القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت السابع عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


روايه تزوجت العمده البارت السابع عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

اقتربت جنات منها وقالت…..مش إنتي الي تمنعيني من حاجة ف دماغي
شمس…..لا همنعك وبطلي رخص وخلي ف دم وكرامة كده هتتحبي اكتر صدقيني
جنات….عارفة ايه الي خلاني اوقع أختك من علي السلم إنها قالت كلام زي كلامك ده
شمس….لأنه حقيقة
جنات….اطلعي بره الحوار يابت إنتي سامعة يأما هتتأذي
عدي….الي عندك اعمليه ومش هتيجي حتت بت زيك تهددنا



جنات….لا اهدد
عدي….ششش محمووووود
جاء محمود….نعم
عدي….وصل الاستاذة البوابة لتكون مش عارفاها
جنات بغيظ….اممم تمام ي عدي ثم رحلت
شمس….وحدة زبالة
عدي….مش بطيقها
شمس….هي متطقش اصلا
عدي….فعلا

 

 

شمس….رايحة اشوف غزل
عدي…..اوك ثم ذهب وفي طريقه إلى الشركة
في غرفة غزل وفارس
فارس….هتفضلي باصة ليا كتير
غزل…..لأني بصراحة مش فاهمة تصرفك مع البنت ده اسميه ايه
فارس….دي موظفة مش أكتر يعني فيه حدود ف التعامل
غزل….ماشي بس مش كده انت كسفتها هي كانت عاوزة تتعرف عليا
فارس….وانا قولت لا يبقي خلاص
غزل….انا حاسه حاجة من نحيتها
فارس….ازاي يعني
غزل…..يعني حاسه اني أعرفها او شوفتها قبل كده
فارس…..متفكريش كتير وريحي دماغك بلاش ضغط
غزل…..طيب ثم قاطعهم دق الباب
فارس…..مين
شمس…..انا شمس
فارس….تعالي ي شمس أدخلي
شمس….غزل أكيد مفطرتش كويس قولت نطلع انا وهي ونفطر ف مكان كده
فارس….لا
غزل…..ليه
فارس….ارتاحي ومتتعبيش نفسك والي عايزاه اجيبهولك لحد هنا
غزل…..خلاص

 

 

فارس…..هخلي عنيات تطلعلكم الأكل
شمس….فارس
فارس…..ايه
شمس….كنت عاوزة اقولك حاجة
فارس….طيب تعالي ثم خرجو من الغرفة هاا اتكلمي
شمس…..إنت بقيت بتعامل غزل كده ليه
فارس…..عادي فيها ايه يعني
شمس…..فيها كتير
فارس….. اعاملها زي الأول علشان يرضي حضرتك
شمس…..أنا بس مستغربة بتعاملها بحنيه واحضان إنت مكنتش بطيقها
فارس….إنتي زعلانة إني غيرت تعاملي معاها مراعاة لحالتها
شمس بغيظ…..حالتها دي إنت السبب فيها وبعدين مش زعلانة انا بس خايفة بحنيتك دي تحبك
فارس…..امممم وفيها ايه
شمس…..فيها كتير إنت مبتحبهاش ومش هتحبها احسلك متلعبش بمشاعرها
فارس….احسلي اممم إنتي يابت اخرك تقولي كلام كويس هتحاولي تفكيريها باللي فات ولا هتقولي حاجة كده ولا كده والله ما اخليكي تلمحيها سامعة
شمس…..عمرك ما هتتغير لوهلة قولت يمكن حبها او استلطفها او حتي اتقبل إنها مراته بس لا
فارس…..أنا فعلا استلطفتها بس عمري ما هحبها

 

 

شمس….وانا مش هخليها تحبك وياريت بقي متقربش منها كتير
فارس…..ازاي يعني
شمس ببرود…..زي الأول
فارس….تمم ثم رحل
شمس….واحد زبالة ثم دخلت الغرفة مرة اخري الحلو سرحان ف ايه
غزل…..البنت الي جات دي
شمس…..مالها
غزل….. هي اول مرة تيجي هنا ولا كانت بتيجي لفارس كتير
كادت شمس أن ترد لكن قاطعهم رد فارس
فارس….أول مرة ي حبيبتي ولا تكوني ي شمس شوفتيها هنا قبل كده
شمس…..لا هشوفها فين يعني
فارس…..نسيت مفتاح العربية قولت اطلع اخده
غزل…..تمام ي حبيبي
فارس…..باي
غزل بأبتسامة…..ترجع بالسلامة
فارس ف سره…..والله خايف أكون أنا الي حبيتك ثم رحل
غزل…..قوليلي بقي عاملة ايه انتي
شمس….كويسة
غزل….ديما يارب

 

 

شمس….تسلمي انا ممكن امشي النهاردة
غزل…..ليه كده
شمس….بابا قاعد لوحدو
غزل….امال ماما فين صحيح هي مجتش تشوفني ليه
شمس….مسافرة هتصل بيها وهخليها تيجي حاضر
غزل….تمام ثم تذكرت شيئا ازاي
شمس…..ازاي ايه
غزل….مش فارس قال إنه مش هيروح الشركة ايه الي خلاه يمشي
شمس….معرفش
غزل….هتصل بيه امسكت الهاتف وقامت بالإتصال به
فارس….إيه ي غزل ف حاجة معاكي
غزل….لا انت مش قولت إنك مش هتروح الشركة النهاردة؟
فارس…..اممم رايح اشوف ايه الدنيا عادي ايه وحشتك انا لسه قريب من البيت ممكن ارجعلك علي فكرة
غزل…..لا خلاص كمل طريقك
فارس….ماشي ياعم
غزل….متتأخرش
فارس…..يبقي وحشتك ارجع طيب
غزل….هههه لا ثم فجأة سمعت صوت رص*اص فااااارس
شمس….في ايه

 

 

غزل….سمعت ضرب نا”ر ف فارس م مش عارفة
شمس….طيب أهدي اتصلي بيه من تاني
غزل….مش بيرد ي شمس هو قال انه قريب من هنا
شمس….استني رايحة فين
غزل….هاخد سواق وارحله
شمس….طب استني
عند فارس
قامت السيارة الموجودة خلفه بضرب الن”ار ثم وقع منه الهاتف حاول أن يأخذه لكن لم يقدر أكمل طريقه حتي تقدمت السيارة وقطعت طريقه ثم خرجت منها جنات
فارس…..يابنت الكل”ب ثم خرج من السيارة
جنات….كده تلطعني كل ده
اقترب منها فارس وامسكها من رقبتها…..ازاي تعملي كده
جنات….ايه ي حبيبي خوفت
فارس….انا مبخفش غير من الي خلقني
جنات….اممم تمام علي العموم حبيت اوريك إني قادرة أعمل الي أنا عاوزاه
فارس…..مش هتقدري ي جنات لو لمستيها هيكون فيها موتك كفاية الي حصلها بسببنا هي لما تفتكر مش بعيد تطلب الطلاق اصلا

 

 

جنات….ياريت
فارس….جنات ابعدي عن طريقي
جنات….عنيا هو انت كنت بتكلمها هي ف الفون
فارس….وانتي مالك
جنات….يبقي هي أحب اقولك إنها لو طلعت هتاخد قرصة ودن برضو
فارس اقترب منها ومسكها من شعرها…..قصدك ايه
جنات…..هتعرف لما تتصل بيك وتكون مرعوبة
تركها فارس وذهب الي السيارة اخرج هاتفه حاول الإتصال بها لكن لم ترد
فارس…..لو حصلها حاجة هقت”لك ثم صعد السيارة وفي طريقه الي الفيلا
جنات….انا اتأكدت أكتر إنك ممكن تكون حبيتها ي فارس بس لا مش هيحصل لولا أبوك كان زمانك بتاعي انا ومتجوزني أنا مش هي مش بعد ما سبت أهلي وجيت هنا علشانك تسيبني وترمي كل حاجة ورا ضهرك مش هسمحلك ي فارس
عند غزل
شمس….ي غزل اهدي طيب
غزل….معقول حصله حاجة
شمس….لا إن شاء الله خير
غزل ببكاء….لو سمحت عاوزه العربية
محمود….ف ايه ي غزل مالك
غزل….ماليش عاوزه العربية ممكن مفاتيحها
محمود وضع يده علي كتفيها….طب فهميني فارس ضربك او عملك حاجة
غزل بخضه…..نزل ايدك
محمود….طب فهميني مالك بتبكي ليه

 

 

فارس بعصبية……مش قالتلك نزل إيدك
اقترب منه ثم ضربه لكمة في وجهه
غزل….فارس انت بتعمل ايه
فارس….مبحبش حد يلمس حاجة بتاعتي وعلي إسمي
اقتربت غزل منه وقالت….إنت كويس
فارس….كويس متقلقيش ثم لاحظ خروجها بشعرها حاول تمالك اعصابه ادخلي يلا
غزل…..حاضر ثم دخلت
نظر فارس إلي محمود وقال….أيامك الاخيرة هنا قربت خلاص
محمود…..مش إنت الي تمشيني العمدة هو الي شغلني يبقي هو الي يمشيني
اقترب فارس منه مرة اخري وضربه في بطنه….تماااام
محمود….اااه ماشي ي فارس انا مش هغلط واضربك علشان متخدهاش حجه وترفدني
فارس…..اممم بس هتمشي
محمود….هنشوف
تركه فارس وصعد الي غرفته وجد غزل تبكي
فارس….بتبكي ليه في حاجة حصلت
غزل…..لا انا بس خوفت عليك

 

 

شمس…طب هنزل اعملك حاجة تهديكي ثم نزلت
فارس…..أهدي ي غزل محصلش حاجة انا كويس
اقتربت غزل منه واحتضنته…..خوفت اخسرك
فارس بأبتسامة…..متخفيش ي قلبي انا بخير
غزل….الحمد لله
فارس…..طلعت غالي عندك وأنا معرفش
غزل….مش جوزي أكيد هتكون غالي
فارس…..حبيبتي
خرجت غزل من حضنه وقالت….مين دول ي فارس
فارس….معرفش متحطيش ف بالك
غزل….ازاي دول ممكن يكرروها
فارس….لا متخفيش
غزل….مخفش ازاي بس
فارس….ي قلبي محطيش ف دماغك وبعدين إنتي مش كنتي عاوزاني أرجع اهو رجعت وهقعد معاكي
غزل….طيب
فارس….اشطاا هغير هدومي واجيلك
غزل….ماشي
شمس….جبتلك ليمون تهدي أعصابك
غزل….خوفت اخسره
شمس….حبتيه
غزل….مش جوزي واكيد كنا بنحب بعض قبل الجواز
شمس….ممم طيب

 

 

غزل….ممكن تخليكي معايا ومتمشيش
شمس بأبتسامة ….حاضر
غزل…..شكرا
شمس….هنزل انا بقي
غزل….ماشي
فارس بعد أن ابدل ملابسه الي ملابس بيتي مريحة….القمر سرحان ف ايه
غزل….متلغبطة
فارس….ليه
غزل….مش عارفة فارس انا حاسه إن الي اسمه محمود ده يعرفني او انا اعرفه
فارس…..غزل متفكريش ف حاجة قولت كده هتتعبي اكتر
غزل….انا
فارس….شششش خلاص
غزل….تمم
فارس….ارتاحي يلا شربتي الدوا
غزل…..اممم
فارس….تمم نامي لو عاوزه
غزل….طيب ثم نامت
أمسك فارس هاتفه وقام بالإتصال ب عدي
عدي….اهلا

 

 

فارس….عاوز حارس كويس ويكون مفتح لغزل
عدي….ماشي حصل حاجة ولا ايه
فارس….اممم جنات ضربت عليا نا”ر
عدي….بجد
فارس….والله كان هاين عليا اموتها ف إيدي
عدي…..يابنت المجنونة طب إنت كويس
فارس….كويس هي عملت كده علشان توريني انها تقدر تعمل الي عاوزاه
عدي….إنت الي جبته لنفسك قولتلك بلاش دي من أيام الجامعة واحظرك متتكملش معاها
فارس….طيب خلاص الي حصل حصل بكره يكون عندي الحارس
عدي….اوك
فارس….ماشي يا جنات شكلك عاوزه تتربي
قال ذلك ثم نظر إلي غزل واقترب منها واحتضنها علقتيني بيكي وب حنانك طب دي شخصيتك فعلا ولا لما نسيتي واضربتي  ع دماغك هديتي اعطاها قبل^ة ثم ذهب في النوم
في المساء

فاق كلا من غزل وفارس علي صوت صريخ والدته وهي تدخل الغرفة ومن خلفها شمس
غزل بخضه….في ايه في ايه
اخرج فارس المسدس من الدرج….في ايه ياما
عفاف….إنت كويس يولدي مين ضرب عليك نا^ر
فارس…اوووف كل ده علشان كده
عفاف….إنت بخير يولدي
فارس….بخير ياما عرفتي منين
عفاف…..من شمس
نظر فارس إلي شمس وقال…..تمام
شمس…والله العظيم نسيت وحكيت
فارس….لا والله
شمس….اقسم بالله
فارس….تمام ي شمس ثم نظر إلي والدته وقال انا بخير ياما مفيش حاجة
نظرت عفاف إلي غزل وقالت…..أكيد الي حصل ده من تحت رأسك صوح
غزل….اا انا معرفش

 

 

عفاف…..متعرفيش ايه ياختي
فارس….أمي خلاص
عفاف….هو ايه الي خلاص ثم نظرت لغزل مرة اخري وقالت لو عرفت إنه الي حصل ده بسببك هطين عيشتك وهخليه يطلقك
شمس….حضرتك هي السبب ليه يعني مش فاهمة
عفاف….وانتي مالك
شمس….دي أختي الي بتهدديها
عفاف….مانا عارفة إنها اختك وبلاش اقول خديها وامشو من اهنه
فارس…..امي خلاص غزل مراتي وميصحش تتهميها ف حاجة زي دي
عفاف….لو مشاكلها زادت هتطلع من البيت انا مش هخسرك علشان دي ثم خرجت من الغرفة
غزل بدموع…..اا انا همشي
فارس….تمشي تروحي فين إنتي كمان
غزل….ملكش دعوة هروح ف اي داهية
فارس….هو ايه الي ماليش دعوة إنتي اتجننتي
شمس….غزل اهدي
فارس….إنتي تسكتي خالص كل الي حصل ده بسببك

 

 

غزل بعصبية….لا مش بسببها هي حكت الي حصل مرحتش قالت ل مامتك ان انا السبب ثم ذهبت الي الخزانة واخرجت منها ملابسها وضعتها في الشنطة ويمكن كلامها صح مش يمكن انا بتاعه مشاكل وانا مش فاكرة
فارس….غزل اتلمي احسلك وسيبي الهدوم من إيدك
غزل….لا أنا اصلا ديما حاسه إن مامتك بتكرهني وكأني قتلتلها حد
اقترب منها فارس وامسك يديها وقال….غزل متخلنيش اتعصب
غزل….م تتعصب أنا مقولتش ليك اتعصب
فارس…..غزل خلاص وسيبي أم الهدوم دي ثم اقترب منها واخذ الشنطة ووضعها فوق الخزانة
غزل….والله لو عايزة اطلع من هنا وانا كده هطلع انت عاوزني بعد الكلام ده أكون باردة واقعد عادي
فارس…..امي مش قصدها
غزل بصوت عالي…..لا والله لا فعلا واااضح من كلامها
فارس بعصبية….صوتك يوطي يغزل احسلك
غزل بدموع….تمام ي فارس ثم دخلت الحمام
فارس….شمس سيبينا لوحدنا
شمس بخوف….ليه لا ا انا مش هسيبها لا
فارس….متخفيش مش هيحصل حاجة
شمس بدموع…..فارس كله بسببي انا اسفة بس متأذيهاش
فارس….والله مش هأذيها متخفيش
شمس….بجد

 

 

فارس….والله مش هتحصل حاجة صدقيني
شمس…طيب انا همشي
فارس….لا متمشيش ف حته
شمس….بس
فارس….مبسش خلاص
شمس….تمام ثم خرجت
فارس….اااه ي غزل منك ثم ذهب إلى الحمام ودق الباب غزل غزل ردي عليا طب انا اسف خلاص متزعليش وأمي متخديش علي كلامها يغزل ردي عليا متسكتيش
فارس في سره…..تمام هو الادب مش بينفع
فارس بتمثيل…..اااااه
قامت غزل وفتحت الباب بسرعة…..في ايه حصلك ايه
اقترب منها فارس وقام بأحتضانها وقال….مفيش ي حياتي
غزل….طيب أبعد
فارس….مقدرش علي بعدك ثم اقترب منها واعطاها ق”بلة
غزل بتوهان…..فارس أبعد ثم قاطعهم دق الباب
فارس بغيظ….نبرتي فيها مييين
عنيات….انا عنيات عدي بيه عاوز حضرتك

 

 

فارس…طيب نازل ثم نظر إلي غزل وقال….هنزل اشوفه وارجعلك
غزل….عاوزة انزل الجنينة
فارس….تعملي ايه
غزل….اقعد فيها انا وشمس
فارس….ماشي بس تقعدي من ورا ومتنسيش الطرحة
غزل….تمام
فارس….ماشي ي قلبي ثم نزلو
عدي….ايه ياعم
فارس….ايه
عدي…ازيك ي غزل
غزل…تمام وانت
عدي…فل ي عسل
فارس….روحي الجنينة
غزل….تمام
فارس بغيظ…اممم ايه ي عسسسل
عدي…دي كلمة عادية اخوية
فارس….لا والله

 

 

عدي….بتغيري ي بطة ولا ايه
فارس….عدددي
عدي….خلاص ياعم انا جبت الحارس الي قولتلي عليه
فارس….اممم
جاءت عفاف….عرفت الي حصل ي عدي يولدي
فارس…..خلاص ياما إحنا هنذيع
عدي….ايه الي حصل
فارس…..مفيش حوار الصبح فين الحارس
عدي…..بره
فارس….تمام يلا ثم خرجو فين
عدي….واقف مع شمس اهو يعرفها ولا ايه
فارس….معرفش ثم ذهبو لهم فين غزل
شمس….قاعدة هناك
فارس….تمام بتعملي ايه هنا
شمس….مفيش كنت بسأله هو مين وبيعمل ايه هنا
فارس….طيب روحي لغزل
شمس…..ماشي

 

 

فارس….اممم قولي بقي اشتغلت قبل كده عند حد
الحارس…..لا
فارس….إسمك ايه
أحمد….اسمي احمد
فارس….تمام عدي
عدي….نعم
فارس….عارفو
عدي….لا طبعا هعرفو منين انا كتبت علي اكونت الشركة إني عاوز حارس وسواق ف نفس الوقت
فارس….اممم تمام اعتبر نفسك اشتغلت انت هتخلي بالك من مراتي
أحمد….تمام ي باشا
فارس….لو حاجة تحصل كده ولا كده تقولي علطول
أحمد….تمام
فارس….هروح اشوف غزل انا
عدي….تمام وانا همشي
فارس….ماشي ثم ذهب إلي غزل حبيبتي بتعمل ايه
غزل….مش بعمل قاعدة اهو
فارس….اممم طب ينفع اقعد
غزل….اه اتفضل طبعا

 

 

فارس….امال شمس فين
غزل….راحت تعمل فشار
فارس….اممم
غزل وهي تنظر للسماء….مين الراجل الي كان هنا ده
فارس….حارسك الشخصي
غزل…..بجد
فارس…..امممم
غزل….ليه
فارس….علشان أكون مطمن عليكي
غزل…..مالوش لازمة انا كده كده مش بطلع كتير
فارس….اممم مش مهم بقي عادي
غزل….لا مهم انا مش عاوزة ولما اعوز هبقي اقولك او اروح معاك
فارس….ماشي ياستي هروح اقوله مفيش شغل يعني
غزل….اه
فارس….ماشي
أحمد….ايوة ي هانم
جنات….ايه اشتغلت
أحمد….ايوة شغلني
جنات…تمام حلو
فارس….أحمد

 

 

انزل الهاتف بسرعة وقال….نعم ي بيه
فارس….احم معلش مش هينفع تشتغل
أحمد…..ليه ي بيه
فارس….الهانم رفضت معلش
أحمد….اممم طب شغلني ايه حاجة ي بيه
فارس….عندنا حراس لما امشي حد كده هبقي اجيبك
أحمد…..تمام ي بيه
فارس….تمام ثم رحل
جنات بعصبية….يعني ايه الكلام ده
أحمد….يعني مش هشتغل هنا علشان مراته رفضت
جنات…..اوووف طيب ثم أغلقت الهاتف وقالت بعصبية اااه ماشي ماااشي
فارس….مشيته
غزل….تمام تعال اتفرج معايا علي السما شكلها حلو النهاردة
فارس….لسه زعلانة
غزل….عادي
فارس….يبقي لسه زعلانة غزل أمي كده ديما متاخديش عليها
غزل….تمام
فارس….مالك

 

 

غزل….ماليش ثم قاطعهم رنين هاتف فارس امسكه وجد المتصل جنات
رأت غزل الإسم……بتتصل ليه دلوقتي
فارس….معرفش
غزل….افتح الاسبيكر
فارس….و ده ليه يعني
غزل….عادي
فارس….اممم انا مش هرد اصلا
غزل وهي تقوم….والله تمام ي فارس متردش
فارس….رايحة فين
غزل….هتخمد
فارس….ياربي
جاءت شمس….غزل فين
فارس….طلعت
شمس….طيب انا افكرها تاخد الدوا
فارس….تمام ثم قاطع كلامه رنين هاتفه مرة اخري بأسم جنات طيب ي شمس اطلعي ادهولها وانا هاجي وراكي
شمس….تمام ثم رحلت
فارس….عاوزة ايه

 

 

جنات….مانت عارف
فارس….جنات خلاص
جنات….هو ايه الي خلاص مفيش حاجة خلاص ي حبيبي
فارس….يووه
جنات…..فارس انا محتجاك
فارس….جنات مش هينفع نتقابل دلوقتي خالص
جنات…..ليه تعال نروح اي كافية نحكي ثم اكملت ببكاء فارس انت م ساعة ما سبتني وانا لوحدي بليز تعال
فارس….طيب جاي
جنات….تمام نتقابل ف الكافية الي جمب بيتي
فارس….تمام اغلق الهاتف ثم اتجه إلي السيارة ادارها وذهب
محمود…..اممم حلو ثم ركب السيارة وذهب خلفه
يتبع

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close