رواية أحببت مجرمة البارت الثامن والتاسع والعاشر بقلم جهاد محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
بارت جديد 🥰🇵🇸 وكان يا مكان يا سادة يا كرام ولا يحلى الكلام إلا بذكر النبي عليه أفضل الصلاة والسلام
محمود: وعد مهما كان دي مامتك إياكِ تعلي صوتك عليها
وعد بلا مبالاة وكملت أكلها
صفاء بحرج: أنا خارجه
وعد باستهزاء في نفسها كالعادة عند صحابها
ستوووب تعالوا اقولكم مين دول محمود الصياد سبق وعرفناه هو وامرأته
وعد الصياد: بنت عندها ٢٠ سنة عيونها بني زي القهوة بتحب أخوها مؤمن جدا في كلية حقوق شعرها لونه أسود
مؤمن هو اللي مربيها لأنه عارف ان مامته كل همها منظرها وبس

____________________________
نرجع وعد قامت وطلعت لأوضتها رنت على مؤمن وعند مؤمن كان قاعد في المحل وفجأة رن موبايله
مؤمن: هرد ع التليفون وجاي
مؤمن بعد ما بعد عن المحل : ايوة يا حبيبتي
وعد: عامل ايه يا أبيه وحشتني اوي
مؤمن بحب لأخته: وأنتِ كمان وحشتني
وعد: هو أنت مطول في المهمة ولا ايه
مؤمن: ليه بتسألي
وعد: لا عادي يا حبيبي أنت بس وحشتني
مؤمن: معرفش يا وعد
وعد قفلت مع مؤمن
ورجع المحل بس لقى ست واقفه هناك (دي نفس الست اللي ظهرت في أول الرواية مع رزان)
___________________________
رزان مسكت يدها ودخلتها المخزن بسرعة
رزان بغضب: أنتِ بتعملي ايه هنا
الست بحزن: أرجوكِ يا بنتي كفاية كده أنا مش هستحمل ان أخسرك
رزان وهي بتحاول انها تهدى: طيب أنتِ بتعملي ايه لو حد شافك مش هيبقى خير خالص
الست: إياد
رزان: إياد ؟ماله
الست: عايزة يمسك المهمة دي
رزان بصدمة: ايه.....
الست: هو مُصّر جدا على رأيه ومضايق منك جدا
رزان وهي بتقعد على الكرسي بصدمة: يارب بقى هو أنا كل ما أقرب لهدفي لازم تحصل حاجه
الست وهي بتحط يدها على كتف رزان بحنان: تعالي تعالي معايا يا رزان واحنا هنمشي من البلد دي خالص
رزان: أنتِ بتقولي ايه انا مستحيل بعد كل ده امشي لا
بصي روحي دلوقتي وأنا هتصرف مع إياد بس خدي بالك محدش يشوفك
الست بعد ما مشيت
___________________________
رزان وهي بتحط يدها على رأسها بتعب بعدها قامت أنا طالعة الشقة مسبتش ليهم فرصة انهم يتكلموا وسابت الشباب اللي مش فاهمين اي حاجه
___________________________
رزان وهي بتدخل اوضتها وبتقعد تمسك نفس الصورة وبتقول
رزان: أنا مش هسمح ان حاجه تبوظ كل اللي عملته طول السنين دي
ملك وهي بتكلمها: رزان أنا خايفه عليكِ امشي امشي يا رزان
رزان: تفتكري ان لازم اسيب كل اللي بنيته طول السنين دي لا مستحيل يا ملك وقامت تأخد شاور عشان تهدي
___________________________
ملك وهي بتبص بحزن على صاحبة عمرها أنا خايفة انك تندمي اوي يا رزان على اللي أنتِ بتعمله ده.........
يا ترى مين الست دي وايه اللي تقصده ملك بأن خايفه ان رزان تندم على اللي بتعمله 🥰
أحببت مجرمة
رزان&مؤمن
___________________________
رزان خرجت من الحمام وفي الوقت ده كانت ملك خرجت قالت لمامتها تعمل كوباية عصير لرزان دخلت ملك لقيت رزان قاعدة بهدوء تام وماسكة نفس الصورة
ملك بتنهيدة:- رزان يا حبيبتي كفاية اللي أنتِ بتعملي في نفسك ده
رزان:-بعمل ايه يعني
ملك:- انسي انسي يا رزان
رزان:- هه انسي انسي ايه أنا مستحيل انسي
ملك اخدتها في حضنها
___________________________
دخلت مامت ملك بصت لهم بحب حطت كوبايات العصير وقعدت جنب رزان
زينب:- رزان يا بنتي يعلم ربنا محبتك في قلبي وإني بخاف عليكِ زي ملك بالظبط
رزان:- وانا كمان والله بأعتبرك زي أمي
___________________________
زينب:- يا بنتي أنت باللي بتعمليه ده بدمري حياتك بايدك انسي يا بنتي وارجعي لمامتك وأهلك وكفاية وجع وبُعد لحد كده
رزان:- صعب صعب اوي انسي
زينب:- يا بنتي انا نفسي اشوف رزان بتاعت زمان الفراشة اللي بتضحك وبضحك اللي حواليها
رزان:- أنا آسفة بس مش هقدر ارجعلكم البنت دي لأنها خلاص ماتت
رزان نزلت واتصلت على شخصرزان:-إياد لازم يشتغل بأي حاجه اليومين دول
الشخص:...........
رزان:- اعمل اللي تشوفه صح أهم حاجه يتشغل شوية عن الموضوع ده
رزان قفلت ولفت لقيت قدامها.........
____________________________
وعند وعد كانت قاعده سرحانه بتفكر في حاجه و فاقت على رنت الموبايل بتاعها ولقيت المتصل يبقى حازم
وعد:- السلام عليكم
حازم:- وعليكم السلام عامله ايه يا وعد
وعد:- الحمدلله يا أستاذ حازم
حازم:- استاذ ايه بس انا مش كبير اوي انا عندي ٣٠ سنة بس
وعد بحرج:- تمام يا... يا حازم
حازم:- طيب بصي في قضية هنشتغل عليها مع شخص
وعد: تمام معنديش مشكلة
___________________________
حازم محامي شاطر باباه صاحب بابا وعد هي بتشتغل معاه يعني بتدخل المحكمة كمساعدة لأنها لسه ما تخرجتش هو متزوج وعنده بنت صغيرة وبيعتبر وعد أخته الصغيرة.....
____________________________
أحببت مجرمة
بقلمي/جهاد محمد
*<<أحببت مجرمة>>*
مؤمن&رزان
___________________________________
وعد جهزت وراحت لحازم في مكتبه عشان يشتغلوا على القضية
وعد بالتعب:- ايه القضية المعقدة دي متعرفش مين الظالم ومين المظلوم
حازم:- عندك حق بس اهو احنا هنروح المكان ونتأكد بنفسنا (القضية كانت عبارة عن شخص متهم بقتل أخوه واللي رافع القضية هو ابن أخوه، الأخوات كانت حصلت بينهم مشاكل قبل كده بسبب الورث وفي يوم الابن جاله اتصال بيقول ان جثة باباه مرمية على الطريق وهو راح واتأكد فعلا ان الجثة جثة باباه وأول شخص شك فيه هو عمه ورفع عليه قضية هما والمكان اللي بيتكلموا عنه هو مكان الجثة )
_________________________________
وعند رزان لفت وشه ولقيت قدامها مؤمن هي متنكرش انها اتصدمت وتوترت من وجوده ولكن قدرت تخفي ده بكل سهولة
مؤمن:- هو مين إياد ده
رزان:- نعم
مؤمن وهو بيحاول انه يهدى:- مين إياد ده
رزان:- وأنت مالك
مؤمن في الوقت ده مقدرش يمسك نفسه ومسكها من ايدها بغضب وهنا اتحولت عينه للون الأسود
مؤمن بغضب :- قلت مين إياد ده
رزان واللي أقسمت ان عينه قادرة إنها تحرق الكل:- وأنت عايز تعرف ليه
مؤمن:- رزان قالها وهو بيصرخ فيها قلت مين إياد ده
رزان بعد ما ايدها وجعتها جامد:- أخويا أخويا
مؤمن حس ولو بشوية هدوء بعد ما قالت كده.....
رزان واللي كادت ايدها إنها تتكسر في ايده:- سيب ايدي بقا
مؤمن ساب ايدها واللي بدأت تفركها بوجع كان لسه هيتكلم شاورت له بيدها بأنه يسكت و وصلت للمحل وهو وراها
ملك بشهقة :- هيهه اي ده ايدك مالها
رزان: أنا كويسة مفيش حاجه
مؤمن بعد ما شاف ايدها ازرقت :- لا مش كويسة دي زرقة تعالي هأوديكي المستشفى
رزان باستهزاء: هه البركة فيك
ملك وهي مش فاهمه حاجه: البركة فيه هو أنت اللي عملت فيها كده
ولكن محدش رد عليها
مؤمن:- تعالي ايدك مزرقة اوي
رزان بعند:- لا انا كويسة مش عايزة منك حاجه
مؤمن:- بطلي عناد زي الأطفال وتعالي اوديكِ المستشفى
رزان بغضب زي الأطفال:- أنا مش طفلة على فكرة
مؤمن وهو بيحاول يستفزها:- اومال اللي بتعملي ده ايه اه فهمت أنت اكيد بتخافي من المستشفيات
رزان:- بخاف ايه بخاف من المستشفيات طب بس يا بابا
مؤمن:- طب لو مش بتخافي تعالي اخدك للمستشفى
رزان:- أنت بتتحداني ماشي يلا عشان تعرف بس اني مش بخاف..............
*أحببت مجرمة*
Part 9
________________________________
مؤمن أخد رزان وراحوا المستشفى
مؤمن وهو بيسأل:- لو سمحت فين دكتورة العظام هنا
البنت:- في دكتور عصام في الدور وقبل ما تكمل
مؤمن بغيرة واضحة:- قلت دكتورة
البنت بخوف من نظرته:- دكتورة منه في الدور الرابع قسم العظام
مؤمن:- تمام
مؤمن اخدها وراحوا للدكتورة
كل ده ورزان مستغربة منه جدا بس معلقتش
________________________________
الدكتورة: ايه اللي عمل في ايدك كده
رزان وهي بتبص لمؤمن بغضب :- حيطة ايدي اتخبطت في حيطة ناشفة اوي 😂😂
الدكتورة بعد ما لحظت نظراتهم لبعض
الدكتورة:- الظاهر إن ايدك اتجزعت بصي هديكِ كريم تدهني منه وهأربطه لك ولو مخفتش تعالي تأني ونشوف لو عايزة تتجبس نجبسها
رزان: تمام
ربطت ايدها وخرجت
رزان وهي بتبص لمؤمن:- عاجبك كده
مؤمن بندم:- أنا آسف مكنش قصدي اوجعك ايه رأيك نبقا صحاب
رزان مدت يدها بطفولة وابتسمت له: امم موافقة نبقا أصحاب
مؤمن:- سلم عليها ماشي يا طفلتي
رزان شالت ايدها وبصت له بغضب :- ايه طفلة طفلة ايه يا بابا متقولش كده تاني عشان بضايقني
مؤمن:- ماشي خلاص متضايقيش
رزان:- صحيح انت دفعت كام للمستشفى
مؤمن:- ليه
رزان:- عشان اديهملك
مؤمن:- ليه شايفاني سوسن
رزان:- لا بس دي فلوسك
مؤمن:- وأنا السبب وبعدين انا معاكِ وعايزاني اخليكي تدفعي
رزان:- خلاص يا عم في ايه
_______________________________
وعند وعد وحازم كانوا راحوا مكان الجثة عشان يلاقوا اي دليل بس ملقوش حاجه وكانوا ماشين وعد داست على حاجه........
