القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية القادره الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميرفت السيد حصريه وجديده

رواية القادره الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميرفت السيد حصريه وجديده 

رواية القادره الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميرفت السيد حصريه وجديده 

♡11♡

اتفاجئوا بسارة مرمية على الارض وهدومها متقطعة وفاقدة الوعي وبت... نزف من. دماغها ومضر.. وبة بسك... ينة في بطنها والد... م مغرق الدنيا


الشقة كانت مقلوبة واضح ان حصل معركة شرسة 


والتوأم بيعيطوا في اوضة النوم وسلا كمان بتعيط ولمياء في المطبخ ومضروبة بس... كينة في كتفها 

بقلم مرفت السيد 

نصر قعد. جنب سارة وفضل يهزها: قومي ياسارة عملو فيكي ايه 

وقال لاخواته: دوروا عليهم وانت يااحمد كلم الاسعاف

بسسسررررعة

سمع نصر صوت اخواته الي في الشارع بيقولو: على السطح ياجماعة في 2 رجالة طلعوا من بلكونتك للسطح يامعلم

جري نصر واخواته على السطح بسرعة ملقوش حد بس اتجهت انظارهم للغرفة الي على السطح لانهم اكيد. جواها

حاصروهم جوة الاوضه الي على السطح

ونصر شاور لاخواته انه هايفتح عليهم الباب 

وبسرعة نصر اقتحم الاوضة وحصل اطلاق نار

اخواته جريوا بسرعة على الاوضة

لقوا المجرمين واقعين عالارض متصابين من مسدس نصر

واتفاجئوا بنصر واقع على الارض وهدومه غرقانة د... م صرخوا وجريوا عليه كان متصاب بكتفه بس في وعيه

ابتسم وقالهم: انا ضربتهم برضه متقلقوش عليا 


صرخ اخوه: اتصلوا بالاسعاف بسرعة 

نصر وهو يحاول النهوض: انزلو للكلبة هدى

وانا كويس اهو قومت متقلقوش الحقوها لتهرب

وفضل يجاهد عشان ينزل لسارة وهو بينزف

لحد ماوصل عندها بس بدأ يحس بدوخة من فقد الدم 

جري اخوات نصر على شقة هدى بسرعة لقوها مش موجودة 

واحد منهم قال: هربت بنت ال.. 


وصلت الاسعاف والبوليس والدنيا اتقلبت بثواني


وهما بياخدو سارة ولمياء ونصر للاسعاف

نصر قالهم: التوأم ودوهم لأمل مرات عبدالله اخو سارة ترضعهم وترعاهم وعيالي خلو بالكم منهم

قالوله: متقلقش عيالك كلهم. معانا في عنينا

احمد قاله وهو بيعيط: متقلقش يابابا انت سايب راجل 


بسرعة اخوات نصر راحوا بالتوأم وبسلا  لعبد الله  وهو رحب طبعا وزعل اوي على الي حصل لاخته


وبعد. مامشيوا قال لابوه: هنعمل إيه دلوقتي 

ابوه: هنروح نطمن على اختك

وانتي ياامل خدي الولاد رضعيهم

امل وهي بتبكي: ياعيني على حظك ياسارة 

الأب: انا الي رمتها في النار 

عبد الله: لأ هي وافقت والكل بيحكي عن حب نصر ليها دي غيرة ستات 

امل: انتو لسة هاتحكوا قوموا روحولها المستشفى بسرعة وطمنوني  


بدأت تحقيقات البوليس وبيدورو على هدى 


وبالمستشفى وبسرعة دخلو سارة ونصر ولمياء اوضة العمليات واخواته واهل سارة مستنيين وبيدعو تعدي على خير

الظابط المسئول عن التحقيق كان مستني حد منهم يخرج من العمليات عشان ياخد افادته

وفضل مستني تقرير الحالات والي كان الشروع في قت... ل ومحاولةاغت.. صاب سارة مع مقاومتها معرفوش وضربوها بعنف 


ومحاولة ق.... تل لمياء وهي بتدافع عن نفسها وعن سارة 


ومحاولة قت.... ل نصر وهو بيطاردهم

والاتنين المجرمين واحد منهم مات برصا... صتين من مسد.... س نصر والثاني تم عمل عملية له وطلع لغرفة  تحت حراسة مشددة

لمياء طلعت من العمليات لغرفة الافاقة 

وبعد وقت ليس بالقليل طلعت سارة ولكن حالتها صعبة


اما نصر الكل كان قلقان من طول وقت العملية 

ولكنه واخيرا طلع من العمليات ولكن كان حالته اصعب من الجميع 

 

والشارع كله كان زعلان لأنه محبوب والكل بيعمل اكل لاولاد نصر وعاوزين يراعوهم ولكن اخواته اخدوهم البيت عندهم وطلبوا من زوجاتهم يراعو الاولاد

بقلم مرفت السيد 

باليوم التالي تم اخذ اقوال المجرم الي افاد بأن هدى اتصلت بيه وعرفته بنفسها وهي تعرفه من صغرها لأنه كان جار اهلها وهو مسجل خطر وقدرت تجيب رقمه بسهولة وهي بتزور اهلها  واتفقت معاه على اغت... صاب وقت... ل سارة واطفالها مقابل نصف مليون جنيه وانها هاتسهلهم الصعود والدخول بانها هاتفتح بوابة البيت و هاترن الجرس على سارة الاول ولما تفتح يدخل هو وزميله وهتنزل تروح السوق لابعاد الشبهة عنها 


وباليوم التالي قدروا ياخدو افادة لمياء الي قالت انها كانت بالمطبخ بتعمل نسكافيه وقت ما الجرس رن وسارة فتحت

فضلت تقول لسارة مين جه وسمعت صرخة مكتومة 

وواحد. جه من وراها وقبل مايمسكها جريت منه على  الصالة شافت التاني بيقطع ملابس سارة اتصدمت وقبل ماتصرخ 

الاول سحبهامن شعرها وقالها 

لو فتحتي بوقك هاقت... ل العيال

ورماها في المطبخ وهو فوقها وفضل يضربهاولما قاومته كانت سامعة صريخ سارة فضربها بسك.... ينة ومحستش بعدها بحاجة


وباليوم التالي فاقت سارة وتم اخذ اقوالها الي  قالت بصعوبة انها نيمت اولادها وطلبت من لمياء تعملهم نسكافيه 

الحرس رن بصت من العين السحرية لقت هدى ضرتها

فتحت الباب ملقتش حد وفجأة 2 رجالة هجموا عليها واحد شل حركتها وكتم نفسها والثاني رفع س... كينة وحطها على رقبتها وقالها لو فتحتي بوقك هام.... وتك


وفجأة لمياء ندهت عليا وفضلت تقول مين جه

سابني وجري على لمياء عضيته في ايديه عشان اهرب شدني من هدومي ورماني عالارض وقط... ع هدومي وكان عاوز يغتص.... بني صرخت وقاومته وفضلت اضرب فيه وخربشته قي عينيه لحد. ماالباب خبط فاتلخم هو وصاحبه  واحد قال للتاني هانتكشف اقتلعا وياللا نهري حاولت اقوم فضربني بالسكين... ة في بطني ومحستش بحاجة


وصرخت وفضلت تعيط ولادي فين

الظابط قالها: اهدي ولادك بخير

ولمياء؟ 

: اتصابت بس ربنا ستر وهي بالاوضة جنبك 

عاوزة اشوف نصر عاوزاه يطمني على اولادي

الظابط بص لزميله وللدكتور وقالها: ان شاء الله هانبلغه بس ممنوع الزيارات دلوقتي


طب والمجرمي... ن الي عملو كدة 

: جوزك ضربهم بالنار واحد مات والتاني لحقناه واعترف 

 الحمد لله طبعا هدى الي سلطتهم

: بالظبط

ومسكتوها

: جاري البحث عنها متقلقيش

بقلم مرفت السيد 

الدكتور: كفاية كدة لو سمحت سيبها ترتاح 


تاني يوم سمحوا بالزيارة وابو سارة واخوها وامل دخلو لسارة ومعاهم التوأم ولمياء اتحركت وهي داخله لسارة لقتهم فسلمو عليها واتطمنو عليها وسألت عن بنتها 

ابو سارة قالها: متخافيش انا اخدتها وامل بتراعيها مع ابنها ومع بنات سارة

لمياء: طب هي فين

امل:: سيبتهم لأمي متخافيش اهي بتساعدني 

لمياء: بالله عليكي خلي بالك منها 

ابو سلرة: عيب يالمياء دي بنتي برضه

دخلوا على سارة لما شافت اولادها روحها ردت فيهاحضنتهم وبكت: الحمد لله 

ابوها: حمد الله على سلامتك

امل ببكاء: ربنا يستر على نصر

سارة بصدمة: إيه  ماله نصر

لمياء: انتي متعرفيش انه اخد ط... لقة من المجرمي...ن.  دول وهو كمان ضربهم بالنا.... . 

بس فقد دم كتير والرصاص... ة كانت قريبة من القلب وعمليته كانت صعبة وهو دلوقتي في العناية


سارة وهي تحاول النهوض: انتو بتقولو إيه 

وصرخت: نصر لأ عاوزة اشوفه 

وتركتهم وتحاملت على نفسها وهي ماسكة بطنها وخرجت


ابوها واخوها  لحقوها: استني ارتاحي وادعيله 

حاول الجميع منعها والممرضات وهي مصرة وصرخت فيهم وهي تسير بصعوبة: عاوزة اشوفه سيبوني 

وهي بتبص على المكتوب على الغرف قرت على غرفة باخر الطرقة العناية المركزة

فاتجهت إليها فوحدت ممرضة ترتدي كمامة طبية خارجة من غرفة العناية فنظرت إليها 

وقالت وهي تشير على الممرضة الي اسرعت بخطواتها لما شافت سارة: امسكوها هدى هدى 

الممرضة جريت وانتبه ابوها واخوها وجريوا وراها

وهي بتحاول تهرب ابوعا قال للامن: امسكوها دي المجرمة الي قتلت بنتي الحقوها

فطاردها الجميع حتى مسكوها نزع عبد الله القناع وقال هدى هي المجرمة اتصلو بالبوليس


كبلو يديها واتصلو بالبوليس فنظرت هدى الى سارة الي كانت  واقفة امام غرفة العناية حيث يوجد. نصر زساندة على احدى الممرضات والكل بيتابع الموقف وندهت: سارة خلاص ياسارة 

وضحكت بصوت عالي وسط استغراب الجميع وهي تقول : 1

2

3

وفجأة 


♡13& 12

وفجأة انطلق صوت اجهزة الإنذار من داخل غرفة العناية الي فيها نصر


وهرول الاطباء والممرضات سريعا

وهدى بتضحك بهستيريا وبتقول: مش هاسيبهولك تتهني بيه مش هافرحك بيه ولاانا ولا أنتي 


لحد ماوصلت قوة من الأمن واصطحبوها ماعدا الظابطوالي بيحقق ولكنه احترم الوضع وفضل منتظر بصمت

وسارةمصدومة  انهارت جالسة وهي تدعي وتبكي وتقول: قتلته ليه طيب عشان عياله يارب نجيه

وكذلك اسرتها الكل مستني وعلى اعصابهم وبيدعوا

خرج الاطباء أخيرا هرولت اليهم سارة ومن معها

: طمني يادكتور 

قال الدكتور وهو يخلع الماسك: المجرم... ة وضعتله إبرة فيها دواء يقتله بمجرد مايدخل جسمه وبحالته دي ف... 

صرخت سارة: ارجوك قولي حصل إيه 

الطبيب: عملنا المستحيل لانقاذه و الحمد لله اسعفناه بسرعة ولكن حالته حرجة جدا ومحتاج دعواتكم

ونظر لسارة: سبحان الله ربنا اراد انك تنقذي حياته لماقومتي من سريرك


امل: تعالي ياسارة اوضتك ارتاحي هو بين ايدين ربنا

عبد الله: ايوة ياسارة الوضع دة محتاج قوتك ولادك وولاده محتاجينلك

لمياء: ربنا ياخد بايدك يامعلم يارب

سارة لابوها: اتصلي بسعد اخو نصر 

وعادت لغرفتها وهي تتألم

ذهبت اسرتها الى اسرة نصر واخبروهم بما حدث

سعد: الكلب... ة هي حصلت لو مااخدتش اعدا.... م هاقتلها بايدي 

رد اخوه هاني: هي مي.. تة مي.. تة روح انت لمرات اخوك شوفها واتطمن على نصر 

احمد ابن نصر: انا جاي معاك ياعمي


ذهبت اسرة سارة الى المنزل واطمأنت امل على الاولاد وجلست تدعي لنصر ولسارة

ام امل: حصل ايه 

امل قصت على امها ماحدث

الأم: ربنا يقدرك ياامل على الخمسة الي في رقبتك دول

بقلم مرفت السيد 

عبد الله: لما سارة تطلع هاتقدر تعبكم متقلقيش

امل: انت في ايه ولا في ايه 


ذهب سعد واحمد الى المستشفى واطمئنو على حالة نصر وخاولو زيارته اخبروهم بأن الزيارة ممنوعة

فاتجهوا إلى سارة وكلنت لنياء معاها 

سعد: حمد الله على سلامتك ياام حسن وحسين

احمد: يارب تقومي بالسلامه انتي وبابا وام سلا

سارة: الله يسلمكم اسمعني ياسعد انت الوحيد الى نصر بيثق فيه وانت يااحمد مبقتش صغير

انا عاوزك تفتح المحلات وقبل اي حاجة هاتدبح 3 عجول وتوزعهم لله والشغل يمشي عادي وانا يومين وهاخرج وهابقى اتابع معاك واتصل بمحمد المحاسب وخليه يبعتلي الحسابات مع احمد والكلام دة بينا بلاش باقي اخواتك يقربوا من حسابات المحل ولا فلوسه لأن دي فلوس نصر واولاده وانت شايف دول 10 أولاد ولسة مصاريف المستشفي والمرتبات انت الوحيد الي هاتفهم كلامي ياسعد ومش هاتتضايق مني 

سعد: فاهم وعارف ومقدر ونصر بيثق فيكي وأنا هانفذ الي طلبتيه بس انا بخاف دي امانة وماضمنش تصرفات اخواتي  بس هحاول واحمد معايا اهو 

سارة: طمنوني عالولاد

احمد: بخير في بيتنا قاعدين بشقة جدي الله يرحمه وبياكلو ويشربو وانا باراعيهم دول اخواتي ياطنط متقلقيش

سارة: تسلم يااحمد انت راجل 

لمياء: ربنا يسامحك ياهدى قلبت حال اسرة كاملة بسبب الغيرة

سعد: احنا هانمشي ولو احتجتي حاجة كلمينا خدي موبايلك اهو احمد جابهولك واحنا خلينا  ست غلبانة كدة تنضفلكم البيت وقفلناه والمفاتيح بتاعته مع احمد 

سارة: ربنا يجازيك خير

احمد وهو ينظر الى الباب: عمي سليم 

وجري عليه احتضنه سليم بحب وكذلك سعد

الذي قال: احنا لازم. نمشي خلص زيارتك وابقى تعالى هاستناك واهو بالمرة تشيل انت شغل اخوك ياسليم لأن دي أمانة وسارة هاتبقى تفهمك

سليم لسارة: سلامتك إيه اللي حصل طمنيني 

بقلم مرفت السيد 

حكتله سارة كل الي حصل  وقالتله: انا فرحانة انك. جيت انا محتاسة لوحدي وحاسة اتي هاخرج على مسئولية كبيرة وبكت بحرقة: 

 انا خايفة ياسليم انا لوحدي لو نصر حصله. حاجة اعمل ايه ومين هايسند معايا

سليم بابتسامة: انتي قدها  وإن شاءالله هايقوم نصر دة وحش قولي يارب وانا معاكي  اهو متشغليش بالك 

لمياء: ربنا يبارك فيك 

سارة: ارجوك اتكلم مع الدكاترة وطمني


سليم بنبرة هادئة: سارة انا جيت متقلقيش خالص

وخرج لمقابلة الاطباء وتنفست سارة الصعداء فهو اكتر شخص محل ثقة لنصر وكذلك سارة


قابل سليم الدكتور المسئول عن حالة نصر وعرفه بنفسه وقاله: ارجوك. متخبيش عني اي حاجة ولو محتاج سفر برة بكل سهولة اسفره او ابعت اجيبله اكبر دكتور من ة

الدكتور: والله يااستاذ سليم الحالة صعبة جدا والسفر مانصحش بيه احنا بنعمل كل مافي وسعنا ومحتاجين معجزة وربنا قادر على كل شيء 

سليم: طب فهمني اكتر

الدكتور: هو عايش قلبه توقف وقدرنا بفضل الله  ننعشه تاني ومفيش بايدينا حاجة اكتر 

سليم: طيب ممكن ازوره انا ومراته ارجوك

الدكتور: مفيش مانع بس ارجوكم بهدوء وبظون اطالة

: طب وحالة سارة ولمياء

لمياء، وسارة اتحسنو و هايخرجو بعد يومين 

: شكرا يادكتور

وذهب سليم واخبر سارة بموافقة الدكتور غلى زيارة نصر واصطحبهاللعناية

دخل هو الاول جلس بجوار نصر وهو ينظر الى حالته والى كل الاجهزة والاسلاك الطبية والى نصر وهو في غيبوبة

بقلم مرفت السيد 

دمعت عيناه وقال: طول عمرك بتكره المستشفيات انا آسف اني مش قادر اعملك حاجة ياحبيبي دة انت ابويا واخويا وصاحبي انا مكانك ومش هاسافر تاني الا لما تقوم بالسلامه متقلقش هاراعي بيتك وولادك وشغلك زي مابعتلي ووصتني واكن قلبك حاسس متخافش يانصر


وخرج ودخلت سارة قعدت جنبه وقربت منه ومسكت ايده وقبلتها واقتربت من اذنه وقالت وهي بتبكي: باذن الله مش هاتموت ماهو مينفعش تسيبني يانصر بعد كل دة بعد. ماتنقذ حياتي انامحتجالك وكلنا محتاجينلك ياحبيبي وانت وعدتني اننا هانربي ولادنا سوا يمكن مايكونش دة الوقت المناسب الي اقولك فيه كدة بس انا عارفة انك. حاسس بيا وسامعني انا بحبكك يانصر

شعرت سارة بضغطة منه بسيطة فقالت: انت حاسس بيا وبتحاول تفوق قوم يانصر وحياتي عندك

وبكت وهي تحتضنه فشعرت برعشة بيده

فقالت: لأ انت اتحركت انا مش بتخيل 

فانطلقت صفارة من الاجهزة بجوارها وهرول الاطباء إليه وقاموا باخراجها وهي تقول بهستيريا: نصر اتحرك مسك ايدي نصر هايقوم

سليم ولمياء سندوها وسليم قالها: مصدقك اهدي يارب يارب 


لمياء: يارب سترك 

سارة: يارب 


وبنفس اللحظة كان اشقاء نصر يذبحون العجول  ويوزوعون اللحم على الفقراء ويطلبون منهم الدعاء لنصر يقوم بالسلامة 

والكل يردد يارب 


وخرج الاطباء والممرضات من غرفة العناية

واتجه الطبيب الى سارة وسليم وقال: 


#القادرة


♡14♡


#بقلم_مرفت_السيد


قال الطبيب وهويخلع نظارته الطبية: ياجماعة انا مش عارف دة حصل ازاي 

بس.... 

قاطعته سارة: قول ارجوك 

سليم بانفعال : نصر حصله ايه

الطبيب: المريض فاق دي معجزة بس ربنا قادر على كل شيء 

سارة بسعادة: بجد اللهم لك الحمد 

سليم: ربنا كريم طيب نقدر نشوفه 

: هاننقله غرفة تانية وتقدروا تشوفوه

لمياء وهي تبكي: الحمد لله ياما انت كريم يارب


نظر الطبيب لساره وقال: لتاني مرة بتنقذي حياته لانه فاق وهو بيقول سارة فين انا شوفت كتير ماشوفتش صلة زي الي بتربط مابينكم

وانصرف 

قال سليم: الدكتور جاي يحسدكم شكله 

خرج نصر من العناية ونقلوه الى غرفة اخرى 

دخل سليم اولا وانتظرت سارة مع لمياء

جلس سليم بجوار نصر الذي كان نائماوقال: نصر

نظر اليه نصر واشار اليه بالاقتراب ليحتضنه

بكى سليم: اناكنت مرعوب حمد الله على سلامتك

قال نصر بصعوبة: الله يسلمك ياحبيبي 

متقلقش عليا 

دخلت الممرضةوهي تعطيه دواء وقالت:  مش عاوزين كلام. كتير دي اوامر الدكتور

سليم: حاضر انا هاخرج وابعتلك سارة 

نصر: لأ استنى عاوزك بكرة تجيبلي سامح  المحامي هنا ضروري

سليم: حاضر حاجة تاني 

نصر: مسكوا هدى

سليم: آه دة حوار كبير 

نصر: عرفني إيه اللي حصل 

فقص عليه سليم كل ماحدث 

فقال نصر: يعني هدى كانت هاتقت... ل سارة كانت عاوزة تحرمني منها وكمان كانت عاوزة تقتلن... ي للدرجادي  اتجننت 

سليم: المهم ان ربنا نجاك انا هاخرج وهبعتلك سارة

دخلت سارة واقتربت من نصر  كان مغمض عنيه فافتكرت انه نايم فمسكت ايده 

ففتح عنيه وبصلها وابتسم فارتمت على صدره وبكت

فقال: حبيبتي متعيطيش ياقلبي

ورفع وجهها اليه وقال: حقك عليا انا السبب 

متقولش كدة يانصر 

: لا ياسارة انا غلطت لما فرقت بالمعاملة ودة خلاها حطتك بدماغها كان المفروض اني لو مش قادر اعدل افارق

المهم طمنيني عليكي

: حبيبي يانصر أنا بخير روحي ردت فيا لما شوفتك

بقلم مرفت السيد 

انتي روحي ياسارة تعالي قي حضني

: خايفة على قلبك 

ولايهمك فداكي  وجذبها لاحضانه

: حبيبي يانصرشد حيلك عشان تنور بيتك تاني 

خليكي جنبي بس سليم حكالي الي حصل  عارفة انا زعلان عالولاد بس

: ربنا يخليك ليهم 

دخل الطبيب فابتعدت سارة عن نصر 

قام الطبيب بفحص نصر وابتسم: انت اتكتبلك عمر جديد بس لازم ترتاح والمدام كمان لازم ترتاح 

سارة: حاضر انا جنبك هنا ولمياء كمان انا هاروح واسيبك تنام 

نصر: خلي بالك من نفسك ارتاحي انتي سليم جنبي


باليوم التالي ذهب سليم لمراجعة الحسابات مع المحاسب واطمئن على سير العمل ولم يجد بمحلات نصر غير احمد ابنه والعمال فقط 

فراجع سليم سير العمل 

 وعدى سليم على  محامي نصر واخده لمقابلة نصر  بالمستشفى : انت النهاردة ماشاء الله عليك يانصر انا روحت ظبطت المحلات جبتلك سامح اهو 


نصر: تمام اخرج انت ياسليم

قابل سليم وهو يخرج اشقاءه فاحتضنوه ورحبوا به وعاوزين يدخلو لنصر فسليم قالهم: نصر مشغول وقالي متدخلش ولاتدخل حد 

فقال سعد: هو فاق بجد انا قابلت الدكتور وقالي انا مش مصدق 

سليم: اه الحمد لله فاق امبارح بعد العشاء 

سعد: واحنا كنا بندبحله العجول بنفس التوقيت

رد اخوهم الاوسط سامي: هو مين مع المعلم جوة

سليم: الله اعلم 

سمعو صوت سارة وهي تقول: سليم روحت للمحاسب وراجعت على الشغل زي ماطلبت منك

سليم: ايوة كله تمام وبعتلك صورة عالواتس من الدفاتر 

سعد: عامله ايه ياام حسن

سارة: الحمد لله ياسعد 

قال احدهم : حمد الله على سلامتك وسلامة المعلم امال فين لمياء 

ورد اخر: حمد الله على السلامة 

اجابتهم: الله يسلمكم يارب  لمياء خرجت وبعتها تراعي الاولاد مع امل مرات اخويا لحد. مااخرج عن اذنكم انا داخلة لنصر

سليم: بلاش عشان مشغول 

ابتسمت بثقة ودخلت سارة لنصر 

قال سعد: مفيش سر بحياة نصر يخفى على سارة 

بقلم مرفت السيد 

قال اخر: دي برنسيسة ياسعد

سليم: بس ياجماعة مراته وبيحبها ايه في ايه 


نصر اول ماشاف قالها: تعالي ياسارة هي دي ياسامح 

سامح: اهلا يامدام وحمد الله على سلامتكم

نصر: اتفضل انت وبكرة تكون خلصت


خرج سامح ودخل اشقاء نصر احتضنوه وقبلو يده بكل احترام

قال سعد: حمد الله على سلامتك ياكبيرنا

نصر: عاملين ايه يارجالة والولاد طمنوني عليهم

قال احدهم: احمد ابنك رجولة بجد تحسه نصر صغير كدة

نصر: هو فين

سليم: مصمم يفتح ويقفل المحلات بنفسه وبعدها يجيلك

نصر: ربنايحفظه

دخل الطبيب  وقال: إيه ياجماعة العدد. كدة كتير معلش المريض محتاج راحة

سعد: طب بالاذن احنا ربنا يتمم شفاك على خير يارب


وبعدما خرجوا وانتهى الطبيب من الكشف على نصر 

قال نصر: سليم اقفل الباب دة وتعالى هنا انت وسارة جنبي


سليم: خير يارب 

سارة: في إيه يانصر

نصر: خير ياجماعة انا........ 


😳😳😳😳😳😳🤔🤔🤔🤔

ياترى نصر هايقول إيه 


#القادرة

{15}


#بقلم_مرفت_السيد


😊🌹


نصر :الكلام الي هقوله دلوقتي ميطلعش برانا احنا ال3

سليم :قول يانصر واتطمن

سارة :انت عارفني

نصر : انا هاسافر معاك ياسليم اكمل علاجي برة وهاكتب لسارة كل مااملك انا تعبت ومحتاج ارتاح

كان سليم وسارة بيبصو لبعض بذهول

اكمل نصر كلامه :قبل ماحد منكم يعترض انا بالفعل طلبت من المحامي يعمل كدة

عارف ياسارة انها مسئولية عليكي بس انا حاسس اني زاهد في الدنيا مش عايز غير انك انتي والاولاد تكونوا بخير وعارف انك قد المسئولية


بقلم_مرفت_السيد

سليم:بس يانصر الافضل انك تكون هنا وسط عيالك ومع مراتك وانت بتتحسن اهو


سارة: وانت بقى قررت وكمان نفذت وانا إيه مليش رأي

نصر: ياسارة انا....

قاطعته سارة:انت اناني يانصر عاوز تسيبني اراعي 10 عيال لوحدي ومحلاتك طب واخواتك وطمعهم

نصر:سارة افهمي اخواتي دول ملهمش حاجه انا الي سايبلهم حقي وولادي متربيين ان كلمتي الي تمشي والمحلات انتي هاتشرفي في نلس شغالة تحت ايدك 

سارة بغضب: انت فاكرني هبلة بقى دة جزائي بس ياترى بقى هتسافر لوحدك ولا العروسة هاتكون معاك الي ماكلفتش نفيها وتفت في وش عيل من عيال اختها 

سليم :عروسة إيه

سارة:ماانت متعرفش ان المعلم كان هايتجوز اخت سامية لولا الي حصل

بقلم مرفت السيد

نصر:لا عيب ولاحرام

سارة بانفعال :وياترى بقى اتفقتوا تتجوزوا  لما جتلك هنا بالليل تزورك بعد ماانا نمت ولا ايه وياترى المحامي الي انت بعتت معاه فلوس ليها ولاهلها عشان إيه طبعا مهرها

نصر بتوتر:انتي عرفتي ازاي عالعموم انا معملتش حاجه حرام وكنت هقولك


سارة :جرا ايه يامعلم دة انت لسة قايلنا انك هتسافر للعلاج انتا ازاي اناني كدة


نصر : انا حر انا باتنازلك عن كل شيء ياسارة يعني لازم تعرفي انك اغلى من اي ست  انا مينفعش ارجع الشارع كدة الناس تقول نصر خلاص راحت عليه

سارة وهي تغادر:اه فعلا اتمرمط انا وانت تتجوز وتتدلع خايف من نظرة النلس يااخي ملعو... ن الي يهتم بنظرةالناس عامة انت حر 

ونظرت له بحدة :بس مش حر فيا انت نمرود


نصر:سارة استني


خرجت سارة الى غرفتها وطلبت من لمياء انها تساعدها بتغيير ملابسها لمغادرة المستشفى


ذهبت سارة لمياء لمنزل ابوها لأخذ اولادها واختها واعطت امل وابوها واخوها مبلغ كبير من المال وذهبت الى  منزلها بالحي الراقي


 بعد مغادرة سارة غرفة نصر قال سليم :ايه ياخويا ياكبير دي كانت هتموت عشانك


نصر:اسمع ياسليم انا محبتش في الدنيا  دي كلها قد سارة دي نقطة ضعفي الوحيدة بس انا مينفعش بعد ماكنت المعلم نصر الي مفيش ست قدرت عليه ارجع الشارع ويتقال نصر قتلت.... ه ست وممشياه ست زي مابيتقال دلوقتي سارة ركبته ودلدلت انا عاوز ارتاح وارجع وانا احسن من الاول فهمت


سليم بسخرية'بدل ماتعملها تاج فوق راسك قلقان من معلمتك قدام الناس على رأي سارة ملعو... ن ابو الي يهتم بالناس هو انت لما تحاجي على مراتك وبيتك وتبقى مخلص ليها هي بس هايقولو عنك إيه


نصر:انا اخدت قراري بس هي عرفت ازاي بالي حصل بيني وبين المحامي وبزيارة اخت سامية اكيد سمعتنا من ورا الباب


سليم :انا رايح اتطمن علي سارة


بقلم_مرفت_السيد


لمياء :سارة فهميني حصل ايه سيبتي المستشفى ليه


سارة:الندل يالمياء

وحكتلها الي حصل لمياء :وانتي عرفتي ازاي

سلرة:فاكرة الفون الي مفيهوش خط خبيته قي اوضته وخليته يسجل كل حاجة والصبح روحت جبته وهو نايم وعرفت الي حصل 


لمياء :وناوية على ايه

سلرة بابتسامة مريبة :كل خير هو ميعرفش اني غرفت انه خارج بعد بكرة وهايكتب كتابه تاتي يوم خليه على هواه


لما سليم عرف ان سارة طلعت اتصل  بيها:ليه كدة ياسارة طب كنتي خليني اوصلك

محتاجه  ابقى لوحدي ياسليم

:بكرة هكلمك وهاجي اتطمن عليكم

باذن الله سلام

ذهب سليم لنصر واخبره فاتصل تصر بسارة لم ترد فعاود الاتصال فاغلقت هاتفها

خلدت سارة للنوم وهي تحتضن اولادها 

وبالصباح ذهبت سارة إلى احدى شركات الخاصة بتأمين المنازل بالكاميرات واجهزة الانذار  وامنت منزلها وعينت حارس لمنزلها وزوجته لتنضيف المنزل وخصصت لهما غرفة بجنينة منزلها


وجاءها اتصال من محامي نصر يطلب منها الخضور ىتوقيع الاوراق فأصطحبت  معها محامي اخر لنرتجعة اوراق تنازل من نصر لسارة عن ممتلكاته وبعد التأكد من سلامتها وقعت سارة واصبحت مالكة المنزل والمحلات بصورة قانونيه


وباليوم التالي خرج نصر من المستشفى برفقة سليم وذهبا لمنزل سارة التي رفضت مقابلته

فقالت له لمياء :سيبها تريح اعصابها يامعلم


فذهب نصر لمنزل سليم واتصل بعروسته:ايه وصلتك الفلوس وجهزتي حاجتك 

:تسلم يامعلم اه

قولي لابوكي يمسك على القرشين الي بعتهومله علشان الدنيا بقت صعبة

:حاضر

جهزي نفسك بكرة بعد العشاء ان شاء كتب الكتاب

:ماشي امرك

واسبوع بالكتير ونسافر المحامي جهز كل الاوراق ياللا سلام يابت


وباليوم التالي ذهب نصر لزيارة اولاده واشقائه


هو وسليم فقال سعد:حمد الله على السلامة يا معلم احنا لازم نعمل ليلة وزفة

نصر:لا ياسعد انا لسة تعبان ومسافر برة اكمل علاج عشان كدة انا عاوزكم كلكن تغرفو ان سارة هي المسئولة من هنا ورايح عن الولاد والمحلات

احمد :طنط سارة دي طلعت جدعة اوي

نصر :عشان كدة مش عاوز حد يزعلها فيكم

سعد:امال هي فين

بتوضب خليها وقريب هاتيجي تاخد منكم الولاد

سعد وانتو كلكم سارة مكاني فاهمين

كلهم :امرك يامعلم

نصر:تمام ياللابينا ياسليم


وبالطريق نصر:انت ساكت ليه ياسليم

انا حر يانصراعتبرني سواق

:براحتك وصلني للحلاق

ماشي


وبالمساء ذهب نصر وسليم لمنزل اهل سامية الي رحبوا بيه واستقبلوه بالشربات

حضر المأذون  وجلسوا حوله وبدأ بكتب الكتاب


ولكن اتفاجيء الجميع ب......


🤔🤔🤔🤔🤔😳😳😳😳😳😳🧐🧐🧐


تكملة الرواية من هنا


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close