القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بعت نفسي البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نسرين بلعجيلي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

 رواية بعت نفسي البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم نسرين بلعجيلي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية بعت نفسي البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نسرين بلعجيلي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

في قصر الشرقاوي علي السفره القطار ادهم صباح الخير يا جدو رحيم صباح الخير يابني مراتك فين ؟ادهم بتنهيده المدام يا جدي راجعه وش الفجر من سهرتنا مش هتصحى دلوقتي حتي لو صحيت هتعمل ايه يعني


رحیم


انا اسف يا بني خليتك تتجوزها غصب عنك ادهم ياه يا جدي انت بتعتذر مني وفهمت انه كان غصب


عني


رحيم يا بنى انت مش بس حفيدي انت اغلي حاجه عندي حتى من اولادي اللي مش بيسالو عنادهم جدي ارجوك حاول تصلح علاقتك


تسمع كلام عمته


بي


عمامي بلاش


رحيم قولي ولاد عمك لسه علي تواصل معاك ؟؟ادهم الحمد لله علاقتنا فضلت كويسه من غير اكرم وفارس


وعدني انه ينزل مصر


رحيم بجد يابني


ادهم اه يا جدو كفايه علاقتي اللي باظت مع اكرم رحيم ماتجيبش سيرتي قدامي ادهم ليه؟؟ عشان .


رحيم بعصبيه اه عشان كان بدور عليها ويملا رأسك بكلام


فارغ


ادهم ليه يا جدي ما يمكن كلامه صح عصمت كانت نازله من فوق رحيم قفل على الموضوع عمتك نازله عصمت صباح النور عليكم 


ادهم صباح الخير


رحيم جوزك فين ؟


عصمت نزل بدري عنده شغل كثير رحيم بنتك كانت سهرانه فين؟عصمت عادي وحده من الشله كانت عامله حفله ادهم بقولك يا عمتي وحماتي كلميها عشان انا زهقت وقوليلها تخلي بالها من بنتها اللي راميها مع الدادا


عن اذنكم رايح شغلي وطلع من القصر


** عصمت عاجبك كلام حفيدك المدلل ؟؟


***


رحيم" عندو حق يا بنتي انت مش شايفه تصرفاتها كفايه دلع فيها كفايه انها مش عارفه تجيب ليا حفيد تاني دا حتي


بنتها مش عارفه عنها حاجه** عصمت بعصبيه ايه يا بابا حفيدك شحنك علي بنتي


وبعدين


الخلفه من عند ربنا بنتي ملهاش يد فيها وكمان حفيدك مش مدي وش لبنتي بيهملها جدا ومش مديها حقوقها الشرعية هتخلف منو ازاي رحيم ضحك بطريقه مستفزه


**


رحيم بتتكلمي علي الحقوق هو عارف يتكلم عليها وهي على طول سهران مش واخدة بالها من جوزها كفايه انه اتجوزها غصب عنو ومحافظ عليها ومدلعها بنتك حياتها سفر وسهر واخر اهتمامها جوزها وبنتها كفايه انه يستحمل كل ده لو راجل تاني كان كل يوم مع ست شكل


** عصمت لا والله هو دا اللي ناقص بنتي مستحمله ادهم بكل قرف وعقدو في الدنيا من ساعة ما .** رحیم خلاص كفايه انا طالع عندي اجتماع مهم


** عصمت اجتماع ايه؟؟** رحيم اسألي جوزك سلام علیکم



في بيت الرشيدي** ملیکه یا سها اصحي بقا**سها اوف سيبيني انام


** مليكه يا بنتي مش قلتي عندك انترفيو يلا يبقى


وطلعت من اوضه


* عبد الرحمن لسه مش عايزه تصحى؟**مليكه لا المصيبه عندها انترفيو** عبد الرحمن معلش يا حبيبتي تاعبينك معانا**مليكه لا والله يلا يا بكاش خالد صباح النور يا مامي


ملیکه يا صباح الفل والعسل على احلى خلودي في الدنيا


اختك فين ؟


** خلود راحت تجري علي مليكه حضنتها صباح الورد يا


مامي


***


ملیکه يا اخواني على احلى بنوته


يلا على الفطار


** مليكه حبيبي النهارده عندي ورديه و حتأخر شويه يعني لو ينفع تيجي بدري البيت عشان الولاد انت شايف سها اخاف تصحى وتنزل وتنسى زي عوايدها


** عبد الرحمن ان شاء الله** ملیکه مافيش جديد في الشغل ؟؟


*****


**


عبد الرحمن والله لسه انا دفعت في كذا شركة ومستني عارفه ان الشركه تغير نشاط في اخر لحظه و يستغنوا عنها* * مليكه الخير فيما اختاره الله متقلقش ربنا هايكرمك مندا انت احسن مهندس ميكانيكا فيكي يا مصر** عبد الرحمن باضحك ربنا يخليك ليا على طول بتشجيعي مليكه انت الراجل اللي طلعت بيه من الدنيا


وسع


**


خالد کده یا ست ماما .


هو انا مش مالي عينك


**مليكه يضحك لا يا حبيبي انت .راجل  وسيدي رجاله 


يلا يا حبايبي عشان منتاخرش على المدرسة عبد الرحمن انا صحيت بدري وعملت لكم الغدا انت تسخنوا


وتغدو من غير ما تستنوني انت عارف النهارده جرد المحل


** عبد الرحمن ربنا معاكي اسف تقلت عليكي في المصاريف


والله اول ما اشتغل


** مليكه من غير ما تكمل انت طول عمرك جنبي وبتساعدني


وحتى


لما كنت شغال بتصرف معايا يلا حبايبي عشان نمشي


في شركة الشرقاوي** ادهم مفيش اخبار ؟؟** طارق سكرتير شخصي لي ادهم


لا یا ادهم بيه


**ادهم هتجنن طول السنين مش عارفين نوصل لي حاجه** طارق معلش یا ادهم بيه ماضي وخلص**ادهم بسهوله دي اكيد جدي ليه ايد في الموضوع دا


***


طارق اعمل ايه دلوقتي ؟؟


** أدهم


سألت في البلد ؟؟


** طارق سألت ومافيش حاجه جديده والله يا ادهم بيه انا


مش ساکت


ادهم مش هوصيك الكلام دا يفضل بينا** طارق اکید یا ادهم بیه نسيت اقولك بعد ساعتين في اجتماع ورحيم بيه حا يحضر


