expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية الحكايه فيها عشق الفصل الثالث عشر بقلم نرمين هاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية الحكايه فيها عشق الفصل الثالث عشر  بقلم نرمين هاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية الحكايه فيها عشق الفصل الثالث عشر  بقلم نرمين هاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

* جنون الغيره *

حبيبى كان بإمكاني الإبتعاد والتخليّ عندما جعلتني اشعر بأنني لست ذاك المهم في عين القلب ،

عندما شعرت بأن وجودي لا يفرقُ شيئاً عن رحيلي ، عندما علمت بأنني عدداً زائداً أو رُبما صفراً في قائمة حياتك ، و عندما أدركت بأنني هباء إضافيُ لا حاجة له .

كان بإمكاني الإنصراف و الرحيل حدّ التلاشي الذي لا حد له ، حدّ الإختفاء ، حد الإشتياق ، حدّ اليقين و الوعي ، حد الإدراكّ بأنك ما فقدتُ سوى عظيمُ لا يُفقد ،

و حدّ الندم على كل ما اضعت

لكننيّ لم أفعل فتحمل جنونى غضبى غيرتى الخارقه الغير موجوده فى اى انثى سواي و الذى اخرجته انت عمدا ايها الاحمق ف لتشعر اذا بجزء مما اشعر به✨....( الحكايه فيها عشق تأليف نرمين هانى )

........................فى الفيلا !!!................

.......................فى الداخل !!!...........

رمقها بغضب شديد ليقول بنفاذ صبر لكى تبعده من امامه :-

- خلفية ايه وزفت ايه عندى فوبيا منهم !!!

ضحكت رقيه بخفوت فهى تعلم هذا قائله :-

- ﻻ ياراجل ازاى دا ؟!!😄🤔

عمار وهو يقف على الكرسى مشيرا بيده بغضب فى حركات عشوائيه قائلا بصوت مرتفع :-

- دا وقت شرح دا ابعدى الكلب ابن الكلب دا من هنا متستهبليش😡

رقيه وهى ترفع احد حاجبيها و بنصف عين اردفت :-

- هارسوح انت بتزعقلى ! هل تعلم يا غلام ماذا يحدث فى عهد الخلافه العباسيه إذا رفع رجل صوته علي امرأة ؟!!😂🤔

رمقها بتوتر قائلا...... غلام مين ؟!!

ضحكت وهى تخرج له لسانها ......مزمار عبسلام😂

ريكس.....هوهوهوهوهو

عمار بفزع.....اوعى تسبيه انا بقولك اهو

ضحكت رقيه بشده لتقول .....والله دا لطيف هتحبه متقلقش

رمقها بغضب قائلا بصوت مرتفع :-

- مش عايز اتنيل

رقيه وهى ترفض حديثه قائله :-

- ﻻﻻﻻ الكلام دا اكيد من ورا قلبك انا عارفه 😂🤚

غضب بشده وقد نفذ صبره ليردف بصوت مرتفع :-

- ورا اى وقدام اى انتى مجنونه بقولك عندى فوبيا منهم خرجي الكلب دا من هنا

رفعت أحدى حاجبيها بتهكم :-

- مجنونه وكلب كمان !!!! كدا انا هزعل يرضيك كدا ياريكس ؟!!

ريكس وهو يهز رأسه...هوهوهوهو

رقيه.... اهو زعل وبعدين دا اختبار الخطوبه ؟!

عمار بغضب وفزع وهو ينظر لريكس الذى ينظر له نظرات يريد الفتك به !!!

- هو بيبصلى كدا يا نهار اسود وبعدين مين قال انى عايز اخطب يا شيخه ينعل ابو الارتباط على الحب😡🤚

ابتسمت بتهكم.....لا ياراجل اومال جاى هنا تسلك سنانك مثلا .....وبعدين افرض كلب زى دا دخل عليك الشقه مش لازم تعرف تتصرف ازاى !!! منظرك اى فى الامم المتحده بخوفك دا ولا الفيس بوك مبيسبش حد فى حاله يبقى لازم تواجه خوفك يا دكتور ومتقلقش هو مش هيعضك احنا لسه عايزينك برضو ... ثم وقفت بفخر ل تربت بيدها على صدرها كتحيه :-

- شكرا سيادة الرئيس وتحيا مصر والسلام عليكم 🤚😂

وقبل ان يتحدث هو فرت هاربه لتغلق الباب خلفها بالمفتاح وهي تضحك قائلة بصوت مرتفع وبنبرة استهزاء وهى تستمع الى صياحه من الداخل :-

- اتعرف عليه كويس بقى وعلى اقل اقل من مهلك دى جلسة تعارف برضو و لازم تتعرف بضمير ..... قال جعفر قال اتفرج على جعفر لما يلعب بقى ياعريس😂😉

عمار وهو ينظر لريكس بفزع ويحاول السيطره على خوفه ليقترب منه ريكس ببطئ شديد مستعدا للهجوم عليه !!!

عمار بصوت مرتفع :-

- الحقونى افتحى انا اسف افتحى !!!

رقيه من خلف الباب :-

- اسف لالالالا مش انا ..... مش انا اللى اقبل الكلمة دى على كرامتى ابدااا وبعدين صرخ براحه عشان مش عايزه ازعاج 😂😂🤚

شذى وهى تقترب منها بفزع مستمعه لصياح عمار :-

- يا نهار اسود افتحيله حرام عليكى ريكس هيبهدله !!!

رقيه وهى تجز على أسنانها ل تردف بتوعد :-

- متخافيش هو هيعلم عليه بس وبعدين دا بيقولى جعفر انا يتقلى جعفر دا لو حد غيرو كنت موته فى التو والحال الا عشان بحبه بس وقلبى ابن الجزمه ده هو السبب !!!

لطمت شذى على وجنتيها وهى تنتفض فزعا من صياح عمار.....بتحبيه !!! كل دا وبتحبيه ؟!!! الواد ممكن يموت فيها وبعدين ممكن حد يجى ؟!!

رقيه بثقه.....ودى حاجه تفوتنى برضه انا عينى على الباب وبعدين هما هيسبوكم تتعرفو براحتكم واهو بيتعرف اهو و براحته خالث😂😏

ثم قالت بصوت مرتفع.......اتعرف اتعرف يا عريس اى الاخبار حصل توافق بينكم نجيب المأذون🤔

لتسمع صياح عمار بشده مطلقا الشتائم لها !!!

هزت راسها لتقول بأسى مصتنع............. يبقى محصلش !!! ياخساره 😣🤔

ثم جلست على كرسى امام الباب ووضعت قدما على الاخرى :-

-يالا كلها نص ساعه ونسمع البشاره بعون الله انا مواريش حاجه وقعدالك خد راحتك ياريكس المكان مكانك😂😂

........................................................................................................

.................فى الجنينه................

يجلسون جميعا يتحدثون غير مدركين ما يحدث فى الداخل !!!!

عشق وهى تقترب لتمسك شعر علياء بقرف قائله :-

- اى القيف دا حد ييون شعيره احمي كدا ياويحشه

( اى القرف دا حد يلون شعره احمر كدا ياوحشه )

نظرت لها علياء بغضب شديد لترفع يدها عليا وتهبط بها على وجنتيها قائلة :-

- ايه قلة الادب دى .....انتى بنت مش متربيه 😡

فتقع عشق ارضا واضعه يدها على وجنتها باكيه بشده😭

لينصدم كل الجالسين من رد فعلها لتنظر لها شروق ووجهها اصبح شديد الاحمرار من كثرة الغضب وصوت بكاء عشق يؤلم قلبها بشده فتقف وتقترب منها وهى تكور يدها مستعده للفتك بها فعشق بالنسبالها خط احمر !!!!

ولكن قبل ان تصدر اى رد فعل نحوها وجدت ادم يتقدم امامها ليرفع يديه عليا ويهبط على وجنتيها بقوه ونيران الغضب قد اجتمعت فى مقتليه فنظرت له شروق بصدمة وتراجعت خطوة للخلف لتتوجه نحوها عشق مرتميه فى احضانه باكيه

رمقته علياء بصدمه شديده وذهول وهى تضع يدها على وجنتيها وقد احمر وجهها بشده :-

- انت بتضربنى عشان البنت دى ؟!!😡

ادم وهو يجز على اسنانه بعنف شديد وبصوت مرتفع ملئ بالغضب :-

- البنت دى طفله و زى بنتى بالظبط وكون انك تضربيها قلم يبقى المفروض تاخدى بداله عشره مش واحد بس والواضح كمان انك عايزه تتربى من اول وجديد وانا اللى هربيكى ياعلياء !!!

علياء تقف بغضب وهى تشير بيدها نحو شروق قائله بصوت مرتفع :-

- كل دا عشان الست هانم دى متزعلش تضرب خطيبتك عشان واحده متسواش زى دى ؟!!!

غضبت شروق بشده وانطلقت نحوها لتقف امامها وعينيها مليئه بالغضب لترفع يدها عاليا وتهبط بها على وجنتيها

عمار وهو ينظر لهم بصدمه ........هارسوح كدا 2: 0 يامسهل ابعت يا اللى بتبعت😂😂

ذهل الجميع بشده من تصرف شروق وعلياء نظرت لها بحقد وغضب لترفع يدها ممسكه بحجابها بقوه قائله :-

- انتى اتجننتى يا حشره انتى تضربيني انا هعرفك تتعاملى مع اسيادك ازاى ؟!!

توجهت كريمه نحوهم فى سرعه وهى تحاول استيعاب ما حدث لتبعد يد علياء عنها قائله بغضب :-

- اى اللى بتعملوه دا انتو اتجننتو !!!

علياء بصوت مرتفع غاضب.....انتى مش شايفه ياخالتو الجربوعه دى عملت ايه ؟!!!

شروق بغضب.......اتلمى يا بت انتى احسن مامسح بوشك دا الارض انا لحد دلوقتى ماسكه نفسى عنك

كريمه بصوت مرتفع :-

- مش عايزه اسمع صوت حد فيكم انتو فاهمين ؟!!!

ثم نظرت ل علياء بغضب.....حالا تعتذرى على اللى عملتيه يا علياء !!!

غضبت مشيره لتقول :-

- مين دى اللى تعتذر انتى اتجننتى ولا اى انتى عايزه بنتى تعتذر لواحده زى دى وهى اللى ضربتها كمان هى وابنك ؟!!!

رمقها ادم بقوة وصرامة ليردف بصوت مرتفع ......علياء هتعتذر ياخالتو عشان غلطت فى بنت عمى يعنى اكنها غلطت فيا انا وقبل كل دا ضربت عشق واظن كلامى واضح

ثارت علياء بشده وهى تتراجع للخلف قائله بصوت مرتفع غاضب يغلبه التحدى :-

- ولو معتذرتش ؟!!!

نظر لها ادم بقوة ليقول بعدها بعدة دقائق بجديه شديده :-

- يبقى متلزمنيش من النهارده يا بنت خالتى !!!!🤚

صدم الجميع وفغروا فاههم ونظروا لهم بأعين متسعة !!!!

عمر بذهول لنفسه.......ياحلاوه كدا بقت 6 : 0 يالا اما نشوف الحكم هيعمل اى

ثم وضع يده فى جيب بنطاله ليخرج صفارته وينظر لها شويه ونصفر عشان الماتش سخن اووى كدا

مشيرة بذهول.......انت بتقول ايه يا ادم ؟!!

رمقها ادم بملامح جامده قائلا بصوت قوى.......زى ما سمعتى بالظبط والقرار فى ايد علياء هتعتذرى ولا لا ؟!!!

رمقتهم علياء بحقد وغضب شديد قائلة بدون تفكير :-

- لا عمرى ما اعتذر لواحده زى دى انسى !!!

مشيره بصدمه........علياء اعقلى😮

اوقفها ادم باشاره من يده قائلا وهو ينظر لعلياء مخرجا دبلته الفضيه من يده :-

- انتى اللى اخترتى وخلصت كدا

ثم وضع الدبله على المنضده امامهم لينطلق بعدها الى خارج الفيلا

لينطق عمر اخيرا بصدمه مضحكه......هو مين اللى فاز بالماتش انا كده اتلخبط😅😏

نظروا جميعا له بغضب لتخرج علياء بعدها ممسكه بدبلتها ونيران الغضب والانتقام تنمو بداخلها لتقسم ان تنتقم من شروق اشد انتقام على ما فعلته معها !!!!

لتدخل شروق الفيلا حامله عشق التى غفت فى احضانها غير مصدقه ماحدث فهى لم تتوقع ان تكون السبب فى ابعادهم عن بعض وشعرت بتأنيب ضمير شديد !!!

لتنظر لها رقيه قائله بتوتر خوفا من ان تكون استمعت لصياح عمار :-

- احم مالك يا شروق انتى سمعتى حاجة ؟!!

رمقتها شروق بشرود لتصعد الدرج متوجهه نحو غرفتها بملامح غامضه

شذى بذهول..هو فى اى ؟!!

رقيه وهى تجلس مره اخرى :-

- معرفش يمكن افتكرت جوزها ولا حاجه كويس انها مركزتش معانا فاضل عشر دقايق واطلعه

شذى بفزع.....عشر دقايق اى انتى بتستهبلى كفايا كدا بقى امك هتيجى و هتموتنا

رقيه بضحك...هههههههههه يابنتى ما تخافي

ليقاطع حديثهم صوت كريمة من خلفهم :-

- انتو واقفين كده ليه وانتى ياشذى بتعملى اى هنا وفين عمار ؟!!!

فزعت رقيه بشده ناظره خلفها بتوتر لترى والدتها و بجانبها مشيرة ينظرون لهم بتساؤل غاضب فتوجهت خلف شذى تحتمى بها قائله :-

- ههههههههه تصدقى انتى بنت حلال لسه كنت بجيب فى سيرتك !!!

مشيره ناظره لشذى بتساؤل :-

- فين عمار ياشذى انتو مش قعدتو مع بعض ؟!!

توترت شذى بشده لتنظر فى جميع الاتجاهات لتفكر فى الهرب من امامهم ل تقول بلخبطه وصوت مرتفع بعض الشئ :-

- يانهار احوس تلفوني نسيته تحت السرير والجو ساقعه اكيد برد ثواني وراجعه جايالك ياحبيبى🤔😂

وفرت هاربة بسرعة الصاروخ🏃‍♀️

نظرت لها رقيه بصدمه فاغرة فاهها ل تردف بتوتر :-

- برد اه يا واطيه تخلعى و تسبينى لوحدى يرضيكى كده ياماما🤚😂

كريمه بغضب......يرضيني ايه وزفت ايه عملتى ايه فى الواد يارقيه ؟!!

تراجعت للخلف بابتسامه متوتره :-

- والنيعمه ما انا دا ريكس !!!

لطمت مشيره على صدرها بصدمه .......ريكس الكلب ؟!!!😮

اشارت رقيه بيدها نحو خالتها بطريقه كوميديه :-

- اهو قال الكلب دى من هنا وريكس زعل من هنا اصله حساس اووى ومبيحبش حد يقوله ياكلب😂😂

عمر........هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

كريمه بعدم فهم.......يعنى عمار فين دلوقت ؟!

ضحكت رقيه........هو انا مقولتلكيش ؟!!

ثارت مشيرة بشدة لتقول بغضب.......متزفتيش !!!😡

رقيه وهى تتابع حديثها ببراءه مصطنعه.....اصل هو اما زعل قولت اسيبهم يتصافوا مع بعض واهو فرصة يتعرفوا يمكن يحصل قبول ولا حاجه ونوفق راسين فى الحلال ابقى انا غلطان 🤔😂

قهقه عمر بشده.......هههههههههههههههههههههه طبعا لا !!! يارتنى كنت حضرت الماتش اللى جوه شكله كان احلى والنتيجه كام كام بقى هنا على كدا 😂🤔

رمقته بغضب لترفع يدها عليا ومن ثم انزلتها على عنقه من الخلف

- وقتك دا ياحيوان !!1

رمقها عمر بغضب......يابنت الهبله قفايا ورم حد يقتلها ب أى مبيد حشرى هنا خلاص تعبت بقى

ليسمعو صياع عمار فى الداخل لتتوجه مشيره مسرعة نحو الباب لفتحه

مشيره وهى تحاول فتح الباب قائله بخضه :-

- الباب مقفول بالمفتاح !!!

رقيه بخبث مصطنع قائله بابتسامه :-

- شكلهم مش عايزين حد يزعجهم وبعدين متقلقوش ريكس لتيف والله ياجماعه دا تربيتى😂

كريمه وهى تقترب منها بغضب :-

- هاتى الزفت المفتاح !!

- مفتاح اى لا مؤاخذه انا مليش فى الحاجات المسخره دهيت ؟!😄

كريمة بصوت صارم......رقييييه !!!!

اخرجت رقيه المفتاح بصمت.......اهو بس خدى بالك انتى بتخافى من الكلاب وريكس متعصب دلوقتى

اخذت منها المفتاح لتعطيه لمشيرة بتوتر.....خدى افتحى

مشيره وهى تأخذه منها بلهفه لتفتح الباب فى سرعه لتتسع عيناها فى صدمه !!!

عمار يقف ووجه احمر بشده وملابسه ممزقه من عدة جهات متفرقه ويبدو عليه التعب الشديد😨🤕

لطمت كريمه على صدرها......يانهار اسود

ضحكت رقيه بذهول ........ههههههههههههه اى دا يا ريكس انت البدله عجبتك للدرجه دى ؟!

ليخرج عمار الى الخارج بغضب وهو يتوعد لها !!!

مشيرة وهى تتوجه نحو رقيه بغضب لتدفعها للخلف بقوة :-

- عاجبك اللى عملتى دا انتى عارفه انه عنده فوبيا منهم تقومى تدخلى الكلب دا هنا

وقبل ان تتحدث يقفز ريكس على مشيره من الخلف استعدادا للهجوم

ريكس.....هوهوهوهوهو

قهقهت رقيه بشده........قولتلك ياخالتو هو مبيحبش حد يقوله يا كلب اديكى جرحتيه😂💔

عمر وهو ينظر لهم ولم يستطيع السيطره على ضحكاته .......هههههههههههههههههههههههه هموت

مشيره وهى تجرى فى انحاء الفيلا وريكس خلفها قائلة بفزع.....الحقينى يا كريمه !!!

كريمه بتوتر........والله بخاف منهم انتى عارفه ثم نظرت لرقيه التى لم تستطيع التوقف عن الضحك بغضب :-

- حوشى عن خالتك ياجزمه

رقيه ولم تستطيع التحدث من كثرة الضحك....هههههههههههههههههههههههه ري ههههههههههههههههههههههههههههههههه ريكس ههههههههههههههههههههههههههههههه

عيب ياريكس ههههههههههههههههههههههههه

عمر وقد وقع من كثرة الضحك..............ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

وبعد محاولة رقيه فى التحكم فى ضحكاتها توجهت نحو ريكس لابعاده ففرت خالتها هاربه وهى تتوجع بألم لتقوم رقيه باخراج ريكس الى الجنينه رابطة اياه قائله بفخر :-

