Main menu

Pages

رواية جوزت بنتي ل اخوها الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

رواية جوزت بنتي ل اخوها الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول 


 راحت الفيلا وكان الدكتور موجود وبعدها قال ليها 


الدكتور 

البقاء لله يا مدام البنت كانت ضعيفه جدا وراحت

ربنا يصبرك 


كوثر 

البقاء لله وحده يا دكتور ربنا يرحمها وبعدها 

دخلت وقالت للشغاله

خلصي هاتي المغسله عشان تغسلها وتخلص كل الاجراءات


الشغاله 

اللي تشوفيه حضرتك يحصل واخذت العزاء وبعدها المحامي جه ووقف جنبها وقال


المحامي 

البقاء لله يا مدام كوثر ربنا يصبرك على اللي حصل


كوثر 

ها يا متر انت خلصت الشغل كله اللي قولتك عليه ولا عملت اي 


المحامي 

بجد مستغربك اوي ازاي بنتك راحت وانتي قادره تمسكي نفسك كده 


كوثر 

القسي بينسي حاجات كتير اوي خلينا في شغلنا انا لازم اخد الصفقه دي 


المحامي 

اللي تشوفي صحيح ملك عامله اي دلوقتي 


كوثر 

في عيني يا متر والله ما تعرف انا حبيتها اكتر من بنتي ازاي 


المحامي 

وبجد ربنا هيعوضك خير انشاء الله انا ماشي وبعدها 

مشي وجت نرجس الخدامه وقالت 


نرجس 

هو انتي ازاي يا هانم قولتي ليه أن فريده اللي راحت وملك هي اللي راحت 


كوثر 

اخرسي خالص مش عايزه اسمع صوتك 

وعارفه لو حد عرف الكلام ده انا هعمل فيكي اي امشي غوري وبعدها دخل شريف وقال 


شريف 

حلو اوي الكلام ده عامله ليا عزا بنتك هنا وانتي ليكي ايه اصلا في الفيلا دي عشان


كوثر 

انت ازاي تدخل هنا امشي اتفضل اطلع بره


شريف

انا مش هسيب من اخويا يروح كده مع واحده انا ما اعرفش ولا اصلها ولا فاصلها 


كوثر 

خلصت كلامك امشي يلا بدل ما اجيب 

الامن يرموك برا وبعدها خرج وجت نرجس جنبها وكوثر قالت 

اسمعي يا نرجس انا لو كنت قلغت ان ملك هي اللي راحت انا كنت هتحرم العز اللي انا فيه ده

لازم فريده اللي تروح وملك تعيش والاتنين كانو 

عيالي في النهايه 


نرجس 

اللي تشوفي يا هانم وانا مش هجيب سيره لاي حد على اللي انا عرفته ده


كوثر 

والله كنت عارفه انك اصيله وهتعملي كده وانا هوعدك هزودلك المرتب وكمان عيالك هيدخلوا مدارس خاصه وفلوسهم كلهم عليا


نرجس فرحت وقالت ليها 

ربنا يخليكي يا هانم والله ما عارفه اشكرك 

ازاي علي اللي بتعمليه معايا ده


وفي بيت هشام كانت قاعده ناديه 

ودخل هشام 


هشام 

مش عارف المصايب دي بتتحدف عليا منين جالي واحد جديد النهارده في الشغل بمرتب اقلل ومشوني انا 


ناديه قامت وقفت وقالت 

اكيد من عين امك يا حبيبي هي في غيرها اللي مطلعه عينينا اللي كل ما تكلمني تقولي شوفي جوزك بيبقض اي 


هشام 

ارجوكي يا ناديه انا مش ناقص كلامك ده خالص قومي حطي ليا لقمه لما اكلها


ناديه

والله هشام ظهري كان واجعني النهارده وما قدرتش اقف خالص اعمل اكل بقولك ايه ما تخليك جدع وانزل هات لنا اكل من بره


هشام 

هو انت يا وليه ايه ما عندكيش دم بقولك سبت الشغل ومش عارفين هناكل منين بعد كده وانتي تقوليلي انزل هات اكل من بره


ناديه 

واللي يحلك الموضوع ده بقى تعمل ليه ايه بس ما تفتكرش اني بحله عشان خاطرك انت انا بحله ليك علشان ابني اللي جاي في بطني


هشام 

ولا ايه يا وليه فرحيني وقولي ليا انك حامل بس مش عايز معاملتك تتغير مع معتز يعني


ناديه

ده معتز ده حبيبي وزي ابني  بالظبط انا رايي نبيع البيت ده كله وناخد شقه واحده نعيش فيها انا وانت


هشام 

هو انتي عارفه تعيشي مع امي وانتو كل واحده في شقه لما عايزه  في شقه وهي في شقه واحده 


ناديه 

وايه اللي دخل امك في الحوار اصلا هي امك هتعيش معانا في شقه ازاي هي مش كاتبه ليك البيت ده بيع وشراء احنا هنودي امك دار مسنين 

وانت البيت نجيب شقه وبقيه الفلوس اعمل بها المشروع اللي نفسك فيه


هشام 

والله عندك حق هي كده كده اصلا قعدتها في البيت مبقاش ليها لازمه وبعدها دخلت حماتي 


الحما

 يا بنتي بحاول اشوف الرغيف في الثلاجه اكل بيه اي حاجه مش لاقي عيش خالص انتي شايله العيش فيها 


ناديه 

ما هي لو الهانم كانت صحيت بدري ونزلت جابت عيش كنتي لقيتي لقمه اكلتيها دلوقتي شوفي لك بقى لو ملناش فيها وكليها


الحما 

يرضيك يا ابني اللي مراتك بتقوله ليا ده يرضيك اللي بتعمله معايا


هشام 

بصراحه يا امي ما يرضينيش وعلشان كده انا ناوي اريحك من العذاب ده كله وفرحت 

حماتي وقالت 


الحما 

ناوي تطلقها مش كده ايوه كده يا حبيب امك ارجع زي الاول ثاني


هشام 

اطلق مين هو انا اقدر اعيش من غيرها

انا ناوي اوديكي دار مسنين هناك هتكوني  مرتاحه اكتر


الام 

هونت عليك يا ابني تعمل فيا كده اخس عليك 

وبعدها خرجت 


ناديه 

ايوه كده يا حبيبي ربنا يخليك ليا وما يحرمني 

منك وفي الوقت ده حماتي اخدت ابني معتز ومشيت 


معتز 

احنا رايحين فين يا تيته بجد انا تعبت من كتر 

المشي 


الجده 

حقك عليا يا حبيبي هانت اخو وهنقعد 


معتز 

طيب اكيد بابا هيزعق علشان مشينا من 

غير ما تقولوا وانا بخاف من طنط ناديه 


الجده 

متخافش احنا مش هنرجع لبابا تاني وهو مش هيزعقلك يا حبيبي وبعدها وقعت في الارض 

ومبقش والناس اتلموا وراحوا بيها المستشفي 


الدكتور 

البقاء لله يا جماعه جايه متاخره قوي

سميره اللي اخدتها 


سميره 

يا خبر ابيض يا دكتور ده احنا اصلا لقينا في الشارع والولد ده كان معاها ومنعرفش اي حاجه عنهم


الدكتور 

معلش يا خالو عليكم واكرموها وشوفوا الاجراءات وخلوا الولد ده معاكم لحد ما يظهر 

ليه أهل وبعدها عملوا كده وهشام 

نزل عند أمه مش لقاها طلع ل ناديه 


ناديه 

ايه يا هشام مالك امك برده مش عايزه تفتح ولا ايه طب نادي على ابنك خليه يفتحلك


هشام 

ما فيش فايده والله انا هجيب حد يكسر الباب ليكون جرلها حاجه


ناديه 

وانت لسه طالع تقول ليا ما يالله شوف هتعمل ايه وبعدها كسر الباب ومش لقاه أمه موجوده


هشام 

يبقى مشيت من البيت واخذ الولد معاها عشان توجع قلبي عليه


ناديه 

ولا تشغل بالك يا حبيبي ابنك اللي جاي هيعوضك عن كل حاجه 


هشام 

اوعي كده من وشي انا مش طايق اشوف حد قدامي وفي فليتي بعت ل ناديه 


كوثر 

هو في ايه بالظبط عماله اتصل بيكي مش راضيه تردي عليا ليه هتحايل عليكي عشان اشوفك


ناديه 

والله ابدا ما اقصدش بس الزفت اخذت ابنك ومشيت ما اعرفش راحت فين وكنت خايفه اجي اقولك الكلام ده تتعصبي قولت اصبر شويه لحد ما نشوف الولد راح فين ، وانا قومت وقفت 

وقولت 


كوثر 

ان شاء الله مش عارفه الولد راح فين تقبي وتغطسي والواد ده يظهر 


ناديه 

بقولك انا زهقت من الحوار ده بقى وبعدين هو شويه وهيكتشف ان انا مش حامل هتصرف ازاي


كوثر 

طلقي منه يا ناديه خلاص مبقتش محتاجه في حاجه 


ناديه 

تزعلي لو عرفتي ان انا مضيته على بيع البيت من وراه اخد بقى حاجه من ليا


كوثر 

بالعكس ده انا هديكي فلوس كمان على الحركه اللي انتي عملتيها دي انا مش عايزاه يكونله اي حاجه وبعدها مشيت والمتر دخل 


المحامي 

ملاحظ ان الست دي بتجيلك كثير هي تقربلك


كوثر 

خلينا في شغلنا يا متر هي عملتلي ايه في المواضيع اللي قولتلك عليها وعايزاها تخلص


المحامي 

كل حاجه خلصت وعندي لك كمان خبر حلو شريف اتجوز البنت اللي احنا خليناه هتشتغل عنده


كوثر 

اكتر حاجه بتعجبني فيك يا متر انك مش بتضيع وقت خالص كنت عايزه اطلب منك طلب كمان

في ولد قريبي تايهه كنت عايزه اعرف مكانه 

فين 


المحامي 

هتيجي اسم وصورته بس وما تشغليش بالك باي حاجه بس شكله ابن حد مهم اوي 


كوثر 

اه اه ابن حد مهم وبعتها اديت ليه كل حاجه 

عنه وشهر وكنت في الشركه ولقيت المحامي 

داخل 


المحامي 

ليكي عندي خبر حلو الولد اللي انتي كنتي بتدوري عليها عرفت هو قاعد عند مين بس من حقي اعرف بقي الواد ده يبقي مين ، وفي الوقت ده انا قومت فرحانه وقولت 


كوثر 

معقول يا متر طيب انا عايزاك تروح تجيبه من عندهم ابن حد قريبه وخلاص


المحامي 

مش بالسهل كده ان يجي يقعد معاكي في شروط للوصيه دي لان ما ينفعش حد تاني يجي ويشارك ملك في اي حاجه 


كوثر 

قصدك ايه بكلامك ده انا مش فاهمه حاجه


المحامي 

يعني انا عرفت ان ولد ده يبقى ابنك اسمه على اسم اخته الله يرحمها 


كوثر 

طب ارجوك انا عايزه اعرف اخبار اول باول مش عايزه اكتر من كده 


المحامي 

اللي تشوفي أنا تحت امرك فيه وبعدها 

عدا 15سنه وفي يوم كان داخل معتز البيت 

عند سميره وقالها 


معتز 

انت فين يا حبيبتي ليكي عندي خبر حلو قوي انا نجحت وخلاص اتخرجت


سميره 

الف الف مبروك يا حبيبي متعرفش فرحتني 

ازاي وخرج احمد ابن سميره 


احمد

ده ابنك اللي من صلبك يوم ما نجح ما عملتيش كده


معتز 

بعد اذنك يا ماما انا داخل جوه الاوضه

وبعدها دخل 


سميره 

انت قليل الذوق يا واد انت حرام عليك 

ينفع حد يقول كده 


احمد 

لما الاحظ انك دايما مفضله عليا لازم اقول كده

انا بحس ان هو ابنك وأنا لا


سميره

ياريتك زيه وبتسمع كلامي زي ما 

هو بيعمل كده بالظبط اوعي من وشي وعدا 

شهر وانا كنت في الشركه. ودخلت ملك 


ملك 

صباح الخير يا ست ماما لازم تجيبيني وراكي شغل كده مش قولتلك ان انا عايزه فلوس يا ريت تسيبي ليا فلوس


الام 

في حد يدخل كده برده عندي ميتنج ولا حاجه اتفضلي اقعدي وبعدين انتي مش لسه واخده فلوس اول امبارح انتي كل يوم فلوس


ملك 

عامل ايه اصحابي خارجين النهارده ولازم اكون معاهم وبعدها السكرتيره دخلت وقالت


السكرتيره 

انا اسفه يا فندم انا دخلت فجاه بس بره موجود واحد بيقول ان اسمه استاذ معتز وفي ميعاد النهارده للمقابله 


كوثر قامت بفرحه وقالت ليها

خليه يتفضل بسرعه انت سايباه بره ليه بعدها دخل معتز وقربت منه كوثر قوي وسلمت  عليه


معتز 

انا اسف على التاخير والله يا فندم بس مواصلات كانت زحمه جدا انا معتز اللي جاي اشتغل عند حضرتك في الحسابات


كوثر بفرحه 

اتفضل يا حبيبي تعالى ما تعرفش يا استاذ حسام  بيشكر فيك ازاي واول ما تكلمني عنك انك تتوظف في الشركه ما تاخرتش ثانيه


ملك 

معلش هو انت كنت بتلبس وانت مستعجل شويه اصل انا حاسه ان الشراب فرده وفرده


بص ليها معتز وقال 

لا واضح ان حضرتك محتاجه تلبسي نظاره فين اللي فرد وفرده وبعدها قامت وملك وقالت 


ملك 

هو انت عارف انت بتتكلم مع مين عشان تكلمني بالطريقه دي اتفضل امشي يطلع بره  معندناش وظائف 


كوثر 

اهدي يا ملك مبنفعش طريقتك اللي انتي بتتكلمي بيها دي 


ملك 

اقصدك اي يا مامي انتي عايزه يفضل هنا 


معتز 

انا اللي بقولك اهو لو دي اخر شركه انا مش هشتغل فيها وبعدها حصل 


كوثر 

ها يا متر انت خلصت الشغل كله اللي قولتك عليه ولا عملت اي 


المحامي 

بجد مستغربك اوي ازاي بنتك راحت وانتي قادره تمسكي نفسك كده 


كوثر 

القسي بينسي حاجات كتير اوي خلينا في شغلنا انا لازم 

اخد الصفقه دي 


المحامي 

اللي تشوفي صحيح ملك عامله اي دلوقتي 


كوثر 

في عيني يا متر والله ما تعرف انا حبيتها اكتر من بنتي 

ازاي 


المحامي 

وبجد ربنا هيعوضك خير انشاء الله انا ماشي وبعدها 

مشي وجت نرجس الخدامه وقالت 


نرجس 

هو انتي ازاي يا هانم قولتي ليه أن فريده اللي راحت 

وملك هي اللي راحت 


كوثر 

اخرسي خالص مش عايزه اسمع صوتك 

وعارفه لو حد عرف الكلام ده انا هعمل فيكي اي امشي 

غوري وبعدها دخل شريف وقال 


شريف 

حلو اوي الكلام ده 



الحلقه الاخيره من هنا.



بداية الروايه من هنا



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا



Comments