expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية جحيمي حب من البدايه البارت التاسع والعاشر بقلم الكاتبه شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 رواية جحيمي حب من البدايه البارت التاسع والعاشر بقلم الكاتبه شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات 


البارت التاسع 

نيفين وهي ....تسلم على ريم بتكبر هاي انت بنت عمه محسن انا اسفه افتكرتك بنت الداده عشان كده كلمتك في الاول بالطريقه دي سوري سامحيني


 محسن بي غضب وانت شفتيها قبل كده نيفين وهي  تقرب اليه وتضع يدها فوق صدره اسفى حبيبي انا اول ما دخلت لقيته هنا افتكرتها بنت الداد عشان كده قلت لها روح نادي المحسن بيه 


محسن وهينظر الى ريم بغضب ويدوس على اسنانه


 ريم تنزل راسها في الارض وتدمع عينيها


 الداده..بسرعه تحب اعمل لكم ايه تشربوه ولا تحب احضر الفطور الاول 


محسن شكرا انا طالع رايح الشركه 


 نيفين.. جايه معايا نيفين اه يا حبيبي الاول هروح الكليه معلش شويه اوراق هناك هخلصها وبعد كده هاجي لك الشركه وانت يا ريم هتعملي ايه النهارده 

محسن هو ينظر اليها بغضب مش هتعمل حاجه هتفضل هنا في البيت لغايه ما الكليه تفتح وانا بعثت وراها الكليه واتقبل  وينظر الي منظرها تمام 


نيفين حبيبي انا ممكن اجيها بكره واطلع نتسوق واجيب لها شويه هدوم غير هدوم اللي هي لابساها دي مش هدوم كليات دي مش معقول بنت عم الدكتور محسن واكبر رجل اعمال تروح بالمنظر ده 


ريم تبكي وتتركهم وتطلع تجري الى الاعلى 


نيفين انا اسفه يا حبيبي انا ما كنتش قصدي ان انا اجرحها


 محسن حصل خير يا حبيبتي يلا بينا ان احنا نتاخر على ميعادنا


في البلد الام جمالات بقول لك ايه يا حاج انا قلبي واكلني قوي على بنت عايز اروح اطمن عليها امانه عليك يا شيخ توديني فيها وما تقول لي لا


 الاب وهدان ..كيف اوديكي ليها يا وليه وهم لسه في شهر العسل عايزاهم يقولوا ايه علينا اصبري شويه كده يا بنت


الام... مش قادره والله  يا اخويا انا اصبر والله قلبي واكلني عليه وانت عارف بنتك اي كلمه بتزعلها ومش معقول قلت ابن اخوك هيكون بيهتم بيها قوي يعني


 وهدان... بقول لك ايه يا وليه هي دلوقتي وهو حر تصرف معاها انا مش ناقص صوتها وجع دماغ وروح مش هروح دلوقتي خليها كم شهر كده يا وديناها امبارح وهنروح لها النهارده  كلام ايه لما تقولي لي دي تعال اهدي كده واطمني بالك 


جمالات وهي تقعد على السرير مش عارفه ليه يا قلبي انا اللي عملت اللي عامله دي بيدي بس دي كله عملت عشان خاطر مستقبل يلا ربنا يجيب العواقب سليمه 


ريم...وهي تمشي  في الاوضه وهي تبكي شفت يا دادا شفت قالت لي ايه جنبه شفت كانت بتذليني ازاي بمنظري يعني انا اعمل ايه دلوقتي


 الداده زي ما قلت لك يا بنت جيتي جوزك ومن حقك انت اوعي تسيبيه ليه شايفهاش هي عامله ايه نفسها وهو شايفها ازاي في نظره ايه يعني لما تغير من نظرك عشان خاطره وعشان قبل اي حد عشان خاطرك انت


 ريم وهي تبكي وانا اعمل ايه دلوقتي واجيب منين الفلوس عشان خاطر اغير المنظري ده ولا مستحيل اخذ منه هو فلوس ولا اخذ منه اي حاجه ما اقدرش ما اقدرش يا دادا 


الداده...وهي تضحك عليها كلاميه اللي انت بتقوليه ده انت مراته يعني اي حاجه هو ملزوم بيها يعني اعملي اي حاجه انت عايزاه وهو اللي هيدفع ثمنها افهمي انت دلوقتي مراته مسؤوله منه


 ريم... بس ما اقدرش ان انا اقول له هات لي حاجه انا مكسوفه منه لسه ما اتعودتش عليه 


الداده.. مع الايام يا حبيبتي تتعودي ولازم الكسوف ده تشيليه من دماغك انت مراته ريم وهي تنظر الى الداده بكسوف وخوف


#جحيمي《 حب من البدايه 》10

#الكاتبه_شروق_خالد 


في صباح يوم جديد تاتي نيفين الى ريم الفلا وتدخل انا مش هسكت علي المهزله دي 


محسن وهو يجلس على السفره ويفطر


 نيفين تدخل اليها وهي مبتسمه جدا وتبوس في خده صباح الخير يا قلبي هو انت صحي بدري قوي ليه كده النهارده  انتي وخد اجازه لا فيه كليه ولا في شركه


 محسن ابدا انا صحيت بدري عشان اخرج مع ريم عشان تشتري هدوم جديده للكليه بتاعتها مش عايزه اسيبها تروح مع اي حد وهي ما تعرفش حد هنا 


نيفين... ما تقلقش يا عمري انا جايه اخرج معاها انا واجيب لها كل اللي هي عايزاه وتدوسي على سنانها بغضب وحقد ما تقول في نفسها من اولها كده الاهتمام ده بيها لازم اتصرف بسرعه


 ريم وهي تنزل من الاعلى وتنظر اليها وتدمع عينها هي جات من اول الصبح ليه كده هي كانت بايته هنا دي يا ساتر يا رب اوف


 نيفين وهي تنظر اليها وترجع تمسك في يد محسن وتلعب في البدله ما تقلقش انت نحن هنروح ونجي بسرعه وهناخذ السواق 


ريم وهي تنزل اليها وتسمعها وتقول بغضب لا انا مش هخرج غير مع محسن مش هروح مع اي مكان مع اي حد انا ما اعرفوش هيتاجي معايا يا محسن تعالى مش عايز تيجي معايا انا مش مستعد اخرج من هنا مع اي حد وتطلع بسرعه الى الاعلى 


محسن وهو يجري خلفها ريم استني دي مش طريقه الكلام دي تتكلمي بقى مع حد اكبر منك تعالي خدي هنا استني انا بكلمك 


ريم تدخل الاوضه بتاعتها وتترمي على السرير وتبكي


يدخل محسن خلفها ممكن افهم ايه الطريقه اللي اتكلمت بيها تحت دي 


ريم يعني كنت عايزه اتكلم ازاي يعني 


محسن اهدي يا ريم وانا ما قلتلكيش تروحي معاها لوحدك انا كنت هروح معاكم مستحيل اسيبها تروح معاك لوحدها


 ريم وانا مش عايزاها تروح معايا انا عايزاك انت بس اللي تروح معايا وتختار ليه الحاجه اللي انا هلبسها مش هي اللي تختار لبسي انا مالي بيها هي 


محسن وهو يجلس بجواراه على السرير ويمسك يدها ريم يا حبيبتي انا ازاي هطلع معاكي فوق في المول واشتري لبس البنات ده ما ينفعش يا ماما هي هتروح معاك وهتشتري لك اللبس وانت اول ما تاجي هنا انا اشوف كل اللبس بتاعك واي حاجه يا ريم مش هتعجبني مين اللي انت هتختاريها انا مستحيل اخليك تلبسيها يلا كده بقى اعقلي عشان نخرج عشان النهارده اخذت اجازه من الشركه من الكليه عشان خاطرك انتي 


 ريم وهي تقوم بغضب وتخرج معه وتنزل الى الاسفل وتنظر اليها بكره وحقد وتتمنى ان تولع فيها

وتاخذها وتذهب بها الى احد المولات وتشتري لها ملابس وهي تنظر اليها بكره حاقد انت بقى يا معفنه يلا ضربه جرجر بوهيه في وشك عادي تاخدي مني جوزي حب عمري وطفولتي والله ما اسيبه لك ابدا 


نيفين في نفسها وهي تنظر اليها بانتي احط الطفله لسه ما خرجتيش من البيضه عايز تاخدي مني دكتور محسن اللي  عمره كله بتمناه من لحظه ما شفته اشوف انا ولا انت اما خرجتك من الفيلا ورجعت ثاني على الصعيد هتبقى وسط بهايم بتاعتك ما تبقاش انا نيفين 


محسن وهو ينتظرهم في السياره تحت وافهم اتاخروا كده ليه ليه التاخير ده كله 


نيفين ايه يا حبيبتي عايزه حاجه تاني وتنظر لها بقرف


 ريم ..لا مش عايزه حاجه تاني ولو عزت اي حاجه هقول لمحسن يجيبها لي


 نيفين..ليه تقول المحسن يجيبها لك ما انا موجود اهو اجي اجيب لك كل اللي انت عايزاه بس انت قولي عايزه ايه ليه كل شويه محسن محسن محسن محسن مش فاضي لك معاه كليه ومعاه شغل مش فاضل شغل العيال ده 


ريم وهي تنظر اليها بغضب وانت مالك انا ومحسن احرار نحن عيال العم واخوات وبراحتي بقى يلا اطلبي منه وهو يجي هو اشتكلك في حاجه بس انت اللي جيتي معايا هو كان عايز يجي معايا هو والداده بس انت اللي اثاريت انك تيجي معايا يلا بقى انا رايحه عند محسن سلام بقى


 وتنزل بسرعه وتفتح باب السياره القدام وتجلس بجوار محسن شفت يا محسن انا جبت ايه جبت هدوم كثير قوي وكلها حلوه 


محسن بس يا ريت تكون كويسه ما تكونش على الموضه انا خايف منك قوي يا ريم واسمعي عارفه لو شفتك قريبه من اي حد في الكليه انت عارفه انا ممكن اعمل ايه كويس 

ريم..يعني اكون قريبه من مين يا محسن انا ما اعرفش حد لسه 


محسن واحسن حاجه انك ما عيزك تعرفي حد فاهمه ولا مش فاهمه لا بنات ولا اولاد بطلتيش بأي مخلوق خلق ربنا واول ما تخلصي المحاضره تطلعي على طول انا هخلي معاك عربيه بالسواق بتاعها ولو عرفت عليكي اي تفاصيل ولا لقيتك قاعده مع حد من الشباب هيكون لا تصرف ثاني يا  ريم


 ريم.. خلاص فهمت كل حاجه انت عايزها مش هتكلم مع حد ولا هقعد مع حد ولا هتنفس ولا هاكل ولا هشرب غير عندك في البيت تمام كده في اي حاجه تاني عايز تقولها 


نيفين وهي تفف بجوار السياره وتنظر اليها بقرف 


محسن وهو يشغل السياره يلا بقى يا نيفين مش هنقعد النهار كله واقفين بالطريقه دي


 نيفين وهي تركب في الخلف وتنظر اليها في المرايه ماشي يا ريم انت اللي بدات الحرب



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا




🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا





تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close