** ادهم غریبه ماقالش حاجة خالص


طيب امشي انت دلوقتي وشكرا علي كل حاجه


في القصر


د عصمت كامي يلا اصحي


**كاميليا


یوه


يا ماما سيبيني


** عصمت قومي بقى عايزاكى فى موضوع مهم


** كامي بعدين يا ماما** عصمت بصوت عالي قومي يلا**كامي في ايه الواحد مش عارف يرتاح في الزفت دا** عصمت زفت علي دماغك يلا قومي خودي دوش فوقي


وانزيليلي الجنينه بعد ساعه نزلت عصمت كل دا عشان تنزلي** ملك مامي وحشتيني** كاميليا حلي عن دماغي انت كمان** عصمت انا اتجننت ازاي تتكلمي بنتك كده**کاملیا اوف يا ماما انا راسي بيوجعني ماشبعتش نوم بصوت عالي انت يا زفته جبيلي فنجان قهوة** عصمت يا دادا تعالي خدي ملك اوضتها** كاميليا في ايه يا ماما؟؟؟** عصمت في ان جوزك بيشتكي منك وكمان جدم اداني


درس في الأخلاق*** كاميليا وايه الجديد


** عصمت الجديد ان شكل ادهم عارف حاجه عن الماضي وبدور فيه وانت فاهمه وانا فاهمه** كاميليا انت بتقولي ايه؟؟** عصمت بقولك انك نايمه علي وذانك ونسيتي جوزك مش هو دا ادهم اللي كنتي هتموتي عليه وانتحرت عشانه ولا خلاص وصلت اللي انت عايزاه


**كاميليا عمرو ما يوصل لي حاجه متخافيش خلاص انا هتصرف ماما ادهم ما بيحبنيش حاولت كثير معاه انتى ماتعرفيش هو صعب قد ايه** عصمت رغم أن شايفه العكس جوزك بيحترمك عمرهم اقل من احترامي ليكي قدامنا عايشه عيشه الكل بيحسدك عليها بتسافر وتطلعي لحد مانسيتي انك ام انت عارفه ايه


عن بنتك ؟


قوليلي اخر مره سافرتي مع جوزك ؟ ولا طلعت معاه


سيبك من دا كلو


امتي اخر مره كانت بينكم علاقه ؟؟** كاميليا مش عايزه افتكر هو انتي فاكرة اني مبسوطه ادهم انا مش فارقه معاه خالص مش بعيد يكون يخوني ولا متجوز عليا** عصمت متخافيش مش بخونك انا عامله مراقبه عليه ولا متجوز عليكى بس مش بعيد يتجاوز ما جدك عايز حفيد عايز وريت اللي فوقي يا بنتي** كاميليا ماما هو انت بتهزري ؟ انت عارفه وانا عارفه ليه


تفتحي الموضوع دا


** عصمت ما عشان عارفه لازم نتصرف** كاميليا قولتلك هتصرف** الشغاله القهوه يا مدام** كاميليا بعصبيه اتاخرتي ليه ؟؟** الشغاله معلش اصل ادهم بيه اتصل كان بيسال ادا


صحيتي


ولا لا


**کامليا ماشي يلا غوري


** عصمت شوفتي بقا يكلم الشغاله عشان يسأل عليكي**کاملیا اشرب قهوتي واطلع اغير اروح عندو الشركة


واعزموا على الغدا


** عصمت کامي انت اللي ليا في الدنيا ماتخليش اللي عملناه


يروح


کده


اعقلي خففي سهرك وحاولي ترجعي علاقتك بيه


البارت 2


**کاملیا حاضر يا ماما حلقوم البس طلعت کاملیا اوضتها اخدت دوا شربتو ولبست ونزلت


راحت الشركه


في الشركه


قاعة الاجتماع


**ادهم ايه رأيكم نفتح فرع في القاهره ؟رحيم مش كثير عليك الشغل كله ؟؟


****


**ادهم بعد اذنك طبعا عايز فارس واكرم يمسكو معايا


الشغل


***


رحيم


وانا معاك بس اکرم مش فاهم ازاي**أدهم لو سمحت ليا عايز اعمل الفرع بفلوسي وأكرم لازم


يرجع


** رحيم ضحك فلوسي وفلوسك واحد


پس


انت ضامن ان الفرع هيشتغل كويس وكمان اكرم


يرجع ؟؟


**ادهم اکید انا دارس الملف كويس وأكرم ربنا يسهل** رحيم انت ناوي علي ايه ؟؟** ادهم كل خير


**


رحيم وصلت لي حاجه ؟؟


**ادهم لسه


فضلو في الاجتماع لما خلصو ادهم راح المكتب استقبلتو


كاميليا


اقتربت منه ** کامليا حبيبي وحشتني ادهم فضل واقف من غير ما يضمها 


**ادهم وحشتك ليه كنت مسافر ؟؟** كاميليا انا اسفه حبيبي انشغلت عليك الفتره الاخيره**ادهم یاه انشغلت بقالك كام سنه


وبعدها عنه وراح قعد في المكتب عايزه ايه ؟؟


** كاميليا ممكن نتغدا مع بعض ؟


**ادهم ليه؟؟کامليا يعني ايه ليه؟؟


**ادهم ليه عايزنا نروح نتغدا مع بعض اخلصي وقولي عايزه ايه وكام اصلي لسه مخلص اجتماع ومصدع** كاميليا بنرفزه في ايه يا ادهم انت ليه بتعاملني كده علي


فكره انا مراتك و ام بنتك**ادهم بجد مكنتش عارف كويس انك فكرتيني** کاملیا ادهم کفایه استفزاز**ادهم وطي صوتك وانت بتكلمني** كاميليا انت ليه مش طايقني كده ؟؟**ادهم من عمايلك السوده ممكن تقوليلي ايه اللي كان في


حفله امبارح ؟؟


** كاميليا عادي حفله زي اي حفله**ادهم ماتنسيش انك متجوزه ادهم الشرقاوي وأنك امال حفلات دي مشبوهة وحضرتك الف مره كاميليا انت بتقول ايه ؟؟ مشبوهه ازاي ؟؟**ادهم بصوت مرتفع كاميليا ما تستعبط عليا انت عارف ان شلتك يشربون وبياخدو مخدرات


كاميليا بس


انا ماليش دعوه


** ادهم تنكري انك كنت شاريه امبارح ؟انا ساكت ليكي مستني اخرك** کاملیا اوف تعبت منك يا ادهم**ادهم الشعور متبادل


كاميليا ادهم انا بحبك وتعبت من . معاملتك عاجبك


**ادهم لا واتكلمت معاكى كتير بس انت مش عايزة تتغيري


كل اللي يهمك نفسك وبس


انت كمان لازم تتغير


کامليا اوعدك يا حبيبي . اتغير بس**ادهم ان شاء الله انا مشغول دلوقتى** كاميليا طيب ممكن نتعشى مع بعض**ادهم کامليا خلي بالك من بنتك حاولي ترجعي البيت


ماتطلعيش و


خليكي مع ملك وبليل نطلع نتعشاکامليا حاضر حبيبي


في القاهرة


في محل لبس شيك بتشتغل فيه مليكه


** مروي


مالك يا بنتي سرحانه كده ليه ؟؟**مليكه الحمل تقل عليا جامد مبقتش حمل مصاريف سيبيها علي الله يا بنتي اخواتك كبرو لازم يعتمدون


** مروى على نفسهم شويه


هتفضلي تصرفي عليهم لحد أمتي انت عندك طفلين


محتاجين كل قرش


** ملیکه اخويا ربنا يكرمك لما كان شغال كان بيساعدني بس


البت سها قطمت وسطي والله


** مروي


انت دلعتها زياده عن اللزوم البت كبرت تنزل تساعدك فيها ايه لو اشتغلت معاكي هنا في المحل لحد ما تلاقي شغل اللي هي عايزاه** ملیکه مرضاش انها تتبهدل** مروي وانت تبهدلي وياريت بيطمر فيها دا حتي شغل


البيت مش بتساعدك فيه** مليكه انا اتعودت علي المرمضي والتعب


****


مروي


انا اسفه هقولك كلمتين محشورين فى زورى


روحي لاهل اولاد يساعدوك**مليكه بخضه ارجوكي قولي 

 الموضوع دا


** مروي يا حبيبتي انا عايزه مصلحتك اكيد ولادك حايكونليهم ورث من ابوهم مش قولتي ان عيلته غنيه مليكه ايوه ومش بعيد ياخدو ولادي مني


** مروي ياخدوهم ازاي ؟؟


**مليكه يا بنتي دول ناس واصله ياخدو ولادي يربونهم وانا ماليش غيرهم بالله عليكي قفلي علي السيره دي


**


* مروي والله انت صعبان عليا اوي اوي** ملیکه الحمدلله انا راضيه بنصيبي يلا اطلع المخزن افرز السلعة لما تخلصي حصليني طلعت مليكه المخزن وهي حزينه افتكرت كل اللي حصل ليها


من 10 سنين


ودموعها نزلت


افتكرت لما ابوها اتوفى في قرية في أسوان وهي عندها


16 سنه.


اخواتها صغيرين وازاي عمامها اكلو حقهم في الأرض و


الورت


وراحو عاشوا عند خالها في المنصوره وابن عمها كان عايز يتجوزها وهربوا علي الاسكندريه اجرو


أوضة فوق السطوح


وكانت امها نعمات تنزل تمسح السلالم وتشتغل في البيوت


عشان تصرف عليهم


ودخلت الجامعه وكانت من المتفوقين وتنزل تساعد أمها في الشغل لحد ما نعمات ابتدت تتعب وما بقتش تقدر على الشغل وكانت بتقاوح


** مليكه ياما انت تعبانه لازم نروح نكشف** نعمات ما تشغلش بالك بيا يا بنتي حتبقى كويسه ان شاء الله متنسيش لازم ندفع ايجار


**


ملیکه انا حاكم صاحب البيت يصبر علينا شويه** نعمات کفایه يا بنتي صبر علينا كثير راجل مالوش ذنب


** ملیکه طيب ياما ح ادور على شغل عشان اساعدك** نعمات وجامعتك يابنتي ؟


**


فيبكو 


**


ملیکه متخافيش ح ازبط اموري اشتغل واروح الجامعه امتحانات يلا ياما اطلعي روحي وانا اكمل الشغل بدالك


* مروي


**


مليكه مالك ؟؟ الولاد كويسين ؟؟مليكه امي وحشتني اوي اوي** مروي ربنا يرحمها ادعيلها كثيرملیکه بدعيلها والله اللي مزعلني انها ماتت بسببي و


زعلانه مني


**


*مروي


ما تقوليش كده دا انت نسمه ماحدش يزعل منك** ملیکه اه يا مروي قلبي محروق اوي اوي اتعذبت كثير في


حياتي** مروي


انت اللي غاويه شقا ماتتجوزي اوسطا حسن الراجل شريكي وبحبك وبحب ولادك** ملیکه ماينفعش اتجوزو** مروى ليه يا بنتي


ناقصك ايه دا انت قمر وبنت حلال ولسه صغيره ولادك محتاجين اب يحن عليهم ووسطا حسن حابه لك علي بلاطه انا عايزك في الحلال** ملیکه بس انا مش بفكر فى الجواز


** مروى ليه بس


؟؟


** ملیکه مش عايزه اجيب جوز ام لي ولادي وانا هدفي


اربي ولادي كويس


***


* مروي انت غريبه اوي** ملیکه غريبه ليه؟؟


** مروي


تقوليه


مش عارفه حاسه انو وراكي سر كبير مش عايزه


**مليكه لا سر ولا حاجه مش انا اول ولا اخر وحده جوزها


يموت وتربي عيالها


خلينا نخلص انا تعبانه انا صاحيه من 5 الصبح


في شقه مليكه


**


الرحمن كنتي فين؟؟كنت مع صحابي


** عبد الرحمن يادي صحابك اللي .


طلعتلنا


بيهم


يابنتي خلي عندك شويه احمر وساعدي اختك الغلبانه


سي


اساعدها ازاي ؟


** عبد الرحمن مصاريفك كثرت انا سامعك الصبح انتبتطلبي منها 200 جنيه عشان تنزلي تقابلي صحابك مشقولتي انو كان عندك انترفيو شغل ؟


سهي


راحت عليا نومه


** عبد الرحمن خفي علي مليكه شويه كفايه اللي هي .و كفايه اللي عملتو عشانا


فيه


** سهي بعصبية هي الاسطوانه دي مش حاتخلص حاتفضلتزلنا بيها انها باعث نفسها عشان خاطرنا وخاطر امنا اللي


ماتت بسببها


**


**


عبد الرحمن عيب الكلام دا


سهي مش هي دي الحقيقه امك ماتت بسبب الفضيحهاللي عملتها اختك خلتنا نهرب من الاسكندريه في نصاصالليالي بعد ما دفنا امنا


***


عبد الرحمن اتعصب وضرب سهي بي القلم في وشهاعبد الرحمن اخر مره تتكلمي علي اختك الأسلوب دابيفضيحه ايه ؟ اختك اشرف من الشرف اللي حصلها مالهاشيد فيه وامنا قدرها تموت واختك اتحملت كثير كفايه آنهاماكملتش دراستها ونزلت تشتغل و صرفت علينا لحد ماخلصنا الدراسه بتاعتنا اختكدي ضحت بي راحتها عشانانت تعيشي وتدرسي وتلبسي هدومك دي اختك بتدفعها بيالتقسيط من مرتبها عشان انت تتفشخري بيهم قدام صحابكمستحمله دلعك وتمردك وقله ادبك معاها دا حتيالاوضهطمعتي فيها لوحدك بدل ماتسبيها لي خالد وخلود احسنحاجه ليكي انت دا شغل البيت ما بتحطيش فيه ايدك


عايزة ايه تاني 


البارت 3


الوقت دا مليكة كانت طالعه السلم وفتحت البابملیکه مالكم صوتكم عالي اوي**سها تعالي شوفي اخوكي بي مد ايدو عليا** ملیکه ليه يا عبد الرحمن ؟


** عبد الرحمن ماتشغلش بالك انت ادخلي ريحي واتعشى**مليكه ارتاح ازاي ؟ مين أمتي بتمد إيدك عليها حصل ايه ؟ اوعى يا بت تكوني عامله مصيبه ؟؟**سها وهى بتعيط انا عارفه انك على طول في صفو


وراحت دخلت اوضتها**مليكه قولي اختك عملت ايه؟؟** عبد الرحمن مافيش نفس الموال بتاعها عصبتنيما قدرتش اسمعها بتقول كلام وحش عليكي** ملیکه بس مش بالضرب انت راجلا اللي بيحمينا ما ينفعش تمد ايدك عليها ارجوك ادخل صالحها بي كلمتين وانا ادخل اكل و اتوضي واصلي عبدالرحمن قرب منها وباس راسها** عبد الرحمن ربنا يخليكي لينا راح دخل اوضه عندها لقاها بتعيط** عبد الرحمن ما يهونش عليا دموعك يا سها انا اسف والله سها انا عايزاك تحكيلي اللي حصل لمليكه** عبد الرحمن حبيبتي ماقدر احكيلك حاجه تخصملیکه خاصه انها مبتحبش تتكلم فيه كل السنين دي مجروحه اوي ومظلومه وساكته سها اختك اشرف من الشرف وقعت في ايدين ناس


مابترحمش


***


سها انا كنت صغيره بس فاكره طشاش هو أبو خالد


وخلود لسه عايش ؟؟


اختك


** عبد الرحمن اظن اه والله يا سها طول السنين دي عمري ما فتحت معاها القصه دي خلاص بالنسبه لينا هو


مات


**سها هو سر ولا ايه هي مش من حقها تحرم اولادها من


ابوهم


هنا دخلت ملیکه


**


**


ملیکه ايه تصالحتو ؟؟عبد الرحمن اه طبعا مليكه الحمد لله


**سها انا


...


** عبد الرحمن قاطعها بسرعه خلاص يا سها نامي وسيبي اختك كمان ترتاح راجعه تعبانه من الشغل**ملیکه انا سمعت كلامكم عايزه تعرفي ايه يا سها ؟


**


سها حكايتك كلها** عبد الرحمن وبعدين معاكي**مليكه من حقها تعرف عشان تبطل نظرة الشك اللي


بشوفها في عينيها


انا هعمل شاي و اطلع البلكونه اشم هواء لو عايزين تعرفو القصة تعالو بس بشرط اخر مرة هتكلم في الموضوع دا


في قصر الشرقاوي


كانت كامليا لابسه قميص نوم مغري جدا و مجهزه العشا بعدما اتصلت بيه وعرفت انو طلع من الشركه


دخلت عليها عصمت** عصمت ايه دا ايه دا ؟**كاميليا ايه رأيك ؟


** عصمت قمر يا بنتي يلا اتجد عني كده وجيبلنا الحفيد اللي


نفسنا فيه


** كاميليا توترت ايه من اول مره کده** عصمت لا ما انت ماتتغيري وتفضلي ورا جوزك لحد ماتحملي خودي دا حطيه في العصير** كاميليا ايه دا ؟؟


** عصمت دي الحبايه الزرقا مطحونه ايه نسيتها


** كاميليا ماما


من فضلك انت كده بتهنيني يعني ايه احطلجوزيمنشطات جنسيه عشان يقرب مني ؟؟** عصمت اعملك ايه البعيد ما عندوش دم خالص ولا بحسانت ناسيه انك خلفتي ملك بسبب الحبوب لو عليه هو مش


شايفاك قدامي خالص


** کاملیا خلاص يا ماما انت السبب في كل حاجه** عصمت انا السبب ؟؟ لولايا انا كنت اتفضحتي انا خليتك تتجوزى راجل ستات مصر هتموت عليه بس انت اللي جايبه مش مخلياه يشوفك بصي انا زهقت منك ومن ابوك من عمايلكم ادهم وصل القصر وطلع على طول اوضه ملك**ادهم ايه دا انت لسه صاحيه؟؟**ملك ايوه يا بابا عشان اشوفك انت وحشتني اوي اوي ادهم راح جنبها السرير وحضنها وانت كمان يا ملوکه


وحشتيني اوي اوي


** ملك بابي انا عايزه اروح الملاهي معاك


1/****


ادهم حاضر حبيبتي اوعدك ملك انا وانت وبس


يوم الاجازة نروح


** ادهم ليه حبيبتي مامي حاتروح معانا*** ملك لا مش عايزه** ادهم ليه يا حبيبتي ؟


** ملك عشان ماما مش هتكون فاضيه وتفضل تنفخ وتتعصب علينا مش حا نعرف نلعب على راحتنا** ادهم بحزن شديد حاضر حبيبتي** ملك هو ليه ماما مش بتحبنى ؟**ادهم مين قالك كده هي بتحبك**ملك بعدت منو لا يا بابي هي مش بتحبني علي طول


بتعاملني وحش


*****


ادهم ماما بس تعبانه شويه انا هتكلم معاها** ملك انت احلي بابي في الدنيا


***'


* ادهم يلا يا حبيبتي نامي انا راجع تعبان


حضنها عشان ينيكها وسرح في الماضي


ياتري لو فضلت موجوده في حياتو وكانت ملك بنتها


هتكون ازاى معاها


ولا حياتو كانت هتكون ازاي ليه عملت كده؟ ليه هربت


راحت فين؟


صحى من سرحانه لما دخلت كاميليا


** كاميليا حبيبي


انت نمت ؟


** ادهم معلش وقام راح اوضه


راحت وراه


ادهم شاف الاوضه كلها شموع و ورد احمر


واخد باله من


كاميليا


** كاميليا حبيبي حضرت ليك الحمام


**ادهم كمان ؟!** كاميليا ليه مستغرب ؟** ادهم طبيعي استغرب مش عوايدك** كامليا قريت منو وحطت ايديها علي رقبتو


حبيبي


من


انهارده اتعود


**ادهم ماشي وشال يدها ودخل الحمام يعمل دوش وهو مش عارف يعمل ايه معاها طول السنين دي معرفش يحبها بعاملها كويس عشان هيبنت عمتو وام بنتو اللي بموت فيها رغم انو مستحمل كثير من تصرفاتها كامليا فضلت رايحه جايه في اوضه ومعصبه من برودة تصرفات ادهمو قررت تحط من المنشط الجنسي في الأكل والعصير خبتو في دريسينج في صندوق مجوهراتها جناح ادهم أكبر جناح في القصر كله مقسم تقسيمه مودرن بلكونه كبيره عليها زرع وورد كثيره وكرسي مرجيحة وطربيزه وكراسي لان ادهم بحب يشرب


قهوتو علي طول في البلكونه


في وسط جناح سرير كبير لون ابيض من افخر محل موبيليا حمام كبير مقسم الى 3 مكان الدش ومكان بانيو كبير بجاكوزي


ومكان حوض كبير


جنب الحمام في دينك الهدوم و تسریحه کبیره بتاعت


كاميليا


وعلى اليمين دريسنج ادهم وفي ناحية البلكونة مكان التلفزيون شاشة کبیره و طقم


كتب في الأسود والأبيض جناح هادي كلو من اختيار ادهم طلع ادهم راح دريسنج لابس بيجامه حرير في اسود و قعد ع الكنبه عشان يتعشى


**كاميليا نعيما حبيبي


**ادهم شكرا


**کاملیا


حبيبي انت ليه ناشف معايا ؟؟**ادهم ممكن نتعشى و اوعدك هنتكلم في كل حاجه


عند مليكة كانت متوترة جدا جدا**سهى حبيبتي انا اسفه اوي اوي انا فتحت الموضوع دا**ملیکه انا قررت احكي ليكم عبد الرحمان كان عارف


شويه


وانت من حقك كمان بس زي ماقلت اخر مره نتكلم فيهواياكي ولادي يعرفو حاجه**سها حاضر والله ما حاقول حاجه خالص طول عمري


عندي


اسئله كثير رفضك انك تتجوزي خوفك علينا وعلى اولادك هروبنا من اسكندريه** ملیکه جابت المصحف و حطت يدها فوق المصحف أقسم بالله العظيم أي كلمه هقولها ما كذب فيها وربنا شاهد عليا** عبد الرحمن حبيبتي من غير ما تحلفي**سها اسفه اوي اوي خلاص باين الموضوع بيتعبك مش عايزه اعرف حاجه انت اللي ليا انت امي اللي بترمي في


حضنها


ملیکه عشان كده لازم تعرفي الحقيقه عشان تخافي على نفسك وتعرفي اننا عايشين في غابه لما ابويا مات روحنا عند خالنا وطبعا عمي أكل حقنا في الأرض وكان عايز يجوزني ابن وهربنا علي الاسكندريه


روايه بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 

Nisrine Bellaajili 


البارت 4 


امنا الله يرحمها نزلت تشتغل وانا كنت بساعدها 

اجرنا اوضه فوق السطوح 

  الامور كانت ماشيه   يعني دخلتكم  المدرسه  وروحت الجامعه كان نفسي اكمل تعليمي  امنا ابتدت  تتعب  شويه وكنت بتحايل عليها تروح تكشف بس هي مكانتش بتردا عشان الفلوس احنا يادوب كنا بناكل طقه وحده في اليوم ومع مصاريفكم مكناش بنعرف ندفع ايجار

قررت انزل اشتغل اليوم كامل واروح الجامعه  في امتحانات 

دورت كثير كنت بروح امسح سلالم  وانضف بيوت كان عمري ساعتها يادوب مكمله 18 سنه  لحد ما لاقيت شغل في مطعم سمك قبلوني

امورنا اتزبطت شويه من اول مرتب شهري دفعنا اللي علينا في ايجار و للبقال وكل الي كنا مستلفين منهم 

اصريت علي امنا انها ماتشتغلش وكفايه مرمطه بس هي مارضيتش  

شغلي كان صعب شويه من الصبح لحد بليل كنت برجع هلكانه علي الاخر 

في اول كنت بشتغل في المطبخ لحد ما في يوم طلب مني صاحب المطعم اطلع بره اخد اوردرات 

ولازم البس يوني فورم 

كان عباره عن جيبه ضيقه  لحد ركبه لونها اسود و قميص ابيض مع فيونكه سوده وجزمه كعب عالي 

  ماكنتش عايزه بس هو اصر  عليا وطبعا ماينفعش ارفض والا يطردني

كنت خايفه جدا لاني كنت بسمع إن الزبائن بترخم علي البنات وانا ماليش في  في الجو دا 

بس قولت دا شغل واكل عيش  

نزلت وابتديت اتعلم  شويه شويه بس كنت مديه وش الخشب 

الشغل زاد عليا لاني بفضل واقفه كثير بس كنت بحمد ربنا انو علي اخر اليوم بكون معايا بقشيش من الزبائن وكنت بجيب ليكم بيها حاجات احيانا كنت باخد بواقي الاكل من المطعم ونتعشا بيه الحمدالله امورنا اتحسنت شويه 

