أخر الاخبار

اسيرتي المتزوجه بقلم مريم الشهاوي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والأخير حصريه وجديده

اسيرتي المتزوجه بقلم مريم الشهاوي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والأخير حصريه وجديده 

انا انا آسف بس انا وانت ضعفنا يا مرام

مرام بتعيط بهيستيريا وعماله تلطم على وشها

جري عليها اخدها ف حضنه وهو ندمان انه عمل كده معاها /هحاول اصلح غلطتنا انا مستعد اتجوزك يا مرام

مرام عيطت اكتر وبتزعق وبتقول/انا متجوزة

عز/😳بتقولي اي

مرام منهارة من العياط

عز بغضب مسكها من دراعاتها /انت ازاي متقوليليش ها

مسك ايديها/وفين دبلتكو….. ثواني انت كنت اصلا بنت

مرام خافت من صوته وكشت ودموعها باقت بتنزل ف صمت

عز اتألم من جواه لمنظرها وقرب منها براحه/مرام انا عاوز افهم ومش هزعق بس فهميني



مرام بصوت مبحوح/انا… انا اتكتب كتابي على ابن عمي من وانا عندي 16 سنه عمي الي كان مقترح دا لانه هو وابويا كان بينهم اراضي كتير فكانوا عاوزين يحافظوا عليها وميجيش جوزي ياكل ورث ابويا وحقهم عشان كده اتكتب كتابي على سعيد ابن عمي لمجرد حفظ حق الاراضي ولان سعيد كان متجوز وعايش ف مصر اتفقوا انهم يكتبوا الكتاب وكان رأي سعيد عشان مراته انه يكتب كتابي ويسافر مصر تاني ومش محتاج للي*لة دخ*له طبعا انا مكنش ليا الرأي اصلا عشان اعترض بس كنت كل الي بطلبه من بابا اني اكمل تعليمي وجبت مجموع عالي ودخلت طب وجيت مصر عشان اكمل تعليمي وفضلت ارفض ناس كتير وكانوا فاكرني متكبرة لكنهم مكنوش يعرفوا اني اصلا متجوزة وانا كنت حاطه عيني على دراستي وبس ومكنش اعرف ان هيجي يوم واقابلك فيه انا حقيقي مكنتش عارفه اي الشعور الي انا بحسه اتجاهك لاني كنت اول مره احسه واول مره…………….


عز ضمها لصدره جامد وهو شريط ذكرياته معاها كله بيتعاد من تاني

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مرام لاقيتلك شغل

مرام بفرحة/اخييرا بدل البهدله ف المستشفيات

لا و بمرتب هاي هاي اصلهم ناس كبيرة

مرام/ايا كان ميهمنيش فين بقى

بصي يا ست مرام في فيلا صاحب اكبر شركات مستلزمات طبيه ف مصر مفهمتش اوي بس الي اعرفه انه قاعد على كرسي وبيحرك ايديه بصعوبه وحتاجين دكتور علاج طبيعي يبقى معاه ف البيت اربعه وعشرين ساعه لانه فاقد الامل انه يخف ورافض يروح يتعالج ف مستشفى ها

مرتم/قالولك امتى

بكره

مرام صحيت الصبح بتدعي تنجح وربنا يوفقها وصلت مرام و دخلت الفيلا متعجبه من منظرها الي يدهش وسألت الخدامه

/لو سمحت الاستاذ نبيل النابلسي موجود

-اه يا هانم اقوله مين

مرام/انا الدكتورة مرام دكتورة علاج طبيعي

-تمام اتفضلي هو موجود ف مكتبه

الباب خبط ودخلت الخدامه/صباح الخير نبيل بيه صباح الخير عز بيه دكتورة العلاج الطبيعي وصلت يا بيه

نبيل أفأف

عز /دخليها يا فريدة

فريده/اتفضلي يا دكتورة

مرام دخلت بتبص في الارض ورفعت عينها واتلاقت ما بينها وبين عز نظرات محدش فهمها ابتسمت ابتسامه خفيفه خلت قلب عز يدق بطريقة غبيه بص ناحيه الشباك وراح وقف جمبه شغل سيجارته الي خلت مرام تكح جامد

مرام /ممكن حضرتك تشرب السيجارة ف مكان تاني

عز بصلها/افندم

مرام/حضرتك بتشربها ف مكان مقفول ومفيش ولا شباك مفتوح ممكن يإذي استاذ نبيل لانه لسه قايم من حادثه مبقولش لحضرتك اطفيها بقولك اشربها ف مكان مفتوح

عز/انت بتقوليلي اطلع بره بالادب يعني ولا اي

مرام/انا مقولتش كده

نبيل الي حد ما عجبته شخصيتها

عز طفى السجارة بغضب وراح قعد على الكرسي ومرام قعدت قدامه وهيه بتبص لنيل وبتبتسم

مرام /ازي حضرتك استاذ نبيل انا الدكتورة مرام هكون مشرفة على علاجك وبإذن الله هتخف ف وقت صغير

نبيل/انا مش عاوز اتعالج

مرام/حضرتك ليك مكانه عند ناس كتير وليك اسم وشركات ولو سكت على مرضك دا هيتطور واحتمال يكون شلل كلي مش هيخليك تتكلم دا بعيد الشر عنك طبعا بس ف مكانتك دي اكيد ليك اعداء واكيد هما هيستغلوا وضعك ودا كلام كلنا عارفينه

عز/ليه بتعاند يا بابا

مرام بصت لعز ورجعت وجهت كلامها لنبيل/ مفيش عناد ف العلاج والحمد لله ان حضرتك معاك انك تتعالج فيه ناس بيجيلها نفس المرض وبتبقي ما باليد حيله مش عارفه تتعالج بسبب ظروفهم لكن حضرتك ظروفك سامحه ومع ذلك بتقول انك مش هتتعالج وعشان الموضوع ميبقاش بالعافيه تقدر حضرتك بعد شهر من علاجك لو محستش بتحسن انا همشي وساعتها هقول انا ماشيه

عز كل دا كان بيبصلها ومركز اوي ف ملامحها هو ليه مركز معاها اوي كده؟؟

نبيل/بعد شهر لو متعالجتش مش هتعالج خالص بس منكرش انك شاطره واقنعتيني انا حقيقي خايف على عيالي من اعدائي وخايف على ممتلكاتي تضيع مني بسبب حالتي بس انا مش هروح مستشفيات

عز/ومين قالك انك هتروح مستشفى امال هيه جايه ليه مرام هتقيم هنا وهنفضيلها اوضة

مرام معرفتش تعترض لحدت عز ف كلامه

نبيل/هنبدأ اول جلسه امتى


مرام/بعد ساعه يعتبر

نبيل/تمام

عز مشي ومرام اخدتها فريده توريها اوضتها ولكن بعد ما طلعت لاقت عز بيقرب منها وبيزنقها ف الحيطه

عز/انت عارفه لو متعالجش ف شهر انا هعمل فيكي اي فكرك انك هتقولي انك هتمشي وخلاص ان مقعدكيش من شغلك مبقاش عز النابلسي فاهمه

مرام بلعت ريقها وهزت راسها بتوتر بمعني اه

شافت اوضتها وطلعت هدومها وجيه وقت الجلسه طلعت سألت الخدامين على اوضة العلاج الي جهزوها بأمر منها عشان تعرف تشتغل

مرام طلعت من اوضتها اتجهت لاوضة العلاج/هما قالو فوق اخر الطرقه على ايدك ال….. اليمين ولا الشمال بقا… يالهوي عليكي يا مرام لحقتي تنسي….

دخلت اليمين واول ما دخلت شافت هدوم علأرض وواحده من الخدامين كانت ف السرير مع واحد بس معرفتش تشوف الواحد دا وكانوا ف منظر مقرف خلا مرام تصوت……..

2


لاقت ايد بتتحط على بوقها مره واحده وبتشدها لورا وقفلت الباب

عز/محدش قالك ان المفروض تخبطي الاول قبل ما تخشي اي اوضة

مرام /انت بجد مشوفتش اي جوا هو استاذ نبيل بيقبل حاجات زي دي ف بيته

عز/ملكيش دخل ودا بيتنا واحنا بنعمل فيه الي احنا عاوزينه

الباب اتفتح وخرج منه واحد مش لابس التيشرت

-دقيقه وجاي تاني اتخض اول ما شاف عز ووقف اتصمر

عع… عز

عز/طلعها فورا واتفضل روح الشركه وهناك نتحاسب يا عمر

عمر/اخويا حبيبي بابا ميعرفش حاجه

عز/ورحمة امك يا عمر لو لاقيت المنظر دا ف بيتنا تاني ما هيحصل طيب وهنا بقا هقول لبابا فعلا معنديش مانع تعملها بره

عمر /يا عز ما…..

عينه جات على مرام وبقى بيبصلها من فوق لتحت ومركز على جسمها بطريقه مقززة وبعدين بص على وشها

عمر/انت مين يا قمر

مرام خافت منه وعز مسك وشه ورجع نظرات ليه من تاني /فهمت

-عمر عمر

عز/حضري شنطتك هتمشي من هنا خلاص

-عز بيه انا

عز/انا منبه علبيت كله لمي شنطتك وامشي من قدامي فورا….

عمر عملها باي

عمر بابتسامه /انت تايهه من مين يا حلوة

عز دخله الاوضة وقفل الباب هو مش عارف اتنرفز كده ليه لمجرد ما قال كلمة عليها اشمعن هيا يعني

مرام/ف…

عز/ولا كلمة انت كنت رايحه فين

مرام/هو انت قابل ان اخوك يعملها عادي وزعلان اوي انه بيعملها ف البيت ومش بيعملها بره

عز/انت مش جايه عشان شغلك

مرام/ومين قالك اني هسمح لنفسي اني اشتغل ف بيت نج*س زي دا

مشيت من قدامه وهو جمد ايده ومشي وراها دخلت اوضتها وهو دخل وراها بسرعه البرق وقفل الباب

مرام/سوري يا عز بيه بس مش هتقبل دا

عز/لا هتتقبليه

مرام جابت شنطتها وباقت بتحط فيها هدومها

وخلصت وشالت الشنطه ولسه هتطلع

عز/خليكي فاكره انك لو طلعتي من البيت دا مش هتلاقي شغل تاني وانا بأكدلك

مرام/انت مش هتتحكم فيا

نزلت ومشيت من البيت وعز اتضايق

عمر نازل وبيلبس ساعته ولاحظ مشيانها

عمر/كده مشيت المزه

عز/كله بسبيك كلملي كل معارفنا ف المستشفيات وقولهم مرام السيد عبد المنعم تتوقف شهادتها ومفيش ليها عمل……..

نبيل/في اي يا عز ومرام مشيت ليه

عز/ هترجع يا بابا

نبيل/عز لو واحده تانيه جات انا مش هتعالج انا عاوز مرام الي تعالجني

(ياترى ليه استاذ نبيل مش عاوز غير مرام؟؟؟)

بعد مرور اسبوع

دخلت مرام على شركة عز وهيه بتطق شرار وسألت على مكتب عز وطلعت

السكرتيره/هو دلوقتي في اجتماع ومينفعش تدخلي

مرام بزعيق/يعني اي مش هعرف ادخل لا هعرف ووريني هتوقفيني ازاي

فتحت الباب مره واحده وكل ااناس كانو بيبصلها وغز ابتسم لانه عارف انها جايه بص ف ساعته وبصلها باستفزاز/اتأخرتي يا دكتورة…. الاجتماع انتهي

كله مشي ومتبقاش غيرها راح عز قعد على مكتبه وبيلف بالكرسي

مرام/يعني اي متقبلش وف الاخر يقول شهادتي وقفت

عز ولع سيجاره ووقف جمب الشباك مرام راحتله وشدت السيجاره من بوقه ورمتها علأرض وداست عليها

مرام/اما اكون بكلمك ترد عليا انا سألتك سؤال

عز/ايوه لاني قولتلك لو مشيتي من البيت مش هتلاقي شغلانه وانت نفضتي ودي غلطتك مش غلطتي

مرام/يعني انت خلاص اخدت القرار مع نفسك وبعدين انا ازاي هقدر اقعد ف بيت نج*س والله اعلم انت بتعمل اي انت كمان يعني الواحده تبقى خايفه على نفسها منكو اذا كان انت ولا اخوك اتنين اق*ذرمن بعض وهو زباله لانه بيعمل كده ومش هامه وانت اقذر منه عشان بتشوف وعارف وبتغطي عليه عايزني اقف اتفرج عايزني اق…………..

فجأة شدها من رقبتها وباس*ها بعنف وهيه عماله تزق فيه لكن قوته الي طاغيه وبعد مده طويله سابها

مرام رفعت ايديها وكانت هتديله قلم لكن عز مسك ايدها

عز ابتسملها /المرادي خسرتك شغلتك الله اعلم هخسرك اي المره الجايه فياريت يا شطورة تطلعي من هنا علبيتي وارجع الاقيكي والا…

مرام طلعت من عنده بتعيط وهو ابتسم طب هو ليه بيبتسم دا اول مره يلمس شفا”يف بنت بس الاحساس عجبه وقرر ف نفسه انها مش هتكون اخر مره 😂

مرام طلعت على بيت عز وهيه حزينه جدا

مرام/استاذ نبيل ازي حضرتك

نبيل ضحك ف سره وقال ف نفسه/انا قولت برضو محدش هيجيبك تاني غير عز…… اهلا يا حببتي مش ناوية تعالجيني بقا

مرام ابتسمت واخدته اوضة العلاج وابتدت اول جلسه معاه واتبسطط ان نبيل بيستجيب معاها وعاوز يخف اخر الليل مرام دخلت اوضتها اخدت شاور وقفلت الباب بالمفتاح ولبست ونامت علسر*ير من تعبها نامت علطول لكن على الفجرية صحيت على صوت الباب وهو بيتفتح واتخضت فجأه عز دخل عليها وابتسم قفل الباب وراه ومرام ضامه رجليها على صدرها وخايفه

عز/ انا قولتلك هخسرك شرفك بس بأمانه انت عجبتيني وحابب اعمل حاجات اكتر معاكي مش مجرد اني ابو*سك بس

فك حزام البنطلون ومرام بتعيط /لا لا ونبي ارجوك لا

عز /ششش اهدي يا حببتي لو الموضوع معجبكيش مش هنعملو تاني ومسك فستانعها قطعو لحد ما باقت بالبر*اه بس مرام بتصوت ولكن للأسف………

مرام /لااااااااااااااااااا

3


رام /لااااااااااا

صحيت من النوم وهيه عرقانه وبتنهج شربت ميه واتعدل من علسرير 

مرام/كابوس الحمد لله انه كابوس 

شربت مايه ونامت تاني بس لاقت شباكها بيتهز لحد ما اتفتح ودخل منه عز 

مرام/اااه انت ازاي تدخل عليا كده 

عز/ششششش.. انا كنت بتمشى ولاقيت شباكك قولت اما اعدي اتطمن عليكي شوية... انت عامله اي 

شرب من ازازة كانت ف ايده بير*ه

عز/المشهد دا حصل معايا قبل كده فين فين اه افتكرت انا عملت نفس الحركه دي مع ليان حببتي بس هيه بعدت عني... 

راح وقعد علسرير ومرام بعدت عنه شوية 

عز/راحت واتجوزت 


ابتدت عينيه تدمع/سابتني وحتى مقالتليش انها على علاقه بحد تاني سابتني واتجوزت وهاجرت معاه برا.... انا كنت بحبها اوي 

نام على رجليها ودموعه نزلت مرام صعب عليها منظره حطت ايديها على شعره 


مرام/اي حاجه بتحصلنا ف هي بتبقى مكتوبة لينا واحيانا بتكون علينا لكن الي لازم نكون واثقين فيه ان الحاجه دي بتبقى خير ايا كانت لانها لو مكنتش خير مكنش ربنا بعدها عننا خليك واثق دايما ان الحياة فيها الحلو وفيها الوحش ولو ربنا اخترلك الوحش فدا بيبقى اختبار ليك بيختبر قوة صبرك وتحملك على الاذى. ♥

شالت ايديها من على شعره لكن هو مسكها 

عز/خليكي.. خليكي جمبي يا.. ليان 


نام وهيه نامت وتاني يوم الصبح صحي من النوم واتفاجئ انه نايم على رجليها وف اوضتها بصلها جامد اوي شال الشعر الي على عينيها وبقى بيدقق ف ملامحها قد اي ملامحها رقيقه صحيت من النوم وبعدت عنه 

مرام/انت انت امبارح كنت سكران ودخلت من الشباك وانا..... 

عز بتوتر /كلمتك عن حاجه ولا نمت وبس 

مرام لاحظت نبرة صوته وحست انه مش حابب يعرف حد بلي بيقوله 

مرام/لا لا نمت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نرجع لواقعنا 

عز حضنها وبقى بيهدي فيها وبعدين اخدها وروحو البيت 

عمر/اي يا عز من امبارح فين ومال مرام متعوره ف راسها ليه وانت مال رجلك هو في اي 

عز/مفيش يا عمر... فريده... خدي مرام ترتاح ف اوضتها وانا هطلع اوضتي 


عمر/ابوك مش ظاهر خالص يا عز و في خبر مش حابب اقوله بس انا مضطر.... ليان 

عز/لقيتوها

عمر هز راسه بمعنى اه/نزلت مصر هيه وجوزها من كام سنه وهيه حاليا مرات المنافس الجديد للشركة بتاعتنا 

عز متخيلش الاحداث تتربط ببعضها ودخل لمرام 

عز/انت كويسه 

مرام/اه يا عز ادخل 

عز/مرام انت ازاي متعرفيش مرات سعيد ابن عمك ولا عمرك شفتيها 

مرام/سعيد جيه كتب الكتاب  وانا نمت ف اوضة وعو ف اوضة وصحي الصبح رجع بلده ومن ساعتها مشوفتوش تاني واما روحت ادرس ف مصر كان هو سافر واخد معاه مراته 

عز بيربط الاحداث ببعض 

مرام/عز انت لو مش متقبل دا انا بكره الصبح هلم شنطتي وام

... عز حط ايده على بوقها 

عز/مرام انا هطلقك منه مش هبعدك عني 

مرام حضنته وعز قام نزل ولقى الجرس بيرن 

الخدامه/عمر بيه استاذ سعيد جيه 

عمر /دخليه يا فاديه 

سعيد/بس مش جاي ليك يا استاذ عمر 

عمر/اومال جاي ليه 

سعيد/انا جاي اخد مراتي 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

4/5/6


سعيد/جاي اخد مراتي 

عز راحله /انت جاي دلوقتي تفتكر مراتك 

سعيد/فين مرام انا عارف انها هنا 

كان هيدخل بس عز مسك ايده /خد هنا هيه رايح فين 

سعيد/مراااام

مرام طلعت من اوضتها/سعيد

عز /متقلقيش يا مرام مش هيقدر ياخدك من عندي طول مانتي ف بيتي مش هيقدر يلمس شعره منك 

سعيد زق ايده /وسع كده 

عز ضربه بالبونيه /الظاهر الذوق مش نافع 

مرام/سعييد 

جرؤت عليه /انت كويس.... اي يا عز الي انت عملته دا انت اتجننت 

عز/اتجننت 

مرام/دا جوزي... قوم يا سعيد انا آسفه 

سعيد/يلا بينا يا مرام 

قامت مرام معاه وقبلما تطلع برا البيت عز مسك ايديها عز/انت رايحه فين يا مرام انت هتسيبيني 

مرام بصتله /دا جوزي يا عز 

مشيت معاه 


الباب اتقفل وعز مش فاهم حاجه 

عمر/هيه مرام متجوزه يا عز 

عز مبيردش ومش عارف ينطق ليان برضو سابته بنفس الطريقه ومكنتش معرفاه انها على علاقه بحد تاني طب هو ليه بيحصل معاه كده دا ما صدق نسي ليان تجيله مرام بنفس الحوار مسك دماغه مش عارف يفكر هيموت نفسه ف اللحظة دي 


مرام ركبت مع سعيد العربيه 

سعيد/انت كنت فين امبارح يامرام انا اتصلت بيكي 

مرام/سعيد انت امبارح بعت ناس ليه تهاجم عز 

سعيد/مانتي عارفه اني عاوز اجيبه علحديده وعاوزه يبقى ضعيف وقتها 

مرام/احنا متفقناش على كده 

سعيد/انت اتعورتي

مرام/كان فيه صخور كتير وواحنا بنجري اتزحلقت بسبب المطر ودماغي اتخبطت 

سعيد حضنها وباسها من راسها 

سعيد/خلص كل الورق متقلقيش بكره هيبقى عز النابلسي علحديده 

بعد مرور ثلاث ايام 

عمر بزعيق/سيادتك قاعد هنا مع احزانك وسايبني ف الليلة السوده دي 

عز كان بيشرب ومش شايف قدامه/عمر انا مش عاوز اتكلم

عمر/هخليك تتكلم جاب ازازة ميه وكبها على وشه 

عمر/انا هخليك تفوق 

عز بزعيق/يا عمرررر


عمر/فوق يا اخويا بكره هيجو ويرمونا ف الشارع وانا مش هسكت على املاك بابا الي طارت وشركته 

عز/مال الشركه 

عمر/ما سيادتك قاعد بتشرب هنا ولا دريان.... سعيد كسب الاتفاقيه واتحولت الشركه باسمه وفيه ديون علشركه لازم نسددها 

عدى اليوم وبال كل ابطالنا مشغول 

تاني يوم اضطر عز وعمر يبيعو الفيلا وعربيتهم وقعدوا ف بيت الغابه بيفكروا وعز ساكت وبيفكر ازاي ينتقم من مرام اذا كانت هيا او سعيد 

سعيد ومرام عايشين اجمل لحظاتهم وليان معاهم مبسوطه بالجو 

سعيد اتصل بعز وقاله ان باباه عنده وعز راح بسرعه للمكان الي قاله عليه لكن غموله عينيه وحبسوه ف اوضة 

عز/سعيد انت متفقتش معايا على كدا

سعيد فك الغمامه من على عينه 

سعيد/ازيك

عز/فين ابويا 

مرام طلعت وبتجر كرسي متحرك عليه نبيل 

عز بصلها بذهول من لبسها كانت لابسه جاكيت جلد وبنطلون جلد ورافعه شعرها لفوق كاحكه وبص لابوه الي كان راسه مايله ومش قادر ينطق وقاعد على كرسي متحرك 

عز عيونه اتملت بالدموع على منظر ابوه/انتو عايزين اي تاني سيبونا ف حالنا بقا 

مرام/وهو انتو كنتو سبتونا ف حالنا 

عز/امتى 

مرام/مش وقته بعدين ابقى افكرك اونكل نبيل سلم على عز 

عز/انت انسانه حقيره وانا ندمان اني عرفتك 

مرام ضحكت وطلعت المسدس ناحيه راس ابوه

مرام/انا جبتك عشان تودعه كنت هجيب عمر لكن خليه ينبسط مش هامه اصلا ومش هيتوجع اوي زي مانت هتتوجع 

تز/انا عملتلك اي يخليكي بتعملي كدا وابويا ماله 

مرام/واحده بواحده نبيل بقا عنده شلل رسمي ودا بمساعده مني 

عز/انت مكنتيش بتعالجيه 

سعيد/انت اهبل يلا تعالج مين احنا كنا عاوزين نهدكو واحد واحد

مرام/معلش يا عز انت عملت كتير وباقي دورنا 

عز/انتو هتجننوني انا مش عارف اي الي انا عملتهولكو 

نبيل عيونه دمعت وعز دمعته نزلت 

مرام/يلا قول باي باي لبابي 

عز /فكوني احضنه 

سعيد/انت شايفنا عيال برياله ولا اي يلا يا مرام

عز/لا...استنو

مرام/واحد

عز/مرام طب انا اسف لاي حاجه انا عملتها 

مرام/اتنين 

عز بعياط/ارجوكم لا...لا يا مرام متعذبينيش 

مرام/تلاااته 

طلقه اتضربت ودماغ نبيل باقت كلها د*م 

وعز مبرق وجسمه كله متشنج...... 

ونكمل بكره

ليه مرام بتعمل كده وعشان مين؟؟؟ 

عز اذاهم قبل كده ف الماضي ولا اي الي حصل؟؟ 

عز هيسكت على موت ابوه ولا هينتقم 

تفاعل كبير عشان اكمل  

يتبع...


5


مرام/تلاااته

طلقه اتضربت ودماغ نبيل باقت كلها د*م

وعز مبرق وجسمه كله متشنج…

سعيد/ڤواالااا

عز بيدبدب بالكرسي

عز/بابااااا فكوني يا ولاد الكل*ب

مرام/تؤ تؤ تؤ ليه الغلط بس

حد دخل وعز عمال يزعق اول ما شافها تنح مش مصدق انها قدامه

ليان/اخيرا شوفتك ضعيف

عز/ليان!!

ليان/مش متخيل انا قد اي فرحانه يا عز وانا شايفاك موجوع ومكسور شوفت وجع حرمان الاب بيوجع ازاي

عز بيزعق جامد/هو انتو بجد كدا انتو بجد قتلتلو ابويا بكل دم بارد

ليان قربت منه وضربته بالقلم ومسكته من ياقته جامد/انت الي بدأت اللعبه انت مش متخيل انا بكرهك قد اي يا عز ياريتني ماحبيتك

عز/ياريتني ما قابلتك ولا شوفت وشك يا ليان وانت يا مرام صدقيني هتندمي على الي عملتيه ان مدخلتكيش السجن بايدي مبقاش اسمي عز النابلسي

مرام/يلا يا سعيد ليان الطياره هتفوتناوهو متربط ف الكرسي شايف ابوه قدامه ميت وبمثابة ما مشيو مرام ولعت ولاعه ورامتها علمخزن الي كان كله زيت والمخزن ولع

عمر ظهر فجأه وجري على عز فكه وكان معاه بطانيه واخده معاه لبرة بسرعه

عز رجله كلها اتحرقت وقعده يطفوا فيها وعمر ايده وضهروا كانوا مسلو*خين

عز/ابوك جوا

عمر/ابويا!

عز بزعيق/ماخدناهوش ليه

عمر/انت لقيت بابا

عز قعد علأرض يعيط

عز/موتوه قدام عيني بكل دم بارد موتوه ابوك مات وبدل ما ناخده ندفنه اهي جسته راحت ف التراب………. قعد يصوت وعمر عيط جدا على فراق ابوه وبعد مرور كام دقيقه وقف عز على رجليه /والله ما هسيبهم

عمر بعياط/مش هناخده معانا

عز/الله يرحمه المخزن مليان زيت لولا انك لحقتني بسرعه كان زماني بقيت رماد زيو

عمر بعياط/عز انا والله ما اخدت بالي انا جيت ف الاخر اول ما ليان ظهرت انا اسف يا ابويا ملحقتش انقذك

عز اخده ف حضنه/بس يا عمر هو كان ميت اصلا انا الي كان بايدي انقذه ومعرفتش الي علينا اننا نترحم عليه احنامش هنعرف ندخل نجيب حتى الباقي منه انا مش هسكت على موتت ابويا البشعه دي انت فاكرني هسكت ورحمة ابويا لاوريهم وشي التاني

رجع عز على بيت الغابه وعمر وقفلوا والغضب ماليه

عز/فيه اي يا عمر

عمر/في ان حضرتك كنت مغفل مع ان مش دي شخصيتك

عز/انت بتتكلم عن اي مش فاهمك

عمر/عن غبائك طول السنين ف الاول ليان ظهرت ومكنش لا عندها لا عيله ولا اي حاجه وكانت بتبيع ورد ف الاشارات يعمل اي اخويا المغفل ياخدها بيته وينضفها ويشغلها مع الجنايني يسكت لا ويحبها كمان يسكت ويخطبها وبعد ما تسيبه وتروخ وتتجوز تحصل حادثة بابا الي بانت انها متلفقه وان فرامل العربيه مكنتش شغاله فتظهر مرام عشان تعالج نبيل ف مرام تقع ف حب عز فعز يحبها وانت مسألتش نفسك

واحد:هيه مرام اي الي يخليها تيجي تشتغل ف بيت مفيهوش غير تلت رجاله بأخلاقها الي بينتها ف اول يوم ليها

اتنين/مين الي كان بيصرف عليها ف كلية الطب وانت مسألتهاش ليه عن امها او ابوها وهو انت بجد صدقت القصه الخرافيه الي قالتلهالك دي وانها متجوزة وبتاع انت حقيقي اسبتلي نقطة ذكائك

تلاته/سبحان الله بعد ما بابا يبدأ ف علاجه ويبتدي يتحسن يظهر سعيد ف لحظه وبابا يختفي ف لحظة وياخد سعيد كل املاكنا وياخد مرام وبخ وبعد كل دا نتفاحئ بإن ليان ومرام وسعيد تيم واحد ماسكين عصيان المسرحيه وبيحركوا فينا وانت يا راجل يا ابو قلب كبير كل ما تدخل ف قلبك واحده ست تحبها وتعشقها بجنون طب انا اما بن*ام مع واحده بتبقى مره ومبكررهاش معاها تاني وساعات مش ببقى عارف اسمها اصلا لكن انت اي مجاش ف بالك نهائي ان القصه الي مرام الفتها دي استحاله تدخل العقل وان عندهم ف البلد لازم العروسه ليلة الصبحيه تنزلهم بالمنديل ولا دا مجاش ف بالك لما لاقتها بنت اسئلة كتير اوي يا عز انت ازاي كنت مغيب كل الفترة دي ازاي انا مش قادر استوعب انت اذكى مني بكتير اي الي جرالك ازاي تقع الوقعه دي قوم يا عز احنا مش هنسكت على حق ابونا كدا لازم ناخده بايدينا مهما كان

عز قام وحضنه /اوعدك انها هتكون اخر مره ومش هعمل حاجه بتغيب تاني

وقفوا الاتينن ومسكوا ايد بعض وطول الوقت عز وعمر برا بيتمرنوا وبيفكروا سوا

بعد مرور شهرين

في يوم عز جاله اتصال من صاحبه لؤي

لؤي/مبروك يا باااشاااا


عز/على اي يا لؤي

لؤي/صفقة المستلزمات الطبيه المستوردة تمت ودخلتلنا 3 مليون ودا اول مكسب الله اعلم تاني مكسب هيبقى اي

عز وقف وابتسم لعمر وعمر غمزله ودي كانت اول رحلتهم بالانتقام

المشروع اشتغل مره مع مره ودخل لعز وعمر ملايين ورجعو لحياتهم تاني وعز استدعى حد من صحابه يعرفله مكان سعيد ومرام عز اتغير تماما كان بيلعب رياضه بطريقة مش طبيعيه ومبقاش مهتم بحاجه غير الانتقام وعمر رجع بس مش زي الاول بقا بيفكر مع عز عشان ينتقم لابوه

لؤي/سعيد مطلعش اسمه سعيد يابا دا اسم متفبرك ومرام مطلعش اسمها الكامل صح هيه اسمها مرام زي ما هو بس اسم عيلتها غير

عز/اتفقدلي اخر طيارة وبسبوراتهم انا عايز اسماؤهم الحقيقه والصفقة الي كانت بينا اتفقد اسمائها كويس اكيد اسماؤهم الحقيقيه هي الي موجودة تبقى على مكتبي خلال يوم اتصرف انا مش هقعد استنى كتير

قفل السكه وعز نفخ وولع سيجارة

عز/مش هسيبك يا مرام

صاحبه جابله اخبارهم وسعيد طلع اسمه كنان


وظهرله ف الدوسيه

كنان انور وجدي

مرام انور وجدي

عز/😳


6


عز ابتسم/دا اللعبه احلوت اوي

عدى شهر وعز مش مبطل بحث عن مرام وكينان لحد ما لقاهم كانوا فدهب

كانت مرام ف مركب هيه وكينان وليان عز راح للمنطقه الي كانو فيها

-هتعمل اي

عز/هروحلهم

-استنى طيب اما ينزلو من اللانش

عز/كده ابقى ضيعت فريسه سهله

-مين

عز/مرام..

مرام وكينان كانو بيفطروا

كينان/ليان حببتي قولتلك متقوميش عشان البيبي

ليان بصتله بحب/متقلقش يا حبيبي انا مش بعمل مجهود

مرام طلعت تشم هوا شوية وقاعده على حرف المركب

فجأه لاقت ايد بتتحط على بوقها وترجعها لورا ودخلت الحمام


مرام مش شايفه مين دا بس عز قرب وشه من رقبتها/مش قولتلك مش هسيبك

مرام مرعوبه ومش عارفه تعمل اي مسكت المراية الي ف الحمام وكسرتها على دماغه

عز بعد عنها من الوجه

مرام/اااااه كينا……….. امممممم امممممم

عز/ورحمة ابويا ما هسيبك جاب منديل من جيبه وحطه على بوقها ومرام راحت ف حته تانيه خالص اغمى عليها وعز فتح الباب بشويش لقى كينان بيدور على مرام

كينان/مراام انت كويسه

عز شغل المسجل الي كان معاه بصوت مرام الي لفقه بمساعدة صاحبه /اه يا حبيبي باخد شاور بس

كينان رجع لمكانه وعز طلع براحه شايل مرام ومره واحده نط بيها ف المايه

كينان/في حد نزل المايه

ليان/تلاقيها مرام انت عارفها بتموت ف البحر

كينان/ايوه بس دي كانت لسه بتاخد دش

ليان/متحطش ف بالك يا حبيبي سيبها على راحتها

عز بقا بيعوم بمرام لحد ما وصل لللانش الي متفق مع صاحبه عليه

بعد شوية مرام ابتدت تفوق

مرام/اه… انا فين

عز/اهلا بيكي ف جحيمي

مرام وقفت وباقت تبص يمين وشمال دهب كلها جبال حواليها جبال وقدامها ميه ومفيش حس غير صوت الصقور والغربان

مرام/انت عايش ازاي….. عز بطل جنون

عز/جنون دا احنا لسه بنقول بسم الله

عز كان مشعل نار

عز/تحبي اقولك انا حسيت بايه وانا بتحرق تعالي

شد ايدها ومرام بتصوت حط ايديها ف النار وهيه عماله تعيط وتصوت

عز/اتوجعي كمان دا وجع سطحي لكن ربنا موراكيش الوجع الداخلي بيعمل اي…. انتو كلكوا وجعتوني بس انت كان اكبر وجع وقولت ابدأ بيكي

مرام بعياط/خلاص يا عز ارجوك… هموت يا عز كفايه

عز/كفاية وانا اما قولت كفايه فاشفقتيش عليا ليه ها

شال ايديها الاتنين من النار

مرام باقت ضامه ايديها الاتنين ومش عارفه تحركهم وبتعيط بهيستيريا جريت علمايه وحطتهم فيها يمكن وجعها يخف شوية

عز مسك السماعه وحطها على ودنه

عز/ايوا يا عمر هتحرك الصبح جهزلي انت المكان

عز بصلها ~نامي

مرام نامت على جمبها ودموعها نازله

مرام/انا بردانه مش عارفه انام

عز/طبعا ما من البيكيني الي لابساه دا

عز راح وجاب هدوم من اللانش كانت رجالي تيشرت وبنطلون


عز رماهم ف وشها

عز/البسي

مرام مش عارفه حتى تلبسهم ايديها مش قادرة تحركهم من النار

مرام بعياط مش عهعرف

عز/خلاص خليكي سقعانه

مرام بعياط/والله ما قادره

مرام اخدت التيشرت وبتحاول تلبسه لكن مش عارفه خالص

مرام بتعيط اكتر /ارجوك ساعدني انا هموت من البرد

عز راحلها ولبسها التيشرت وشاف ايديها احمروو اوي كانهم مسلو*خين للحظة ضعف وقرب منها وهو بيبص لايديها ورجع بصلها ومرام غمضت عينيها وابتسمت انه ضعف بسهوله

عز مسكها من فكها/لايا ماما اصحى عز بتاع امبارح مبقاش موجود

لبسها التيشرت والبنطلون وقعد جمب النار ومرام نامت من كتر العياط وعز فضل صاحي طول الليل خايف تهرب منه وطهر جرح راسه بتاع المرايه كينان عرف ان مرام مش موجوده واما شاف د*م ف الحمام اتجنن اكتر وبقى بيدور عليها طول الليل

النهار طلع على عز ومرام

مرام/اه يا عز ايدي

عز/يلا هنمشي

مرام/طب سيب ايدي

عز مهموش مسكها جامد من ايديها وركبها اللانش

نزلوا لبيت كبير في وسط الصحرا مفيش نفس غير صوت الحيوانات

عمر قابله

عز/حمدلله علسلامه

عمر ابتسم وحضنه

مرام/يبقى انت الي انقذته الحق عليا مخلصتش عليك انت كمان

عمر ابتسم وبص لايديها وراحلها مسكها من رقبتها

عمر/انت الي زيك المفروض نخلص عليه حالا لكن هيبقى الموت راحة ليكي صدقيني ما هترتاحي ليلة يا مرام

زقها وسابها

مرام/انت فكرك ان كينان مش هيدور عليا

عمر بسخرية/مش كان اسمه سعيد برضو


مرام/انتو لا يمكن كنتو تلاقونا لان اسمائنا مكنتش حقيقه ومعني انكو تعرفو مكانا دا معناه انكم عرفتو اسمائنا الحقيقيه

عز/يعجبني ذكائك

شدها من ايديها ووداها سطبل احصنه

حبسها ف قفص وقفل بالقفل

مرام/عز دا قفص يا عز

عز/اومال كنتي عايزاني احبسك ف اوضة زي البني ادمين

مرام/هتندم يا عز

عز/انا عايز اندم

مشي وقفل عليها وهيه قعدت تتنرفز وتخبط كتير بايديها ف الحيطه ووجعتها جدا قعدت علأرض وكانت هتموت وتنام بس دماغها مشغوله بازاي تهرب

عدى اليوم ومفيش اكل دخلها خالص ونامت مرام بقيو اليوم كله وصحيت على بداية شقشقة النهار ومره واحده بصت فوق تاني عشان تتأكد من الي لحظته بتبص فوق لاقت القفص مش مكتمل لحد الحيطه لانه بتاع حصان بس مفتوحه حطت ايديها الاتنين وكانت بتتوجع بطريقه مش قادرة جات تطلع وخلاص كانت هتوصل وقعت علأرض ومقدرتش ايديها مش قادرة تتحكم فيهم مره واتنين ومزهقتش لحد ما فعلا طلعتها وتصلقت فتحة شباك فوق بدراعاتها وقدرت تخرج بره كانت المسافه ما بينها وبين سطح الاسطبل بعيدة شوية واما نطت رجليها اتلوت جامد باقت بتمشي عليها بالعافيه لحد ما سمعتهم بيتكلموا وحد عمال يزعق راحت هناك وشافت واحد متربط بس عز مغطي عليه ومش عارفه تشوف مين بس عرفته من صوته كان صوت اخوها

كينان/فين مرام يا عز وقسما بالله لو جرالها حاجه

عمر/متزعقش لسه النهار بيشقشق كده تصحي الاحصنه

كينان/احصنه انتو مجانين بقولكو فين مرام اكيد معاكو

عز/هيه فعلا معانا


كينان/صدقوني هتندمو

عز/ندمنا كتير يا كينان والله جيه الدور عليك انك تندم

رفع المسدس ناحية كينان وطلقه طلعت منه

مرام/كيناااااان


7 والاخير


مرام/كينااااااان

عمر سمعها وبصلها /عز دي خرجت ازاي

عز راحلها ومسكها من دراعاتها جامد

مرام بانهيار/انت ازاي تعمل كده ازاي

عماله تضرب فين

عز/انت طلعتي ازاي لحسن تكوني نطيتي من سطح الاسطبل…

مرام/وياريتني ما نطيت انتو حيوانات

عز شدها من شعرها وبيمشيها بس مرام وقعت ف الارض وبتعيط وتلطم

مرام/موتوني ودوني معاه… سحفت على رجليهاوراحت لاخوها

مرام حضنته بقهره/كينااان… متسبنيش هنا لوحدي.. لا لا انا مش هقدر اعيش اصلا لوحدي منغيرك اصحى يا كينان انت قولت مش هتسيبني… ااااااه……


منظرها كان يقطع القلب لدرجة ان عز عينيه دمعت وعمر راح شدها من شعرها /ارجعي مطرح ما كنتي

مرام تفت ف وشه/انت اقذر من اخوك شخصيا انا بكرهكو كلكو

عمر جظد ايده على شعرها ومرام صوتت

عز /عمرر… سيبها

عز راحلها ومسكها من ايديها بس مرام مش قادرة تحمل على رجليها

مرام/مش هقدر اقف…. ااااااه… سيبوني معاه شوية ونبي 😭

عز/قومي يا مرام

مرام/مش قادرة اقف رجلي اتلوت

عز/ما فيه حد ينط من السطح ويفتكر انه هينزل سليم

عز شالها ووداها اوضته

حطها ف السرير وقبل ما يمشي مسكته من ايده

نرام/انت ازاي قدرت تعمل كدا انت مكنتش بتإذي نملة يا عز انت لا يمكن تقتل ازاي طاوعك ضميرك تعمل كدا.. ازاااي

عز/وانت ازاي قدرتي تقهريني على ابويا ها ازاي قدرتي تسيبيني ف مبني مولع نار… ازاي قدرتي تكسريني بعد ما حبيتك.. ازاي ها مين فينا الي المفروض يساأل التاني ويقوله ازاي قدرت تعمل كدا

مرام/انت مش فاهم حاجه ولا هتفهم

قامت تروح التويلت بص اما وقفت على رجلها

مرام/اااه

عز قرب وكان هيساعدها


مرام/ملكش دعوة بية ومتلمسنيش بايدك القذرة دي

عز ساب الاوضة وخرج

نزل لعمر

عمر/عز احنا هنخلص على مرام الصبح

عز اتلجلج/احنا مش قتالين قتله يا عمر

عمر/احنا رناخد حق ابونا و…

عز/المهم ليان هتعمل فيها اي دي حامل

عمر اتوتر/ها…. لا لا اما تولد نبقى نلاقيلها حل هيه عندي مردتش اسيبها في نفس البيت مع مرام

اتكلموا ف الشغل وبعدين عمر مشي وعز طلع لمرام

خبط علباب بس هيه مردتش دخل وهيه كانت قاعدة علسرير بتعيط مسحت دموعها وبصتله

عز/انت رجلك فيها مشكله يا مرام ولو سكتنا عليها ممكن تسبب اذى ليكي

مرام/ما تسبب.. ملكش دعوة بيا

عز قرب منها ومسكها من رقبتها

عز/مبقالكيش حد ولا اي يا قمورة وممكن الدور يجي عليكي

مرام/موتني موتني وصدقني اما تعرف الحقيقه هتموت نفسك وانا بقولك اهو انت الخسران خليك واقف جمب تخوك وهو كبير اللعبه وابوك الي كان ماسك خيط عروستك وبيحركك على كيفه

عز/مرام انت بتقولي كلام كبير وضحي

مرام ابتدت تحكيلو وعز الي حد ما مسيطر على نفسه من الي بيسمعه

__________________


ليان/ولو عرف

عمر/مفيش غير مرام الي عارفه يا ليان ومرام وعز خلاص علاقتهم باقت بح

ليان بدلع/مقولتيليش بقا هنسمي ابننا اي

عمر ابتسم بمكر……..


يتبع….


8


مرام/انت اتخدعت ف اخوك دا يا عز بس ابوك هو الي كان وا*طي

عز مسكها من شعرها/منغير ما تغلطي يا مرام عشان ممسحش بيكي بلاط الاوضة

مرام/الي عمله ابوك لازم كانت تكون جزاته الموت

عز/وضحي يا مرام

مرام/من تلاتين سنه ابويا كان بابا انور ونبيل وفادية الي هيع امك كانو اصحاب اوي وف يوم جات فادية بلغت نبيل ان بابا اعترفلها بحبه

____________

فادية بفرحه/نبيل انور اعترفلي بحبه

نبيل اتصدم وجمد ايده/انت بتقولي اي اعترفلك!

فادية/ايوه اخيرا اتكلم هيقابل بابايا بكره

نبيل/الف مبروك لا دا انا لازم افرحلكو بقا

انور ونبيل وفادية خرجو واتفسحو وقعدوا كتير يتكلمو وانور بيحكي انه ازاي كان مغيب ومش شايف فادية ونبيل قاعد سامع الكلام بالعافيه وبيحاول ميبينش غضبه ومن اللحظه دي اتولدت قصة حب عميقه بين انور وفادية وتفاهم متكامل فادية كانت دايما بتفاتح نبيل ف موضوع جوازه بس نبيل كان رافض تماما وكان نفس انور وفادية يفرحو بيه بس هو رفض وهما بطلو يتكلموا ف الموضوع دا وعدت شهور الخطوبه لحد ما انور وفادية اتجوزو ونبيل زفهم بعربيته وحجزلهم شهر عسل ف الغردقه وف يوم

نبيل/حجزتلكم تلت تذاكر الغردقه

انور قام حضنه وفادية بصتله باستغراب

فتدية/تلاته؟!!

نبيل/اه مانا حجزت معاكو ف نفس الفندق امال انتو فاكرين اي هسيبكم كدا وراكو وراكو رجلي على رجلكو 😂

فادية اتغاظت جدا واما انفردت بانور زعقت /انت مش شايف نبيل بيعمل اي يا انور

انور/انت ليه قلبتي على نبيل كده يا فادية مع اننا طول عمرنا احنا التلاته مع بعض

فادية بخنقه/زمان حاجه ودلوقتي حاجه تانيه انا نفسي احس اني براحتي ف بيتي احس بالخصوصيه والاستقلاليه شوية اقعد معاك براحتي نتناقش ف امور بيتنا براحتنا نعيش لوحدنا كأي زوج وزوجة نخرج لوحدنا شوية واظن دا من حقي يا انور

انور باستسلام /خلاص يا ستي متزعليش انا هتصرف ف الموضوع دا

وبدأ انور يبعد عن نبيل شوية شوية وبطل يكلمو وبالتالي باقت زيارات نبيل ليهم تقل نبيل كان حاسس ان فادية مش طايقاه بس حاول يتجنبه

بس برضو نبيل كان مش مبطل اتصالات بفادية وانور وكان بيتدخل ف تفاصيل مش من حقه انه يتدخل فيها

فادية/اووف بقاااا

انور/حرام عليكي يا فادية انت ليه بقيتي كدا انت عارفه ان نبيل وحيد وملوش اخوات واحنا اخواته ودايما جمبه مره واحده نبعد كده

فادية زعلت من نفسها وحاولت تتجنب نبيل ف الي بيعمله لانها حست بكل كلمة انور بيقولها لانها فعلا وحيدة ولاقت اخوات ف انور ونبيل بس اللفرق بينهم انها حبت انور مش نبيل وعدت سنه من جوازهم وانور اصر انه يروح لدكتور عشان موضوع الحمل الي لسه لحد الان مأتمش وهناك الدكتور صدمهم لما قال لانور انه عنده مشاكل ومش هينفع يحصل حمل الا بالحق*ن المج*هري

فادية/ايوه يا دكتور طب ما العمليع دي مش متاحه ف مصر

الدكتور/ما دا الي انا عاوز اقولكو عليه انتو للاسف لو مصريين بالخلفه فهتضطروا تسافرو بره عشان تقدروا تعملو العمليه انور رجع زعلان جدا ومقهور

انور/هنعمل اي يا فادية انا مش معايا فلوس للح*قن دا ولا للسفر

فادية يحب/سيبها على ربنا يا انور وبإذن الله هنلاقي حل

وعدت الايام والحزن مالي بيتهم لحد ما جيه ف يوم انور من بره فرحان اوي

انور/فادية فادية خلاص يا فادية لقيت الحل نبيل هيسلفني الفلوس وهقدر اعمل العمليه

كشرت فادية/وليه نستلف يا انور ما نستنا لحد ما ربنا يفرجها

انور بفرحه/ولية نستني لما ربنا بعتلنا الحل ونبيل زي اخونا

قرب منها ولمس وشها بايديه وبحنيه قال/انا نفسي ف طفل منك يا فادية نفسي ف طفل يجمع بينا احنا الاتنين

واخدو فعلا الفلوس من نبيل وعملو العملية برا وخلفو ولد وسموه عز على اسم ابو فادية انور كان عاوز يسميه نبيل بس فادية اعترضت لان ابوها كان مبقالوش كتير ميت والمرة دي نبيل بقا زي ما يكون عايش معاهم مش بيمشي الا ساعة النوم بس وفي اوقات كان بيبات فيها وحبه لعز كان كبير جدا وانورطبعا كان رافض اي كلام وحش ف حق نبيل وكان بيوقف فادية ويزعق لو اتكلمت عنه وحش وفادية سكتت خالص بس كانت محتارة اوي بعلاقه نبيل بعز كان عز متعلق بيه اوي اكتر من انور نفسه كان نبيل بيحبه حب مرضي وعجيب وكان بيصرف عليه كل فلوسه على انه يجبله لعب وهدايا كتيرة كانت فادية مش لاقيه مبرر لتصرفاته لحد ما جيه يوم عدى على كل ابطالنا زي الصاعقه كان يوم عيد ميلاد عز ونبيل اتكلف بكل تكاليف العيد ميلاد لوحده وكان مصمم انه هو الي يعمله ومحدش تاني يشاركه فيه وحجر مكان واحتفلوا بيه هو وانور وفادية وعز وانور كان بيجيب حاجه من برة وساب نبيل وفادية لوحدهم وعز كان بيلعب قدامهم بللعب الي اشتراهالو نبيل

ابتسم نبيل وهو بيبص على عز/كل سنه وهو طيب وربنا يخليهولنا ونشوفه احسن واحد ف الدنيا

فادية بابتسامه/يارب.. نفسي اوي يطلع زي انور ف كل حاجه

نبيل كشر وقال /وليه ميطلعش زيي انا

فادية باستفهام/طبيعي لانه ابوه


نبيل رخبث/ومين قالك ان هو الي ابوه 


تمت 



جميع الروايات الكامله من هنا




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close