- تسلملى ياغالى عملت الواجب وزياده ادعيلى بقى كركر متموتنيش النهارده

لتدخل بثقه وتتوجه نحو والدتها التى تنظر لها بغضب ل تردف ببراءه:-

- اهدى وافهمى الاستاذ بيقولى ياجعفر يرضيك دا ياماما يرضيكى يعنى انا عايزه رايك بمنتهى الوضوح والشفافيه قال انا جعفر دى كدا بقى القطه تاكل عيالها🤔

قامت كريمه بالتقاط احدى ثمار التفاح الموضوعة على الطاوله امامها ومن ثم القتها فى وجهها سارعت هى بالامساك بها قائله :-

- حبيبتى يا كركر تتردلك فى الافراح ان شاء الله .... تصدقى كنت جعانه الواحد فرهد من كتر الضحك عندك موز😉😂

أغمضت عينيها بشده نتيجة انفعالها ثم اشارت لها بكف يدها قائله :-

- تعالى ياحبيبتى هفهمك غلطك بس براحه متخافيش ؟!

ضحكت رقيه قائله بذكاء :-

- مش انا اللى اتثبت بالطريقه دى عيب عليكى يا كركر حركاتى دى هه عيب😅🤚

فى هذه اللحظه تقدم منها عمر وهو يقدم لها احد احذيته قائلا :-

- الشبشب اهو اتفضلى عايزاكى تخلصى عليها اللى بتعمله فيا

نظرت رقيه بغضب مردفه وهو تشير بيدها فى اتجاه ما...بقى كدا يااا ...اى اللى هناك دا

التفت ليرى ليجد صفعه على عنقه من الخلف لتتابع ضاحكه :-

- نيهاهاهاهاى اى رايك فى الفاجئه دى جايبلى الشبشب يا حيوان😡

لم تنتهى من حديثها حتى وجدت الحذاء يلتصف بوجهها بقوة فتحسست وجها بالم

- كده برضه يا كركر نشلتى فى وشى😨

كريمة بغضب...... اى اللى انتى عملتيه دا يازفته احرجتيني قدامهم كلهم انتي حيوانه كدا الجوازه باظت !!

اتسعت ابتسامتها بشده لتتنهد براحه........الحمد لله لعلمك انا كنت سبب مش اكتر ربنا عايز كدا انا مليش دعوه !!!!

لتنحى كريمه خالعه حذائها لتلقيه فى وجهها بسرعة الصاروخ ليصدم بها بقوه

رقيه وهى تتوجه نحو حجرتها........كدا انا شبعت الحمد لله ياريت يبقى بكره شباشب بالموز بقى احسن نفسى فيه تصبحو على خير😂🙈

.......................................................................................

..............فى احدى الملاهى الليلية........... .

تجلس كل من علياء ودينا لتقص عليها علياء ماحدث بغضب وانفعال لتنهى حديثها قائله :-

- والله لندمها على اللى عملته دا !!!

لتقول دينا بخبث وهي تعطيها جرعة المخدرات قائله :-

- ناويه على اى ؟!!

علياء بشر.........لا الموضوع مش سهل كدا دا محتاج تفكير وتخطيط جامد مبقاش علياء ان ماخليت راسها المرفوعه فى السما دى على الارض وادم بنفسه هو اللى يطردها من البيت ويرجعلى تانى !!!!

..........................................................................................

يتبع !!!

انا تعبت من كتر الضحك ومش قادرة حلقه زى الفل اهى نكمل بكره بقى تكون الناس دى كلها خفت وريكس ريح شويه 😂😂

ياترى اى اللى هيحصل مع عمار واى رد فعله على اللى عملته رقيه🤔😡

واى رد فعل علياء وهتنتقم من شروق ازاى 😉🤔

ويترى ادم هيرجع لعلياء ولا لا واى رد فعل شروق على اللى حصل دا🤨🤔

ومشيره هتعمل اى وخصوصا لما خططها كلها باظت بارتباط العيال ببعض🙄😏

كل دا هتعرفو قريب😉😌

قراءة ممتعه ليكو ورايكم وتشجيعكم😍😘


الفصل الرابع عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close