رواية جحيمي《 حب من البدايه》الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
11
ريم..تنظر في المرايه عليها وهي تبتسم من منظرها
ريم . وتضحك يا انا يا انتي يا جردل بويا شايفه نفسك علي ايه هو في البيت مافيش مرايه تشوفي نفسك وتقول بسرعه لي محسن
إيه رايك تروح نتفسح
نفين...بسرعه محسن مش فاضي
ريم... تتحاهل نفين تمسك يد محسن ونبي يا محسن انتي قولتي حت اجازه انهارده علي شاني ونبي ونبي
محسن ..يضحك علي طريقه كلامها خلاص اهدي حاضر
ريم...هاااااا هو دي محسن
نفين. محسن وقف انا مش هقدر اروح معاك انتي ناسي ان انهارده وعدني انن نتفسح مع بعض
ريم...تنزل راسها وتسكت
محسن...خلاص يا نفين مره تاتيه خليها دلوقتي مع ريم
ريم...بسرعه تبوس محسن في حده وتقول بفرحه احلي محسن ولا ايه وتنظر من شباك السياره بفرحه
نفين..تنظر اليهم هم الاتنين وتدوس بيدها علي كرسي السياره بغضب
محسن .ينظر اليها في مرايه السياره ويلاحظ غضبها
ويقول بسرعه حبين نروح فين
ريم... بسرعه الملاهي
نيفين ... ليه أطفال نحنا ولا ايه.
ريم...محسن انتي قولت اليوم ده ليه انا وانا عايزه اروح الملاهي والسينما وتتمشي شوره انا اتخنقت من العربيه والشغل ده عايز اتمشي معاك
نيفين...تدوس علي سنانها بشر لا ده كتير اوي
يذهب محسن مع الي ريم الملاهي
تجري ريم وهي تشد يد محسن وتدخل بيه بسرعه البرق على جميع الالعاب بتلعب وتفرح ومن كل وقت والاخر وتترمي في حضنه وتبوسك في خده وتجري على اللعبه الاخرى
نيفين وهي تدوس على اسنانها وشفايفها لا بقى الواحد ما قدرش يستحمل ايه شغل الاطفال ده كله وايه كل ما تنزل من اللعبه وتروح على اللعبه تيجي تترمي في حضنه لا لحد هنا وكفايه انا مش هقدر استحمل اكتر من كده وتتصل على صديقتها وتبعد عن محسن
تكلمها الو ازيك يا ولاء عامله ايه
ولاء ..اخيرا يا نيفين ما حدش سامع صوتك للمده ايه يا عم هو الدكتور محسن من دلوقتي هيبعدك عننا انت لسه ما اتجوزتوش امال لما تتجوزوا هتعملوا ايه فين هتنسونا خالص ولا ايه
نيفين... مش وقت الكلام ديت يا ولاء انا عايز اطلب منك خدمه بس ارجوك بسرعه مش عايزه تاخير
ولاء..بخوف مالك يا نيفين ايه في انت اول مره تكلمني بالطريقه دي
نيفين في واحده معايا جايه من البلد ومش لاقيه لها مكان وعايزاك تقعديها في السكن مع الطلبه بس ارجوك بسرعه عشان ينفع تقعد معايا في البيت وعايزه اقعدها في سكن الطلبه شوفي لي مكان بسرعه قبل السكن ما يكمله ومش هبقى مكان ليها
ولاء ....خلاص يا حبيبتي ما تقلقيش ده امر سهل خالص انا هدبر ليها مكان وهتصل فيك على طول
نيفين.. شكرا يا حبيبتي سلام دلوقتي دلوقتي عشان انا مشغوله ونتقابل بكره في النادي نتفق على كل حاجه سلام يا عمري
وترجع الى ريم ومحسن وهي تنظر اليها بحقد كبير
نيفين..ايه يا محسن مش كفايه كده يا حبيبي الواحد تعب النهار كله ان احنا مقضينا فسح زي الاطفال الصغيره كفايه بقى الواحد عايز يروح يرتاح له شويه ولا انت ناسي من اول الاسبوع دي الكليات والدراسه هتبدا والواحد يبقى مشغول
محسن يشاور لي ريم خلينا نمشي وناحي مره ثانيه يلا الوقت اتاخر الساعه داخله على اثنين يا ريم يلا بقى
ريم. وهي تتجري لي من كثر التعب وتبتسم وتقف بجواره وتضع يدها على ركبتها وتنزل راسها في الاسفل وهي تاخذ نفس
يا محسن اول مره في حياتي افرح والعب اللعبه دي كله وترفع راسها الى نيفين وهي تبتسم
جحيمي حب من البدايه 12
#الكاتبه_شروق_خالد
نيفين وهي تنظر يا ريم والى محسن وتريد ان تولع فيهم هم الاثنين على اللي عملو انهارده
ريم.. تنظر من شباك السياره وتضع راسها عاليه وتنام من كثر التعب واللعب طول اليوم
ينظر محسن اليها وهو يضحك هههه نامت من كتر التعب
نفين...يا حرام حدها في حضنك احسن ما تبرد ولا انت ايه رايك
محسن. ينظر اليها في المرايا اوف منك بجد يا نيفين وايه يعني لمه اخدها في حضتي مش اختي
نفين بقولا ايه متجننيش احسن ليك يا محسن وانتي عارف وتنظر من الشبك بغضب وتهز في رجليها
محسن .يضحك اهدي يا قلبي مش كده
نفين...لا ترد عليه
بعد مده يصل محسن الى الفيلا ويدخل من البوابه الرئيسيه ويوقف السياره بجوار باب الفيلا
تنزل نيفين من السياره
محسن اهدي يعني فين ايه حصل لده كله وانت عارفه ان هي لسه عيله صغيره واول مره تنزل مصر وحابه تتفسح ايه يعني لما رحت فسحتها ما جراش حاجه ده كله يا نيفين وانا قلت لك ان هي اختي مش اكثر ولا اقل
نيفين وتفضل بايه يا حبيبي ان هي كل ما تنزل من اللعبه وتروح للعبه ثاني تجري عليك وتبوسك ما فيش وحده
بتعمل كده مع اخوها والتصرفات دي بصراحه انا مش عجباني شوف لك حل فيها كده هتدمر علاقتنا ببعض
محسن.... يعني عايزاني اعمل ايه يعني ارجعها البلد يعني وحطم لها احلامها ان هي عايزه تخش الكليه تبقى دكتوره ولا اخسر ثقه عمي فيا واقول له بنتك تقعد معايا في مصر ولا اقول لابويا ايه اللي استقبلني على بنت اخوك
بقول لك ايه يا نيفين دي اختي واختك خط احمر مش هسمح ليك ولا غيرك ان حد يزعلها انت فاهمه وانت حبيبتي وعلى عيني وعلى راسي لكن تبعدي عن اختي واشيلك فوق راسي وجوه قلبي
نيفين ...طب يا محسن انت اللي اخترت مش انا سلام وتذهب الى السياره بتاعتها وتفتحها وتدخل بغير وتسوقها بسرعه جرونيه وتخرج من المكان
محسن وهو يذهب الى السياره ويفتحها وينظر الى ريم
ريم يلا يا بابا خلينا نركب فوق وصلنا يا بابا ريم
ريم نايمه ما بتحسش بحد ابدا
محسن ينزل لمستواها ويحملها ويقفل باب السياره برجله ويدخل بيها الفيلا وهي تتعلق في رقبته مش وتهمس ودنه وهي نائمه محسن انا بحبك يا محسن ما اقدرش اعيش من غيرك محسن ما تسيبنيش
محسن وهو يقف مصدوم من كلام ريم لي ويحس بقشعريره في جسمه
محسن..ريم انت صاحيه
ريم تضمه وهي نايمه
محسن يطلع بيها السلم وهفتح باب الغرفه ويضعها على السرير واغطيها
ويخرج من المكان ويدخل الغرفه بتاعته ويجلس على السرير بغضب ليه يعني يا نيفين عمرك ما حسيت بيا ومحستيش بالحب الكبير اللي في قلبي ليكي ليه دايما شكه فيا ان انا ممكن اعمل حاجه غلط يزعلك مني ليه كده يا نيفين ليه ويقوم ويمشي في الاوضه بغضب
وارمي جميع الاغراض اللي موجوده في الاوضه واذهب الى السرير ويترمي عليا وينظر الى السقف ويفكر في كلام ريم ليه
...........في الصعيد في بيت
ابو محسن بقول لك ايه انا في الصبح نازل مصر وهطمن على الولد عايزه تيجي معايا اهلا وسهلا مش عايزه تاجي براحتك بس علمك لو جيتي معايا وفتحت بقك باي كلمه وزعلت البنايه هيكون لي كلام تاتي انا مش فاهمها
ام محسن ..خلاص يا حاج قلت لك انا ما زعلناش من البيت خلاص كل واحد خد نصيبه وانا بحبها اكثر من بنيتي وانت ليه ما فهمنيش يا حاج
ابو محسن... وهو يضمها ايوه كده اعجلي وافرح ان والدك هياخذ بنت عمه من لحمه ومن بدل ما اجيب منها واحده مصريه ما نعرفوش اطلع من فصلها ولو حصل اي زعل بينا ممكن تاخذ العيال وتسيبه لكن دي بنتني لو حصل اي حاجه واخذت العيال هتبقى وسطينا والعيال هتبقى وصينا وقت بنحبه نشوفه ما فيش حد يقدر يحرمنا منها واذا كان هنا او في بيت ابوها كلها في الاخر بيوتيا لكن المصاويه هنجيبوها منين وقت ما نعوزوها والبنايه دي هي بتتعلم وهتبقى دكتوره هيبقى ليها شان في المستقبل مش هتبقى زينا كده افرح امانه يا شيخه وفرح اولادك ما تعاتبنيش عليها وعقلي الولد يخليه يسيب البنت المصريه دي
انا هروح زي ما وعدته انا رايح اخطبها له بس امانه يا شيخه تقعدي معاه وتعجلي
ام محسن وهي تطبطب على ظهره يسيبها علي انت يا حاج وكل حاجه تتحايل وزي ما كنت رافضه بنت جمالات انا اللي هخليه يوافق عليه ويحب هو ما يقدرش يستغنى عني انت بس سيب الحكايه دي عليا انا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق