القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية تربية حواري الفصل السادس بقلم ولاء حامد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية تربية حواري  الفصل السادس  بقلم ولاء حامد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية تربية حواري  الفصل السادس  بقلم ولاء حامد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

حور فضلت طول الليل تتقلب على السرير كأنها بتقلب على جمر ولنفسها:  اوووف وبعدين بقى خلاص اتخمدي يا حور كده بقيتي ماسكه الاتنين من زماره زورهم متقلقيش انتي صاحبة حق وصاحب الحق ربنا معاه وعينه قويه ماشي يا وائل يا ابن سنيه انا وانتا واللي جاي يلا مش عاملي صايع وبرم وحرامي عربيات وماله اهي طبلت على نفوخك


ومر الليل بطوله  وكأنه مش عايز يخلص علشان يحسم حيره حور


صحيت الصبح وهي مرهقه طول الليل صاحيه ومنامتش قامت استحمت علشان تفوق وصلت الصبح وفضلت تدعي لربنا انه يقف جمبها وطلعت الصاله تصبح على أمها 


هدى بإستغراب:  مالك يا حور عنيكي حمرا زي الدم 


حور بإرهاق:  لا يا أما أنا زي الفل بس مرهقه شويه 


هدى : طيب ريحي انهارده 


حور بشرود: انهارده لا سبيها على الله 


هدى بمحايله : يا بنتي وشك مخطوف وزي قشره اللمونه الصفرا مجاتش من يوم 


حور: متقلقيش عليا انا زي الفل بصي كوبايه قهوه كده وصايه من ايدك وابقى زي الفل


هدى : من عنيا بس كلي لقمه تسند قلبك وتتقوتي بيها


هزت حور رأسها بطاعه لأنها مش حمل مناهدهقصاد أمها : حاضر يا أما هاكل لقمه على ما تعمليلي القهوه المعتبره من ايدك


هدى : طيب يا ضنايا بسم الله يلا 


حور: اكلت وشربت القهوه وفاقت علشان تقدر تكمل خطواتها اللي جايه 


حور: هدي انا ماشيه يلا لا إله إلا الله 


هدى بقبضه قلب: محمد رسول الله 


استودعتك الله الذي لا تضيع ودائعه 


وصلت حور الورشه اتصدم وائل من وجود حور مره تانيه


حور بشر مستعر في عنيها وباين من نبره صوتها: سلام عليكم يا معلم واااائل 


وائل وقد جف حلقه من نبره حور والشر اللي مالي عنيها وطافح قدامها : وعليكم السلام يا ست البنات خير ايه الطله الغريبه بقالك مده غايبه يعني 


حور على نفس وضعها: كنت سايبه الفيران تلعب وجه الوقت اللي ترجع جحورها وسابته وطلعت المكتب


طلع وائل وراها جري 


وائل بتوتر لم يستطيع أن يخفيه: قصدك إيه يا حور


حور ببرود طلعت التليفون وحطته قدام وائل 


وائل اتصدم من اللي شافه


وائل بخوف ونبرة صوت مهزوزه: الحاجات دي وصلتك ازاي


حور بغموض: حد من حبايبك اووي بعتهالي 


وائل في لحظه خبط التليفون في الحيط وابتسم: وادي الدليل باي باي 


حور بخبث: تؤتؤتؤ كده عيب يا معلم تستهون بذكائي والله عيب دانا حتى تربيه حبيبك الفيديوهات دي في منها الف نسخه وفي الحفظ الصون ولو حصلي حاجه هاتتشد من قفاك تخيل كده لو نمر العربيات دي اتبعتت المرور واتعرف انها مسروقه واصحابها عرفو انك اللي وراها يا تري يا بت يا حور هايحصلك ايه يا معلم امممممم فكر كده ودي مش اي عربيات يا قادر جايب عربيات تمنه شيئ وشويات وفوق الشويات وشويات وشويات بقى يا راجل يا ناقص شغال في الحرام والمسروق الناس طالع عين اللي خلفوها وانتوا تيجوا تنهبوا تعبها وشقاها بدم بارد انتا وابن الكلب اللي جارك في ديله 


وائل اتهبد على الكرسي من الخوف: عايزه ايه يا بنت عامر


حور بخبث ممزوج ببرود واستمتاع وهي شايفه خوفه ورعبه: تبيع حقك وانا شاريه بما يرضي الله حد الله ما بيني وبين الحرام


وائل بخوف: مينفعش نصيبي بإسم عيالي 


حور بتفكير :امممم تمام لأجل العيش والملح اللي مصنتوش وكنت هاتلبسني الحديد وتوديني ورا الشمس لو عملتك الوسخه اتكشفت انتا والنطع الزباله اللي معاك اسمع بقى دكر الكلام اللي من بعده ملهوش لا صد ولا رد


طبعا الفلوس اللي سرقتها من الورشه والتوكيل ترجع على داير شلن حقي المال الحلال مش الشمال اللي شغال فيه 


رجلك متخطيش الورشه ولا حتى تعتب عتبتها ومالكش اي حق فيها وانتا عارف وانا عارفه


كل حته في التوكيل هاتكون تحت عيني انتا هنا وجودك زي عدمه ليك حقك اخر كل شهر تستلمه بالورقه والقلم 


اي اتفاقيه تبع التوكيل انا المسؤله عنها وعن اتفقاتها آمين ولا نقول ولا الضالين آمين اختار الكوره في ملعبك


غمض وائل عنيه بقلة حيله: حاضر طيب وجمعه


حور: لا داه لسه حسابه جاي 


اتوكل على الله طريق وسكه ورايا اكل عيش والفلوس بكره تكون عندي والا انتا عارف انا مجنونه ومستبيعه الدنيا وضاربه ابوها صرمه قديمه 


وائل بخوف: تمام بس خلي بالك انتي دخلتي عش الدبابير رجليكي


حور ببرود: لو مش قد لسعتهم ولا عارفه كل دبور آخره ضربه واحده من ازبل شبشب تجيب أجله مكنتش دخلته سلام يااااا معلم وااائل يلا طريق وسكه


نزل وائل جري وكأنه بيجري من الموت وأول ما وصل المخزن اتلفت حواليه يتأكد من أنه محدش مراقبه 


وائل بخوف:  ايوه يا جمعه 


جمعه بإستغراب: خير يا معلم لسه ميعادنا بالليل 


وائل :حد من صبيانك خاين صورنا واحنا بنقطع العربيات وبعته لبنت عامر وكشفت المستور


جمعه بشر :يعني اييييه حته عيله لا راحت ولا جات تعمل معانا الغلط داه حتى يا راجل عيب على شنبك


وائل: افهم يا بجم حور قويه ومستبيعه الدنيا اسألني عليها اكتر واحد عارفها دي بنت ابوها راضعه القسوه ومتربيه على تراب الأسفلت 


جمعه : والحل يا ابو العريف 


وائل:  مش عارف 


جمعه بشر: يبقى جات لقضاها


وائل برعب:  قصدك إيه 


جمعه بإجرام: يعني الله يرحمها قضاء وقدر


وائل بفزع: انتا مجنون ولا إيه البت عامله بدل النسخه الف ولو شعره اتمست منها هايجبونا من قفانا وعلى اللومان عدل 


رجب: يعني إيه خلاص كده حتة بت تعلم علينا


وائل : معرفش بس اتصرف بعقل بلاش غشوميه علشان احنا اللي هانخسر


جمعه: يعني ايه نورني 


وائل: نكن اليومين دول لحد ما تطمن وتسيب الشغل تاني ونبقى نرجع مهو بردوا الشغل داه عايز صحه من حديد مش ايدين حريم ناعمه اخرها تكنس وتمسح


جمعه: بس كده فيها خساره جامده علينا 


وائل: خساره احسن من اللومان ولا مفيش خالص اصبر تاخد حاجه حلوه


حور في مكتبها سامعه المكالمه صوت وصوره وبضحكه : لا أهبل أهبل يعني مفيش كلام فاكرني هاسيبك تبرطع فيها تاني انتا ولا العره التاني صبرك


استمر الحال طول الاسبوع وحور مراقبه كل شبر بعيون الصقر المتربص بفريسته لم يتغير الحال إلا أن حور قد استردت كل قرش كان قد سرقه وائل اثناء مرض والدها حتى وفاته


يوم الخميس وصل المعلم جمعه 


جمعه بترحيب مبالغ فيه: صباح الفل يا ست البنات إيه الهيبه دي ماليه مكانك والله


حور وهي على نفس قعدتها متحركتش وبعيون كلها غموض: صباح الخير يا معلم


جمعه: جاي اشيل الخارج حسب الإتفاق 


حور بمطه بوق: امممممم يفتح الله


جمعه بإستغراب : بتقولي ايه لامؤاخذه 


حور: ي ف ت ح ا ل ل ه (يفتح الله )


جمعه : ليه يا ست البنات محنا مشيين حسب الاتفاق ولا انا صدرت مني ايتوها حاجه زعلتك


حور: اظن انتا عارف وانا عارفه والعارف لا يعرف


يعني مش محتاجين نلُكلوك كتير 


جمعه بإرتباك: يعني ايه يا ست البنات بحب اللي يجيلي دوغري من غير لف ودوران 


حور وقد احتضنت عنيها الجحيم: المكان داه اتبني على أكتاف الحاج عامر وعمره ما قبل قرش حرام تيجي انتا والكلب الثاني تشغلوه شمال اديني جيتلك دوغري ومن هنا وجاي مفيش مسمار هاتشيله انا كلمت الحاج رجب اللي في سوق الليف هايشيل الشيله مره واحده وعقلك يوزك تقرب مني ولا الهبل الي بترسمه في دماغك بقى قضاء وقدر ولا ميه نار تبقى بتحلم كل عربيه فكيتها في الورشه معايا ملف ببيانات صاحبها هايروحلهم معاه فيديو تقطيعها واللي انتا والعره التاني باينين فيه فأقصر الشر معايا علشان انا شري غبي اوي وربنا يكفيك شر قلبة الحريم وربنا يكفيك لما مرا تحط على راجل وحطها حلقه في ودنك كيد الحريم مفيش دكر قده داه لو حط على جبل هده ودلوقتي طرقنا بنضف العتبه مكان الوساخه 


حور بعلو صوتها: وائل يا معلم وائل 


طلع وائل جري على ملا وشه 


وائل وهو بينهج: خير يا بنتي 


حور بسخريه: ههه بنتك جايز دلوقتي تأخد اللي جايبهولي داه وتطلعوا بره ورجلك متخطيش المكان نصيبك آخر كل شهر هايوصلك بالورق والقلم هابعته لام العيال 


وائل بزعيق: مش من حقك تمنعيني من ملكي ومالي


حور بسخريه: وماله اقعد بس جهز نفسك للقعده على البورش لان وديني وما أعبد ورحمه ابويا في تربته لكل واحد من الناس اللي قطعتوا عربيتها لابعتله فديوهاتكم وانتوا بتقطعوهم يظهر حبايبكم كتير علشان يصورلي العربيه بالنمر بتاعتها ومنكم ليهم تصطفلو 


وائل وقد جف حلقه وجمعه وقد تملك منه الرعب 


وكل واحد منهم مش قادر يفكر وعقله وقف عن التفكير او حتى استيعاب المصيبه اللي وقع فيها وحور عملت عليهم كماشه ممنهاش فكه


قطع حالتهم صوت حوررر


حور بصوت عالي: سباااارس ديشا 


سباااارس يا ديشا


طلع الاثنين بسرعه


سبارس: خير يا اسطى 


حور وهي بنفس نظره الشر: تجيب واحد بتاع كوالين تغير كل كوالين الورشه 


سبارس بعدم استيعاب: كلها كلها يعني قصدك اللي جوه واللي بره


حور: ايوه من اول الباب الخارجي لحد باب المخزن


واتلفتت لوائل وجمعه: يلا طريق وسكه وعايزه اشوف شيطانك يوزك عليا ازاي يلااا بره


عوده من الفلاش باك 


حور : ااااه عدت 3 سنين من يوم بعدك يا غالي كأنهم مليون سنه ضهري اتكسر بعدك يا ياحاج يلا الحمد لله اللي عند ربنا احسن من اللي عندنا 


***********************


أم عبدو:سا الخير يا أم حور 


هدى : سا النور عليكي 


ام عبدو: الا مسمعتيش اللي حصل يا ام حور 


هدى بإستغراب:  خير يام عبدو 


أم عبدو: مش الجماعه اللي بيتهم على يمة الشارع رجعو


هدى: دول ليهم ياما غايبين ولا باعوه وحد اشتراه


ام عبدو: لا دول صفوا شغلهم ورجعوا يا اختي بس ناس إيه اوبها ومتريشين الوليه مراته لابسه من هنا لهنا دهب في درعاتها الاتنين وشاورت على ايديها من كفه الايد لطول المعصم داه غير اللي لابساه على صدرها يا اختي مهياش قادره تقيم رقبتها ومصمصت شفايفها حظوظ


هدي: غريبه يلا ربنا معاهم اهلا بيهم 


أم عبدو: شايفه الجدع الحليوه اللي ماشي داه هو البت اللي معاه دول عيالهم 


هدى بتبصله بتأمل:  اممم يلا ربنا يجعل عتبته خضرا عليهم يلا فوتك بعافيه اقوم اشوف الأكل لا يتحرق


ام عبدو وهي قايمه تنفض جلبيتها من التراب مكان قعدت المصطبه:  الله يعافيكي يا حبيبتي


يا ترى ايه اللي جاي ومين دول وحكايتهم اييييه ……؟؟؟


الفصل السابع من هنا


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close