القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لن اخاف الفصل السادس والسابع والثامن وعشرون والأخير بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

رواية لن اخاف الفصل  السادس والسابع والثامن وعشرون والأخير بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات
Part 26

وكان معاذ سبقها ومسكها جامد من وسطها قبل متقع 

سيلين بصتله بعصبيه وضربته بالقلم/انت واحد قليل الادب اكيد دي لعبه عشان شايفني حلوه وتقرب مني وبصتله بقرف

معاذ بصلها بسخريه /انتي ناقصه ياحلوه عشان كده بتقولي كده ومفكره نفسك حلوه وبعدين مين هيبصلك اصلا بس تعرفي انا عشان راجل مش هرد علي وحده ناقصه زيك. وومسك الطفل سليم ومشي  

سليم /انا اصلا مشوفتش ومخدتش بالي البت الصغيره البارده دي والله كان نفسي اضربها

معاذ /بقت انت ياقرد تضرب البنت ليه وبعدين مش خالك علمك اياك تضرب بنات وكويس انك معملتش كده

سليم /ايوه ياخالى  

معاذ/تعالا يلااا امك زمانها قلقت عليك

وراحلهم وهو ماسك سليم

شهد/لاقيتو فين الزفت ده يابني اي يخربيتك شقي تعبتني معاك  امال لو كنت كبير شويه

ماهر جوز شهد/ ياستي متقلقش ده طالع ماشاءالله لخاله

شهد وهي بتبص لمعاذ/انت هتقولي مش كمان كفايه إنه سماه 

معاذ يضحك/واهو طلع قمر شبهي معاكي فبيتك يونسك 

شهد/بابا شايف ابنك الي هيجبلي جلطه قرريب ده. الله يرحمك ياماما كانت مصبراني عشان قرفكم ده

معاذ قعد يضحك/اهدي هيطلعلك عرق

الاب(خطيب)/اهدي ياواد مالك باختك

ماهر/اقعد يامعاذ اختك هتقوم تفرومك دلوقت

سليم/ماهو اتفر

معاذ حط ايده علي بوقه/اسكت ياابن الخباصه

شهد/انت بتشتم امه يامهزززق

ماهر /يخربيتكم  وبص لابنه سليم/اي ياحبيب بابا كان هيتف مكملتش ليه

معاذ بصله /لعبه عربيات بقا  واوعا

سليم بفرحه/مفيش يابابا دنا كنت بضايق خالي عشان بيضايق ماما 

شهد تضحك /حبيب مامي حبيب امك ياواد

الاب(خطيب)/قوام كده مش كنتي هتاكليه علقه بقا وو

شهد/ابني بقا يابابا 👀

معاذ/مش يلا ياااماهر ولااااا اي عمال تقولي هندخل الميه  هندخل 

ماهر/يلا طبعا وقام وجري قبله. 
ومعاذ ضحك/جوزك اطمني طلع اهبل.  وراح وراه

شهد تبتسم/ياه يابابا لو ماما كانت عايشه كانت زمانها شايفه حفيدها وابنها الي كبر وبقا ماشاءالله اكبر طبيب جراح قد الدنيا وفتح اكتر من مستشفي وتدمع 

الاب/ده حلم امه زمانه إنه طيبقي طبيب ياحببتي ونتي عارفه انه اصر اكتر من ساعه م ماامك ماتت بالسلطان

شهد تمسح دموعها/ربنا يرحمك ياحببتي. وبصت لسليم وحضنته

عند  بوسي وفجر  ملاك 

ملاك /لا لا وتصوت. يلهوي حاسه اني قربت مش اطول الميه حد يشلني فيكم ونبي

فجر وهي تعيط زي الاطفال/بوسي ملناش فيه شيلينا

بوسي. وهي ترفع ايديها لفوق. وتغيظهم/تروح فين من الي بيحبك وعشان خاطرك علي استعداد يبيع نفسه عشانننننن نفسه

وكان ناس بتعوم قريبه منهم ويضحكو علي منظرهم

بوسي وهي بتكمل/ اسيبك لا ده مقدرش اسيبك الف الدنيا عشان عنننييييك  
 

فجر/يلهووووي موجه  يابتتت. 
وملاك وفجر وقتها مسكو رقبه بوسي جامد. والتلاته الموجه عدت فوقهم.  

بوسي وقتها مسكت الطوق/يلهوي هموت يخربيتكم امال انا جايبه الطوق ليه ربنا يسامحكم. 

ملاك وهي تبعد شعرها عن عينيها/حد يطلعني. وبصت لفجر الي وشها بقا احمر جامد/ب بوسي فجر فجر نفسها بطئ وخصوصا لما بتبقا بتحاول تعوم. 

فجر /انا انا بخير. يلهوي موجه موجه وكانت لسه هتصوت 

 والي طلعلها من الميه. وشالها من وسطها عشان متاخدش الموجه فوشها

ملاك وهي تمسك ف الطوق جامد 

بوسي تغمزلها /واهو جالك سمك القرش بعيننننه 

فجر/يلهوي انا طايزه ازاي وبصت الي ماسك وسطها / ا ن نزلني ي 

احمد وقتها سابها علي طول/ طلاما محدش بيعوم يبقا متقربوش لجوووا وبص لفجر /واولهم الفسيخه دي

فجر/ع ع فكره انا اصلا بحب البحر يعني مش يهمني 

احمد/اه ده الشاطئ كله سمع صوتكم 

وكان مهاب وحازم قربو عليهم

مهاب وهو بيكتم ضحكته/هما كده قربو. والكل مقلوب ضحك عليهم يكسفكم دنتو علي الشاطئ وبتغرقو

حازم قعد يضحك جامد

بوسي/بطل ياظريف انت وهو والله احنا الي غلطانين انا اصلا كنا هنخش اكتر من كده بس كنا بنتكلم شويه ونسينا

حازم بسخريه/ نسيتو اه 

ملاك بصت لبوسي  وتهمسلها/اظن معاهم حق

بوسي وهي بتبصلهم بعند/ مفكرنا بنخاف يعني انا ممكن اخشلكم لجوا حالاااا

حازم/بس ياهبله روحو اطلعو ارتاحوا انتو تعبتو من السباحه انهارده

مهاب /معاك حق  وبص لاحمد وقعدو يضحكو جامد

بوسي بغيظ /ماشي ماشي والله لتشوفو. وبص لملاك وفجر /هتيجو

ملاك كانت لسه هتتكلم

حازم/اااي عاوزه تموتي البنتين معاكي ياجبروتك 

فجر /هروح معاكي ميش هسيبك وكانت فجر مرعوبه وندمانه انها تتكلم

ملاك بخوف/لاا هتغرقووو مش تخشو تعالو نطلع يلا

مهاب/بوسي اطلعي ياحببتي انتي عبيطه اصلا هتخشي ازاي هتعومي عوم كلابي ولا اي 

احمد/يلا ايوه نطلع نرتاح شويه. وخفو عناد 

بوسي تبتسم بعند اكتر  /يلا يافجر وملكوش دعوه بقا ومسكت فجر 

ملاك مسكتهم /بلاش عشان خاطري 

حازم /سبيهم خليهم يموتو نفسهم

مهاب/بووووسي بلاها عيط وسلا هتخرجي معانا لما تتعلمي سباحه ابقي ادخلي واننقذي ارواح الناس بدال متموتيهم

