رواية ((المشعوذة الصغيرة ))✍نجلاء فتحي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون حصريه وجديده
![]() |
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اشرقت شمس جديدة على أبطالنا
فى غرفة مكتب رحيم داخل القصر استيقظ من النوم
وقال اةةة ظهرى ايه النومة الزفت دى و ذهب إلى الأعلى
وامسك مقبض غرفتة لكن تذكر تلك البشعة التى تسكن
غرفتة فأغمض عينة لكى يهدأ شوية و ذهب إلى غرفة
بجوارها لكى يأخذ حمام وأخذ منشفة وأخذ يشم
ملابسة وقال اععععع بقيت ريحتى زيها ثم ذهب إلى
الحمام ٠
_________________________
""فى غرفة نوم دموع ""
دموع صحيت من النوم لاقت فى بنت معاها فى الغرفة
وكانت نايمة على الكنبة استغربت وراحت علشان تصحيها
بقلم نجلاء فتحى وقالت لنفسها، هو فين بطلى الخارق مين
دى ٠وبقت تهزها
سعيدة / اوووف سيبنى شوية ياماااا اللة
دموع/ هزتها لكى تنتبة بس المرة دى أقوى
سعيدة/ قامت مفزوعة من النوم واول لما شافت دموع
صرخت ووقعت على الأرض وقالت انصرف اعوذ بالله من
الشيطان الرجيم ااةةة ياماااا
دموع/ شاورت لها انها تهدى لأنها عارفة ان شكلها يخوف
وبعد وقت أصبحت سعيدة ودموع إلى حد ما متفاهمين
والدموع اخذت شاور بمساعدة سعيدة لأنها مش عارفة
تستعمل الحمام ولابست من هدوم رحيم وذهبت سعيدة
تبحث عن رحيم علشان يشوف دموع هو صحيح لسة
جمالها مش ظاهر بس احسن من الاول
سعيدة / رحيم بية دموع جاهزة
رحيم/ وهو مازال وجهة فى الفون دموع مين
سعيدة / البنت اللى انا جاية علشانها
رحيم/ اممممم انا نسيت خالص تمام روحى انتى وانا
وراكى على طول
وبالفعل بقلم نجلاء فتحى ذهب رحيم الى غرفتها وجلس
على حرف السرير فى انتظار خروجها من الحمام
رحيم/ سعيدة خلى الزفتة دى تخرج مش فاضى لل****
سعيدة/ انصدمت من اللفظ اللى اخرجة رحيم ،احم ثوانى
يا دكتور
رحيم/ جلس بملل وقال شاور اية بس دى عايزة ماية نار
علشان وسكت لما٠٠٠٠٠٠
________________________
الكاتبة نجلاء فتحى
________________________
""فى القرية ""
ناجى / جومى يا بت من جارى
البنت/ فى اية دلوجتى يا سى ناجى
ناجى/ جرفان منك أخفى من وشى دلوجتى
البنت/ هو دة جزاتى يا سى ناجى مش طايجنى
ناجى / قام من على السرير 🤭خلاص ياختى اهو انا اللى
جايم
البنت/ طبعا ماهو انا اللى غبية فاكر فاكر لما كنت
بتجرى ورايا وجولت لازم يحصل اكدة اكدة انتى مارتى
ناجى/ اهو انتى جولتى غبية ومين بجا اللى جالك حكاية
مارتى دى انا يوم ما اتجوز اتجوز جواز شرعى من ***
البنت/ نزلت إلى مستواها فى الأرض وقالت احب على
رجلك اكتب عليا وبعدين طلجنى واللة ماعتشوف وشى
تانى احب على رجلك دا أنا بنت خالتك حرام عليك
ناجى/ ماسكها من شعرها وقال كنت غصبت عليكى ما
كلة بمزاجك وانتى لحد اخر لحظة جولتى موافجة
عاملة مناحة لية عاد اقسم بالله لو اللى حصل هنا
فى العشة حد عرف بة لكون ج٠ت٠ل٠ك سامعة وزقها
فى الأرض وخرج يصفر
البنت/ يا مرى يا مرى نجول اية لابويا منك للة يا ناجى
وانتى يا خالتى لما عرفتني انى عابجا مرتة واللة يا ناجى
لو ماكتبتش عليا لكون٠٠٠٠٠٠
________________________
""فى البيت عند ناجى ""
الام/ كنت فين يا والدى
ناجى / كنت عالجهوة
الام/ فين صفية بنت خالتك
ناجى/ انا ايش عارفنى
الام/ ماهى كانت معاك فى البر الغربى
ناجى/ بلع ريقة وقال ماحصلش
الام/ ماشى المهم كتب كتابك بعد سبوع من دلوجتى
ناجى/ بفرحة بجد يا ماااااا لاجيتى دموع
الام/ يادى النيلة دموع تانى اووووف كتب كتابك
على صفية بنت خالتك
ناجى / نعمممممممممم دى مش ب٠٠ وسكت
الام/ انطج جول مش اية
ناجى / سابها وخرج برة البيت
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐المشعوذة الصغيرة ✍نجلاء فتحى💐
💐البارت ١٧ 💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
⬅️فى قصر رحيم ➡️
"" فى غرفة نومة اللى أصبحت لدموع ""
جلس رحيم على حرف السرير علشان يشوف المتطفلة
اللى اقتحمت حياتة وبعد وقت من الانتظار خرجت دموع
من الحمام وهى مكسوفة لأنها كانت لابسة ملابس رحيم
لحد ما سعيدة تشترى لها ملابس وكانت عبارة عن بنطلون
اسود وتى شيرت اسود وشعرها متصفف ولو كان وجهها
بحال بقلم نجلاء فتحى افضل لكان اكتمل القمر
رحيم/ لم يركز معها كل اللى لفت نظرة ان ملكة القذارة بعد
ما احتلت غرفتة احتلك ملابسة وهنا ظهر رحيم لأول مرة
على حقيقتة امام دموع ولم يرحم انها طفلة وقام وقف
وزق سعيدة خارج الغرفة وأغلق الغرفة علية هو ودموع
وقام بخلع جاكت بدلتة ورماه بأهمال ثم ساعتة أيضا
ورفع أكمام القميص الى أعلى وابتسم لها
دموع/ بلعت ريقها وبقت تنظر الى الجاكت اللى مرمى
على الأرض ثم تنظر إلية وترجع للوراء بخطوات بطيئة
هى ترجع وهو يتقدم نحوها
رحيم/ بقا انا على اخر الزمن بت تدخل حياتى وتنام فى
غرفتى وتلبس من لابس انا بقرف منكم اووووووووى
دموع/ هى مش سامعة حاجة بس من طريقتة مرعوبة
وبدأت ترجع للخلف
رحيم/ مد ايدة ولسة عايمسكها من شعرها ،،دموع بخفة
جات تهرب وقعت غضب عنها على السرير ورحيم فوقها
غصب عنه 🤭🤭بقلم نجلاء فتحى
دموع/ غمضت عيونها بقوة وامسكت بالياقة قميصة و
تهز رأسها بالرفض وتهز نفسها بالقوة
رحيم/ استغرب رد فعلها ولانة خبير بعد عنها بسرعة و
هى مازالت على وضعها من الهياج والغضب وضع يدة على
خصرة واخذ نفس لكى يهدأ وعايز يفسر لية لما بيقرب
بتعمل كدة مع ان دة كان غصب مش قاصد وبسرعة
جلس على الأرض أمامها وحاول يطمنها ولكنها لم تستجيب
وبعد وقت هدأت دموع ولان دكتور عرف انها دخلت
فى مرحلة صدمة فاخرج من الغرفة وانطلق الى مكان
ما وهو يشعر انة السبب لماذا وهو لم يقصد أيعقل انها
تعرضت لهذا الموقف من قبل عند هذة النقطة شعر بنار
داخلة لكنة تجاهلة وذهب فى مكان يفعل فية ما حرمة
اللة (( اللهم احفظنا من الحرام وارزقنا بالحلال يارب ))
➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿
⬅️فى البلد ➡️
"" فى العشة ""
صفية / لسة مصمم انك مش تتجوزنى
ناجى/ انتى ايه اللى جابك هنا ايه ماعندكيش كرامة
صفية/ لا معاك ماعنديش يا أبن خالتى انا عاشجاك
ناجى/ اووووف بلاش الكلام دى اللى بيحب حد بيحافظ علية
صفية / المفروض انا اللى نجول الجملة دى
ناجى/ اسمعى لآخر مرة بجولك انى جولت لكى كفاية وبس
جولتى كمل انا بحبك وانا فرصة وجاتلى نجول لا ضعفت
وضعفى بمزاجك وانتى كبيرة مش قاصر
صفية / انا وثقت فيك و٠٠
ناجى / اخرسى لو كل بنت بتحب واحد وتعمل كدة يبجا
الدنيا باظت غوررررررررررى من هنا
صفية / انا بنت خالتك لعلمك خالتى جالت أنى مرتك يا
ناجى فاهم يعنى اية مرتك
ناجى / هههههههههههه وخالتك دى اللى هى امى لما تعرف انك
مش *** عات*جت*لك
صفية / بس ما حدش جرب لى غيرك
ناجى / اثبتي وزقها برة العشة تحت صراخ وتوسل صفية انة
يتجوزها
ناجى/ ياخربيتك طيرتي النفاسين دموع اةةةةةة انتى فين
ولا صفية ولا غيرها دموع هى البطل واغمض عينة وسرح
مع شيطانة
➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿
⬅️فى القاهرة ➡️
فى منزل 🤫🤭
بنت/ مالك يا رحيم بية لعلمك عادى يا دكتور بتحصل قالتها بسخرية
رحيم / اة يا بنت ********كلكم ********* انا رحيم يا روح
امك و تخيل امامة دموع وانهال على تلك المسكينة بالضرب
والشتايم لكن توقف
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐المشعوذة الصغيرة ✍نجلاء فتحى 💐
💐البارت 18 💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
⬅️فى القاهرة ➡️
"" داخل المنزل 🔞""
البنت/ عادى يا دكتور بتحصل فى ناس كتير كدة ابقا
روح لدكتور يا يا دكتور قالتها بنبرة سخرية
رحيم/ ماسكها من شعرها بقوة وقال اوعى تنطقى
بحرف برة الأوضة دى انا رحيم يا ****** فاهمة
يعنى اية رحيم اللى حصل دة انا مليش مزاج
غوررررررررررى
البنت/ تقربت منة بدلع طيب حاضر بس قبل ما اغور
محتاجة فلوس امممم
رحيم / بقرف منها ok مع انى ماعملتش حاجة وأخرج
لها فلوس كثير اوى ورماهم فى وجهها
البنت/ من كثرة الفلوس اللى رماها لها نزلت فى الأرض
تلم الفلوس بفرحة وتقول دى فلوس كثير اوى يا بية
امال لو عملت عاتدفع كام الظاهر اللى عندة ***،**** ذى
حضرتك ايدة فرطة
رحيم/ بعد ما كان مستمتع بذلها واهانتها لما رمى الفلوس
فى الأرض وهذا هو هدفة ذل الأنثى لان عند ذهابة
لمثل تلك الأماكن بيثبت لنفسة انه صح وان الأنثى واحد
،انقض عليها وهو يتخيل دموع امامة وبكل ما أتى من قوة
انهال عليها بالضرب و الشتائم كأنه اخذ رخصة بعد ما
ذكرتة واهانت ر٠ج٠و٠ل٠ت٠ة لكن توقف لما انتية انها
ليست دموع وانها تلك المسكينة التى أصبحت فاقدة
للوعى نفخ بعصبية وحملها وخرج بيها من الغرفة بل من
الشقة تحت انظار الحاضرين فلا احد يعلق لان معروف
عن رحيم انة عنيف وحتى لما كان بيضربها لم يتجرأ
احد على دخول الغرفة لكن الغريب الذى اذهل الحاضرين
انة لأول مرة بالنسبالهم انة يحمل أنثى ويساعدها وانة
دايما يخرج ويدفع فلوس لصاحبة المكان لكى تعالج البنت ،
وذهب بيها الى مستشفى لكى تتعالج
(لحظة هل رحيم فى طريقة الى التغير رأيكم 🤔)
----------------
وصل بسيارتة امام القصر ثم نظر الى غرفتة الى هى أصبحت
غرفة دموع بالقوة ثم اكمل طريقة نحو فندق فهو يشعر
باالاحراج امامة وبعد وقت وصل الفندق
""غرفة الفندق ""
رحيم/ هو ليييييييية جيت هنا خلاص مافيش غير أوضة
واحدة فى القصر ليييييييية محرج نقابلها اوووووف
اهدى يا رحيم دى أنثى الموقف دة غصب امال لو عرفتنى
على حقيقتى اللى نفعك يا قرف انتى انك بشعة هو لية
انا عايز اطمن عليها اوووف ولية انا ساعدت البنت دلوقتى
طبعآ بعد ما نقذت البشعة دى اظاهر اتعوت اساعد
لااااااااااااا مستحيل كلهم واحد وبقا يكسر فى الغرفة
وبعد وقت جلس فى الأرض بتعب وإهمال وشارد فى
الماضى ،،فاق من شرودة على صوت الفون وبعد إنهاء
المكالمه اتصل على سليمان مدير القصر وطلب يجهز لة
حقيبة لانة بقلم نجلاء فتحى مسافر ٦ شهور وجلب
الحقيبة والأوراق فى الفندق وكان عندة رغبة قوية
انة يعرف اخبار دموع لكنة رفض بشدة وحتى سليمان لما
ذكر ماذا يفعل مع سعيدة ودموع أعطى لة الأمر وأغلق
الخط دون سماع رد
➰➰➰➰➰➰➰➰➰➰
⬅️فى القرية ➡️
"" فى منزل ناجى ""
ناجى / مش موافج يا ماااااا مش كل شوية صفية صفية
الام/ انا مش عارفة ايه اللى غير رأيك كدة مش انت
وافجت
ناجى / ايوة ياماااا وافجت انها تكون مرتى جدام الخلق
لكن دموع لازم اتجوزها شكلك نسيتى الاتفاج
الام/ طبعا بقا الحكاية كدة مش عانخلص من المشعوذة
دى جولت ميت مرة بنت عمك مشعوذة ذى امها واللهم
احفظنا خدوها صدجنى يا ضنايا صدج امك اللى تنفعك
صفية مالها دى ادب وجمال وانت اول بختها وتبجا تربيها
على يدك
ناجى/ ضحك على اخر جملة ذكرتها أمة ،، اسمعى كانت
تنفعنى دلوجتى لااااااا والف لاااااااا
الام/ لية كفاية انها بنت
ناجى/ هههههههههههه اممممم مافيش حاجة بتفضل على
حالها ابجا اسألى الجطة المغمضة هى لية مصممة
تتجوزنى وخرج يصفر من المنزل
الام/ يجصد ايه بالكلام ده معجول يكون لا صفية مش بت
اختى لا دى بتى انا اللى اللى ربتها بتى اللى لو فى ضيجة
هى و ناجى ابنى اختار انقذها بقلم نجلاء فتحى هى صفية
متربية وتربية يدى
لا لا انا لازم اسأل صفية ولو جالت غير الحجيجة عاتأكد
بنفسى واستعدت للذهاب لصفية
_________________
صفية / ازيك يا خالتى
ام ناجى/ بخير يا بتى اسمعى من غير لف ولا دوران ناجى
مش موافج انة يتجوزك وعلشان اكدة عانجوزك احسن منة
وعريسك موجود قالتها بخبث
صفية / قامت اغلقت الباب و اترمت تحت رجل خالتها
وأخذت تبكى فى وقت لم ينفع فية البكاء ،،ابوس رجلك
يا خالتى لازم اتجوز ناجى ما ينفعش اتجوز حد غيرة
الام/ وقد تملك القلق قلبها وقالت بنبرة توتر تقصدى اية
انطجى يا بت
صفية/ انا يا خالتى *******😭😭😭😭😭
ام ناجى / يا مرى يا مرى اة يا ف**** لية عملتى كدة وانا
نجول لية رفض الجواز ناجى كان وافج لييييييييية و
انهالت عليها بالضرب كأنها ام وبنتها فى مشكلة ثم بعدت
عنها واختل توازنها ووقعت على الأرض فاقدة للوعى
صفية / يالهووووووووى خالتى فوجى الحجونا ااااااا
➰➰➰➰➰➰➰➰
(مر ٦ أشهر على أبطالنا )
ناجى اتجوز صفية لكنة غصب لما علم خبر حملها بضغط
من الام ولم يعرف احد بموضوع اللى صار بين صفية
وناجى غير ام ناجى فقط وتم الزواج فى اول شهر حمل
صفية وكان كتب كتاب بدون فرح وكانت الحجة أدام اهل
البلد ماينفعش نعمل فرح وبنت عم العريس مختفية
وذهبت صفية للعيش مع ناجى وأمة فى بيتة لكن علاقتها
بناجى بكل الطرق تحاول تصلح ما افسدة شيطانها اما ناجى
فهو الزوج المثالي امام الناس اما داخل المنزل شتى
الإهانة تتلقها منة ودايما يحسسها ان ابنة اللى لسة مش أتى
الى الدنيا مش ابنة ومازال تعلقة بدموع يزيد يوم بعد يوم
والبلد مافيهاش غير حكاية المشعوذة دموع اللى اختفت
حتى أصبحت دموع حكاية بيخوفوا فيها الأطفال بقلم نجلاء فتحى
-------------
بعد غياب ٦ أشهر وصل رحيم القصر لكن انتبة على بنت ذو
شعر ذهبى لة سحر خاص مع اشاعه الشمش القى بشنطة
سفرة وذهب اليها فى الحديقة
المشعوذة الصغيرة 🌸
🌸✍نجلاء فتحى 🌸
🌸البارت 19 🌸
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
"فى القاهرة " فى قصر رحيم ""
بعد غياب ٦ شهور وصل رحيم الى قصرة واثناء صعودة على
السلم لفت انتباة فتاه شعرها طويل لونة يسحر مع اشاعه الشمش
كانة فى اندماج بينهم القى شنطتة فى الأرض وذهب اليها بقلم
نجلاء فتحى بعد تجاهل مشاعرة فمن تتجرأ وتقف فى حديقة
قصرة
دموع/ كانت ترتدى بنطلون اسود وعلية بلوزة سودة نصف كم
وتاركه لشعرها العنان فقد ذاد طولة وكانت تقف وتلعب بالقطة
ولم تنتبة للواقف خلفها فاغمضت عيونها لأنها شمت برفانة
واعتقدت انها تتخيل وجودة
رحيم /انتى يا آنسة يا اللى واخدة راحتك فى بيتى ممنوع دخول
أنثى رغم البشعة اللى فوق والق٠٠ و😲😲 وكان فى حالة صدمة
لان بالصدفة دموع لفت ليه دموع شهقت وطلعت تجرى على فوق
لأنها عرفت انة برفانة حقيقة مش خيال
رحيم / اتنبة وبص يمين وشمال لم يوجد أحد فقال احم اظاهر
من قلة النوم وضعط الشغل الواحد بيشوف اخخخ جنيات قمر
معقول فى شعر وعيون كدة اظاهر الجنينة سكنت حديقة قصرى
اوووف قمر بنت اللذينة احم وتوجهة الى داخل القصر وعدى على
غرفتة اللى فيها دموع وبثق عليها وقال بصوت عالى لانة عارف
انها لم تسمع البشاعة فوق والجمال تحت وذهب الى غرفة
بجوارها
فى نفس الوقت كانت سعيدة مع دموع فى غرفتها
دموع / خلال٦ شهور اتعلمت الإشارة باعجوبة لأنها ذكية اتعلمت
بسرعة بفضل سعيدة وحرفيا اتغيرت فى كل حاجة ،
🌸الحوار بالاشارة 🌸
سعيدة/ مالك
دموع/ رحيم وصل
سعيدة/بجد استر يارب بس انتى خايفة لية
دموع/ شافنى وانا خوفت
سعيدة/ بس اكيد مش عايعرفك انتى شكلك اتغير
دموع/ لسة عاتتكلم لاقت سعيدة تركزها على الباب فاشورت لها
عايزة تعرف هى بتنظر للباب لية
سعيدة/ ترجمت لها ما سمعتة من صقر
دموع/ بغضب 🥺🥺وقالت لنفسها انا بشعة بس اللى بقلم نجلاء
فتحى شافها تحت واللى بيقول عليها بشعة الاثنين واحد وهى
اول مرة تعرف ان رحيم بيقول عليها بشعة
((امال لما تعرفى كلام اللى بيقولوا
عليكى من يوم ما شافك عاتعملى ايه))
لكن قررت انها تشتغلة شوية وتستغل سعيدة علشان تترجم
واتفقت مع سعيدة على خطة
للتوضيح
دموع مع التغذية والراحة ظهر جمالها بل ذاد وتعلمت الإشارة وفن
الاتكيت وهى كانت لديها الرغبة فى التعلم لكى تلفت نظر الدكتور
رحيم لكن لما عرفت انة بيقول عليها بشعة وعرفت انة عدو
الأنثى قررت انها تساعدة بس بطريقتها
____________
""فى القرية بيت ناجى ""
اخلصى كل دة بتعملى اية افتحى الباب عايز اتخمد بقولك افتحى
صفية/ لا مش عافتح يا ناجى روح كمل سهر برة ونام مكان ما
كنت فية
تصبح على خير يا بن خالتى ويا ابو ولدى
ناجى / هى بقت كدة ماشى والله لنعرفك مين ناجى يا صفية
الكلب اتمسكنتى لما اتمكنتى
صفية / بالداخل هو انت لسة شوفت حاجة كنت غبية لما سلمتك
نفسى وفرحت انك اتجوزتنى وفرحتى الكبيرة لما عرفت انى
حامل كل دة طلع وهم بلا حب بلا زفت انا حبيتك يا ناجى وانت
بتعشق دموع يبقا تتربى من اول وجديد وعادوس على قلبى
بالجزمة وأخذت تبكى على حالها
_______________
""فى القاهرة فى قصر رحيم ""
دموع / اخذت الغرفة ذهابا واياب بقلم
نجلاء فتحى ومحتارة تعمل اية وعايزة تشوفة لانة حاسة معاة
بالأمان وعايزة تشكرة وفجأه صقفت وفتحت الدولاب اللى فية
ملابسها بدل ملابس رحيم لان رحيم كان عايز غرفتة ودموع
رفضت فاترك لها الغرفة غصب ، وبعد وقت نظرت دموع الى
نفسها فى المراية وابتسمت بخبث ونظرت الى سعيدة وجدتها فى
سابع نومة قامت بسحب الغطاء عليها وطبعت قبلة رقيقة على
خدها وشكرتها بينها و بين نفسها وتوجهت الى غرفة رحيم
وأصبح الوقت بعد منتصف الليل
____________
""فى غرفة رحيم ""
دخلت دموع غرفة رحيم وجلس بجوارة على السرير بخوف لأن
سعيدة قالت لها ماذا يفعل رحيم مع البنات ووضعت اديها الرقيقة
على ملامح وشة كأنها تحفظها او ترسها وفجأة 🤫🤭
___________
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 ..المشعوذة الصغيرة ✍نجلاء فتحى 🌸
🌸البارت 20 🌸
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{ فى غرفة نوم رحيم}
دخلت دموع الغرفة وجلس بجوارة على السرير بخوف
لأن سعيدة قالت لها ماذا يفعل رحيم مع البنات
ووضعت اديها الرقيقة على ملامح وشة كأنها تحفظها
او ترسمها وفجأة كانت فى حضن رحيم 🤭
رحيم / قال بنبرة يغلب عليها آثار النوم انتى ظهرتى تانى
هو انتى اللى شوفتك الصبح فى الحديقة وكان محاصرها
ب زراعة تعرفى انك اجمل بنت شوفتها انتى جنية بس
ازاى تظهرى بالنهار عنيكى فيهم سحر غريب حتى شعرك
اللى جننى دة واخذ يستنشق شعرها ويقول حاسس انى
اعرفك وحاول 🔞
دموع / انتبهت للوضع وزفتة وكانت عاتتدخل فى حالة
الرعب لكن تغلبت على خوفها وقررت تساعدة وهى مش
سمعت قال اية عقلها صور انة عايعمل فيها ذى البنات اللى
سعيدة حزرتها منه وخرجت برة الغرفة على الفور
رحيم / وقع على الأرض ووضع يدة على صدرة مكان
ضرب دموع وقال اةة اللى بقلم نجلاء فتحى وقعنى على الأرض ولية فى ألم
فى صدرى وقام من على الأرض واستعد لينام بس تذكر ما
حدث بينة وبين الجنية وقال اما حتة حلم عنب بس الظاهر
الجنية دى من عائلة محافظة هو انا لحقت اممم يمكن هى
اللى وقعتنى ههههههههههههه احلى جنية شوفتها فى حياتى
وحاول ينام علشان يشوفها تانى
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{ فى غرفة دموع }
دخلت غرفتها وجلست على السرير و حاطة اديها على
وجهها من الكسوف وقلبها يدق بسرعة من مشاعر اول مرة
تتعرض لها لكن فرت دمعة من عنيها لأنها شافت انة
بيتكلم لكن كانت عايزة تعرف بيقول اية لما شافها وأخذت
تبكى لحد مانامت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عدت إيام كثير اوى اوى على أبطالنا
رحيم من ساعت لما رجع من السفر رافض يسمع اى شىء عن
دموع وفى نفس الوقت كل لما يقرر يخرجها برة حياتة
يشعر بشيء داخلى يرفض ف قرر انة يتجاهل وجودها وكل
تركيزة مع الجنية اللى ظهرت لة مرتين وطبعا صفية
خلفت ٣ اولاد ذكور توأم ملحوظة دموع من ساعت ما
دخلت القصر ماخرجتش برة فى الشارع مش محبوسة لا
هى عايزة تفضل فى امان رحيم
《 اللهم ارزق كل مشتاق بالذرية الصالحة يا رحيم ولطيف بعبادك يا رب ، اللهم آمين 🙏🙏》
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وفى يوم دموع كانت تقف فى شرفة غرفتها فاوجدت رحيم
فى الاسفل وكأنة بيبحث عن شىء ف قررت أن تنفذ
مخططها بقلم نجلاء فتحى ونزلت الى الاسفل فى الحديقة
وسعيدة معها سعيدة كانت فرحانة فى رحيم علشان كل
لما يشوفها يقول لها زرقا لأن سعيدة كل ملابسها باللون
الأزرق لانة اللون المفضل لها وهى ودموع أصبحوا أصحاب
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{فى حديقة القصر }
دموع تجلس على حرف البسين وكانت تردى فستان ابيض
فضفاض سادة وواسع والمطرز بالكرستال وتركت لشعرها
العنان لأن هى بتحبة مفرود ووضعت علية طوق من الورد
فكان منظرها خرافي خصوصا الكرستال مع ضى القمر
عامل شغل جامد
وسعيدة وقفت فى زاوية علشان تشوف رحيم وتسمعة وتبلغ
دموع بالاشارة لأن لحد الأن دموع مش عارفة رحيم بيقول
عليها غير انها بشعة والبنت اللى شافها فى الجنينة حلوة
بس
رحيم / ابتسم لانة وجد جنيتة كما اطلق عليها وقال
كانت عاتجنن عليكى انت دخلتى غرفتى وانا كنت عايز
احم يعنى سورى وعلى العموم انا اول مرة اعتذر لوحدة بس
انتى جنية فاعادى
دموع/ عنيها مع سعيدة وفهمت كلامة وابتسمت لة
بفرحة انة اعتذر
رحيم / انتى جميلة اوى عايز المسك ينفع
دموع/ قامت بسرعة وشاورت لة لا وزعلت
رحيم / لا انت فاهمتى غلط اقصد انى ارقص معاكى
وعاكون مؤدب ومد ايدة لها وانحنى وقال تسمحى بالرقصة
دى يا جنية رحيم
دموع / فهمت وهز رأسها بمعنى ايوه نبضات قلبها ذاد لما
قال جنية رحيم وكانت نفسها يقول دموع رحيم ووافقت
انها ترقص معاه
سعيدة / شاورت لها ان مافيش موسيقى
دموع / شاورت لرحيم مافيش موسيقى
رحيم / خلى قلبى هو الموسيقى مش انتى جنية اسمعى
قلبى الموسيقى لها وقت وتنتهى والرقصة كمان تنتهى لكن
انا عايز أفضل معاكى وكان حديثة بصدق
دموع / ماكنتش مصدقة
رحيم/ هو لية انتى مش بتردي عليا وبتشورى ذى المشوهة
اللى فوق دى لا اخس ايش جاب لجاب المهم مش مهم
تنطقى المهم انك بين ايدى
دموع/ سعيدة ترجمت لها كلام رحيم وفجأة دموع زقت
رحيم فى البسين وطلعت لة لسانها وعملت لة إشارة انة
عبيط ومجنون وفرت هاربة
رحيم / وهو فى البسين اةةةةة يا بنت المجنونة يا بت المية
ساقعة اقصد يا جنية
اممممممم بس حلو تطفى الناس اللى جوايا واخذ
يغطس وهو مش مصدق انه معة جنيتة الخاصة وسؤال
محير فى ذهنة لماذا غضبت و هو لم ينتبه اليها لأنها
اختفت وراء الشجر
دموع/ لنفسها هو انت فاكرني جنية حلو اووى عاكون ٠٠٠٠٠٠٠
(دموع بقت شريرة صح هههههه)
_________
تابعووووني للروايات الكامله والحصريه
تعليقات
إرسال تعليق