رواية غزاله بفك الضبع البارت الخامس عشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية غزاله بفك الضبع البارت الخامس عشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية غزاله بفك الضبع البارت الخامس عشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 

رواية غزاله بفك الضبع البارت الخامس عشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية غزاله بفك الضبع البارت الخامس عشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


حط ايده على بقها وشدها ورا الباب وهو ماسكها بقوه وغزال كانت بتبصلو بغضب ودموع 


وفعلا شاهر توقعو كان في محله ودخلو الرجاله المسلحين وواحد منهم قال...فتشو البيت كلو متخلوش ركن فيه


شاهر اتوتر جدا وغزال كمان خافت وشاهر بصلها في عيونها بمعني هيشيل ايده وتسكت


غزال هزت راسها بالموافقه وهيه مرعوبه وشاهر شال ايده وبص حواليه بيحاول يلاقي اي طريقه وشال حجر صغير من الارض ورماه من الشباك وقع على كومه قش عمل صوت خارج البيت


واحد من الرجاله قال... ايه الصوت ده


التاني قال..ده جاي  من بره البيت


كبيرهم طلع وهو بيقول حصلوني قبل ما يهربو وطلعو جري يدورو عليهم بره


شاهر اخد نفس وشد غزال من ايدها وطلعو على طرف صوابعهم على اوضه النوم الي في البيت ودخلو وقفل بابها  كويس


عند منزر ووليد كانو بيدورو وقربو يفقدو الامل بس منزر وقف فجأه بخوف وصدمه لما شاف عربيه شاهر واقعه في المنحدر ونزل هو ووليد جري عليها


منزر قال بخوف شديد..شاهر...شاااااااااهررررررر


وليد كمان خاف جدا خصوصا على غزال بس اتفاجأو لما نزلو للعربيه وملقوش فيها حد


وليد قال باستغراب..غريبه.. مفيش حد جواها


منزر خد نفس بارتياح وقال..الحمد لله...يبقى اكيد بخير ونزلو منها..خلينا ندور يمكن قعدو في اي مكان قريب


ولسه هيمشو منزر رجع عند العربيه بدهشه لما شاف علمات ضرب نار على القزاز وعلى كل العربيه قال...فيه حد ضرب عليهم نار..معقوله...يا خبر ده كمان فيه دم..ليكون حصلهم حاجه


بقلم...زهرة الربيع

وليد بلع ريقه بقلق وقال...ان شاء الله يكونو بخير خلينا ندور..ظ وطلعو وبقم يدورو وينادو عليهم 


في القصر كانو كلهم خايفين و هناء بتبكي واصرت يتصلو على البوليس وراشد طلب منها تستنى شويه ولو مجاش خبر يبلغو


نور كانت بتسمع كل كلامهم وبعتت رساله للشخص الي بتكلمو وكتبت...الكل هنا مصرين يكلمو البوليس...لو غزال حصل لها حاجه هقولهم على اسمك ومكانك قد اعذر من انذر


عند غزال كانت بتبص للاوضه بدموع كانت محروقه ومدمره بصت للسرير والمرتبه الي كلهم حرووق وقالت بدموع..على السرير ده...صح...على السرير ده انت اعتديت على اختي...على السرير ده اخدت منها حياتها...على السرير ده كنت بتأذيها وكانت بتحاول تدافع عن نفسها وكملت وقالت ببكا وزعيق ... انت هنا خسرتها كل حاجه حتى حياتها صح يا شاهر 


شاهر اتنهد بضيق وقال..وطي صوتك ليسمعونا و


بس غزال قاطعتو وقالت خليهم يسمعونا خليهم يقتلوني مش عايزه اعيش ..مبقتش طيقاك وبصتلو بكره وقالت بحزم..اقولك..انا رايحالهم برجليا ولسه هتفتح الباب شاهر شدها وحط ايده على الباب بيمنعها وقال بغضب..بلاش جنان...كفايه انا مبقتش مستحمل جنانك...عايزه تعرفي ايه الي كان يحصل على السرير ده..تقدري تسمعي...تمام هقولك..لازم تعرفي ان اختك قضت اجمل ليالي في حضني..على السرير ده...وبرضاها كمان


عند العصابه كانو بيدورو قريب من البيت وسمعو صوت شاهر وغزال ورجعو ولسه هيدخلو جاتلهم رساله من الشخص الي باعتهم بتقول...لو منفذتوش..ارجعو...متكملوش...العمليه اتأجلت


واحد منهم الي قرى الرساله قال..يلا يا رجاله الموضوع اتلغى يلا بينا ومشيو كلهم 


عند غزال بصتلو بزهول بعد الي سمعتو وقالت انت قصدك ايه...غزل..اختي كانت هنا معاك اكتر من مره برضاها...انت بتضحك عليا


شاهر اتضايق جدا من غزال ومن كلامها الي بيجرحو جدا ومبقاش عنده طاقه يخبي اكتر قال...دي الحقيقه سواء اقتنعتي او لا ...اختك مش بالبرأه الي انت متخيلاها..


غزال قالت بسرعه..يعني لما قولتلي انك كنت بتحبها ..مكنتش بتكدب...ارجوك يا شاهر رد عليا


شاهر اتنهد وقال..لا مكنتش بكدب..كنت فاكر اني بحبها...عمري ما عشت علاقه مع اي واحده وكنت بفكر انها تبقى جديه..كلو كان علقات تافهه اخرها تنتهي مع خروجي من اوضه النوم...لاكن غزل...كانت حاجه تانيه...لدرجه...لدرجه اني زعلت جدا لما ابوكي رفضني..وبعدها..احم..بعدها


اتجوزتها عرفي...مش ده الي عايز تقوله..غزال قالت كده والدموع في عيونها


شاهر اتسعت عنيه بزهول وقال...انتي...انتي عرفتي ...عرفتي ازاي و


بس قطع كلامهم صوت منزر ووليد كانو بينادو عليهم بصوت عالي


شاهر فتح الباب وطلع بسرعه وغزال طلعت وراه وهما مستغربين ازاي وليد ومنزر هنا


شاهر اول ما طلع ومنزر شافو وقال بارتياح وفرحه شديده ....شاهر...


شاهر ابتسم وقال...انتو جتو هنا ازاي


منزر جري عليه حضنو وقال بفرحه ..الحمد لله انكم بخير..كنت هتجنن 


شاهر حضنو ..لو كان له اخ مستحيل يحبو قد منزر ابتسم على دعمو وسندو الي ديما معاه وقال..احنا بخير..اطمن


منزر سلم على عزال ووليد كمان وقال..الف حمد الله على سلامتكم ..


غزال هزت راسها وابتسمت ابتسامه بسيطه باهته وفضلت ساكته كانت شارده في كل الكلام الي شاهر قالو ومحتاره تصدقه او لا 


وليد بص لغزال وقال...انتي كويسه


شاهر بصلو بغضب ولسه هيرد عليه غزال قالت بسرعه انا تمام..بس عايزه امشي حاسه بصداع لو سمحتو خلينا نمشي من هنا


منزر قال... تمام يلا بينا عربيتي قريبه من هنا وطلعو كلهم وركبو عربيه منزر وطلعو على القصر


في القصر كان صبر الجميع نفذ والرعب اتمكن من الكل ومحتارين يعملو ايه 


بعد فتره عدت على الجميع كانها سنه  ساهر والي معاه وصلو القصر اخيرا


هناء وقفت بفرحه وحضنت شاهر وبقت تحمد ربنا وتقول...يا حبيبي الحمد الله كنت هموت يا شاهر ..الحمد لله انك بخير يا ابني


هناء بصت لغزال بحرج وقالت... معلش يا بنتي اعزريني الف حمد الله على سلامتك انتي كمان


غزال ابتسمت وقالت ولا يهمك يا ماما ...وكل الي في القصر كانو مبسوطين برجعتهم بخير وسلمو على الكل وراشد قال..ايه الي حصل معاكم..اتأخرتو كده ليه


غزال لسه هتتكلم وتحكي عن العصابه وضرب النار وكل الي حصل بس شاهر سبقها وقال بسرعه...مفيش...كل الحكايه ان العجله باظت والعربيه اختل توازنها ونزلت في الوادي وفضلنا هناك لحد ما منزر جيه واخدنا


غزال استغربت هو قال كده ليه ومنزر ووليد كمان لانهم شافو اثار الدم والرصاص الي بيأكد ان الموضوع مش مجرد حادث


منزر قال باستغراب..ايوه بس العربيه حان فيها اثار لاشياء بتاكد انو مش حادث عادي و


بس شاهر قاطعو وقال....لا ابدا زي ما بقولك...مجرد حادث بس هاجمنا حيوان واضطريت اضرب نار بمسدسي بس دي كل الحكايه


منزر سكت وهو مستغرب ليه شاهر بيخبي وغزال كانت بتبصلو باستغراب 


منى قالت..المهم انكم بخير  الحمد لله الي اطمنا عليكم حمد الله على سلامتكم


شاهر قال..الله يسلمك يا منمن..يلا عن اذنكم هطلع اريح تعبنا انهارده ومسك ايد غزال وقال...يلا ياروحي..كنتي عايزه تريحي مش كده


غزال هزت راسها بالموافقه وطلعت معاه باستغراب وهيه مش فاهمه يقصد ايه من الي قاله


عند نور ابتسمت براحه لما رجعو على البيت ودخلت اوضتها وقفلت الباب وقالت...اتكتبلك عمرجديد يا شاهر..انهارد نفدت لان غزال معاك..بس الجيات كتير..وعمرك اصلا ايامه تتعد على الصوابع


عند حور اول ما اطمنت على شاهر وغزال دخلت اوضتها ووليد طلع وراها اول ما دخل لقاها نايمه على السرير وحاضنه المخده ودموعها على خدودها


حور كانت شارده واول ما حست بخطواتو مسحت دموعها بس كان وليد شافها قرب منها وقال بحزن...حور انتي بتعيطي


حور قالت ..ابدا..انا تمام


وليد قال بحزن..حور انا عارف اني جرحتك..يمكن يكون مفيش حاجه حقيقيه بنا..بس انا عارف انك زعلانه لاني استغليتك علشان اوصل لغزال..بس صدقيني يا حور..انا..انا حتى مش عارف ايه الي بيربطني بغزال..كنت فاكر اني بحبها..بس لو كنت بحبها فعلا..يبقى ايه الي بحسو معاكي


حور اتفاجأت بالي قالو وقلبها كان بيدق يسرعه ووليد كمل وقال..يمكن متثقيش فيا..وليكي حق..بس انا بجد مش عارف ايه الي بحسو معاكي..انتي مش عاديه ابدا بالنسبالي..انا مش قادر انسى الحظه البسيطه الي جمعتنا..ومش قادر انسى اي حاجه بتقوليها..حتى لمست اديكي ليها شكل تاني وكل حاحه معاكي لها طعم مختلف


حور كانت طايره بكلامو وقعدت وبصتلو وكانت حاسه انها شيفاه بقلبها وقالت..انت بتقول كده علشان تراضيني و


بس وليد قاطعها وقال بسرعه ولهفه..ابدا..ابدا ولله ..كل حرف قولتو كان من جوه قلبي..ولاصلا قلبل جدا على الي الي بحسو معاكي


حور ابتسمت وقالت ..بس انا محتاجه اتأكد


وليد ابتسم وفرح من قلبة وقرب منها جامد وباسها برقه جمب شفايفها


حزر اتسعت عنيها بزهول واتفاجأت بالي عملو وتلقائيا ضربتو قلم سريع 


واليد حط ايده على خده بزهول وقال...ايه ده بقى


عند نور منى جابت لها الدكتوره وكشفت وقالت..انها بقت تمام واحتمال الي حصل لها ده يكون حساسيه من حاجه استخدمتها... وقالت انها تمارس حياتها عادي وان معندهاش اي مرض


منى كانت طايره من الفرحه..ومنزر كان حاسس بضيق بس منى بصتلو وقالت...كده اسيبك مع عروستك..اتأخرتو شويه بس مش مهم تتعوض يلا اسبكم مع بعض بقى


منى نزلت وسابت نور ومنزر سوا


اما شاهر كان قاعد بيفكر في كل الي حصل الفتره الي فاتت الاول العقرب الي كانت على قميصه وبعدها السم الي في العصير وبعدها العصابه الي كانت قاصده تقتله..وكان مستغرب اختفائهم فجأه


غزال بصتلو ونفخت بضيق كانت ناويه انها مش هتكلمو لحد ما يحكيلها هو بس مقدرتش على فضولها قالت بنرفزه.....اقدر اعرف ..انت مقولتلهمش ليه على الناس الي كانت بتطاردنا ولا انت مصر على الغموض ده في كل حاجه


بقلم...زهرة الربيع

شاهر بصلها بطرف عينه وقال...والله مش بس انا الي غامض وبخبي


غزال قالت..بس انا مش مخبيه حاجه


شاهر قرب منها وقال..لا والله..انتي مش مخبيه...اممم..  امتى عرفتي بجوازي من اختك يا غزال


غزال اتنهدت وقالت..عرفت وقت ما عرفت يخصك في ايه ما انت كمان كنت مخبي عني انها مراتك...ومخبي انت قتلتها ليه


شاهر اتنهد وقال...سيبك من الموضوع ده ..خلينا في المهم...انا عايز اعرف مين في القصر له ايد في الي حصل...متنسيش ان العصير اتعمل هنا والسم والعقرب حد من القصر الي حطهم


غزال قالت باستغراب هيكون مين يعني..ومتقوليش وليد علشان وليد ميعملش كده مش ممكن يعرضني للخطر 


شاهر قال بغضب.. متجبيش سيره زفت ده قدامي..


غزال قالت بسخريه ليه....بتغير مثلا


شاهر قال بغضب...ااه...بغير...انتي ليا...ليا لوحدي ملكي انا يا غزال 


غزال بصتلو باستفزاز وقالت...بأمارة ايه


شاهر اتنرفز وشدها بقوه  وقال...بأماره انك مراتي...على اسمي...ملكي ...وثبت دماغها وقبل ما تستوعب الي بيعملو التهم شفايفها بشفايفو بقوه وعنف اتحول لشغف وجنون


عند سهام كانت راحت في النوم وقافله نور الاوضه بس اتفتح الباب ببطأ ودخل راجل غريب ووقف قدام السرير 


سهام كانت في سابع نومه ولابسه قميص حرير رقيق الشخص ده بصلها برغبه وقال..والله خساره في الموت بس هعمل ايه حكم القوي على الضعيف وشد مخده من وراها وحطها على وشها وووووو



الفصل السادس عشر من هنا




بداية الروايه من هنا




الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




إقرأ أيضا :

تعليقات

  1. لإدخال كود <i rel="pre">ضع الكود هنا</i>
  2. لإدخال مقولة <b rel="quote">ضع المقولة هنا</b>
  3. لإدخال صورة <i rel="image">رابط الصورة هنا</i>
اترك تعليقا حسب موضوع الكتابة ، كل تعليق مع ارتباط نشط لن يظهر.
يحتفظ مسيري ومدراء المدونة بالحق في عرض, أو إزالة أي تعليق
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS