روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الخامس والسادس
مراد بجديه: لا و يالا نامي
هاجر بخوف: حاضر
"ضحك مراد ف سره و ظل يلعن عن طفولتها البريئه"
-صباح جديد-
هاجر: مراد يالا قوم ... فوق يالا
مراد: صاحي من بدري اصلا
هاجر: طب يلا عايزه اروح
مراد: تفطري الاول
هاجر: لا اروح
مراد: طب يلا غمضي عينك
-فجأه تظهر هاجر ف غرفتها مره اخري-
هاجر: انا خايفه انزل
مراد بضحك: متقلقيش ف ضهرك
هاجر: اتنيل انت مش بيان لحد غيري
مراد: هساعدك بردو متقلقيش
هاجر: ماما
سحر بهلع و خوف: هاجر .. هاجر يحبيبتي كنتي فين قلقتينا عليكي .. رمضان قالب الدنيا عليكي يحبيبتي ... الحمدلله انك كويسه الحمدلله .. كنتي فين بس يبنتي كل المده دي
هاجر: مده اي ي ماما انا غبت يوم بس
سحر: اسم الله عليكي يحبيبتي بقالك سنه
هاجر بدموع: طب بابا كويس
سحر: هيفرح لما يشوفك اصبري ارن عليه زمانو خلص نشر صورك
هاجر بحزن: ماشي .. هطلع اغير هدومي
بقلمي: عهد محرم
مراد: مالك
هاجر: سنه؟
مالك: هو يوم بنسبه للعالم بتاعي بس سنه بنسبه للعالم بتاعك
هاجر: سنه كتيره اوي يارب يكونوا كويسين
مراد: لا متقلقيش كنت بطمن عليهم
هاجر: امتي ده انت كنت ماشي ورايا زي خيالي
مراد: مالكيش دعوه
هاجر: طب اطلع ولا طير عايزه اغير
مراد: حاضر
رمضان: انا جيت ي سحر
سحر: تعالا يخويا عملتلك الاكل
رمضان: ماليش نفس
سحر: لا عامله مفجأه جامب الاكل
هاجر: عامل اي ي بابا
"ليضمها الي احضانو و الدموع تملئ عينيه"
رمضان بدموع: هاجر .. هاجر بينتي كنتي فين يحبيبة ابوكي كنتي فين كل ده السنه دي كانت ماشيه ع رقبتي زي السيف ... الحمدلله انك رجعتي الحمدلله
هاجر بدموع: حقك عليا يحبيبي انا اسفه
رمضان: خلاص بلاش نكد و زعل يلا ناكل و نفرح
هاجر: عندك حق
سحر: شبعتي كده خلاص
هاجر: اه الحمدلله اكلت
سحر: طيب يحبيبتي
رمضان: رايحه فين
هاجر:د بضحك: متقلقش طالعه انام
رمضان: تصبحي ع خير
هاجر: مراد
مراد: موجود
هاجر: لا بطمن تكون مشيت و استريحت
مراد: لا قاعد ع قلبك يلا نامي
هاجر: طيب .. تصبح ع خير .. بس غريبه مضربتش ولا اتهزقت
مراد بضحك: انا توليت الموضوع ده
هاجر: ماشي يعم النجم
مراد: يلا نامي متصدعنيش
-ذهبت ف النوم العميق و مراد الذي يتأملها و يتأمل جمالها خلد الي النوم ايضا-
سحر: اصحي يبنتي يالا
هاجر: حاضر
سحر: مي و خطيبها تحت
هاجر: اي ده هي مي خطبت
سحر بضحك: اه .. يلا حضري نفسك و انزلي
هاجر: حاضر
مي: هاجر
هاجر: اهلا بالخاينه
مي بضحك: ف اي
هاجر: اتخطبتي وانا معرفش
مي: اصلك كنتي موجوده علشان اعرفك
هاجر بضحك: عندك حق بس مين خطيبك
مي: خمني لما تشوفيه
هاجر: اي ده احمد عامل اي
احمد: الحمدلله .. حمدلله ع السلامه
مي: مازن اتخطب و اتجوز و مراتو حامل كمان
هاجر: انتوا مستنين اغيب سنه علشان تعملوا كل ده ولا اي
مي بضحك: تقريباً كده
تق تق تق
هاجر: هقوم انا افتح
سحر: لا خليكي هفتح انا
سحر بصدمه:
البارت السادس
سحر بصدمه: مرفت
مرفت بخبث: اي هتسبيني واقفه ع الباب
سحر: لا ازاي اتفضلي
هاجر: مين ي ماما
سحر: مرفت
هاجر بصدمه: نعم
(مرفت والدة هاجر رحلت بعد الاستيلاء ع املاك رمضان)
مرفت بخبث: اي يحبيبتي عامله اي
هاجر ف لا وعي: تمام تمام
مي: طب همشي انا واحمد عن اذنكو
سحر: اذنك معاكي يبنتي
هاجر: مع السلامه
رمضان: مين الي جيه ي سحر
سحر: مرفت
رمضان بغيظ: اي الي جابك تاني ي مرفت عايزه اي
مرفت بتمسكن: وحشتني حقك عليا مكنش المفروض ابعد عنك و لا عن بنتي
هاجر بضيق: بابا عن اذنك هطلع اوضتي واه انا مش بنتك انا بنت رمضان و سحر
هاجر: مراد ... مراد
مراد: عيون مراد
هاجر: خرجني من هنا
مراد: ف اي
هاجر: ماما تحت
مراد: انا عارف بس فيها اي
هاجر: هتخرجني وانا اخرج انا مع نفسي
مراد: لا خلاص خلاص
"تاخد هاجر نفس عميق و تحدق ف الزهور و القطط و الفراشات"
مراد: سامعك لو عايزه تتكلمني
هاجر: انا مش عايزه اتكلم انا عايزه اعيط
مراد: اهدي
هاجر بدموع: متقوليش اهدي لي الدنيا بتعمل معايا كده لي كل ما افرح تحبطني و تخليني ارجع جحري تاني لي لما اضحك مره تخليني اعيط الف مره لي هو انا عملت اي علشان يحصل كل ده
مراد يضمها ل احضانو و صوتوا الحنون: ششش اهدي خلاص انا موجود جامبك شوفي عايزه اي وانا هعملوا
هاجر: امسح ذاكرتي خليني مش فاكره حاجه مش عايزه افتكر حتي اسمي
مراد: لا
هاجر بعصبيه: خلاص ابعد عني كلكوا كدابين كلكوا عايزين تشوفي ضعفي تقولو كلام و انتوا مش قدو
مراد بعصبية: امسح ذاكرتك لي اندمك لي ع فكره زي دي ف وقت انتي مش في وعيك وانتي بتقوليه
هاجر بدموع: متزعقليش
مراد: خلاص حقك عليا بحبك
هاجر: يلا نروح انا عايزه انام بقلمي:
هاجر: مشيت
سحر: اه بس جايه بكره تاني
رمضان: كنتي فين
هاجر: كنت ف اوضتي
رمضان: كنت بنادي مش بتردي لي
هاجر: معلش ي بابا حقك عليا
رمضان: طب اطلعي يالا استريحي
"تصعد هاجر غرفتها لتتحول ف ثواني الي مكان ملئ بالورد و الشموع مكان جذاب و رومانسي"
مراد: تعالي
هاجر: الله اي الجمال ده
مراد: ده جمال عيونك
هاجر بخجل: شكراً
مراد: اي رأيك نرقص سلو
هاجر: موافقه
-بعد رقص كثير و ضحك و تبادل الحديث كان النوم سيطر ع هاجر-
هاجر: تصبح ع خير ي مرادي و شكرا ليك جدا ع اليوم الحلو ده
مراد بحب و حنان: اي حاجه علشان ضحكه اميرتي .. بحبك
* رحل مراد و ظلت هاجر تفكر ف حبها ل مراد مفتول العضلات و تبتسم*
هاجر بسذاجه لتحدث نفسها: اي الضحكه دي يهاجر اي نامي و بطلي كلام فاضي قال حب قال
_ ظل مراد يشاهد هاجر و لا يقدر التوقف عن الضحك و لكن ما اسعده ان سنارته بدأت بالعمل ف كسب قلب اميرتو")_
رمضان: اصحي ي هاجر بسرعه
أروع والذ الروايات من هنا 👇
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي غاوي مشاريع من هنا
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
جميع الروايات الكامله من هنا
Comments
Post a Comment