رواية جوزت بنتي ل اخوها الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول
وفي الوقت ده انا قومت وقولت ليها
كوثر
اهدي شويه يا ملك فيه اي معلش يا استاذ معتز
معتز
انا اسف لحضرتك بعد اذنك وبعدها خرج
كوثر
من أمتي وانتي بتتكلمي كده حرام عليكي يا ملك انا مصدقت أنه جه الشركه دي
ملك
ليه يعني يبقي ابن مين علشان تقولي كده
كوثر
لا انسان ناجح في شغله يا ملك اوعي
بقي وبعدها نزلت ورا معتز
كويس ان لحقتك انا بعتزر ليك والله علي
اللي حصل
معتز
مافيش اعتزر خالص بس انا مش هقدر اشتغل
كوثر
بجد انا عمري ما نزلت ورا حد ارجوك متزعلش
وتعالي معايا وبعدها معتز اتعين عندي
في الشركه وكنت فرحانه اوي أنه اشتغل
معايا وفي يوم
كان قاعد هو و احمد اخو وأمه
احمد
خلاص الباشا بقي ماسك حسابات فى شركه
كبيره ومحدش قادر يكلمه مش كده
معتز
بطل طريقه كلامك دي فيه اي عقبالك ما تكون
انسان ناجح
![]() |
احمد
خلاص بقي أنا عايزك تعزمني في مكان
شيك من اول قبض انا والبنت اللي مرتبط
بيها معتز بص لسميره وقالها
معتز
لا القبض المره دي هجيب بيه التلاجه
لماما اللي كان نفسها فيها وفرحت سميره
وقالت
سميره
ربنا يخليك ليا يا حبيبي والله بس مش عايزه
حاجه شوف انت عايز اي
احمد
خلاص بقي ادفع عربون للتلاجه وبعدين
نخرج والشهر الجاي كمل باقي حق التلاجه لماما انا هقوم البس واتصل بيها اخليها تقابلنا
معتز
انا لازم اروح الشركه اخليها طيب اخر النهار
احمد
خلاص ماشي هنعدي عليك في الشركه انا وهي علشان برده اتشرف بيك قدامها واقولها اخويا شغال في الشركه دي وبعدها قام
سميره
معلش يا معتز انا عارفه والله يا حبيبي ان احنا جايين عليك بس فرح اخوك بلاش تزعله
معتز
اللي تؤمري بيه يحصل يا ست الكل ربنا يخليكي لينا ويديكي طوله العمر يا رب وبعدها جه
معتز الشركه ودخلت ليه ملك
ملك
هو انا ممكن ادخل بصراحه انا كنت حاسه ان انا سخيفه معاك قوي اول مره جيت فيها الشركه وجايه علشان اعتذرلك
معتز
ما فيش اعتذار يا انسه ملك ولا اي حاجه علشان خاطر مامتك انا نسيت الموضوع اصلا
ملك
هو انت مالك يا ابني شايف نفسك كده ليه ده انا ملك جايه تعتذرلك المفروض تبوس ايدك وش وظهر على كده وبعدها احمد رن عليه
معتز
معلش انا مضطر انزل عشان في ناس مستنياني تحت بعد اذنك وبعدها نزل وبصت ملك
علي المكتب لقت الفلوس وبعدها
اخدتها وفي الكافيه كان قاعد
احمد ومعتز وندي
ندي تعرف ان انا قدمت في الشركه اللي انت شغال فيها دي يا استاذ معتز كثير وماتقبلتش ولا مره
احمد
خلاص يا حبيبتي مش عايزك تزعلي نفسك معتز بقى هيشوفلك واسطه هناك وكده كده بيقول ان صاحبه الشركه بتحبه قوي
معتز
مش بالساهل كده يا جماعه هي اصلا بترتاحلي شغلي انما مش بتحبني وانا مش ابنها علشان تعمل معايا كده بصراحه انا بعتذر انا ورايا شغل كتير الصبح ولازم امشي دلوقتي
احمد
انت عايز تخلع ولا ايه انا معيش فلوس وبعدها
معتز جه يطلع الفلوس لقاه أنه نسيها وقربت
ملك منه
ملك
خير يا استاذ معتز في حاجه ضايعه منك
معتز
هو في ايه يا انسه ملك هو انتي ايه اللي جابك هنا
ملك
بصراحه لقيت الفلوس دي علي مكتبك
نزلت وراك لقيتك مشيت قولت لازم
اجبها ليك
معتز
مش عارفه اشكرك ازاي شكرا ليكي وبعدها
حاسب لاحمد ومشي
وعدا كام شهر وملك ومعتز كانو عالطول
مع بعض وفي يوم كوثر بعتت ليه وقالت
كوثر
اقعد يا معتز انا عايزه اتكلم معاك انا سمعت ان انت بتخرج مع ملك كثير الفتره دي
معتز
انا اسف والله يا استاذه بس هي اللي طلبت
مني كده
كوثر قامت وقفت وقربت منه وقالت
ملك بتحبك يا معتز وكلمتني في الحوار ده وانا عايزه اعرف شعورك من ناحيتها
معتز
انا مش عارفه اقول لحضرتك ايه بس انا كمان بحبها جدا بس طبعا العين ما تعلاش عن الحاجب
كوثر
هستناك انت ومامتك واخوك النهارده في الفيلا عندنا علشان تقدر تخطب ملك
معتز
هو انا اكيد بحلم واللي بيحصل ده مش معقوله انتي بتتكلمي بجد يا مدام كوثر انت عارفه ظروفي عامله ازاي
كوثر
انا كل اللي يهمني ان اللي يتجوز بنتي يكون انسان كويس
معتز
والله وانا هشيلها في عيوني انا همشي علشان ارتب نفسي وبعدها مشي ودخل المحامي
المحامي
ممكن افهم ايه الكلام اللي انا سمعته ده يعني انت عايزه تجوزيها لمعتز
كوثر
اظن كده الحكايه خلصت ملك شويه وهتاخد الفلوس كلها وهي حره في حياتها وهي بتحب معتز
المحامي
عشان ابنك يبقى يورث معاها مش كده
كوثر
ليه بس بتقول كده يا متر انا مجاش في دماغي خالص الحوار اللي انت بتقول عليه ده وبعدين
ملك اللي اختارت وانت تقدر تتاكد من كده
المحامي
انا مش هسكتك يا كوثر لو حسيت ان انتي ممكن تعملي حاجه في ملك انتي فاهمه
وبعدها خرج وهي قالت
كوثر
هعمل في ملاك ايه تاني ربنا يرحمها بقى يا متر
هههههههههههه وبعدها معتز اتجوز
ملك وانا كنت فرحانه جدا ان ابني بقي
قدام عنيا بس كنت بغير اوي لما كنت
بشوفه دايما بيحب سميره اكتر مني
وفي يوم كنا بنتعشي برا واللي كان بيمسح
لينا العربيه هشام طلقيي
هشام
كوثر ده ايه العز اللي ظهر عليكي فجاه ده
وانا علشان محدش ياخد باله ركبت العربيه
ومشيت بسرعه وبعد ما روحنا البيت
لقيت معتز مطلعش الاوضه
معتز
كنت عايزه اتكلم مع حضرتك شويه يا ماما مش انتي بتحبي مني برده اسم ماما ، وانا اقعد وقولت
كوثر
ايه طريقه الكلام اللي انت بتتكلم معايا بيها دي يا معتز في ايه ما تتكلم على طول
معتز
اصل انا خدت بالي من الراجل اللي كان بيمسح العربيه وهو ناداكي باسمك لان انتي اسمك المعروف منار مش كوثر يعني محدش يعرف كوثر ده الا مننا فينا كده
كوثر
بلاش تدخل نفسك في حوارات انت مش قدها يا معتز وملكش دعوه بحاجه واطلع انام جنب مراتك
معتز
والله انا حاسس ان وراكي حاجات كثيره انتي مخبياها بس انا مش عارف انتي مخبياها ليه
كوثر
معتز انا مش زي ما جوزتك ملك في ثانيه اقدر اخليك تطلقها تاني
معتز
ملك اتغيرت على فكره ودلوقتي بقت انسانه احسن بكثير بقت كل تفكيرها في مصلحتها يعني مش لعبه في ايديكي انك تقوليلها تطلقي فهتطلق
كوثر
هو انت ليه بتعمل معايا كده حياتي وانا حره فيها خليك في مراتك وعيالك اللي جايين
في السكه وبعدها طلع الاوضه
وعدا كام شهر وملك خلفت بنت
ملك
بجد البنت حلوه قوي يا ماما شوفتي اموره ازاي هنسميها ايه معتز
كوثر
هنسميها فريده انا مختاره الاسم من اول ما عرفت ان انتي حامل في بنت
ملك
مش اسم قديم شويه يا ماما ايه فريده ده انا كنت عايزه اسميها اسم على الموضه
كوثر
كلامي خلص خلاص يا ملك انا قولت فريده
وبعدها دخلت سوسن وقالت
سوسن
في واحد تحت عايز حضرتك يا مدام
كوثر
تمام ماشي انزلي وانا نازله وراكي وبعدها نزلت وكانت الصدمه لما شوفت هشام واقف وقال
هشام
بقالي شهر بحاول اجيب عنوانك
كوثر
انت ايه اللي جابك دلوقتي امشي اطلع بره مش هينفع حد يشوفك هنا ودخل المحامي
وقال
المحامي
اللعبه كانت لازم تخلص لحد كده يا مدام كوثر انا اللي خليته يجي لما عرفت ان ملك الله يرحمها راحت واللي فوق دي بنتك فريده
كوثر
انت مين اللي قالك الكلام ده الكلام ده مش حقيقي خالص
المحامي
الدكتوره اللي كانت كشفت عليهم هنا هي اللي قالتلي لان الانسيالات اللي كانوا لابسينها كان كل واحده لابسه انسيال باسمها انتي بدلتي الانسيالات كل ده علشان خاطر
الفلوس ازاي تعملي كده وازاي توافقي اصلا
ان معتز يتجوز فريده اللي هي اخته
ونزل معتز وقال
معتز
يعني اي يا حماتي الكلام اللي انتي بتقولي ده مراتي تبقي اختي ازاي
الحما
ايوه وكنت عارفه بكده بسبب صممت انك تتجوزها علشان انتقم من ابوك في اللي هو عمله فيا وقبل وفي الوقت ده خرجت سوسن وقالت
سوسن
كفايه كذب بقى لحد كده انتي ايه حرام عليكي
البنت اللي فوق دي بنتي
المحامي
اي الكلام ده انا مش فاهم حاجه وبدأت
سوسن تقول اللي حصل زمان
#فلاش باك
سوسن دخلت الاوضه عندي وقالت
سوسن
الحقيقه مدام كوثر فريده جسمها مثلج جدا ومش عارفه ايه اللي حصلها
كوثر
وبعدها الجديد على الاوضه ولقيت بنتي فعلا راحت
سوسن
شوفتي ربنا عمل ايه هتتصرفي ازاي دلوقتي
كوثر
بقولك ايه يا سوسن انا مستعده اديكي فلوس اللي انت عايزاها كلها انا عارفه ان انتي لسه والده وعندك بنت عمرهم وبتربيها هنا كمان في الفيلا
سوسن
انا مش فاهمه حاجه هو انتي عايزه ايه يعني
كوثر
انا هاخد بنتك ربي هو خليها قدام عينيك وهديكي كل الفلوس اللي انتي عايزاها بس انا مش هينفع اخسر الفلوس دي فكري في مستقبل عيالك
سوسن
يعني انتي هتكتبي كل حاجه كده باسم بنتي
كوثر
هكون باسم ملك بس اللي هتاخدها بنتك طبعا المهم عايزين نشوف هنعمل ايه في البنت دي انا مش عايزه المحامي يعرف اي حاجه
سوسن
خلاص انا هقول برده ان بنتي انا اللي راحت وخدي بنت ربيها طالما هتكون قدام عيني
وفعلا عملت كده وكبرت بنت سوسن
علي اساس انها ملك
#رجوع
معتز
حرام عليكي والله هان
عليكي بنتك انك تسيبيها كده لحد تاني
سوسن
الاحتياج والله يعمل اكتر من كده انا بجد غلطانه واسفه على اللي انا عملته وبعدها البوليس
دخل
المحامي
لازم تدفعي جزاء اللي انتي عملتيها يا كوثر
كوثر
لا مش انا لوحدي انت كمان يا متر هتدفع
ده ساعتني في ورق كتير ولازم انت كمان يتقبض عليك معايا وفعلا اتقبض علينا
وطلع معتز عن ملك
معتز
ناويه تعملي ايه بعد ما عرفتي ان كل حاجه غير ميقتش بتاعتك يا ملك
ملك
انا بحبك يا معتز ومستعده اعمل اي حاجه علشانك حتى لو هعيش من غير الفيلا ولا الحاجات دي كلها
معتز
بجد انا مش طايق اعيش هنا اي رايك
نعملها دار الايتام
ملك
معاك في اي حاجه وفعلا فتحوها دار
للأيتام وكانو بيخلوا بالهم منها وانا اتحبست
وكان لازم اتحاسب علي اللي عملته
تمت
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
Comments
Post a Comment