القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت الثالث عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


روايه تزوجت العمده البارت الثالث عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

فارس بزعيق……انتي ازاي تمدي ايدك عليا انتي متخلفة
شمس بصوت عالي….لا امد ايدي مادام اذيت اختي هأذيك
تدخلت غزل….خلاص ممكن كفاية
شمس….اتأذت مرة بسببك والمرة دي إنت الي اذيتها ومش هخليها تقعد ثانية وحدة هنا سامع يلا ي غزل
غزل….يلا فين
شمس…. هنمشي من هنا تعالي ثم أمسكت يديها ونزلو لأسفل
غزل….إنتي إسمك ايه
شمس بدموع…اسمي شمس
شمس….بابا فارس السبب ف الي حصل ل اختي
محمد…بتقولي ايه
شمس….زي ما بقول لحضرتك ثم حكت له ما حدث ل غزل من قبل
محمد بغضب….ومقولتليش ليه

 
 

شمس….قولت عدت علي خير وأكيد مش هتتكرر
محمد….أهي اتكررت تاني ثم نادي فارس فاااارس
فارس….نعم
محمد….إنت السبب ف الي حصل لبنتي
فارس….ايوة
محمد اقترب منه واعطاه لكمه….ي وسخ اديتك بنتي أمانة تقوم تعمل فيها كده
فارس نظر له بغيظ وعيون محمرة….مبحبهاش اصلا علشان احافظ علي امانتك
محمد…..ايه البجاحة الي فيك دي انا مش هخلي بنتي هنا بعد كده
فارس….يكون أحسن
غزل اقترب منه وقالت بدموع….هو إنت مش عاوزني مش مفروض انت جوزي وهما قالو اننا بنحب بعض
فارس….لا انا بحب وحدة غيرك
غزل….انت بتقول ايه
مهران بزعيق ….اطلع بررره ي فارس احسلك
غزل ….انتو اكيد مش عيلتي انا صح
محمد….احنا عيلتك ي بنتي
غزل…اثبتلي

 

 

محمد….طيب نروح بيتنا وهثبتلك
غزل….لا مش عيلتي ومش هروح ف حتة مع حد ثم جرت للخارج
شمس….غزل ثم جرت خلفها
مهران….الحراس مش هيخلوها تطلع انت ي زفت روح جيبها وهديها
فارس…طيب كانت ناقصة وجع دماغ
شمس بدموع…..مقدرتش الحقها جريت مني وركبت تاكسي
خرج فارس مسرعا إلي الخارج
عدي….طلعت ازاي
شمس….البوابة كانت مفتوحة
خرجت العائلة للخارج
مهران بصوت عالي….فين الحرااااااس
محمود وابراهيم ….احنا هنا يا بيه
مهران…..كنتو فين وسايبين باب الفيلا مفتوح
ابراهيم….كنا بنضف الجنينة ي بيه
مهران….عدي روح دور عليها مع فارس
عدي….حاضر ثم نظر الي شمس وقال التاكسي مشي من أنهي ناحية
شمس….مشي يمين

 

 

عدي….تمام صعد سيارته ورحل وقام بالاتصال ب فارس الو ي فارس
فارس….عرفت حاجة
عدي….لا شمس قالت انه مشي ناحية اليمين
فارس…انا مشيت من الناحية دي مسألتهاش شافت النمرة ولا لا
عدي….نسيت
فارس….طيب هعرف واقولك هنعمل ايه
عدي….تمام ثم اغلق
فارس قام بالاتصال بوالده
مهران….اي لحقتها
فارس…لا اسأل اختها شافت نمرة التاكسي ولا لا
مهران….شمس ي بتي شوفتي نمرة التاكسي
شمس….لا
مهران….بتقول لا
فارس….طيب سلام ثم اغلق هعمل ايه دلوقتي ياربي تعبت ناقصة وجع دماغ
عند غزل
غزل…نزلني هنا
السائق….اتفضلي
غزل بإخراج….انا مش معاي فلوس
السائق…خلاص خلي عنك يا بنتي
غزل….شكرا

 

 

السائق….حضرتك كنتي بتهربي من حد
غزل….لا دول مفروض عيلتي بس انا عملت حادثة ومش فاكرة ومش متأكدة اذا عيلتي فعلا ولا لا
السائق ادار التاكس وقال ف سره ….(دي طالعة من بيت العمدة وأكيد مش خاطفها يعني انا هرجعها احسن )
غزل….انا هنزل هنا
السائق بكذب….انا اعرف بيت كويس لو عايزة ممكن تعيشي فيه
غزل….تمام شكرا
بعد وقت
غزل….لحظة دا نفس المكان صح انت تبعهم جبتني هناااا ليه
السائق….ي عمدة عمدة
محمود….نعم عايز ايه
السائق…ف امانة معايا عايز اسلمهاله
محمود….طيب استني عندك ثم دخل الفيلا
محمود…ف واحد عايز حضرتك بره
مهران….قوله مش هينفع
محمود….تمام ثم خرج للسائق مش هينفع دلوقتي
السائق…..محتاجه ضروري ثم قاطعهم دخول فارس
فارس….ف ايه
السائق….حضرتك إبن العمدة صح
فارس….ايوة عايز ايه
السائق…ف وحدة طلعت من هنا وركبت ف التاكس بتاعي وانا جبتها
ذهب فارس مسرعا الي التاكس….وجد الباب مغلق افتح الباب تعالي

 

 

السائق …..حاضر فتح الباب ونزلت غزل حاولت الفرار لكن امسكها فارس من خصرها
فارس….رايحة فين
غزل….ابعد عني انتو كدابين انتو مش عيلتي كان مفروض مصدقش حد فيكم
فارس….شكرا إنك جبتها
السائق…. العفو ثم رحل
فارس….تعالي معايا
غزل….لا ابعد عني ثم ذهبت إلي محمود واختبأت خلفه ممكن تساعدني
فارس بغيظ….غزل تعالي هنا
محمود…غزل ف ايه مالك
غزل….دول مش عيلتي
محمود….مش عيلتك ازاي
غزل…يعني دا مش جوزي ولا هما عيلتي
محمود….فيكي ايه
غزل….نسيت كل حاجة ومش فاكرة حد منهم
محمود….ولا انا
غزل…انت تقرب ليا حاجة
محمود بحزن…كنت ثم نظر الي فارس بغيظ وقال….اكيد إنت السبب
فارس وهو يسحب غزل….وانت مالك
غزل….ابعد عني سيبني

 

 

فارس….بطلي جنان
غزل بانهيار…..ابعد عني إنت مش جوزي ودا واضح انك بتكرهني وباين من كلامك وكله بيقول انك انت السبب ف الي حصلي ثم اغمي عليها
فارس بقلق…غزل غزل فوقي ثم حملها وادخلها للداخل
محمد بخضه….بنتي جرالها ايه
وضعها فارس علي الأريكة….مفيش انفعلت شوية واغمي عليها حاولو تفوقوها
محمد….ابعد عن بنتي واياك تلمسها تفوق هي بس وانا هثبتلها انها بنتي وهاخدها وامشي
فارس وهو يصعدإلي الغرفة….تمام

افاقت شمس غزل
محمد….الف سلامة عليكي يابنتي
شمس….انتي كويسة
غزل…هكون كويسة لما امشي من هنا
محمد….تمشي تروحي فين
غزل….ف اي داهية
مهران….يابتي احنا عيلتك
غزل….واي الي يخليني اصدقك انا همشي
فارس….استني عندك
تجاهلته غزل واكملت طريقها إلي الباب
فارس بزعيق…..غززززل بقول اقفي احسلك
غزل لفت ونظرت له….عايز ايه
فارس….رايحة فين
غزل….همشي

 

 

فارس بتمثيل….تمشي فين ي حبيبتي دا بيتك
غزل…لا مش بيتي مفيش اثبات انكم عيلتي
فارس اقترب منها وامسك كتفيها احس بارتجافها….مالك ماتخفيش هثبتلك عنيات روحي هاتي شنطتها والفون بتاعها
عنيات….حاضر ي بيه
فارس…. وبابا هات قسيمة الجواز
مهران…طيب
امسك فارس يديها واجلسها علي الكرسي….متقلقيش احنا عيلتك أكيد مش هنمثل عليكي
غزل….بجد
فارس…اه
غزل….بس انت قولت مش بتحبني وبتحب وحدة غيري
فارس بكذب…..كنت متعصب وقولت يمكن تفتكري حاجة بس طلع الضغط عليكي غلط
غزل…انت بتتكلم بجد
فارس….طبعا
غزل….طب بيتهموك ليه إنك انت وقعتني
مهران…قسيمة الجواز اهي
عنيات….وشنطة حضرتك اهي فيها بطاقتك والتلفون بتاعك
غزل…تمام بعتذر لو غلطت ف حد فيكم

 

 

مهران….ولا يهمك ي بتي
شمس….. اتأكدي كده
غزل….اممم بس معرفش باسورد الفون اي
شمس….انا اعرفه
محمد….طيب يلا ي حبيبتي
غزل…يلا فين
محمد….علي بيتنا
غزل….ليه
محمد….علشان ترتاحي وشمس تهتم بيكي
مهران….واحنا هنا نقدر نهتم بيها
محمد….معلش بس بنتي خلاص هتعيش معايا من بعد كده
مهران….مرات ولدي مش هتطلع من البيت سامع ي محمد
محمد…..مش شايف ابنك عمل ايه ف بنتي
مهران….هيتعاقب أنا مش هسيبه وكمان هو مش هيقعد هنا
محمد…لا بنتي هتيجي معايا
مهران….الكلام خلص مرات ولدي مش هتمشي من اهنه علشان سمعتها وقولت فارس هيتعاقب ومش هيقعد ف البيت
غزل….ليه

 

 

مهران….مفيش طلعيها ي عنيات فوق وانتي ي شمس تيجي كل يوم تطمني عليها ولو عاوزة تباتي معاها براحتك
شمس….هبات ثم نظرت إلي محمد وقالت ممكن
محمد….تمام خلي بالك منها ثم نظر الي مهران وقال لو بنتي حصلها حاجة تاني مش هرحم ابنك ثم رحل
مهران…..لميت هدومك
فارس….ايوة
مهران….يلا بره
غزل….خلاص سيبه عادي
مهران….لا ي بتي هنا الي يغلط يتعاقب
عفاف….هو اول مرة يغلط تعاقب ابنك علشان دي
مهران….ايوة غلط ولازم يتحاسب
عفاف….من ساعة ما ابني اتجوزك وانتي جايباله المشاكل
مهران….عفاف مسمعش حسك(صوتك) ولدك غلط يبقي يتحاسب
غزل….خلاص انا مسامحه
مهران بصوت عالي…..عنيات خدي غزل طلعيها علشان ترتاح واهتمي بدواها
عنيات….حاضر يلا ي هانم

 

 

غزل…انا سامحته خليه متمشهوش
مهران….ماليش دعوة بيكي يلا اطلعي مع عنيات
غزل….طيب ثم صعدت
مهران نظر إلي فارس وقال يلا بره
فارس بغيظ….تمام يابوي ثم صعد
غزل بفرحة….سمحلك إنك تقعد
فارس بأستغراب من فرحتها…..لا جيت اخد هدومي
غزل بدموع….انا اسفة كله بسببي
فارس….عادي ثم نزل
مهران….هتبات فين
فارس…ف الشركة
مهران….الشركة مش هتعتبها
فارس…يعني ايه
مهران….زي ما سمعت هخلي الحراس يمنعوك من دخولها
فارس….تمام يابوي تمام
مهران….هات مفتاح العربية
فارس….كمان
مهران….ايوة هات
فارس وهو يعطيه المفتاح….تمام اتفضل

 

 

مهران….خلي الي عتحبها تنفعك وبكره جاي الشركة ولو عرفت إنها لسه عتشتغل فيها هطردها وامشيها من البلد بالعافية سامع
فارس بعصبية…..كل دا ليه يعني
مهران…اذيت مرتك ي و*س*خ علشان وحدة ماشي معاها
فارس….مكنش قصدي
مهران….كداب يلا غور من وشي
فارس….تماااام ثم خرج من الفيلا وقابل محمود ف وجهه
محمود….اي ي فارس بيه سايب البيت وماشي ولا ايه
فارس…..اخفي صوتك علشان مطلعش غضبي فيك
محمود….اممم علي العموم حلو والله إننا هنرتاح منك وأكيد غزل كمان هترتاح
فارس…..لو عرفت إنك قربت منها مش هرحمك
محمود….اهدي ي فارس ف ايه انا بس هحاول اخلي الذاكرة ترجعلها اصل ذكريتها الحلوة معايا
فارس….مش هرد علي حي*وان زيك بس الاخبار بتجيلي لو قربت منها مش هرحمك اهو حذرتك
محمود…..بالسلامة
خرج فارس من الفيلا ركب تاكسي وذهب إلي شقته التي لم يعلم بها احد غير عدي
فارس….الو ي عدي

 

 

عدي…اي ي فارس اخبار غزل ايه
فارس…اهي كويسة
عدي…فينك إنت
فارس…رايح الشقة
عدي….هتعمل ايه هناك
فارس….ابويا طردني ومنعني أدخل الشركة
عدي….بتتكلم بجد
فارس….ايوة
عدي…ما تيجي تبات عندي
فارس….لا هروح الشقة وخلاص
عدي….تمام
فارس….صحيح ايه الي اتزفت قولته ف المستشفى ده
عدي…قولت ايه

 

 

فارس….ان انا وهي بنحب بعض
عدي….وفيها ايه
فارس…ليه تخليها تفكر اننا زي اي زوجين عاديين
عدي….لانه مفروض يكون كده
فارس….بت حرباية هي الي بدأت ف المشاكل مش بعيد تكون بتمثل إنها نسيت
عدي….إنت بتقول ايه
فارس….ليكون فعلا بتمثل
عدي…ياعم خلاص كان هيبان عليها اكيد
فارس….تمام سلام
عدي….سلام
فارس….والله ي غزل لو طلعتي بتمثلي ما هخلي فيكي حته سليمة

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close