بوسي بصت لفجر وافتكرت.  لما ملاك قالت انو نفسها بطئ ويدوبك 

وسابتها/ محدش ليه دعوه.  وبدات تدخل لجوا

حازم/مهااااب امشي هات الزفته دي يخربيت مخها

فجر بقلق/بوسي 

احمد/اهدي انتي كمان مش كنتي من شويه هتخشي معاها

مهاب بعصبية/خليها بقا تغرق عشان تحرم تعاند مع نفسها

وكانت بوسي بتدخل لجوا خالص وهي بتلعن نفسها مليون مره /ي يارب خليك معايا 

حازم/هتتتخش تتزفت ولا انا اشوفها انا البت خلاص اختفت

مهاب بص نواحيه وبدا يقلق وبالفعل بدا يعووم وبيحاول يشوف راحت انهي زاويه

ملاك بدموع/هيلاقيها ازاي بقا كده افرض غرقت ونبي شوفوها

فجر قعدت تهدي ملاك ويعيطو

احمد /اااهدددو يعني منو عارفين كنتو انتو امنعوها بنات زي بعض حتي وبدا هو كمان يدخل. يعوم 

حازم /تعالو يلا اطلعو لسيللين ونا هخش اشوفهم

وتفضل بوسي تنزل لتحت الميه وتحاول ترفع نفسها. وتكح جامد وتحاول تعوم.  لحد مبدات تضعف /م مهاب 

وبدات تغمض عنيها خالص والميه بتبدا تاخدها خالص

وكان وقتها شخص بيعوم  

معاذ/الحق ياماهر ف بنت شكلها بتغرق

ماهر بصدمه/اي ده بسرعه الحقها طيبببب 

معاذ فضل يعوم برشاقه بقا وسرعه ومسك بوسي من كتفها وبدا يعوم بيها لبرا

وكان كل الشاطئ اتلم حوالين معاذ وبوسي الي كانت عالارض

حازم/اي ده الشاطئ متلمي كده ليه

احمد وهو بيجري عليهم/الحق بسرعه شكلها بوسي قالو انو ف بنت غرقت.  

حازم/ااايه

وكلهم جريو

معاذ بجديه/وسعو ىسعو النفس شويه يجماعه.  وحط ايده تحت رقبتها /قاطعه النفس. وبدا يضغط جامد علي قلبها ويبدا يحط ايد تحت ايد

وفنفس الوقت كان حازم واحمد وفجر وملاك وسيلين وجولي 

وكان مهاب وقتها وصل قبلهم بخوف وقلق /وسعو بوووسييي

وكان معاذ قاعد بيتك بايده جامد

لحد مابوسي بدات تكح

ملاك بدموع/بوسي انتي كويسه 

وفجر وقتها نزلت عالارض. وملاك جمبها وبداو يعدلوها

مهاب بخوف وحده/ليه بتعممملي كدهه يعني تخوفيني عليكي كنتتت هموت من القلق عليكي اقسم بالله مهتنزلي ام البحر ده تاني انتي عارفه انو كنت حاسس انك ضيعتتتتي خلاااااص

والكل كان باصص لمهاب ويبتسمو

وكانت بوسي ف عالم تاني. هل الي بتسمعه ده انو مهاب خاف عليها. وفجاه تتكلم بدون وعي/يارتني يااخي كنت غرقت من بدري

والكل قعد يضحك

حازم /يلهوي علي برودك ياشيخه   ونت اي ياعم فين كل الرومانسيه دي منا كنت عمال اقولك من بدري وعمال تقولي بتكسف اهو الشاطئ كله سمعك

واحمد قعد يضحك جامد

مهاب/اعمل اي بقا وبص لبوسي/لينا كلام تاني بعد منروح 

بوسي بعصبيع/اعملك اي يعني يابتتاع تينا وكرستينا ها وف الاخر تقولي صحاب صحاب اي ياابو صحاب. انت هتبقي مهاب ليا وبس. وحطت ايديها ع بوقها

مهاب كان واقف مصدوم

والباقي قعد يصقف 

وكانت فجر وملاك قاعدين يضحكو

حازم/اخيرا يااض يااحمد اعترفو البهايم لبعض خلاص

مهاب  ابتسم وشال بوسي/اكيد مش هتعرفي تمشي بعد مغرقتي

وكانت كل ده سيلين سرحانه وماسكه جوليا الي نايمه

معاذ/اظن كده الانسه بقت كويسه. مهمتي انا خلصت

وكان الكل قعد يصقفله 

ماهر/ايوه ياعم مشهور الشاطئ

مهاب/بتشكرك جدا والله مش عارف اقولك اي حقيقي

معاذ/العفو ع اي بس ده واجبي كطبيب

حازم/اي ده معاااذ مش مصدق وعمال اقول ضهر مين ضهر مين  والله كنت حاسس لما لقيت وشك كده كانت الصدمه

مهاب/اي ده تعرفو بعض

حازم/ده عز المعرفه يابني 
 كان بيبقا معايا ف المهمات عشان لو حصل حاجه لحد من فريقي يعالجه

معاذ/بالظبط 

احمد/لا دحنا كده كلنا معارف بقا

وقعدو يضحكو

حازم/مقولتش ليه انك هنا يابني 

معاذ/معلش بقا مجتش فرصه حقك عليا 

حازم/ولا يهمك ابقى تعالا بقا اكيد انت مع اهلك. ابقى تعالى كلكم بكره اتغدو معانا ف الشاليه

معاذ/باذن الله  تيجي طب اعرفكم علي باقي العيله الكريمه الي هنا الشاطئ كله شاف انجازاتي الا هما 

حازم يضحك/سبحاانننه

بوسي/ياعم هتفضل شايلني وواقف بتكلمهم نزلني ياشيخ

مهاب نزلها/والله غلطان اصلا انتي تقيله

بوسي/كلما زادت ااكلته زادت الجازبيه ياعنيا قههقهق

وكلهم قعدو يضحكو

معاذ/طب بالمره تعالو اعرفكم علي اهلي بقا بما انكم عزمتني 

وكل ده معاذ مكنش واخد باله من سيلين الي كانت سرحانه كل ده

حازم/مفيش مانع يلا 

وكلهم كانو ماشيين ناحيه مكان اهل معاذ

وسيلين واقفه زي ماهي

فجر وملاك بصو لبعض

بوسي/البت دي مش ع بعضها واخدين بالكم

ملاك /صعبانه عليا حالها شكلها حزينه صح

فجر هزت راسها/تعالو طيب نروحلها شكلها سرحانه حتي حتي تقريبا مخدتش بالها انو بوسي فاقت وقعدت تضحك 
وراحولها

بوسي/انتي ياااابتتتتت

سيلين بخضه/هااا مخدتش بالي. ا اه الف سلامه عليكي. 

بوسي /الله يسلمك ياختي تعالي يلااا زمانهم سبقونا رجليهم عامله زي سباق الحنطور 

ملاك ضحكت وبصت لسيلين/يلا

سيلين هزت راسها 

وبدات تمشي ناحيتهم

معاذ/نايمين نايمين ودانكم وابنك يااحج كان بينقذ روح من شويه

خطيب/اي الجديد اتنيل نهار ابوك ابيض جايب كل دول ليه انت قتلت البت بدال متنقذها

معاذ/لا ياحج ده صحبي ومن الصدفه طلعت البنت منهم. قلت بالمره اجيبهم يتعرفو عليكم

حازم/اهلا ياعمي انا النقيب حازم الزناتي. وده احمد الزناتي صاحب اكبر شركات الزناتي اكيد تسمع عنه

وده بقا النقيب مهاب اخونا التالت 

مهاب يبتسم/اهلا ياحج

خطيب/ايوه فعلا يابني بسمع كتير عن الشركه دي

معاذ/دي بقا اختي وابنها سليم وده جوزها ماهر

حازم /تشرفنا وآلله بحضراتكم 

سليم/احنا اشرف

وكلهم بصوت لبعض وقعدو يضحكو

شهد/ياواد اسكتتت. 
 تشرفنا بجد بيكم 
معاذ /حافظ مش فاهم وضحك

بوسي/طب اي ياااشباح وسعو كده سبولنا فرصه نعرف نفسنا  

حازم/خشي يختي عرفيهم عن نفسك اكتر

احمد/سيبها سيبها وضحك

بوسي/احم احم طبعا عرفتوني بس معرفتوش انو دمي خفيف وعندي صحبتين قمر. ملاك ودي فجر ودي مرات حازم 

ودي سيلين  وجت تشاور عليها/اي ده راحت فين دي

ملاك/غريبه كانت معانا

معاذ باستغراب/اكيد مستنياكم ف المكان بتاعكم

حازم /طب نستاذنكم بقا  وزي ماقلتلك يامعاذ انت واهلك بقا تيجو 

معاذ/حاضر ويبتسم 

ماهر/لو في ورق عنب مفيش مانع

شهد/رايح عشان كرشك يابعيد 

احمد يضحك /ينور ينور الاكل كله الي عاوزه

حازم/تعالو بس  وانتو هتنبسطو والله

فجر كانت بتهمس لملاك/انا حاسه البت دي وراها حاجه

ملاك/مين سيلين

بوسي/بتهمسو منغير ياخاينين قدامي. يلا ياشباب نشوف البت التانيه راحت وجولي فين  لتكون تاهت

مهاب/هي مش كانت معانا 

بوسي/كانت ورانا غريبه فعلا

حازم/ازاي وراكم افرض ضاعت دلوقت 

.......


Part 27

حازم/ازاى وراكم افرض ضاعت دلوقت

سيلين وهي شايله جولي وجايه ناحيتهم/انا هنا معلش قلقتكم كنت بودى جولى التواليت لأنها صحيت وكانت لازم تروح التواليت

احمد وهو ياخد جولي يبوسها/ عامله اي ياحبيبه بابا

جولى/الحمدالله يابابي سيلين انا وهى فضلنا نلعب بالرمل ونعمل قلعه 

بوسي بسخرية/اخيرا الفافي اتنازلت عن كبريائها ولعبت ف الرمل 

سيلين فضلت ساكته 

حازم /بس يازفته يلا عشان نمشي 

ملاك هزت راسها

ومهاب همس لبوسي/اول منرجع هطلبك من امك وهو اسبوع واتجوزك مش هقدر استني بصراحه

بوسي /مقدرش اسيب ماما ياجدع بالسهوله كده

مهاب/مين قال أنو هسيب امك احنا لازم نقنعها تيجي وقتها لما تبقي ف عصمتي ياقمر وغمزلها

بوسي بصتله بفرحه وكانت مكسوفه لاول مره جدا

ملاك كانت قاعده تتكلم هي وفجر ويضحكو

وبعد وقت 
كلهم وصلو للشاليه بتاعهم

مي/جيتو ف وقتكم الغدا جاهز ياولاد

ام سيلين /تعالي يابنتي شكلك شاحب كده

سيلين بعد ايد مامتها/مش جعانه 

ام سيلين تجز علي سنانها وتمسك أيدها جامد وبرقتلها

سيلين سكتت وراحت مكان السفره 

وكلهم راحو ياكلو

بوسي وهي بتاكل سرحت وبدأت تفكر /ازاى دي ع طبيعتها كده مش معقول وكانت الاول مدلوقه علي حازم بس دلوقت كأنها بتحاول تتجبر تكون مدلوقه عليه

وقامت بوسي من سرحانها علي صوت ام سيلين وهي بتوجه كلامها لملاك/الا قليلي ياحببتي عايشه كده ولا كانك من العيله

ملاك سكتت وكانت محرجه اوى. بس انصدمت لما حازم اتكلم

حازم/خالتي بصراحه بقا مكنتش عايز اصدمك بس ملاك تبقا مراتي ومحبش اي اهانه تجيلها الي يهينها يعرف أنه كده جه عليا انا. تمام

ام سيلين بتمثيل وزعل/بقا كده محدش يعرفني حتي انتي ياأختى

مي /متزعليش بقا والله مجتش مناسبه ومكناش عاوزين نصدمك متزعليش عشان خاطرى بقا

ام سيلين /عشان خاطرك انتي بس ولو اني مش هنسي بس ماشي

بوسي /يارب حر حر أوى

احمد خد باله وضحك

حازم وهو قرر يغير الموضوع /عارفه حصل اى انهارده وضحك

مهاب/احم 

وفجر وملاك قعدو يضحكو

كانت ملاك فرحانه اوي أنه اخيرا حازم اعترف بيها قدام خالته ومبقتش خايفه أنهم فيوم يعرفو

مي/قولى قولى انا مبقتش أنصدم

حازم بدأ يحكيلها من اول مابوسي غرقت لحد مانقذها شخص وازاى كان مهاب خايف عليها واعترف بحبه واتفق أنه هيتجوزها 

مي/اخيرا اتقدمت خطوه وبدأت تدمع. اخيرا هشوف لكل واحد فيكم كده احفاد 

بوسي بلعت ريقها بكسوف

وملاك وفجر بصولها وضحكو بصوت واطي

بوسي غمزتلهم/منتو معايا بقا

وملاك وفجر بصو لبعض وسكتو بكسوف جدا

حازم ضحك/كسفتي الواد ياماما مش كده

 ام سيلين بخبث /ربنا يفرحكم ياولاد وبصت لسيلين/وعقبالك كده يابنتتي 

سيلين وهي تبلع الاكل بالعافيه وابتسمت وهزت راسها

مي/فين صحيح جولي

احمد/طلعتها القوضه نامت

مي هزت راسها /اي ياسيلين مش طبيعتك تفضلي ساكته

سيلين /ها ابدا ابدا كنت بس بفكر ف امتحانات الجامعه لما انزل

مي/اه ربنا معاكي يابنتي يارب

حازم/اتجدعني وهديتنا انا وأحمد عندك ياستي 

احمد/حصل حصل

ملاك /و ونا كمان وقتها ممكن اعملك اكله بتحبيها بس قليلى

سيلين بصت لملاك بصدمه وقد اى هي حنيه. وفسرها/ بتمني من الاول مكنتش عاملتك وحش ابدا. سامحني يارب. وعيطت منغير متاخد بالها

بوسي استغربت اكتر وبصت لفجر بحيره. واول مره سيلين تصعب عليهم

مهاب/اي ده بتعيطي ليه امال لو كنت قلتلك ونا كمان هبقا اجبلك هديه هتموتي

حازم /ف حاجه دايقتك ياسيلين

سيلين مسحت دموعها/ابدا من فرحتي اني من عيله حلوه كده وبصت لملاك /وانو وانو كمان ربنا بعتلك واحده بالحنيه والجمال دي تكون مرات ابن خالتي 

ملاك ابتسم بخجل وبصت لحازم الي ضحك بحب 

حازم/خضتينا ياشيخه

ام سيلين بصوت عالي /ربنا يهديييكي ياحببتي. 

احمد وهو بيبص لفجر بثبات/ابقي عرفني يوم جوازك اي عشان هعمله فنفس يومك انا وفجر

فجر رفعت حواجبها/انت شوفتني اصلا وافقت

احمد/هتوافقي ونا عارف

فجر/لا واثق انت اوي اي رايك بقا مش هوافق اصلا

احمد/هنشوف وننت يامهاب ابقي عرفني

مي تضربه علي رأسه/اتكلم ياواد عدل انت هتجبرها وتبتسم /فكرى ياحببتي طبعا وغمزتلها

ملاك وبوسي قعدو يضحكو بكتوم

وفجر بصتلهم بغيظ

حازم/صح بكره ياماما متنسيش عازمين بكره الناس الي حكيتلك عنهم

مي/ايوه ايوه متقلقش 

سيلين /عن اذنكم بقا هقوم انام 

مي/ماشي ياحببتي

بوسي قامت فجاءه/متنسيش بقا عشان لما تنجحي هغنيلكم احم احم / جاب ف الثانويه خمسين ف الميه. درجاته نهائيه. حتي الجغرافيا عدت بالعافيه حتي الجغرافيا عدت بالعافيه عشان نيته صافيه. وبدأت تتمايل بجنان

وكله فطث ضحك

بوسي/قوووولوووو ويكاااااا اااااه قولووو ويكاااا سفينه بيحييكو بيمسي عليكم وتشاور علي مهاب

وكله بص لمهاب وقعدو يضحكو اكتر

سيلين قعدت تضحك /متقلقيش انتي فعلا هتضطرى تغني الاغنيه دي ف الصيف بقا وتحديد السقوط

مي/بعد الشر ياحببتي مش تقولي علي نفسك

بوسي تبتسم أنها قدرت تفرح البنت بدال متنام بدال مكانت تنام زعلانه

فجر بصتلها وهمستلها/ انتي طيبه اوي والله

بوسي/بس زي ماقلتلك لازم نعرف وراها اي 

مهاب رفع حواجبه/بيمسي وبيحييكو صح

بوسي/متزعلش ياهوبي بقا 

حازم ضحك/هوبي بوبي

احمد/تصدق لايقه

مي/بس ياواد ملكوش دعوه بهوبي 

وكلهم ضحكو

مهاب/حتي انتي 
مي ضحكت/يخربيتكم 
اطلعو والله هايفين اوي

فجر /ليه بس ياطنط منتي كنتي معانا بتضحكي

بوسي/هنقول اي بس ديما كده 

مي/اتلمي يابت ويلا وقت اتاخر وكمان عشان بكره تصحكو بدرى الضيوف جايه 

احمد/يعني هما هيجو الصبح يبيعو لبن دول جايين عالغدا

مي/ملكوش فيه انتو هتخالفو اوامرى 

ام سيلين
 سابتهم وطلعت لبنتها. /انتي يابتتتتت عاوزه تشكفيلهم نفسككك

سيلين/ماما انا مقدرش بجد البنت طيبه وكمان حازم باين أنه بيحبها وهي كمان طيبه وبتحبه

ام سيلين فجاءه ضربتها بالقلم جامد
 علي وشها

/انتي يابتتتتتت هتنفذي الي بقولك علييييييه هتوقعيه ف ديلك يعني هتوقعيه 

سيلين بدموع وهي حاطها أيدها مكان ضربه القلم/استحاله تكوني مامتي

الام وهي ماسكه شعرها وبتضربها جامد/لا ياحببتي انا امك واكسرك واموتك كمان وليا الحق وإذا البنت مسمعتش كلام امها تتقطع رقبتها وزقتها وطلعت

وكانت بوسي بالصدفه طالعه هي وفجر وسامعين صوت سيلين بس وهي بتضرب 

وكانو منصدمين اوي ووقتها دخلو القوضه

فجر بدموع/مسمعتش صوت الضرب كان ازاى يعالم منظرها ازاى دلوقت 

بوسي بعصبية/يستحيل تكون ام تضرب بنتها بالشكل ده الا لو عملت مصيبه 
انا لازم اعرف يافجر لازممم يستحيل تكون دي اممم يستحيل

فجر/هتعملي اي

بوسي/لازم نحاول نصاحب سيلين اكتر لحد متثق فينا وهي اكيد بما ترتاحلنا هتحكيلنا 

فجر/انتي صح اينعم رغم عمايلها بس حسيت بجد البنت طيبه ونيتها مش وحشه تجاه حد

بوسي هزت راسها/معشان كده انا قررت اساعدها بس لازم نعرف ونفهم

وكانت ام سيلين نزلت

مي/كنتي فين ياحببتي

ام سيلين/كنت بتطمن علي بنتي قبل متنام وكده

مي/اه طب هطلع انام انا لحسن مش قادره

ام سيلين/ونا كمان زيك كده. وطلعت وكانت متوتره لتكون اختها عرفت أو شافتها وهي بتضرب سيلين

