expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

روايه لعنه الصقر بقلمي 🌹🌹Red jory 🌹🌹Amira wagih حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 


البارت الثاني 

في بيت مازن وسلا 

دخل مازن البيت بكل غضب ودفعا ياقوت علي الارض لدرجه وقوعها 

سلا خرجت عندما سمعت صوت مازن الغاضب  وخوفها علي ياقوت من مازن 

سلا بتعجب : مازن اهدا حصل اي 

مازن بغضب وهو بيوجه كلامه لياقوت : كام مرة قولتلك ابعدي عنه وصقر حذرك منه انما دماغك الناشفه دي هتودينا في داهيه مع واحد وسخ زي مراد 


ياقوت بدموع : يامازن افهمني انا بحبه هو والله وعدني انو هيتغير دالو هو وحش اصلا 


مراد شد شعرة لورا من الغضب : طول عمرك عنيدة ومبتفهميش 

قوليلي هتقدري تعيشي معاه بفلوس حرام هتعيشي مع واحد قاتل ومافيا 

هااا 

ياقوت : انتو ليه مش بتحبوة هو مش وحش  صدقني 


مازن شدها ليه جامد : باين صقر كلامه صح انتي لازم تتجوزي ومن بكرة اول حد يتقدملك لو كويس هتتجوزيه 


وشد مفاتيحه ومشي : مفيش خروج الا علي قصر صقر غير كدا متخرجيش وتسيبي  وحاجتك هبعتهالك من الشقه هتعيشي هنا من النهاردة 


سلا احتضنت ياقوت الي انهارت من العياط 


يستيقظ صقر  ليجد رأسه سينفجر من الصداع فقد اكثر من الشراب في الحفل 

لينزل الا الاسفل ولا يجد احد فيتذكر ان ركان عند ماازن وسيذهب الي مدرسته من هنااااك 

ليشرب قهو ة لعلها تخفف الم الصداع ثم يذهب ليرتدي ملابسه ويرحل الي شركته 


اما ياقوتنا تستيقظ لتجد سلا واولادها بالمنزل 

ياقوت :انا نمت كتير قوي 

سلا :مرضتش اصحيكي وبعدين مش عندنا محاضرات فقولت اسيبك لوقت الشركه 

ياقوت :ركان فين 

سلا :جهزته ومازن وصله للمدرسه 

ياقوت :اوك 

سلا :حببتي مش تزعلي من مازن هو خايف عليكي 

ياقوت :عمري ماازعل منه داا اخويا وابويا وكل حاجه ليا 


سلا :ربنا يخليكو لبعض 

ياقوت انا هلبس واروح الشركه 

سلا : طب متاخدي اجازة شكلك تعبان 

ياقوت :لا انا كويسه  


في الشركه 

صقر لمازن :حولت الفلوس 

مازن : ايوة بس لو افهم بتحول الفلوس دي لمين ولا ليه 

صقر : مش لحد بس تبقا ضمانه لينا بالمستقبل 

طالما شركاتنا كويسه الله اعلم هيحصل اي 

مازن :اوك 

لتدخل لهم ريتال 

مازن : هاي ريتال 

ريتال بدلع : ازيك يامازن كدا تمشي انتا وياقوت امبارح 

مازن :معلش بس سلا تعبت وكان لازم نمشي 

ريتال :الف سلامه 

مازن وهو يقوم :الله يسلمك هقوم انا سلام 

.....سلام 

ريتال : عامل اي ياحبيبي 

صقر :صداع من امبارح هيفرتكني 

ريتال :هعملك مساج لراسك وانتا هتبقا تمام 

لتذهب اليه وتمسك رأسه وتبدأ بعمل مساج له ليخف المه من الصداع 


ريتال بخبث :هو ياقوت ومراد مرتبطين من امتا 

صقر : مش مرتبطين هو الي بيلف حواليها واخرته سودة علي راسه ان مبطلش يلحقها 


ريتال : طب ماتجوزها 

صقر بتعجب :لسه صغيرة 

ريتال :ليه مهو مازن متجوز سلا وهيا عندها ١٨ سنه 

صقر بتفكير : تفتكري دا الحل 

ريتال بتأكيد : اكيد دا كدا هيبعد مراد عنها وهيا ممكن تحب غيرة 

صقر : فكرة حلوة 

بس انا لسه هستنا لما حد يتقدملها 

هيا بيتقدم ليها كتير  بس انا عاوز حد يحافظ عيها ويحبها بجد مش جواز مصالح 

ريتال :طب والي يقولك علي واحد اتجنن وشافها امبارح بالحفله وكلمني عليها وانا قولت اقولك 


صقر بانتباه :مين دا 

ريتال: علوان رشدان صاحب شركات الاسمنت والحديد عندة ولد وحيد اسمه امجد وشافها مناسبه ليه 

صقر :ايوة عارفه 

خخلاص هشوف مازن واقولك 


لتضع ريتال يدها علي كتفه بكل جراءه 

ودلال 

طب مش هتخرجني الليله 

صقر :اكيد هنخرج 

ليشدها الي صدرة ويقبلها. ...... 


&&&&&&&&&

عند سلا كانت بالمطبخ تحضر الغداء  

ليرن هاتفها 

مازن : روح قلبي وحشاني 

سلا : وانتا كمان ياقلبي 

مازن :اتصلي بياقوت خليها تجيب ركان وتجيلك بلاش تروح القصر 

سلا :ليه 

مازن :هقولك لما ارجع 


اتصلت بياقوت واخبرتها بكلام مازن وان عليها القدوم واحضرت ركان معها 


ياقوت :مازن عاوز اي 

سلا :مش عارفه هو قالي زي ماقولتلك 

ليسمعو صوت مازن وصقر وهما يدخلان 

لتحضن سلا زوجها وصقر يقبل رأس ياقوت كما يفعل دائما 


مازن :الحقينا بالغدااا عشان هموت من الجوع 

سلا بضحك :حاضر 

ياقوت :جايه معاكي 

ليذهبا الاطفال الي مازن وصقر 

ركان :بابي انا هقعد مع ذياد واياد النهاردة 

مازن :متقلقش هما الي هيروحو معاك من بكرة 

ركان بفرح طفولي : بجد احنا هنلعب سوااا كتير 

صقر : انتا رايح حته انتا وسلا 

مازن :هسافر باريس انا وسلا اسبوعين اجااازة 

صقر :اوك 

ياقوت وهيا تخبرهم بإن الغدا جهز 

انتا وسلا فين ياحبيبي 


مازن بضحك :هنسبلك عيال اخوكي المفضلين عندك تشبعي منهم براحتك 


ياقوت :قصدك يجننوني 

سلا :ياروحي انا اهو متجننتش 

هههههههه 

لتجلس بجانب صقر وركان بجانبها ومازن واولاده وسلا 


ركان : مامي انتي مش هتجبيلي نونو 

ياقوت :لما اتجوز ياحبيبي 

ركان :امتا انا عاوز اخ زي ذياد ماليه ايإد 

انا بحبهم قوي وعاوز يبقا عندي نونو العب معاه  بالقصر


ياقوت بضحك :هبقا اشتريلك واحد 

ليضحكا كلهم عليهم 


مازن :ياقوت سيبي سلا تشيل الاكل وتعالي معايا المكتب 


لتدخل خلفه 

ياقوت بقلق :خيرر 

صقر :احنا جيبنلك عريس 

لتصدم ياقوت وتقول بغضب 


انتا عارف رأي في الموضوع ده كويس 

وعارف انا بحب مين وهتجوزة 


مازن بعصبيه : بقولك ايه مراد ده لو اخر واحد مش هتكوني ليه 


ياقوت :مازن ارجوك  مراد انا بحبه ومش هسيبه مهما حصل 


ليتقدم من مازن اليها  ويصفعها 

صقر بغضب :انتا ايه الي عملته د ااااا 

ليحتضن ياقوت التي تبكي بهستريه ولا تصدق مافعله اخوها بها 


لتدخل سلا علي صوتهم العالي 

وتاخذ مازن وترحل الي خارج المكتب 

صقر وهو يضع ياقوت علي الاريكه 

صقر بهدوء: انتي ليه مش شايفه اننا خايفين عليكي حرام عليكي الي بتعمليه دا مراد بني ادم وسخ بيتاجر بااروح الناس ليه تحبي واحد زي دا وانتي مليون واحد يتمناكي 


ياقوت :انتو مش عاوزين تفهمو اني بحبه ليه 

قلبي اختارة هو 

صقر بغضب :انتي فعلا مبتفهميش ومازن عنده حق انا هكلم العريس الي متقدملك وهبلغه بموافقتنا 


لتنظر له ياقوت بدموع 

حااضر 

ليخرج صقر تاركا خلفه دموع ياقوت التي تجري كالشلال علي وجهها 


صقر وهو بيكلم ريتال بالفون :ايوة بلغيه اننا موافقين 

ريتال :اوك ياحبيبي 


مازن لياقوت : العريس هيقابلكو انتي وصقر 

ياقوت :بضعف حاضر 

مازن :لما نسافر بكرة تروحي لصقر القصر انتي والولاد 

لتتركهم وتدخل الي غرفتها في منزل مازن وتبكي بصمت لتفتح هاتفها وتكلم مراااد 

ياقوت بدموع :الحقني يا مراد 

مراد :اي ياحببتي مالك صوتك ماله 

ياقوت : مازن وصقر هيجوزوني 

مراد بغضب :دا علي جثتي لو حصل انتي مش هتبقي غير ليا وبس 

ياقوت :مراد اتصرف انا مش عاوز ة اتجوز غيرك 

مراد :متقلفيش انا هتصرف انتي اهدي ونامي عشان ترتاحي شويه ومتفكريش في الموضوع دا لانه مش هيحصل 

ياقوت :اوك سلام 

مراد :سلام 


عند مازن &&&&&&&&&&&

سلا :متأجل السفر ده انتا شايف وضعنا 

مازن :لا انا تعبان وعاوز راحه كام يوم 

سلا : انتا ممكن تغصب ياقوت علي الجوازة دي 

مازن :لو مشلتش الي في داماغها ايوة هغصبها 

سلا :طب متبعدوها عن مراد بس بلاش الجواز 

مازن :مقدمناش حل تاني 


عند صقر &&&&

ليري هاتفه يرن 

    اسر :ازيك ياكبير 

صقر بضحك : اسر حبيبي وحشتني 

اسر :هو انا لو وحشتك كنت كلمتني ياندل 

صقر :مشغول والله جامد ايه هارجع ولا اي 

اسر :ارجع فين ياعم لاهنا كويس 

صقر : اخبار الشغل عندك ايه 

اسر :كلو تمام ياباشا مازن عامل اي وولادة والبت ياقوت 

صقر :كوييسين اه ياقوت هتتجوز 

اسر بإستغراب :تتجوز يعني شالت الزفت مراد من دماغها 

صقر :لا مش كدا انا هجوزها عشان تبعد عنه 

اسر :غصب ولا اي 

صقر :هيبقا كدا لو مطلعتهوش من قلبها 

اسر :ربنا يسهل 

اسيبك بقا عشان رايح للموزة 

صقر : هتفضل طول عمرك تحب الحرام 

اسر :ههههههه خليك في ريتال احسن 

صقر :طب دي مراتي انتا اي بقا 

اسر :مهو بالسر ياخويا محسسني انك متجوزها حقيقي 

صقر :بس اسمه جواز 

يلا غور 

اسر :سلام 

لتأتي ريتال وهو يغلق المكالمه 

ريتال :اتأخرت 

صقر : لا ياقلبي 

ريتال بدلع :طب يلا بينا 

ليتقدم منها ويحملها لتتفاجأ هيا 

ريتال :اي دا هتشلني للعربيه 

ولا اي 

صقر بخث :انا بقول بلا خروج بلا زفت احنا نطلع فوق احسن 

ريتال :ههههههه مجنون 

صقر :بيكي وبحلاوتك 

ليذهبا الي عالمهم ..............

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹بقلمي Red jory 

Amira wagih

تفاعلوووا ياجماعة هي القصه مش عجباكوا ولا اي اعرف رايكم وبلاش تم 🤔

لمزيد من القصص الكاااامله اعمل متابعة لصفحتي 



البارت التالت من هنا



بداية الروايه من هنا




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close