمنى لو قام يخنقها بس ازاي يقدر ياذيهاا وهي مالكة قلبه كله

دخل جاسر بهدوء وهو ببص لاياد بتحدي

وقف قدااام حياة وكان ماسك ايدها ” اناا اسف

على ال حصل مني مقدرتش اتحكم باعصابي اسف

في الوقت ده الدم غلى في عروق ايااد

اياد ” نزل ايدك منهاا

جاسر ” مراااتي وانا حر فيهاا انت ماااالك

في لحظة غضب هجم عليه اياااد ونزل في ضررب

بحقد السنين دي كلهااا

جاسر بغضب ” متقولش مراتي.. دي مش مرااتك فاااهم

حياة ليااا وبس فااهم لياا وبس

وقف لماا سمع صوت بكاء ادم وهو بيقولوا



ابعد عن بااباا انت شرير واناا بكرهك ابعد يلااااا

اياد بصدمة ” ادم حبيبي اسمعني اناا بابا ي عمري انااا

فجاءة وقع ادم من طوله والكل صرخوا باسمه

اياد ” ابني لااا….


رواية عشق النمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أسيل باسم


فاااق ايااد من سرحانه على صوت خناق عز و عمرو

اياد ” بس بقى كفاية

انتوا ناس كبار وعاقلين وفاهمين الصح من الغلط

مش من الصح تحرم اب من ابنه سنين عشان سوء تفاهم تافه ويمكن يتحل في دقيقة

مظنش ي عمرو عايز تحس باحساس فقدان الابن كبر عقلك دي مشاكل بيت اتنين متجوزين وهما هيحلوها مع بعض

بص لحياة و ادم باااالم ” انا بحياتي مفكرتش اخونك لا وانا صاحي ولا نايم كل ال انتي شوفتيه كانت لعبة قذرة من “””””

بس الحق عليا اني سمحت بالحاجة دي تحصل واني مسمعتكيش ومفهمتش وجعك وقتها

بس وعد مني هتكوني في بيتي وفي حضني خلال اايام وهعوضك انتي و ابني على الفااات…….

جاسر ” وانت ترضى تتجوز واحدة لمسها حد بعدك تكون مراااتك ..

شهقت حياااة وهي بتحط ايدها على شفايفها ودموعها بتنزل بغزااارة


 


ايااد بثبات مزيف ” انا مبتراجعش عن وعدي والا مبقاش النمر

قال كلامه وخرج بعدها حياة بصت لجاسر بكره وهي بتاخذ ابنها منه وبتجرى لفوووق وهو ببنده عليهاا

جاسر ” حياة اسمعيني حياا…..

قاطعه مسج على تلفونه بصله وانصدم من ال قرااءه

راح خرج بسرعة وهو بيهتف بغضب

يعنى اااااي مختفية ومش موجودة هي زربية حيوانات ولا مستشفى ……

عز بهدوء ” راائك اي بالكلام ال قااله اياد

الاصغر مننا بيفهم ي عمرو

اناا و حبيبة سوينا سوؤ التفاهم ال بيناا واوعدك انهاا مش هترجع تشتكليك مني من تاني

بص عمرو لحبيبة ال بتبصله بخجل ضغطت عليه ملك

عمرو بضيق ” اوكيه دي اخر مرة حبيبة تجي وتطلب الطلاق انا حذرتك هاا والا مش هتلمح ضفرها ثانية

عز بمرح ” ظالم وبتعملهااا ي خوياا……

بعدين بصلها بتوعد ” مش يلااا بيناا ي حبيبتي

بلعت ريقها بتوتر من ال جاي ابتسمت وهزت راسها بنعم ….

دخل جاسر المستشفى وهو بيزعق


 


ازاااي يعنى تختفي ازاي واحدة غايبة عن الوعي تختفى اي هتمشي وهي نايمة

الدكتور باسف ” معرفش ازااي تختفى وهي بحالتها دي

جاسر بحدة ” مليش فيه عايز مراتي دلوقتي فاااهم عايزها قدامي خلال دقائق والا هطربقهالك فوق دماغك

خرج الدكتور بخوف من نبرة صوت امااا هو جاله مسج

وكان في صورتها وهي نايمة غايبة عن الوعي في اوضة كده مش معروووفة

حاول يتصل برقم ال انبعت منه الرسالة كتير بس في الاخر رد

اااانت عايز منهاا اااي قولي انت خاطف مراتي ليه

انك تخطف زوجات غيرك ددي شغلتك انت مش شغلي ابدا

جاسر بصدمة ” ايااد

ايااد ” ايواا ايااد ي روح امك””””

جاسر وهو ببلع ريقه بتوتر وخوف ” سماا ملهاش دعوة في ال بينااا ارجوك متاذيهاش

ايااد ” هو اناااا كنت لسا بفكر اعمل فيهاا اااي وانت ادتني فكرة جهنمية للصراحة بس هستفيد ااي من قت””” ل واحدة فاقدة الذاكرة ومش ليهاا حد

دي حتى تبقى عيب على سمعة النمر


 


جاسر ” اطلب ال انت عايزه بس رجعلي سمااا

اياااد ” حيااااة……….

نيم عز بنته سيلين وصعد للأعلى بغضب ليرى زوجته

عز وهو بيرزع الباب بعنف ” اهلين بمراتي ال عاملني كيس جوافة ومصغراني قدااام النااس كلهاا

حبيبة بفزع ” مش ااانت ال مش عايزني استحمل بقى

عز بغضب ” تعالي قدااامي احسنلك

حبيبة بتحدي ” مش جاية

عز وهو يتقدم ناحيتها بسرعة ” يبقى اجي اناا

ثواني وكانت محتجزة بين الحاائط وذراعيه جاء يرفع ايده بس وقف لما سمعهااا

وحياة سيلين ومرااااد متااذنيش ارجووووك

ايده اتجمدت فوق بصتله بعد ثواني جاءت تهرب بس مسكها من خصرها

عيدي ااانتي قولتي اااي

حبيبة بخوف ” قولتلك متااذنيش انااا حااامل


 


ببصلها بجمود ثواني وكان بيهجم عليهاا بقبلاته حتى انتهى امرهاا وهي تلهث بين ذراعيها وتشعر ببعض الالم من عنفوانه

عز بحب ” انتي كويسة ي حبيبتي

هزت راسهاا بنعم دفن راسه في رقبتهااا وهو بيقولها

المرادي اكيد هنجيب مرااااد

حبيبة بجراءة ” ان شاء الله بس انت ركز اكتر

ابتسم لحبيبته مالكت قلبه واخذها لعاالمه من تااااني…….

كانت بتزرع الارض ذهابا واياااباا يحد ما هو فتح الباب

وقف قدامه بس اتفاجاءت بيه ادتله قلم

حياة بجمود ” طلقني

جاسر بهدوء ” ااانتي طاااااال…….

رواية عشق النمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أسيل باسم


انتي طالق……

قالها كده وخرج علطول من غير ااي كلمة

وحياة اتنفست براحة لكن افتكرت كلام ايااااد

“”” خمسة ايام وتكون مطلق حياة وفي اليوم السادس هتكون مراتي “”””

” وعد مني هتكوني في بيتي وفي حضني انتي وابني قريبا جدااا…. وانا مبتراجعش عن وعودي لاني النمر ي حياتي “”

حطت اديها على راسهاا وهي بتبكي

اكيد هيرجعني ليه .. هيرجعني البيت ال خاني فيه وهيخليني احبه من تاني وبعدها هيعذبني

لا مش هيحصل اناا لازم اهرب من هنااا انا وابني لازم اهرب

وانتهى كلماتها بدت بلم هدومها وهي وابنها ولبست ولبست ابنهاا وشالته على كتفها واتسحبت وخرجت بهدوء

كان الوقت وقتها اتأخر خذت عربية اخوها وساقته وهي بتتنهد براااحة

لكن وقفت بعد فترة لما اعترض طريقها عربية تانية وقفت في اخر لحظة وماخدت وقت تستوعب اي ال بيحصل جاء حد وفتح الباااب وخرجها بالعافية


 


بصتله حياة بخوف وهو حاجزها بين السيارة

تفتكري في مكان مقدرش اوصلك فيه ي حبيبتي

حياة بخوف ” ايااااد

اياد بابتسامة ” عيونه وقلبه وحياته كلهااا

قوليلي بقى ي عمر اياد انتي كنتي هربانة ورايحة فين

حياة برعب ” ااانت بتقول ااي اناا مش رايحة حتة انااا

ايااد ” طب اشرحي لي بتعملي اي بالوقت ده مع ابني في مكان مقطوع ذي ده

حياة بتوتر” انا

اياد ” افرضي حصلك حاجة انتي والود لا سمح الله

مش هتكوني انت السبب

بصتله من غير مااترد عليه وهي مصدومة وخايفة منه ومن ال جاي

ايااد ” يلاااا هرجعك البيت

حاولت تروح عربية اخوها منعها ايااد وجذبها من ايدها بقوة لعربيته وقفل الباب بغضب

دخل هو كماان وسألته بقلق ” ابني فين


 


اياد ” متقلقيش هو مع جاك مش هتخافي على ابني اكتر مني ي حياة هااانم

سكتت وهو ساااق لفترة وبعدها قالتله بخوف

ده مش طريق البيت ي ايااااد انتي مروحني فين

ايااد ببرود ” خاطفك ي روح ايااد

حاولت تفتح الباب من غير ااي جدوى

حياة برجاء ” اياد بال انت بتعملوا ده مفيش حاجة هترجع بيني وبينك ذي الاول

احنا طرقنا اختلفت من زمان شووف طريقك وخليني ارجع اشوف طريقي بلييز روحني البيت

مهتمش لكلامهاا وبعد فترة وصل فيلاا كده جميلة وقالها تنزل بس منزلتش وعندت خرج ولف ناحيتها وخرجها بالعافيةة

شالها في كتفه ذي شوال البطاطس ورماها في الأوضة

حياة ” ال انت عملته ده مش هيعدي بالساهل ابيه لو عرف مش هيسيبك المرادي

اياد ” ههه تفتكري هخااف منه انااا

قرب منها بسرعة لحد ما رجعت لوراء

انتي المفروض حافظاني بحكم كنتي مراااتي اكيد مش

هتنسى انا مين واقدر اعمل اااي


 


مسك ايدها بالعافية ” افتحي الدولاب البسي ال فيه

واطلعي مش عايز تاخير فاهمة

حاولت تسحب ايدها ” كفاية حرماني بقى انت ملكش الحق انك تلمسني سبني بقى

صح عندك حق

اعملي ذي ما قولتلك الماذون تحت مستنى

حياة باستغراب ” مأذون اااي

اياد ” الماذون اال هيجوزنا ي روحي

حياة بغضب ” اانت اتجننت اكيد لاااا انا مش هرمي نفسي في النار من تاني اناا لا يمكن اكرر غلطتي فاهم

اياد بنفاذ صبر ” انتي حرة انك متتجوزنيش

بس اعرفي انك مش هتشوفي اادم لاخر يوووم في عمرك

حياة بغضب وهي بتضربه في صدره بقوة ” وانت ال هتمنعني من ابني ي اياد بيه ده انا كنت قت”” تلك فيهاا

مسك ايدها وهو ببصلها باعجاب وتوهان

بعشقك واااانتي شرانية بالشكل ده

لوءا دراعهاا في ظهرها ” انا ممكن اعمل كل ال عايزه من غير جوااز حتى بس حبي ليكي انقى من كده عشان كده عايزك مراتي حلالي

انا مش بهدد ي حياة انا بس بنفذ


 


٥ دقائق لو مخرجتيش من الأوضة دي وانت مجهزة نفسك

لتشوفي اسواء ماافيا وبرضو هتجوزك

٥ دقائق وتكوني تحت فاهمة

وبعدها تركها وخرج وهي بتفكر في ال جاااي

حياة ” مش انت عايز تتجوز ي عين امك وديني لاكرهك في الجواز وفي صنف النساء كله والا مبقاش بنت ادم

كان تحت بيتكلم في التلفون وهو مش مركز كله تفكيره

فيهاا هل هتوافق ولااا هو اصلا مش هيقدر يغصبها على حاجة

ايوااا ي عز ذي ماقولتلك ادعي انهاا توافق والاا….

وقف لما شافها نازلة حورية من السماء قوية مغرورة ومتكبرة

وكيف لا وهي قد امتلكت قلب النمر

جلست بهدوء وقفل هو في وجه عز وجاء جنبهاا

ثواني جاء جاك مع ادم ال قعد في حضن امه

بداء الماذون بإجراء الزواج للمرة الثانية

هي قلبها كان بيخفق بشدة لما الماذون اعلن جوازتهم

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير

غادر الماذون مع جااك وهي خدت ابنها وطلعت لفووق

طلع بعدها بعد دقائق وهو كان بيحاول يستوعب فكرة انه هو رجع جوزها وهي بقت مرااته

دخل الأوضة ال فيها مراته و اابنه

فتح البااااب لقااء ادم قاعد بيلعب وهي كانت قاعدة على الكنبة بتوتر مهتمش بيهااا وراح لابنه

اياد بحب ” جاااك تحت وبيدور عليك اي رايك تنزله وتلعب معااه هتكلم مع ماااما شوية وهنزلكم اوكيه

ادم ببراء ” اوكيه

خرج وبصلهاا خلاها ترجف بس حاولت تبان قوية قدامه


 


جاء وقف قدامه ببصلها بتوهان حاولت تهرب من قدامه

بس مسكها من خصرها وجذبها لعنده واديها لصدره

حياة بتوتر من قربه ” ابعد عني ي ايااد

ايااد ” توتو انتي مراااتي

برق فجاءة لما حس بالمسدس في دماغه وهي بتبصله بتحذير

اياد ” جبتي البتاع ده منين

حياة ببساطة ” خذته من حراسك

ابعد عني والا هفجره في دماغك ومش هيرفلي جفن

ابتسم ابتسامة جانبية كلها اعجااب

قربها منه اكتر ” عايزة تلعبي ي قطتي حاضر هنلعب

خد منهاا المسدس بسرعةة وحطه في دماغهااا

اياد بهمس ” بوسيني والااااا””””””

حياة بتوتر من قربه ” بص انا نفذت ال انت قولتليه عليه

عشان خاطر ادم اكتر من كده مش هقدر


 


مش هقدر واناا عارفة انه في غيري انت لمس” تها و نمت معهااا مش هقدر

اياد ” مش بعرف اقرب من غيرك ولا افكر في غيرك

طول التلت السنين ال فاتوا وانتي كنتي محور كل حاجة في حياتي

وذي ماقلتلك انا مقربتش من نورا في اليوم اياه دي كانت خطة منها عشان توقعني في فخها وتخليني اتجوزها

حياة ببكاء ” مش هتفرق ي ايااد

لانه في غيرك لم””””” سني

اياد بغضب ” انتي بتقولي اااي……….


رواية عشق النمر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أسيل باسم


اياد ” بلاش تلعبي معايا على الوتر ده

احنا عارفين انه جاسر ملمسكيش فبلاش الكارتة ده لانك هتكوني ال خسرانة ي عمري

مسح دموعها برقة وهو بيهمس لهاا

عارفك مش هتسمحي لحد يجي جنبك غيري

حياة بغضب ” انا م سمحتش لجاسر يجي جنبي مش عشان خاطرك بس لاااا مش عايزة اعيد تجربتي معاك

اياد بابتسامة ” هعمل نفسي مصدقك

بصتله بغيظ قرب ناحيتها وهي بتبعد يحدما سمع صوت الباب

تركها و خبى المسدس وراء ظهره وفتح الباااب

دخل جاك بادم ال كان نايم واداه لايااد ال حطه على السرير وغطاه

اياد ” هطلع عندي شغل هعملها وهرجع

حياة ” وانا مالي عنك مارجعت

اياد ” من قلبك


 


بصتله بتحدي وراحت نامت جنب ابنها

جاء جنبهاا وهو بيهمس لهاا ” بعشقك ي ام ادم

باس جبينها وخرج وهي بتبكي بصمت وبتحضن ابنها اكتر

………

في اليوم التالي صحت وملقتهوش

فطرت مع ابنها واتصلت باخوها واختها واطمنوا عليها

وطلع عمرو متفق مع اياد على كل حاجة واتخانق مع حياة شوية

جاء الليل و اياد مرجعش والقلق اتمكن منها ومش عارفة تعمل اااي اتصل ليهاااا ردت هي بتردد

اياد ” وحشتيني

مردتش عليه بس كمل ” اسف بس مقدرتش اجي البيت الشغل ال علياا كتير ااوي وو

حياة ” انا مسالتش انت فين ومش عايزة اعرف حاجة عنك

وقفلت في وجه بعت لها رسالة وقالها

” انتي مسالتيش عني بس قلبك اكيد قلقان عليا وبيسال عليا ….. خلي بالك من نفسك ومن ادم

بحبك ……. ”

وعدى اسبوع كمان وزياد مرجعش البيت

وفي يوم اتفاجاءت بايااد في اوضة ادم وبيلعبوا مع بعض

بصتله باشتياق وعتاب وهو بصلها بحب


 


مامي شوفتي بابي جابلي اااي

مااامي مامااا

حياة بانتباه ” ايوا ي ابني جميلة حلو جدااا

حمل اياد ابنه ووقف قدامها وباسها من طرف شفايفها وهي بصاله بصدمة

ايااد ” وحشتيني

حضري لنا الاكل اناا و ابنك واقعين من الجوع

حياة بتوتر ” اتفضلوا على السفرة الاكل جاهز يلاااا…

بعد اكلواا راح ادم مع جاك وهي اختفت في المطبخ

مرتبكة من وجوده شوقهاا فاضحهاا…

عملتله القهوة بتاعته وطلعت فوووق لقته قا””لع قميصه

ويشتغل على اللاب بتااعه حطته القهوة بجنب

خده وهو بيشرب فيه ومش مركز في ال قدامه كل تركيزه على ال قدامه وبتتحرك دي

حب يشغالهاا حط القهوة على جنب وحط ايده على ظهره

وهو بيتاوه اااوي

حياة بقلق ” اياد في ااااي مالك


 


اياد بمشاكسة ” ظهري ي حياة معرفش في ااي بس آآآآآآه

بيوجعني اااوي …. اااااه

طب خليني ابص كده وووووو

اياد بوجع مصطنع ” لا انتي هتعملي ااي

حياة ‘ يظهر عندك تشنج خليني اعملك مساااااج هتخف عليها

بصلها باستخفاف ” هتقدرى

حياة بغيظ ” اااه

قعدت جنبه وحطت ايديها على ظهره حسوا بكهرباء

كملت وهي متوترة ومترددة

حس اياد بيها هتنسحب ” كملي ي حياة الوجع بدا يخف

وبدا يتاوه براحة وهي بتعمله المساج لحدما

حست بنفسها تحته وهو فوقها باقل من الدقيقة

حياة بتوتر ” ايااااااد…….

انتفض فجاءة من فوقها لما دخل عليهم ادم وهي بتحاول تلملم في ملاب”””” سهاا وشعرها بتوتر وخجل من استسلامها

اياد ” حبيبي انت مش المفروض تكون نمت

ادم بغيظ ” تبعتني مع اونكل جاك وانت تقعد مع مامي


 


مش عدل على فكرة روح انت نام معه وانا هنام مع مامي

ضحكت حياة عليهم وهو بصله بغيظ

وقف وخرج من الأوضة بغضب ” حاضر ي سي ادم

سايبلك الأوضة بل فيها

مسكه من رجليه ” متزعلش ي بابا خليك نايم معناا

حياة عبست ” ينام فين ي ادم لاااا بابا …

ادم بحزن ” خليه ينام معناا النهارده ارجوكي ي ماما

حياة بحزن ” حاضر ي حبيبي بس متزعلش

بصت لاياد لقته ببصلها برفع حاجب وتسلية اتمنت لو تخنقه

نام ادم بينهم ومسك اياد يدهااا

اياد بحب ” القدر جمعنا مع بعض انا وانتي وابننا

انا بحبك والله وعايز اعمل معاكي عيلة كبيرة اوي تكون

سندناا

حياة بخوف و تردد ” تفتكر كل حاجة هترجع ذي الاول

اياد ” الماضي هندفنه احنا اولادد بكرة

عايزك ي قلبي وحشتيني اااوي


 


حياة ببكاء ” وانت وحشتني قلبي ميقدرش على كرهك ي اياد انت الحب كله

باس ايدها الاثنين وبص لقاه ابنه نام قالها قومي

في ااااي قالها تقوم وهي ساكتة قامت وبمجرد مارجلها لامس الارض حملها بين اديه

حياة بهمس ” انت بتعمل ااي ي ايااد

اتجه بيها خارج الأوضة وهو بيقول لها ”

هتجوزك ي عمر اياااد انتي

حياة ” انت اتجننت ماحنا متجوزين

غمزلها ايااد فهمت هي وحاولت تنزل لكن بلا جدوى

اياد بتحذير ” لو ابنك صحى بسببك وانا مشفتش حالي هعلقك انتي وهو فاهمة

حياة بتوتر ” ايااااااد…….

اياد ” بحب عيوني …………

بعد عدة اشهر

جاسر ي جاااسر

نزع نظارته وهو ببصلها بحب وبيقولها نعم ي روحي

سما بغيظ ” مين حياة دي هرتكب جريمة لو المرادي مقولتليش ابنك مش مبطل يتكلم عنهاا

طول الوقت حياة جميلتي ومش عارفة اي كمان

جاسر وبيحضنها ” حبيبي الغيران اناا

حاضر ي ستي هحكيلك حياة هي مين حياااة هي….


 


هي لطيفة هي جميلة بل فاتنة هي كارهة هي محبة هي الجنة هي جهنم هي الارض هي السماء

تخيل للناظرين انها قريبة بل هي ابعد من ذالك ..

هي القلب و الروح و الحياة و العقل بل هي الكون

قربها مهلك وبعدها عذاب

هي من ملكت قلب زعيم الغااااااب……..

ببساطة هي حياة


دخل اياد بيته نادى على مراته خرجت من المطبخ اول مالمحهاا حملها وبقى يلف بيها وببوس فيها بعدت عنها بخجل

اياد مالك النهارده فيك اااااي

اياد بفرحة ” مبسوط ي عمري انتي

تعرفي اننا ربحنا المناقصة التالتة للسنة دي

لو استمرينا بالشكل ده شركة بابا الله يرحمه هتوصل للقمة

ذي ما كان بتمنى

حياة ” ربنا يرحمه

اياد ” ان شاء الله

وكله بفضلك ساعدتيني ودعمتيني نفسينااا

انتي سبب نجاحي

حياة وهي بتحاوط رقبتها ” انت ال جميل وتستاهل كل حاجة حلوة

لاحظ يدها عليه علامات زرقااااء

اياد بغضب ” اي ال عمل في ايدك كده ي حياة

حياة بتوتر ” اصل يعنى ولا حااااجة

اياد بغضب اعمى ” اوعى تكدبي عليااا فاهمة وقوليلي


 


الحقيقة مين عمل فيكي كده

حياة ” روحنا انا وملك المول واحنا بنشتري صاحب المحل حاول يطاول على ملك ولما ضربته بالقلم

مسك ايدي وغرز صوابعه في ايدي وبعدها الناس اتجمعت و

بعدوه عني وعن ملك واحنا خرجنااا علطول

اياد ” وكنتي هتقوليلي امتى

نزلت راسها لتحت وابتسم هو بسخرية

مكنتيش هتقوليلي لو مشفتش الجرح صح ……

قال كده وخرج علطول بغضب

عمرو بغضب ” ده نهااار ابو ال خلفوه اااسود

ملك برقة ” اهدى ي حبيبي

عمرو ” اهدى اازاي ي ملك ده ال “”””” حاول يطاول عليكي عايزني اسكت ااي متجوزة سوسن ااانتي

ملك بحب ” لا بس بالعقل مش عايزك تتاذى بسبب واحد ذي ده

عمرو وباس جبينها ” انتي عندي غالية اااوي

انتي امااانة عمي ليااا ومش مسموح لمين ماكان يطاول عليكي ولو بالغلط …..

ملك ” وادي الحصل ومن وقتها مشفتش عمرو

حياة ” وانا مشفتش اياد

حبيبة ” وعز قالي امشي بيت اهلك ومن وقتها مشفتوش

تفتكروا هماا مع بعض مش كده


 


بعد سااعاات من الانتظار دخلو التلاتة مع بعض

سلم عمرو لملك وعز لحبيبة واياد قعد قدام حياة ببرود

بصتله غيظ

وبعدها سلم عمرو لحياة وحبيبة بالاحضان

اياد بنزرفزة ” اااي ي عمي ماهي معاك كل يوووم ولا انت عايز تحضن وخلاص

عمرو ببرود ” وانت مالك دي اختي

اياد وهو بلعنه فير سره جاء يكلمه بس قاطعه دخول جاك

دخل جاك ومعااه صاحب المحل ال”””””” وكانت حالته حالة

نزل عينه بسرعة وراح قدام ملك وحياة واعتذر لهم

حتى انه بكى انه يسامحوه لحدما قرروا يسامحوا على امل ميكررش ال حصل مع حد تاني

خذه جاااك معاااه وقعدوا يتونسه ويلعبوه مع الاولاد

لحدما حبيبة حست بتعب خذها عز وروحوا البيت وبعدهم ايااد وحياة

عمرو براحة ” الحمد الله مشيوا كنت شوية وهطردم

ملك ” ااي قلة الذووق دي ي عمرو

عمرو وهو بيقرب لها ” فين قلة الذوق مش فااهم

واحد عايز يستفرد بمرااته فين قلة الذوق هنا


 


ملك ” اعقل ي عمرو

عمرو ” منا عاقل مني مفيش ي روحي

وحملها وطلعوا لفووق ” بالمناسبة دي هتلبسيلي ااااي

ملك وهي بتضربه في صدره ” مش لابسة ي قليل الادب

عمرو وهو بيعض شفايفه : منا بقول كده برضو مفيش داعي للبس طالما كله هيتقلع

ملك بشهقة ” ي قليل الا…….

ماااالك ي حبيبتي

حبيبة وهي على اوشك البكاء ” ابنك تاعبني اوي ي عز

مش مبطل خبط وضرب فيا من الصبح وكل شوية

بمود شكل انا خلاص قربت اتجنن

عز وهو بحضنها وبيطبطب عليها ” اهدي ي عمري

انا هتكلم معاااه هو بيسمع كلامي

حبيبة بضحك ” بطل قلة ادب انا بتكلم جداا على فكرة

عز ” منا كمان بتكلم جد هكلمه واقوله بلاش يزعلك احسن ازعله جااامد

انتي غالية عندي اااوي ي روحي

حبيبة ” بحبك ي عزالدين

عز ” بعشقك …….


 


خبط بااب المكتب وهي متوترة ثواني واذن لها انها تدخل

حبس أنفاسه لما شافها بالشكل ده حمحم بتوتر

اياد بحدة مصطنع ” اااي ال جابك مش قولتلك مشغول ومش عايز ازعاج

حياة بزعل ” طب هخرج

اياد ” طب قولي كنتي عايزة اي وبعدها امشي

حياة ” كنت عايزة اشكرك على ال عملتوه و

اايااد بحدة ” انا جوزك ي هانم ولما حد يطاول على املاكي بقطع اايده ومش طالب منك شكر انااا

كله ال طالب منك بلاش تخبى علياا حاجات ذي دي

حياة وهي بتضمه ” حاضر بس بلاش تزعل مني ارجوك

اياد ” مش زعلان خلاص

حياة ” طب هترجع عشان تكمل شغلك

جذبها من خصرها وهو بهمس لها

خليكي عايزك تساعديني في الشغل ده ده حتى الاحمر يخليني اركز ااااوي

حياة بدلع ” انت تومر

قفل الباااب وكاااااانت هذه الخاتمة لعشق_النمر

                             تمت


بداية الروايه من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS