رواية رعد والقاصر الفصل الثاني والثالث والرابع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية رعد والقاصر الفصل الثاني والثالث والرابع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية رعد والقاصر الفصل الثاني والثالث والرابع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


الفصل الثاني 

انقض عليها زي الاسد ماينقض علي فريسته.. وفجأه بدأت تنز*ف والنز*يف مش بيوقف.

قام سريعا ولبس هدومه وخرج برا وهو بينادي علي الخدامه = بدريه يابدريهه

بدريه: نعم يابيه

رعد : هاتي دكتور خالد بسرعه بسرعهههههه

بالفعل دكتور خالد(دكتور العيله) طلع لفوق ..

وحاول علي قد مايقدر يوقف النزي*ف

خالد : رعد البنت لازم تروح المستشفى لو فضلت هنا حياتها هتبقي بخطر


رعد اتقدمله خطوه بخطوه وهو بيتكلم بكل تحذ'ير : انت تشوف شغلك وتمشي ملكش دعوه بقا هي حياتها هتبقي خطره ولا زفت وبعدين اي عايزني اروح المستشفى عشان يقولو اي اللي حصل وادخل السجنننن وبص عليها وهي كل ملامحها شبه مي' ته= بعدين دي المره الاولي يعني اكيد هتتعود وتستحمل..

خالد معرفش ينطق لانه دكتور العيله ويعتبر نص مرتبه منهم


حامد جد رعد بنبره تهد' يد وخو'ف علي المسكينه دي = لازم تروح يرعد البنت هتمو*ت لو فضلت هنا


رعد لف ليه وبصله بكل غرور : قمر مش هتتحرك من هنا ولو هتمو*ت يبقي ده قضاء ربنا مقدرش اعمل حاجه..

ومسك الدكتور طلعه برا وطلع حامد برا = يلا بالسلامه انتو بقا...

واتقدم للطفله اللي قدامه اللي حرفيا اتحولت من قمر لانسانه عديمه الملامح اللي يشوفها يحس ان ملامحها باهته لدرجه كبيره = بسببك خليت راجل يكشف عليكي واتقدم ليها حسس علي شعرها = هو اه دكتور بس كله بسببك لما تصحي هتتحاسبي عليه...


وراح لبس هدومه وفضل قاعد علي الكرسي قدامها.. 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

تحت عند جده.. 

حامد : انا كل اللي عملته غلط ياهدي كل اللي عملته غلط 

هدي مراته : صدقني ياحاج كل اللي عملته انت صح 

حامد : ازاي ازاي اضحي بطفله صغيره مع وحش زيه ازاي 

هدي وهي بترتب علي كتفه : مش يمكن دي تغيره عن اللي شافه.. 

حامد :بس دي طفله وبسببي هي بين الحياه والمو'ت.. امها امنتلي عليها وانا انا خنت الامانه.. 

وفجأه حس بخنقه وبدا يفتح القميص اول زرارين وحس فجأه بوجع في قلبه =اه اااااااااه 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

عند قمر.. 

رعد كان حاطط رجل علي رجل وعمال يتفنن في اختراع عذ'اب لما تصحي.. وفي نفس اللحظه بدأت الاجهزه تزمر... 


خالد طلع علي الفور وبعد ماكشف = للاسف مات*ت... 

💫💫💔💔💔💔💔💔

هل ستتحول حياه الطفله ام ستتحول حياه هذا الرعد...

يتبع 💔💫

ملحوظه سن البطله اتعدل بقا 16 سنه

وسن البطل 32 سنه

اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ❤️


الفصل الثالث

خالد طلع علي الفور وكشف عليها = للاسف مات'ت

رعد مسكه من رقبته = انت بتقول اي انت مجنووون

خالد : صدقني يرعد انا فحصت نبضها مفيش وزقه واتكلم بعصبيه جدا = بعدين قولتلك ان لازم تتنقل المستشفي وانها ممكن تمو..

رعد مسكه تاني وهو بيهزه بقوه وبيتكلم وعينيه بتطلع شرار = انت تعمل كل حاجه تعرفها وترجعها تااني فورا فوراااا

خالد من خوفه حاول يعمل اي حاجه وخلي الخدم بسرعه يجييو جهاز الصدمات الكهربائيه وعملها صدمات واحده اتنين تلاته مفيش تجاوب منها..


رعد : تاني

خالد : رعد ال..

رعد بعصبيه حاده جدا: بقولك تاااني

خالد من كتر رعبه عمل صدمات تاني والاجهزه بدأت تشتغل خالد من كتر صدمته رجع لورا وقع كل اللي في ايده

رعد بنظره انتصار = مش قولتلك انها هترجع

خالد مشي وقمر بدأت تفوق وتفتح عينيها..

قمر بتوهان : انا. ان. اي اللي حصل

رعد قرب منها وقعد علي السرير ومسك ايديها ورتب عليها بحنيه : كنتي ناويه تمشي تقريبا

قمر : اي االي حصل اصلا وبصت علي السرير واي الد*م ده


رعد وشوشها في ودانها :اي اللي حصل ياقمري *"" "" "" "*******.

💫💫💫💫💫💫💫تحت عند حامد وهدي 💫💫💫💫💫

هدي بصريخ : الحقوني الحقوووني الحقوووني

رعد طلع علي صريخها


هدي بعياط وصريخ: رعد الحق الحق ابوك ابوك وقع علي الارض ومش بينطق الحقههههه

دخل الاوضه ولاقي قمر كانت بتحاول تقوم راحلها ووقفها = أياكي تتحركي من هنا ولو حصل اي برا مش هتطلعي من هنا..

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

نزل تحت ووصي الخدامه تبقي مع قمر وكان في الوقت ده خالد بيعمل الاسعافات الاوليه وبيحاول ينقذه..

رعد اخده وطلعو علي المستشفي..

وبعد عده ساعات من العمليه الدكتور خرج بتعب وارهاق= العمليه الحمد لله نجحت بس للاسف المريض ات*شل...

الكل في صدمه :ايييييي

رعد من صدمته وقع علي الارض..

وووووو

يتبع ✍️💔


الفصل الرابع


رعد من صدمته وقع علي الارض وهو بيعيط ولأول مره وحاطط ايديه علي راسه وشريط اليومين اللي فاتو بيمرو قدامه. ازاي ازاي هو اتغير كدا ازاي... قام ومثل القوه= هو هيبقي يادكتور بالحاله دي يحد امتي.

الدكتور : متقلقش لو استمريتو بالعلاج الطبيعي كويس هو هيرجع واحسن من الاول المسأله مسأله وقت مش اكتر. عن اذنكو..


رعد وصي لأمه ان تخلي بالها من والده ومشي من المستشفي كلها وهو حاسس بخنقه غريبه غرييه اوي اول مره يحس بيها.. ركب العربيه وساق بأقصي سرعه وجري للقصر...

طلع سريعا علي الغرفه بتاعت قمر وكانت بدريه بتأكلها

رعد قرب منهم : ممكن تروحي تكملي شغلك يابدريه وانا هأكلها بأيديا.

رعد قرب من قمر ومسك الشوربه وبدا يأكلها بحنيه واحده واحده


قمر لاحظت عليه الزعل : مالك يارعد اي اللي تحت.. سألت الكل ومحدش ردي يقولي


رعد ساب الاكل واخدها في حضنه : معلشي انا اللي قولتلهم.. ياستي محصلش حاجه انا بس مش عايز غير انك تتحسني مش اكتر وتبقي اقوي من الاول..

قمر طلعت من حضنه وبصتله بعتاب : لي عملت كدا طيب طالما انت طيب كدا.. لي اذتني لدرجه اني كنت همو*ت بين ايديك


رعد باستغراب قام = مش عارف مش عارف ومشي من الاوضه

ونزل ركب العربيه تاني وساق بأقصي سرعه يحد لما وصل مكان عباره عن بيت باين اوي ان محدش دخله من سنين باين ان قديم ومهجور دخله وقعد علي الارض وهو بيفتكر كل حاجه حصلت في طفولته...

💫💫💫💫💫💫💫فلاش بااااك 💫💫💫💫💫💫💫💫

رعد وهو بيلعب مع أصحابه وخلصو لعب

جري علي البيت بلهفه وهو بيتنطط وفرحان خبط علي البيت بس كان مفتوح استغرب ودخل البيت = ماما ياماما

سمع ضحك سافل من الاوضه راح الاوضه وبص وهو في صدمه تامه (شاف امه واقفه بتضحك وتهزر وتتمايص بسفا*له مع عمه في الاوضه بكل قذاره)

رعد ودمعه منه نزلت : انتي ازاي كدا


نهال امه ( الحقيقيه) لاحظت صوته وخافت وارتعبت قربت منه = ياحبيبي ده عمك كان عايز حاجه لابوك فدخلت اجبها..

رعد بعد عنها وجري طلع من البيت بسرعه واتصدم في ابوه وحكاله علي كل حاجه وحامد حاول يبين لنهال انه مش مصدق يحد لما عرف كل الحقيقه وعشان رعد ميترباش من غير ام اتضطر يتجوز هدي كانت شغاله عنده في المصنع محترمه وكانت راضيه واحترمها طول فتره الجواز وهي كذلك...

💫💫💫💫💫💫💫💫باااااااك💫💫💫💫💫💫💫

رعد بيخبط علي راسه وبيعيط بانهيار : ازاي ازااااااي اصدق ان الصنف ده اتغير ازاي اشوفها غيرها ازاي كلهم كلهمممم زي بعض كلهممممم...

مشي من البيت وهو. مش شايف قدامه وساق بأقصي سرعه لدرجه انه كان هيعمل حادثه لانه مش شايف قدامه وصل القصر ودخل اوضه قمر ورزع الباب لدرجه انها قامت من النوم واتفزعت


قمر برعب : رعد... في اي اي اللي حصل

رعد وهو بيفك زراير قميصه : اقل*عي

قمر بصدمه : اي

رعد : بقووووول اقلع*ييييي


هل سيستمر عذاب هذه المسكينه... لا أري سوي سجينه حكم عليها لا اكثر 💔



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS