expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حورية_في_عالم_الوحوش الفصل الثامن والعشرون والتاسع والعشرون بقلم يوستينا سامي حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 


28 و29

اسد بصلهم بلهفة و فرحة / بجد يا جدي انتوا قدرتوا تحددوا مكان نور ..


مراد بتوتر / لا هنقدر بإذن الله، اصلك مش عارف مين قاعد عندي في البيت


اسد بصله بستغراب/ مين يعني اللي عندك


 مراد /علي و صالح قرايب حور من الصعيد 

و دول ممكن يساعدونا نلاقي نور 


اسد بحماس / ايوه صح .. طب خليك انت يا حسن علشان ما تتعبشي و انا هروح انا و مراد 


حسن / اتعب اي ..انا رجلي علي رجلكوا ... يلا بينا .


و فعلا نزل حسن و مراد و عزيز و اسد وراحوا لبيت مراد .


______________________________________________


في مكان مجهول 🤦🤦


حور فاقت من اثر المخدر لقت نفسها مربوطة ...


حور بدات تبص حواليها بخوف و توتر/ انا فين .. حد يرد عليا .. الحقوووني ..الحقني يا اسد انا فين 


حسام / اهلا ..اهلا بمراة اسد العقاد بجد حمدلله علي السلامة .


حور بصتله بصدمة و مكنتش مصدقة انها شايفاع


حسام ابتسم بخبث / لا لا اوعي تبصيلي البصة دي انا مش عايز منك حاجة حرام لسمح الله ..انا بس هرجع الحاجة لصحابها يعني هرجعك لاهلك و ناسك يا قطة.


حور بخوف / انت اكيد مجنون ..انت فعلا مش طبيعي اسد كان عنده حق لما قال عليك واحد مختل ... ويكون في علمك اسد هيدور عليا و هيجي و ساعتها هيقتلك .


حسام فضل يضحك جامد / مين ده اللي هيق*تلني ..اسد خلاص بينحدر ..اسد فاضله تكة واحدة بس ويدخل هو مستشفى المجانين ..وبعدين عايز اقولك حاجة صحيح 

اسد اللي انت واخدة فيه قلم ده و فكراه انه احسن واحد

 في العالم ..ده خا*ين !!!

لا متستغربيش اوي كدة ..ايوة هو خا*ني مع مراتي

  و شفتهم بعيوني .. وانا هثبتلك


و فعلا طلع حسام تسجيلاااات بين اسد و فيروز 


التسجيييل 📻


اسد / فيروز اسمعيني حسام بدا يشك فيا و فيكي علفكرة 


فيروز / اي يا اسد هو انت خايف منه .. اسمع كلامي انا هطلب منه الطلاق و نهرب انا وانت و نتجوز 


اسد / انت اتجننتي ولا ايه انا مستحيل استغني عن ورثي انا اللي تعبت فيه اوي و كبرته 


فيروز / طب والحل يا اسد انا بحبك اوي ..


اسد / للاسف انا كمان بحبك و مقدرش استغني عنك 


قفل حسام التسجيل 📻


حسام بو*جع / هاا ايه رايك في حبيبك اللي انت مستنياه يجي ينقذك .. ده باع اخوه عشره ١٥ سنة ..ده واحد واطي

 و خا*ين و عمري ما هسيبه ابدا سعيد 


حور بصتله بعياط و حطت ايديها علي راسه / هو انا ليه بتخدع كدة قي كل الناس ..ليه كدة 

انا مش عايزة ارجعله تاني ..خليني عندك هنا يا حسام ارجوووك  ..وانا موافقة علي كل طلباتك صدقني 


حسام ابتسم بخبث / اي حاجة يا حور


حور / اه لي حاجة تقولي عليها 


حسام ببرود / طيب يا حور انا موافق بس بشرط تنفذي كل اللي هقولك عليه بالحرف الواحد .


وفعلا حسام قالها علي شرطه ..


حور بدموع و وجع / وانا موافقة !!!!؟


يا ترا حور وافقت علي ايه اصلا ؟؟ 


______________________________________________


اسد و مراد و حسن و عزيز كلهم راحوا شقة مراد 


علي اول ما شاف اسد اتصدم / انت مين . انت  اللي انقذت حور بنت عمي ..انت 😳


اسد بصله بقلق/ احم ..انت جاي لحد عندي و مكنتش تعرفني ولا ايه 


علي قرب من اسد و مسكه من قميصه  / انت اللي ضر*بت نار علي عمي يوم العركة ..انت اللي جت*لت ابو حور انا عارفك و فاكرك كويس .. محدش عرف يوصلك ساعتها لانك مش قريبنا .


اسد زق علي بعصبية و قاله بصوت عالي / ايوة لاني مكنتش رايح اق*تل حد اصلا لانكوا مش اهلي ولا ليا عداوة معاكوا 

انا كنت رايح مع صحاب عمري جاسر و حسام  او اللي كنت فاكرهم صحاب عمري اللي انتوا ثاركم معاهم ..


علي بعصبية / ده المفروض حجة اللي بتبرر بيها اللي عملته معايا 


اسد بحده / انا مش متهم اساسا علشان ابرر 

انا لما شوفت عمك موجه المسد*س عليهم انا ضر*بت نار علشان انقذهم مش اكتر .... والله انا ما كنتش عايز اق*تل حد و لا اعيش عمري بذ*نب واحد انا حتي معرفشي اسمه .


غزيز / ايوة يا ابني اسد حفيدي مش بيكدب و لعلمك عبدالرحيم اتصالح مع حسام و نسي ثاره بس علشان يرجع حور و خط*ف حفيدتي نور 


علي بصدمة / ايه ..معقول الكلام ده عبدالرحيم خط*ف حد من عنديكم ..... 


اسد / اه هو عمل كدة و عايزينك تساعدنا بس الاول تفهمني جيت تسال عليا ليه؟؟


علي بص لاسد بحدة / بص انا كنت جايلك هنا علشان اطلب منك تساعدني اخد حقي من امي و ارجع عيشة تاني لحضني و اطلقها من جوزها و انا هساعدك ترجع قريبتك

هااااااااااا يا بن العقاد قولت اي هتحط ايديك في ايدي 


اسد حط ايده في ايد علي / معاك يا علي بس عايزك تفهمني اي اللي حصل من ساعة موت عمك ..


و اسد اتكلم مع علي و عرف كل اللي عملته امه في حور و انها اخدت ورثها و اللي عملته كمان في عيشة ..


اسد بحدة/ واضح بقي ان مشوار الصعيد ده ..مش بس علشان نرجع نور ..ده في حاجات كتير اوي لازم ترجع زي الاول ..


علي / البلد كلها خربت يا اسد .. امي من ساعة ما عمي ما*ت بقت هي اللي تعتبر ماسكة العمودية و ظالمة كل اهل البلد و اخرها انا .. ابنها 

وكمان اجبرت حياه تتجوز اللي كانوا السبب في موت اهلها بجد مش زيك انت ...


اسد بصله بحدة / طب كفاية كلام في الماضي ...انا عندي مشوار 


حسن بحده / مشوار اي دلوقتي يا اسد ...احنا لازم نجمع اكبر عدد من الرجالة ..


مراد/ ايوة صح لازم لما نروح البلد نبقي اقوي من العمدة

 يا علي ..


عزيز / اهدوا يا ولاد وفكروا بهداوة بلاش تتسرعوا 


و فاجاه في غز ما كانوا بيفكروا مع بعض موبيل اسد رن ...


حسن بصله بلهفة / مين اللي بيرن يا اسد 


اسد بغيظ / ده حسام ..والله لا*قتلك يا كلب


مراد شد التليفون من ايد اسد / اهدي يا اسد احنا عايزين نعرف اي طلاباته ده لو انت عايز حور ترجعلك سليمة ..ماشي 


مراد فتح الميكروفون/ الو يا حسام ...


حسام / اهلا اهلا مراد .بص انا عارف ان اسد اكيد جمبك دلوقتي انا بس كنت عايز اقوله ان حور معايا و انها عايزة توجهله رسالة مهمة اوي ...صح يا حبيبتي .


اسد اتصدمواول ما سمع الكلمة دي و شد التليفون من ايد مراد / الووو يا حسام .. فين حور ...الووووو 


حور بصوت موجوع / لو سمحت بقي ابعد عني انا مش عايزة اعرف عنك حاجة او حتي اسمع صوتك .انا هتجوز حساااااام ..ابعد عني يا احقر بني ادم عرفته في حياتي ....


اسد😳😳😳😳😳


انا اتوجعت اوي الصراحة علشان اسد 🤣🤣

_____________________________________________

29


اسد بصدمة/ انت بتقولي ايه .. حور فهميني حسام قالك ايه عني ...الوو حووور ، اسمعيني انا والله بحبك اوي .اكيد هو فهمك كلام عني غلط ، حور والنبي ما تصدقيه .


حور/ لا هو فهمني حقيقتك القذرة ، انا بكرهك اوي واوعي تدور عليا تاني ...لاني هتجوز حسام .


اسد اتعصب اوي / لاااا حور اوعي تعملي كدة ، والله ده كداب اوعي تصدقيه .... حووور.


حسام اخد التليفون من حور / اعتقد انك سمعتها بودانك اهووو ، وافتكر اني مش جبان ولا خاين زيك لانها قالتلك كدة بنفسها . وعلفكرة دي كانت المفاجاه الرابعة .سلام .


و قفل حسام السكة في وشه و اسد اتعصب اوي و اتجنن و بدا يزعق بصوت عالي

اسد بزعيق / هق*تلك يا حساااااام ..هق*تلك واخلص الناس من شرك ... لو وقعت في ايدي مش هرحمك يا حسااام .


اسد رمي التليفون و قعد علي الكرسي و هو منهار و حابس دموعه  مراد و حسن مكنوش عارفين يعملوا ايه ولا يقولوا ايه .. 


عزيز قرب من اسد و حضنه / اعدي يا ابني اي بس اللي جرالك انا عمري ما شوفتك ضعيف كدة 


اسد بوجع/ تعب اوي يا جدي ...انا تعبت بقي يا ربي ماتريحني و تاخدني بقي 


عزيز بلهفة قاله/ استغفر ربك يا ابني اوعاك تقول الكلام ده تاني .  ده ربك حنين و عمره ما هيسيبك في محنتك دي 

اسمع يا  اسد انا مش عايزك ضعيف كدة.انا حفيدي مش ضعيف سامع ، واكيد هو بيهددك بس 


اسد بص لجده و حاول انه يقوي بكلامه و بص لمراد و حسن و قال / جدي هما لازم يجهزوا ..احنا هنتحرك الفجر علي البلد ...انا رايح مشوار مهم و راجع .


وفعلا كلهم جهزوا و مراد و اسد عرفوا يجمعوا جاردات و رجالة و سافروا كلهم البلد..

( اسد و مراد و حسن و علي و صالح )


_____________________________________________


في المخزن .... حسام بص لحور لقاها عمالة تعيط جامد 


حسام / ايه بتحبيه اوي كدة ، هو انت متخيلة اللي زي اسد ده يعرف يحب اصلا ...ده معدوش قلب .


حور / هو الوحيد اللي حسيت معاه بالامان ، هو عوضني عن حنان امي و ابويا برغم انه هو اللي ق*تل ابويا بس مقدرتش اكره او حتي اكدبه لما قالي انه كان غصب عنه .


حسام  / ايوة بس احنا بينا اتفاق يا حور ... هتوافقي


حور / ايوة يا حسام انا موافقة .


حسام / خلاص يبقي تعالي معايا نمشي من المخزن ده و تيجي معايا الفيلا متخافيش هناك هترتاحي لحد ما نكتب الكتاب ..انت عارفة اني ناوي اعملك فرح ماحصلشي فعلا .


وفعلا حسام اخد حور الفيلا و كان مهتم بيها جدا جدا ..


/// _____________________________________///


في امريكا 

جاسر وصل البيت اللي هيقعدوا فيه و كان شايل حياه ودخلها الاوضة و حطها علي السرير ... 


جاسر / يارب تكون دي نهاية المشاكل بالنسبة ليا ..انت مش عايز حاجة غير اني اعيش مع مراتي في هدووء .


و بدا يركز جاسر في كلامه و ابتسم بفرحة / مراتي .. هو انا قولت كدة بجد معقول خلاص هيبقي عندي عيلة بحق و حقيقي و عيال 


و بص ناحية حياه و حط ايده علي شعره/ اه يا  حياه لما تفوقي هتبهدلي الدنيا حرفيا .. و انا لازم انام علشان استعد الخناق اللي بينا


و فعلا جاسر حضن حياه اوي و نااااااااام ...


_____________________________________________

 و فعلاً راح مشواره اللي ما كانش حد عارف ايه هو و قرروا انهم يسافروا الصعيد علي الفجر 


في الصعيد

كانوا كلهم متجمعين و مراد كان واقف مش علي بعضه 

مراد/  انا هعمل مكالمة يا اسد بسرعة و هاجي مش هتاخر ماشي .


اسد بحده / هو ده وقتوا يلا الرجالة مستنية لازم ندخل.


مراد / دقيقة واحدة هبعت طيب رسالة و اجي مش هتاخر والله .


وفعلا بعد عنهم شوية و فتح الواتس و بعت فويس لنسمة 


مراد📱 / ازيك يا نسمة بصي  انا عارف اني معرفكيش بقالي كتير ، اني ماشوفتكيش في حياتي غير كام ساعة ..بس انا فعلا اتشدتلك اوي و دي اول مرة تحصل في حياتي ..شكلي حبيتك ولا ايه الله اعلم .. بس انا كلها دقايق و ادخل حرب تقريبا و مش عارف هخرج منها عايش ولا ميت . ممكن تدعيلي 


و ساب مراد موبايله في العربية و دخلوا كلهم و كانت حرفيا حرب كبيره مابين رجالة البلد و الغفر بتوع العمدة و اسد و رجالته و اللي صدم اسد لما لقي ان اهل البلد بيساعدوهم كمان 

 

حسن في عز ضر*ب النا*ر كان بيبص علي اي مكان تبقي نور موجودة فيه احسن تتاذي /اسد انا قلقان يعملوا حاجة في نور 


اسد / لا متخفشي علي و صالح راحوا المخزن بتاعهم يدوروا عليها .  وبعدين انا مش جاي هنا بس علشان نور ..انا جاي علشان نعمة بالذااات ..


و حسن قرر انه يسيب اسد و يروح يدور علي نور 

و فعلا بعد وقت مش قليل  رجالة كتير وقعت من عند نعمة و عند اسد ..قدروا يوصلوا للدوار بتاعهااااا و دخلوه و دي كانت أهم خطوة لاسد ..انه يكسر نعمة في دوارها 


_____________________________________________.


في الدوار..


رجالة اسد موجهين السلا*ح في وش نعمة و عبدالرحيم ..


اسد كانت بيبصلهم بتريقة / طبعا عارفيني مش كدة يا عبدالرحيم سالت عليا كتير و حاولت توصلي كتير ، بس المرة دي انا جتلك بنفسي اهوووو 


عبدالحميد بصله بكره و قاله/ لو انت متصور انك هتخرج من اهنا عايش يا ابن العقاد تبجي بتحلم و هتفوج علي كابوس 


اسد ضحك بتريقة/ سبحانك يارب ..يعني انا واقف قدامك و موجه مسد*سي في وشك و انت زي الكلب قدامي اهوووو

وبرضو بتعاند ..طيب يمكن انت مش بتفهم غير بكدة 


اسد أدي مسد*سه لمراد و بدا يضر*ب في عبدالرحيم بغباااء 


اسد بحدة بدل يضر*به بالبوكسات المتتالية / دي علشان مديت ايديك قبل كدة علي حور ... ودي علشان كنت معيشها في رعب و خوف ... و ضر*به تاني .. ودي علشان اتجرات و خط*فت بنت عمي .


ورمي اسد عبدالرحيم بعد ما تقريبا فقد الوعي و بص لنعمة اللي علامات الخوف و الزعر مرسومة علي وشها بس بتحاول انها تخفيها


اسد قرب ناحيتها بكره و غل / ايه .. انتي مين  انا بجد مش عارفك ولا عمري سمعت اسمك 

بس من ساعة ما جيت البلد و مافيش حد بيعمل حاجة غير انه يدعي عليكي. . انا عمري ما شوفت ان في حد الناس كلها اتجمعت علي كره زيك انتي شيطانة للدرجة دي


نعمة بغل/ اسمع يا ابن العقاد ...لو متخيل ان اللي حصل ده مالوش رد .يبجي انت جاي المكان الغلط ، وواضح ان عيشة البندر نستك ان الصعيدي لو عضم في اوفة برضك هياخد حجه 


اسد / لا منستشي يا نعمة ..بس انا ماليش كلام معاكي انت انتي كلامك مع ابنك .. مراد ابعت حد من الرجالة يدور علي حسن و علي و صالح احسن اتاخروا اوووي ..


_______________________________________________


في مخزن ..


وصلوا اخيرا عند المكان اللي نور محبوسة فيه لكنحسن مكنشي قادر يمشي و تعبان و علي لاحظ ده 


مراد بص لاخوه بقلق / مالك يا حسن انتكويس . انت ايه اللي جابك معانا بس و انت جرحك لسه مالمشي 


حسن بتعب بس حاول يتماسك / لازم اشوفها بعيوني ..انت مش فاهم نور دي حب عمري الي حلمت انها تكون ليا في يوم الايام ... اسندني يا علي 


و قرب علي و سند حسن و قاله/ ماتخافش هتبقي زينه باذن الله ... اسند عليا يا حسن 


علي سندوا وراحوا عند باب المخزن و بدا صالح يكسر القفل و فعلا فتحوا الباب ... و لقوا نور جوا 


حسن بفرحة و تعب في نفس الوقت كان نفسه يجري عليها يحضنها بس مكنشي قادر بس اتفاجاه بنور هي اللي بتحضنه 


نور و هي حاضنه حسن / حسن ..كنت فين انا كنت مرعوبة عليك اوي .. الزبالة اللي برا ده قالي انك مو*ت ..بس انا كنت واثقة ان اكيد ربنا مش هيحرمني منك 


حسن مكنشي مصدق اللي بيسمعه بودنه و ووجع جره بدا يزيد عليه / بجد يا نور كنتي خايفة عليا 


نور / اه والله ..انا بحبك اوي يا حسن اوي فوق ما تتخيل


صالح باحراج/ احم يلا بينا يا حسن نروح نطمنهم ..احسن تلاقيهم خايفين علينا 


مراد ابتسم / اما انت رخم بشكل ما تسيبهم يا عم انت مش فاهم احنا هرمنا ازاي من اجل هذه اللحظة 


حسن كان ضامم نور لحضنه و بيبصلهم بغل / لا يا اخويا انا مش ناقص قرر ده انا ماصدقت يلا بينااا 


و فعلا حسن سند علي نور و هو حاضنها و راحوا لمكان اسد


______________________________________

في الاوضة اللي قاعدة فيها حور في فيلا حسام .


حور قاعدة بتعيط جامد و بتكلم نفسها بحيره/ طيب يا حور و  ايه الحل دلوقتي اسد حتي مش عارف يتواصل معايا  وحسام ممكن يجيب الماذون في اي لحظة  .. ياربي بقي علي التوتر اللي انا فيه 


و حور حاولت ترن علي الرقم الي معاها بس رد .....


تفتكروا اي حوار حووور 😉🙈🤣❤️



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close