رواية ((المشعوذة الصغيرة ))✍نجلاء فتحى الفصل الحادي عشر والثاني والثالث والرابع والخامس عشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية ((المشعوذة الصغيرة ))✍نجلاء فتحى  الفصل الحادي عشر والثاني والثالث والرابع والخامس عشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية ((المشعوذة الصغيرة ))✍نجلاء فتحى  الفصل الحادي عشر والثاني والثالث والرابع والخامس عشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


((البارت11))

""فى غرفة نوم رحيم ""


بعد ما دموع أجبرت رحيم  انة  يجلس   على  الأرض  بالقوة 


ووضعت   لة  طعام  بأيديها  غصب عنة  فى فمة  دون  استئذان 


وهى  ظلت  تضحك  علية   لكن مع كدمات  وجهها  ليس  مبين 


جمالها  الطبيعى  وكان المشهد كالاتى  رحيم فى حالة صدمة لانة 


عمرة ما جلس فى الأرض ورغم انة جراح مشهور لكن بيقرف 


لدرجة مبالغ فيها وفمة كان  مفتوح والاكل كان فية وهو عقلة


 مش مستوعب ان البنت ملكة القذارة اكلتة بأيديها فى فمة 


ودموع  استغلت  شرودة  واعتقدت   انة  موافق  انه  ياكل  من 


اديها  وكررت  فعلتها اكثر من مرة لكن  رحيم لم  يبلع الطعام  من


 الصدمة  فأصبح الاكل يخرج  من الفم ويقع  على ملابسة   

✍naglaa 

ودموع  كأنها   مهمة   لازم   تخلصها   واتعاملت   معاه  كأنه 


عروسة   لعبة   بتلعب   معاه   


رحيم/ انتبة  للوضع  ونظر  اليها  وجد  ايديها  المتسخة  وعليها 


بقايا  من  الأرز  و نظر الى  ملابسة   و  الأرض   وجد  عليها  بقايا 


طعام  فقام   ببثق  الطعام    من   فمة   وقام  وقف   بسرعة  ،


رحيم/ انتى مجنوننننننننننة يا بتتتتتتتتتت ايه الارف دة يع يع 


منك للة   انا  لسة  واخذ  شاور   ونظر   الى نفسة  فى  المراية   لا 


لا مش انا   انا  عمرى  ما  كنت مقرف   كدة عااااااااااااااااااااا 


اعمل   فيكى   ايه  مش  كفاية  غرفتى  وسريري   كمان تبهدلنى   


كدة  ونظر الى   دموع  وجدها  تاكل  بنهم  شديد وقال  طبعا  بعد 


ما بهدلتنى  بتاكلى  انتى  يا زفتة  بكلمك   ياربى   و غمض  عيونة  


علشان  يتحكم  فى   غضبة   وبعد   وقت فتح  عيونة   ونزل الى 


مستواها   فى   الأرض  و هزها  لكى  تنتبة لة   وقال ،


رحيم/ انا عارف انك خرسة وطرشة لكن انا شايف  انك شايفة ايه 


مش شايفة   وانا  متعصب ولا  همك وبتاكلى  عادى  غبية  مثلا 


دموع/ عملت لة إشارة انها مش فاهمة هو بيقول اية ومرة واحدة 


زقتة بأيديها الصغيرة فى بطنة فاوقع على ظهرة   وهى ضحكت 


بصوت عالى وكملت أكلها    ولا أكن   فى شىء حصل  لأنها  كانت 


جعانة  والاكل  عجابها ٠

بقلم naglaa 

رحيم/ انتى عارفة ان ما فيش راجل يقدر يرفع عينة فيا وانتى 


من انبارح بالليل مبهدلة امى معاكى يا طرششششششششة


دموع/  انتبهت انة غضبان او بمعنى اخر لما بدأت تشبع من الاكل 


رحيم/  قام من على الأرض وعيونة  كأنها  كتلة  نار  ورفع ايدة  


فى الهواء وبكل ما أتى لة من قوة ولم يرحم ظروفها  ولا انها 


بالنسبة له مازالت طفلة هوى على وجهها الذى لم يخف بعد من 


آثار   الضرب من قبل مرات عمها  ومدير الدار     ،بصفعة  قوية 


تهتز لها الأبدان  من قوتها من يرى  المشهد سوف يصعق من شدة 


الصفعة  ٠


دموع/ بعد ما تلقت الصفعة وهى لم تعرف السبب  كل اللى تعرفة 


انها شعرت معة  بالأمان   وانها اكلتة  الاول  لأنها   لاحظت انة لم 


ياكل شيء  وخافت  علية  تمنت  انها بتعرف  تتكلم   علشان  


تسألة ماسبب الصفعة  لكن لا تستطيع  ،،بقت تنظر لة بعيونها كأنها 


تعاتبة وواضعة يدها مكان الصفعة وأصبح  فمها   يسيل   منة       


خط 🩸بسيط 


رحيم/ لم  يستطيع   تحمل عيونها  رغم أنها  لم  تبكى  او  تصدر 


اى  فعل   لكن شعر  بشيء   ما  بداخلة  جعلة  يترك الغرفة   


وينزل  الى مكتبة  فى القصر  هروبا  من عيونها التى تعاتبة 


دموع/ بعد ماخرج رحيم ودموع   متابعة بعيونها   وقفت امام 


المراية  تنظر  الى  وجهها الذى  أصبح مشو*ة  وانصدمت لأنها  من  


ساعة  الحادث   لم تنظر  الى  وجهها   ونظرت الى ملابسها   ثم الى 


الغرفة  فاعرفت  انة قرفان  من شكلها   وملابسها   ووجدت 


صورة لة  فامسكتها وحضنتها وطبعت قبلة رقيقة على صورتة 


ووضعتها  مكانها   ثم نظرت الى  الغرفة  وكأنها  تسجل  وتحفظ  


ما بداخلها وامسكت زجاجة برفانة بضعف  وأخذت  تشم فيها  


كأنها   النفس  الاخير وتحفظة   فى ضلوعها  ثم  وضعتها مكانها  


وقررت  على  شىء  ما سوف  تفعلة وغمضت عيونها علشان 


مش تشوف  شكلها فى  المراية  ،،،


"ياترى دموع ناويه على ايه"

((المشعوذة الصغيرة ))✍نجلاء فتحى 

((البارت12 ))


((فى مكتب رحيم داخل القصر ))


رحيم/ انا مالى مدايق لية كدة  هى بنت يعنى أنثى تبقى شيطانة  


عادى هى اول مرة اضرب وحدة دى قلم يعنى مش رصاصة واخذ


المكتب ذهاب واياب ونفخ بعصبية وقال لا انا مش مرتاح مال 


قلبى بيدق جامد لية وخارج يتمشى فى حديقة القصر لكى يهدأ


بقلم نجلاء

_____________

""فى القرية "

 

ناجى/ فى غرفتة بيكلم نفسة عاتجنن البت فين انا روحت الجبل


 وكلمت كبيرهم وقالى ماشفش واحدة بالمواصفات دى 


اخخخخخخخ انا غلطت غلطة الراجل لما وصفت لة شكلها حسيت 


انة عايدور عليها ومش عانشوفها غبى غبى يا ناجى حد يروح 


يسلم الجاز جنب النار  وبعدين دى من انبارح مش موجودة 


طب لو ماتت  فى جث*تها  ، حد عمل فيها حاجة ورمها  هى 


فين اةةةةةةةة فى اييييييييييييه ياماااا ضربتنى لية هو انا


عيل صغير جدامك 


ام ناجى/ عيل وسين عيل كمان اية اللى بتجولة دى تانى دموع 


مش كنا خلصنا من القصة دى ايه اللى رجعها عاااد


ناجى / جولت بحبها ورايدها وقصة المشعوذة دى مش تدخلى 


راسى ببصلة انتى اللى هربتيها  ليييييييية  ضيعتى ملايين فى 


الهوا بسبب وهم فى راسك  افرحى بجا 


ام ناجى / يا والدى انت اهم عندى من فلوس الدنيا ولو على 


الجواز  عروستك موجودة 


ناجى / دموع صوح يامااا


ام ناجى / لاااااااا صفية بنت خالتك 


ناجى/ امممممممممم حلوة صفية هى صحيح ماتجيش فى جمال 


دموع بس شغال ودموع 


ام ناجى/ اتجوز صفية وهاتلى الواد وتبجى مرتك جدام الخلج    


ولما تظهر دموع اتجوزها كدة كدة فاضل على سن دموع القانونى 


سنة وكل الخير دة يبجى بتاعك جولت ايه 


ناجى / انتى عارفة مكانها 


ام ناجى/ صدجنى يا والدى لو كنت خابرة كل الحديد اللى ابوك 


جالة ماكنتش وسكتت وخرجت من الغرفة لانة سوف تثبت 


الاتهام على نفسها امام ابنها،


ناجى / كنت شاكك يا مااا  لكن دلوجتى متأكد انك السبب ،وضحك 


بخبث  وقال ،صفية تصبيره لحد الكنج مانشوفة ههههههههههه


بقلم naglaa___________


""فى القصر ""


📞رحيم / اسمع فى بنت لاقتها انبارح باليل على الطريق الزارعى 


📞مجهول/٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


📞رحيم/ مش عارف اى معلومة عنها 


📞مجهول/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


📞رحيم/ شكلها ماتبهدل ومضروبة وهدومها انا كنت مفكر انها 


حالة اغ**** بس طلعت تعدى بالضرب شوف الموضوع دة حياتى 


واقفة من انبارح 


📞المجهول/٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


📞رحيم/ لا فى السر مش عايز حد يعرف غير لما اعرف قصتها فاهم 


 بعد ما أغلق الفون نظر الى شىء ما و😯😯😲😲😲😲😲😯😯😯😯😲


__________


""فى مكان اول مرة نروحة ""


زينة/ بقا انا يضحك عليا ويقول  كلة بمزاجك ماشى يا رحيم ماشى 


زين/ ماقولت ليكى رحيم شيطان ،، زينة هو حصل بينكم حاجة 


زينة / بتوتر   لا يا بابا انت عارف بينتك كويس وعارف تربيتها 


زين/ طب لية بتقولى ضحك عليا وكلة بمزاجك انطقققققققى 


زينة/ بلجلجة، اقصد ضحك عليا وفهمني انة بيحبني وبلعب 


بمشاعري وهنا بكت لكن كان بكاء على شىء اخر 


زين/ جذبها فى احضانة هههههههه يا عبيطة مشاعر اية الحمد للة 


انا دماغى راحت فى  حتة تانية مش تزعلى كدة كدة  انتى هانم 


وعانجوزك احسن منة 


زينة/ لااااااااااا ماينفعش اتجوز غيرة 


زين/ تقصدى اية يا بنت ابوك 


 زينة/ اصل يعنى هو بيحبني وانا كمان بح٠٠  وقطع كلامها ابوها 


زين/ حب حب اية رحيم الكلمة دة مش فى قاموسة هى كلمة فى 


عريس جاى اليوم ابن صاحبى وغنى  انا عايز الجوازة تتم من  


الاخر جواز مصلحة وانتى وشطارتك دا أنا طالب مهر على حس 


انك اول مرة تتجوزى  جهزى نفسك وسابها ومشى 


زينة/ يا نهار اسود لازم اتصرف مافيش غير رحيم هو اللى 


عاينقذنى  ووقعت فى الأرض فاقدة الوعى 


يتبع 


((المشعوذة الصغيرة ))

((بقلم نجلاء فتحى ))


🙏🙏تعالوا ندعى دعوة لعلها تكون ساعة استجابة  🙏🙏

اللهم أمشى مرضانا أجمعين 

اللهم فك كرب كل من فى ضيق 

اللهم ارحم موتانا أجمعين 

اللهم رجع كل غايب الى اهلة سالم غانم يا رب 

اللهم فرح قلوب امهاتنا ولا يدخلها حزن يا أرحم الراحمين


((المشعوذة الصغيرة)) ✍نجلاء فتحى 

((البارت ١٣))


""فى القاهرة فى قصر رحيم ""


رحيم / بعد  ما  أغلق  الخط   علشان   يعرف  حقيقة  اللى  اتعمل 

            

           فيها   ويعرف بيانات  عنها ٠،واخذ يستنشق الهواء الطلق 


         ثم نظر الى مكان الغرفة اللى فيها دموع وهو محتار يعمل 

           

          ايه معها وصعد الى غرفتة لكن حاسس ان مش مرتاح و


      وضع يدة على مقبض غرفتة لكى يدخل فاتذكر عيونها  التى 

     

      لم يستطيع تحمل النظر اليها لأنها كانت  تعاتب بعيونها  وقرر


      انة يذهب لغرفة أخرى بعيدة  عنها لانة قرفان منها  لكن قبل 


       مايدخل الغرفة الأخرى المجاورة سمع صوت  حاول انة 


        يتجاهلة لم يستطيع وشعر بحالة تعب نفس الحالة اللى شعر 

      

      بيها وهو دار الدار  فاذهب الى غرفة  دموع واقتحامها بسرعة 


       جدا واخذ يبحث عنها داخل الغرفة لم يجدها  وقبل ما يخرج 


      من الغرفة وقعت عينة عليها وهي ٠٠٠٠٠٠٠٠


______________


""فى فيلا زينة ""


زينة/ بعد ماسمعت كلام والدها انة فرح ان رحيم سابها وبلغها ان 


فى عريس بكرة ولازم الجوازة  تتم جوازة مصلحة ،،فقررت انها 


تروح لرحيم لأنها مش تنفع تتجوز حد غيرة ولو العريس دة 


اتجوزها  عاتكون فضيحة لرجل الأعمال ابوها  فاغمى عليها 


بتصنع ورمت فازة على الأرض لكى تلفت انتباة الخدم 


الخادمة/ بسم الله الرحمن الرحيم اية الصوت دة ياولاد ،وشهقت 


وقالت يانهار الآنسة  زينة  هانم  الحقوناااااااا 


،وبعد وقت من تمثيل زينة الإغماء  فتحت عيونها وهى فى


 غرفتها  وبجوارها والدها وبعض الخدم 


زين/ عاملة ايه يا بنتى انتى بخير كدة  تخضينى   عليكى  ٠


زينة / بتصنع اةةةةةةة اناااا فين اةةة


زين/ فى حضن ابوكى يا بنتى اجيب دكتور 


زينة/ انخضت دكتور .دكتور لية لالالا انا كويسة 


 زين/ هو فى اية بالضبط اوعى تكونى بتشربي حاجة 


زينة/ فى سرها ياريت يا بابا ،احم لا يابابى  اصل انا بطنى 


بتوجعنى شوية 


زين/ سلامتك بس من اية انتى لسة كنتى كويسة  انطقى 


زينة/ اةة اصل بطنى بتوجعنى من ساعت ماكنت مع رحيم 


واغمى عليا ولما فوقت مش ليا نفس لأكل اظاهر اخذت برد 


ااةةةة يا بطنى وتنظر الى والدها بخبث 


زين/ لنفسة مش معقول يكون ٠٠٠ لالا بنتى متربية بس رحيم 


معروف انة *** وعقلة رافض انة يصدق 


زينة/  مالك يا بابى بتبص ليا كدة لية اةةةةةبطنى 


زين/ زينة ريحى قلبى ابوكى بعد ماكنتى مع رحيم مش راضى 


يقابلك وبعديها تعبتى صح 


زينة/ ايوة يا بابى لية هو مال رحيم باللى انا فية دلوقتى اةةةةة 


زين/ خرج فى صمت وكانة فى صدمة 


زينة/ ابتسمت بخبت وقالت هو كدة تمام دلوقتى بابا يتصل على 


رحيم ويخلية يتجوزنى  ورحيم طبعا عايوافق علشان الفضيحة ه


ههههههههههههه فعلا تربية زين هههههههههههه احم اةةةةة بطنى اة 


وبعد وقت دخل ابوها الغرفة وهو  واضع رأسة لأول  مرة فى الأرض


(( اللهم احفظ  آبائنا واجعلهم  رأسهم مرفوعة يارب ))


 ومعة شخص  وزينة اول لما شافتة بلعت ريقها بتوتر حقيقى 


وزين/ زينة يابنتى ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

بقلم naglaa 

________________


""فى القرية""


ناجى / ازيك يا صفية يا بنت خالتى يارب تكونى زينة 


صفية/ بفرحة زينة يا سى ناجى وضحكت 


ناجى/ صقف وقال العب احم   لمى يا بت ضحكتك دى 


عاتفضحينا ٠


صفية / بزعل فضيحة فضيحة ايه  دة حتى احنا فى حكم المخطوبين ٠


ناجى/ ممخطووبيين مين اللى جال الحديد الماسخ عاد 


صفية/ ماااسخ لية هو انا مش أعجب ولا اية ولا  لاالزم يكون عيونى 


زرق ذى المشعوذة بت عمك  جول جول ماتتكشفش 


ناجى/ بتفكير قال ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


((المشعوذة الصغيرة ))✍نجلاء فتحى 

البارت ١٤

🌹______________________🌹_________________🌹


""فى غرفة رحيم ""


رحيم/ انصدم لما وجد دموع  واقفة على سور البلكونة  وعنيها 


مركزة معاة  قلبة  انقبض  واتوتر  ومش عارف يعمل  اية  وبقا 


يقول  لية كدة انزلى وانا عانعمل اللى انتى عايزاه  ثم افتكر انها 


مش بتسمع   حاول يشاور انها تنزل وهو خايف ومرعوب  عليها 


دموع/ اول مرة تحس ان حد خايف عليها بجد وكأنها بتتولد من 


جديد  وبقت تشاور لة بمعنى  انة يرجع هى خلاص خذت قرار انها 


تنتح*ر   وشافت لهفة فى عينة  بقلم  نجلاء  فرحت بها جدا وعملت لة إشارة 


بمعنى انها بتشكرة انه نقذها من مدير الدار  ومش زعلانة انة 


ضربها ومسمحاة لكن رحيم مش فاهم او غير منتبة لاشارة تبعها 


هو كل اللى همة انة ينقذها 


رحيم/ بدأ يدرس المسافة وادرك ان اى لحظة تهور سوف يقضى على حياتها  


دموع/ ابتسمت لان اخر حاجة شافتها هو واغمضت عنيها  


وافتكرت اللى حصل لها على يد عمها ومراتة وابنهم وما تعرضت 


لة على يد مدير الدار وان لم ينقذها  بطلها الخارق كما اطلقت 


علية بينها وبين نفسها   بقلم  نجلاء   سوف تكون مدمرة 


وافتكرت شكلها لما نظرت الى المراية واعتقدت انة ضربها لانة 


قرفان منها لكنها ليس حزينة ولا زعلانة منة كفاية انة ينقذها قبل 


كدة ورخت جسدها الصغير واستسلمت الى الموت بصدر رحب  


ونطت من أعلى غرفة فى القصر وهى غرفة رحيم  ودمعة شاردة 


فرت منها على خدها المش*وة من التعذي*ب .


رحيم / بحركة غير ارادية  منة  امسكها من ملابسها على اخر 


لحظة  ""وكان المشهد كالاتى ""


دموع معلقة فى الهواء ولا يمسكها غير يد رحيم واى لحظة ضعف 


من رحيم سوف تقع دموع وتنهي حياتها ،حاول رحيم بكل ما أتى 


لة من قوة التحكم بها جيدا حتى لا تفلت منة وتقع وهو يلعنها 


على فعلتها  وانصدم واتوتر لما وجد ان ملابسة التى يمسكها منها 


بدأت فى التمزق  فاغمض عيونة بسرعة وفتحها وحاول يمسك 


زراعيها لكن فشل  فافلتت منة دموع وبسرعة رمى نفسة وراها  


وكأن قلبة هو اللى أعطى  بقلم  نجلاء إشارة بالقفز وحاول فى الهواء يكون 


اسرع منها وجذبها فى حضنة وبقا هو فى  الاسفل لكى يتصدى 


الصدمة عنها ووقع فى حمام السباحة الخلفى لانة كان تحت 


شرفة غرفة رحيم (( خيال الكاتبة بقا 😉🙃))


رحيم / لانة اخذ صدمة المية خصوصا  انهم سقطوا من مسافة 


عالية   نزل بها الى القاع ثم حاول أن يطفو بها لكى تستنشق 


الهواء وهى مازالت باحضانة  ،فقال  انتى يا بت فوقى كح كح 


وينهج وينظر الى أعلى الشرفة  ويقول بتعب الحمد لله ان احنا 


نزلنا فى مية كح كح  ثم خرج من حمام السباحة وهى مازالت 


معة فاقدة وعيها بقلم نجلاء  وبدأ يعمل لها تنفس صناعي 🤫🤭


لحد ما فتحت عيونها ونظرت لة ثم نظرت الى نفسها وجدت 


نفسها مبللة وهو أيضا  فا وضعت اديها على صدرها بحماية 


وخجل  


رحيم/ نظر اليها وفرح انها على قيد الحياة لكن ادايق انها بدارى 


نفسها منة ودة عصبة فقال/ انتى مفكرة نفسك بت حلوة يعنى ها 


لا انتى بشعة انا كنت عاموت بسببك  ودلوقتي بدارى نفسك منى 


انا هههههههه انتى طفلة سامعة يعنى اية طفلة افهمى بقاااااااااا


دموع/ نظرت الى أعلى ثم المياة لأنها مش عارفة انة حمام 


سباحة بس عقلها ترجم انها وقعت فى الترعة كما اطلقت عليها 


وهو نقذها وهذا أسعدها لكن لماذا هو غضبان وبقت تشاور عايزة 


تعرف ما سبب غضبة 


رحيم/ بعد عنها وجلس على الأرض بتعب ياخذ نفسة لان كان 


عايموت ويؤنب نفسة لما بيكون معاة هكذا وهى أنثى 


دموع/ شافتة  بنفس الحالة صعب عليها اوووى وبقت تنظر يمين 


وشمال لحد ما وجدت مفرش موجود على الطربيزة فى الجنية 


اخذتة وسترت بيه نفسها  ووجدت غطاء اول مرة تشوفة بس هو 


بشكير كان على حرف الكرسى بجوار الطربيزة اخذتة وذهبت 


بضعف وتعب الى رحيم ووضعت الغطاء على كتفة 


رحيم/ نظر الى البشكير اللى علية ثم اليها وجدها تعمل حركة 


بمعنى اعتذار   ،فانظر لها بقرف ورمى البشكير فى الأرض 


دموع / بعند جابت البشكير ووضعتة على كتفة وشاولت لة انة 


ممكن يتعب بسبب المية والدنيا ليل ويأخذ برد 


رحيم / ههههه بسخرية خايفة عليا إذا كان امى مش خافت ورمى 


البشكير مرة أخرى 


دموع/ مش فاهمة هو بيقول اية ولسة عاتجيب البشكير مرة أخرى 


رحيم/ حاول يمنعها ومسكها ووقعت علية وكانت قريبة منة جدا   


حسن بمشاعر اول مرة يحس بيها بس مشاعر حلوة 


دموع/ اتكسفت ودفنت رأسها فى صدرة من الخجل 


رحيم/ اتنبة للوضع وذقها بقلم نجلاء فاوقعت على ظهرها على الأرض لكن 


وقعة مافيش منها ضرر وقام  وقف وقال  مستحيل يحصل دى 


دى ملكة القذارة   دى طفلة لاااااااااااااااا لا يمكن اعمل كدة 


وجرجرها الى الداخل وادخلها غرفة نومة مرة ثالتة  لازم اتأكد 


انك طفلة ونظر لها بخبث 


دموع/ كانت تسير معة رغم انة قاسى ومش فاهمة بيقول اية 


لكن كانت تثق فى بطالها الخارق 


🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮


""فى فيلا زينة فى غرفة نومها ""


زين/ دخل غرفة ابنتة ومعة شخص وزينة اتوترت وقال  زينة يا 


بنتى انا عارف انك متربية وعارف انك محترمة بس لازم الدكتور 


يطمنى عليكى ٠


زينة/ ددكتوورر ليييييييية 


زين/ بخجل من بنتة علشان اعرف انك ***


زينة / بتوتر حقيقى وماكنتش تعرف ان ابوها عايعمل كدة 


،لالا يا بابى مستحيل حضرتك بتشك فيا 


الدكتور/ قطع الكلام متخافيش يا آنسة الموضوع كلة بسيط ثم 


قال بخبث بحكم شغلة بلاش التوتر دة ولو حصل عادى جدا 


بتحصل فى احسن العائلات المهم الغلط يتصلح وانا امين على 


أسرار المريضة يا يا آنسة مش آنسة برضو 


زين / شوف شغلك يا دكتور انا واثق فى بنتى بس مش واثق فى 


رحيم خصوصا بعد الكلام اللى بيتقال علية 


الدكتور/ رحيم مين 


زين/ رحيم الدكتور المشهور ازاى ماتعرفهوش 


الدكتور/ بصدمة دة دة مدير وصاحب المستشفى اللى شغال فيها 


زين/ وايه يعنى اكشف وخلاص 


الدكتور/ الدكتور رحيم مش بيرحم حد لا مستحيل أعرض  نفسى للموت 


زين/ بعصبية بس دة شغلك ولو عمل حاجة مع بينتى عاودية 


وارء الشمش اكشف بقولك فاهمممممممم


الدكتور/ ماليش فية انتم ناس اغنية مع بعض حيتان وانا سمكة 


صغيرة فى قلب المحيط ابوس ايدك يا باشا انا لسة صغير  بلاش 


رحيم بية معايا 


زين/ قولت ماتخافش  انا عاحميك 


الدكتور / الحماية دى عاتنقذنى لما اكون متباع 


زين/ متباع ازاى 


الدكتور/ ها لا لا انا مش قولت حاجة وسابة وفر هاربا للخارج  


وقبل ما يخرج قال زين بية  الدكتور رحيم رغم انة *****لكن 


عمرة مايقرب لوحدة غصب عنها ونظر الى زينة  نظرة ذات معنى 


وخرج من المكان ويفكر فى شىء ما  ينقذة من جحيم رحيم رغم 


انة مش كشف على زينة 


زينة/ فرحت جدا واصتنعت الزعل من والدها 


زين/ اعتذر لبنتة وخرج من الغرفة يفكر فى كلام الدكتور 


وخصوصا اخر جملة لازم اتأكد من المعلومة دى ولو صح يبقا 


رحيم مش علية ملامة وبنتى هى ***


((المشعوذة الصغيرة )) بقلم نجلاء فتحى 


((البارت الخامس عشر ))


""فى غرفة نوم رحيم""


دموع/ كانت جالسة على على حرف السرير وتتابع رحيم بعيونها  


ومازالت تتمسك بالغطاء لكى تحجب نفسها عن عيونة لان هدومها 


مبلولة 

  

رحيم/  انتى ماسكة الشال دة لية انتى طفلة فاهمة يعنى اية  


وخايفة لية بت انتتتتتتتى بلاش البصة دى ياربى بكلم نفسى 


اوووف 


رحيم/ اخذ الغرفة ذهاب واياب لان شيطانة مزين لة ماحرمة اللة 


لكن هناك شىء يمنعة من داخلة وكانة ضميرة قد حى من جديد  


ثم قال لااااا دى طفلة مستحيل اعمل كدة وبعدين انا  عمرى ما 


المس وحدة غصب عنها  وطبعا شيطانة كسب وكل لما يقرب هى 


تبتسم وهذا جعلة غير مرتاح فاجلس بجوارها يحاول يقنعها ثم 


تأخذ فلوس لكى يرح ضميرة وبعد وقت لم يستطيع إيصال ماذا 


يريد وقال اوووووف مش مهم كدة  كدة لما يحصل  عاتعرف  


لوحدها امممم وحاجة ونوع جديد اول مرة  اجربة غصب   واخذ القرار 


وقرب لكن توقف عندما عملت دموع حركة اسف واعتذار 


وغمضت عيونها علشان خايفة وبقت ترتعش وتشهق لأنها اعتقدت 


انة عايضربها 


رحيم/ بعد عنها قبل مايقرب وكانة عقرب لدغة  بحركة غير 


ارادية وهذا جعلة فى أشد حالتة من الغضب  وبقا يكسر الغرفة 


ويقول اةةةةةةةةة لييييه اشمعنى هيا 


دموع/ نظرت الى حالة وخافت وذهبت الى ركن فى الغرفة 


وضمت رجليها الى صدرها وتبكى وتقول داخليا اسفة  كل دة 


علشان كنت عايز تضربنى وانا خوفت لأنها اعتقدت ذلك 


رحيم/ جلس على الأرض بتعب  من شدة الانفعال والغضب ونظر 


اليها وجدها بنفس الوضع اغمض عينة لكى يهدأ شوية وفتحتها 


تانى وقال تعالى هنا اوووف على اساس انها سامعة يعنى اية 


البلوة دى ثم بقلم نجلاء فتحى ذهب اليها وجلس بجانبها واسند 


راسة على الحائط وهزها لكى تنتبة 


دموع/ انكمشت على نفسها اكتر 


رحيم/ اووووف حاول يجعلها تنظر لة وابتسم بصدق لأول مرة 


بجد لانثى 


دموع/ نظرت الى عينة وحاولت توصل لة ماسبب الغضب كل دة 


علشان هى خافت لما كان عايز يضربها 


رحيم / بصعوبة لحد ما فهم وقال ضرب ضرب ايه دا أنا كنت 


عايز *** معقول  تكون  مش عرفت    ازاى  دى  اى عيلة  تفهم  


ونظر  اليه وجدها تعتذر وتقولى بالاشارة انة يضربها لكن مش 


يتعصب  احس بالاحراج ومن من من طفلة كما اطلق عليها 


بقلم نجلاء فتحى 

رحيم/ اخذ اديها وسار  بيها الى السرير وجعلها تنام وقام بجلب 


الغطاء عليها لكى  تنام وحاول يوصل لها  بمعاناة انة فعلا كان  


عايضربها لأنها  حولت الانتحار وطبعا كان حجة  يداري بيها 


ارتباكة  امامها انطلق مسرعا خارج الغرفة هروبا منها 


🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴


""فى مكتب رحيم اللى داخل القصر ""


رحيم / مش معقول دى دى طفلة لاااااااااااااااا بس اشمعنا هى دى 


لما عملت الاعتذار  انا فكرتها  انها  مش  عايزانى ورفضة  وانا 


مش  اترفض بس هى اف٠٠٠ ،،وقطع تفكيرة رنة الفون ،


📞رحيم / ايه الاخبار 


📞المجهول/ فى بنت متغيبة من انبارح بالليل 


📞رحيم/ التفاصيل 


📞المجهول/ تمام هى اسمها دموع وعندها ١٧ سنة ومش بتسمع 


ولا بتتكلم وعايشة مع مرات عمها وعمها وابنهم 


📞رحيم/ فى حاجة تانى 


📞المجهول/ ايوة يا دكتور فى حوار حوالين البنت دى بيقولوا 


انها جمال مش جمال انسان وانها مشعوذة و٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠،،هى 


البنت اللى معاك  يا دكتور نفس مواصفات البنت 


📞رحيم/  لا طبعا  تابع الموضوع دة وبلغنى من غير ماحد يعرف 


انى عرفت احم كانوع من انواع الفضول اشوف بقا حكاية 


المشعوذة الصغيرة دى اية سلام 


رحيم بعد ما أغلق الفون  امممم دموع وعندها ١٧ سنة وانا عندى 


٣٨سنة ده انا لو كنت اتجوزت شرعى وخلفت كان زمانى عندى بنت 


قدها ههههههههه لكن توقف وقال هو لية انا أنكرت وجودها اممم 


يمكن علشان عايز اعرف تفاصيل اكتر ومشعوذة اية طب لو هى 


كدة لية مش نقذت نفسها من مدير الدار ومن الانتحار ومنى 


شخصيا واية حكاية جميلة دى فى لغز 


وأخرج الفون وطلب مربية تجيد لغة الإشارة وتجيد تعلمها  وبعد 


بقلم نجلاء فتحى ساعتين كانت تقف امامة مربية 


رحيم / كان جالس أمامها ووضع رجل على رجل ويدخن سيجار، 


ها يا آنسة بتعرفي لغة الإشارة وتعرفي تعلمينا 


سعيدة/ ايوة يا بية بس انت اقصد حضرتك جايبنى فى نصف 


الليل لية ابوس ايدك يا بية عايزة أمشى 


رحيم/ وهو هادى اولا أسمى دكتور رحيم مش بية ثانيا مافيش 


خروج غير لما تخلصي مهمتك وانتى متفرغة لهنا وبس 


فاهمممممممة 


سعيدة / بخوف فاهمة يا بية اقصد يا دكتور المطلوب 


رحيم / فى طفلة عمرها ١٧ سنة مش تعرف حاجة عن المدنية 


طفلة كل اللى تعرفة ان النور عبارة عن لمبة جاز حتى المعلقة مش 


بتعرف تستعملها ولا بتتكلم ولا بتسمع ورينا همتك معها 


سعيدة/ وسايبها وقطع كلامها رحيم بغضب وقال 


رحيم/ انتى مجنوننننننننننة ولا اييييييييييييه انا هنا اللى أسأل 


غورى غرفتها سليمان عايدلك عليها وأهم حاجة بعد العصر بكرة 


او اليوم لان خلاص بدأ يوم جديد تكون دموع واخدة شاور 


وتجيبى لها لابس فاهمة 


سعيدة / خرجت وهى تبحث عن سليمان لكى تعرف غرفة دموع 


وهى خايفة من المجهول لكن لازم توافق لان رحيم هددها بأهلها 


رحيم/ جلس على اريكة جلدية بتعب دون تغير ملابسة الخروج  


وغمض عينة يحاول ينعم بقسط من الراحة ساعتين قبل ماالنهار 


يطلع ٠


وبكدة عدى اول يوم على رحيم من غير ما يفعل شىء حرام  او يرتكب معصية وانتهى اليوم بحلوة ومرة 


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا


إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close