عند حازم الي طلع القوضه ورا ملاك 

حازم جه حضنها من ورا ضهرها/ كنتي ناويه تموتي انهارده ومسمعتيش الكلام

ملاك تتصدم من رده فعله/انا ل لا والله وفجاءه افتكرت ملامسات ابوها. وتعيط

حازم بعد فجاءه/بتعيطي ليه انا جوزك وحتي مجتش جمبك اهدددي 

ملاك بدموع /أن انا وآلله مش دخلت لجوا البحر 

حازم حاول يهديها/اهدي طب دلوقت 

ملاك/طب طب مش هتعملي حاجه صح زي زي اول مره

حازم سكت بندم/فاهمك

ملاك/ولا تضايقني زي با وسكتت

حازم /زي مين

ملاك/م مفيش ممكن انام 

حازم مسك دراعها جامد/لا فهميني مين الي بيضايقك وسكتي

ملاك /م مقدرش اقولك مقدرش انا انا عاوزه انام ابوس ايدك

حازم وهو حالف ليعرف اي وراها وبصلها /طيب ارتاحي دلوقت

ملاك تبتسم وراحت تنام وفضلت تعيط بكتوم وفسرها/ غبيه عمره ماهيصدقك لو حكتيله امك نفسها مصدقتش جوزك هيصدقك!!

ومع صراعات كتير هي وعقلها نامت

وحازم وقتها فضل يلمس علي وشها لحد منام

واليوم عدي علي جميع ابطالنا

عند عيله الخطيب

معاذ قام خد دشه كالعاده وفضل يعمل شويه تمارين ونزل /اي الي مصحيك دلوقت ياض

سليم/عشان اكيد شويه وهنروح عند الناس بتوعك

معاذ يرفع حواجبه/وحيات امك ياض لسه بدري دنت لسه فاطر

سليم/ملكش دعوه بس انا ماما قالتلي اجهز دلوقت عادي

معاذ/انت وامك مجانين صدقوني

شهد/سمعاك ياحلو سمعااااك  

ماهر وهو نازل /نفسي مره منزلش الاقيم بتتخانقو

معاذ بضحك/مقدرش يعدي يوم منغير مناقر شوشو ياجدع

ماهر/طبعا هتقولي المهم مراتي القمر عامله فطار اي

شهد/مهو دي الي بيجي منك ياسيد كرشه خش الفطار جاهز معرفش راضي والأكل ده بيروح فين

ماهر/ياااساتر اااي 

سليم/لما اكبر هبقا زيك انا يابابا انت وخالو كمان

معاذ/انت تطول ياحبيبي

شهد/هو انتو الي تطولو يبقا ابني حبيبي القمر ده يبقا شبهكم يامعفنين

ماهر وهو بياكل/انا اتكلمت دلوقت

شهد/كل كل ياخويا

معاذ ضحك/هروح شويه اجريها

شهد/طيب ربنا معاك ياخويا انت كمان ناس فاضيييه 

سليم/خدني معاك

معاذ/مباخدش اطفال اقعد

شهد/خده معااااك متبقاش غلس

معاذ/تعالااا منت مش عارف من اول متولدت وانت لازقلي طالع نسخه من امك يخربيتك يعني كان ناقص شهد نسخه تانيه

ماهر /هو حد يبقا زي شهد بس وغمزلها

شهد ضحكت/حبيبي حبيبي

معاذ/سنجل بقا يااا

سليم/ياعم يالا

معاذ/لمض يلا ياخويا ربنا يصبرننني

وخده وطلعو 

عند شاليه عيله حازم 

سيلين صحيت الصبح دخلت تاخد دش. وبصت لشعرها الي انقطع خالص ولمته وقتها وحطت مرهم مكان كدمات ف وشها ونزلت تتمشي قبل محد يصحي وقتها. وكانت بتسمع اغاني

سليم/ازاى متتعبش بقا من الجرى رجلي وجعتني شلني

معاذ/نعم ياخويا لا اجمد شويه 

سليم/مش قادر ياخالو

معاذ/يقطع خالو علي الي وافق أنه يخليك تيجي معايا ياعم ووقف

سليم/انا عطشان
 وفتح شنطته طلع ميه وشرب

معاذ رفع حواجبه/لا الواد تعب وشقيان من الصبح 

وكانت سيلين بتجرى وبتفكر ومكنتش واخده بالها من الي قدامها

وفجاءه خبطت. فمعاذ/مش تحاسب

معاذ لف وشها/يعني انا بردو انتتي

سيلين بتوتر/ا انتت

معاذ/واقول يومي انهارده مش فايت ليه اتاريه عشان اصطباحه وشك دي

سيلين/وليه مش تكون اصبطاحه وشك انت يازبال

معاذ بحده/بتتتت مش معنننني سكتلك اخر مره تبقي تاخدي عليا وتقولي الي انتي عاوزاه فهمههههههه

سيلين خافت وبلعت ريقها/ا انت الي بدأت اصلا 

معاذ/تمام اتفضلي الطريق واسع قدامك

سليم وهو بيضحك/حد ضاربها البت دي

سيلين /بس ياطفل انت وجت تمشي

معاذ/مفكره هتطلع غضب العلقه الي خدتها علينا  

سيلين لفت وشها ليهم/محدش يقدر يضربني اصلا انت فاهم ودمعت

معاذ/ ونا مالي اصلا إن شالله يقتلوكي حتي متولعي يلا يابني انا ناقص شلل

سيلين بصتله بغيظ وجت تمشي رجليها تتلوي وتقع عالارض/اهااا. ومسكت رجليها بوجع 

معاذ لفلها/شوفي ربك من عمايلك

سيلين/ملكش دعوه غور

معاذ وطي لحجمها/وريني رجلك

سيلين/انت مالك

معاذ بحده/ووورييينننييي

حازم الي خرج من الحمام بعد مخد دش وكان سامع ملاك بتمتم

ملاك/لا ياماما صدقيني ده بابا والله هو الي بيحاول بيعملي حاجه وحشه ونبي صدقيني انا بخاف مامااا


Part 28
 الاخيره

سيلين بتوتر وهي ترفع رجليها ليه 

معاذ يمسك رجليها /استحملي اللحظه دي ومسك رجليها ولواها عكس متلوت ف الاول 

سيلين صرخت بوجع/انت بتنتقم مني صح

معاذ/اهدي صوتتتك ده. قومي كده معايا كده إذا حاسه لسه بوجع ف رجلك

سيلين حاولت تقوم براحه

معاذ/يعني عاوزه اي باللبس ده ده ازاي تقومي ومسك دراعها جامد قومها

سيلين/ش شكرا. وبدات تحرك رجليها وتبتسم/الحمدالله 

سليم/خساره فيكي انو خالو معاذ يصلحلك رجلك

سيلين تطلعه لسانها/ونا عربيه عشان يصلحني لمض. وبصت لمعاذ وطلعتله لسانها/اي واحد مكانه هيعمل كده عادي وكملت جري

معاذ يضرب كف بكف /مش ممكن دي مجنونه يلا ياااسليم عشان نرجع

سليم هز راسه ومشيو

حازم بقلق وقرب من ملاك/ملاك فوووقي كده

ملاك تقوم بخضه/حا حارزززم ونبي مش تخليه ياخدني ده ده ممكن وتعيط

حازم يشدها ف حضنه جامد /اهدي ياحببتي اهدي اي الي مخوفك كده ومين ده الي مخوفك كده ونا هاكله بسناني

ملاك تفوق من خضتها وتمسح دموعها/ك كابوس كابوس 

حازم بحده/ملاك متخابيش عليااااا انا جوزك

ملاك بدموع /ونت دلوقت خايف عليا وبعدين عايزني احكيلك اي احكيلك إنه كان كان هيعمل زي محضرتك عذبتني وعملت فيا الي كان الشخص الي المفروض يحميني من اي حد يتعرضلي كان هو عاوز يعمل كده. بس. بس انت مش هتفهم عمرك مهتفهم وتصدقني حتي ممكن تسبني ونبي

حازم /م مين ده الي كان 

ملاك بعياط اكتر/بالله عليك سبني دلوقت وبدات تشهق /ح حاولت انو 
  انسي وابدا حياتي معاك انت رغم انك خدت مني اغلي مااملك ونا فوسط خوف حسيت حسيت انه هو نفس الشخص بس لما بدات افهمك حسيت رغم كرهك ليا حسيت بالامان ياحازم وانو م مكنش ينفع احبك وبدات تعيط جامد ووشها كان محمر اوي  

حازم حس قد اي انه غلط معاها ومكنش عارف ينطق خالص. ووقتها رجع بشروده/ممكن افهم اكتر من كلامك ده اي

ملاك/ انا الي نفسي افهم ليه اتجوزتني غصب وف الاخر اتعلقت بيك هاااا مكنش ينفع احبك ياحازم لانك اكيد هترميني زي ماقولت بعد متنتقم مني زي ماقولت بس ليه انا عملتلك اي 

حازم بدموع/للاسف كان كل ده غلط يستحيل افكر ارميكي ياملاكي وحط ايده علي شعرها/هحكيلك. ابوكي ده زمان

وبدا يحكيلها انو هو السبب في موت ابوه. وقتل اخته الي اغتصبها قبل ميقتلها

وكانت ملاك مصدومه وتعيط اكتر/م م 

حازم /اي حد مكاني كان هيفكر كده بس ماما كان معاها حق انتي ملكيش ذنب فعلا ونا حقيقي ندمان اوي اوي ياملاك. انتقامي لاختي وبابا مخلانيش اشوف الحقيقه وانو المفروض انتقم من الشخص الي كان السبب مش ف بنته حتي. وبدا يعيط بحرقه

ملاك كانت بصاله بحرقه ودموع. مش عارفه تحضنه ولا تسامحه ولا تعانيه علي عملته الي حاسس بالذنب عليها. ومسكته حضنته//اهدي ياحازم الشخص ده فعلا ليمكن يكون بابا وبصتله بحسره/عارفه انو ونا صغيره كان بردو بيحاول يعتدي عليا بدال ميكون الاب امان لبنته
 

حازم بصدمه /ااايه انتي بتقولي. ازاي الوسخ الزباله ازاي يحاول يفكر ف كده احنا بكره هنرجع علي مصر وموته علي ايدي ياملاك.  

ملاك بدموع/عارف انا مش هقول حرام لا انا هسيبك ربنا هو الي يجيب العدل ياحازم الانتقام هيفضل بيولد الانتقام ياحازم. طول ماهو ف السجن وبيتعذب كده هيكون اعذب من انه يموت وعقاب ربنا ليه اكيد. عمره ميتساب. 

حازم قربها منه وباس راسها/انتي كلامك ده زي ماما عارفه كده 

ملاك/حازم 

حازم/قلب حازم وابتسم

ملاك/عارفه انك بتحاول تخبي حزنك متزعلش هما عند ربنا احسن. ونا هفضل جمبك. وباسته فجاءه

وكان حازم انصدم من رده فعلها وضحك/اي ده  

ملاك/اي. وجت تقوم

حازم شدها تحتها/متيجي اقولك انا حدوته هتعجبك 

ملاك /ح حازم

حازم /شش مش عاوزك تفكري في حاجه انا جوزك مش الكلب يارتني كنت قابلتك من بدري وخدتك من بدري. فحضني ياحببتي 

ملاك تبتسم /عمرك مهتسبني صح

حازم وهو بيطفي النور/ف حاله وحده بس. لما الموت يفرقنا  

ونسيبهم ياجدعان خلاص عيب 🙂😂

ام سيلين/هما هيفضلو كلهم نايمين كده

فجر وبوسي وهما نازلين

مي/اهم 
 دول صحيو

فجر/صباح الخير 

مي/صباح الخير ياحببتي 

بوسي/شامه ريحه انواع اكلات جامده اكيد ده عشان الضيوف هيييح يبختهم

مهاب وهو داخل هو وجولي من الجنينه/ ع اساس البت مش هتاكل

بوسي/يخربيتك بتطلعلي منين زهقتني 

فجر قعدت تضحك

مهاب/منا قدرك الاسود يابت

بوسي تحط ايدها ع قلبها/واقف مصدوم وبحاول اخبي دموووووععيييي

مي /ونبي انتي عبيطه وهتخلفي عبط شبهك 

وكلهم قعدو يضحكو

ام سيلين/ وهي تلاحظ انه بنتها لسه منزلتش وخدت بالها وهي داخله/كنتي فين كده ونزلتي امتي كده

سيلين /بتمشي شويه بس 

ام سيلين/بعد كده عرفيني

مي/اي ياحببتي دي مش صغيره يعني ماشاءالله عروسه زي القمر كده

بوسي وهي تحاول تغير الموضوع/بت ياسيلين تحبي تطلعي معانا الجنينه انا وفجر

سيلين تستغرب /طيب مفيش مانع

فجر تبتسم وهزت راسها ومسكت ايدها وطلعو

مهاب ابتسم وفسره/اكيد ف حاجات ف دماغك يابوسي

 وبعد ساعاتتتتت 

وكانو الكل تحت 
منتظرين معاذ واهله

حازم وهو ماسك ايد ملاك /شكلهم جم
 وساب ملاك وطلع. يستقبلهم

بوسي وفجر جريى علي ملاك

فجر/الحلو شكله مبسوط حصل اي يابت احكيلنا

ملاك وشها يحمر خالص/اتلمو 

بوسي/اوعي تقولي لعب الزهر. واعترف ولا اي 

فجر/ده اكيد مش باين يابت ع وشها وضحكو

ملاك/يخربيتكم اسكتو وضحكت وبصتلهم /انا فرحانه اوي وقدر يحكيلي بنفسه   

بوسي/ كان لازم هو الي يحكيلك بنفسه
 طبعا

فجر هزت راسها /بالظبط

ملاك/ياغداره كنتي كمان عارفه

فجر/وعدت بوسي سامحيني وضحكت

ملاك/ماشي ماشي ليكم يوم 

وكان ف الوقت ده دخل معاذ وابوه. وشهد وجوزها والطفل الصغير

احمد/نورتم والله اتفضلو هنا اتفضلو

خطيب/تسلم يابني

مهاب/البيت نور والله

ماهر/بنورك والله يامهاب

جولي. وهي تنزل عشان تروح لاحمد وتلاحظ سليم/اي ده انت

سليم/انتتي هنا ازاي ياقرده انتي

جولي/انا مش قرده او انت ياخويا

معاذ بصدمه الي لاحظ باله انه سيلين واقفه قريب منهم
  لما خد باله من الطفله  

شهد/اهدي ياحبيبي مالك بالبت وتضحك

معاذ/اكيد كلكم مستغربين ده كان بس سوء تفاهم وضحك

احمد/حصل اي طيب. وضحك. دول شكلهم هيموتو بعض يااخي

بوسي/كوشي وارناف وهما صغيرين ياناس

وكلهم قعدو يضحكو

معاذ /كان بس القمر دي مع انسه كده بيلعبو وبيبنو قلعه بالصدفه بس. سليم كان بيجري بوظ وهدم القلعه

ماهر/ياواد مش كنت تفتح

احمد/عادي بقا سن اطفال وكلهم اشقيه كده وضحك

جولي فضلت تطلع لسانها لسليم. وكان متغاظ ومتوعدلها اووي

وكانت سيلين مصدومه ومش مصدقه انو ده نفس الشخص الي ضربته بالقلم هو هو الضيف. قد اي الدنيا صغيره 

فجر. تضربها ف كتفها/مالك سرحتي ف القمر ولا اي احنا بقينا صحاب اعترفي اعترفي سيلين زمان مش عاوزينها يابت اعترفي ومتكابريش

بوسي/طب خدي ادي للبت نفس

ملاك تضحك/لا دي فجر عادي

سيلين /ده ده اسمعو وبذات تحكيلهم

وبوسي كانت ميته ضحك/يخربيتك 

فجر/يلهوي فكرتيني بنفسي ده دنا نفس الي عملته مع سي احمد وشكله هيتجوزني ينتقم مني عشان القلم يفضيحتك يافجر 

ملاك/اي جو الروايات ده يابت وضحكو

سيلين /ا انتو بجد طلعتو طيبين اوي وتبتسم 

ملاك /ياحببتي انتي مننا اربع اخوات اهو وحضنوها

وكان ام سيلين كل مراقبه سيلين ومتوعده ليها وغسرها/ بقا انا اقولها توقع ملاك وحازم بين بعض. تقوم تحبلي وتصاحبلي مع ملاك وصحابهت لازم اتصرف مع البت دي

علي الجنب التاني

حازم/معرفتكوش صح عالباقي دي مامتي. ودي سيلين بنت خالتي ودي خالتي بقا

معاذ يبتسم وبص لسيلين/اهلا اتشرفت والله 

مي /شرفتنا ياحببتي والله انت واهلك

شهد/يبني اوعا من عرجلي هروح اقعد مع البنات دول دنا لسه صغيره ضيعتو شبابي ربنا يسامحكم

وكلهم قعدو يضحكو جامد

وجري ف الاحدااااث

طبعا مهاب مستناش وراح وقتها لام بوسي واتفقوا معاد انو هما هيبقا كتب الكتاب علي طول بعد إلحاح كتير من ام بوسي ووافقت وقتها

وطبعا رجعت فجر لابوها الي كان احمد معرفه من وهو ف امريكا إنه هيتجوزها

فلاش باك

محمود/بس يابني انت مخلف ونا بنتي صغيره

احمد/بنتك هشيلها فوق راسي طبعا ياحج وبعدين انا حتي لسه صغير وضحك وبعدين ده هي وجولي بيحبو. بعض جدا ومتنساش كمان وعارف إنه عاوز الناس الي عندكم دول تكتم بوقهم ويعرفو انها مرات احمد الزناتي

محمود/طيب يابني لما ترجعو وابقا حدد معايا 

احمد يبتسم/تمام ياحج

باكك

وطبعا كانت فجر مصدومه من ذكائه ده

وجه وقتها معاد جواز احمد ومهاب الي اتفقوا فيه مع بعض فنفس الوقت 

بوسي/امي بقولكم اي يلا نهرب انا مليش ف شغل الجوازات ده صدقوني ده كان هزار بجد

مي تضحك/بنت طالعه هبله لمين ونبي

ام بوسي/صدقيني معرفش والله

فجر/ بوسي بتتكلم صح والله 

جولي/لا مث صح انتي خلاص هتبقي ماما الجديده بقا وسقفت وحضنتها / انتي ديما تلعبي معايا ماما مكنتش تعمل كده ابدا معايا ولا تجبلي حاجه بث انتي تجبيلي. وبابا كمان انا بحبك اوي

فجر بدموع/ونا كمان بحبك ياروحي انتي وباستها

ملاك كان وشها مصفر خالص. وتبتسم/ يلا مفيش وقت زمانها منتظرين. اركبو بقا اكيد مستنين يدخلو مع كل واحده ف القاعه يخربتيكم

اما عند سيلين الي كانو لسه فوق /انتي اخرك قريب اقسم بالله 

مسعد وهو ليدخل عليهم/. خليكي كده عماله تشجعي البت وهي مش عاوزه ونتي عارفه حازم هو مش عبيط قلتلك من اول الحكايه 

ام سيلين/ملكش دعوه ياراجل يااابو عين زايغه فاكرني مش عارفه انه كان عنيك من البت الي طلع متجوزها دي وطبعا انت خوفت ليمسح بكرامتك الارض مشيت وبعدت

مسعد/اتلمي ياوليه بدال ممد ايدي عليكي

ام سيلين وهي بتبص لسيلين/انااا حذرررتكككك يلاااا انزلي 

وطبعا سيلين نزلت وهي بتحاول متعيطش عشان محدش يلاحظ

مي/اي يابنتي كل ده يلا عشان تركبي معانا فين امك

ام سيلين/انا اهو هركب مع جوزي اسبقونا بقا

وطبعا. كلهم ركبو ووصلو القاعه. 

وكان مهاب واحمد قاعدين بيضحكو

وحازم ومعاذ كانو بيحفلو عليهم 

مهاب/ليك يوم ياسي معاذ 

احمد/جايب معاذ يشمت اخسس

معاذ قعد يضحك/انتو التلاته بقا عندكم الي ينكد مع نفسكم بقا

حازم/ياراجل دنا بنفسي هشوفلك عروسه صدقني  

معاذ/طب روح روح اهو وصلو واكيد مراتك معاهم يلا يلا بسرعه

مهاب انصدم اول مشاف بوسي نازله من العربيه. 

وكان احمد نفس صدمته لما شاف طبعا فجر 

ومعاذ كان قاعد يضحك عليهم وبص علي حازم الي كان زيه زيهم وفجاءه بص علي الي كانت نازله ولابسه فستان احمر ضيق من خصرها وبحمالات شفافه وفوق الركبه. وكان متعصب من منظرها اوي. /اي قميص النوم ده يخربيتتتك

ومي بدات تزغرط. هي وام بوسي. وكانو فرحانين اوي

ومحمود كان عنيه مليانه دموع وقد اي شايف بنته فرحانه وهتتجوز الي اتمنت تتجوزه

 وكلهم دخلو القاعه 

وطبعا كل واحد خد عروسته وعالكوشه 

عند بوسي

مهاب/بس اي القمر ده بس 

بوسي بكسوف/عايز اي دلوقت 

مهاب /فرحان اوي طول حياتي بحلم تبقي ف حضني يابوووسي  

بوسي بدموع/بجد يامهاب

مهاب حضنها/اه ياقلب مهاب تعرفي انو كنت عامل تحاليل عليا انا وفجر فكرتها اختي من كتر الشبه الي بيني وبينها بس طلع لا وضحك

بوسي/الهندي لحس دماغك ياحبيبي وضربته بخفه

مهاب/احلي كلمه سمعتها ف حياتي دي كلها

عند فجر واحمد

احمد/اي الحلاوه دي بس 

فجر/احمد انا بحبك بقا من الاخر تصدق متصدقس براحتك

احمد اتصدم من جراتها وضحك/كنت عارف اصلا

فجر /ب بجد

احمد/كنتي فاضحه نفسك اصلا وضحك وبصلها قام باسها بتلقائية من خدها

فجر/ي يخربيتك مش هنا 

وفضل احمد يضحك جامد علي طفولتها

معاذ /احم احم ومسك الميكروفون/عاوز اقول حاجه كده 

شهد تبتسم وتبص لخطيب ومتشوقين الكلام الي عاوز يقوله

معاذ/انا طالب سيلين لو سمحت وبص لسيلين الي كانت مصدومه فنفس الوقت لانها ايوه حبته من اول مره شافته وإنه اول واحد تحبه كده بصدق وآنو حازم ده كان بس تهئ كلام ف دماغها بسبب مامتها. وفضلت تبصله بفرحه بعدين افتكرت امها

ام سيلين بعصبيع وفسرها/مقداميش غير حل واحد وطلعت المسدس الي كانت مخبياه وقتها عشان تصوبه ناحيه ملاك

بوسي وقتها لمحت ام سيلين. وتفتكر كلام سيلين لما حكتلها الي بيحصل معاها ورجعت لشروودها /ملاك لااااا 

وتجري علي طول قدامها

وكانت وقتها ام سيلين ضربت النار عليها 

وجت ف بوسي وقتها

وام سيلين حطت ايديها بوقها بصدمه

مهاب /بووووسي وجري عليها

وكان العساكر الي تبعهم جريو مسكو ام سيلين

ملاك بصراخ/حا حازم الحق بووووسي

فجر وهي تجري عليها/ ل بوسي ونبي فوقي كده 

مهاب وهو ساندها علي رجله/حبيبه عمري قومي كده انتي قويه فين بوووسي

وام بوسي كانت واقفه مصدومه مش مصدقه إنه دي بنتها الي اتصابت برصاصه ف يوم جوازها

بوسي بدموع /م مهاب م متنسايش بالله عليك. ا ا انا ب حبك ا ا و و و(انا بحبك اوي)

وكانت بوسي غمضت عنيها خالص 

مهاب/بووووسي بووووسي

حازم /بوسي قومي كدههه اكيد بتستهبلي قومي يابت انا عارررفك الحق قولها حاجه ياااحمد

معاذ. بدموع/ل للاسف مش هتقدرى تلحقوها لان لانها ماتت

سيلين بصراخ/بوووسي قوومي بقا يعني بقا لما عندي صحاب حلوين زيك كده يسبوني ويمشو 
 فجر ملاك قلولهم حاجه احنا وعدنا بعض محدش يسيب التاني

وكانو متلمين حوالين بوسي ومنهارين من عياطهم عليها وكل واحد بيفتكر قد اي. هي كانت مرح ف حياتهم

بعد مرور عشرين سنه 

تحديدا ف المقابر

مهاب/عارفه حصل اي ف غيابك السنين دول ياحببتي صفوت ابو ملاك صحبتك بقت خد جزاءه وخد اعدام. بس بس مامتك مقدرتش تستحمل غيابك الكتير ده ومشيت هي كمان وبدا يعيط /طب طب تعرفي بقا انو ملاك صحبتك جابت اسر وفجر جابت. غثان كمان. وطالع زي الواد حازم اوي سبحان الله وضحك وقتها. وسيلين جابت بوسي ايوه اسمك نفس اسمك شوفتي حتي نفس شقاوتك وكله بيقول كده شوفتي وبدا يعيط 
    عارفه بقا الي كنتي بتقوليه عليهم كوشي وارناف دلوقت فرحهم وهروحلهم بجد انتي وحشتيني اوي اوي يابوسي. شوفتي ازاي انا منستكيش يانور عيني

ولقي الي حاطط ايده ع كتفه
ولف وشه اتصدم لما لاقي كل العيله

سليم/فكرك هنسيب يعني تقضي الزكري لوحدك. واحنا لا اينعم كنت صغير. بس الي عرفته قد اي بوسي دي كانت كويسه جدا 

ملاك/الرحمه بقا عليها كلنا. 

وابتسمو لبعض 

وكانت سيلين بتعيط بكتوم. وفسرها/
  انتي السبب ياماما خليتي كل ده. قد اي يحزن علي بنت مكنش ليها ذنب بس اهو انتي ف الاخر بقا مكانك السجن ومحدش فكر يزورك ولا حد هيزورك وبدات تبص لفجر وملاك وحضنو بعض 

النهااااايه💞

ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS