expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية بعت نفسي الحلقة 16/17/18/19/20 بقلم نسرين بلعجيلي حصريه وجديده

 رواية بعت نفسي الحلقة 16/17/18/19/20 بقلم نسرين بلعجيلي حصريه وجديده 

رواية بعت نفسي الحلقة 16/17/18/19/20 بقلم نسرين بلعجيلي حصريه وجديده 

ـ**ادهم ماتتعبنيش معاكي انت اصلا جايه هنا وعارفه انو دا حايحصل ليه دلوقتي خايفه وبتعيطي انا مابحبش العنف في الموضوع دا ماتخلنيش اوريكي الوش الثاني مش حاتستحملي

**مليكه حاضر

ادهم مع نفسو

مستغرب الوضع اول مره تكون في حضنو وحده خايفه وبتعيط بس رغم كده هو مبسوط ان علي الاقل ان اتجوز وحده شريفه

شويه يبعد الفكره دي من دماغو

لا البنت دي شمال بس هي عامله نفسها شريفه صاحبتها قالت انها بتشتغل في كباريه ولما بعث حوده الكباريه و ورا صورتها لواحد بيشتغل هناك أكد كلامها

بس مليكه مش وش كباريه لو كانت كده كان وضعها مبقاش بي الفقر دا

وانا سأل الناس في حارتها الكل شهد بي اخلاقها

لا ماهو لازم تغطي علي اللي بتعملو مش لازم الكل يعرف اخلاقها الوحشه

اهي قاعده جنبك وامها ماتعرفش يعني اتصرفت زي ما بتعمل ديما

ادهم صحي من افكارو بص ليها لاقاها حاطه الغطا علي جسمها ومغمضه عينيها وكا انها بتدعي ولا بتبرطم

**ادهم قولتي لي امك ايه؟؟

**مليكه فتحت عينيها اخويا قالها انو جالي شغل في حفله زي اللي بتروحهم عزه و بي العافيه وافقت عشان عارفه انو مابقاش عندنا فلوس

**ادهم اخوكي دا شغال معاكي ؟

**مليكه شغال في ايه؟

**ادهم بساعدك تروحي حفلات

**مليكه ادهم بيه والله عمري ماروحت حفلات غير المره اللي شوفتني في الشقه وعزه حلفت بميه يامين انو كان في حاجه غلط عشان صاحبه الشغل هي اللي غيرت المكان اخر لحظه

ادهم قام طلع بره

ورجع عندها ورما الفلوس في وشها

**ادهم دي اجرتك اليله ولو بسطتيني حديكي قدهم تاني كده ماتكونيش كدبت علي امك

التصرف دا حسسها بي الاهانه وماقدرتش تصبر

**مليكه شيل فلوسك انا مش كده ومش بابيع نفسي ولا شرفي انا هنا عشان انت اتجوزتني ودا حقك الشرعي

**ادهم ضحك عليها طيب انا عايز حقي

**مليكه وانا جاهزه عشان تعرف انك بتضلمني

**ادهم حطي الفلوس في شنطتك

**مليكه مش عايزه فلوس

**ادهم انت حره

بسرعه شال الغطا من عليها ونام جنبها

استسلمت ليه رغم الخوف و الرهبه وهي مش عايزه تفرط في نفسها كده حلمها كا اي بنت تكون دخلتها بعد الفرح وأمها فرحانه بيها

معملتش اي مقاومه كانت مستسلمه ليه تماما

وهو بي بوسها حس بدموع بتنزل من عينيها سخنه

**ادهم انا مش بغتصبك انت مراتي ودا حقي مش انت لسه قايله كده ؟؟

**مليكه بصوت مخنوق ايوه

**ادهم مسح دموعها يبقا بلاش عياط لو سمحتي

متخافيش انت مراتي مش حاعمل ليكي حاجه وحشه

بعد نص ساعه حاول فيها السيطره علي خوفها هي متخشبه بدون اي رده فعل معاه

قام من عليها بسرعه ومخضوض

وشال الغطا من عليها عشان يتأكد

**ادهم بعصبيه فين دليل شرفك يا مدام ايه دا ؟

**مليكه بي خوف في ايه وهي بتحاول تغطي جسمها

**ادهم مش عارفه في ايه يا بنت الكلب ؟

عملالي فيها مكسوفه خايفه وفي اخر طلعت مدام

ومسكها من شعرها

**مليكه بي الم ااااااي حرام عليك

**ادهم ليه تضحكي عليا كنت عارفك انك فاجره واني مش اول واحد قوليلي انا رقم كام سلمتيه نفسك

**مليكه وهي لسه مش مستوعبه اللي بيحصل

انا مش فاهمه حاجه

**ادهم انت مش بنت بنوت يا فاجره يا بنت الكلب عايزه تصيعي عليا وانا واللي بتعامل معاك بي حنيه واقول معلش اول مره وسمعت صرختك وبندم اني وجعتك اتريكي بثمثلي عليا دور العفه والشرف

مليكه لسه مش مستوعبه اللي بيحصل وهي متاكده من نفسها هو بقول ايه

**مليكه انت كذاب عايز تطلعني وحشه بي اي طريقه

نزل فيها ضرب ضرب

**مليكه حرام عليك انا بريئه و متاكده ماحدش قرب مني

حاولت تبعد عنو

بس هجم عليها بكل قسوه بي الضرب

طااااااااخ

وجاب حزام وابتدا يضرب فيها بكل قوتو بطلع فيها غلو من كل الستات اللي مرت في حياتو

كانت هي آخر ست ماكنش عايز يتصدم فيها كان بقول انها الست الوحيده اللي اول راجل يلمسها كان فخور بنفسو حاجه تعالج المرض اللي عندو اللي هو شكو في كل ستات بس اتصدم

شويه مابقاش سمع صوتها خالص كان مغمي عليها في الارض عريانه وجسمها دم

اتخض لما شافها قاطعه النفس

حاول يفوقها ماعرفش

لبس هدومو وطلع بره اتصل بي اكرم

**اكرم في ايه في حد يتصل في الوقت دا؟

**ادهم بصوت كلو غضب تعالالي حالا علي الشقه

**اكرم في ايه ؟؟

**ادهم شكلي موتها

**اكرم قام من علي السرير بخضه انت بتقول ايه؟

**ادهم ماطلعتش عذاراء الهانم مدوراها ولابسه ليا توب العفه

**اكرم تقوم تموتها ؟

**ادهم بسرعه وجيب حوده معاك

**اكرم انت متاكد انها ماتت؟؟

**ادهم مش عارف جسمها كلو دم ومش بتنطق

**اكرم اكيد مغمي عليها انا جاي حالا

راح عندها الاوضه سمعها بتنين بي الم

**ادهم قرب منها ليه عملت في نفسك كده ما كان من اول قوليلي انك كده مكانش دا حايحصل

**مليكه بصوت مش قادر يطلع

فهمني….في …..ايه….

**ادهم انت مش عذراء

**مليكه لااااا….كذاب…… ماحدش لمسني غيرك …….حرام عليك …..

**ادهم لا مش كذاب

**مليكه انت …..ضالم …..ربنا …..ينتقم ….منك

**ادهم دلوقتي عرفتي ربنا يللي فرطت في شرفها طبعا كنت موصره نتجوز عشان تستري علي نفسك ما انا المغفل اللي حايشيل اليله وانا بقول البت كبرت في عيني عشان مش عايزه ليله في حرام واحترمتك واتجوزتك

بس وحيات قهرتي دي وصدمتي لا اكون فضحك في حارتكم واخلي حياتك جحيم

**مليكه بدموع اقسم بالله بريئه اكشف عليا عند الدكتور انا متاكده ان بنت بنوت عمر راجل مالمسني

**ادهم بصدمه اكشف عليكي ؟؟؟ ليه هو انا مش راجل عشان اعرف الفرق بين بنت بنوت وبين وحده ……

**مليكه ابوس ايدك ارحمني واكشف عليا

**ادهم من غير كشف انت مش بنت

**مليكه انا …بموت ….روحي …بتتسحب مني

انا بريئه…..شريفه

ورجع اغمي عليها

**ادهم اعمل ايه ؟

اتصل علي الدكتور شريف

وحكالو كل حاجه

وقالو انو حايجيب دكتوره نسا معاه ولازم يديها مياه مع سكر عشان تفوق

حاول ادهم بكل الطرق يصحيها وسابها في مكانها لان الدكتور قالو ماتشيلهاش لو فيها اي كسر تتاذي

نص ساعه مرو جحيم علي ادهم كان مرعوب جدا

جا اكرم مع حوده

**اكرم هي فين؟

**ادهم جوه انا مغطيها ماتدخلش الدكتور شريف جاي

**حوده معلش يا بيه ليه توسخ ايدك لازم نتصرف لو البت ماتت

**ادهم مش عارف

**حوده اسف يا بيه بس البت دي مش وحشه انا ليا نضرتي في الستات في حاجه غلط

**ادهم بصوت مرعب قصدك انا مش راجل مش عارف افرق بينهم

يمكن دي اول مره مع بنت بنوت بس لا العلاقه حصلت ومافيش دم

**حوده ماهو يابيه مش لازم دم

**ادهم انت بتخرف بتقول ايه ؟؟؟

وصل الدكتور شريف مع دكتوره زميلتو

ودخلو عندها وكان اكرم اول ما شاف الغطاء ابيض دم طلع بره

**اكرم ادهم ودا نفسو في داهيه البنت سايحه في دمها

****************************ـ

البارت 17

بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


في الاوضه ادهم راح جنبها بحاول يغطيها 

**شريف لحضه بس اشوفها عايشه ؟

**الدكتوره هنا ايه دا ؟!؟!

**شريف هنا اهدي لو سمحت 

**هنا اهدا زاي دي جريمه ؟!؟!

**شريف الحمدلله لسه عايشه بس الضغط واطي جدا 

**هنا ممكن افهم جايبني هنا ليه يا شريف ؟!؟!

**شريف ادهم طلبت مني دكتوره نساء اشرح لينا اللي حصل بس الاول شيلها حطها علي السرير 

شريف بعد شويه عشان عارف انها عريانه ومتغطيه بس بي الملايه 

ادهم شالها حطها في السرير وسمعها وهي بتتالم

**مليكه ااااااي ....تعبانه 

**شريف حاسه بي ايه؟؟

**مليكه مش قادره ....كل ..حاجه ....بتوجعني 

**هنا انت ضربتها ولا اغتصبتها ؟؟

**ادهم دي مراتي وكانت دخلتنا بس ...

**هنا بس ايه ؟ 

**شريف اتكلم يا ادهم مش دي اللي امها عملت العمليه عندي في المستشفي ؟؟

**ادهم اه 

بقلم نسرين بلعجيلي 

**شريف يبقا مراتك ازاي؟

شريف كان بيتكلم بعصبيه 

**ادهم مراتي متجوزها علي سنه الله ورسوله

**هنا جواز عرفي؟

**ادهم لا جواز بجد علي ايد مؤذون 

**شريف ورحيم بيه يعرف ؟!؟!

**ادهم كفايه يا شريف شوفلي بس مالها 

**شريف ما لازم تتكلم عشان نعرف مالها اللي باين انك ضربتها لحد ماقطعت نفسها ودا باين من الملايه اللي كلها دم وهي عريانه اكيد في جروح 

وباين انك اغتصبتها عشان طلبت مني دكتوره نساء

**ادهم مغتصبتهاش بس ضربتها مش حانكر 

**شريف ليه؟ من أمتي وانت كده ؟!؟! لو حد كان قالي ماكنتش صدقت بس انا شايف بعيني 

**هنا اهدو انتو الاثنين عايزه اعرف انا هنا ليه؟

**ادهم زي ما قولت ليكم انهارده دخلتنا بس.... 

**شريف بس ايه ما تنطق خلينا نخلص في الليله  المهببه دي وننقد البنت الغلبانه 

**ادهم المفروض هي عذراء زي ما قالتلي بس اللي حصل انو مكانتش عذراء وحصل لقاء ومافيش دم يدل علي ان كان في فض بكاره عندها اتجننت انها خدعتني ضربتها هو دا اللي حصل

**هنا بس مش فاهمه جايبيني ليه ؟

**ادهم انا مغتصبتهاش ومتاكد جدا من دا لاني اتصدمت ومكانتش حسيت انو في حاجه غلط هي كانت موجوعه بس برضو متاكد انها مش بنت وهي اللي طلبت اني اكشف عليها 

عشان هي بتقول انها بريئه وماحدش لمسها غيري 

بس انا متأكد 

انت فاهمني يا شريف ؟

بعت نفسي 


**شريف فاهم خلينا نطلع بره عشان الدكتوره تكشف عليها ولا عايزه مساعده ؟

**ادهم لا يا شريف نطلع بره 

**هنا متخلف 

**مليكه والله ...انا بريئه 

**هنا اهدي ومتخافيش بصي انا بكرهه اعمل كده عشان دا تخلف وجهل بس لازم اكشف عليكي عشان اثبث برائتك قدام الهمجي دا 

بره في الصالون 

**اكرم طمنوني في ايه؟

**شريف الدكتوره بتكشف عليها 

**اكرم يعني عايشه ؟

**شريف عايشه بعد ما ماتت ابن عمك موت البنت دي نفسيا وجسديا 

**ادهم شريف انا مش ناقصك 

**حوده الف سلامه عليها يا باشا انا فهمت الفوله 

**ادهم فهمت ايه؟

**حوده من سنتين عمي قتل بنتو عشان في صباحيتها العريس فضحها انها مش بنت بنوت 

عمي ماقدرش يتحمل ضربها طلقتين جابو اجلها عشان يغسل عارو

بس قبل مايدفنوها شيلتها وحلفت ميه يامين اجيب حقها ما هي تربيه ايدي زي اخواتي البنات اخدتها الوحده الصحيه قدام الناس كلها ما هي بقت فضيحه بجلاجل 

الداكتوره كثر خيرها كشفت عليها وهي ميته في الطب الشرعي واثبث انها كانت بنت بنوت وعمي مات بحصرتو عليها مش كل بنته لازم دم 

Nisrine Bellaajili 


والبنت مليكه  يا ولاده ضعيفه وانت يا باشا مشاء الله عليك اكيد اخدتها بي عنف

**ادهم اطلع بره يا حوده وشوفلي دكتوره تانيه اللي جوه دي مش مرتاح ليها 

**حوده حاطلع يا باشا عشان الغلبانه اللي جوه حقها مايروحش 

وراح وساب ادهم شايط

**اكرم انا مش فاهم ليه عامل في نفسك كده فرقت ايه عذراء ولا لا ما انت كنت عايز تقضي ليله وخلاص 

**ادهم فرقت عشان اتكتبت بي اسمي اللي جوه دي بقت مليكه ادهم الشرقاوي فهمت ولا اشرحلك 

**شريف اهدا يا ادهم مش كويس اللي بتعملو 

الدكتوره هنا حاتشوف شغلها كويس من غير ماتجيب حد تاني بس علي العموم علي راحتك 

رغم اني فهمت الموضوع

**ادهم بصوت عالي تقصدو ايه اني مش راجل مش قادر اميز تحب اشرحلك بتفصيل عشان تفهم 

**شريف من غير ما تشرح

اهدا بس


في الغرفه 


**هنا ساعديني عشان اكشف انا عارفه ان المجرم دا ضربك ومش قادره تحركي جسمك وحتي المكان غير مهيئ لنعمل الكشف بس نستحمل 


مليكه كانت بتسمع ليها وكل اللي في دماغها تتبث برائتها هي نفسها مش فاهمه ايه اللي بيحصل 

دموعها نازله زي الشلال وهي بتتالم نفسيا وجسديا 

بعد مده ما الدكتوره هنا

كشفت علي مليكه فتحت الباب 


**هنا دكتور شريف انا خلصت 

**ادهم راح عندها كلامي صح ؟؟

**هنا دكتور شريف عايزاك جوه لحضه 

**شريف بعد اذنك يا ادهم 

ودخل 

**هنا دكتور شريف المجرم اللي برا انا مش عايزه اتكلم معاه 

البنت بريئه وكانت انسه بي المفهوم بتاعكم كانت فيرجين قبل العلاقه معاه ودا باين اوي من الكشف لانو يادوب حصل تمزق بسيط في غشاء البكاره اللي نوع مطاطي وطبعا زي ما حضرتك عارف ان النوع دا ما بنزلش دم 

حاتعرف تفهمو الكلام دا ؟

**شريف حاطلع اتكلم معاه بس الموضوع مهم عندو جدا لانو بعث يجيب دكتوره تانيه تكشف عليها 

**هنا بصت لي مليكه بص انا كنت عايزه امشي بس 

دلوقتي حافضل معاها لا يجيب دكتوره يتفق معاها 

**شريف لا لا انا اعرف ادهم كويس الموضوع دا مهم بالنسبه ليه 

**هنا ماشي لازم نركب ليها محلول ونطهر الجروح في جروح في اماكن في جسمها صعبه شويه 

**شريف شنطتي فيها كل حاجه ممكن تحتاجيها 

طلع شريف 

**ادهم ليه كانت عايزاك لوحدك ؟

**شريف ادهم اقعد لو سمحت عشان افهمك الموضوع

**ادهم تفهمني ايه اني اللي جوه فاجره وبايعه شرفها

**اكرم ما تهدا يا ادهم ليه محسسني انك حاتموت عليها وبتحبها ومصدوم فيها ما انت من ساعه ما عرفتها وانت بتشك في اخلاقها ايه الجديد دلوقتي وماتقوليش انها بقت مراتك والكلام الفارغ دا 


**شريف لو سمحتو اهدو خلوني اتكلم 

ادهم انت ضلمتها هي فعلا بنت بنوت وانت اول راجل لمسها بدليل انو الغشاء حصل فيه تمزق بسيط جدا جدا

كل الموضوع انو طبيعه جسمها كده  عندها غشاء مطاطي النوع دا مش بيتمزق بسهوله  بمعني انو بيسمح مرور  للعضو الذكري  وكمان يتمدد فيه من غير مايتمزق  بشكل كامل  وينزل دم  و خصوصا في اول لقاء 


**ادهم بصدمه نعممممم 

**شريف الغشاء بيفضل موجود لحد ما تولد طبيعي بعد خروج راس الجنين فا بيتمزق كامل 

وفي بعض الحالات الازواج بيطلبو تدخل طبي عشان يتم تمزيق الغشاء 

فهمت ولا اشرح تاني 


** ادهم مش قادر استوعب الكلام دا 

**شريف الدكتوره هنا من اشطر الدكاتره اللي عندي وبتربطني بيها اخوه وصداقه ودكتوره ملتزمه وحريصه في شغلها 

يعني كلامها ثقه و علي العموم انت طلبت دكتوره تانيه حاتبقا تأكد كلامها 

**اكرم يا نهار اسود ايه اللي بيحصل مع البنت دي ؟!؟ انت دمرتها يا ادهم شكيت في اخلاقها مليون مره ذنبها ايه في الاخر طلعت شريفه غصب عنك يا ادهم ربنا ليه حكمه انك مش بس انت اللي تعرف انها بنت بنوت لا دا كلنا شهود عشان الله اعلم كنت بتفكر تتنتقم منها ازاي بس انت انتقمت من نفسك 

حرام عليك يا ادهم

بلعجيلي نسرين 

Nisrine Bellaajili 

****************************

عايزه تفاعل وتصويت 

زي ما طلبتو نزلت بس بكره حلقه وحده 

ايه رأيكم في اللي حصل لمليكه؟؟؟

كم بنت راحت ضحيه بسبب تخلف ؟؟


البارت 18

بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


**ادهم كفايه يا اكرم مش عايز اسمع حاجه تانيه 

راح البلكونه وفضل يدخن وهو مش عارف اللي بيحصل ليه 

جا حوده ومعاه دكتوره تانيه

اللي دخلت هي كمان وكشفت عليها وأكدت كلام الدكتوره هنا وطلبت منو مايقربش منها علي الاقل اسبوع 

اما الدكتوره هنا مش عايزه تسكت 

دخل ادهم و شريف بعد ما ما هنا لابستها قميص النوم وروب بتاعو وغطتها


ادهم مش قادر حتي يروح عندها ولا يقرب ولا يعتذر فضل واقف بي بص عليها وهي بتتألم

معقوله وصل بيه الحال انو يضربها بي الطريقه دي كا انو بينتقم من حبيبتو اللي خانتو ما انو كان بيضربها علي خيانتها ليه 

**الدكتوره هنا انا عقمت الجروح انت مستحيل تكون طبيعي انا عمري ما شوفت ضرب كده البنت جسمها كلو جروح وكدمات حاولت علي قد ما اقدر اعالجهم لازم راحه تامه مش لازم تتحرك كثير لانها حاتفقد توازنها 

لازم تاخد مضاد حيوي ويمكن حرارتها تطلع رد فعل طبيعي لجسمها

علقت ليها محلول مسكن  حايخلص بكره الصبح

وطبعا بعد كل اللي حصل لازمها متابعه نفسيه  


**شريف حابعث ممرضه تاخد بالها منها لان حالتها كان لازم تروح المستشفي بس مش عايزين ندخل في سين و جيم 

**مليكه بصوت يادوب بيتسمع انا عايزه اروح عند أمي 

**هنا ماينفعش تتحركي دلوقتي ارتاحي ونامي 

**شريف فعلا لازم ترتاحي علي الاقل اسبوع 

**مليكه ماقدرش حاقول امي ايه؟

**هنا مش انتو متجوزين ؟

**ادهم ايوه بس امها ماتعرفش 

**هنا ازاي البنت كانت دخلتها وامها ماتعرفش 

**ادهم بعصبيه ممكن ماتدخليش في مالكيش فيه؟ 

**هنا مليكه عايزه تقدمي بلاغ في جوزك انو اعتدا عليكي ؟؟

روايات نسرين بلعجيلي Nisrine  Bellaajili 


لحضه صمت علي الكل 

**مليكه لا 

**هنا ماتخافيش انا معاكي وحاشهد اني عالجتك قدمي فيه بلاغ انو اغتصبك وضربك 

** ادهم بعصبيه قولتلك ماغتصبتهاش 

**هنا هو انت فاكر الاغتصاب بي الضرب والعنف لا في اغتصاب جسدي ونفسي كفايه سلمت نفسها ليك بي الغصب دا اغتصاب ومن غير ماتبص ليا كده باين اوي اول ماشرفتنا في الاوضه بطلتك الباهيه البنت ابتدت تترعش دا دليل على انها خايفه منك


**شريف علشان ينقد الموقف هنا لو خلصتي يلا بينا 

**هنا حامشي يا شريف 

مليكه ردي عليا لي اخر مره 

**مليكه ابتدت تعيط مش عايزه حاجه سيبوني في حالي انا مش قدكم حرام عليكم 

**هنا اهدي انا معاكي مش ضدك

**مليكه شكرا انك قولتي شهاده حق عندي ما حانسي جميلك فوق راسي 

**هنا دا واجبي 

خودي القرص دا اشربيه 

حيخليكي ترتاحي وتنامي

اخدتو مليكه 


والكل طلع من الأوضه 

**ادهم مش عارف اشكرك ازاي يا شريف 

**شريف لو عايز تشكرني خلي بالك من البنت اللي جوه وبكره الصبح حابعث ممرضه تفضل معاها 

**ادهم ماشي دكتوره هنا انا اسف علي انفعالي مع حضرتك 

**هنا اتمني تكون اتاكدت انها بريئه وأنك اول واحد لمسها ؟

**ادهم الحمدلله اتاكدت

راحو وسابو ادهم محتار 

**اكرم انت حاتعمل ايه؟؟

**ادهم في ايه؟؟

**اكرم في اللي جوه مراتك  

**ادهم مش عارف الدكتوره قالت لازم راحه علي اقل اسبوع وبكره تيجي ممرضه تقعد معاها غير انها ماينفعش تروح عند امها وهي ...

**اكرم كمل وهي ايه ؟

**ادهم اكرم انا مش عارف عملت كده ازاي انا اول مره اضرب وحده ست انا كنت زي المجنون 

**اكرم انت ضربت غاده مش مليكه 

طلعت غلك وحقدك فيها

**ادهم كنت خايف لا تموت دلوقتي في مشكله امها مش عارفه بجوازنا وعارفه انها في الشغل 

حاتصرف ازاي 

**اكرم مشكله دي وطبعا ماينفعش تروح متبهدله شريف قالي انت عملت خريطه في جسمها وعنيها و وشها اللي كلو اتورم 

**ادهم وشريف شاف جسمها ازاي؟؟

**اكرم ما الدكتوره قالتلو وبعدين انت بتغير عليها ؟

Nisrine Bellaajili 

**ادهم اكرم انا تايهه ومش عارف اه بغير عليها اول ست تتكتب بي اسمي اول ست المسها في الحلال بغض النظر عن طريقه جوازنا كانت ازاي

**اكرم طيب يا ادهم حاطلقها أمتي ؟ولا ناوي تكمل انتقامك

**ادهم مش عارف 

**اكرم ماتقوليش انها احلوت في عنيك وناوي تكمل معاها ؟!

**ادهم بالله عليك يا اكرم كفايه مش قادر استحمل حاجه تعبان من اللي حصل 

**اكرم حقك يا ادهم تتعب انا حامشي القصر قبل ما جدك يحس اننا مش موجودين 

** ادهم خلاص اشوفك بكره في الشركه 

**اكرم تصبح على خير 

ادهم دخل عندها لاقاها في سابع نومه

قرب منها يبص عليها 

**ادهم عملت ايه في حياتك يا مليكه خلاكي توقعي في طريقي كان لازم تضربيني بي قلم اهو انت اخدت ضرب في وشك لحد ما اتورم

دخل جنبها السرير حاول ينام وماعرفش راح اوضه تانيه

تاني يوم الصبح مليكه صحيت و وجع جسمها ابتدأ ينقح عليها في كل مكان من كثر الم ابتدت تعيط 

دخل ادهم عندها 

**ادهم صباح الخير بتعيطي ليه؟

**مليكه جسمي بيوجعني 

**ادهم شويه و الممرضه تيجي وتديكي مسكن 

**مليكه انا عايزه اروح عند أمي

**ادهم مليكه ماينفعش 

**مليكه والله العظيم ما حقولها حاجه علي اللي حصل 

**ادهم انا مش خايف انك تقولي لحد بس انت تعبانه ماينفعش تتحركي 

**مليكه صدقت اني بريئه ؟

**ادهم بكل غرور مش مهم عندي بريئه ولا لا 

**مليكه بصدمه لا مش مهم عندك ضربتني ليه ؟؟

**ادهم ضربتك عشان مابحبش حد يكدب عليا 

انا رايح الشركه 

في بنت بره شغاله حاتعمل ليكي الفطار اوعي حد يعرف انك مراتي او اللي حصل 

**مليكه ازاي يعني حايفكرو انك جايبني من الشارع وقاعده معاك في الشقه ؟

**ادهم مش مهم عندي يفكرو في ايه انت مش مطلوب منك تصاحبيهم فاهمه هي حاتشوف شغلها وتمشي والممرضه عشان تديكي الدوا وتغير المحلول غير كده مافيش عشان كده بقولك ماتتكلميش معاهم 

**مليكه حاضر

غير هو هدومو بكل غطرسه وغرور وكان برش البرفان

انتبه عليها بتبص ليه 

**ادهم ايه معجبه ؟

**مليكه حاقول لي امي ايه؟

**ادهم حاتصرف متخافيش 

وطلع وسابها 


**مليكه فى نفسها ايه الغرور اللي هو فيه دا حتي ماعتذرش علي اللي عملو 

جات الممرضه و اداتها حقنه وطهرت  مره تانيه الجروح ولا سألت ولا اتاكلمت وحتي الشغاله كا انهم واخدين اوامر بكده

في عربيه ادهم 

**ادهم حوده مليكه لازم تفضل اسبوع عندي في الشقه علشان العلاج وفي معاها ممرضه 

بس امها ماتعرفش ممكن تتصرف انت 

**حوده ماشي يا باشا اعتبرو حصل 

**ادهم خد الفلوس دي ايديها ليهم 

**حوده يا باشا مش حايرضو ياخدوها الناس دي عندهم عزه نفس 

**ادهم بتنهيده اتصرف يا حوده

فعلا بعد ما وصل ادهم الشركه 

حوده راح السطوح عند ام مليكه 

**حوده السلام عليكم

**نعمات وعبد الرحمن وعليكم السلام

**حوده انا من طرف مليكه هي بتقولكم الناس خدوها شرم الشيخ تشتغل اسبوع وممنوع التليفون هناك مافيش شبكه 

**نعمات يا حوستي تسافر ازاي من غير أذني هي بقت سايبه ولا ايه

البارت 19


بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


تدخل عبد الرحمن بسرعه لينقد الموقف 

**عبد الرحمن ياما دول الناس اللي اتبرعو بثمن العمليه وهما عندهم ولاد صغار وطلبو من مليكه تساعدهم


**نعمات ماشي ماقولتش حاجه كثر خيرهم بس بردك اختك غلطانه لازم تستأذني امال ايه تمشي كده من غير ما تقولي 


**عبد الرحمن ماهي بعتت الراجل علشان يبلغنا 

**نعمات لا قلبي مش مرتاح انا من امبارح وقلبي واكلني عليها البت فيها حاجه 


**حوده لا يا  ام عبد الرحمن بنتك كويسه والناس بعثو معايا الفلوس دي 

**نعمات كمان لا لا انا عايزه بنتي 

**عبد الرحمن ايه ياما للناس ساعدونا ولما  طلبو مساعده نقول لا 

**نعمات ما انا بردك مش بالعه حكايه التبرع دي ما كان ممكن اعمل العمليه في المستشفي اللي كنت فيها ليه روحت مستشفي ملوكي 

**حوده ما الست وجوزها اللي اتبرعو قريبهم صاحب المستشفي 

**نعمات وحياه عيالك يا شيخ طمني علي البت هي اللي مسنداني وبعيد عنك بخاف عليها من الهوا طاير كفايه اللي جرالها من ولاد الحرام


**عبد الرحمن ايه ياما ما خلاص 

**نعمات خليني افضفض افك عن نفسي انا ماقدرش اقول الكلمتين دول لحد الراجل باين عليه ابن بلد 

وابتدت تحكيلو اللي حصل لي مليكه مع ادهم رغم ان حوده عارف بس بيسمع من وجهه نضر ام مليكه


نعمات شوف اللي مش متربي عمل فيها الاهي يجحمو ماطرح ماهو 

**عبد الرحمان ما كفايه ياما 

**حوده معلش يا ام عبد الرحمن ربنا ستر عن اذنكم 

**نعمات هو الأسبوع دا مش حاعرف اكلم بتي؟

**حوده حابقا اقولهم سلام عليكم

حوده كاين عايز بس ينزل لانو حس نفسو مفتري وهو شايف امها خايفه عليها اه لو تعرف اللي فيه بنتها تطب ساكته


راح وراه عبد الرحمن

**عبد الرحمن يا استاذ 

**حوده محسوبك حوده 

**عبد الرحمن اختي فيها ايه ؟؟

**حوده هي كويسه بس انت عارف ادهم بيه اصر انها تفضل معاه 

**عبد الرحمن ازاي ؟

**حوده والله ما انا عارف انا عبد المؤمور 

نسرين بلعجيلي 

**عبد الرحمن هي قاعده في نفس الشقه اللي اتجوزت فيها؟

**حوده اه بس اوعي تقرب هناك ادهم بيه مابحش حد يروحلو شقتو

**عبد الرحمن هو ممكن يتجوزها بجد وتفضل معاه ولا حايطلقها ؟

**حوده العلم عند الله بس ماتعشمش نفسك بكره يشبع منها ويطلقها ولا مؤاخده يعني 

**عبد الرحمن ما انا عارف بس خايف امي تعرف دي تروح فيها

**حوده ربنا يستر علي ولايانا 

**عبد الرحمن مش عارف حاسس اختي فيها حاجه هو ضربها 

**حوده انا ماينفعش اقول اسرار البيه وبعدين انا حايلا شغال عندو

**عبد الرحمن انت باين عليك ابن بلد ابوس ايدك خلي بالك منها 

**حوده ان شاء الله ادهم بيه مش وحش ولا مفتري هي بس نصيبها قابلتو في وقت زعلو 

**عبد الرحمن انا كنت طالب منك خدمه تساعدني الاقي شغل 

**حوده عايز تشتغل ايه؟

**عبد الرحمن اي حاجه بس اساعد اختي و امي 

**حوده حاضر 


في شقه ادهم


مليكه كانت تعبانه اوي 

حرارتها 40 ومش راضيه تنزل 

وادهم في اجتماع 

الممرضه اتصلت بي الدكتور شريف 

اللي حاول يتصل كثير بي ادهم في اخر اتصل بي اكرم وقالو 

وقررو يروحو الشقه لان ادهم مطول في اجتماع ودا مهم جدا عشان صفقه كبيره داخلها مع جدو


وصلو الشقه الشغاله فتحت ليهم

وطلعت الممرضه تجري علي الدكتور شريف 

**الممرضه يا دكتور دي بتتنفض من الحراره وايدتها دوا مرتين ومانزلتش ومش فايقه خالص انا معرفتش اتصرف تحصل ليها حاجه وابقا انا السبب 

**الشريف طيب حادخل اشوفها 

**الممرضه وهي مش قادره تتكلم بس يا دكتور 

**شريف في ايه ؟

**الممرضه ما اصل الست اللي جوه لابسه يعني حاجه استغفر الله ودورت علي حاجه استرها بيها مافيش 

**شريف حانعمل ايه ؟

**اكرم لا طبعا ادهم مش هنا ماينفعش تدخل لا يطربقها علينا 

**شريف البنت جوه تعبانه انا لازم الحقها الحمي مش حاجه سهله 

انا حاخلي الشغاله والممرضه معايا والباب مفتوح 

Nisrine Bellaajili 

**اكرم استني حاتصل بيه تاني

مابردش خالص

**شريف معلش دا شغلي ودخل بعد ما الممرضه غطتها كويس 

اكرم واقف بي ضهرو علي الباب 

**اكرم يارب استر 

**شريف لازم ننقلها المستشفي لازمها عنايه خاصه مش قادره تاخد نفسها ودقات القلب ضعيفه وكمان ضغطها 

**اكرم من غير  ادهم ماينفعش 

**شريف بقولك حالتها خطيره اسيبها تموت عشان ادهم مايزعلش


**اكرم ماهو ماينفعش نتصرف دي مراتو وهو حر فيها وبعدين ازاي ناخدها بي اللي هي لابساه والكدمات اللي فيها حانفتح علي نفسنا مشاكل 

**شريف انا حاتصرف 

**اكرم يارب في المصيبه اللي انا فيها اعمل ايه

هنا اتصل ادهم

**ادهم في ايه كل المكالمات دي ؟

**اكرم مليكه تعبانه اوي وشريف عايز ينقلها المستشفي 

**ادهم ايه ؟؟ انتو فين؟

**اكرم عندك في الشقه 

**ادهم من غيري دخلتو شقتي وعند مراتي ازاي تعملو كدا ؟؟


اكرم اتعصب وطلع بره 

**اكرم اللي بتقول عليها مراتك دي بتموت حرارتها 40 وشريف قال حالتها خطيره مش قادره تتنفس  وقلبها ضعيف 

**ادهم انا جاي حالا ماحدش يقرب منها ولا ينقلها 

**اكرم حاضر 

**شريف قالك ايه؟؟

**اكرم بزعق مش فاهم مالو

**شريف هو بحبها وبغير عليها مننا؟؟

**اكرم لا مش كده بس ادهم بحب يتحكم في كل حاجة

**شريف متاكد انو مش بحبها ؟

**اكرم لا طبعا دا انا حايشو عنها بي العافيه

بعت نفسي  

**شريفه غريبه انا شوفت خوفو عليها امبارح و الحاله اللي عاملها بتأكد كلامي كان خايف يتصدم وحتي دكتوره هنا لاحضت دا

**اكرم لا انت عارف اللي حصل من غاده من ساعتها اتعقد

**شريف اكرم انا مش صغير ادهم البنت دي تفرق معاه جدا عشان كده اتجوزها لو كانت نزوه ماكنش عمل كل دا ويجيبها شقه اهلو وانت عارف ان الشقه دي غاليه عندو ما عندو الشقه الثانيه اللي بتسهرو فيها 

**اكرم تصدق اني ما اخدتش بالي من الموضوع دا

**شريف انا ادتها حقنه خافض حراره يلا نروح المستشفي اجيب انبوب اكسيجين و ادويه عشان شكل ادهم مش حاوديها المستشفى


بعد نص ساعه جا ادهم 


دخل الاوضه وشاف مليكه بتتألم حس قلبو حايطلع من مكانو خاصه لما شافها بي قميص النوم دنتيل مبين صدرها كلو 

**ادهم فين اللي كانت لابساه من فوق

**الممرضه ما اصل المدام عرقت جامد فا شيلتو ماينفعش تقعد بيه 

وحاولت اشوف حاجه استرها بيها مافيش ليها هنا هدوم 

**ادهم الدكتور شريف دخل كشف عليها ؟

**الممرضه شافت غضب ادهم حاولت تصلح الموقف 

ايوه بس انا كنت مغطياها كويس هو يادوب قاس الضغط وراح المستشفى يجيب انبوبه اكسجين

**ادهم خلاص اطلعي استني بره 

**الممرضه حاضر 

طلعت بره وهو شال البليزر اللي كان لابس وراح جنبها شال الغطا شاف القميص نوم اتجنن ازاي حد يشوفها كده مش فاهم الحاله اللي هو فيها قرب منها حط ايدو علي جبينها كانت سخنه نار 

باسها علي جبينها 

**ادهم الف سلامه عليكي

ابتدت تصحي 

**مليكه ...مايه...عطشانه 

**ادهم حاضر واداها كبايه تشرب

وسندها تاني تنام 

**مليكه ابعد....عني ... بكرهك

ادهم فضل ساكت

**مليكه نعمات فين 

**ادهم مين نعمات ؟

**مليكه عايزه ..نعمات

**ادهم اهدي كده يا مليكه 

**مليكه طلقني 

ادهم فضل يبص عليها وهو شايفها مغيبه

وبتتكلم 


اتصل بي الحراس يجيبولو لبس من اي مول مناسب ليها 

ابتدت تكح وهي مش واخدا نفسها 

**ادهم مليكه في ايه؟؟

بصوت عالي انت يالي بره 

وقام فتح الباب 

نده علي الممرضه 

**ادهم شوفي مالها

**الممرضه دخلت ادتها مياه 

اتصل بي الدكتور فورا  بسرعه نسبه الأكسجين بتقل عندها 


عدو لحضات علي ادهم كان بجد مخضوض عليها وهو شايف وشها بقا ازرق لدرجه شريف جا ودخل وركب ليها الأكسجين ونسي كانت لابسه ايه 

اكرم مستغرب من حالتو جدا

البارت 20


بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


**شريف ادهم انت كويس ؟

**ادهم اه هي عامله ايه دلوقتي ؟

**شريف ما خبيش عليك حالتها مش مطمناني خاصه حرارتها اللي مش عايزه تنزل 

بقولك خدها اعملها دوش بي مياه ساقعه بعد جلسه الأكسجين عشان تنزل الحراره علشان لو مانزلتش لازم تتنقل المستشفى

**ادهم حاضر 


وطلعو بره 


**اكرم ندمان ؟

**ادهم اكرم انا مصدع ومش ناقصك 

**اكرم جبت مليكه هنا ليه؟

**ادهم مش فاهم سؤالك ؟

**اكرم لا انت فاهم ليه الشقه دي ليه مش شقتك الثانيه

**ادهم هو انت بتحاسبني ولا ايه ؟ وبعدين ليه مش عايز تفهم انها بقت مراتي ماينفعش اخدها شقه بسهر فيها وصحابي عارفينها 

لو كنت حاقضي معاها ليله وخلاص كنت اخدتها هناك 

**اكرم اوبا يعني انت بتعترف بنفسك ان مليكه مش بنت شمال وانت اتجوزتها عشان بنت محافضه وجبتها اغلي مكان بتحبو وقولت لو كنت حاقضي معاها ليله وبس يعني انت نواي تكمل معاها ؟

**ادهم لا لا انت روحت بعيد يابني افهم انا مضربتش معاها ورقتين اتجوزتها بي مؤذون يعني بقت عرضي ماينفعش 

**اكرم علشان كده كنت حاتتجنن امبارح خفت نضرتك ليها تطلع غلط انت من الاول عارف انها شريفه وبتجري علي لقمه عيشها

بس كنت بتكذب نفسك واتجوزتها علي الاساس دا ولما ماشوفتش دليل عفتها وشرفها تحولت ادهم الوحش اللي ممكن يدوس علي كل حاجه و وصلتها الحاله دي صح كلامي ؟؟

**ادهم اكرم سيبني لوحدي لو سمحت 

**اكرم ماشي انا حاروح القصر حتبات هنا ولا لا 

**ادهم اكيد حبات اشوفك بكره في الشركه 


بعد شويه الحارس الشخصي جابلو الهدوم اللي طلبها

ودخل عندها اوضه 


**الممرضه الحمدلله بقت تتنفس كويس 

**ادهم الحمدلله وحرارتتها ؟

**الممرضه لسه زي ماهي 

**ادهم اندهي علي الدكتور لو سمحتي 

جا شريف 

**ادهم هي بتترعش كده ليه ؟؟

**شريف عادي دي حمي طيب لسه مانزلتش قوم اعملها دوش 

حطها علي مياه ساقعه عشان تفوق وكمان درجه حرارتها تنزل 

**ادهم حاضر

بعت نفسي 

نده علي الشغاله عشان تغير الفرش شاف فيه دم من الجروح 


شالها ودخل الدوش 

قلع هدومو وهو ماسك فيها 

وهي مش حاسه بحاجه

دخلها بعد ماشال القميص 

اتجمد لحضات في مكانو 

معقول هو كان قاسي معاها لدرجه دي جروح في ضهرها وبطنها وكدمات زرقه في كل مكان 

فاق من تفكيرو علي صوتها وهي بتترعش من البرد

فتح المياه


**ادهم معلش استحملي حاتبقي كويسه بعد كده 

حاول يحميها حط ليها شامبو علي شعرها 

بس اول ما الشامبو نزل علي جسمها اتوجعت 

وحس بيها 

**مليكه ااااااي 

**ادهم خلاص قربت اخلص اسندي عليا متخافيش 

ماقدرش يحط ليها شاور جيل علي جسمها 

ولا حتي يحط ايديه 

خلص ولفها في فوطه وطلع بيها بره كانت الشغاله خلصت السرير وطلعت قفل عليهم الباب ولابسها هدومها ولبس هو كمان 

وابتدا ينشف ليها شعرها الخجري بي السشوار 

وغطاها وطلع 


**ادهم لو سمحت جهزي الغدا واعملي شوربه لمليكه اكيد ما اكلتش 

**شريف طيب ممكن اشوفها علشان اقيس الحراره 

**ادهم اه طبعا اتفضل 


ودخلو الاوضه


**شريف كويس انك خليتها تاخد دوش 

**ادهم شريف انا مش عارف عملت ايه انا عمري ماكنت عنيف مع حد 

**شريف انا ماشوفتش حاجه من غير اللي باين بس الدكتوره هنا كانت عايزه تدخلك السجن علي اللي عملتو فيها

**ادهم معاها حق لو تشوفلي دكتوره تعالج الجروح دي 

**شريف الدكتوره هنا شويه وتوصل هي اللي طلبت تشوفها وتعالجها ومتخافش مش حاتتكلم معاك


**ادهم ان شاء الله

**شريف حاعلق ليها محلول مسكن عشان الوجع عشان لما تيجي دكتوره تطهر ماتتوجعش كثير 

**ادهم اول مره اتحط في الموقف دا 

**شريف بس انت خايف عليها ودا باين من تصروفاتك

**ادهم طبعا خايف عليها مش انا السبب في اللي حصلها 

**شريف كويس احساس بي الذنب 

ادهم انت مش بس حد يقربلي ولينا صداقه انا بعتبرك اخويا وابني 

متاخدش  البنت دي بذنب غيرها صوابع ايدك مش زي بعض 

**ادهم هو انت واكرم والزمن عليا ولا ايه ؟؟

**شريف ايوه يا ادهم المره دي لحقناك والبنت خافت تبلغ عنك افرض  كانت ماتت لا قدر الله ولا بلغت عليك كنت حاتعمل ايه ؟؟ حتي لو عندك نفود وتطلع منها بس ليه الشوشره وانت لسه بتبتدي في مسيرتك المهنيه وبتبني اسمك في السوق العيار اللي مايصبش بيدوش افهم كلامي كويس

روايات نسرين بلعجيلي Nisrine  Bellaajili 


ادهم سكت لحد ما شريف خلص 


علي بليل 


ادهم بحاول ينام جنبها عشان يحس بيها لو حرارتها طلعت خاصه الممرضه روحت 


فضل كلام اكرم و شريف يزن في دماغو 

ومش عارف يعمل ايه 

في حاجه بتشدو مليكه مش حب نهائي 

ممكن عشان اتحدتو ومخافتش منو يمكن عشان رفضتو فضل كم ساعه يفكر لحد ما استسلم لسلطان النوم


صحي الصبح علي مليكه وهي بتترعش 


**ادهم مليكه فوقي عشان تاخدي الدوا 

**مليكه تعبانه 

**ادهم عارف انك تعبانه اشربي الدوا وحاتبقي كويسه 

**مليكه عايزه امي انا اسفه مكانش قصدي 

**ادهم شووووو كفايه كلام قومي كده عشان اديكي الدوا 


وقام فتح الدرج يشوف اي مسكن او خافض حراره 

اخدت الدوا ونامت علي طول


عدا اسبوع علي تعب مليكه ادهم كان بي بات كل ليله معاها في الشقه مره في اوضه مره علي الكنبه بره مره في اوضه تانيه

انهارده صحيت كويسه من غير وجع الكدمات 

قامت عملت دوش ولبست هدومها اللي جات بيهم اول يوم 


وطلعت بره 


كان ادهم في البلكونه بدخن وبيشرب قهوه 


حس بي وجود حد وراه لف شافها لابسه

هدومها ومنزله راسها 


**ادهم صباح الخير

**مليكه صباح الخير

خلص سيجارتو وساب فنجان القهوه علي طرابيره 

وعايز يدخل جوه


مليكه حست بيه جاي عليها بعدت بخوف


فضل يبص عليها وشايف خوفها طبعا

لازم تخاف منو بعد اللي عملو فيها 


**ادهم لابسه هدومك ورايحه فين؟

**مليكه وهي مش بتبص ليه 

بعد اذنك عايزه اروح عند امي اكيد قالبه عليا الدنيا 

**ادهم متخافيش انا بعث ليها الحارس بتاعي بلغها انك مسافره شرم الشيخ شغل 

**مليكه يا حوستي ليه يا بيه تعمل كده دي هتبهدلني 

**ادهم لا لا هي اقتنعت يلا غيري هدومك وحابعت اجيب فطار نفطر مع بعض 

**مليكه بلاش يا بيه انا مش عايزه اقعد هنا 

**ادهم بعصبيه وصوت عالي مليكه!!! 


مليكه اترعبت وجريت علي الاوضه


دخلت وهي كلها مرعوبه وابتدت تعيط

ادهم ندم انو رعبها طبيعي تكون خايفه بعد اللي حصل راح خبط الباب عليها ودخل 


**ادهم معلش اتعصبت عليكي خليكي انهارده هنا وبكره روحي 

احنا في كلام لازم نتفاهم عليه 


**مليكه بص يا ادهم باشا ارجوك انا مش عايزه حاجه انت اخدت حقك مني زي ما انت عايز ياريت تطلقني وتعفو عني 


**ادهم اتنهد ممكن نأجل كلام في الطلاق لي بليل لما ارجع من الشغل  

**مليكه بس ..

**ادهم من غير بس 

تعرفي تعملي فطار ولا اطلب من بره ؟

**مليكه حاضر يا بيه حاقوم اعمل فطار


تكملة الرواية من هنا


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close