رواية حورية_في_عالم_الوحوش 21 و 22 بقلم يوستينا سامي حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في المستشفي عند مراد
كان قاعد علي الكرسي مضايق اوي و حاسس انه عاجز و مش عارف ينقذ اخوه و فاجاه لقه حد بيحط ايده علي كتفه
اسد بخوف / انت كويس يا مراد ..طمني عليه خرج من العمليات ولا لسه .
مراد بصله و عيونه كلها دموع / انا كويس اوي انت مش شايف شكلي عامل ازاي ولا ايه . انت جيت ليه اصلا .
اسد بحدة / جيت علشان اطمن عليكم يا مراد علشان مهما قولت انا هفضل أبن عمك الكبير ..انت سامع ولا لااء.
مراد قرب من اسد و مسكه من قميصه / بس احنا بقي مستغنيين عن خدماتك و مش عايزين نشوفك تاني يا اخي
رووح لحور وخلي بالك منها لان حسام ناوي يحر*ق قلبك عليها قريب .
اسد زق مراد بعيد / هو انت ايه يا اخي ..هو انت ليه دايما ضدي كدة ده مافيش حد شبهي زيك في الدنيا دي.
وفاجاه سمعوا صوت ضحك جامد ....
_____________________________________________
في البلد عند نعمة ...
نعمة بعصبية / يعني ايه هرب..اكيد اللي ساعده صالح اقلبوا البلد كلها عايزاااه قدامي اهنااااا الليلة سامعين
وفعلا الرجالة مشيت من قدامها و نعمة قعدت علي الكرسيو فاجأه دخل عبدالرحيم و هو شايل بنت متكتفة ومغم عليها .
نعمة بخضة / ايه ده يا عبدالرحيم ..
عبدالرحيم / بصي يا حاجة نعمة انا اتصرفت .انا جبت دي
نعمة بتريقة / انت اتجننت ولا ايه ..ايه جبت دي .. يعني ايه مين دي و جاية هنااا ليه ما تتكلم يا عبدالرحيم
عبدالرحيم/ استني بس يا حاجة .خلي اي حد من الرجالة يحبسها في المخزن و بعدها هفهمك كل حاجة
نعمة / دي البت مغم عليها .الله يخرب بيتك يا عبدالرحيم ...يا عزاااام خد البت دي و لقحهااا في اي داهية وخلي عينيك عليها .
وفعلا عزام اخد البنت دي و نعمة قرب منه واتكلمت بعصبية / هاااااا مين دي
تفتكروا مين دي ؟؟؟🤔🤔🤔🤔💕
~~~~~~~~~~~~~~~~ بقلم ✍️ يوستينا سامي
في المستشفي عند حور .
. كانت قاعدة عمالة تعيط و تصووت / أنا عايزة امشي من هنا انتوا حبسني هنا ليه هو انا مجنووونة .والله هو اللي ضحك عليا و كسرني ..
انا عايزة امشي من هنااااااا ..خرجووووووني من هناا
الممرضة / صدقيني محدش هنا يقدر يقربلك .. وبعدين انت قاعدة هنا علشان انت تعبانة شوية مش علشان مجنونة صدقيني .و ممكن بقي تاكلي حاجة
حور بعياط / كدب .كلكوا كدبين اتنوا حبسني هنا باوامر من اسد العقاد بس فهميه اني مش هسيبوا عايش كتير و مش هسيبه يكسرني وابعدي الاكل ده من وشي بقي .
الممرضة بتعاطف/ طب ارجوكي اهدي العصبية غلط عليكي كدة انت ممكن تتعبي اكتر و يغم عليكي وبعدين لو عايزة تاخدي حقك منه زي ما بتقولي لازم تبقي قوية مش ضعيفة كدة ..
حور بصريخ / محدش ليه دعوو بياااااا و انت اكيد برضو تبعوا ايوة ما هو فاكر أنه يقدر يضحك عليا مرتين
بس لااا غيره اشطر .. اطلعي بلغي البودي جارد اللي برا دول يوعوا من قدام الباب انا عايزة امشي من هنااااا ..انا مش محبوووسة
و فعلا حور خرجت من الأوضة و حاولت تقاوم في البودي جارد بس شدوها للاوضة تاني و كلمه اسد بس مكنشي بيرد
___________________________________________
في البيت عند عيشة 😭
عوض ماسك سك*ينة و بيجري ورا عيشة في البيت بس مراة عوض الاولي سميحة بتحاول تبعده عنها / اهدي يا عوض هي مش هتعمل كدة تاني ..
عوض / اوعي من وشي يا ولية ..بقي انت عايزة تهربي مني انااا يا بجحة ..لا ده انا اد*بحك واشرب ...
عيشة قطعته في الحوار / يا اخي مو"تني بجي ..انا مش طايجة نفسك ده ..حرام عليك هو الجواز بالغصب
عوض / اه يا روح ام*ك بالغصب ..انا مدفعش فيكي كل الفلوس دي علشان في الاخر تقوليلي مش طايجااك
بس الحج عليا انااا ..انا اللي دلعتك ..
عوض قرب منها و شدها من شعرها من الصالة لحد اوضة النوم بتاعتهم و كانت مراته بتحاول تحوشه بس مقدرتشي و فعلا دخل بيها الاوضة تحت صراخها و اعت*دي عليها زي كل مرة .😭
~~~~~~~~~~~~~~~~~بقلم يوستينا سامي
في المستشفي عند مراد..
حسام بضحك / بقي مراد شبهك انت يا اسد اما انت كداب كدب يا اخي ..انا عارف أنه لو كان واخد منك اي حاجة كان زماني قلته من بدري اوي .
اسد بحدة / انت ايه اللي جابك هناا ..ده انت مستعجل اوي علي مو*تك يا حسام .
ولسه اسد هيهجم عليه علشان يضر*به بس جاسر وقف قدامهم
جاسر بعصبية / بس انت وهو ..اعتقد ان ده مش مكان خناق ولا تصفية ماضي احنا جايين هنا بس علشان نطمن علي حسن سامعين ولا لاء . وانت يا مراد طمني علي حسن .
مراد / لسه مافيش اي دكتور خرج من العمليات .
اسد بعصبية / اما صحيح بجح منك ليك .يعني انت تقت*ل القت*يل و جاي ببرود علشان تتطمن عليه ولااا غور منك ليه برا ..براااااااا .
جاسر زق اسد جامد / ما انا قولتلك اخرس شوية بقي احنا مش جايين نتخانق احنا جايين نطمن علي حسن و هنغور ..فاخرس بقي .
اسد ضحك بتريقة / انت بتمد ايديك عليا انا يا ..
وفاجاه اسد ضر*به بالبوكس في وشه ووقعه علي الارض وحسام جري علي اسد علشان يضر*به ..
مراد بيشدهم عن بعض / ايه اللي انتوا بتعملوه ده ..ابعد عنه انت اتجننت ولا ايه ابعد عنه ..اببببعد
امشوا كلكوا برا المستشفي مش عايز حد هنااا .
جاسر / مراد هو اللي بدا بالضر*ب و قلة الادب ..
مراد بحدة وعصبية / انا قولت غوروا في داهية من هنااا
روحوا اقفوا قدام المستشفي .انا مش عايز اشوف حد فيكم
____________________________________________
و فعلا خرجوا كلهم من المستشفي و كل واحد فيهم وقف مع الجاردات بتاعته قدام عربيته ..
جاسر لقه رقية بترن عليه / الو يا رقية خير في حاجة .
رقية بخوف / طمني علي حسن يا جاسر عامل ايه دلوقتي .
جاسر / والله ما اعرف ..اول ما يخرج من العمليات هقولك باذن الله ..المهم قوليلي حياه كويسة .
رقية بعصبية / حياه دي حيوانة .مستحيل تكون بنت اصلا دي كلب متنكر ..عضنتي حتة عضة يا جاسر انا مش مصدقة انك عايش معاها اصلا بجد لا وكمان قليلة الادب بشكل ..
جاسر بغيره / ما تشتميهاش يا رقية دي مراتي و لما اجي انا هربيهالك علي اللي عملته معاكي متزعليش بس انت .
رقية / ماشي يا جاسر بس انت لازم تجيبي حقي بجد منها و ابقي طمني برضو علي مراد .
جاسر / حاضر
وقفل معاه و بعد شوية عند حسام و الجاردات و رن علي حياه و حياه كانت وقتها في الاوضة عند جاسر بتفرج علي صوره و شافت صور و فيديوهات لجاسر و حسام و مراد و حسن و اسد و كل ما كانت تشوف فيديو لاسد تعيط جامد
حياه بصوت معيط / الوو يا جاسر .
جاسر اول ما سمع اسمه بنبرة حد موجوع لمست قلبه جدا
- انت كويسة مالك صوتك يا حبيبتي.
حياه / انا تعبانة اوي يا جاسر بجد .
وفي نفس الوقت ..
اسد جاله تليفووون / هااااا خير .....اييييييه 😳😳
استووووووووووووب ...
#حورية_في_عالم_الوحوش
22
جاسر بخوف / مالك يا حياه .انت كويسة يا حبيبتي
حياه بتعب / لا مش كويسة ..ممكن تيجي يا جاسر.
جاسر / مسافة الطريق و هبقي قدامك ..
وقفل معاها و حسام كان بيسمعه وهو مستغرب طريقته اوي
حسام / في حاجة حصلت ولا ايه . هو انت كنت بتكلم حياه
جاسر بخوف. / اه .والظاهر انها تعبانة انا لازم اطمن عليها يا حسام بس والنبي يا اخي ما تعملش مشاكل مع اسد مراد مش ناقص كفاية اللي هو فيه ..او تروح معايا
حسام / لا انا هستني هنا لازم اطمن علي حسن .
و فعلا جاسر مشي وراح الفيلا ..
اما اسد فالبودي جارد بلغوه ان حور منهارة في المستشفي و عمالة تسال عنه و مكنشي عارف يعمل ايه وخصوصا ان الدكتور منبه عليه انه مايجيش .
________________________________________
في الفيلا .. جاسر وصل وهو ملهوف علي حياه و دخل الأوضة و لقاها قاعدة علي السرير و بتعيط ..
جاسر قرب منها / مالك يا حبيبتي.انت بتترعشي كدة ليه
حياه بتعب / خايفة جوي يا جاسر علي حور و عيشة حاسة انهم مش كويسين خالص ..
جاسر مكنش يعرف ان حور مع اسد ولا يعرف شكلها .
جاسر وهو بيمسح دموعها بخوف / مين حور دي
يا حياه .دي بنت عمك مش كدة
حياه / ايوة هي و هربت علشان ماتتجووش عبدالرحيم بس اختفت و محدش يعرف عنها حاجة. وانتوا السبب
جاسر بحدة / ما بس بقي بدل ما اتغابي عليكي وانت تعبانة وكدة .بقولك ايه انا مش هسيبك كدة يعني قومي اوديكي اي مستشفي ..
حياه بتريقة / ليه بجي خايف عليااا
جاسر بغيظ / لا بس انتي روح .. وانا لما الكلب بتاعي بيتعب بهتم بيه ..يلا بقي قومي غيري هدومك دي و اوعي تتكلمي تاني .
و فعلا حياه متكلمتشي وحاولت تقوم بس كانت تعبانة
وجاسر ساعدها و فعلا اخدها و راحوا يكشفواااا و كانت الصدمةةةةةةةةةةةةة 😳😳😳😳
_____________________________________________
عند حسن ..
الدكتور خرج من العمليات و مراد جري عليه ..
مراد / ايه يا دكتور ماله حسن ..طمني بقي ابوس ايديك
الدكتور / اهدي يا مراد. متخفشي احنا خرجنا الرصاصة من كتفه و هو هيخرج دلوقتي لاوضة عادية ..هو الخوف من مكان الرصاصة لانه حساس بس الحمدلله عدت علي خير
مراد اتبسط اوي و حضن الدكتور من فرحته ..وخرج جري برا المستشفي يقول لاسد و حسام ..
اسد بفرحة / طب الحمدلله يا مراد عدت علي خير .
حسام ببرود / قول بقي لاخوك ان مش كل مرة هتسلم من الاذي ..فالاحسن ليه انوا يبعد عن الشر ..و حمدلله علي سلامته يا مراد ..
وبص لاسد بغل / خد بالك انا وعدتك ان في اسبوووع من المصايب ..واليوم الاول خلص ..استعد بقي لتاني يوم
و خرج حسام ومشي من المستشفى..
مراد بقلق / تفتكر بيفكر في ايه ..انا مبقتشي اعرف اتوقع تفكيره ولا خططه يا اسد .
اسد / سيبك منه ده كل الي بيعمله ده حلاوة روح ..المهم هو جدك يعرف اي حاجة حصلت .
مراد / لا طبعا .لا هو ولا جدتي ولا حتي نور ..بس خد بالك الخبر مش هيستخبي كتير و جدك هيعرف باللي حصل في المخزن و لحسن و الصحافة هتكتب .
اسد / عمتا تابع مع جدك برضو علشان ما يقلقشي علي حسن لما يعرف اللي حصل . انا لازم اروح لحور المستشفي لانها عرفت كل حاجة .
مراد / هي مين حور دي يا اسد ..
اسد بوجع / يااااه ده حوار كبير اوي اول لما ارجعك هبقي احكيلك ..انا اصلا كان نفسي احكي لحد ..
و فعلا خرج اسد و هو مخنوق اوي و ركب عربيته و الحرس بتوعه ركبه العربيات وراه بس اسد مكنشي قادر يسوق العربيه .رجع راسه علي الكرسي و حط ايده علي وشه
و افتكر ....
فلاش بااااااك ..
اسد بحدة/ انت اكيد اتجننتي ..فيروز افهمي اللي بيحصل ده غلط و انا مش هستمر في القرف ده كتير ..انا اصلا مسافر برا مصر ..فابعدي عني بقي، انت ايه .
فيروز حطت ايديها علي بقه و عيطت / بقي هتسيبني يا اسد ..اخس عليك ده انا معرفتش طعم الحياه غير لما شوفتك اسد ارجوك افهم انت لو سبتني انا هموت .
اسد بحدة / فيروز بطلي كلامك ده بقي ، لو انت فعلا مش مرتاحة مع جوزك اطلقي منه لكن غير كدة يا بنت الناس يبقي اسمه قرف و خيانة .. ومش هقدر اخونه ده اخويا
فيروز بحدة / يسلام و كان فين الكلام ده من شهرين و لا انت لسه فاكر دلوقتي ان مراة حسام صاحب عمرك .
اسد بعصبية / اسكتي بقي ..اسكتي انا بسببك سايب البلد كلها و مسافر بعيد عن اهلي و اصحابي ..يمكن اعرف اغفر عن خيانتي لصاحبي
باااااك
اسد بوجع/ عندك حق يا حسام انا استاهل منك كل اللي انت عملته ..انا فعلا خاين
__________________________________________
في المستشفي...
جاسر بصدمة / انت بتتكلم بجد يا دكتور ..حياه حامل
بالسرعة دي ..لا ده انا جامد بقي 🤣🤣
الدكتور ضحك / الف مبروك .. بس لازم ترتاح علشان الحمل يثبت و لازم كمان تبعد عن اي ضغط او عصبية
جاسر في سره / ده هيحصل ازاي دي بتتغذي علي المشاكل و حرقة الدم ...احم باذن الله يا دكتور بس تيجي لحضرتك تاني امتي ..
الدكتور / اول ما تحس بتعب ممكن تكلمني علي الرقم ده و باذن الله اشوفكوا الاسبوع الجاي لو مافيش اي جديد
و فعلا جاسر اخد حياه اللي كانت ساكتة خالص من الصدمة و خرج بيها من المستشفي ..
جاسر / مالك بقي ساكتة كدة ليه ..مبسوطة ولا ندمانة
حياه / لااه مستغربة فرحتك دي ..هو انت فعلا فرحان ولا بتمثل قدامي ولا ايه يا جاسر
جاسر ابتسم / سبق و قولتك تعالي ننسي اللي فات و نعيش مع بعض و انت افتكرتيني بهزر ..ودي بقي مشكتلك اما بالنسبة لسؤالك فانا مش مبسوط انا طاير من السعادة .
حياه / بس انا بجي مش عايزة العيل ده و خصوصا لو منك انت .
وفاجاااااااااه. جاسر / .....
تفتكروا ايه ممكن يكون رد فعله ...
___________________________________________ ..
اسد روح البيت من التعب قرر انه يدخل ينااااام
لكن للاسف صحي الساعة ٤ الفجر علشان تليفون بالمصيبة رقم 2. تفتكروا ايه هي بقي .............
استوب نكمل المرة الجاااااية ...
تعليقات
إرسال تعليق