روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الخامس والسادس


روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الخامس والسادس


مراد بجديه: لا و يالا نامي 
هاجر بخوف: حاضر 

"ضحك مراد ف سره و ظل يلعن عن طفولتها البريئه" 

-صباح جديد-

هاجر: مراد يالا قوم ... فوق يالا 
مراد: صاحي من بدري اصلا 
هاجر: طب يلا عايزه اروح 
مراد: تفطري الاول 
هاجر: لا اروح 
مراد: طب يلا غمضي عينك 

-فجأه تظهر هاجر ف غرفتها مره اخري- 

هاجر: انا خايفه انزل 
مراد بضحك: متقلقيش ف ضهرك 
هاجر: اتنيل انت مش بيان لحد غيري
مراد: هساعدك بردو متقلقيش 




هاجر: ماما 
سحر بهلع و خوف: هاجر .. هاجر يحبيبتي كنتي فين  قلقتينا عليكي .. رمضان قالب الدنيا عليكي يحبيبتي ... الحمدلله انك كويسه الحمدلله .. كنتي فين بس يبنتي كل المده دي 
هاجر: مده اي ي ماما انا غبت يوم بس
سحر: اسم الله عليكي يحبيبتي بقالك سنه
هاجر بدموع: طب بابا كويس 
سحر: هيفرح لما يشوفك اصبري ارن عليه زمانو خلص نشر صورك
هاجر بحزن: ماشي .. هطلع اغير هدومي
بقلمي: عهد محرم 

مراد: مالك 
هاجر: سنه؟
مالك: هو يوم بنسبه للعالم بتاعي بس سنه بنسبه للعالم بتاعك
هاجر: سنه كتيره اوي يارب يكونوا كويسين 
مراد: لا متقلقيش كنت بطمن عليهم 
هاجر: امتي ده انت كنت ماشي ورايا زي خيالي 
مراد: مالكيش دعوه 
هاجر: طب اطلع  ولا طير عايزه اغير
مراد: حاضر 

رمضان: انا جيت ي سحر
سحر: تعالا يخويا عملتلك الاكل
رمضان: ماليش نفس 
سحر: لا عامله مفجأه جامب الاكل 
هاجر: عامل اي ي بابا 

"ليضمها الي احضانو و الدموع تملئ عينيه"

رمضان بدموع: هاجر .. هاجر بينتي كنتي فين يحبيبة ابوكي كنتي فين كل ده السنه دي كانت ماشيه ع رقبتي زي السيف ... الحمدلله انك رجعتي الحمدلله 
هاجر بدموع: حقك عليا يحبيبي انا اسفه 
رمضان: خلاص بلاش نكد و زعل يلا ناكل و نفرح 
هاجر: عندك حق 

سحر: شبعتي كده خلاص 
هاجر: اه الحمدلله اكلت 
سحر: طيب يحبيبتي
رمضان: رايحه فين 
هاجر:د بضحك: متقلقش طالعه انام 
رمضان: تصبحي ع خير 

هاجر: مراد 
مراد: موجود
هاجر: لا بطمن تكون مشيت و استريحت 
مراد: لا قاعد ع قلبك يلا نامي 
هاجر: طيب .. تصبح ع خير .. بس غريبه مضربتش ولا اتهزقت
مراد بضحك: انا توليت الموضوع ده 
هاجر: ماشي يعم النجم 
مراد: يلا نامي متصدعنيش

-ذهبت ف النوم العميق و مراد الذي يتأملها و يتأمل جمالها خلد الي النوم ايضا-

سحر: اصحي يبنتي يالا 
هاجر: حاضر 
سحر: مي و خطيبها تحت 
هاجر: اي ده هي مي خطبت 
سحر بضحك: اه .. يلا حضري نفسك و انزلي 
هاجر: حاضر 

مي: هاجر 
هاجر: اهلا بالخاينه
مي بضحك: ف اي 
هاجر: اتخطبتي وانا معرفش 
مي: اصلك كنتي موجوده علشان اعرفك 
هاجر بضحك: عندك حق بس مين خطيبك 
مي: خمني لما تشوفيه

هاجر: اي ده احمد عامل اي 
احمد: الحمدلله .. حمدلله ع السلامه 
مي: مازن اتخطب و اتجوز و مراتو حامل كمان 
هاجر: انتوا مستنين اغيب سنه علشان تعملوا كل ده ولا اي 
مي بضحك: تقريباً كده 

تق تق تق 
هاجر: هقوم انا افتح
سحر: لا خليكي هفتح انا 
سحر بصدمه:


البارت السادس 

سحر بصدمه: مرفت 
مرفت بخبث: اي هتسبيني واقفه ع الباب
سحر: لا ازاي اتفضلي 
هاجر: مين ي ماما 
سحر: مرفت 
هاجر بصدمه: نعم

(مرفت والدة هاجر رحلت بعد الاستيلاء ع املاك رمضان)

مرفت بخبث: اي يحبيبتي عامله اي 
هاجر ف لا وعي: تمام تمام 
مي: طب همشي انا واحمد عن اذنكو
سحر: اذنك معاكي يبنتي 
هاجر: مع السلامه

رمضان: مين الي جيه ي سحر 
سحر: مرفت 
رمضان بغيظ: اي الي جابك تاني ي مرفت عايزه اي 
مرفت بتمسكن: وحشتني حقك عليا مكنش المفروض ابعد عنك و لا عن بنتي 
هاجر بضيق: بابا عن اذنك هطلع اوضتي واه انا مش بنتك انا بنت رمضان و سحر 

هاجر: مراد ... مراد 
مراد: عيون مراد 
هاجر: خرجني من هنا 
مراد: ف اي 
هاجر: ماما تحت
مراد: انا عارف بس فيها اي
هاجر: هتخرجني وانا اخرج انا مع نفسي 
مراد: لا خلاص خلاص
"تاخد هاجر نفس عميق و تحدق ف الزهور و القطط و الفراشات"

مراد: سامعك لو عايزه تتكلمني
هاجر: انا مش عايزه اتكلم انا عايزه اعيط 
مراد: اهدي 
هاجر بدموع: متقوليش اهدي لي الدنيا بتعمل معايا كده لي كل ما افرح تحبطني و تخليني ارجع جحري تاني لي لما اضحك مره تخليني اعيط الف مره لي هو انا عملت اي علشان يحصل كل ده 
مراد يضمها ل احضانو و صوتوا الحنون: ششش اهدي خلاص انا موجود جامبك شوفي عايزه اي وانا هعملوا 
هاجر: امسح ذاكرتي خليني مش فاكره حاجه مش عايزه افتكر حتي اسمي
مراد: لا 
هاجر بعصبيه: خلاص ابعد عني كلكوا كدابين كلكوا عايزين تشوفي ضعفي تقولو كلام و انتوا مش قدو 
مراد بعصبية: امسح ذاكرتك لي اندمك لي ع فكره زي دي ف وقت انتي مش في وعيك وانتي بتقوليه
هاجر بدموع: متزعقليش
مراد: خلاص حقك عليا بحبك 
هاجر: يلا نروح انا عايزه انام بقلمي: 

هاجر: مشيت
سحر: اه بس جايه بكره تاني 
رمضان: كنتي فين 
هاجر: كنت ف اوضتي
رمضان: كنت بنادي مش بتردي لي 
هاجر: معلش ي بابا حقك عليا 
رمضان: طب اطلعي يالا استريحي

"تصعد هاجر غرفتها لتتحول ف ثواني الي مكان ملئ بالورد و الشموع مكان جذاب و رومانسي" 

مراد: تعالي
هاجر: الله اي الجمال ده 
مراد: ده جمال عيونك 
هاجر بخجل: شكراً
مراد: اي رأيك نرقص سلو
هاجر: موافقه 

-بعد رقص كثير و ضحك و تبادل الحديث كان النوم سيطر ع هاجر- 

هاجر: تصبح ع خير ي مرادي و شكرا ليك جدا ع اليوم الحلو ده 
مراد بحب و حنان: اي حاجه علشان ضحكه اميرتي .. بحبك 

* رحل مراد و ظلت هاجر تفكر ف حبها ل مراد مفتول العضلات و تبتسم* 

هاجر بسذاجه لتحدث نفسها: اي الضحكه دي يهاجر اي نامي و بطلي كلام فاضي قال حب قال 

 _ ظل مراد يشاهد هاجر و لا يقدر التوقف عن الضحك و لكن ما اسعده ان سنارته بدأت بالعمل ف كسب قلب اميرتو")_

رمضان: اصحي ي هاجر بسرعه












أروع والذ الروايات من هنا 👇


روايات شيقه وجديده من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي غاوي مشاريع من هنا


اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا





إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close