وعد وحازم راحوا بيت الراجل ده وقابلوا ابنه
وعد:- ممكن نشوف أوضة باباك
الشب واللي كان اسمه كريم:- اه اه مفيش مشكلة
دخلوا الأوضة وكانوا بيدورا على ايه حاجه تساعدهم في القضية
__________________________________
وعد نزلت المطبخ ولقيت الخدم بيتهامسوا ولما شافوها سكتوا
وعد خرجت من المطبخ وهي مبتسمة وراحت لحازم
وعد:- حازم يلا بينا كفاية كده
حازم بعد ما لاحظ بصتها ليه بمعني انها لقيت دليل:- اه تمام يلا بينا
حازم لكريم:- شكرا لتعاونك معنا يا أستاذ كريم
كريم:- العفو شكرا ليكم أنتوا لأنكم بتحاولوا تجيبوا حق بابا
__________________________________
_أحببت مجرمة_
بقلمي/جهاد محمد
__________________________________________________________
حازم و وعد خرجوا
حازم لوعد: في ايه يا وعد ليه خلتيني نمشي
وعد: اركب بس واقولك بس خدنا لمطعم أصلي هموت من الجوع 😂
حازم:- يارب صبرني على الجنان
حازم اخد وعد وراحوا مطعم ، حازم طلب الأكل لوعد
حازم:- يلا بقى قولي في ايه على بال ما الأكل يجي
وعد:- هو أنت مستعجل على ايه أنا مبعرفش اتكلم لما بكون جعانة
حازم بتنهيدة طويلة:- لما نشوف اخرتها يا ست وعد وعد أكلت وبعد ما أكلت
حازم:- ها يا ستي ابقى اخلصي
وعد بجدية تختلف تماما عن الهزار:-لما كنا عند مكان الجثة دوست على حاجه ناشفة وطلعت من شنطتها كيس فيه ساعة جولد
حازم:- ايه دي
وعد:- دي ساعة انا استغربت زي زيك بس أخدتها
ولما رحنا البيت دخلت الأوضة ولقيت ملفالملف كان عبارة عن تنازل طارق المنياوي(ابو كريم) بنص أملاكه لابنه كريم والنص التاني لواحده انا لحد دلوقتي معرفش غير اسمها بس هأعرفها ولما نزلت سمعت الخدامين بيتهامسوا مع بعض وأول ما شافوني سكتوا بس في واحده اح.تني على جنب وقالت لي انها كانت بتحب طارق بيه زي باباها وبتحترمه فأنا سألتها اذا كانت تعرف مين اللي قتله لقيتها توترت وقالت لي
(وعد وهي بتفتكر كلام الخدامة)
الخدامة:- لو اتكلمت هيموتني
وعد:- مين هو
الخدامة بتوتر:- ايه هو هو........
وعد:- طيب بصي الساعة
دي (خرجت الساعة الجولد اللي لقيتها) تعرفي بتاعت مين
الخدامة:- دي بتاعت كريم بيه هو بيحب يلبس الساعات اوي
وعد:- تمام متخافيش اسمك مش هيجي في السيرة
__________________________________________________
وعد بصت لحازم المصدوم وفوقت
وعد:- ايه يا عم رحت فين
حازم:- أنتِ طلعتي أشطر مني
وعد:- لا متقولش كده أنا اتعلمت منك كل ده
حازم بفخر:- برافو بس الست دي هنعرفها ازاي
وعد:- هعرف بطريقتي
حازم:- اسمها ايه الست دي
وعد:- حياة المنشاوي
__________________________________________________
وعند مؤمن ورزان رجعوا للمحل
مؤمن:- اقعدي هنا وانا لو حد جه هابقى اشوفه
رزان ايدها كانت واجعها ف ماحوليتش تعاند معاه:- تمام
رزان فضلت قاعده بينما سيف وملك راحوا يشتروا شوية طلبات
رزان وهي متابعة مؤمن ازاي بيتعامل مع الناس جت سميحه هادمة اللذات و مفرقة الجماعات
سميحه:- ايه القمر اللي مشغلاه ده يا بت يا رزان
رزان ببرود:- عايزة ايه يا ام سماح
سميحه:- الله مالك كده مش تعرفيني على القمر ده
رزان:- يا ولية كفاية هتجيبيه الأرض بطلي قرّ
سميحه:- بقى كده يا رزان مكنش العشم
رزان:- أنتِ عارفه انا دخلت المستشفى كام مرة بسببك أنتِ وبنتك
سميحه بشهقة:- هيييييه قصدك ايه قصدك إني بحسده لا يا حبيبتي أنا عندي ابني حمادة زي القمر واحلى منه
رزان:- غوري غوري يا ولية من هنا الست مشيت من هنا وكان مؤمن بيضحك 😂😂 وهو ماشي اخد واقعه على وشه
رزان:- يا خربيتك أنتِ لحقتي
قوم وساعدته في انه يقومرزان ساعدته
مؤمن:- أنا كنت فاكر انك بتهزري
رزان:- وأهزر ليه
شوية وبصوا لبعض واتفتحوا في الضحك😂😂
__________________________________________________
وعند ملك وسيف (وحشوكم أنا عارفه)
سيف كان بيشتري الطالبات من الراجل ولاحظ نظراته لملك اللي مكنتش نظرات عادية ابدا
سيف بغضب مكتوم:- يلا بينا
ملك:- تمام
ولكن اعترض طريقهم الشب ده
الشب:- استنى بس أنت اخد الحلوة ورايح فين
(اتجمعوا شوية شباب وفضلوا يلفوا حولهم على شكل دايرة)
سيف ببرود:- هو أنتوا كده خوفتوني
الشب:- بصراحه مش فارق معانا أنت بس ادينا البنت في هدوء
سيف ضحك جدا:-هههههههه وبعدها لف وضربه بالبوكس وقعه(الله عليك😂)
ملك بصدمه:- ينهار اي ده
أصحاب الولد ده اتلموا على سيف ولكن هو مش اي حد ده التمساح ونزل ضرب فيهم(كل ده وملك لسه في صدمتها)
سيف اخد يد ملك ومشيوا
__________________________________________________
وعد رجعت ورنت على مؤمن
وعد:- عامل ايه يا أبيه
مؤمن بحب:- الحمد لله يا حبيبتي
وعد:- كنت عايزة منك خدمة
مؤمن:- اطلبي يا حبيبتي اللي أنت عايزاه
وعد:- كنت عايزة اعرف معلومات في ست كده
مؤمن:- طيب بصي انا في مهمة دلوقتي هأبعتلك رقم صحبي هو هيساعدك بإذن الله
وعد:- لا لا خلاص
مؤمن:- يا بنتي متخافيش ده زي سيف
وعد:-طيب
__________________________________________________
مؤمن قفل من هنا ولف وراه لقى رزان وبتبص له ببرود
رزان بغيرة مكتومة:- مين دي هي دي مراتك
مؤمن فضل يضحك عليهامؤمن وهو بياخد نفسه من كتر الضحك:- مراتي مرات مين لا أنت فهمتي غلط
رزان بغيظ:- هو ايه اللي بيضحك ومين دي🤨
مؤمن:- دي تبقى أختي😂😂
رزان:- احم اه تمام ومشيت
__________________________________________________
وعد اتصلت على الرقم
وعد:- السلام عليكم
اياد:- وعليكم السلام
(وعد حست بدقات قلبها تتزايد لما سمعت صوته )
اياد:- أنتِ وعد أخت مؤمن مش كده
وعد:- اه
اياد:- طيب اتفضلي
وعد:- احم هو بصراحه الكلام على الفون مش هينفع
اياد:- تمام هابعتلك عنوان مطعم نتقابل فيه
وعد:- تمام
__________________________________________________
وعد وصلت للمطعم بس هي وداخله خبطت في واحد
وعد بغضب:- مش تفتح ولا هو عشان ربنا مديك طول يبقى تدوس على خلق الله
اياد:- بس اسكتي ايه ماصورة مجاري واتفتحت
وعد:- يع جت القرف ايه مجاري دي
اياد:- أنت اللي قصيرة مش ذنبي وبعدين انا كنت هأعتذر منك بس بعد قلة أدبك دي لا
وعد:- ليه كنت من بقيت أهلك عشان اكون قليلة ادب(اوبا وعد تقصف ولا تبالي😂)
اياد بغضب:- لولا انك بنت 😏لا بنت ايه ده أنتِ عبده موتة
وعد:- أنا مش فاضية لواحد زيك
ودخلت المطعم
اياد:- أنا مش عارف ازاي دي بنت
(معلش يا اياد يا حبيبي بس أنت الغلطان😂😂)
__________________________________________________
وعند مؤمن ورزان كانوا ملك وسيف رجعوا للمحل فضلوا قاعدين لحد ما جت سماح بنت سميحه سيف قام (سماح دي كانت حاطه ميك اب كتير جدا كانت عامله زي البليتشوا😂)
رزان في نفسها بغضب:- كملت هي كانت ناقصاكِ أنتِ كمان
مؤمن:- خير حضرتك
سماح بدلع:- اصل ماما قالت لي ان القمر طلع عندنا في الحارة
رزان وهي بتحاول تمسك أعصابها:- لا يا شيخة
مؤمن:- اه هو أنتِ سماح
سماح:- اي ده هو أنت عرفت اسمي منين
مؤمن:- لا لا ولا حاجه اتفضلي عايزة ايه
سماح وهي بتبص لسيف باعجاب هو احنا من امتى واحنا عندنا قمرين في كوكبنا
ملك بغيرة:- بقولك ايه يا سماح ما تنجزي وتقولي عايزة ايه
سماح:- في ايه يا ملك هو انا عملتلك حاجه انا بس بتعرف على القمرين دول
رزان:- سماح أنت عارفه لو مش مشيتي من قدامي دلوقتي هاعمل حاجه نفسي اعملها اوي
سماح:- استني بس يا رزان متبقيش قطاعة أرزاق
رزان كانت لسه هتنقض عليها
سماح:- اااااه يا ماما الحقيني..........
أحببت مجرمة
بقلم/جهاد محمد
سماح طلعت تجري وسيف و مؤمن فضلوا يضحكوا على البنات
وعند وعد وإياد ،اياد دخل فضل يدور حواليه في المطعم بس لقى نفس البنت اللي تخانق معاها قاعده لوحدها
اياد في نفسه:- معقول تكون هي
اياد:- يا آنسه
وعد:- اه......ايه ده هو أنت
اياد:- هو أنتِ.....
وعد قاطعته بغضب:- أنت لو ما مشتش دلوقتي أنا هنادي على الأمن
اياد:- ممكن تهدي هو أنتِ وعد الصياد
وعد:- اوعى تقول انك اياد الحديدي
اياد:- ايوة انا اياد
وعد بحرج:- أنا آسفة مكنتش اعرف ..
اياد:- أنا اللي اسف مكنش لازم اتكلم معاكِ بالطريقة دي
وعد:- حصل خير
اياد:- مؤمن قالي إنك محتاجه مساعدة
وعد:- اه انا في كلية حقوق وشغالين على قضية محتاجه مساعده منك فيها
اياد:- طيب اقدر اساعدك ازاي
وعد قالت له على القضية وعد وهي بتكمل أنا عايزة اعرف كل حاجه عن طارق المنياوي وكمان الست دي
اياد:- طيب الست دي اسمها ايه
وعد:- اسمها حياة المنشاوي
اياد وقف بصدمة:- ايه اسمها
وعد:- حياة المنشاوي هو أنت تعرفها
اياد:- اه لا لا هعرف كل حاجه وهقولك
وعد باستغراب من صدمته:- طيب ده رقمي لو عرفت حاجه رن عليا تشرفت بمعرفتك يا استاذ اياد
اياد وهو لسه شارد:- أنا أكتر
هي مشيت وهو لسه بيفكر في صاحبة الاسم (تفتكروا يعرفها منين🤔)
اياد خرج وركب عربيته مشي وعد بعد ما خرجت ركب عربيتها واتجهت لقصر الصياد وبعد ما وصلت لقيت مامتها لسه في النادي كالعادة وباباها في الشغل دخلت اخدت شاور وبعد ما طلعت قاعدة تفكر شوية في القضية وفي اياد
وعد:- هو مز بس لسانه طويل(اسم الله عليكِ😂😂)
وعد مسكت تيلفونها ورنت على أسيل صحبتها تعالوا اعرفكم بالناس اللي ظهرت دي
أسيل البحيري:- عندها عندها ٢٤ سنة صحبت وعد وبتحبها اوي
أحببت مجرمة
جهاد محمد
متزوجة من
حازم الهنيني وبتحبه عندها منه بنت زي القمر اسمها تلا عندها سنتين
حازم

إياد الحديدي:- أخو بطلتنا رزان عنده ٢٦ سنة هو بيحب أخته جدا بس الظروف فرقتهم هنعرف ليه مع الأحداث عينه زرقاء زي أخته شعره أسود بيشتغل في المخابرات السرية

اياد رجع البيت ودخل
دادة سعاد:- ماما فين
الدادة:-جوا في الصالون يا بني مع فرح وبنتها
اياد دخل وفضل ينادي:- ماما
حياة:- في ايه يا اياد بتنادي ليه
اياد سحبها من ايدها:- تعالي عايزك في موضوع مهم
حياة:- طيب استني ه..
اياد:- مفيش وقت يلا بينا
اياد اخد مامته ودخل بيها الأوضة
حياة:- في ايه بقى يا ابني قلقتني
اياد:- هو أنتِ تعرفي واحد اسمه طارق المنياوي
حياة بتوتر:- ايه طارق المنياوي هو أنت تعرفه منين وبتسألني ليه
اياد بعد ما حكا لها اللي حصل:- ها بقى تعرفي ولا لا
حياة:- اه اعرفه
اياد:-تعرفي ازاي ومنين ومين ده اصلا
حياة:-بص يا ابني انا أمي الله يرحمها اتجوزت أبويا وخلفتني وبعدها ب٦ سنين أبويا مات وأمي بعد ما خلصت عدتها اتزوجت من واحد تاني اسمه أحمد المنياوي أمي قعدت سنتين وبعدها خلفت طارق المنياوي
اياد بصدمة:- ايه يعني طارق يبقى أخوكِ من الأم
حياة:- اه وبعد ما مات أبويا وابوه رفض يديني حاجه من ورث أمي لأن أمي كانت من عيلة غنية ويمكن أغلى من عيلة باباه
حياة مامت رزان وإياد

#_أحببت_مجرمة
#_الكاتبة_جهاد_محمد
ملحوظة حياة نفسها هي اللي كانت بتروح لرزان
__________________________________________________
اياد خرج بصدمه من الأوضة بعد ما مامته قالت له انها متعرفش اي حاجه عن موضوع التنازل ده
وبعد حوالي شهر كامل عدا من غير أي أحداث تذكر غير إن ملك وسيف ومؤمن ورزان بقوا صحاب واتقربوا من بعض أوي _________________________
وعد كانت بتجهز عشان النهاردة الجلسة لكشف الحقيقة
وعد كانت نازلة من على السلم ولقيت مرات عمها (مامت سيف)اللي بتحبها أوي مستنيهاوعد:- صباح الفل على حبيبتي أنا
حنان:-صباح النور يا قمري
حنان بحب:- تعالي افطري عشان تركزي
وعد:- لا انا متأخرة جدا
حنان:- تعالي بس دي لقمة صغيرة
وعد:- مقدرش عيكِ انا يا حنون
وعد أكلت شوية وطلعت لقيت حازم مستنيها
حازم:- ما لسه بدري يا ست وعد
وعد:- سوري يا حازم يلا بينا
حازم:- يلا بينا
_________________________
وصلوا للمحكمة راجعوا الورق ودخلوا حازم كان بيتكلم ووعد منتبهة وكل شوية تناوله ورق خاص بالقضية
وافتكرت اللي حصل تعالوا اقولكم ايه اللي حصل Flash Back وعد تاني يوم رن عليها رقم غريب
وعد وهي لسه نايمة:- الرقم الذي تتصل به غير موجود الآن في الخدمة يرجى الاتصال به في وقت لاحق😂😂
سمعت صوت ضحكات رجولية وفاقت على صوته الرجولي
اياد:- يا مجنونة اي ده
وعد:- مين اللي بيتكلم
اياد:- صباح الخير
وعد:- مين معايا
أحببت مجرمة
جهاد محمد
اياد:- طب قولي صباح الخير طب
وعد:-هو انا اعرفك يا ابني اصلا
اياد:- ههههه انا اياد يا ستي ها عرفتني
وعد:- اياد اياد مين
اياد:- اياد الحديدي لحقتي تنسيني
وعد: اه افتكرتك صباح النور
اياد: لا ما خلاص على ايه
وعد:- معلش بس انا لسه نايمه
اياد:- أنا اللي غلطان لأني اتصلت في الوقت ده
وعد بتساؤل:- هي الساعة كام دلوقتي
اياد:- ١٠
وعد:- ايه ده انا كده اتأخرت اوي اه صحيح انا نسيت ما أسألك كنت متصل ليه
اياد:- أنا لقيت معلومات تهمك اوي
وعد:- بالسرعة دي
اياد:- اه هنتقابل امتى عشان مش هينفع على التليفون
وعد:- ينفع النهاردة الساعة ٥
اياد:- تمام انا اصلا فاضي النهاردة
وعد:- تمام
وعد وإياد راحوا المطعم
وعد:- السلام عليكم
اياد:- وعليكم السلام
#_أحببت_مجرمة
#_جهاد_محمد
وعد:- ها ايه اللي حصل
اياد حكا لها كل حاجه
اياد:- هتعملي ايه دلوقتي
وعد:-كده يبقى ابنه هو اللي قتله
اياد:- وايه اللي يخليكِ تقولِ كده
وعد:- كريم ده عايز الأملاك باسمه يبقى هو اللي قتله محدش هيقدر يساعدنا في الموضوع ده غير عمه
اياد بإعجاب من ذكائها:- عندك حق
وعد اتصلت على حازم عشان يروحوا يشوفوا العم
بس حازم اعتذر لأن تلا تعبانة واخدها للدكتور
وعد:- تمام انا هروح لوحدي والف سلامة
حازم:-لا استني لما اجي معاكِ
وعد:- لا لا انا هروح
اياد:- مينفعش تروحي لوحدك
وعد:- لازم اروح معاد الجلسة قرب
اياد:- هاجي معاكِ Back( أنتوا نسيتوا ان وعد بتفتكر 😂😂)
وعد فاقت على صوت القاضي وهو بيقول انه حُكم على كريم المنياوي بالإعدام شنقا
خرج حازم ومعاه وعد اللي كانت فرحانه جدا
لقيت اياد واقف برا
وعد جريت عليه :- اتحكم عليه بالإعدام انا مبسوطة اوي
اياد بفرحة لفرحها:- الف مبروك نجاح القضية
حازم:- الله يبارك فيكِ يا سيادة المقدم اياد
وعد:- شكرا ليك يا اياد لأنك ساعدتنا جدا
اياد:- العفو مؤمن صاحبي وانا بعزه اويوعد روحت ودخلت أوضتها وهي فرحانه قاعدت تفتكر لما راحت هي وإياد لعم كريم
وقالهم ان كريم قتل أخوه وإن بيستغل في أعمال مشبوهة وفي الوقت ده قد:ت تجمع كل الادلة اللي تدين كريم ودخله السجن وكمان لقيت مذكرات خاصة بطارق واللي كان مكتوب فيها إنه ندم على كل حاجه عملها في أخته وإنه هيرجعلها حقها بس خايف لأن ابنه شراني
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق