أعلان الهيدر

2023/10/16

الرئيسية رواية لعنه الصقر البارت الثالث بقلمي 🌹🌹🌹Red jory ❤Amira wagih حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية لعنه الصقر البارت الثالث بقلمي 🌹🌹🌹Red jory ❤Amira wagih حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 


البارت التالت

❤❤❤Red jory 😍Amira wagih 

رحلا مازن وسلا في رحلتهما الي باريس مدينه العشاق 


وانتقلت ياقوت الي قصر صقر مع ذياد 

واياد 

صقر بحزن علي حالتها فهي اصبحت كاالوردة الذابله : انتي كويسه.

ياقوت : ايوة 

صقر :ليه عامله في نفسك كدا كل دا عشان واحد زباله ميستهلش دمعه منك 


ياقوت بدموع حزينه :صقر ارجوك كفايه انا مش حمل اي كلام 

صقر :ماشي براحتك 

كنت عاوزة اقولك امجد وابوة جايين الليله جهزي نفسك 

ياقوت :حاااضر 

لتذهب الي غرفتها بالقصر 

صقر بصوت عالي :ركان 

ركان :نعم يابابي 

صقر :خد زياد واياد والعبو بالجنينه 

ركان حمل اياد وراحو لعبو بررة 

ورحل الي شركته 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹في باريس 

قضا مازن يومهما بالخروج الي اماكن جميله ورائعه بباريس ورجعو لبيتهم الي هناك الي هو تبع صقر ومازن 

مازن :ربنا يسامحك ياشيخه علي اللف ده 

سلا بضحك :امال احنا جاين ليه عشان نفعد ولا نتفسح 

مازن :بس مش من اول يوم 

سلا :كل دقيقه هنقضيها خروجات وفسح

لتحاول ان تقوم بس داخت ووقعت 

مازن بخووف :سلا انتي كويسه 

سلا بتعب :انااا كويسه بس تلاقيني تعبت من الللف بس 

مازن :طب يلا اطلعي ارتاحي لما اطلب عشااا 

سلا :اوك 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹 

يجلس مع امجد رشدان هو ووالده 

صقر ببتسامه : مشرفني يااعلوان بيه 

منور ياامجد 

علون :الشرف ليا انا ياصقر بيه 

امجد : حضرتك اكيد عارف سبب وجودنا 

علوان :احنا يشرفنا انننا نطلب ايد الانسه ياقوت لامجد ابني 

صقر : والله ياباشا انا يشرفني ومعنديش مانع حضرتك راجل اعمال محترم وشركاتك ليها اسمعها وسمعتها الكويسه 

علوان :ربنا يخليك ياابني يعني انتا موافق 

صقر :انا موافق بس لازم نستنا موافقه مازن اخو ياقوت وياقوت نفسها 


علوان :اكيد طبعا 

صقر :ثواني هجبها واجي 

علوان :براحتك يباشا 


ليصعد صقر الي ياقوت ليصدم انها ليست بغرفتها 

صقر :ياقوت انتي فين 

ليبحث عنها في الجناح كله ولا يجدها  

صقر بصوت عاااال للخدم الذي قطع اجازتهم :ياقوت فين 

الخادمه : احنا سيبنها بالاوضه ياباشا 

ليعلم انها هربت الي مراد 

صقر بغضب : اتمنا ميكونش تفكيري صح 

لينزل الي ضيوفه وهو يحاول ان يهدي من نفسه 

صقر :انا اسف ياعلوان بيه بس ياقوت تعبت فجااة 

علوان : الف سلامه ولا يهمك ياصقر بيه واحنا هنستنا ردكو علي طلبنا 

امجد :هنمشي احنا بقا 

صقر : مع السلامه 


ليرحلا ويخرج صقر الي سيارته ويشير لحرسه بالتحرك الي فيلا مراد 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹

عند مراد الذي تفاجأ بدخول ياقوت اليه 

مراد : ياقوت انتي بتعملي ايه هنا 

ياقوت بدموع :انا مش عاوز اتجوز يامراد انا مش بحب غيرك 

مراد ضمها ليه 

انا وعدتك انك ليا مش لغيري 

بس مكنشي ينفع تسيبي البيت كدا 

ياقوت :مقدرتش صقر كان جايب العريس ومستني اني انزل اقابله ملكتش نفسي غير وانا بخرج من الباب الي ورا وجيالك 


مراد :مش ينفع برضو الي عملتيه زمان صقر هيتجنن كدا 

ياقوت : انتا خايف عليهم هما مش عارفه بيكرهوك ليه 

مراد :حببتي البيزنسس بيبقا ليه عدواة كتير ومع الوقت هيتقبلوني زي ماانتي كنتي رفضاني الاول وحبتيني صح 


ياقوت :بس انا خايفه ارجع زمان صقر عرف اني هربت 

قبل ان تكمل كلامها سمعو صوت زئير من خلفهم ورجاله مراد كلهم متصابين 


مراد بغضب :انتا اييييه الي عملته دا 

صقر بشرار وغضب :سوري اصل حريمك الي موقفهم علي الفيلا ميعرفوش انا مين 

مراد : عاوز ايه 

صقر وهو ينظر الي ياقوت : تعالي 

مراد :هيا كانت ماشيه مكنشي فيه داعي لكل دااااا 

صقر بغضب : حنيتك دي تخيل عليها مش عليا انا عارف وساختك كلها عيب لما تصيع عليا 


مراد لياقوت : يلا ياقلبي روحي معاها متخافيش ميقدرش يإذيكي 

وان عملها هرجعك لهنا تاني قبل مايمس شعرة منك 

صقر بملل :ها ياحنين خلصت 

ليوجه كلامه الي التي تلتصق بمراد من الخوف :قدااامي 

لترحل ياقوت مع صقر 

صقر :خدها للعربيه 

الحارس :حاضر يباشا 

ليوجه كلامه الي مراد :المرة الجايه ابقا جيب رجاله تحرسك مش نسوااان 


مراد بخبث :متخافش مش هيبقا في مرة جايه 


صقر :هنشوف 

🌹🌹🌹🌹🌹Red jory🌹🌹🌹

في سيارة الصقر بقيا صامت مما ذاد من خوف ياقوت وقلقها 

وصلو للقصر 

صقر بهدوء:انزلي 

لتبلع ياقوت ريقها من الرعب 

صقر انااا 

صقر بغضب راح عليها ونزلها بالقوة واخدها علي مكتبه وسط خوف جميع من في القصر فهم يعرفون ماذا يحصل اذا غضب الصقر 

صقر وهو يضغط علي ذراعها : عاوز افهم اي جزء من انك عمرك ماهتكوني لمراد مش مفهوم 

ياقوت مقدرتش تتكلم من الخوف 

صقر بصوت عالي :انطقي 

ياقوت بخوف وتوتر : مش عارفه مش بتفهمو ليه اني بحبه قلبي ملك ليه هو وبس 

صقر : قلبك ده اشيله بإيدي لانو فكر انو يحب واحد وسخ معندوش قلب ولا رحمه زي مراد عزام 

حرام عليكي مبتفهميش ليه بقولك تاجر سلاح يعني اكله شربه نومه فلوسه حرام 


ياقوت بغضب وصراخ :طب ماانتا  وريتال سوا ولا هو حلال ليك وبس وبعدين انا حبيته مش اجرمت 


صقر :انتي عارفه انها مراتي يعني مش بنعمل حاجه حرام وبعدين انتي بتقارني مين بمين 


ياقوت :عاوزني انساة يبقا محدش يسألني علي جواز خااالص لحد مااموت هفضل احبه حتا لو مش هكون معاه هيفضل قلبي مكتوب بإسمه وبس 


صقر بسخريه :لا انسي كلامك الخايب ده انا وافقت علي امجد ومازن هكلمه وهيوافق وهنعمل جواز علطول  اي رأيك بقا ونصيحه تنسيه احسن وتعيش حياتك صدقيني امجد هيحبك ويحترمك اكثر


ياقوت : انتا عمرك ماهتحس بيا بس هقولك حاجه لو في يوم حبيت اتمنا ربنا ميكتبهاش ليك عشان تحس بوجعي 


وسابته ومشيت وهو مسك راسه الي هتنفجر من الغضب 

من راس ياقوت العنيده 

مفيش فايدة غبيه 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في الصباح &&& 

استيقظ الكل والصمت علي الفطور هو سيد الموقف 

صقر :من النهاردة عربيتين حرس معاكي تروحي الجامعه وترجعي علي القصر 

وانا هبعت حد يجيب ركان من مدرسته 

ومتروحيش الشركه 

ياقوت بصتله بكل حزن والم : اكيد لازم تعمل كدا 

صقر : انا ماشي سلام 

ياقوت طلعت فونها واتصلت بمراد 

.......... ياحبيبي كويسه متقلقش 

مراد :انا اسف اني سيبتك بس مقدرش احرمك من عيلتك انا مش اناني لدرجه دي 

ياقوت : انا كل يوم بعشقك اكتر ياريتهم يشفوك زي مانا شيفاك 

مراد :متقلقيش كلو هينحل 

ياقوت :ياريت يامراد عشان انا بجد تعبت 

مراد :اوعدك بااقرب وقت هتكوني معايا وفي حضني 

ياقوت :بحبك 

مراد :وانا بعشقك 

لينهي المكالمه 


مازن وسلا مخلوش مكان في باريس الا ورحوه واشترو حجات كتير للكل 

مازن :هاياقلبي نفسك في ايييه تاني 

سلا : ربنا يخليك ليا يااجمل ميزو 

مازن :داا صقر بيتصل ثواني ......

ومشي بعيد وسلا وقفت تتفرج في محل 

مازن : اي ياكبير عامل اي 

صقر : تمام ياخويا انتا اخبارك اي واخبار سلا اي 

مازن :احنا اخبارنا فل هنرجع بكرة خلاص ياقوت والعيال عاملين ايه 

صقر :كلهم تمام متنساش تتصل عليا عشان ابعتلك العربيات والحرس 

مازن :اوك 

صقر :اوك سلام 

ليلتفت ليري بعض الناس متجمعين 

مازن :ايه دا في اي 

ليراها سلا مغمي عليها 

ليقع قلبه علي محبوبته 

مازن بخوف :سلا حببتي مالك 

ليحملها ويضعها بسيارته ويتوجه الي المستشفي 


مرت دقائق كأنها سنوات وهو منتظر اي خبر عن حبيبته ليخرج الطبيب 

( الحوار بالفرنسي مترجم )

الدكتور :مبروك المدام حامل 

مازن بدهشه ممزوجه بفرح :بجد 

الدكتور:ايوة هيا داخت مش اكتر من تعب الحمل 


مازن :ممكن ادخل 

الدكتور :طبعا هيا فاقت 

ليدخل مازن اليها ليعلم انها لم تعلم 

سلا بتوجس من شكها : بتضحك ليه الدكتور قالك ايه 

مازن : امممم بصي مش عارف اقولك ايه بس 

سلا : الي بفكر فيه 

مازن بضحك :هيجلنا بيبي 

سلا :يخربيتك هو انا ناقصه جنان 

اعااااااالالالالا 

مش كفايه الي عندي عاوزني اتجنن اكتر 

مازن يضمها وهو يضحك بشكل كبير جداااا لتضمه لتكمل فرحتها فها هو حبه يتوج للمرة الثالثه 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ياقوت :مازن جاي النهاردة 

صقر وهو يعمل بلاب توووووب 

ايوة الحرس بيجيبوة من المطار 

ياقوت :ممكن متقلوش علي الي حصل 

صقر نقل بصرة اليها :ايييه خايفه 

ياقوت :............

صقر : ياقوت الي في دماغك انتي والوسخ مراااد هيحصل غير علي جثتي 

ياقوت : انتا بتكرهلي السعادة انتا ومازن قوووي كدااا ولا انتا عاوزني افضل جمب ابنك 

صقر بسخريه :ايوة عاوزك جمب ركاااان 

ياقوت : بس انا مش هستسلم مراد وعدني انو هيحاول يشيل الفكرة الوحشه الي انتا ومازن رسمنها ليه 

صقر بضحك هستيري :امال لو مكنتش مبلغ عنه مرتين ويلبسها لحته عامل عنده يبقا اييه 

وخليكي عارفه اني نهايته في السجن او انو يموت علي ايد المخابرات وبرضو انا الي هسلمه ليهم واسجنه ويومها هتبقي واقفه جمبي وشايفه صحه كلامي 


وسابها ومشي 

خرج برررة وهو بياخد نفس طويل : مش عارف هتفضلي تعاندي لامتا 

حياتك مع واحد احسن من مراد وقريب هبعدك عنه وااسلمك للي يستاهلك ويقدرك كويس 

ليري حرسه وهم يدخلون 


مازن بشوق :وحشتني ياض 

صقر :والله وحشتني رخامتك 

حمدالله علي السلامه ياسلا 

سلا :الله يسلمك الولاد فين وحشوني وياقوت كمان 

صقر :جووووة 

لتدخل اليهم سلا 

مازن :مش هتباركلي 

صقر :علي ايييه هتتجوز ولا ايه هههههه 

مازن بفرح :لا ياخويا سلا حامل في الشهر الاول 

صقر بضحك : بجد الف مبروك 

ليضمه فهو اكثر من اخ له واولاده هم اولاده مثل ركان 

لسمعو صريخ ياقوت 

صقر بضحك :اهي الهبله عرفت اهي 

مازن :مجانين نفس الي عملته سلا هناك 

اخبار ياقوت اييييه 

صقر :لازم نلاقي حل للمراد 

ليدخلا الي القصر 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في فيلا الالفي 

سالم : وبعدين هتفضلي تتلزقي لصقر الاسيوطي لامتا 

ريتال بملل:هو حضرتك مبتزهقش انا وصقر بنحب بعض 

سالم بسخريه :دا يحب دااا واكمل بصوت خافض :ربنا ياخدو وارتاح منه 

ريتال :حضرتك بتقول حاجه 

سالم :لا يامبقولش بصي في الي في ايديك 

ريتال بضحك مكتوم :امال لو عرفت اننا متجوزين في السر هيحصل ايه 

مش بعيد ياكلني 


سالم : اخبار شركتك اي 

ريتال بغرور : الشغل ماشي بشكل كبير وممتاز 

سالم : طبعا مهو مكياج امال لو زي شغلي بقا 

ريتال : انا عارفه ان حضرتك مكنش موافق بس انا بحب المجال ده ومتوفقه فيه 


لترحلا وتتركه 


🌹🌹🌹🌹

علي العشاء في قصر الصقر اجتمع الكل 

صقر : امجد وابوة ايجو امبارح وانا قابلتهم وهما كويسين جدااا ومناسبين لياقوت بس مش بلغتهم حاجه لازم

رأيك انتا طبعا 

مازن :انا معنديش مانع طالما انتا مقتنع انا موافق 

ياقوت قابلتهم 


صقر بكذب :ايوووة وهيا موافقه كمان 

ياقوت بصت لصقر بكل حزن قد كدا مش مدين اي اعتبار لقلبها بيموت بالبطئ 


سلا :وامجد دا بيشتغل مع ابوة ولا ليه شغل تاني 

صقر :لا هو ماسك شركات بباه بإعتباره الوريث الوحيد ليه 


مازن :خلاص بلغهم موافقتنا وكمان هيبقا خطوبه وكتب كتاب والفرح بعد السنه دي لما تخلص ياقوت سنه تانيه 


صقر :اوك 

لينتهي العشااااء 

مازن :احنا هنمشي بقا 

صقر :ليه ماتخليكو هنا 

مازن : مينفعش عشان هروح المستشفي 

لتأتي ياقوت وسلا واولادها نامون معها ومع ياقوت 


ياقوت :ركان نااام 

هاجي الصبح 

صقر :اوك متتأخريش 

مازن :سلام 

انا همشي انا اسوق والحرس خليهم 

صقر :ماشي 

ليرحلا 


ليمسك صقر هاتفه ويرن 

صقر : اجهزي دقيقتين واكون عندك 

ريتال : اوك يابيبي جاهزة ومستنياك 

صقر سلام 

ليرحل هو الاخر 


بعد مرور بعض الوقت جاءت ريتال وهيا بكامل اناقتها وانوثتها الطاغيه ترتدي فستان اسود قصير يكشف عن ذراعيه وساقيها وشعرها التي نظمته جعل جمالها خارق 


صقر : طول عمرك شيك وجميله 

ريتال بخجل :ميرسي 

بس مش عارف غير توقف هنا بابي متعصب جامد من علاقتنا سوااا وخايفه يشوفك 


صقر بغضب :وتفتكري انا هخاف من ابوكي 

ريتال :مش قصدي ياحبيبي 

صقر : خلاص يبقا تسكتي 

ويرحلا الي احداااا النوادي الليليه 

ليقضيا ليلتهما بالرقص والشرب وكل المحرمات وبعدين رجعو علي القصر وهما سكرانين

متنسوش متابعة لصفحتي 



الفصل الرابع من هنا



بداية الروايه من هنا




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close