القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

روايـة:غـيـرة الـحـب الـبـارت: ال31 32 33 الـكاتـب احمد

 روايـة:غـيـرة الـحـب الـبـارت: ال31 32 33 الـكاتـب احمد

روايـة:غـيـرة الـحـب الـبـارت: ال31 32 33 الـكاتـب احمد

دخل الاوضة لقاني قعدة ع السرير وسنده ضهري وضمة رجلي ووشي وبعيط منغير صوت

محمد وهو بېلمس راسي: حقك عليا

زقيت ايدو ولسا بعيط ومخبية وشي ع رجلي وضمة ايدي

محمد: مانتي الي عصبتيني بصراحة..

بدون رد

محمد: طب معلش انا اسف كفاية بقى

بدون رد

محمد وهو بيحاول يبين وشي: خلاص بقى

زقيت ايديه ومردتيش ارفع راسي من ع رجلي

محمد: هجبلك شوكلاتة

بدون رد

محمد: وشيبسي

بدون رد

محمد: ومصاصا

انا: مش عيزة من وشك حاجة

محمد بضحك: انتي كفرتيني... معلش يلا قومي

انا: اوعي كدا ملكش دعوة

محمد بضحك: طب هنتكلم ب العقل وبهدوء انتي شيفة ان الي عملتيه مش غلط

انا: لا مش غلط

محمد: يعني انا الي غلطان برضوا

انا: اه

محمد: طيب معلش خلاص انا الي غلطان حقك عليا

انا: لا برضوا متتكلمش معيا

محمد: طب اعمل اي تاني.. طب انتي زعلانة ليه طيب

انا ولسا بعيط وبتشنهف: والله استهبل بقى

محمد بضحك: طب اهدي طيب بټعيطي ليه

انا: كذا مرة اقلك بخاف منك لما بتعلي صوتك أو بتتعصب وانت موصر تخوفني

محمد بضحك: مانتي الي بتعصبيني يا إيمان

[[system-code:ad:autoads]]

انا: برضوا متتعصبش عليا

محمد وهو بيشدني وحضني: طب خلاص حقك عليا

انا ولسا بعيط ولسا ف حضنو: انا مبخفش من امي قد مابخاف منك

محمد بضحك: معلش انا اسف

انا وبعدت عنو: اوعي كدا متضحكش ع احزاني

محمد بضحك: حاضر بصي مبضحكش خالص اهو

حسيت ب صداع ف مسكت راسي

محمد: صداع مش كدا

انا: اممم

محمد: من العياط... تعالي

شدني وحضني وقعد يطبط عليا لحد مانمت.. وبعد كدا نام

وبعد بضع ساعات صحيت ع صوت الجرس

انا: قوم شوف مين صدعت من الصوت

بعدت عنو ونمت ع المخدة وهو قام يفتح الباب

علاء: شبعت رن عليك انت نايم ع ودانك يالا

محمد: اعقل عشان ممدش ايدي عليك

علاء: امسك كل مايخص القضية هنا عيش بقى

محمد: هات وبطل رغي

انا وطلعت من الباب: هو انت مينفعش تتكلم غير لما تعلي صوتك المزعج دا

علاء: فانيليا انا معملتش صوتي اصلا...انتي الي بتحبي المشاكل

انا: بتبلا عليك انا

علاء: اه اكمني غلبان بتتبلوة عليا

محمد وهو طالع من الاوضة: مين دا الي غلبان يا علاء

علاء: انا طبعاً

محمد: بس يا حبيبي

[[system-code:ad:autoads]]

انا: جاي ليه انت

محمد بضحك: اه جاي ليه

علاء: يا جدع...لا اصلي  كنت معدي ب الصدفة قلت اجي ارزل... انت اهبل يالا

محمد: ولا متعليش صوتك

علاء: احم طيب

انا: هههه

علاء بضحك: اي الضحكة دي يخربيتك دي تضحك الي ميضحكش

انا: ههههه

محمد: خلاص يابابا كفاية

انا: هههه

علاء بضحك: عارف فكرتني ب مين

محمد: مين

علاء بضحك: مستر حسام سامح الي كان بيدينا ف تالتة ثانوية... فاكرو؟

محمد بضحك: فاكرو

علاء بضحك: طلع محمد مرة معاه..

محمد بمقاطعة: اسكت يا حبيبي اسكت

علاء بضحك: سيبني اكمل

محمد: بس يا حبيبي تكمل اي متكملش

علاء بضحك: استنى بس... كان بيشرح الدرس فطلع محمد معاه عشان يحاول يتقمص الشخصية محمد سابو وقعد يرقص السنتر كلوا فطس ضحك

انا: هههههه ھموت... رقصت يا محمد.

محمد بضحك: عجبك كدا

علاء: يابنتي انتي فهمتي رقص اي.. الرقص بتاعنا احنا... اول مكان بيشرح.. الأغنية كانت بتشتغل ف دماغنا

انا بضحك: يخربيت الهبل

علاء بضحك: واقسم بالله كل مافتكر باخد حباية مهدء من كتر الضحك

محمد/ انا: ههههههه

محمد بضحك: عشان كدا مكنش بيحب يرقص مع حد غيرك...

علاء: هههههه

محمد بضحك وهو بيمسك ايدي: بصي ف مرة لفو كدا.. زي ميكون بيرقص مع مراتو ف الفرح

انا بضحك: كان بيرقص معاه سلو يعني

محمد بضحك: مش بظبط شفتي انتي اللفة الأخيرة دي زيها كدا

علاء بضحك: واقسم بالله كانت ايام

محمد بضحك: الواحد كان بيحب حصتو حب رهيب يالا

اما انا كنت فطسانة ضحك وعيني دمعت ووشي احمر

محمد بضحك: هار اسود البنت بتروح مني

علاء: ههههه

انا بضحك: اه ياما باطني

علاء بضحك: سبحان الله كان بيحبك حب

انا: اي دا كان بيكرهك

علاء: لا ياشيخة بتكلم بجد وربنا كان بيحب محمد اوي

انا بضحك: اكيد كان بيكرهك يا علاء

محمد بضحك: لا  مش بظبط بس هو اول ما كان بيشوفوا داخل من باب السنتر كان بياخد حبايه مهدء

انا اترميت عليه من الضحك: ااه ياما بجد مش قدرة كفاية

محمد بضحك: امال لو شفتي المواقف دي ع الحقيقة كنتي عملتي فينا اي

علاء بضحك: كانت هطب ساكتة

انا: هههههه

علاء بضحك: البت فرفرت خالص الحقها ب شوية مياه بسكر

قطعت النفس من الضحك وعيني دمعت

محمد: هار اسود

جاب كباية مياه وكان بيشربني

انا بضحك: لا مش عيزة

محمد بضحك: انتي كويسة طيب

انا بضحك: لا دانا تمام

علاء/ محمد: هههههه

علاء بضحك: اه افتكرت... كنا ف اخر الترم تالتة ثانوي بقى وكدا وعايز يخرجنا من المود ف لخصلنا المنهج ف اغنيه وطلعنا نرقص عليها

انا: ههههه كفاااااية

محمد بضحك: لا بجد مش قادر

ونزلنا ضحك كلنا

علاء بضحك: فاكر يالا البت الي جاتلك ف نص الجامعة تقلك هو انت حقيقي

انا: بت مين

محمد: دا بقالها كتير مش مهم

انا بجدية: وهو قلها اي يا علاء

علاء بضحك: قالها لا حلم وهيروح لحالوا اتكلي ع الله بقى

انا: ههههه

علاء: بس الي مش فهمو البنات كانت بتحبك ع اي دانت كنت كئيب وضحكتك بتطلع ب العافية

انا: بنات مش متربين حد يعمل كدا ياريت نص الجرئة الي عندهم يأخي

علاء: دي نبذة بسيطة ع الي كان بيحصل والله يا فانيليا دا كان فيه مواهب

انا: ازاي يعني مش فهمة

علاء بضحك: فاكر رشا يالا

محمد: رشا مين

انا: مين رشا

محمد: مين رشا فعلاً

علاء بضحك: البنت الي بعتتلك رسالة غرامية يالا

محمد: الاهي تولع يا علاء.. الاهي تولع... ربنا ياخدك من وشي يأخي

انا: رسالة اي

علاء بضحك: غرامية يا فانيليا شفتي وصلت مرحلة الانحدار لحد فين

محمد: ل...

انا بمقاطعة: أركن انت دلوقتي... قولي يا علاء كان مكتوب فيها أي

علاء: ماهو اكيد مش هفتكر يعني وغير ان محمد مفتحهوش بس هيا وحدا كانت معجبة بيه

انا: ع اي ونبي.... اه وبعدين هو عمل اي

علاء بضحك: رماه يا فانيليا هيكون عمل اي

انا: هيا الي جت ادتهولوا

علاء بضحك: اه

انا: بت رخيصة... وهو عمل اي فيه يعني

علاء بضحك: قطعو ورماه بس انا كنت ھموت واقرأ في اي منك لله دا مفتحوش حتى الواحد بيبقى الفضول ھيموتو دا واد بااااارد

انا: لا يفتحوا ليه احسن انو قطعوا وكان رماه ف وش الرخيصة دي

علاء: المشكلة ان اي وحدا منهم كنا نبصلها ب الصدفة كانت بتاخد ف نفسها مقلب وبتفكر نفسها شكيرة

انا: ههههه

علاء بضحك: محمد ف مرة جه متأخر 5 دقائق وانا كنت جيت قبلوا دخل لقنا طلعين ع السبوره بنسقف وبنرقص والمستر بيغني... فاكر قلت اي

محمد بضحك: معرفش

علاء بضحك: كداب... فتح الباب ورجع بص عليه من برا تاني قلهم تؤ انتو متأكدين ان دا السنتر ومش الكباريه ولا انا دخلت غلط

انا بضحك: ھموت... مانت كان دمك خفيف اهو امال بتديلنا الوش الخشب ليه

محمد بضحك: والله لا ساعتها مكنتش بهزر كنت بتكلم بجد

علاء: المشكلة ان اي حاجة كان بيقلها كانت البنات بتضحك سبحان الله....

انا: بنات مبتفهمش

محمد: الله يجبر بخاطرك

علاء بضحك: يلا بقى طولت هنا عيزين حاجة

محمد/ انا: سلامتك

مشي خطوتين ورجع حضڼ محمد

علاء: ربنا يديمك ليا ياصاحبي

محمد: ويديمك ليا

انا وبخبط ع كتف محمد: خلاص يالا انت وهو هعيط وربنا

محمد/ علاء: ههههه

انا: هو انتو ممحونين ولا احنا الي معندناش ډم

علاء/ محمد: لا احنا الي ممحونين

انا: عارفين لو كنتو قلتوا حاجة غير كدا كانت ليلتكم فل

علاء: محڼا قلنا كدا عشان كنا تحت ټهديد السلاح مش اكتر

انا: قصدك اي يا مهزء ان احنا معندناش ډم

محمد بضحك: لا يابابا هو مقلش كدا انتي الي قلتي

انا: بس يالا

علاء: وربنا انا زهقت منكم انا ماشي

محمد/ انا: غور

علاء: لا والله مش هينفع اقعد ورايا شغل

انا: ههههه

طلع وهو بيضحك وقفل الباب

انا ووبص لمحمد: ههههه

محمد: اي دا وشي بيضحك لدرجادي

انا بضحك:  رشااااا

محمد: ايماااااان

انا بضحك: في اي حد كلمك

محمد: ربنا ياخدك يا علاء.... وبعدين دي حاجة مليش زنب فيها يعني متكبريش الموضوع

انا: عارف لو كنت رميت الجواب ف وشها مكنتش هتكلم

محمد: عيب برضوا... وبعدين الي حصل حصل وخلاص وبعدين عدا ع كلام دا سنين

انا: امم... رشا دا حتى اسمها يقرف

محمد: هههه

فجأة الجرس رن رحت افتح  كانت ملك دخلت ع اوضتها بسرعة من غير ماتتكلم

انا وبصيت ل محمد: تعالا

دخلنا ليها الاثنين

انا: في اي يابت مالك

ملك: مانا لو قلت محمد هيزعقلي

محمد بصلي وبعدين بصلها: ليه

ملك: عيد ميلاد صحبتي بكرة وكلهم هيروحوا وكنت يعني عيزة اروح وكدا وقلت لماما قالت قولي لمحمد وانا متأكدة انك هترفض

انا بصتلوا: اكيد مش هيرفض يعني

محمد: لا رافض طبعاً.. انتي عرفة عيد الميلاد هيبقى امتى

انا: امتي

محمد: 12 بليل

انا: امم ف دي عندك حق... طب في حل تاني

ملك: اي

انا: صحبتك دي صحبة ميكي مش كدا

ملك: اه

انا: اولا مش هينفع تعمليه هنا لأن محمد مش بيحب الدوشة ف انتي تعملوه عند ميكي احسن وع الاقل البيت ف وش البيت

محمد: بس برضوا  دي هتخرج الساعة 12 وترجع 1

انا: متقفلهاش من كل الطرق بقى حرام عليك هيا اكيد مش هتتأخر  ل1 يعني

ملك: اه ل 1

انا: ينهار غباء اي يابت الصراحة دي

ملك: اقصد يعني اكيد مش هتأخر ل 1 يعني

محمد: 12 ونص  اخرك.. ودا غير أن المفروض انام بدري بكرة عشان تاني يوم هيبقى عندي مهمة وهقوم الساعة 5 وهضطر ان استناكي لحد ماتيجي

ملك: والله 12 ونص مش هتأخر

انا: هو موافق بس متتأخريش بس وحاولي كمان انك تيجي بدري عشان مينفعش عندو شغل

ملك: حاضر والله هديلها الهدية ونقطع التورتة وهاجي اكون ثبت حضور وخلاص

انا: تمام

محمد بضحك: لاحظي انك عمالا تخدي القرارات عني ولا عملالي اعتبار

انا: لا مين قال كدا بس دانت رأيك اهم حاجة  طبعاً انت موافق صح

محمد بضحك: مع اني فاهم انك بتثبتيني بس ماشي

ملك حضنتني وباستني من خدي وحضنتوا وكانت راحة تبوسو

انا: اي اي في اي ياحجة مالك

ملك بضحك: في اي يابنتي

انا: عيب يا ماما اترزعي نهو مكانك

ملك بضحك: واقسم بالله دا اخويا احلف ع مصحف

انا: برضووا مينفعش.. عيب اقعدي

ملك بضحك: طيب... ماهو معيا ف البيت ع طول يعني

انا ومسكتها من التيشيرت: وربونا اكون عضاكي عضة اخليكي تسرخي

ملك بضحك: خلاص ياستي اشبعي بيه

بلفت ب وشي لقيتو بيضحك

انا: لا فوق متفكرش حاجة وتاخد ف نفسك مقلب انا عمله عليها هيا عيب

محمد بضحك: اه طبعاً هو أن قلت حاجة

انا: طب اطلع يا خفيف قدامي

محمد بضحك: طالع اهو

ملك بضحك: براحة ع الواد

انا: انتي مالك ياختي

ملك بضحك: ايوا فعلاً واحد ومراتو انا ايش دخلني

بصيتلوا ب احراج وضړبتها ع ايديها وطلعت

كنت قاعدة قدام التلفزيون ومسكة الريموت وبقلب لقيتو اخدو مني وكان بيقلب

انا: اي دا بقى هات الريموت

محمد: لا

انا: متبقاش سخيف كدا وهات الريموت

محمد: هسمع الفيلم دا وبعدين خديه

انا: لا عيزة اسمع فيلم الخلية

محمد: خلية اي ونحل اي... اسكتي

انا: هو انا كدا مهما اسمعوا مش بزهق منوا

محمد: كرهتيني ف ظباط الدخلية بسبب الفيلم دا

انا: بس انا حبيتهم

محمد: بت حبيتي مين. هو واحد بس اسمها حبيتوا..  مش حبيتهم تمام

انا: هشش انا اصلا مقصتش حد انا قصدي ع احمد عز

محمد: احمد عز!!

انا بضحك: اه... امال انت مفكر اي

محمد: فكرت عندك ډم

انا: لا معنديش كفاية انت عندك مش هنبقي احنا الاثنين

محمد بضحك: قصدك يعني احنا اثنين وعيشين بروح وحده

انا: بتاخد الكلام ع مزاجك... اقلب واقعد ساكت

محمد: مش هقلب

شديت الريموت وطلعت اجري.. وخبيتو ورا ضهري

محمد: هاتي

انا: لا هسمع الفيلم

محمد: زهقت منو والله سمعتوا اكتر من 3 مرات

انا: بس انا بحبو

محمد: يابنتي هاتي

انا: لا

قرب مني وانا ارجع لورا

انا: يا ملك

ملك من جوا: هااا

انا: الحقينييي

ملك: لا... اقټلها يا محمد

محمد بضحك: هاتي الريموت

انا: طب بص هسمع شوية.. شوية بس والله

محمد: لا مفيش شوية دانا من كتر ما سمعتوا حفظت أحداثوا

انا: بس انا لسا محفظتوش

محمد هار اسود... هاتي يابابا الريموت

انا وخبيتو ورجعت لورا: قلت مرة لا

محمد: بقى كداااا

وبقي يقرب وانا ابعد

انا: اي دا في اي

ولسا برجع خبط ف الحيطة

انا: اه ياني ياما ضهري اتكسر

محمد بضحك: هاتي الريموت مفيش فرار انتي قدامي

انا: ابعد طيب وانا هدهولك

محمد: عبيط انا عشان اول مسيبك تخديه وتجري زي الهبلة

انا: انا انا اعمل كدا انا يا جدع لا.. اوعي بس مش قدرة اخد نفسي

محمد: هاتي الريموت الأول مش هتحرك

انا: وربنا هسمع الفيلم ومش هقلك هاتوا تاني

محمد: وبالنسبة للفيلم التاني الي قرب يخلص

انا: انا مالي بقى

قدم عليا وشدني من وسطى وهو باصصلي واخد الريموت من ورا ضهري وانا لسا وقفة مصډومة من الي عملوا

محمد وهو بيشوح ب اديه قدام وشي: رحتي فين

انا: وربنا انت عيل مهزء وحيوان..

ضړبتو ب القلم ودخلت عند ملك

محمد وهو ماسك وشو مكان القلم: يخربيت الهبل

قعدت انا وملك ف الاوضة بنتفرج ع التيك توك وهو كان بيسمع التلفزيون

انا: محمد محمد الحق

محمد: مين الي ماټ

انا: ربنا ياخدك يابعيد... مين الي ماټ اي بص كدا بس

كان فيديو ل مستر اسمو حسام سامح ع التيك توك

محمد: دا هوا

انا: احلف

محمد: والله هو

الفديو كان بيشرح الدرس مع طالب بس الطالب خرج عن النص وقعد يرقص.. لقيتو قعد يضحك وعينو دمعت من الضحك

انا بضحك: يخربيتك في اي

محمد بضحك: اصل انا عملت كدا

انا: ههههههه.... تخليت الموقف

ملك: في اي.. بتضحكو على ضحكوني معاكوا

اديتها الفون شافت الفديو

ملك: هو دا الي يضحك

انا بضحك: احنا مش بنضحك ع دا اصلا

ملك: امال اي

محمد: لا ولا حاجة

قعدت اقلب ف الاكونت لحد مالقيت فيديو لمجموعة من الولاد ف سنتر ومع نفس المستر بس بيرقصوا ويغنوا

انا بضحك: انتو كنتو بتعملو كدا

محمد بضحك: اه

انا: وربنا المدرس الفرفوش رزق.. انا عيزة منو عندنا دا

محمد: اشتريلك واحد عادي ولا يهمك

انا: ياسلام.. مش بقلك فلوسك مقوية قلبك

محمد : لا هو الحقيقة حاجة تانيه هيا الي مقوية قلبي

انا وضړبتو ع ايدو: ابعد يالا عشان ممدش ايدي عليك ابعد

محمد: لا خليني كدا

انا وبحاول افك ايدو:   محمد...و.و.ربنا هزعلك اوعي ايدك

محمد بضحك: مالك متوترة ليه

انا: ا. ا. انا مش متوترة.. اوعي.. اوعي بقى كدا

محمد وبعد عني: خلاص ياستي...بت مبتفهمش ف الرومانسية

انا: واد ممحون

محمد: بت دبش... ويلا عشان نصلي العصر

انا: طيب

لبست الاسدال واتجمعناا  كلنا وصلينا... وبعد ماخلصنا..

انا: جعت

محمد بضحك: عيزة تكلي اي

انا بصيت لسقف وفكرت: اممم... مكرونة

محمد بضحك: انتي عيشة ع المكرونة تقريباً

انا: يلا بس

دخلنا احنا التلاتة المطبخ

ملك: بصو بقى انا عندي بور اعمل اي حاجة.. قولولي اعمل اي

محمد: نقطينا ب سكاتك

ملك: فكرة هايلة

انا: ههه نو شخصية

ملك: ربنا يخليكي

انا: و كا العادة

محمد بمقاطعة: هسلق المكرونة

انا بضحك: صح

محمد: فاهم دماغك انا

انا: ههههه.... يلا يا خفيف هات المكرونة

جاب المكرونة وادهالي ومليت مياه ساخنة وحطيتها ع الڼار ف الحله وحطيت المكرونة

انا: منسيتش الملح

محمد بضحك: برافو

ملك: اي التطبيل دا

انا / محمد: اخرسي يابت

ملك: حاضر

محمد: ملك هاتي الزيت من جنبك كدا

ملك: حاضر

جابت الزيت وادتهولوا.. وطلع المكرونة وصفها

كنت راحة اودي الزيت اتزحلق ف حاجة لقيتو مسكني ب سرعة

انا: وحيات امي انا كنت هاخد هودر متخدوش حمار

ملك: خاېفة اتكلم ابوظ الانسجام الي بينكم

انا: اخرسي يابت..كنت هقع ف مسكني اي دماغك وحشة اوي كدا ليه... وبعدين اي الزيت الي واقع ع الارض  دا

ملك وهيا بتهرش ف راسها: سوري وقع ب الغلط

انا: روحي هاتي حاجة امسحيه كنت هتكسر دلوقتي

محمد: هههه

انا: بطل ضحك

محمد: احم طيب

جابت الشرشوبة ومسحتوا

ملك: كويس كدا ياستي

انا: اه

عملنا المكرونة واكلت... وقعدنا وكل واحد ماسك فونو انا ومحمود قعدين جنب بعض وملك قدامنا

كنت فاتحة الواتس لقيتو بعتلي فيديو فتحتو لقيت اغنية

*الاغنية*

يابنت قلبي يالي دايما سكنة قلبي.. أجمل سنين العمر وانتي عشية جنبي.. يابنت قلبي دانتي روحي ونور عنيا.. بنتي واختي وامي وكل حاجة ليااا

كنت بشوف الفيد وهو باصص ف فونو وبيبتسم تدريجياً وكل شوية نبص لملك

انا ف الشات: بعتوا ب الغلط تاني

محمد: انا مببعتش حاجة لحد ب الغلط الا اما اكون قاصدها

انا: يا سلااام

محمد بضحك: يا سلاااام

انا: ايوا بعتوا ليه برضوا

محمد: انتي بت مينفعش معاكي الزوق... متعمليش فيها عبيطة

انا: انت عيل محڼو اصلا.. ابو الي يتكلم معاك

محمد: وانتي دبش

انا: لا مش دبش انت ممحون

محمد: الحب يابنت قلبي

انا: طب بطل محڼ وحيات خالتك

محمد: طب متستفزنيش وتخليني ابوسك قدامها دلرقتي

انا بصوت عالي : وربنا انت مهزء

محمد وبيحاول يداري الضحكة: في اي يابنتي هو انا كلمتك

ملك بضحك: في اي ياهبلة

انا بتسرع: اخوكي....

وافتكرت هو قال اي فسكت

محمد: اخوكي اي...

انا: ولا حاجة

محمد بضحك: يلا قومو نصلي المغرب

قام وهو بيضحكلي وانا بستحلفلوا... وصلينا احنا الثلاثة... بعد ما خلصنا طلعنا ف البلاكونة

انا: الجو من هنا بيبقى تحفه

ملك: ونبي انتي الي تحفة

انا: بتتريقي يا موهزئة

ملك:  وربنا ابدا بتكلم بجد.. انتي رقيقة اوي واي حاجة مهما كانت بسيطة بتفرحك روحك حلوه.. بحسك مش پتكرهي حد فهمة

انا:  يا خړابي اي دا كلوا...

وحضنتها

محمد: ملحوظة بس... ايمان مش رقيقة

انا بضحك: أخرس ياض

محمد بضحك: اهو شفتي

انا: البت دي بتقول شعر

محمد: انتي فعلاً يتقال فيكي شعر

انا: متأفوروش بقى

محمد:  لا والله مش بنأفور... مهمة بتباني قوية بس جواكي طفلة بريئة... نضيفة من جواكي غيرهم...

انا بضحك: وانت كمان بتقول شعر... ههه

ملك/ محمد: هههههه

انا: يالهوي الحقوا

كانت طيارة قريبة جدا من البيت قعدت أسقف

انا: الله

فجأة صوت المروحية بقت عالي وانا عندي فوبيا منها من صغري بحس انها جنبي ف بخاف حطيت ايدي ع ودني ودخلت جوا

محمد: اهدي اهدي مشيت

انا: شكلها كان حلو أوي

محمد: دي راحة أوروبا

انا: أحلف... الله

ملك: فعلا كانت قريبة
جدا

انا بضحك: حسا شوية وهتصطدم فينا...صوتها فظيع

محمد بضحك: انا متخيل انك لو جيتي تركبي طيارة هيغمي عليكي

انا: اه فعلاً.. وانا اي إلى يخليني اركب طيارة اصلا

محمد: لا لازم تتعودي ماحنا مش هنفضل هنا

انا: مين الي مش هيفضل هنا واتعود ع اي

محمد وهو بيوطي ع ودني: عشان شهر العسل  

انا: اتلم يا محمد

قعد يضحك

ملك بضحك: هو قال اي ونبي قال اي

انا: مش هقول طبعاً

ملك: اه عملة انها أسرار بقى وكدا

انا: وربنا مش أسرار انا لو ينفع اقول هقول

محمد: ههههه

انا: انت بزات تخرس خالص

محمد بضحك: حاضر

ملك بضحك: صلاة العشاء يا راغبين

انا: هتعملي من مشيخة البلد اهي

محمد: ههههه

قمنا كلنا صلينا وقعدنا قدام التلفزيون

انا: ب الصلاة ع النبي كدا هات مېت

محمد بضحك: مالك

انا: خفاية القلوب

محمد: حصل

انا: هو اي

محمد ومسك ايدي وحطها ع قلبي: خفاية القلوب

لقيت قلبو بيدق بسرعة كبيرة

فضلنا بصين لبعض لفترة لحد ماملك جت

ملك: اوبااا انا ممكن ادخل تاني عادي

شيلت ايدي بسرعة

ملك بضحك: قولي انك كنتي بتعدلي هدمو

انا: لا.. دا.. انا كنت

ملك بضحك: يابنتي عادي والله في اي

انا: امشي يابت من قدامي

ملك: طيب انتو عيزين حاجة اسيبكم انا

انا: بت مهزءة

ملك: الله يخليكي يا مرات اخويا

انا: بطلي هبل عشان مقومش عليكي ب عصاية المكنسة انتي حره

ملك بضحك: محسساني ان قلت حاجة غلط... نفسي ابقي عمتو لبنوتة يا جماعة مينفعش كدا الله

بصيتلها ب صدمة وبصيتلوا

انا: هتفضل ساكت ع الي هيا بتقولوا دا

محمد بضحك: عيب يا ملك

انا: يا سلام دا الي ربنا قدرك عليه... تعالي انتي بقى كدا

ومسكتها من ودنها

انا: مش كدا عيب انا بقى هقول ل مني لو متلمتيش عن الي بتقوليه دا

ملك بضحك: خلاص والله خلاص مش هقول حاجة تاني

سبتها وانا متعصبة

ملك: اه ايدك تقيلة اوي

انا: احسن

ملك بضحك: طب عيزين حاجة.. كملوا الي كنتو بتعملوا

انا: لا كدا كتير بجد كدا كتير

محمد بضحك: هدى أعصابك

انا: قلتلك ملكش دعوة... ابو شكلك عيل بارد

محمد بضحك: ليه بس يابنت قلبي

انا: الاهي يولع قلبك ع اليوم الي شفتك فيه... محمد بطل برود

كان لسا هيتكلم بس فونو رن.. ورد

دخلت اشرب سمعتو بيعلي صوتو وشكلوا كان متعصب.. طلعت لقيتو بيرمي الفون جنبوا ب عصبية

انا: احيييه... يخربيتك الفون...

لقيتو وشو احمر ومتعصب وعمال يهز ف رجلوا ب عصبية  خفت اجي جنبوا لانو لما بيبقى متعصب حرفياً مبيشوفش قدامو... جبت كباية مياه اديهالوا مكنش باصصلي وكان سرحان حطيت المياه ع الطرابيزا ولفت عشان ادخل لقيتو شدني وحضني

انا: هار اسود

لحظت انو كل لما بيبقى متعصب بيعمل كدا ومش فهمة اي السبب

كنت مش قدرة اتنفس وقلبي نبضاتو بتعلا بس خفت اتكلم

انا پخوف: محمد ممكن تبعد معلش

بدون رد

انا: محمد

محمد وسابني : خلاص يا إيمان بعدت اهو

قعدت جنبو وانا خاېفة

انا: طب يعني انت.. انت كويس

محمد وباصص قدامو: اه كويس

بس كان شكلوا متعصب عملت بوز البطة وانا بفكر اعمل اي عشان اخرجو من المود  لقيتو بصلي وضحك ف الجه الأخرى وشدني ب ايد وحدا لحضنو وهو بيضحك

محمد بضحك: وياتري هتخرجيني من المود ازاي

انا: لا ثواني ابعد كدا متجننيش عرفت ازاي

محمد: والله معرف

انا: لا ونبي بجد عرفت ازاي ونبي يا شيخ بتعرف ازاي دانا بقول ف ماغي

محمد بضحك: وربنا معرف هو انا بحس انك بتتكلمي بصوت عالي

انا: لا مش بعلي صوتي بتكلم بيني وبين نفسي ف بالي انت ازاي كدا بجد

محمد: يمكن عشان بحبك

انا وقمت بسرعة: يا ملك انتي فين ياملك

ودخلت الاوضة عندها

ملك بضحك: في اي

انا: مفيش... اوف فوني برا

فتحت الباب لقيتو قاعد سرحان كأنو بيفكر ف حاجة اخت التلفون من جنبو براحة عشان ميشوفنيش

محمد بضحك: تصدقي مشفتكيش  فعلاً

اخت الفون وكنت داخلة بسرعة مسكني من ايدي

محمد بضحك: يابت انتي هبلة ولا اي حكايتك

انا: في اي يابني هو انا اتكلمت

محمد وهو بيمسكني من التيشيرت: هتفضلي كل ماقلك كلمة تهربي زي الهبلة

انا: احمد ربنا ان بخليك تقلها ومقطعتش لسانك

محمد بضحك: لا عجبتني

انا: انت قد المسکة دي

محمد بضحك: اه قدها عندك شك

انا بضحك: اقلك فزورة

محمد: اي يابت دا انتي بتتحول ازاي انتي...انتي ببطراية

انا: لا يا روح امك بحجارة

محمد بضحك ومسكني من هدومي: روح امك!!

انا: اه مش انت روح مني

محمد بضحك: اي يابت الإقناع دا

انا: اقولك فزورة بس

محمد: هااا

انا: ابن الماء ولو فضل فيه ېموت

محمد: الثلج

انا: يخربيتك... طب وحدا كمام.... 25 سمكة غرق 5 يتفضل كام

محمد: هو السمك بيغرق اصلا

انا: انت فظيع دانا لفت معيا لفة لحد معرفتها... طب دار أيتام ورعاية أطفال بيولعو الشرطة هطفي انهي الأول

محمد: هي الشرطة بطفي الحريق

انا: هات دماغك يأخي... طب شيء يحمل أثقال ولا يحمل مسمار

محمد: البحر

انا يخربيت دماغك... لا دانت تيجي تقعد بقى

محمد: هههه

انا: بص.... شيئ لا يطير.. يسبق من يطير... يأكل الحجارة... ويتألم من الحرير

محمد: تقريباً.. العين

انا: صح وربنا... انت ازاي قريبي يالا

محمد بضحك: مش عارف بصراحة

فهمت هو قصدو اي ف ضحكت

محمد بضحك: طب اقلك انا فزورة أسهل من ما تتخيلي

انا: ماشي قول دانا هبهرك

محمد: 19 سمكة غرقوا يتفضل كام

انا: 10

انا: وربنا كنت متأكد انك هتقولي كدا

انا: اي غلط اومال كام

محمد: امال لو مش انتي الي قيلاها كنتي عملتي فيا اي

انا: هيا اي... اه.. احييه بجد السمك مبيغرقش

محمد: أحلفي

انا: هههههه

محمد بضحك: يا شيخة الواحد مبقاش عارف يروح من غباءك فين

انا بضحك: لا بجد نسيت خالص

فجأة الفون رن وكان هيرد

انا: ونبي ماترد

محمد بضحك: ليه

انا:  اصل ف كل مكالمة بيبقى فيها حاجة تعصبك بتيجي عليا انا ف الاخر

محمد بضحك: هرد ولو لقتيني اتعصبت احضنيني وانا ههدا ع طول

انا: ولا انت خت عليا اوي

محمد بضحكوهو بسميك الفون:اوي.... الو يا مفسد اللحظات السعيدة..... اه.... اوبا لا كويس كدا اثبت ع كدا متتصرفش من دماغك بقى خليك ع كدا..... اه انت غبي بس بيطلع منك حجات اغبى منك بس يلا مش مشكلة....... لا معلش... غور يالا

وانتهت المكالمة

انا: هيييييي متعصبتش

محمد بضحك: لاحول ولا قوة الا بالله

انا بضحك: لازم كل مكالمة بينك وبين علاء تنتهي ب غور

محمد بضحك: هو الي بيجيب لنفسو التهزيق

انا: اووف اتصل ع امي كدا الساعة داخلة ع 11

محمد: متباتوا وخلاص ملحقناش نقعد مع بعض

انا: نبات اي عليا دروس... ملحقناش اي  انا من الصبح وانا معاك دانا زهقت منك

محمد: عارف

انا: اووف زعل.. بهزر

محمد: هتباتوا

انا: لااا مينفعش عليا دروس

محمد: طب اقعدي وانتي ساكتة بقى

انا وقعدت: طيب

لقيت نفسي بنام

انا ومغمضة عيني: حظابط هنام رن ع امي

شدني عليه من غير ميتكلم وشد البطانية عليا الساعة كانت 12 ف نمت ومحستش ب اي حاجة حواليا

بعد وقت ومعرفش قد اي

والدتي: إيمان.. بت قومي يالا عشان نمشي

محمد: براحة هتتطرب

والدتي: يا حنين اي يا واد الحنيه دي

محمد: بتكلم بجد والله بقت تقوم مڤزوعة من النوم

انا بنوم: بسببك

محمد بضحك: كل مصېبة بتلبسها ليا

انا بنوم:  لا مش انت بتتعصب عليا ف بتفزع

مني: بيتعصب عليكي

انا: اه اضربي بس بلاش شعرو ونبي عشان بيصدع... يلا بقى عيزة انام

محمد بضحك وبصوت واطي: يلا يا اميرتي الصغيرة

انا: عارف لو كنت فيقالك كنت وريتك اميرتك الصغيرة هتعمل فيك اي... يلا

نزل وهو بيضحك وركبنا العربية ومشينا وانا نمت ف العربية

بعد وقت مش كتير وصلنا البيت امي ودعتوا ونزلت ودخلت البيت

انا: يلا عايز حاجة اروح احضن السرير

محمد ومسك ايدي: لا ياشيخة

انا: وربنا مافيقة عايز اي فليلتك دي

محمد: بوسة ونبي

انا وبستو من خدو: يلا غور ف داهية

محمد بضحك: هغور ف داهية حاضر

ركب العربية ومشي وانا دخلت واترميت ع السرير من غير مغير هدومي حتى لأني لما ببقى عيزة انام ببقى فاقدة الرعي حرفياً مش بحس ب الي بعملوا *و...... يتبع🖇️*

*اشوفكم ف بارت 32 يا جودعااااان♥️✨🌚🍑💍🖤🌍*

* 📖🌍**روايـة:غـيـرة الـحـب🥭*
*الـبـارت: الـثـانـي والـثـلاثـون🥭*

ركب العربية ومشي وانا دخلت واترميت ع السرير من غير مغير هدومي حتى... لأني لما ببقى عيزة انام ببقى فاقدة الوعي حرفياً ومش بحس ب الي بعملوا.....

شرقت الشمس وكا العادة صحيت ع صوت المنبه ورحت الدرس.. ولما روحت فطرت وقعدت اذاكر شوية وبعد كدا مسكت الفون.. وفجأة الفون رن

محمد: الو

انا: تصدق انك ژبالة يالا

محمد بضحك: انا كلمتك يابنتي

انا: بتستغل ان كنت عيزة انام وبتخليني اعمل كدا

محمد بضحك: عملتي اي يابنت قلبي

انا: لا متستعبطش

محمد بضحك: مش انتي تخيلتي انك بوستيني

انا: اه

محمد بضحك: لا تخيلات تخيلات

انا: بجد

محمد: اي.. اه اه بجد.. شفتي دايماً ظلماني ازاي

انا: بس يابابا... دانت مهزء

محمد: الله يخليكي

انا: لا طبعاً دا واجبي

محمد بضحك: دا العشم برضوا

انا: بس اي الصورة الي حاتتها بروفايل واتس دي

محمد: وحشة

انا: لا جامدة وربنا

محمد بضحك: وربنا انتي الي جامدة

انا بضحك:  اتلم

محمد بضحك: حاضر

انا:هو دا السويتشيرت الي انا كنت لبساه لما كنت عندكوا... مليش دعوه انا هحط صورتي بيه

محمد: لا

انا: وشي مش باين حطة الفون عليه وقدام المراية

محمد:  ابعتيها اشوفها الأول قبل ماتتحط

انا: هفتح النهاردة بليل وهبقي ابعتهالك واحطها

محمد: ماشي... بقلك

انا: نعم

محمد: مش اتفقنا انك تلبسي لبس طويل بقى

انا: لسا مش مقتنعة

محمد:  ليه

انا: مش عرفة سبني براحتي وانا هفكر

محمد بضحك: انتي بتفكري بقالك شهرين

انا: هتجبرني

محمد: لا مش هجبرك الي يريحك

انا: اصل هقلك.... انا لو لبست لبس طويل مش هبطل البس بناطيل ف أحسن اقتنع بيه عشان ملبسهوش وارجع البس بناطيل

محمد: وجه نظر برضوا

قعدنا نتكلم شوية

انا: باي بقي عشان ورايا درس

محمد: بتيجي الساعة 6

انا: الطريق طويل يعني باجي 7

محمد بصوت عالي: لوحدك

انا پخوف: لا انا... انا

محمد: انتي اي

انا: بروح مع صحبتي وباجي معها هيا جيرنا هنا بنروح سوا مش بمشي لوحدي وباجي والجو لسا مضلمش

محمد: طب ماتحاولي تخليها تغير المواعيد تخليها بدري شوية

انا: مش هينفع بتدي مجموعات تانيه

محمد: طب ابقي خلي بالك وخدي الفون معاكي عشان لو في حاجة ترني عليا

انا: حاضر

محمد: يلا باي خلي بالك من نفسك

انا: حاضر.. باي

وانتهت المكالمة

لبست واخت كتبي عديت ع صحبتي اختها ومشينا واخت معيا الفون زي ماقالي... خلصت الدرس ورجعت كنت شحنت الفون وروحت

والدتي: نضفي البيت

انا: يالهوي دانا لسا جايا

والدتي: معلش نضفي البيت بقى... دانتي الي قدك فتحين بيوت

انا اي الكدب دا.. اه اسفه.. اقصد يعني مين دي إلى فتحة بيت وهيا قدي دي

والدتي: مفيش وقت اعد يلا نضفي البيت انا مش بقلك اعملي حاجة صعبة دا المكنسة ب الكهرباء مش حوار

جبت المكنسة وكنست البيت كلوا وبعد كدا ترميت ع السرير من التعب.. نزلت الفديو الي هو بعتهولي امبارح استوري ع الواتس وهو شافوا

محمد: ممكن تقليلي قصدك اي ب الاستوريهات دي يا هانم

انا: لا انا سرقاه من واحد

محمد: ومين بقى الواحد دا

انا: مش مهم تعرفوا اصلوا بارد

محمد: انا بارد

انا بضحك: هو انا كلمتك انا قصدي ع الواحد

محمد: ياسلاااام...وياتري عرفتي ان الواحد دا لو شافك هيعلقك

انا: لا هو طيب ومش هيعمل كدا

محمد: ومين قلك انو طيب لا هو شرير

انا: بس مش معيا

محمد بضحك: دي حقيقية فعلاً

انا: عرفة

محمد بضحك: مغرورة

انا بضحك: مغرور

انا/ محمد: هههه

انا: جعت

محمد: كوليني يا ايمان كوليني

انا: لا ممنوعة من الحلويات

محمد بضحك: اي دا

انا: اي

محمد: انا اتعاكست من 3 ثواني

انا: يالهوي لحقت حسبتهم

محمد: هار اسود

انا: تؤ تؤ مش بحسدك لا

محمد بضحك: واضح

انا: مش البنات بتعاكسك

محمد: هار اسود فضحتيني

انا: وانا من ضمن  البنات بقى

محمد: انتي غير  باقي البنات

انا: اي دي شتيمة دي ولا اي

محمد شتيمة!!! اه شتيمة يا إيمان انا بشتمك

انا: اتفو عليك مهزء بتشتمني 

محمد: يارب خدني وخلصني

انا ف نفسي: بعد الشړ متسمعش كلامو يارب

محمد بضحك: ميسمعش كلامي ازاي يعني

انا: هو كدا وخلاص

محمد بضحك: هو كدا وخلاص

انا: امممم

محمد: تعرفي انك وحشتيني

انا: هاا.. الو

محمد: هنستعبط بقى وكدا تمام تمام

انا بضحك: اصل هقلك اي

محمد بضحك: انا قلتلك اي

انا: وحشتيني

محمد: بس كدا... بسيطة اهي مش كيمياء

انا: استغلالي

محمد بضحك: الله يخليكي

انا: محڼو اوي اصلا

محمد بضحك: اصلا

انا: بطل تعاملني اكني عندي 3 سنين

محمد بضحك: دي حقيقة

انا: خفة

محمد بضحك: وبعدين يا إيمان يا حبيبتي انتي محصلتيش 3 سنين كمان

انا: يعني عندي سنتين

محمد بضحك: بظبط

انا: ازاي دا انا كبيرة

محمد: دا كل الي فارق معاكي

انا: اه

محمد: عقلك عقل طفلة والله

انا: رشااا

محمد: وبعدين

انا: خلاص

محمد: هيا كانت حلوه بصراحة

انا: وحيات امك

محمد بضحك: وحيات امي!!

انا: انت انسان مهزء وحيوان وژبالة

محمد: هار اسود

انا: ممتكلمش عشان مجيش اجيبك من شعرك

محمد بضحك: يابنتي كنت بهزر والله انا اصلا مش فاكرها

انا: عنك مفتكرتها مش فارقلي اصلا

محمد بضحك: لا مهو واضح انو مش فارقلك خالص

انا بثقة: اه مش فارقلي خالص...

محمد بضحك: ياشيخة...

انا: اه... وملكش دعوة بيا بقى عشان بتخانق مع دبان وشي

محمد بضحك: طب اهدي طيب

انا: انا جعانة

محمد بضحك: روحي كلي

انا: مانا مش جعانة

محمد: لا مانتي متجننيش معاكي انتي عيزة اي بظبط

انا: هو انا جعانة ولا مش جعانة

محمد: لا مش جعانة قومي اشربي وتعالي

انا: انت شايف كدا

محمد: انا مش شايف غير كدا

انا: طيب

جبت كباية المياه وشربت

انا: اي دا.. دا انا كنت عطشانة بجد

محمد: صبرني يارب

انا: اول ماهويت حبيت البت خطېرة حبك دا قدر يا قمر كانت صدفة جميلة عمري مابنسها

بدون رد

انا: الو

محمد بضحك: كملي اصل اندمجت بصراحة

انا: لا كفاية انا حفظة لحد هنا اصلا

محمد بضحك: حد يلاقي وحده زيك كل يوم تغنيلي ودايماً محسساني ان قاعد ف ذافويس كيدز

انا: ههههه

محمد بضحك: هبلة

انا بضحك: الله يخليك

محمد بضحك: هيخليني عشانك يابنت قلبي

انا: محنووو جاتك القرف ملزق

محمد: مشاء الله الډم معډوم من عندك في اي يابت

انا: حطة بدالو شربات يا خويا

محمد: اخويا!! واقسم بالله افتكر بس واشوفك هعلقك

انا: لا خلاص ونبي

محمد: بتقفلي الواحد قفلة سودا

انا بضحك: معلش

محمد: هو انا جاي اشتكي عشان تقوليلي معلش مالك يابابا

انا: مالي ف البنك وبيشرب تانج وبياكل جبنة فلامنك

محمد: اشوفك بس يابنت قلبي وشوفي انا هعمل فيكي اي

انا بضحك: هتعلقني

محمد بضحك: دا اخرك اصلك مش حمل قلمين

انا: عرفة بارد كمان وايدك تقيلة وبتخوفني 

محمد: انتي لسا شفتي حاجة دانتي ليلتك فل

انا: هو انا عملت حاجة

محمد: يالهوي يا جدعان ع البرائة اي يابت دا

انا: دانا غلبانة دايماً جيين عليا كدا

محمد بضحك وهو: برااافووو

انا: أخرس يالا عالم برجوازي متعفن

محمد: يابنتي انتي المفروض تاخدي جائزة بوليتزر

انا: عرفاه دا مش دا بتاع اكل دا

محمد: اكل!! اه يابابا بتاع اكل تطلبي حاجة

انا: سندويتش كريب وحيات الحجة

محمد بضحك: انا مش عارف اضحك ولا اعيط.... انتي بتتكلمي بجد

انا بضحك: في اي يابني بهزر عرفاه مش دا صحفي ودي كانت جائزة الصحافة الاعلامية

محمد:  صح انا قلت كدا برضوا.. مش بقلك انتي تاخدي جائزة بوليتزر وممكن تاخدي جائزة نوبل كمان

انا بضحك:  اومال.. فاكرني جهلة زيك ولا اي

محمد بضحك: لا فعلاً انا جاهل عندك حق

انا بثقة: عرفة عرفة

محمد بضحك: ايمان روحي كلي

انا: اه واقسم بالله جعت فعلاً

محمد: عارف

انا: طيب غور بقى عشان اروح اكل

محمد بضحك: هغور حاضر

انا بضحك: باي

محمد بضحك: باي  

وانتهت المكالمة

رحت اكلت وشربت عصير وبعد كدا نمت

قمت الساعة 8 مسكت الفون لحد الساعة 2 وفتحت هوت سبوت من عند خالي لان النت عندي خلص لقيتو باعت مسدج

محمد: ادعيلي

انا ربنا معاك... بس اشمعني بتقول كدا...

بعدت مسجات كتير بس مكنش اونلاين  رنيت عليه اكتر من 12 مرة وفونو مغلق

انا: اووف افتكرت دا المفروض عندو مهمة انهارده...

قعدت ادعيلوا وانا خيفة

انا: اووف هما  هيبقوا يومين زي الطين بقى.. طب انا اعمل اي دلوقتي حسه ان عيزة اعيط... اووف.. وبعدين.. هيبقى كويس انشاء الله... بس دا حتى مقليش هيرجع امتى ولا هو رايح فين... اووف انشاء الله خير

كان يوم جمعة واجازة مسكت الفون شوية لان مذاكرتي هتبدأ من اول العصر

انا: ماما

والدتي: نعم

انا: محمد عندو مهمة انهارده

والدتي: تقريباً اه

انا: طب هو مقلش هيرجع امتى

والدتي: لا تقريباً مقلش هو قال عندو مهمة المفروض انهارده

انا: اووف

والدتي: طب رني ع خالتك نسألها

مسكت الفون ورنيت عليها وردت

مني: الو

والدتي: الو ازيك يا حبيبتي عملة اي

مني: الحمدلله بخير وانتي اخبارك اي

انا: متنجزو انتو الاتنين اي الأوفر دا انتو كنتو عند بعض اول امبارح... مني محمد فين

مني بضحك: هو مقلكيش

انا: قالي بس مقلش هيرجع امتى

مني: اه صحيح مقلش

انا: احيييه... رنيت عليه اكتر من 12 مرة ومش بيرد

والدتي:  هو ع طول بيقفل فونو انشاء الله خير

انا: ازاي يعني.. اول مرة ميقلش هيرجع امتى

مني: ونبي متقلقيني يا ايمان  اكتر مانا قلقانة

انا: ازاي لازم تقلق يا جماعة احنا مش عرفين حتى مكانو

مني: طب افصلي دلوقتي انا هرن ع علاء يارب يرد

والدتي: ماشي وابقي طمنينا

مني: حاضر سلام

وانتهت المكالمة

حاولت ارن عليه لاكن الفون مغلق بردو

انا: احيه بقى

وفجأة الفون رن واديت لماما الفون

والدتي: الو

مني: محدش بيرد خالص

انا ومسكت شعري: يالهوي بقى 
َ
والدتي: اهدو يا انشاء الله خير...

مني: يارب يارب

كنت ماسكة الفون وبشوف صورتو وبدعي يكون بخير

ميأستش للحظة ارن عليه يمكن يفتح فونو واعرف ع الاقل هيرجع امتى

وبعد وقت رحمة رنت عليا ولبست ومشيت ع الدرس ورجعت ع الساعة 6... غيرت هدومي ومسكت الفون اشوف لو بعت حاجة لقيتو مشفش المسجات ورنيت ومغلق برضوا

والدتي: احنا ممكن نروح بكرة عند خالتك

انا: مش هروح طول ما محمد مش هناك

والدتي: خالتك تعبانة ولازم نروح

انا: عليا درس اصلا

والدتي: هنقعد شوية نطمن بس عليها وهنيحي قبل الدرس

انا: طيب... مفيش اي خبر عنو

والدتي: لا ودا الي تعب خالتك

انا وعيطت: هو ممكن يجرالوا حاجة

والدتي: تفألو ب الخير تجدوه.. انشاء الله خير.. انشاء الله هيرجع ب السلامة

انا: يارب

طلعت وقفلت الباب وانا كنت مسكة الفون بشوف صورو كان وحشني لدرجة ان كان نفسي احضنو ف اللحظة دي... كلمت صحابي ع الواتس شوية وبعد كدا قمت اتعشى لان من الصبح وانا مش عيزة اكل.. اكلت حاجة بسيطة وقمت افتح الفون ع امل انو يبعت حاجة بس بلا فايدة وحتى مفتحش الفون... ف فكرت ارن ع ملك

انا: الو

ملك: الو يا إيمي ازيك

انا: الحمدلله.. مفيش اخبار عن حظابط

ملك: لا

انا: هو آخر مرة مكلمكم امتى

ملك: الساعة 2 كدا

انا: وانا برضوا وبعد كدا قفل

ملك: انشاء خير أنشاء الله.. هو ع طول بيقل فونو انشاء الله هيرجع ب السلامة

انا: ياااارب... خالتو عاملة اي

ملك: من امبارح مأكلتش

انا: ودا اكيد تعب بسبب قلة الاكل.. لازم تاكل مينفعش كدا حاولي معاها يا ملك وطمنيها هو اكيد هيرجع ب اذن الله هيبقى كويس

ملك: هحاول مع انها مش راضية

انا: حاولي بس

ملك: حاضر

انا: يلا باي

ملك: باي

وانتهت المكالمة

صليت المغرب ودعيت انو يكون بخير لان لو جرالو حاجة انا هتدمر ومش انا لوحدي كلنا... مسكت الفون شوية وفتحت الواتس لقيتو مفتحش من الساعة 2 الظهر كلمت صحابي *و..... يتبع🖇️*

*اشوفكم ف بارت 33 يا جودعااااان❤️✨♥️🖇️🥭🌍🌚*

* 📖🌍**روايـة:غـيـرة الـحـب 🍒*
*الـبـارت: الـثـالـث والـثـلاثـون🍒*
*الـكاتـبـ:احمد 🍒*

وبعد كدا نمت.. صحيت الساعة 6 ونص عشان افتكرت الساعة اتأخرت بس الظاهر ان هيا رجعت زي الاول رحت ل رحمة لحد مايجي معاد الدرس وبعد كدا رحنا الدروس وروحت

والدتي: بسرعة يلا

انا: لبسا اهو يلا

خالي ودانا احنا الاثنين وبعد كدا مشي

رنيت الجرس ملك فتحتلي سلمت عليها ودخلنا سلمنا ع خالتي كانت نايمة وتعبانة

مني: معرفتيش اي حاجة عنو يا ايمان

هزيت راسي ب لاء

حسيت ان هعيط ف طلعت من الاوضة ورحت اوضتوا قلعت الطرحة وقعدت كنت بقرأ ف الكتب الي كانت ف المكتبة وبعد كدا مسكت الفون

ملك: مفتحش فونو من وقتها

انا: اممم

ملك: انشاء الله خير ربنا مش بيجيب حاجة وحشة يارب احميه يارب

انا: يارب

قعدنا مع بعض شوية واتكلمنا

ملك: عليا تدريب دلوقتي... تعالي معيا

انا بتعب: لا مش هقدر روحي انتي

ملك: تعالي غيري جو

انا: انا هترمي ع السرير دلوقتي مش قدرة اتحرك

ملك: طيب انا هاجي الساعة 1

انا: ماشي

مشيت وانا نمت ع السرير بتاعوا وكنت بتكلم شات مع صحابي ع الواتس

ملك لبست بدلة الكاراتيه: انا ماشيا عيزة حاجة

انا: سلامتك

ملك: باي

انا: باي

قفلت الباب ومشيت

عدت ساعة وانا قاعدة مكاني وكنت مخڼوقة اوي ف طلعت ف البلكونة قعدت اتكلم شوية مع صحابي ف الفون فجأة سمعت صوت عربية وقفت تحت ببص لقيتها عربيتو قفلت الفون وحطيت طرحة ع شعري وفتحت الباب ونزلت جري قابلتو ع السلم كان لابس سويتيشرت اسود اوفر سايز وبنطلون اسود وكاب اسود

لقيتو اخد نفس ب ابتسامة 

محمد: وانا كمان اي

انا: وحشتني

محمد بضحك: هو انا غبت كتير اوي كدا... اي يابت الرومانسية دي هو البوق دا بيقول كلام حلو كدا

انا: اه عادي بيقول

محمد بضحك: ماهو مش بيقول غير لما ببقى ف مهمة غير كدا بتعملي عبيطة يعني لازم اموت عشان تقوليلي بحبك

انا وحضنتو اكتر: واقسم بالله ياض يا مهزء انت لو قلت كدا تاني مانا مدخلاك البيت

محمد بضحك: عاادي عندي بيت تاني

بعدت عنو وضربتوا ف بطنو

انا: واد بارد

محمد: ينفع كدا مجروح ف بطني

انا وحطيت ايدي ع بطنو: متهزرش.. وربنا مكنت اعرف انا اسفة معلش ۏجعتك مش كدا وهتجيب ډم

محمد بضحك: بهزر مفيش حاجه

بصيتلوا بعصبية

انا: ولما امد ايدي عليك يبقى حلو.... رجع شعرك دا لورا وانا بكلمك

محمد بضحك: هو الي بينزل انا مالي

انا وشديتو ووقفت ع السلم ورجعت شعرو لورا:  كدا اهو

محمد : مش عارف حضنك بيعمل فيا اي... وحشني 

انا: محڼ كدا اوعي

محمد بضحك: انا بقول نطلع فوق عشان مش قادر اسيطر ع مشاعري اكتر من كدا بصراحة

انا: مشاعر اي ماتتلم يالا

محمد بضحك: هتلم حاضر

طلعنا ودخلنا لان سبت الباب مفتوح.. دخلنا الاوضة كانو قعدين اول مامني شافتو قامت سرعة حضنتو وقعدت تبوس فيه

انا: كفاية يا منى

لقيتها بتبوس ف راسو ووشو برضوا

انا وشديتو: ماخلااااص يا منى

مني بضحك: في اي يابت دا ابني

انا: ابنك اي  وبتاع اي بقى انتي اديتيلوا اكتر من 16 بوسة دلوقتي

مني: سيبيه يا إيمان ونبي وحشني اوي

انا: لا يلا يا ماما سلمي عليه وكفاية متبقوش ب الأوفر دا

وهو كان ماسك الضحك ب العافية

وبعد ما امي سلمت عليه

انا: بس كفاية في اي هو كان مهاجر متبقوش ب الأوفر دا

محمد بصوت واطي: شوف مين بيتكلم

انا: أخرس يالا

مني: خش خد دوش وغير هدومك عشان تاكل ياحبيبي يلا

محمد: مالها الولية دي

انا: مش عارفة تفتكر عشان تعبانة

محمد: لا لا دي مش امي انتو مخبينها

مني: يلا يا ظريف بدل مارجعلك امك الحقيقية

محمد بضحك: حاضر

اخد دوش ولبس سويتشرت لونو بنفسجي وعليه كلام ب الاسود والبنطلون اسود... فتح فونو لقا المسجات الي انا كنت بعتها

كنت بعته مسج مكتوب...

 انا: وحيات مني لو طلعت بتعمل مقلب لتبقى ليلة نكد عليك... متهزرش عشان منزعلش مع بعض انا خفت ف اي

محمد بضحك: خفتي

انا: اه عادي

محمد بضحك: نفسي افهم بس مبتقليش الكلام دا ف وشيي لييه

انا ف نفسي: بتكسف

محمد: بتتكسفي مني

حبيت اغير الموضوع

انا: هو انت كنت فين

محمد: كنت ف مهمة ف الصعيد

انا:  احيه.. مهمة اي دي إلى ف الصعيد

محمد: تسليم اكبر شحنة مخډرات سلاح وتهريب  أثار برا الدولة

انا: أوووبا آثار

محمد بضحك: في اي مالك

انا: واحد مش عارف يقع ع حتة آثار تنقلوا ف حتة تانيه

محمد بضحك: انا مش مرتحلك

انا: لا متخفش لما اخد خطوة زي دي مش هقلك

محمد بضحك: انتي مش هتبقى محتاجة تقليلي انا هعرف لوحدي وبعدين آثار اي إلى تجيبيها انتي اخرك ابو الهول بس لعبة

انا: انت شاكك ف قدراتي

محمد وهوبيشدني: لا بصراحة.. ازا كانت قدراتك وقعتني انا شخصية...شفتي موقعة ظابط بطولوا

انا: سيبني بس كدا

محمد: هيا فين ماما وخالتوا وملك

انا: ملك ف التدريب ماما وخالتوا ف المطبخ... ليه في اي

محمد: لا  مفيش هاخد بوسة بس

انا: هيهي هبلة انا المرة الي فاتت مكنتش ف وعيي المرادي مصحصحا اهو

لقيتو مسك ايدي الاثنين ورا ضهري ب ايد وحدا وبيبص لشفايفي وبيقدم عليها

انا: محمد لا يا محمد لا

قدم باسني من خدي وقعد ومسك الفون وهو بيضحك

انا: انت قليل الادب واقسم بالله

محمد بضحك: اعمل اي هيا الي مغرية اوي بصراحة الواحد مش قادر يغض بصرو اكتر من كدا

انا: بعيدا عن ان مش فهمة حاجة بس انت مهزء وحيوان وقليل الأدب

محمد: الله يخليكي

انا: ويخليك ياخويا

محمد وهو بيسمكني من التيشيرت: مش قلنا متتقلش تاني عشان معلقيش

انا: اوعي بس ايدك كدا...

وحطيت ايدي ف جنبي...

تعلق مين بقى قلي كدا

محمد بضحك: اي دا انتي هتردحيلي ولا اي

انا: اه اردح ومردحش ليه.... بس هو يعني اي ردح الأول

محمد وهوبيضربني ع راسي: وبتقولي ك

يتبع 


اتفضلوا حضراتكم الرواية كامله واعملوا إنضمام معنا من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close