القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت الثاني عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه تزوجت العمده البارت الثاني عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


جاء فارس الي المشفي
مهران… تعبت نفسك وجيت لييه
فارس….يابوي
مهران اقترب منه وضربه بالقلم….مسمعش صوتك لحد ما البت تقوم بالسلامة
فارس….لتاني مرة بتضربني بسببها
مهران…واكسر رقبتك كمان
عدي…خلاص يعمي مينفعش كده احنا ف مسشتفي
مهران..مش شايف بجاحته ثم قاطعهم خروج الدكتور
عدي…خير ي دكتور طمنا


دكتور…لحد الآن تمام نقلناها أوضة عادية و لسه هنستني لما تفوق ونطمن علشان هي وقعت قبل كده تقريبا علي راسها فا ممكن دا يسبب ضرر
مهران…زي ايه ي دكتور
دكتور…يعني ممكن تفقد بصرها لقدر الله او تفقد الذاكرة جزئي او كلي إن شاء الله خير
مهران…يارب

 

 

دكتور…هي وقعت ازاي
مهران….اتكعبلت ي دكتور
دكتور…اممم طيب عن إذنكم
عدي….اتفضل
عنيات….متخفش يابيه إن شاء الله تقوم بالسلامة
مهران….يارب ي عنيات
عدي….هي كمان وقعت علي راسها قبل كده
مهران….طبعا بسبب البيه برضو
عدي….إن شاء الله تعدي علي خير
بعد مرور ساعة دلفت الممرضة إلي الغرفة التي توجد بها غزل ثم خرجت
الممرضة…المريضة فاقت هروح أنادي الدكتور
عدي…تمام
مهران…انا هدخلها وأنت خليك هنا أكيد مش هتكون طايقة تشوف وشك ثم دخلو
غزل بأستغراب….انتو مين
عدي….إزيك ي غزل

 

 

غزل….إنت مين هو انا اسمي غزل
عدي….ايوة انتي اسمك غزل وانا عدي ثم فجأة دلف الدكتور وخلفه فارس
الدكتور….ها عرفتكم
عدي…لا شكلها فقدت الذاكرة
الدكتور….اسمها ايه
عدي….غزل
الدكتور….طيب بصي ي غزل انتي فاكرة اي حاجة قولي الي فكراه
غزل….مش عارفة ثم وضعت يديها علي رأسها وصرخت ااااه حاسه إن راسي فاضية مش عارفة افتكر حاجة
الدكتور اقترب منها وانزل يديها وقال….لا كده غلط عليكي مينفعش ف علاج ومتحاوليش تفتكري انتي بالتدريج ومع العلاج هتفتكري كل حاجة وجوزك هيهتم بيكي اكيد
غزل…انا متجوزة
الدكتور…اعتقد
مهران…ايوة متجوزة
غزل…مين
الدكتور وهو يشير إلي عدي….دا
غزل….بجد انت جوزي واو انا جوزي قمر كده
عدي….لا

 

 

غزل….لا ايه انتو بتضحكو عليا ولا ايه
فارس بغيظ….مش هو الي جوزك انا جوزك
الدكتور…آسف فكرته جوزها
فارس…شكرا تعبناك
الدكتور…العفو مفيش تعب ثم خرج
غزل بزعل طفولي وهي تشير الي عدي….انا عايزة دا يكون جوزي
فارس….انا جوزك وخلاص بطلي دلع
غزل ببكاء…بيزعق فيا أكيد مش متجوزين عن حب
مهران…ملكش دعوة بيها واطلع بره يلا
غزل….هههه ايوة كده
مهران….انا ابوه لو عملك حاجة قوليلي وانا هربيه
غزل….حاضر ممكن ي عمو تسيب دا
عدي….هههه عجبتك ولا ايه
غزل بأبتسامة….اوووي
عدي….شكرا

 

 

فارس….احترمي نفسك قولنا انا جوزك
غزل….إنت كمان قمر علي فكرة
عدي….والله احلي وحدة تفقد الذاكرة
غزل…هههه هو انت تقربلي ايه
عدي…زي اخوكي كده
غزل…اشطا هو انا ماليش اخوات ولا عيله
مهران….هيجولك بكره
غزل….تمام ثم نظرت إلي عنيات وقالت إنتي مين
عنيات….انا عنيات ي ست هانم
غزل….إزيك يا عنيات
عنيات…الحمد لله ألف سلامة عليكي ي هانم
غزل….الله يسلمك ثم نظرت الي فارس وقالت إنت ي جوزي مالك واقف بعيد كده ليه
فارس…مفيش
غزل…طيب قرب

 

 

اقترب فارس وجلس على الكرسي الموجود بجانبها
غزل وهي تمسك يده….اسمك ايه
فارس…اسمي فارس
غزل….اسمك حلو قولي بقي اتجوزنا ازاي كان جواز عن حب ولا اي كلام
عدي…طبعا
غزل…بجد ثم نظرت إلي فارس وقالت يعني انا كنت بحبك
عدي….كنتو بتموتو ف بعض دا الناس كانت بتحسدكم
غزل….بجد
فارس وهو يسحب يده منها…يلا علشان تنامي وترتاحي كفاية كده
غزل….اي ده هو انا مش هخرج
فارس….لا
غزل….ليه
فارس….نامي وارتاحي علشان ابوكي واختك هيجولك بكره
غزل….انا عندي اخت
فارس….اممم يلا نامي
غزل…طيب

 

 

عدي…يلا يعمي علشان ترتاح انت كمان
مهران….هتعوزي حاجة ي بتي
غزل…لا شكرا
مهران….خليكي معاها ي عنيات
عنيات….عنيا ي بيه
مهران….سلام ثم رحل هو وعدي
بعد نصف ساعة
فارس…انا ماشي خلي بالك منها ي عنيات
غزل…رايح فين وسايبني
فارس….رايح الشغل
غزل…يعني هتسيبني وانا كده خليك معايا
فارس….معلش ضروري اروح

 

 

غزل…بص الساعة كام شغل ايه دلوقتي
فارس…هو تحقيق ولا ايه انا ماشي سلام
غزل…هو ماله بيكلمني كده ليه
عنيات…متزعليش ي هانم يمكن عنده شغل كتير
غزل…ماشي هنام انا
عنيات…تصبحي علي خير
غزل…وانتي من أهل الخير
خرج فارس من المشفي ثم اتجه إلي الشركة لينام بها
في الفيلا
مهران…خليك يولدي بات هنا
عدي…لا ملوش لزوم
مهران…لا بات الوقت اتأخر خلاص
عفاف….كنت فين ياحج
مهران…كنت ف المستشفى
عفاف….وه ليه ياحج

 

 

مهران….ولدك الغبي ضرب غزل
عفاف….يا مري ضربها ليه
مهران….معرفش ضربها وسابها ومشي لولا عدي جه مكناش عرفنا
عفاف…يلهوي طب وهي كيفها دلوقت
مهران….نسيت كل حاجة
عفاف….يلهوي طب هتفضل ناسية اكده
عدي….لا الدكتور كتبلها علي علاج وهتمشي عليه وهتفتكر إن شاء الله
عفاف….يارب يلا اطلع ياحج ارتاح اكيد تعبت
مهران….طيب البيت بيتك ي عدي
عدي…تسلم ياعمي و ذهب الي غرفة الضيوف ثم فجأة رن هاتفه
عدي….اهلا

 

 

حازم…ازيك ي عدي
عدي…تمام ف حاجة
حازم….مجاليش رد يعني
عدي…مش هينفع يقابلك حاليا
حازم….ليه يعني
عدي….مراته تعبت وف المستشفي
حازم…لا ألف سلامة عليها
عدي…الله يسلمك بالسلامة بقي
حازم….سلام ثم اغلق الهاتف اذا كان كده لا لازم نروح ونقوم بالواجب

في صباح اليوم التالي ذهب حازم إلي المشفي
عنيات….مين حضرتك
حازم….انا صاحب فارس وجيت علشان اسأل علي المدام
عنيات…بس ي باشا هو مش اهنه
حازم….تمام هسلم علي المدام واستناه جوه
عنيات….طيب اسم حضرتك ايه
حازم…اسمي حازم
عنيات….طيب اتفضل بعد دخوله أمسكت هاتفها وقامت بالإتصال ب فارس
فارس بنوم…في ايه ي عنيات حصل حاجة ولا ايه
عنيات….ف واحد صحبك جه اهنه
فارس وهو يقوم….صاحبي مين
عنيات…اسمه حازم يابيه

 

 

فارس اتنفض….نعم هو فين دلوقتي طلعيه بره وخليكي مع غزل انا دقايق وجاي
عنيات…حاضر يابيه
دخل حازم وجلس علي الكنبة
حازم وهو يعطي ورد لغزل….ألف سلامة عليكي
غزل….شكرا الله يسلمك بس مين حضرتك
حازم….انا حازم
غزل….تقربلي ايه
حازم….لا انا أقرب ل جوزك أكون صاحبه
غزل…اه بس هو مش هنا ثم قاطعهم دخول عنيات
عنيات….فارس بيه بيقول لحضرتك استناه بره معلش
حازم…ليه
عنيات…معلش اصله راجل صعيدي وبيغير علي حريم بيته
غزل…..عيب ي عنيات خلاص خليه يستني هنا
عنيات…دي أوامر فارس بيه ولازم تتنفذ
غزل….مش هو هيجي
عنيات…ايوة
غزل…طيب خلاص
عنيات….طيب ي هانم ثم جلست
في الفيلا
مهران….السلام عليكم ازيك ي محمد
محمد….وعليكم السلام انت عامل ايه
مهران….الحمد لله بخير
محمد…غزل عاملة ايه

 

 

مهران…كويسة بس هي ف المستشفي دلوقت
محمد بخضه….بنتي في مستشفى ليه حصلها ايه طمني
مهران….و ووقعت وساحت دم
محمد….مستشفي ايه
مهران….*******
محمد….تمام ثم اغلق الهاتف ونادي شمس
شمس…نعم ي بابا
محمد….البسي اي حاجة بسرعة هنروح عند غزل
شمس….ليه مالها
محمد….ابو فارس اتصل وقال ان غزل في المستشفى
شمس بخضه….ليه حصلها ايه
محمد….بيقول وقعت ونزفت البسي بسرعة اخلصي
شمس…حاضر ثم ذهبت إلي غرفتها لتلبس ملابسها
بعد نصف ساعة وصل فارس إلي المشفي كاد أن يفتح الباب لكن اوقفته ضحكة غزل
فارس وهو يفتح الباب بقوة…..ايه القعدة حلوة ولا ايه
حازم…اهلا ي فارس انا كنت بقولها نكتة بس مش اكتر
فارس….عنيااااات انا قولتلك ايه
عنيات…والله قولت الي حضرتك قولتلي عليه بس ست غزل
فارس بزعيق….مالهااا
عنيات….قالت عيب وكده وانه صحبك ومينفعش

 

 

فارس…..بس اناااا قولت زفت حاجة يبقي تتنفذ ومالكيش دعوة بيها ولا بكلامها
عنيات….حاضر ي بيه
فارس….وأنت استني بره وهجيلك
حازم بغيظ….طيب ي فارس انا ماشي خالص نتقابل ف الشغل ثم خرج
غزل….هو ف ايه بتكلمه ليه كده مش دا صحبك
فارس….ملكيش دعوة انتي مالك اكلمه زي مانا عاوز ثم قاطعه رنين هاتفه الووو
جنات…الو ي فارس فينك
فارس….ليييه
جنات….انا هرجع القاهرة
فارس وهو يخرج من الغرفة….هترجعي ليييه ومقررة من غير ما تقوليلي كمان
جنات….بباك طلب مني كده
فارس….ابويا طلب منك ترجعي القاهرة
جنات….ايوة
فارس….بس مش انا الي قولت روحي الشركة واشتغلي عادي
جنات….هتيجي امتي
فارس….معرفش انا ف المستشفي
جنات….بتعمل ايه انت كويس
فارس…انا تمام
جنات….امال مين الي ف المستشفي
فارس….غزل
جنات….مالها
فارس….اتعصبت وخبطها ف الحيطة ف فقدت الذاكرة
جنات….بجد
فارس….ايوة

 

 

جنات….ألف سلامة عليها طب هي فاكرة حاجة ولا مفيش خالص
فارس….لا مفيش اي حاجة فكراها
جنات….طيب هقفل انا سلام ثم أغلقت
بعد ان اغلق مع جنات قام فارس بالإتصال بوالده
فارس….الو
مهران….اي ي فارس يولدي شوية وهنجي
فارس….لا متجوش انا هاخدلها اذن خروج ونرجع البيت
مهران….متاكد
فارس…ايوة
مهران….طيب
فارس….سلام ثم اغلق ورجع إلي الغرفة….يلا علشان هنرجع البيت
غزل….طيب
فارس….ساعديها ي عنيات تغير هدومها
عنيات….حاضر
فارس….خلصو ونادو عليا ثم خرج
غزل….هو بجد احنا بنحب بعض
عنيات…طبعا ي هانم
غزل….امال انا ليه حاسه بقساوته عليا
عنيات…يمكن تعبان وضغط شغل ي هانم
غزل….هو اي الي حصل خلاني انسي كل حاجة
عنيات….وقعتي ويلا ي هانم علشان منتأخرش علي فارس بيه
غزل….حاضر يلا ثم خرجو
فارس…..خلصتو
غزل…اممم
فارس….طيب يلا
غزل….عنيات
عنيات….نعم يهانم
غزل بصوت واطي….معلش تعالي اسند عليكي علشان حاسه اني دايخة
عنيات…اسندي ي هانم
غزل….شكرا
فارس…اركبو ثم ادار السيارة وف طريقهم إلي الفيلا

 

 

في بيت مهران
مهران…الو ي محمد غزل طلعت وفارس هيجيبها علي اهنه
محمد….طيب هجيلك البيت
مهران…طيب سلام ثم اغلق عفاف صحي عدي
عفاف…حاضر ثم ذهبت إلي غرفة الضيوف عدي يواد ي عدي
عدي بنوم…نعم ف ايه
عفاف….قوم كلم عمك عاوزك
عدي….حاضر ثم قام وذهب الي المرحاض وخرج الي عمه كنت عاوزني
مهران…ايوة فارس هيجيب غزل
عدي….كان يسيبها هناك الممرضين هيهتمو بيها
مهران….والله يابني مانا عارف وبعدين هو معدش هيبات اهنه
عدي….ليه يعمي
مهران….مشفتش الي عمله فيها دي أمانة عندنا
عدي….يمكن هي عصبيته احنا منعرفش الي حصل
مهران….انا عارف
عدي…،خلاص ي عمي سماح
مهران….قولت لع
فارس….انا جاي اخد هدومي اصلا
مهران…يكون احسن تعالي ي بتي اتفضلي
غزل…شكرا
فارس…انا طالع اخد هدومي
غزل….ليه هو ف ايه انا مش فاهمة حاجة
فارس….مش لازم تفهمي
مهران…اطلع بالسلامة
فارس….تمام ثم صعد
غزل…عنيات طلعيني مكان ما هو رايح
عنيات….اتفضلي ي هانم
مهران….تعالي اقعدي متتعبيش نفسك
غزل…هطلع اشوفه
عدي…عنيات طلعيها
عنيات….حاضر ثم صعدو
في غرفة فارس
غزل….رايح فين

 

 

فارس….ملكيش دعوة
اقتربت منه غزل وامسكت يده….ازاي مش انا مراتك
نظر لها فارس ولم يرد…..طب هي المشكلة الي حصلت بينك وبين بباك بسببي
فارس…طبعا
غزل بدموع….بجد
فارس…اوعي خليني اطلع باقي الهدوم
غزل…هتروح فين
فارس بزعيق…قولت ملكيش دعوة اروح مكان مانا عاوز
غزل بخوف…طيب خلاص ثم نادت عنيات حتي تنزلها
في غرفة الضيوف
مهران…اتفضلو
شمس بخوف….غزل فين
غزل من خلفهم ….انا اهو انتي مين
شمس….يعني ايه انا مين انا اختك ي غزل مالك
غزل…بجد
شمس وهي تنظر إلي عدي ومهران….اي الي حصل
مهران…وقعت وفقدت الذاكرة
شمس….وقعت تاني ازااااي ها اكيد بسبب ابنك انتهت كلامها ثم خرجت وصعدت الي غرفة فارس
شمس….الي حصل ل اختي كان بسببك صح

 

 

فارس…انا مش فاضيلك
شمس بصوت عالي….. انت السبب ولا لا رد
فارس….وطي صوتك يابت وقولت مش فاضيلك ايه مسمعتيش
غزل بتعب….خلاص محصلش حاجة
اقتربت شمس من فارس وضربته علي وجهه…حذرتك إنك تأذي اختي اخد كلامي بهزار وإني طفلة
يتبع

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close