رواية ضربت أمي علشان أرضي حماتي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

رواية ضربت أمي علشان أرضي حماتي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده 

رواية ضربت أمي علشان أرضي حماتي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده 


وفي الوقت ده حماتي قالت 

الحما 

بقولك اي با حبيبي الكلام ده سابق ل أوانه

ركز بس انت هتعمل اي بكره في البلد 


يوسف 

أنا من رأي اخليها تروح لوحدها وأنها 

مش تقول ليهم اي حاجه ولما يرجعوا يعرفوا 

كل حاجه 


الحما

هو انت هتفضل كده لحد امتي يا واد 

اسمع كلامي لازم أهلها كلهم يعرفوا 

اللي حصل علشان محدش يقدر يقف 

جنبها في اي حاجه مش عايزه امها واختها 

بس اللي يقلبوا عليها عايزه عمها كمان 


يوسف 

اللي تشوفي ألمهم الشقه حلوه اوي يا ماما 

وفرحان بيها 


الحما 

كويس انك فتحت معايا الحوار ده انا 

عرفت ان الشقه ب اسمها لازم بكره 

تكتبها ب اسمك 


.يوسف 

مش عايز يا ماما تفتكر ان انا داخله علي طمع 

اهدي مش كله ورا بعضه 


الحما 

يا واد انت مش عارف رد فعلهم بكره 

هيكون عامل ازاي انت لازم تكون عامل 

كل حساباتك 


يوسف 

عندك حق لما ادخل بقي انام علشان بكره 

ورانا مشوار كبير هو انتي جايه معاكي 


.الحما 

لا لا مش هينفع اجي سبيني انا هنا 

ارنب الدنيا ليكم وبعدها سافرنا البلد 

وكان عمي وماما ومريم وفاروق قاعدين 

علي الاكل 


يوسف راح اقعد 

والله يا حماتي كنت عارف انك بتحبني 

جاي علي الاكل مظبوط وبعدها ماما 

قامت وقفت وقالت 


الام 

نعم اي حماتك دي وبعدين انت اي 

اللي جابك هنا والكل كان مركز 


يوسف 

جاي مع مراتي يا حماتي اصل انتي متعرفيش 

مش مروه جت ليا البيت وقالت أنا مقدرش 

اعيش من غيرك يا يوسف لازم تتجوزني انهارده 


الام 

اي الكلام الفارغ ده ردي يا زفته انتي عملتي 

كده بصحيح  في الوقت ده روحت ورا 

يوسف وقولت 


مروه 

قولتك كام مره يا ماما انا مش هينفع 

اسيب يوسف انا بحبه ومش هقدر 

اعيش من غيرو وجه فاروق جنبي وقال 


فاروق

من ورا اهلك ازاي اي ملكيش اهل 

ازاي تعملي كده 


يوسف 

بقولك اي يا شبح المنطقه انت أهدي كده 

وقولت هديت وملكيش دعوه بمراتي 

انت سامع ولا لا انا جاي هنا علشان امضي 

علي الورق 


العم 

بصفتك اي بقي معلش 


يوسف 

اصل انا نسيت اقولك يا عمي مش مروه 

مراتي مضيت ليا علي توكيل أن اكون 

مسؤال عن مالها 


فاروق 

واحنا مش ناوين نبيع بقي 


يوسف

حقك يا كبير اشتري مننا بقي بقولكم اي .انا جاي من سفر ومحتاج ارتاح مافيش اوضه نرتاح 

فيها وبعدها طلعنا الاوضه 

وماما اقعدت وقالت 


الام 

اه قلبي مش قادره معقول بنتي تعمل 

فيا كده 


مريم

طول عمري بقول البت دي برويه 

بس مكنتش اتوقع انها تعمل كده 


الام 

انا لازم ابلغ عنه البوليس لان اكيد الواد 

ده ضحك عليا 


فاروق 

ولا هتقدري تعملي معاه حاجه ده جوزها 

علي سنه الله ورسوله 


الام 

خالص ياربي اتفضحت كده 


مريم 

بقولك اي يا ماما بعد اللي حصل ده هي 

ولا اختي ولا اعرفها وبعدها روحنا البيت 

وكانت حماتي وافقه علي السلم 

ودهنت السلم وحطيانه اسود 


مريم 

انتي يا ست انتي اي القرف ده مين 

اللي قالك تعملي كده 


الحما 

جرا اي يا حبيبتي شقه ابني واعمل 

عندها اللي انا عايزه وفي الوقت ده 

ماما بصت ليا وقالت 


.الام 

حتي الشقه كتبتيها ليه بكره

تندمي علي اللي اللي عملتي ده 


مروه 

ماما انا عملت اللي انا عايزه 


الام 

مسمعش منك كلمه ماما دي تاني انتي 

فاهمه ولا لا يلا يا مريم وبعدها مريم 

دخلت الاوضه 


الحما

تعالو يا حبايب قلبي نطلع شقتنا وبعدها 

طلعنا 


مروه 

مكنش ينفع اللي عملتي ده يا ماما

كنتي اصبري شويه بس 


يوسف 

جرا اي هو انتي صوتك هيعلي علي ماما 

ولا اي بقولك اي يابت انتي اللزمي 

حدودك مع ماما 


الحما 

براحه يا يوسف هي مش هتتكررها تاني 

بقولك اي لا مروه انا بحبك متخلنيش اقلب 

عليكي 


مروه 

اي طريقه الكلام ده من أمتي يا حماتي 


الحما 

من هنا ورايح يا عنيا وبقولك اي مافيش نوم 

جمب يوسف من انهارده مكانك في المطبخ 


مروه 

مطبخ اي اللي انام فيه انتي مش عارفه 

بتتكلمي مع مين 


الحما 

مش عجبك يا حبيبتي انزلي نامي عن 

امك تحت يلا يا حبيبتي الباب يفوت جمل 

وبعدها خرجتني برا الشقه وخرج 

يوسف 


يوسف 

اي اللي عملتي ده يا ماما هو انا عايز 

مشاكل الفتره دي ازاي تخليها تنزل 


الحما 

مس هقدر تنزل اكيد هتقعد علي 

السلم شويه وبعدين فتح ليها 

روح نام انت يا حبيبي 


يوسف 

انتي حره انا كده كده مش عايزه 

تكون معايا انهارده وبعدها دخل الاوضه 

وطلع الخط وكلم مريم 


مريم

ازيك يا احمد عامل اي عامله ارن 

عليك تلفونك عالطول مقفول ليه 


يوسف 

معلش والله كنت في الشغل سامحني 

مال صوتك يا مريم حاسس ان فيه حاجه 


مريم 

ابدا عندنا مشكله في البيت كده بس ربنا 

يحلها 


يوسف 

طيب لو عايزه تتكلمي انا سامعك اتكلمي


مريم 

لا معلش اصل انا مخنوقه انا اصلا كنت متصله 

بيك علشان مخنوقه 


يوسف

مش اكتر مني والله وبقالي فتره 

نفسي اشوفك بس خايف اقولك تزعلي 


مريم 

طيب مانا قولتك عايزه اشوفك وقولت 

لما انزل القاهره هجيلك 


يوسف 

لا صورتك بصراحه انتي وحشاني اوي 

والله وارجوكي بلاس ترفضي 


مريم 

لا طبعا انا مينفعش اعمل كده احمد 

الحوار ده لو بتحبني اياك تتكلم فيه تاني 


يوسف

كنت عارف انك هتقولي لا مع السلامه 

وبعدها قفل وفضلت ترن عليه مش بيرد 

بعدها بعتت ليه صورتها وهي في البيت وقالت 


مريم 

ارجوك بجد انا مخنوقه اوي الفتره دي 

خليك جنبي يا حبيبي وبعدها قفلت الفون 

وتاني يوم صحيت الحما وكانت خارجه من الصاله 

وخرج يوسف 


يوسف 

صباح الخير يا ماما خلي البت دي تعمل الاكل بسرعه انا مستعجل


الحما 

ياخبر ده انا نسيت افتحلها امبارح 

الجو ساقعه اوي 


يوسف 

وافرضي. حد كان طالع يا ماما وشافها 

افتحي بسرعه وفتحت وبعدها دخلت وقولت 


مروه 

معقول بعد اللي عملته معاكوا تعملوا فيا 

كده انا عملت فيكم اي 


يوسف 

بقولك اي ادخلي حضري الفطار انا مش 

عايز رغي كتير


الحما 

مالك يابت عامله تترعشي

كده ليه 


مروه 

علشان انتي عارفه ان مش هقدر 

انزل لماما عملتي فيا كده 

مش معقول والله 


الحما 

خلاص ياختي ادخلي وانتي بتعملي 

الفطار ابقي اقفي قدام البتوجاز شويه 

علشان تدفي وبعدها دخلت 


وفي شقه ماما كانت قاعده في الصاله

عامله تعيط وخرجت مريم 


مريم 

مالك يا ماما فيه اي عامله تعيطتي ليه 

كده هي اللي جبته لنفسها يا ماما تشرب بقي 


الام 

يابنتي والله ده متجوزها علشان الفلوس 

وبس وانا خايفه عليها لأن حاسه ان هيطلع 

عين اختك 


مريم 

يبقي جت من عند ربنا يا ماما بقي هي 

اللي تشرب بقي المهم انا عايزكي 

تكوني عالطول قافله باب الشقه عليكي 

انا مش ضامنه ممكن يعملوا معاكي اي 

انا نازله دلوقتي 


وفعلا خرجت وعدا كام يوم وكانت .حماتي 

وافقه علي السلم وانا بكنسه


الحما 

جرا اي يا عره البنات كل ده في السلم عارفه 

لو عرفت انك دخلتي عند امك متعرفيش 

انا هعمل فيكي اي 


مروه 

وطي صوتك يا حماتي ارجوكي مش عايزه 

حد يسمع صوتك 


الحما 

ليه مش عايزه امك تعرف ان متساقه 

زي الحمير مهو لازم واحده غبيه زيك 

يحصل معاها كده ولو عندك راجل 

في عليتك انا عايزه اشوفه


مروه 

طيب حقك عليا بالله عليكي وطي صوتك 

شويه مينفعش اللي بتعملي ده 


الحما 

طيب طلعي فوق يا حليتها يلا اغسلي 

السجاد وخلصي كل الشغل اللي وراكي

وبعدها طلعت 


وكانت ماما وافقه وسامعه وخرجت مريم 


مريم 

رايحه فين يا ماما خدي هنا 


الام 

سيبيني اطلع اربيها الوليه اللي فوق دي مش شايفه عماله تعمل ايه في اختك


مريم 

يا ماما هي اللي جابته لنفسها وهم بيعملوا كل ده علشان تطلعوا يعملوا معاكي مشكله لو سمحت ملكيش دعوه بالحوار ده خالص


الام 

اختك صعبانه عليا رغم اللي عملتوا في نفسها 

بس صعبت عليا 


مريم 

ما يصعبش عليكي يا غالي يا ماما اذا كان هي اللي راضيه على نفسها ان يحصل فيها كل ده

ارجوكي اعملي نفسك مش سامعه حاجه 


الام 

منها لله علي اللي عملته في نفسها 

قبل ما تكون عملته فينا احنا 


وعدا 9شهور وانا كنت حامل وخلفت 

وفي يوم ده كنت داخله شقتي شايله بنت 

وحماتي بنت 


الحما 

 يا شيله ويا دي الحطه روحنا على جمل ورجعنا على قطه والله يا اختي لو كنت عارفه ان انت مخلفه بنتين ما كنت جيت ولا تعبت نفسي ولا جيت معاك


مروه 

فيه اي يا حماتي الحمد لله علي كل اللي ربنا .عايزه 


الحما 

طيب ياختي تعالي لما ندخل البنات 

جوا واعملي حسابك انا مش هروق الشقه كثير اه شدي حلو كده وقومي منها على طول


مروه 

مش كفايه شهور الحمل كلها يا حماتي كنت شغاله على رجلي حرام عليكي يشيلني كم يوم دول بس


الحما 

حرمه عليكي عيشتك يا بت اخرسي خالص وبعدها دخلت بالعيال وماما طلعت 


الام 

ازيك يا ام يوسف عامله اي أنا شفتكم وانتم راجعين من المستشفى قولت هتطلع اطمن على مروه واشوف عيالها


الحما 

حبيبتي قبل ما تدخلي الشقه دي لازم تتصلي بيا وتستاذنيني الاول وتقوليلي اطلع ولا لا


الحما 

طيب سبني اطمن علي بنتي وبعدين قولي 

اللي انتي عايزه 


الحما 

جرا اي يا وليه هو انتي معندكيش دم بنتك 

قالت مش عايزه تشوف وشكم تاني طالعه 

بكل بجاحه ليه 


الام 

والله انا مش عارفه مين فينا اللي بجح قاعده في بيتي وبتتحكمي كمان


الحما 

بيتك اي يا ام بيتك يا اللي خلفتك 

كلها عار ياللي بنتك رمتك اول 

لما ابني قالها عايزها خلفه زباله بعيد 

عنك 

وفي الوقت ده ماما قلعت الشبشب وقربت 

من حماتي وعملت 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا



الحلقه الاخيره من هنا




بداية الروايه من هنا




انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا



🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS