روايه اسير قلبها البارت الرابع عشروالخامس الاخير بقلم ايه هاني حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه اسير قلبها البارت الرابع عشروالخامس الاخير بقلم ايه هاني حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


البارت الرابع عشر والخامس عشر الاخير
من رواية "أسير قلبها" 🦋♥.. 
_ يجماعه ملك تبقاا مراتي.. 
الكل بصدمه " اييه".. 
_ عارف انكوا مصدومين بس كان لازم اعمل كدا علشان متضيعش مني.. 
فيروز بحنان " انتي بتحبيه يا ملك ".. 
ملك اتكسفت ووطت راسها.. 
مراد بحب وضحك" بس يبقا بتحبه.. السكوت علامة الرضا".. 



رغد بفرحه "الله ملك هتبقاا مرات أخويا يجدعاان بس استنواا بقا شوية علي ما انا و دومه حبيب قلبي نتجوز وانتوا اتجوزوا بعدناا".. 
فارس بضحك" مستنين اهو هانت كلها أسبوع وتختفي م البيت قرفتينا يشيخه".. 
رغد بتصنع الزعل" انا قرفتك يا فارس".. 
_ قرفاناا كلناا كفاية أيام خطوبتك لما بتنكدي ع البيت لما يزعلك.. 
= يعني انت كنت بتعملي حاجه.. 
_ كنت بجيبلك المناديل علشان تمسحيي دموعك حصل ولا لا.. 
= حصل .. 
_ يبقا تتكتمي خالص.. 
= اوامرك يا باشاا ولقت فونها بيرن "عن اذنكم انا بقاا احسن انا وحشت دومه ف بيرن علياا".. 
الكل ضحك علي كلامهاا وهي طلعت اوضتها تكلمه.. 
_ عمي عبدالرحمن انا عايز اقولك حاجه بس اتمناا متزعلش.. 
= قول يا ابني.. 
_ احنا مسكنا ابنك و شاهيناز بنت أختك بتهمة تهريب مخدرات واسلحه.. 
عبدالرحمن بصدمه كبيرة" شاهيناز!!"..
_ ايوا..
= انا عارف ان ابني كان بيتاجر ف المخدرات وكنت هبلغ البوليس لكن شاهيناز ازاي تعمل كده..
_ والله انا قبل ما اخطبها وكنت عارف بالموضوع دا بس خطبتها علشان اتأكد اكتر واجيب ادلة..
= ليه كداا يا شاهيناز يا بنتي..طب عن اذنكم انا لازم اروح ل اختي..
_ اجي معاك يا عمي..
= ياريت يا بنتي علشان حتي تعملي لها حاجه اكيد منهارة دلوقتي علشان شاهيناز..
فارس بصلها بنظرات غضب وهي طلعت تغير هدومها وفارس طلع وراهاا..
_ انتي متخلفة صح..
= ليه يا فارس انا لازم اقف جمب عمتو ف وقت زي داا.
_ ومالك.
= ماله!؟..
_ هيكون موجود.
= اكيد مش بيته..
فارس غمض عيونه بغضب وعصبية وكور ايده وبعدين فتح عنيه " اتزفتي البسي يا ملك و اعملي حسابك هااجي معاكي "..
_ ماشي..
.
.
.
_ ااه بنتيي..
= خلاص يا ماما بقاا اهدي..
_ أختك اتسجنت يا مالك يا خيبتك يا هند يا بنت عامر..
= هروح اشوف مين بيخبط وجاي..وراح يفتح لقاا عمه و ملك و فارس..
_ فين أمك يا مالك.. 
= جوا يا عمي وعماله تعيط.. 
عبدالرحمن دخل لها بسرعه وملك وفارس لسه واقفين.. مالك عمال يبص ل ملك وبيبصلها ب نظرات حب.. 
فارس بغضب" صورتها كام صورة إن شآء الله ".. 
_ مش محتاج اصورها لإن صورتها محفورة ف قلبي.. 
فارس اداله بالبوكس ف وشه" انا بقاا هشيل قلبك دا من جسمك خالص.. 
= خلاص يا فارس بالله عليك.. 
فارس ساب ملك ودخل الصالون ومالك دخل وراهم ومحسسوش حد بحاجه.. 
_ عايزة حاجه يا عمتي.. 
= سلامتك يا حبيبتي ومشيت هي و فارس بعد خناق كل شويه مع مالك اللي كل نظراته لملك.. 
ف العربيه.. 
_ عجبك وهو عمال يبص عليكي كداا.. 
= هو انا قولتله يعني يبص يا فارس.. 
_ لا بس سمحتيله.. 
= يعني كنت عايزني اعمله اي.. 
_تقوليله متبصش ليااا.. 
= هو دا اسمه كلام.. 
_ لا طبعاً لما يبصلك ويقول صورتك محفوره ف قلبه يبقاا دا الكلام.. 
= خلاص بقاا يا حبيبي حقك عليا.. 
فارس مجرد ما ملك قالت كلمة حبيبي ونسي تماماً غضبه وابتسم ابتسامه جميلة كداا " قولتي اي".. 
_ بقولك خلاص بقا يا فارس حقك عليا.. 
= لا قولتي يا حبيبي.. 
ملك بكسوف " لا طبعاا مقولتش كده انا.. انا قولت يا فارس انت اللي بتسمع غلط"..
_ يابت يا كداابه..
ملك ضحكت وسكتت..ووصلوا ع البيت وكانت الصدمه هنااا...
وخلص البارت و ياتري فيه اي!؟..
#أسير_قلبها🦋♥..
البارت الأخير من رواية "أسير قلبها" 🦋♥.. 
فارس وملك وصلوا البيت وأول ما دخلواا لقوا أمير اللي بيحب ملك.. 
_ انت اي اللي جايبك هناا.. 
أمير بإبتسامه وبيبص ل ملك "جاي اتقدم لملك".. 
فارس نزل ضرب فيه" لو لمحتك ف طريقي تاني مش هسيبك عايش تاني ملك دي تخصني اناا تبقاا مرااتي فاااهم" .. 
أمير بعصبية" ع العموم انا عرفت كل حاجه من اهلك انا كنت جاي أعتذر ل ملك إني وقفتهاا ف الطريق علشان عارف إن دا غلط ولما قولتلهم إني بحبها قالولي إنك كاتب كتابك عليها + انا عمري ما كنت هتقدم دلوقتي لإني لسه ف تالته ثانوي بس اتفقناا اننا نقولك كدا ونشوف ردة فعلك بس ياريت ما اتفقنا علي حاجه 🙂.. 
فارس هدي شوية" بقاا كداا بتتفقوا علياا ".. 
فيروز بضحك " كنا حابين نشوف ردة فعلك ".. 
= وشوفتواا.. 
_ عن اذنكم انا بقاا.. 
= استناا دعوة مني ليك لفرحناا.. 
_ ألف مبروك يجماعه مستني اهو..ومشي هو كان زعلان لإنه كان بيحب ملك جداا بس عارف إن دا نصيب.. 
.. 
_ فارس انت ازاي تقرر إن فرحناا هيكون الإسبوع الجاي وانت عارف اني بدرس لسه.. 
= يا حبيبتي مش عايز حد يبصلك تاني اخلص من أمير يجي مالك اعمل اي فيكي وف حلاوتك يعني وكمان فرحنا مش الإسبوع الجاي علشان فرح رغد فرحنا هيبقا الاسبوع اللي بعده..
_ طب وبعدين 
= جهزي نفسك يا روحي هنروح النهارده نشتري فستان الفرح.. 
_ والدروس بتاعتي يا فارس.. 
= يا حبيبة فارس بعد ما نتجوز هشرحلك كل اللي فاتك.. 
_ وعد.. 
= وعد.. 
_ طب اخرج بقاا علشان عايزة أنام شوية.. 
= ما ننام سوا عادي.. 
_ اخرج براا يا فارس احسنلك. 
= مش خارج بقاا هه وهنام هناا معاكي.. 
_ طيب ماشي هروح اجيب اي حاجه اكلها من برا وجايه.. = ماشي يا حبيبتي.. وخرجت راحت اوضته وقفلت الباب بالمفتاح وسابته هناك ف اوضتها🌚😂😂.. 
فارس فضل مستنيها بس هي مجتش خرج ينادي عليهاا وهي مش بترد.. 
راح اوضته يشوفها فيها لقا الباب مقفول بالمفتاح.. 
_ بقاا كداا يا ملك مااشي والله هيطلع علي عينك لما نتجوز اصبري علياا.. 
= المهم قدرت افلت منك.. 
_ مش هتعرفي تاني.. 
= اما نشوف..تصبح علي خير يا ابن مراد.. 
_ وانتي من أهلي يا قلب ابن مراد.. 
.
.
جه يوم فرح رغد اللي كله كان زعلان لإنها هتسيب البيت..
_ هتفضلوا تعيطوا كدا يعني طب اهو وقعدت جمبهم "مش متجوزه"..
آدم بضحك " قومي يختي قال مش متجوزة "..
_ ماهما بيعيطواا..
فارس حب يلطف الجو " انا بعيط علشان زعلان علي آدم انه هيتجوزك يا هبلة ربنا يكون ف عونك يا آدم"..
رغد " يا ابن اللذين طب والله ل أتجوز واروح اعيش مع حبيبي "..
_ ايوا كداا عين العقل يا حبيبتي بتفهمي يلاا علشان الساعه بقت 1..
= يلا يا قرة عيني..يلا يا ملك..
_ جاية اهو اسبقونا انتوا وفارس هيجبني..
= ماشي يا سكر انتي ومشيت هي و آدم..
.
.
نسرع الأحداث بقاا..
_ اي يبت يارغد الجمدان داا..
= يعني ف الأول مكنتش جامدة يا آدم ولا اي..
_ لا يا عيون آدم انتي كنتي جامدة بس النهارده اجمد بكتير ربنا يحميكي من عيون الناس يارب..
= خطاف القلوب انت اوي..
_ يبت يا جزمة انتي قلبك كان هينط من مكانه يوم ماشوفتيني..
= ما انت صراحه كنت قمر اوي + يعني انت يعني قلبك مكنش هينط يومها..
_ لا صراحه هو نط وجه ليكي وجيت بعدها بتاني يوم اطلب قلبي..
= كان يوم جميل يا حبيبي والله..
_ والنهارده بقاا أجمل يا اجمل بنوته اتخلقت ف الكوكب داا..وخلص الفرح وراحت رغد مع آدم و ابتدوا حياة جديدة مع بعض.. 
ملك وفارس بيجهزوا لفرحهم هما كمان.. 
_ فارس انت متأكد انك عايز تكمل معايا..
= انتي بتتكلمي كدا ازاي يعني..
_ يعني علشان انا صغيرة عليك لما حد يقولك مثلآ إني صغيرة عليك مش هتضايق..
= بطلي الهبل بتاعك داا يا ملك وروحي يلاا البسي ونشوف الفستان اللي مش هيجي داا بقالنا أسبوع بندور علي فستان حلو..
_ هنلاقيه النهارده إن شاء الله..
= طب البسي يلاا..
_ فيها حاجه لو روحت كداا..
= بالدريس داا..
_ ايواا ماله.
= اطلعي غيري يا ملك بدل ما ازعلك..
_ ليه بس فيه اي الدريس يعني..
= مش عاجبني..
_ اوووف..وطلعت تغير ونزلت وراحوا يشتروا الفستان..بعد عدة أيام جه يوم فرحهم..
= مكنتش اعرف إنك هتبقي جميلة كداا يا ملك..
_ بجد بس انا مش طيلاك..
= يا أوزعه.
_ هسيب الفرح و امشي..
= تقدري.
_ مقدرش يا رخم بس انت طويل كدا ليه هرقص معاك ازاي..
= اشيلك يا روحي..
_ طب يلاا الكل مستنينا براا..
= بحبك يا ملك..
_ بموت فيك يا أجمل عمو ف الدنياا..
فارس افتكر يوم ما قالتله عمو ممكن توديني لماما..
= هو انا كنت كبير لدرجة تقوليلي عمو..
_ اه علشان كنت طويل اوي ف فكرتك عمو..
= عبيطة..
_ بس بتحبني..
وعدا الفرح بسلام وسعادة جداا..
_ وأخيراً اتقفل عليناا باب وبقينا ف أوضة واحدة ومش هتعرفي تفلتي مني..
ملك بارتباك " مفيش اي مخرج "..
فارس بيقرب عليها وفك الحجاب بتاعها"لا مفيش"..
ملك بتوتر أكتر"طب هروح اجيب أكل علشان جعانه اوي"..
فارس بضحك وغمز لها" اجبلك انا يا روحي خليكي عندك " وخرج يجيب لها اكل وهي عماله تفكر تعمل اي..
_ انا هعمل نفسي تعبانه وكدا مش هيقدر يجي جمبي..
لا لا ممكن يعرف إني بضحك عليه..
_ بس لقيتها خلاص..
وجه فارس.."الأكل اهو يا حبيبتي ادخلي غيري هدومك وانا هغير هدومي ونصلي وناكل"..
= ماشي يا حبيبي ودخلت الحمام وبدأت تنفذ خطتها ووقعت علب الشامبو والمعطر وعملت نفسها وقعت
_ ااااه فاارس الحقنيييي..
فارس اتخض عليهاا جدا وفتح الباب بسرعه"مللك "..
_ الحقنيي يا فارس رجليي حساها اتكسرت..
فارس شالها من ع الأرض ونيمها ع السرير..
_ استني هتصل بالدكتور يا حبيبتي متخافيش..
ملك ببكاء" لا لا مالوش لازمه شوية وهبقي كويسة"..
= بس لازم اي دهان او اي حاجه يعني علشان رجلك.
_ انت اكيد زعلان علشان انا وقعت والنهاردة فرحنا صح..
= لا يا روحي مش زعلان الأيام جاية كتير أهم حاجه انتي تكوني بخير..
_ طيب ساعدني اغير الفستان بس علشان اعرف أنام..
فارس ساعدها تغير الفستان ولبست بيجامه وناموا هما الاتنين جت الساعه 3 ملك قامت من جمب فارس وراحت ناحية الأكل " دا انا طلعت عبقرية وبعرف امثل كمان "..
_ هه بسم الله اما اكل بقاا..
= يعني كنتي بتضحكي عليا يا ملك..
ملك بخضة"يالهوااي هووف جيت ورايا امتاا"..
_ من ساعه ما طعتي عبقرية..
= انا عبقرية!؟.
_ وبتعرفي تمثلي كمان..
= انا يا ابني مين قالك كدااا..
_ تعالي وانا اقولك وشالها من ع الكرسي وراحوا بقا لعالمهم الخاص وبكداا تكون انتهت الرواية 
#أسير_قلبها🦋♥.. 




تمت







🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا







إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close