القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية لن اخاف الفصل الثاني الثالث والرابع والخامس وعشرون بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلوما


رواية لن اخاف الفصل الثاني الثالث والرابع والخامس وعشرون  بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

Part22

قدر/دول اهلك وتبتسم

سيلين بخبث/ايوه تعالى اعرفك عليهم
دي خالتي مي

مي/منوره ياحببتي  وفسرها/ يخربيتتتها لابسه عالمكشوف اوي اكيد احنا مسافرين بلد  ماشاءالله يعني

سيلين/وده حازم وده مهاب  مخبارات شرطه بقا  وده احمد مالك شركات كتير اوي مشهوره وفروع كتير

قدر بإعجاب/ماشاءالله ابطال كلكم وتضحك بمياعه

بوسي بغيره/واحنا ياعنيا هتعرفينا امتي بعد المغرب 

جولي/ايوه ونا ونا جولي بنت واحد من الابطال دول ودول كمان خيلاني

قدر تضحك/والله قمر ومهضومين كمان

بوسي /اه مهضومين معاكي النقيبه بوسي ودول صحابي فجر وملاك 

قدر بعدم اهتمام/اه اه شرفتو

فجر /والله ياحببتي انتي الي شرفتي وتبتسم ببرود

ملاك قعدت تضحك بصوت واطي

حازم/تشرفنا ياقمر

احمد/بس اول مره نشوفك 

مهاب/واكيد هنشوفها كتير وضحك

بوسي تجز علي سنانها وف سرها/هيبقي عنيك دي اخر مره تشوفها غير ف الجنه ياحبيبي

قدر/والله انا عايشه هنا بقالي كتير بس طبعا انا وحببتي سيلين بنتكلم مع بعض كل يوم صحاب عمرنا منتفارق

ام سيلين/ربنا يخليكم لبعض ياحبايبي

سيلين/مامي وخالتي طبعا نسيت اقولكم دي هتقضي معانا الاجازه

بوسي /ااايه ق قصدي تنوري دنتي حتي وتقول بصوت واطيمش هتطلعي غير ونا وكلاكي علقه تمام

مي ببرود/تنوري 

حازم/ماما اانا طالع ارتاح السفر تاعبني وهخش انام 

مي/طيب ياحبيبي اكيد كلكم هتنامو اطلعو استريحو 

سيلين تغمزلها/تعالي ف قوضتي نتكلم سوا ياقدر وحشتني قعدتك والله ومسكتها وطلعت 

بوسي/يخراب امي عالسم ده 

احمد يضحك/يلا ياجولي انتي تعالي ننام شويه

جولي/لا مث عاوزه للوقت هقعد مع البت دي ودي ودي وكانت بتشاور علي ملاك وفجر وبوسي

مهاب يضحك/البت دي ودي ودي

ملاك/س سيبها معايا 

حازم /انتي هتطلعي معايا دلوقت

بوسي/نعم البت مش عاوزه تنام ياعم مصدقنا

حازم/بالليل تشوفيها
ومسك ايد ملاك جامد 

فجر/معانا وقت وتضحك بس مش ملاحظين انو حازم بدأ يعني احم

مهاب/فعلا والله مش اى رايك ياامي

مي/اه والله عاوزينه ينسي بقا ويبدأ معاها حياه حلوه البنت غلبانه وبتمني تبقا ام عياله وناس كده وتبص لفجر وبوسي

فجر وبوسي بصو لبعض وضحكو

احمد/حازم عنيد اخ بس هييجي يوم ويعترف بنفسه

مهاب/صح

بوسي/يارب يسمع من بوقكم ربنا تعالي يابت افجر نطلع نشم هوا برا وشكم نكد 

فجر تضحك/تعالي يلا ياجولي

احمد يبتسم/روحي يلا معاهم

وجولي جريت ليهم

وخرجو ف الجنينه

مهاب/امم مش ناوي بقا يااحمد

احمد بحده/مهاب انوي اى انا دلوقت مفيش حد ههتم بيه غير بنتي جولي وبس واكيد مش هيبقي ليها مرات اب

مهاب بخبث/ما اى رايك في صحبه ملاك وبالمره غلطانه وبنتك حبتها وهي حبتها كمان وكمان صحبه ملاك والاتنين مفيش اغلب منهم

احمد بعصبيع/انت اتهبلت دي عيله هتجوز عيله ١٨يعني 

مهاب/فيها اي اخوك اتجوز ملاك والبنت فين فجر

احمد/مهااب اقفل الموضوع ده وطلع القوضه بعصبية

مهاب يضرب ايده كف ف كف
 يومك هتقع زي مكلنا وقعنا 

مي /عارف دماغه ناشفه بقا

  
مهاب/متقلقيش مسيره هيقع وضحك

مي/اتوكس لما تتقدم انت خطوه دنا عارفه كل حاجه

مهاب/ احم احم خلاص هطلع ارتاح وطلع بسرعه

مي تضحك/امتي بقا اشوف احفادي كده كل منكم والعب بيهم

ام سيلين وهي كانت لسه مش طلعت وكل ده بتتصنت/يعني حازم طلع متجوز الخدامه نهار اسود لازم بسرعه اتصرف 
 وجريت علي قوضه بنتها

حازم/عارفه ليه طلعتك دلوقت

ملاك بتوتر/ليه

حازم/تعالي ادعكي ضهرى عشان مش قادر

ملاك بخوف. وتفتكر/با با 

حازم باستغراب/ف اي يابنتي ونا بقولك تعالي هاكلك

ملاك بدموع/ا ابدا و والله ح حاضر

حازم يقرب منها /بتعيطي ليه دلوقت

ملاك/ا ابدا عنيا بس وجعاني

حازم حط ايده علي وسطها وقربها منه/امم عنيكي وجعاكي ازاى

ملاك تتصدم من رده فعله/ا ابدا. وحاولت تبعده

حازم /يقربها لحد متزنقت ف صدره

حازم/مالك اتوترتي كده ليه وملس ع شعرها ورجعه لورا وقرب من رقبتها وباسها برقه/اممم وكده

ملاك تعيط/ممكن تبعد

حازم  يبعدها/ا انا. احم هخش اخد دش
 ودخل وهو بيفكر أنها ليه بتعيط كده لما باسها رغم انه غلط قبل كده غلطه اكبر من دي وقعد يفكر/انا لازم اعرف اي حكايتها مش يمكن تبقا دي حاجه عاديه 

عند ملاك الي فضلت تعيط/د ده مش صفوت ياملاك فوقي ده ده حازم والي بقا جوزك من بدرى خلاص اتقبلى بقااااااا وصدقيييي مش هو وفضلت تعيط بكتوم لحد منامت علي نفسها عالسرير

وحازم طلع وهو بينشف شعرها لقاها نايمه وع وشها اثار الدموع علي خدها/لازم اعرف.  وقعد جنبها وفضل يلمس ع شعرها وفضل يبصلها لحد منام جمبها

سيلين بصدمه وعصبيه/ازاااااي يعني هما كده كلهم عارفين ولاد ال...

ام سيلين/اختي نفسها خبت عليا يالي انا اختها

سيلين/لا ياماما انا مش هينفع اسيب حازم كده حتي لو هقتلها

قدر بخبث/اهدي اهدي والي يخليها تبعد عنكم وتفسحلك المجال بقا

سيلين/دنا افضل شيلتها فوق راسي 

قدر/يبقا عيب عليكي وتبتسم 

ام سيلين/انا معرفش الخطه اي بس مش عاوزين نتفضح حازم مش اي حد يابنات ونتو عارفين. 

سيلين/متقلقيش ياامي

عند فجر الي فضلت تلعب استغومايه هي وجوليا وبوسي

بوسي/حاسه انكم بتغشو اه ياقلبي 

فجر/عيب عليكي وتبص لجولي وتغمزلها وتضحك

بوسي/مش مرتحالكم وحاولت تمسكهم

مهاب نزلهم وقتها ف الجنينه وضحك عليهم وبص لجولي وفجر مش يتكلمو وقرب منها

بوسي/قفشتك يافجر أما ربيتك وعزبتك بقا مبقاش انا بوسي

مهاب مسك ايديها/ها واي كمان

بوسي بتوتر/م مهاب انت انت جيت امتي 

مهاب/لما قفشتك يافجر أن ماعزبتك وربيتك

بوسي تشيل القماشه من علي عينيها/دنت ظريف ياض

مهاب/ياض 

بوسي وهي تحط ايديها ع وسطها/اه ياض عندك مانع

مهاب بعصبية جدا ويعلي صوته/مش قلتلك بلاش الحرررررركههههه ديييييي 

فجر تتنفض هي وجولي ويبصو لبعض ومتفجرين عليهم

بوسي/انت بتزعق ليه براحتي

مهاب/طب ورب الكعبه لو عملتيها تاني لأكون عامل حاجه هتكرهيني فيها اوي

بوسي/طيب اوعا خلاص مبكر الموضوع

مهاب/انا عرفتتتتك ومشي بعصبيه

بوسي/ماله ده

فجر تبتسم/شكله بيحبك

بوسي بفرحه/بجد عرفتي منين وازاى

فجر/مش شايفه تصرفاته لما بس عملتي حركه زي دي بيغير اوي كمان

جولي/ايوه ايوه وتضحك

فجر/جولي فهمت ونتي ماشاءالله وقعدت تضحك

بوسي/مجاش علي بالي خالص اتمني يبقي صح 

فجر تبتسم/أن شاءالله تبقو لبعض

بوسي /يارب يارب ياختي 

جولي/هو كده كل واحد بيلاقي حبيبته ناقص كمان بابا لانو المفروض ماما تكون معاه بث انا مث اعرف راحت فين من وقت ماا انا كنت هتخطف

فجر بصدمه/بتقولي اييه


Part 23

بوسي /مالك انصدمتي كده ليه يابنتي 
 وتوطي لحد طول جولي/تعرفي ياحببتي مش انتي بتحبي بابا وكلنا هنا اهلك

جولي /ايوه ثح

بوسي تحضنها/لما تكبرى بقا مع الوقت هتعرفي كل حاجه ياعيوني 

فجر مكنتش فاهمه اي الي بيحصل بس فضلت ساكته بحزن علي جولي لانو معني كده ملهاش ام

جولي/انا هطلع لبابي انام ف حضنه دلوقت اثيبكم ثويه وتجرى بعيد عنهم

بوسي تقوم وتبصلها/سرحتي ف اي

فجر/ا ابدا 

بوسي/اكيد بتفكري امها ازاى مش هنا وكده امها دي خانت احمد

فجر/ااايه بقا حد يطول القمر ده قصدي يعني شكله محترم وكويس وبلعت ريقها

بوسي تضحك وتشك/امم انتي صح متعبتيش لو عاوزه تطلعي ترتاحي شويه 

فجر وهي تحط أيدها عالزهور/بفكر كتير اوي ليه الزهور عمرها قصير كل مثل اهتمامها كل مدبلت وبهتت

بوسي بهزار/زي مالراجل بيتحوز الواحده وبيبدا ياخد روحها تدريجي بالبطئ

فجر تضحك وسكتت شويه وبدأت تدمع
/افتكرت ماما قبل متموت يابوسي. وقالتلى كلمتين ولحد الان مش عارفه افكر وتعيط حاسه كأنو في عبئ لازم اعرفه

بوسي بصتلها بحزن/أهدى ط طيب كانت قالتلك اى

فجر وهى تمسح دموعها 
/ابوكي لازم يعرفك السر. بس بس ماتتت وكنت زعلانه منها اوى عشان كان عندها مرض خبيث ومش قالت لحد وكأنها حست انها زهره ومحدش هيداويها ودبلت

بوسي بدموع /ربنا يرحمها يارب ب بس ابوكي محاولتيش تعرفى السر طلاما كده هو إلى عارف

فجر/انا استنيت كتير يقول ويصارحنى بس حسيت أنه من سكوته ده مش عاوز يقول ومش عاوزني اعرف اخاف يكون سر كبير ويأثر عليه مش عاوزه اخسره هو إلى باقيلى يابوسي

مي تقاطعهم/ونسيتي انو انا زى ماما واتفقنا ازعل بقا منك

فجر تضحك وكانت بتمسح دموع إلى على خدها/لا طبعا ميصحش قمر زيك يزعل

مي تفتح دراعها الاتنين/طب تعالو بقا

والاتنين بصو لبعض 

بوسي/هنشوف مين هيوصلها الاول. وجريت 

وفجر تضحك وتجرى كمان عليهم /شكرا بجد

مي/بس يابت شكرا شكلك عايزه تضربي

بوسي/ايوه طبعا اضربيها انا انا بهدى النفوس بس

مهاب والي دخل فجاءه ليهم/طول عمرك الشعله الخامسه بتاعه اي بوتجاز الي بيبقا ف اي بيت

بوسي/اي ده بتطلع منين انا حاسه انو احنا في فيلم كامل الاوصاف ناقص بقا حازم وملاك وأحمد وتبقا كملت 

مهاب قعد يضحك هو وفجر ومي

فجر/عقلك تافهه يابنتي والله 

بوسي/ونبي اقعدلنا بس بالفستان ده لما نشوف هتلبسي اي انهارده وقعدت تضحك

فجر /هنشوف وتبتسم

مهاب/ست الكل الواحد هيموت ويروح الشاطئ شويه يشوف الجو النضيف بحق

مي/طب يابني هما لحقو ينامو يعني
 وبعدين عادي لسه معانا ايام كتير اطلعو ارتاحوا وبالليل اخرجوا وبكره روحو الشاطئ بقا 

بوسي/انا مع فكره حما قصدي المزه 

فجر فضلت تضحك بصوت واطي

بوسي/تعالي يابت انا ونتي نتطلع نقرر نشوف نلبس ايه بالليل يمكن نروح ديسكو ولا حاجه

مي/يابت اختشي وضحكت

مهاب سكت شويه وفسره/ نفسي أكلك علقه بس يجيلي الفرصه اول مانرجع يابوسي هتبقي بتاعتي انا وبس ورجع لشروده/وما هطلع كده اشوف الواد احمد لسه صاحي ولا. وطلع

مي/ربنا يهديكم كده ويتحقق الي ف بالي

عند سيلين/

قدر/ها عرفتي تسمعي حاجه ياطنط

ام سيلين/اه العيال هيخرجو بالليل انهارده 

قدر/اسمعو طيب. اظن اكيد سيلين هتخرج معاهم. صح

سيلين/ايوه طبعا 

قدر/اشطا واكيد هروح بما اني صحبتك وبما اني عارفه اكتر واحد اماكن كتير حلوه ف أميركا هتصرف وسيبو الباقي عليا

ام سيلين/بس افرض معرفتيش تقنعيهم بمكان انتي قلتلهم عليه دول ياما كانو عايشين هنا. ولاد مي مش اغبيه ياختي

قدر/هتشوفي انا. هعرف اقترح واقنعهم ياطنط

سيلين/واحنا واثقين فيكي وضحكت بخبث جامد 

عند ملاك الي صحيت مفزوعه/لااااا والله صدقني ياحازززم 

حازم يقوم علي صوتها/في اااي مالك حصلك حاجه ومسكها من كتفها

ملاك بدموع/انا انا معملتش كده انت مصدقني صح

حازم يصلها بحزن وحضنها جامد وكانو حاسين بالأمان ف حضن بعض اوي 

بعد دقيقه بالظبط 

حازم وهو بيملس علي وشها/هديتي 

ملاك تهز راسها بإحراج

حازم ابتسم علي احراجها /لو عوزتي تروحي لصحابك هتلاقي ناحيتنا اول باب 

ملاك تبتسم بفرحه/شكرا ياحازم انت انت

حازم/ انا اي وقرب منها

ملاك/ولا حاجه وتضحك وجريت بره

حازم قعد يضحك /شكلي وقعت ولا اي 

العقل/يعني اي خلاص المره دي انت كسبت

القلب/ايوه ومع الوقت كمان هتعرف وهتندم علي عمايلك معاها زمان حاول تخليها بقا تثق فيك يااغبي

العقل/ياعم اسكت واخرس طيب 

القلب/انا عرفتك 

حازم رجع من شروده الي بيدور بين عقله وقلبه ودخل الحمام ياخد دش 

بوسي/شوفي يابت حد عالباب لتكون البت الي شبه الكنافه دي وقامت 

ملاك وهي بتضحك/انا مش الكنافه

فجر تقوم بسرعه/خشي خشي صحيتي امتي

ملاك/ح حازم يعني صحي وقالي لو عاوزه تروحيلهم روحي 

بوسي تغمزلها/لا دي شكل السناره غمزت اضربب

ملاك/ا ابدا ع علي فكره

بوسي تضحك/علي مين دحنا فاهمين 

فجر/مسيرها هتقولنا بس هي انا عارفاها من بدرى هتيجي تقولنا ساعدوني وتضحك

ملاك /جايه عشان تتريقو عليا طب منا عارفه انك ميته علي مهاب يابوسي وقعدو يضحكو

بوسي/انا🙂 

فجر/لا ابن الجيران. 

ملاك/اهي فجر قالتلك

بوسي/لا بقا شكلك نسيتو انو ممكن بقا اكلكم علقه دلوقت عشان تحرمو تتريقو علي النقيبه بوسي

فجر وهي بتمثل / لا ياااسلطان سليمان الله يخليك ماتقطع راسنا وحياه السلطانه هيام مرتك ياحج

ملاك تضحك جامد/بعد كل ده ومرتك ياحج

بوسي/يخربيتك كنت بدات افكر اسامح بس بعد مرتك ياحج دي رجعت ف كلامي وبدأت تضربهم بالمخداات 

والتلاته فضلو يضحكو 

بوسي/بقولكم اي انهارده هنخرج بالليل عاوزين نبقا حاجه تانيه عشان بس بوظ الترمس الي جت دي متقولش أنها احلي ولا حاجه دحنا هنوريها الجمال المصرى

فجر تبتسم/فكره

ملاك/انا معنديش ذوق بصراحه مش بعرف اختار

بوسي/سبولي بس نفسكم وغمزتلهم

فجر وهي بتبص لملاك/ياخوووفي 

عند مهاب الي طلع احمد ليه وقتها /انت ياض حضر نفسك عشان خلاص الكل بيجهز من دلوقت عشان الخروجه

جولي/الله بابي هنخرج 

احمد/يخربيتك مكنتش خارج وشبطتها هضطر اقوم اجهز وشك فقر

مهاب/حبيب قلبي تسلم والله كلك ذوق وضحك 

جولي/بابي انا هروح للبنات هي بقا تجهزني كمان عشان اكون مزه
وجريت

احمد/يخربيتك يابوسي بنتي بقت تعرف يعني اي مزه

مهاب قعد يضحك جامد/اجهز اجهز والله شكلنا كله هيتربى علي ايد البت بوسي ده

احمد/يخربيت بوظ وشك امشيييي ساعتها هتكون جالنا مرض عشان من كتر الي هيتنسخو علي ايد بوسي قريب والله

مهاب ضحك/ياعم متتريقش ونزل

وعدي وقت وكان كله جهز

سيلين /اوف اي كل ده بيجهزو

مهاب/اكيد زمانهم نازلين

حازم كان سرحان ومتشوق يشوف ملاك اوي لانه حس انها وحشته جامد خلال الساعتين الي عدو دول 

بوسي وهي نازله ووراها البنات /سمعناكم علي فكره

والكل كان مصدوم 

في الي مصدوم منها 
وفي الي متعصب اوي منها 

وفي بقا الي هيروح ويولعها بجاز عشان متظهرش قدام حد غيره كده

بكره هتعرفو كل واحد لبسها ازاى😉❤️😂


Part24

مي تبتسم وتبص للشباب تشوف رده فعلهم وفسرها/استر يارب

حازم جه يمشي بعصبيه قادها

احمد مسك ايده وبصلها بمعني مينفعش يتصرف اي غلط 

حازم ف سره /ورحمه ابويا ياملاك لهوريكي يوم اسود

مهاب كان مبلح فيها وعنيه كانت هتطق شرار 

جولي/بابي اي رايكم فينا

احمد/ق قمر ياحببتي

سيلين/كل ده عشان تلبسو كده اوف يلا اتاخرنا

بوسي/مش عجبك روحي اخرجي مع صحبتك الي قالعه اكتر مالابسه

قدر/ده لبسي واظن دي حاجه عادي خالص وواقل حاجه وتبتسم 

مي تعوج بوقها وتضحك بخفوت/جمال كلكم يلا احسن عشان بره السواق مستنينا

وكلهم طلعو

ملاك/والله حاسه انو اليوم مش هيعدي م مشفتوش ح حازم

بوسي بخبث/ده كان هيموت من الغيره هييح ولسه قريب اوي اوي الباقي 

فجر/افكارك دي هتقتلنا البت 

جولي/خالو حازم عصبي اوي كمان ياملاك

ملاك توطي لطولها/متعرفيش بقا خالتك ولا بنتها اني اني يعني مرات خالك ماشي

جولي تبتسم/سر سر مث تخافي

حازم وهو يدخلهم/متيلاااااا هتباتتتو اي ياست هانم يلاااا

ملاك تتنفض /ح حاضر ومسكت ايد فجر

والله مشيو وبوسي كانت شايله فجر  

وكلهم ركبو 

حازم بهمس لملاك/اقسم بالله نروح بس يومك هيبقا اسود اوي معايا 

ومهاب كان ساكت وكان حالف ومتعود وف سره/اظاهر انو بدأت اعبي كتير اوي اوي بس كل ده هيبقا فوق راسك قريب اوي يابوسي 

مي/هنروح كلنا مكان.... بما انو صحبه سيلين عارفه اماكن واقترحت عليا كتير بصراحه

قدر تبتسم/شكرا يطنط يشرفني طبعا وكانت بتبص لاحمد

فجر كانت ملاحظه وتتغاظ اوي من نظراتها ليه 

احمد/طيب اكيد المكان هيعجبنا أن شاءالله

بعد وصولهم للمكان الي قدر قالتلهم عليه

كان مكان هادي واكترهم كابلز بس 

مي تضحك/طيب كده اي الي جابنا

قدر/مش تقلقي هو يعرفني كمان وهيعملو معاكم الواجب. ابعدو انتو بس الطرابيزه الكبيره دي وهجيلكم ومشيت

حازم/اي المكان ده اصلا 

ام سيلين بخبث/ماله يابني اقعد بس وهيعجبك

سيلين/كمان شيك

جولي/بابي عاوزه اروح ارقص زي الناس دول

بوسي/والله فكره يابت ياجولي
 وتضحك

مهاب بغيظ/ترقصي اي محدش هيبصلك اصلا كلهم كابلز عاوزه تشقطي ولا اي

بوسي/بس ياخفه دحنا هنمرح يعني

جولي بصت لفجر/ونتي كمان صح هنرقص هيهه

حازم/اقعدي ياحببتي دلوقت عشان هجبلك ايس كريم وباسها

جولي تفرح/هيهه خلاث ماثي

قدر/She will make requests and the juice must fall on her and then she apologizes and she will only have to go to the bathroom
(هتروح تقدم الطلبات ليهم ولازم توقع العصير علي البنت الي وريتك صورتها وهي هتضطر تقوم للحمام ونت عارف الباقي بقا وغمزلته

الشخص/ok 

وبالفعل راح ليهم
 النادل/What do you like to drink or eat?

(ماذا تريدون أن تشربو وتاكلو)

والكل وقتها طلب عاوز اي 

وملاك كانت خايفه اوي من نظرات حازم كل شويه مشالش عنبه من عليها بنظراته الي كانت هتاكلها دي

سيلين/قدر اي كل ده وتبتسم

قدر/كنت بتفق مع الناس تكون خدمتها حلوه بقا

ام سيلين/اصيله يابت

بوسي بشك وتهمس لحازم/خلي بالك من البت دى عشان انا حاسه بحاجه نحيتها

حازم استغرب من كلامها وهز رأسه

مهاب يرفع حواجبه/في اي

بوسي تهمسله/هفهمك بعدين 

وفجر كانت قعده تلعب مع جولي 

وكان النادل جه. وبدأ يقدم الطلبات وفجاءه يوقع العصير على رجل فجر  

قدر ف سره /ياابن الغبيه 

مي/مش تحاسب

الشخص باعتذار/sorry

مهاب بعصبية بصله بمعني يمشي

مي/طيب ياحببتي خلي حد منهم يروح معاكي تنضفي فستانك ف الحمام

قدر فسرها/نهار ابيض. وبص لسيلين وهمستها/الحمار دلق عليها وفكرها الي اقصدها

سيلين /يوه كده مفيش حد قدامنا انهارده بس انتي حظك الي ضرب البت دي اكيد حسيتي انها عنيه منه

قدر بخبث/تصدقي صح يلا احسن تستاهل بردك 

فجر/مكتوب كل واحده يخش ويطلع فردي بس 

ام سيلين/خلاص خشي يعني حد هياكلك

حازم/عشان اكيد متعرفش المكان

بوسي/هو اي الي فردي افرض حد عملها علي نفسه هيشطفوهم هما ولا اي كتهم نيله

فجر/مفيش حاجه انا هقوم وارجع ع طول

ملاك /خلى بالك وتبتسم

فجر هزت راسها ودخلت

وبالفعل دخلت الحمام

وكانت لسه بتغسل وشها وتمسح الفستان تحس حد ورا الباب وتلف وشها متلاقيش حد. واستغربت اوي وحست بخوف وبسرعه نضفت فستانها وجت تفتح الباب 

 لقت الي دخل فجاءه ليها شخص بارز العضلات وطويل واسمر وبدأ يتكلم بكلام اجنبي

ومكنتش فجر فاهمه نص كلامه وخايفه/لو لو سمحت هنا مش حمام الرجاله

الشخص فضل يقرب منها ويبتسم وهي مش فاهمه بردو كلامه وزقته 

وفنفس الوقت مسكها جامد من رقبتها بعصبيه وبدأ يفك رباط الفستان 

فجر تصرخ جامد وتفتكر مازن/الحقوووني. وتعيط ووشها احمر وبيخنقها 

وعضت ايده وقتها جامد

الشخص بعد ايده عنها. واتعصب اكتر وجه مسك شعرها وضربها جامد 

بوسي/اي كل ده انا لازم اقوم

مهاب/يابنتي اي هيحصلها اي يعني 

ملاك/انا. ك كمان حاسه ف حاجه المفروض مش كل ده تتأخر

حازم شاف قلقها وخوفها اوي/بوسي قومي شوفيها طيب

بوسي قامت بسرعه لجهه الحمام

والنادل كان شافها واتخض ومكنش عارف يعمل اي 

وبوسي لقت باب الحمام مقفول/اي ده وفضلت تخبط عالباب

فجر وهي بتصرخ/بوسي بوسي الحقيني ونبي

والشخص فضل ماسك شعرها وبيحاول يفك هدومها. وكان فعلا بدأ انو يشق هدومها 

فجر صرخت اكتر بصوت عالي اوي/احمممممددددددددددد

احمد اتنفض من مكانه/ده صوت فجر 

حازم/ده كده فعلا ف حاجه

مهاب/لسه هتبصو لبعض يلااا وفعلا جريو 

بوسي/بسرعه حد يزق الباب ده في زباله دخل لفجر وبيحاول يعتدي عليها الكلب

احمد الدم جرى ف عروقه واتعصب جدا وبدأ يزق الباب جامد لحد متكسر

وكان الشخص قطع هدومها من فوق 

مهاب بص لفجر وحس بنغزه حطمت كرامته علي حالها وبص للشخص الي قدامه الي كان ف رعب من هيبه التلاته

بوسي وهي تنقض عليه برجليها/مش هرحممممك. ورفعت الفستان لحد ركبتها وكانت رابطه المسدس حوالين رجليها. 

حازم/لا يااابوسي متنسيش انو دي مش بلدنا وكده هنتحاكم هنا. لازم نسلمه للشرطه ف البلد دي

احمد/لازم يتربي الاول بقا ياحازم عشان ميفكرش يقرب لبنات الناس والزفت المطعم ده هيتقفل. وفضل يضرب الراجل بهمجيه لحد مااغمي عليه من ضرب العنيف

مهاب طلع تليفونه وطلب رقم الشرطه الاجنبيه

مهاب/علي وشك الوصول وياخدو الكلب

ملاك/ط طنط انا مش مطمنه هقوم اشوف هما كل ده بيعملو اي. وجريت. لقت بوسي عالارض وحاضنه فجر. ومغطياها بالجاكيت بتاع احمد 

ملاك بخضه/فجررررر وجريت عليها 

م مين عمل كده 

فجر مكنتش بتتكلم خالص وغمضت عنيها

بوسي/ف فجر فجررر وقعدت تضربها عل وشها براحه

ملاك بعياط/دي مش راضيه تقوم. ح حازم حازم ونبي صحوها هي مين عمل كده

حازم. يملس ع شعرها/اهدي ياحببتي اهدي  

مهاب /وسعي يابوسي هشيلها لازم نوديها ااقرب مستشفي

احمد/شوف انت الشرطه يامهاب انت وحازم وما هاخدها المستشفي بيها انا وبوسي

ملاك/انا هروح معاكم مينفعش اسيبها

احمد بص لحازم 

حازم/طيب بسرعه خدها يااحمد واطمنا واحنا هنقوم بالباقي هناك ونجيلكم 

وبالفعل احمد شال فجر وطلع بسرعه 
ووراه بوسي وملاك الي ركبو وراحو ااقرب مستشفي 

وكانت الشرطه حت. وبعد ماقامت بالتحقيقات كلها

الشخص/انا مش اجنبي ياباشا والله ده وحده جت اتفقت معايا ونا نادل من هنا من زمان ونبي معاوز اخسر وظيفتي انا مليش دعوه بعداوه البنت دي

حازم يرفع حواجبه/مين هي

النادل/اسمها قدر بت كده معاكم 

حازم/زي متوقعت بوسي

مهاب/والله انا كنت حاسس ومش مرتاح للبت دي

حازم /طب ياحضره الظابط اظن كده ف متهم ذياده طلع 

الظابط /اين (مش قادره اكتب بالانجليزي تاني 🙂😂سامحوني مش من حواري امريكا انا)

حازم/تعالا معنا

وبالفعل الشرطي راح معاهم

الشرطي/من تدعي قدر

سيلين بخوف وتبص لقدر

قدر /امم نعم أنا هي لماذا

الشرطي/مطلوب القبض عليكي بتهمه انكي حردتي هذا النادل أن يأجر شخص ويقوم باعتداء بنت ويعتبر بعمر الثامنه عشر

مهاب بعصبية/بقا انتي يابنت الكلب يطلع كل ده منك ملحقتيش حتي بس وساختك ظهرت علي حقيقتها

سيلين بتمثيل عشان تهرب من الكارثه دي/مش مش مصدقه نفسي انتي انتي تعملي كده وليه دول غلبانين اينعم مش بتكلم معاهم كتير بس انتي ليه تفكرى كده دول مهما كان الأشخاص دول من اهلي وتعيط بتمثيل

قدر /انا انا لم افعل ذلك وا وانتي السبب

ام سيلين/بتتبلى علي بنتي خدها ياحضره الظابط 

الشرطي مسكها كلبشها/معي ايتها العاه**

وبالفعل خدها هي والنادل

مي بدموع/طب البنت الغلبانه دي حصلها حاجه يعني من أول يوم البت تقضي ايام تنسي هم حادثه اخر مره يحصلها اوسخ من كده 

حازم/اهدي ياحببتي اهدي واهو أشكالهم ربنا كشفهم والشرطه هتحاسبهم
 وبص لسيلين/متصحابيش ناس مش كويسه كده

سيلين بدموع/مكنتش اعرف حقيقتها كده بجد انا محروجه اوي

ام سيلين تحضنها/متزعليش يبنتي متزعليش 

مهاب/طب كده التاكسي هتصل بيه ياخدكم يروحكم واحنا هنروح المستشفي نشوف فجر وهنببقا نطمنكم ياامي

مي هزت راسها بحزن

وعدا وقت 
وكان حازم ومهاب وصلو

حازم/لو سمحت في بنت هنا جت اسمها ..

الممرضه/نعم غرفه تمانيه الطابق الثاني

حازم/تمام يلا يامهاب

والاتنين جريو بالفعل ودخلو القوضه الي اتقال عليهم

ملاك كانت قعده تعيط وماسكه ايد فجر الي معلقه فيها المحاليل

بوسي/أهدى هي كويسه ليه مش مصدقه

ملاك بدموع/أن انا حاسه بيها حاسه بيها اوي كمان صحبتي مش تستاهل كل ده منه لله والله ربنا ينتقم منه 

حازم بص باستغراب وفسره/لو اعرف اي كلامك ده حاسس ياربي أنه الغاز بس مع الوقت هعرف 

بوسي بدموع واستغراب ف كلامها حاسه بيها الي هو ازاى وكانت بتقول كده لنفسها

مهاب/احمد هو الدكتور قال اي

احمد/الضغط انخفض مره وحده وجالها انهيار عصبي شديد

حازم /الحمدالله انها جت ع قد كده كويس انك لحقتيها يابوسي 
 

ملاك فضلت ماسكه أيدها وتبص لفجر وهي نايمه وتملس ع وشها

احمد/الباقي روح يااحازم وجولي سالت عليا ولا عرفت حاجه

حازم/متقلقش كانت اصلا ملتهبه بالايس كريم بتاعها والسواق روح وخدهم

وفنفس الوقت 

كانت فجر بتفوق /ا ال ح قوني (الحقوني)

بوسي/اهدي ياحببتي احنا اهو

ملاك تمسح دموعها/احنا جمبك 

فجر فتحت عيونها وبدأت تبص ليهم وحست براحه أنهم جمبها وافتكرت للحظه وبدأت تعيط/انا حتي مش اعرفه 

احمد/اهدي طيب يافجر اهدي

مهاب/مش هيحصل تاني قدر الله وماشاء فعل

حازم وهو بيحاول يضحكها/عارفه ليه عشان الضفيره والفستان 

والكل قعد يضحك

احمد وهو باصص لفجر/ وفنفسه /من يوم موصلتها وحكايه اعتداء مازن ليها كانت اكيد بسببي سمعتها باظت كمان ف منطقتها لازم اصلح غلطي عالاقل كمان بنتي حبتها اوي ورجع لشروده/. هقول حاجه

حازم ومهاب بصوب واحد/دلوقت!!

احمد/هتجوز فجررر وبصلها بحده/وهتوافقييي



Part 25

حازم بصله بصدم 

وكان الكل مصدوم من كلام احمد 

فجر/و وتتجوزني ليه 

احمد/اظن انتي توافقي وبس

فجر/بس انا كمان ممكن موافقش و وبعدين دي حريتي يعني هو غصب

احمد /انا عرفتك ياافجر 

بوسي/براحه طيب هي دلوقت تعبانه يعني مش وقتها يااحمد

حازم/احمد بوسي بتتكلم صح اهدي ولما نرجع بعدين نشوف الموضوع ده 

مهاب/حاسه بإيه دلوقت

فجر تهز راسها وهي سرحانه خالص/كويسه. اه تعبتكم معاياااااااا عارفه

حازم/الي حصلك كان مؤامره للاسف. وبدأ يحكيلهم حكايه قدر 

بوسي بعصبيع/وازاى يعني تسيبوها للشرطه قبل منا مقتلها بنفسي بنت الكلب دي

حازم/انتي ناسيه انو ملناش سلطه ف البلد دي يااست بوسي يعني هنا الشرطه عملت بواجبها وهيظبطو كل واحد اشترك في القرف ده

فجر /غريبه هي حتي مش تعرفني

مهاب/ده الي مقدرتش احدده بصراحه 

بوسي/والله انا حاسه انو بردك كانت متفقه معاها البت سيلين دي

احمد/دي اي الي يخليها يعني تعمل كده يابنتي

مهاب/مظنش دي قعدت تعيط من صدمتها ف صحبتها

ملاك بحزن/ياحرام اكيد انصدمت ف صحبه عمرها

حازم ف سره/غريبه فعلا ازاى متعرفهاش وكانت هتكسب اي انها تعمل كده لازم اكتشف الموضوع ده.  

فجر/م مش هنروح

بوسي/انتي كويسه يعني

فجر وهي تبص لاحمد بحيره/ايوه انا كويسه روحونى بس

وبعد ما الكل وافق رجعو الشاليه الخاص بيهم 

مى كانت قعده عالكرسي وبتنام على نفسها

حازم/ماما اى إلى مصحيكي لحد دلوقت

مى تصحي/ها وقامت وبصت لفجر وحضنتها جامد/انتر كويسه يبنتى فيكي حاجه عملك حاجه

فجر بدموع وحب/أهدى محصلش حاجه

احمد/ماما اهدي عشان صحتك الدكتور قال تقدر تمشي وبقت كويسه مفيش حاجه الحمدالله
 

مي تبتسم/الحمدلله يبنتى 

بوسي /امال فين ياطنط اختك وبنتها

مى /قلتلهم يطلعو ارتاحوا هما وهبقا بكره اطمنهم

بوسي/اممم طيب. وبصت لفجر/تعالى يلا لازم ترتاحى 

فجر هزت راسها وفضلت باصه لاحمد لحد مختفت من قدام عينه 

حازم/ونت يامهاب انت وأحمد اكيد تعبتو اطلعو ارتاحوا

مهاب هز رأسه/تمام وبالفعل طلع ووراه احمد

حازم/عارفه انه ياامي احمد ف المستشفي قال قدامنا أنه هيتجوز فجر

مي بفرحه/اي ده بجد ازاى وليه 

حازم/زي مابقولك كده بس مستغرب ده كان مهاب قالي أنه رافض تماما يتجوز بنت ١٨ سنه مش ف العشرينات حتي

ملاك فسرها/مفكرناش اطفال عيل غلس 

مي/مش مهم المهم أنه بنفسه هيتجوز الي دخلت دماغي وضحكت

حازم/دعواتك اي يما ضرب نار. يلا اطلعي ارتاحي انتي

مي/طيب ياحبايبي ربنا كده يفرحني بيكم واشوف كده عيالك انت وملاك اشيلهم علي ايدي

ملاك بلعت ريقها وسكتت

حازم وهو بيبص لملاك/لن شاء الله ياحببتي يلا اطلعي ارتاحي انتي 

مي تبتسم وطلعت

حازم بصلها/اي هتنامي هنااا

ملاك /ل لا هطلع اهو 

وبالفعل طلعو

حازم وبيقفل الباب /قليلي بقا

ملاك/نعم

حازم بحده/متفكريش اني عبيط وهنسي وجابها من أيدها جامد عليه /ازاى تلبسي كده ونتي مفكره انك دايره علي حل شعرك ولا اي 

ملاك/م ماله الفستان

حازم /ابدا مفهوش مبين جسمك كله بس

ملاك/ط طب انا مش هكررها تاني حقك عليا والله

حازم/هتتعاقبي 

ملاك بخوف/ح حازم والله انا اسفه

حازم فصل يبيلها ف عيونها جامد ولاحظ قد اي عنيها. وحط ايده علي وسطها وشدها عليه اكتر وبايده التانيه لف ايديها. وقربها منه جامد 

ملاك/و والله صدقني مش هعمل كده 

حازم /ششششش

وكان مقرب رأسه من رقبتها وباسها برقه حوالين رقبتها 

ملاك قلبها يدق جامد وغمضت عينها 

وكان حازم في عالم تاني وهو قاعد بيبوسها من كل رقبتها    

وعدا ثوانى. وحازم بعد /عشان بعد كده متلبسيش زفت زى كده وبعد كده عقابك هيكون اكبر بكتير 

ملاك تفتح عينيها وكانت سرحانه وقتها. وبدأت ترجع لشرودها واتوترت جامد وجريت عالحمام

حازم ابتسم وراح نام علي سريره منغير حتي ميغير هدومه بتعب

عند بوسي وفجر

بوسي/ايوه بقا وجه الي هيتجوزك 

فجر/ا انا اصلا موافقتش 

بوسي/يابت عيب عليكي انا بوسي 

فجر/ب بس هو مش بيحبني ليه هيتجوزني يابوسي ي يكونش شفقه

بوسي بتريقه/شفقه انتي يابنتي بتتفرجي علي هندي كتير نامي ياست كوشي كوماري جوبته انتي

فجر /بتتريقي طب اتخمدي ورمت عليها المخده وقعدو يضحكو

عند سيلين

سيلين/كويس ياماما اني مش اتكشفت ك كان زماني مسجونه 

ام سيلين/الحمدالله يابت ربنا نجدك البت اصلا كنت حاسه من الاول غبيه وهتبوظ نفسها بنفسها

سيلين/انا خايفه ياماما انا انا مش عاوزه اكمل مشوار ده بصراحه خلاص اهو ابن اختك متجوز كمان ومش معرفنا ومفيش حل خلاص كل احلامي همحيها بنفسي ده إذا ممحيتهاش من شويه اصلا

ام سيلين بحده/لا ياروح امك انتي لازم توقعي نفسك تحت رجل حازم ونعيش انا وابوكي فنعيم بقاااا فاهمه

سيلين بحزن /حاضر 

ف مصر تحديدا ف فيلا حازم

مسعد/اه يابنت الكلب ازاى حتي تمشي كده معاهم الخدامه بنت الخدامه دي أن موريتهاش مبقاش انا مسعد بقا بسببها حتي مسافرتش. والله لتندم بنت الكلب

ويعدي 
يومنا علي ابطالنا

وكانت بوسي صحيت. وجهزت وكانت نزلت وقعدت تغني بصوت عالي/عالللموتتتتت معك عالموووت وين ماحبككك وداااااااني 

مي بتضحك/يخربيت صوتك نقدملك بقا

بوسي/الله يجازيكي يامزه رافعه من معنوياتي انا اصلا مكنتش هخش كليه شرطه ولا زفت كنت هقدم ف زافويس بس خوفت ناس كتير تترفض بسبب صوتي

مهاب وهو نازل وصوت ضحكته عاليه/ده عشان ميموتوش منصدمين من جمال الصوت وحلاوته يااامي

مي/اتلم ياواد 

بوسي/اهو دي بقا ياطنط ضد الموهبه هقول اي بس

مهاب/موهبه اه 🙂😂

بوسي/المهم فين الاكل بس يامزه

مي/بيتضحر عالسفر اهو عقبال مالباقي ينزل يكون اتجهز كله 

بوسي/لا دنا اطلع اصحيهم بنفسي الواحد جعان وميت. وجريت لفوق. وفضلت تخبط علي باب حازم وملاك وباب احمد وباب سيلين ومامتها

اصحوووووووو يااااااااابشر

مهاب وهو بيضحك/هيصحو مصروعين والله 

مي/والله البت دي خفه العيله 

مهاب يبتسم/اوي 

مي غمزتله وقعدو يضحكو

حازم الي قام بنعاس/اكيد هي والله مافي غيرها طول عمرها مش هتتغير

ملاك تصحي وهي بتضحك بصوت واطي

حازم يرفع حواجبه/بتضحكي

ملاك هزت راسها /خل خلاص مش هضحك اسفه

حازم شدها لعنده/ونا منعتك بهزر متخافيش اهدي 

ملاك وهي بتبصله وسرحانه/حاضر. وتضحك

حازم قام يغير هدومه/تبقا تفلت مني تحت بنت العبيطه دي

ملاك قامت/ال جاكيت بتاعك اهو لو بتدور عليه

حازم ابتسم/طيب. حصليني ع تحت لما تخلصي بقا

ونزل

ملاك فضلت تبتسم خالص أنه بدأ يعاملها حلو ومش بيدايقها وقامت. علي طول تغير هدومها ونزلت وراه

حازم/بقا انتي ياامفجوعه اكيد الي عامله القلق الي ف البيت ده 

بوسي/حمدالله علي السلامه اي يابشوات مش جعانين ولا اي

حازم/مش عالصبح كده ياختي

بوسي /الصبح صبح من عمرك ياشيخ يلا يامزه ابداى فين السفر 

مهاب/يخربيتك احمد طيب وفجر. ولسه الخاله وبنتها

ملاك/هطلع اصحي انا طيب ملاك. وتبتسم

بوسي/روح ياعم صحي الجحش التالت وهشوف التانين دول

وكانت ملاك طلعت لفجر. وكانت. عماله تصوت 

فجر/نهار اسود الحقونااييييي صرصار ياااابوياااا 

 ملاك بصدمه/اي ياختي صرصار فين طيب اهدي

فجر بعياط/اهو وربنا ده شكله بيطير يلهووووي بسرعه جه منين ده لا ومش اي صرصار ده صرصار امريكي وكمان اكيد بيتكلم اجنبي

ملاك بتضحك علي منظرها / طب اهدي. وفتحت الشباك/اهو مشي مشي 

فجر/هووف يلهوي الحمدالله كنت نازله لاقيته فوشه ربنا ينتقم منه الصرصار ده

ملاك قعدت تضحك جامد/جبانه طول حياتك صرصار يعملك كل ده يلا ياختي يلااا ومسكتها من أيدها ونزله

وكان مهاب وأحمد نزلو قبلهم 

حازم /مين كان بيصوت كده

ملاك وهي بتضحك/دي فجر كان صرصار ف القوضه

الكل قعد يضحك عليها

جولي وهي داخله من الجنينه/ بتخافي من الصرصار يافجر مث انتي كبيره

فجر بضحك/خوف الصرصار ده مفهوش عمر 

والكل قعد يضحك عليها جامد اكتر

سيلين فتحت الباب /سمعتك هننزل اهو

بوسي/بسرعه ياختتتي 
 ونزلت. وغيرها/سبحان مغير الاحوال. ليكونش ابوها مات عشان تبقا وشها قالب حزن كده ونزلت. /خيااااانه بتضحكو منغيرى

جولي /فجر كانت بتخاف من الصرصار

بوسي بضحك/ وعملالي امبارح شجاعه بالليل ونا مش عارفه اي اتوكسي ياختي 

مي/صحيتي ياحببتي ام سيلين وبنتها

ام سيلين/احنا اهو ياحببتي 

وسيلين كانت نازله وراها بسرحان 

وام سيلين بصتلها بحده

سيلين بصت لحازم/حزومي وحشتني علي فكره رغم مش شوفتك غير يوم بس شوفت وحشتني قد اي 

حازم يبتسم/ونتي ياقمر. اتجدعني ومتنسيش بقا تنجحي ف جامعتك كده وتتكرمي ف جامعتك

سيلين تهز راسها

ملاك تعض شفتها جامد وراحت قعدت مع الباقي. ف السفر

وكانو بداو كلهم يأكلوا

بوسي فضلت سرحانه جامد وبتفكر وقعده بتبص لسيلين 

مي/انا وخالتكم هنبقا قاعدين هنا ونتو كلكم ابقو روحو انتو عارفين ميش بحب البحر اصلا

احمد/طب ياامي متقعدي عالشاطئ. وتغيرو جو

ام سيلين /خلاص يابني كده كده هونسها انا

حازم/الي تشوفيه ياست الكل خلاص يااحمد سيبها عراحتها ويبتسم /بكره تغير رأيها وتيجي بكره

جولي/انا اثاثا راحه ثح يابابي

احمد/صح ياقلب ابوكي وهدخلك جوه البحر

جولي/لا لا يابابا كده ممكن نغلق

احمد يضحك/متخافيش مش هنغرق ابوكي سباح كله سباح وماهر يابت 

بوسي/ياعم اتكلم عن نفسكم انا هقعد عالشاطئ انا وفجر بقا وملاك 

وقعدو يضحكو

مهاب بسخرية/اي الجديده اطفال هتقعد عالشاطئ

بوسي /طب اي رايك بقا ولله لهخش لجو وكلنا هنبقا مع بعض ومتقلقش مش انتو عشان سباحين يبقا احنا كمان مش هتعرف نعوم لجوا

حازم يضحك/اه وعشان تغرقو بقا ومتلاقوش الي ينقذكم ياهبله

بوسي/لا متقلقش ونت فكرك دي هتروح علي بالي جبت معايا طووق كبير اسود ونا جايه هيكفينا انا والبنات 

سيلين قامت/كلت الحمدالله وتبتسم 

ام سيلين /علي فين ياااسيلينن 

سيلين/ه هطلع اغير بقا علشان الشاطئ وكده وطلعت

احمد/ونا كمان كلت. اظن كلنا بقا شبعنا وكل واحد يطلع يجهز عشان اتشوقت للسباحه والله 

مهاب/ونا معاك

وطبعا الكل طلع وف الي جهز والي لسه هيجهز

جولي/لبثيني المايوه ده

فجر/تعالي طب البسهولك انا 
وبدأت تلبسها

بوسي/هييح كده جهزنا

ملاك وهي تطلع من الحمام/مايوه صعب بس حلو

فجر/قمر يابتتت 

بوسي/مش ذوقي يابنتي 

جولي تضحك/انا احلي بقا

ملاك/طبعا ياروحي

فجر باستها/طبعا انتي اميره هنا 

وبوسي وملاك بصو لبعض وابتسمو 

ام سيلين/متقعديش تكشرى وش ابووووكي ده وبعدين مش كنتي من الاول مصره اكتر مني ياختي

سيلين/ماما انا خلاص مش عاوزه اودي نفسي ف داهيه شوفتي بس قدر عشان خطتت لحاجه زباله ربنا فضحها. انتي حتي مبتخافيش عليا

ام سيلين/اه جايه دلوقت تحسي ع دمك يلا اهو كلهم جهزو ونزلو روحي

سيلين راحتلهم. 

حازم/اظن كده كلنا موجودين 

مهاب/يلا نروح اهو بقا دول الي هيخربو علينا المود  

حازم يضحك/ع رايك 

احمد/هنضطؤ اذا حد غرق فيهم ننقذ بقا وهما هيبقو عاملين يعومو عوم كلابي وقعدو يضحكو

بوسي/ياعم قلتلك مش هنحتاجكم معايا طووق اهو زي الفل 

حازم يضحك /الطوق مقوى قلبك
 
بوسي/اسكت اسكت يلا بس اتحمست

مهاب قعد يضحك جامد/متحمسه تغرق 

وكان عدي وقت ووصلو لمكان الشاطئ

بوسي تهمس لفجر وملاك/ البحر ده حساه هيغدر بينا بس متقلقوش انا معايا الطوق بردك

 

فجر تضحك/ربنا يستر والله

حازم/اسمعو هنخش احنا ونتو الاربعه اياكم تخشو لجوا متنسوش انو جولي معاكم 

سيلين/انا هفضل قاعده هخلي بالي منها تلعب ف الرمل 

بوسي/انتي عشان يبقا كده ضمنا بقا الصدمه

مهاب/اسكتي يابوسي متاكده ياسيلين

سيلين/ايوه مش تقلقو

فجر همست لبوسي/سبحان مغير الاحوال والله

بوسي/مش مهم يلا تعالو احنا 

جولي /بث انا عاوزه ابقا معاكم

سيلين/تقدرى تلعبي بدول وتعملي كمان قلعه وحاجات كتير وهعملها معاكي

جولي/بجد اياكي تكوني بتكدبي عثان عرفاكي

سيلين/لا صدقيني تعالي. وحدتها وقعدو

وكان حازم بيهمس لملاك/الاقي بس انك تدخلي لجوه عشان حد وقتها بقا يستغل انك مش تعرفي تعومي ويقرب منك وقتها هيبقا يومك اسود

ملاك/حاضر والله

مهاب كان ماسك ايد بوسي/بوسي دماغك الله يخليكي ومش تعاندي انا خايف عليكي جوا المكان غريق عالاقل متقربوش اوي

بوسي بسرحان فيه خالص/ط طيب

وكان فجر باصه لاحمد. وخايفه عليه وهو ولا مهتم وفسرها/ دي اكيد كان سكران. لما قالي الكلمتين بتوع امبارح دول

وكان احمد وحازم ومهاب دخلو لجو خالص لحد مختفو ف البحر

بوسي/احنا لازم لما نرجع نتعلم سباحه مش معقول خيبه كده. تعالو تعالو نخش شويه 

فجر/بوسي انا نفسي مش بقدر بجد مندخلش لجوا خالص

بوسي/متقلقيش انتي وهي خلاص اكيد يعني انا خايفه عليكم. 

وكانو دخلو شويه من البحر وقعدو يرشو علي بعض ميه

وكانت سيلين قعده تلعب مع جولي  
 
وكان طفل صغير بيجرى وشاط الرمله خالص. وهد القلعه الي كانو عاملينها

جولي بحزن/عاااا الولد هد القلعه خالث

سيلين بعصبيه وقامت/أنت ياولد مش تفتح ولا اهلك معرفوش حتي. يعلمون ازاى تمشي تدل وتفتح مين قدامك

الولد(سليم)/اسف مش قصدي

واتدخل وقتها شخص وكان ف قمه الوسامه يعني

معاذ/ونتي مش قااادره غير تتشطرى علي الواد وتقلي ادبك ولا اي ولا هو لسانك طويل وخلاص

سيلين/انت ازاى تكلمني كده اصلا وبعدين انت مالك

معاذ/انا تمام الحمدلله كويس

سيلين/لا ظريف كمان. وبصت للولد/تاني مره لو عملتها انا بقا الي هضربك

جولي تطلع لسانها لسليم

معاذ /انتي ملكيش دعوه وترغي معايا انااااا فاهمه عشان وقرب وقتها

وسيلين رجعت لورا وكانت هتتكعبل ووو..


يتبع

تعليقات

close