expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الاول والتاني بقلم يوستينا سامي حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الاول والتاني بقلم يوستينا سامي حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


الفصل الاول 

في مستشفى كبيره 

دخل اسد و هو شايل بنت علي ايده و دماغها  بت*نزف  


اسد بعصبية:  انا عايز اي زفت دكتور يجي هنا حالا 

البت بتم*ووت ..


الدكتور بحدة :  اي ده ..انت اتجننت وطي صوتك انت في مستشفي محترمة وفي مرضيي هنا 


اسد بعصبية : ده انا هطربق المستشفي دي علي دماغكم واحد واحد ..أنجز انت لسه هتتكلم ..بقولك بتمو*ووت

 في ايديا .. اي حد يلح*قها بسرعة ..


الدكتور بخضة من صوته : طيب ..حاضر ..أنت روحي بسرعة قوليلهم يجهزوا أوضة العمليات بسرعة 


الممرضة / بتوتر حاضر يا فندم ... وجريت تجهز أوضة العمليات ..


وفعلا نقلوها للعمليات .


اسد كان واقف برا مضايق اوي علشان هو اتاخر علي البيت وكمان موبيله فاصل ..


اسد بخنقة : افففف ..هو يوم فقري من أوله ،انا كنت ناقص يعني ادخل نفسي في حوارات وقضايا 


الممرضة خرجت من الاوضة   ..


اسد بغرور : .انت يا ست اي طمنيني علي البت اللي جوا هتع*يش ولا اي هتموت وهتودينا في د*اهية في يومها ده 


الممرضة بستغراب من أسلوبه : معرفشي يا فندم. .بس الدكتور قال إنه جر*ح سطحي بس فقدت د*م كتير 


اسد  بزهق : طيب كويس اووي .. امشي انا بقي وربنا معاكوا .وياريت تخلوا بالكوا منها 


الممرضة مسكت أيده:  ..تمشي فين يا فندم ..انت مستحيل تمشي لحد ما البت اللي جوا دي تفووق 


اسد شال ايديها من عليه بعن*ف /..اوعي كدة انت عبيطة 

يا بت ولا اي  ..اوعي تلمسيني تاني ..وبعدين انا مالي بالبت اللي جوا دي انا اصلا معرفهاش .مايكشي تو*لع  افففف


فاجأه خرج الدكتور من العمليات .. المريضة محتاجة نقل د*م وللاسف فصيلة دمها مش متوفرة في المستشفي..


اسد بملل /ويا ترا اي فصيلة دمها يا دكتور ..


الدكتور:  فصيلة دمها B ..


اسد بحدة : .طيب  انا فصيلة دم*ي زيها .. ممكن انا اتبرعلها بدم*ي لو ينفع يعني ..وياريت بسرعة علشان انا اتاخرت اوي  علي الماس 


الدكتور بخنقة منه ومن طريقته :  ..طيب اتفضل معايا

 لو سمحت ..


وفعلا دخل اسد الاوضة مع حور وشافها نايمة علي السرير فاقدة الوعي ..وفعلا اسد اتبرع بالد*م لحور


و بعد وقت مش كبير خرج برا الاوضة

وقعد علي الكرسي بملل / الله يخربيتك يا شيخة و يخربيت ده يوم انا شوفتك فيه 


 وقعد اسد  يفكر مين البنت دي ..

يا ترا مين البنت دي ؟؟؟


#حورية_في_عالم_الوحوش

2


 في المستشفي 🤔


اسد قعد علي الكرسي وبدأ يفكر مين البنت دي  واي اللي حصلها من ساعة تقريبا ..


فلاش باك .


في الطريق الزراعي ...


اسد في العربية بتاعته  بيتكلم في التليفوون ..


اسد بضحك/ خلاص يا ابني والله قربت اوصل اهووو .. 


حسن بحدة / اتاخرت اوي يا عم الرخم  ..انا مش قايل لحد انك جاي النهاردة من السفر . سايبها مفاجاه وكدة كلهم هيناموا اصلا قبل ما توصل بالسلامة 


اسد /ما خلاص يا حسن  انا جاي اهوووو.. ما أنا كنت لازم اروح عند عن مسعد قبل ما اجيلكم .

اي ده 😳😳😳...


وفجاه سمع صوت واحدة بتس*غيث و عمالة تصووت جامد

اسد / اقفل دلوقتي يا حسن وهكلمك بعد شوية  .. .


وقف  عربيته و طلع مسد*سه و نزل من العربية وبدأ يتبع صوت الصريخ و كان بيمشي بين الزرع واتفاجاه لما شاف 

بنت مربو*وطة ومغم عليها وواقعية علي الزرع 

وشاف ولدين وهما بيحاولوا يعتد*وا عليها 


اسد بعصبية اول ما شافهم جري عليهم وضر"ب واحد بالمسد*س في أيده وجري علي التاني يضر*به بالبوكس 


واتكلم بحدة /والله ما هسيبك يا ولاد. .. بتتشطروا علي واحدة ست ..ما انتوا شوية ...


سيد / اوعي يا عم .. وضرب اسد بالبوكس في وشه واخد صاحبه وطلعه يجروا ..


اسد قام من مكانه جري و قرب من البنت وبص عليها ولقي رأسها بتنزف جامد.   


اتكلم  بقلق /انتي يا بت  ..اوعي تكوني موتي ..شكلك هتوديني في داهية .هو يوم اسود من أوله انا عارف 


باك ✨🎊


اسد  وحط أيده علي وشه بتعب  


اسد / يا ربي .تلاقي حسن  قلقان دلوقتي اوي عليا 

يارب الزفتة اللي جوا دي تفووق  علشان امشي انا زهقت منها ..أو تموت علشان مدبسش


_____________________________________________


في فيلا كبيرة ...


حسن قاعد في الجنينة  قلقان اوي وييفكر في اسد وعمال يرن عليه و لقه حد من وراه جيه و غمي عينيه ..


حسن بفرحة:  اوعي يا اسد بطل سخافة ... هو انت يا نور 


نور بضحك:  اسد !! غريبة يعني .انت بتفكر فيه ليه دلوقتي ...   وبعدين مش برضو هو مسافر


حسن بقلق:   لا يا اختي  ما هو قالي أنه جاي النهاردة من السفر . ..بس اوعي تقولي لحد في البيت ..احسن تبوظي المفاجاه 


نور بسعادة : ده بجد يا حسن 

ده احلي خبر انا سمعته في حياتي ..انا اسد وحشني اووي ..انت مش متخيل انا كنت هموت واشوفه اوي 


حسن بكسرة / بعد الشر عليكي يا نور ...عموما  هو جاي 

في الطريق  باذن الله مش هيتاخر ..بعد اذنك انا داخل ارتاح جوة 


وفعلا حسن طلع اوضة ومسك  موبيله فضل يرن علي اسد بس لقه أن تليفونه بقي غير متاح ...


حسن بغيظ:  افففف بجد منك يا اسد ده انت مستفز بجد .وكمان قافل موبايلك 

طب لما تيجي لو ملعبتش نيشان في وشك مبقاش انااا 


_______________________________________________


في  المستشفي. ..


الدكتور خرج ..


الدكتور / اسد باشا ..المدام نقلناها أوضة عادية بس لسه مافقتشي .ممكن حضرتك تدخل تطمن عليها 


اسد بص حواليه بستغراب .يشوف لو الدكتور بيكلم حد تاني /. نعععععم انت بتكلم مين يا دكتور 


الدكتور بحدة / هكلم مين يعني يا فندم .هو في غيرك واقف معايا يعني ...عموما اتفضل اقعد جنبها لحد ما تفوق ..بعد اذنك وسابه ومشي 


بصله بستغراب / اي الدكتور المتخلف ده ..قال مراتي قال هو انا طايق أهلها اصلا علشان تبقي مراتي

انا قولت هو يوم منيل اصلا .. ودخل قعد جمب حور 


اسد بصوت واطي  / انت اي حكايتك بقي يا حاجة .

وقرب منها ومسك ايديها

انت عارفة انك وقعتيني في مصيبة النهاردة ..بس شكلها مصيبة زي القمر .. شكلك حلو يا بت الايه 


وفجاه حور بدأت تحرك راسها و ايديها ..


حور بصوت ضعيف/  انا فين ..اه يا راسي ..راسي بتوجعني اوي ليه كدة


اسد قرب منها وحط أيده علي وشها / حمدالله علي السلامة يا قمر  ..علي مهلك علشان الجرح اللي في راسك كدة 


حور فتحت عينيها واسد اتصدم من لون عينيها اللي كان لونها عسلي صافي 


رد عليها بدون وعي / لا ده انتي  القمر بجد بقي  ..


حور برقة وتعب/  اه حاسة أن دماغي وجعاني اوي ...بس انت مين وانا هنا ليه 


اسد / طب اكيد دماغك هتبقي وجعاكي ما هي مفتوحة 

هو انت غبية ولا ايه 


حور استغرب طريقته / انت مين 


اسد /انااااااا


فاجأه دخلت الممرضة ومعاها الدكتور وظابط ..


ممرضة تانية  / ..ده استاذ اسد جوزك يا مدام .وعلفكرة كان قلقان اوي عليكي وقلب المستشفي كلها علشانك


اسد بارتباك و بص للضابط. /. اي ده . لا هو  في حاجة غلط علفكرة جوزها ايه 


الضابط بمقاطعة / ياريت نقعد نتكلم مع المدام علشان نفهم اي اللي حصل بالضبط يا استاذ 


حور بخوف/  تعرفوا مني ايه ..انا مش فاكرة اي حاجة خالص ..هو انا بعمل اي هنا؟  .. ما حد يرد عليا 


و حطت ايديها علي وشها بدأت تعيط جامد .


الدكتور بتفهم  / بعد اذنك يا فندم ياريت حضرتك تتفضل برا المريضة مش جاهزة لاي استجواب .. وحضرتك معاه يا استاذ اسد 


وفعلا خرج اسد والضابط برا ..


______________________________________________


في الاوضة ..


الدكتور / ممكن تهدي بقي يا مدام ..و نتكلم مع بعض شوية ومتخافيش مني خالص .. وفعلا بدأ حور تهدي شوية ..


الدكتور / هاا قوليلي بقي انت مثلا اسمك اي 


حور بقلق / انا ... وسكتت وفضلت تفكر  ومكنتش فاكرة اي حاجة عنها ولا حتي اسمها 


الدكتور / اي روحتي فين ..انا بس بسالك عن اسمك 


حور بدموع / انا مش فاكرة اي حاجة خالص 

انا مش فاكرة حتي  اسمي اي .. وبدأت تدمع 


الدكتور/  طيب ارجوكي اهدي شوية ..


وبعدها بحوالي عشر دقايق خرج الدكتور ...


اسد جري عليه وقاله بخوف / خير يا دكتور مالها حصلها اي ... طمني عليها 


الدكتور / المدام عندها فقدان مؤقت للذاكرة .. ومش قادرة تفتكر اي حاجة و منهارة جوا للاسف 


اسد بصدمة /  نعععععم يعني اي مش فاكرة حاجة خالص ...

بدأ يتكلم في سره / يا نهار مش فايت انا كدة لبست فيها العمر كله ولا اي  ..طب الضابط ده اعمل معاه ايه ده مش بعيد يفتكرني انا اللي عملت فيها كدة 


الدكتور /. ..يا استاذ اسد انا بكلم حضرتك ..انت لازم تدخلها وتطمنها هي خايفة جدا و عمالة تعيط 


اسد بتردد / أيوة طبعا .مراتي ولازم اقف جنبها في شدتها  بعد اذنكوا 


الضابط / أيوة بس احنا كنا محتاجين نتكلم مع حضرتك علشان نفهم اي اللي حصل للمدام .. علشان التشخيص بتاع المستشفي قال انها محاولة اعتداء 


اسد حب يهرب من السؤال وعمل نفسه متعصب /  طيب وانا بقي هرد عليك و اجاوبك علي اسالتك ولا ادخل لمراتي اطمن عليها واهديها  .بعد اذنك يا حضرة الظابط 


و قدر اسد يتهرب من الضابط اللي كان شاكك فيه. 

ودخل الاوضة عند حور لقاها قاعدة بتعيط ..جري عندها وقعد قريب منها وكان متعصب اوي 


اسد / بت أنتي كفاية عياط ولا والله .. ارزعك كف


اتفاجاه بحور حضنته جامد ..


اسد / 😳😳😳😳😳😳


يا ترا اسد هيعمل اي مع حور هيرزعها الكف ولا 🤭



الفصل التالت من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close