صممت اخد امنا    لدكتور عشان اطمن عليها 

روحنا كشفنا وطلب مننا نعمل   تحاليل 

وطبعا التحاليل دي غاليه 

اخدت سلفه من الشغل ونزلنا  عملناها وقال لينا علي بليل   النتيجه حاتطلع 

بصراحه كنت خايفه اوي اوي لان الدكتور من وشو مكانش بي طمن 

   اليوم دا كانت حاترجع لدكتور لوحدها عشان انا كنت شغاله واستئذنت من الشغل بس صاحب المطعم مارضيش خالص عشان كان فيه عشاء عمل وفي 

حجز  طربيزه كبيره واختارني انا اللي  اخدم عليها مع بنت تانيه 

الوقت دا كنت في المطبخ بجهز طلبيه لحد ما امي اتصلت بيا 

بقلم نسرين بلعجيلي 


********فلاش باك ************


**نعمات الو يابنتي فينك انا عند داكتور 

**مليكه معلش ياما مش حاقدر خالص اطلع عندي شغل كثير جدا 

**نعمات ودا كلام يا ضنايا اعمل ايه هو عايزك 

**مليكه خلاص ياما ادخلي الكشف واتصلي بيا اكلم الدكتور 

بعد 20 دقيقه الوفد وصل وراحو قعدو علي الطرابيزه وانا كنت مستنيه اتصال امي

زميلتي شروق كانت معايا وهي اللي حتساعدني بنت شمال كانت ساكنه في الحاره معانا بنت لعوب كده وبتشاغل الزباين  

سبقتني طلعت تشوف طلباتهم وانا كنت بكلم الدكتور 

**مليكه خير يا دكتور طمني ؟

**الدكتور   بصي يا بنتي امك كان عندها عيب خلقي في صمامات القلب 

ودا سبب ليها انسداد في صمامات محتاجه راحه تامه ممنوع اي مجهود خالص حاطلع ليها علاج تمشي عليه ولازم تعملو اشاعه و رنين مغناطيسي ضروري 

**مليكه والحاجات دي غاليه ؟

**الدكتور طبعا يا بنتي بس ضروري جدا عشان اتاكد بس نسبه انسداد ومن تعب والدتك انا شايف انها محتاجه عمليه 

**مليكه اتخضت عمليه ؟؟

**الدكتور ايوه يا بنتي عشان نعالج انسداد 

عشان كده عايزين نعمل اشاعات 

**مليكه ولو قدر الله في عمليه هي تكلفتها كام ويمكن نعملها في مستشفي حكومي؟؟

**الدكتور العمليات دي بتكون في مستشفى خاصه وبتكون مكلفه تقريبا ما بين 80 الف جنيه لحد 100 الف جنيه 

**مليكه يا نهار اسود احنا غلابه يا دكتور حانجيب منين 

**الدكتور يا بنتي دا كلام سابق لي اوانو انا بس بشرح بس اهم حاجه العلاج تلتزم بيه 

**مليكه حاضر 

قفلت معاه والدنيا ابتدت تلف بيا 

اعمل ايه اجيب منين 

يارب يجيب العواقب سليمة

**صاحب المطعم مليكه بتعملي ايه   ؟؟

**مليكه معلش انا طالعه اهو 

**صاحب المطعم واقفه عندك كده ليه وسايبه شغلك يلا اطلعي انجزي 

**مليكه حاضر 

طلعت وياريتني ماطلعت حياتي اتشقلبت 

**شروق يلا يابنتي خودي  الصينيه القهوه  

اخدت الصينيه القهوه وانا ماشيه خبطت في واحد طول بي عرض القهوه ادلقت عليه 

**مليكه انا اسفه يا فندم 

**ادهم ايه عاميه ايه القرف دا 

**مليكه معلش ماكنتش اقصد 

**ادهم انتو ازاي تشغلو ناس غبيه كده 

**مليكه يا فندم بلاش الغلط انا اعتذرت 

**ادهم اعمل ايه بي اعتذارك انت شايفه انت عملتي ايه ؟؟

هدومي اتبهدلت 

**مليكه والله العظيم مكان قصدي حضرتك كنت جاي عليا ودخلت فيا 

**ادهم كمان بتكذبي 

**مليكه بعد ما تعصبت ما تحترم نفسك بقا اعتذرت ليك ايه مش مكفي 

**ادهم مش مكفي عشان انت قليله الادب 

بصوت عالي هو فين صاحب المطعم 

مليكه اتخضت عشان عارفه رخامتو 

**مليكه خلاص يا بيه انا والله اسفه لحضرتك 

**اكرم في ايه يا ادهم صوتك عالي والناس مستنين

**ادهم شوف منضري بسبب الغبيه دي 

**مليكه استغفر الله 

يا استاذ قولتلك اسفه 

**ادهم حاعمل ايه بي اسفك

**اكرم خلاص يا ادهم عندي بدله احتياطي في العربيه حاروح اجيبها البس وانجز الناس مش فاضيه 

**مليكه اهو صاحبك حلها من عندو اوعي كده من طريقي خليني اشوف شغلي 

ايه البلاوي اللي بتتحدف علينا 

وراحت وسابتهم 

دخلت المطبخ 

**شروق يخرب بيتك عملت ايه ؟

**مليكه مش عارفه الجدع دا طلعلي منين 

** شروق دا ادهم بيه اللي حاجز الطرابيزه ليليتنا سوده 

**صاحب المطعم اتفضل يا بيه المكتب نتفاهم 

** ادهم ايه القرف دا اللي انت مشغلهم هنا 

**صاحب المطعم معلش البنت غلبانه ولسه جديده 

امسحها فيا 

**اكرم اهو يا سيدي اتفضل 

**صاحب المكتب تعالا عندي المكتب في حمام ممكن تدخل تعمل دوش وتغير  هدومك 

Nisrine Bellaajili 

دخل ادهم المكتب 

وهو قرفان ودخل الحمام 

**ادهم ايه القرف دا  

  صاحب المطعم راح عند مليكه بهدلها وهددها بي الطرد

**مليكه ابوس ايدك انا محتاجه الشغل دا انا والله اعتذرت ليه بس هو شايف نفسو حبتين 

** صاحب المطعم يلا انجري شوفي شغلك 

اكرم راح عندو المكتب 

**اكرم يلا يا ادهم المندوب عايز يمشي 

**ادهم اهو خلاص خلصت الزفته دي عصبتني 

**اكرم معلش البت عيله واعتذرت ولسه جديده في الشغل حاتحطها في دماغك 

**ادهم مستفزه اوي


**اكرم هو في حد مستفز قدك يلا يابني 

وراحو  قعدو 

**شروق يخربيت جمالو شايفه حلاوتو ولا هيبتو 

**مليكه هو مين ؟؟

**شروق اللي دلقتي عليه القهوه 

يلا انا رايحه اشوف طلابتهم وانت خفي شويه وفكي وش الخشب شويه

**مليكه حاضر 

راحت شروق اخدت الطلبات ورجعت 

**شروق يلا خدي القهوه بعد ما الاكل يجهز 

**مليكه ماتخديها انت 

**شروق يلا يابت  

اخدت الصينيه القهوه وراحت حطت القهوه 

**ادهم ايه دا ؟؟

**مليكه قهوه حضرتك 

**ادهم انا ماطلبتش قهوه 

**مليكه معلش 

رجعت الفنجان ورجعت 

**اكرم خف علي البت 

اتكلمو في الشغل 

لحد ما خلص السمك 

اخدتو مليكه الطرابيزه 

مليكه كانت متوثره جدا وخايفه علي امها وهي بتحط الاكل سمعت الملايين ببتتشاير وهي مش معاها ثمن المواصله 

حطت طبق شربه  السيفود 

ادهم بحركه منو الشوربه ادلقت 

**ادهم لا لا انت حد موصيكي عليا 

وهو بزعق 

**مليكه حضرتك اللي اتحركت 

**ادهم اه زي القهوه 

**اكرم خلاص اهدا يا ادهم 

**ادهم اهدا ازاي انت مش شايف   بنطلوني  

**اكرم  فتحي يا بنتي شويه 

**مليكه والله مش قصدي 

**ادهم غوري من وشي يلا

راحت مليكه 

**رجل اعمال معلش يا ادهم بيه خلينا ناكل 

**رجل اعمال تاني انهارده مش يومك 

**ادهم عن اذنكم اروح الحمام


روايه بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 

Bellaajili Nisrine 


ادهم و مليكه 

البارت 5


راح الحمام يمسح بنطلون من الشربه 

ومليكه كانت في المطبخ بتلعن حضها انهارده

عم جورج صاحب المطعم حايتجنن لانو عارف ادهم الشرقاوي ايه وفي لمح البصر ممكن يقفل المطعم 

**عم جورج بقولك ايه روحي اعتذري ليه انت ماتعرفيش مين دا 

**مليكه حايكون مين يعني ؟؟

**عم جورج دا من عيله الشرقاوي من اغنياء الاسكندريه وادهم دا كلمتو مسموعه ولدغتو والقبر لمي الدور وبلاش تفتحي صدرك انت غلبانه ومش قدو 

**مليكه حاضر يا عم جورج 

**عم جورج طيب هو دخل الحمام روحي استنيه عند الباب واعتذري منو 

وتعالي غيري هدومك وروحي 

**مليكه بخضه انت رفدتني؟؟

**عم جورج لا يا بنتي انا عارف ضروفك بس تختفي يومين لحد ما الموضوع يتنسي 

راحت مليكه وقفت جنب الحمام وهي من جواها رافضه انها تعتذر لانها شايفه نفسها ما غلطتش

طلع ادهم شافها رايحه جايه ومثوثره 

عجبو منضرها 

بنت سمرا  سمارها ليه سحر خاص شعرها اسود طويل عملالو ضفيره 

**ادهم خير في حاجه عايزه تدلقيها عليا ثاني ؟؟

**مليكه لا حضرتك انا جيت اعتذر منك بجد اسفه 

**ادهم وانا ماقبلتش اعتذارك

**مليكه بي صدمه نعم؟؟

**ادهم زي ما سمعتي 

فضلت تبص عليه ومش عارفه تعمل ايه وريحتو دخلت مناخيرها باين عليها غاليه اوي 


نسرين بلعجيلي 

**مليكه طيب انا عملت اللي عليا عن اذنك 

**ادهم لا ماعملتيش حاجه الهدوم اللي دلقتي عليهم القهوه و الشربه اغلي منك بكثير وغير انك بوزتي يومي ونكدت عليا وعلي ضيوفي فا لو حابه تعتذري عن اللي حصل واقبل اعتذارك ليا شروط 

مليكه حست بي اهانه من كلامو 

**مليكه شروط ايه؟؟

**ادهم هو عم جورج ما فهمكيش ولا ايه؟؟

**مليكه هو قالي اعتذر منك وانا جيت بس انت رفضت 

**ادهم وهو بي بص عليها بي نضرات جريئه 

طيب عشان اقبل اعتذارك مستنيكي عندي في الشقه خودي العنوان من عم جورج ولا خليه هو يوصلك 

**مليكه ايه؟؟؟ شقه؟؟

**ادهم ايه مستغربه عملالي فيها شريفه ومش عارفه معني ايه شقه ؟؟

**مليكه عن اذنك انا غلطانه اني جيت اعتذر منك 

يادوب لفت عشان تمشي 

مسك ايديها وجرها عندو اترمت في حضنو 

وحط ايديه الاثنين  في خصرها مسكها كويس 

**ادهم حستناكي الليله في الشقه 

وبقرب منها باسها في خدها 

مليكه اتخضت جدا من لمسه شفايفو علي خدها زقتو بكل قوتها 

**مليكه بصوت عالي انت قليل الادب ومش متربي 

علي صوتها الكل انتبه 

**ادهم وانت وحده رخيصه وعايشه دور مش دورك وليله تكوني عندي فاهمه 

**مليكه لا مش فاهمه 

**ادهم يبقا انا حافهك بي طريقتي 

وجرها عندو 

هي من خضتها أنو يبوسها  

رفعت ايديها لفوق وضربتو بي القلم في وجهو 

الكل شاف القلم دا 

اكرم راح يجري بسرعه علي ادهم

اللي كان مصدوم جدا من القلم اللي اخدو من مليكه 

عمر حد ماضربو 

عم جورج راح يجري بسرعه 

**عم جورج ايه اللي انت عملتيه دا؟؟؟

**مليكه الراجل دا قليل الادب مفكرني وحده من اياهم تروحلو الشقه بليل 

صدمه تانيه تلاقاها ادهم لان الكل سمع جملتها

وفي اللي استنكر الموقف 

عم جورج بسرعه راح اخد مليكه دخلها المكتب 


Nisrine Bellaajili 

وطلع عند ادهم 

**عم جورج امسحها فيا انا  يا ادهم بيه 

**ادهم البنت دي لازم تتأدب تمد ايدها علي أسيادها 

**عم جورج انا حاطردها 

**ادهم عايزها الليله في الشقه 

**عم جورج يا بيه البت غلبانه ومش زي اللي في دماغك 

**ادهم جورج مش حاتكلم كثير 

**اكرم لم الدور يا ادهم  وتعالا نقعد نخلص شغلنا 

ادهم راح بكل غطرسه علي مكانو 

عم جورج دخل عندها المكتب لاقاها بتعيط 

**عم جورج ايه اللي هببتيه دا 

**مليكه والله غصب عني دا كان عايز يبوسني وعايزني اروح عندو الشقه 

**عم جورج حانعمل ايه في البلوه السوده دي هو عايزك وانا ماقدرش ارفض ليه طلب 

**مليكه وحياه بناتك يا عم جورج انقدني انا ماليش في السكه دي 

**عم جورج طيب انا حا هربك  من الباب اللي ورا 

وليكي ربنا بس القلم اللي اخدو منك مش حايسكت عليه وممكن

يدور عليكي ويوصل بيتكم حاولي تروحي تتاوي في اي حته كم يوم 

**مليكه بدموع يا عم جورج انا يتيمه ماليش حد هنا غير امي واخواتي قرايبي كلهم في البلد 

**عم جورج طيب روحي البسي هدومك 

في المطبخ 

**شروق يا نهار اسود البت بجحه 

**طباخ ليه عشان دافعت عن نفسها هي مش شمال شليها من دماغك 

هنا دخلت مليكه وراحت الاوضه تغير هدومها 

وطلعت 

**شروق انت رايحه فين ؟؟

**مليكه مروحه بيتنا 

**شروق بسهوله دي انت مش سامعه ادهم بيه عايزك في الشقه 

**مليكه يا دي ام الشقه دي انا مالي بيها 

**شروق بقولك ايه لمي ليلتك علي خير وروحي الشقه بدل ما ادهم بيه يولع فينا كلنا

**مليكه الشقه دي تروحي فيها انت مع اشكالك اما انا لا فاهمه 

شروق من غيضها طلعت 

**اكرم يلا بينا يا ادهم 

**ادهم اقسم بالله العظيم ان ماربيتها مابقاش ادهم الشرقاوي حفيد رحيم الشرقاوي 

**اكرم هو انت حاتحط  العيله دي في دماغك وبعدين اكيد عملت ليها حاجه عشان تضربك بي القلم 

**ادهم اسكت يا اكرم 

** شروق ادهم بيه 

عم جورج حايهرب البت مليكه 

**ادهم مليكه مين؟؟

**شروق ولا مؤاخده اللي ضربتك بي القلم 

ادهم قام وراح يجري علي المكتب 

**ادهم هي فين ؟؟

**عم جورج يا ادهم باشا ابوس ايدك امسحها فيا 

**ادهم ضرب المكتب بي ايدو بقولك ايه البت دي تكون هنا عندي والا انت عارف انا حاعمل ايه  

**عم جورج حاضر 

**ادهم البت دي انا عايزها  

الوقت دا مليكه دخلت المكتب

اتخضت لما شافت ادهم واقف 

طلع من المكتب 


نسرين بلعجيلي 

**عم جورج ليكي ربنا يا مليكه حط في دماغو انا حوديكي الشقه 

**مليكه مش قولت حاتهربني ؟؟

**عم جورج مابقاش ينفع 

**مليكه ليه ؟؟

**عم جورج دا مفتري وحايأذيني 

**مليكه هو عايز مني ايه؟؟

**عم جورج حايكون عايز ايه يا مليكه 

**مليكه عايزني اسلمو نفسي؟

**عم جورج انت ضربتيه يا مليكه الناس كلها شافت دا وهو رجل اعمال بكره الكل حايتكلم علي اللي حصل فتحت نار جهنم علي نفسك 

**مليكه بص يا عم جورج انا مش حاروح معاه الشقه مهما عمل حاتصل بي البوليس لو مابعدش عني 

الدنيا مش سايبه

**اكرم ادهم يلا بينا 

**ادهم روح انت انا لا

**اكرم انت دلوقتي عايز منها ايه؟؟

**ادهم اخد حقي منها 

**اكرم بس البنت باين عليها بنت ناس ومالهاش في السكه دي ومش بعيد تكون لسه بنت بنوت 

**ادهم بي ضحكه مستفزه تصدق انك عبيط 

**اكرم لو ليا خاطر عندك يلا بينا 

شروق راحت تجري عند ادهم 

**شروق بقولك يا بيه البت عايزه تجيب ليك البوليس انك عايز تاخدها غصب علي شقتك 

**ادهم سامع بت معفنه تجيب ليا انا البوليس 

حانشوف مين اللي حايجيب البوليس لمين 

عايزك في خدمه 

**شروق عينيا ليك يا باشا 

وراحت معاه 

اكرم مش عارف يتصرف ازاي 

راح عند عم جورج 

**اكرم يلا هربها دلوقتي 

**مليكه  ونبي يا بيه انا غلبانه 

**اكرم يلا بسرعه 

**مليكه شنطتي لسه في الدولاب 

**عم جورج يلا يا بنتي بكره حابعثهالك 

يادوب حاتطلع 

لقت ادهم في وشها 

**ادهم علي فين ؟؟

**مليكه اوعي من طريقي كده 

**ادهم عم جورج في ساعه غاليه اوي اوي اتسرقت مني هنا وانا بلغت البوليس زمانو علي وصول 

اكرم حط ايدو علي دماغو عشان عارف تفكير ابن عمو 

**عم جورج ليه يا بيه كده انت بتأذيني في اكل عيشي


***************************

ايه رأيكم في تصرف ادهم؟؟

ومليكه حاتعمل ايه؟

ماتنسوش التشجيع والدعم بتصويت وتعليق 

احبكم في الله


تكملة الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS