expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

روايه تزوجت العمده البارت الرابع عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه تزوجت العمده البارت الرابع عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

ف صباح اليوم التالي ذهب عدي إلي شقة فارس
فارس…عايزك تروح تقعد ف البيت ٢٤ ساعة
عدي….ليه يعني انت شاكك فعلا لتكون غزل بتمثل
فارس….ومشكش ليه خبيثة وتعملها
عدي….بس ي فارس كان واضح عليها علي فكرة
فارس….اممم مش مهم المهم إنك هتروح هناك وتراقب تصرفاتها من غير ما تاخد بالها
عدي….ايوة عاوز توصل ل ايه
فارس….كتير أولهم إني لازم اروح الفيلا من ورا ابوي
عدي….ليه

 

فارس….علشان اتقرب منها بس دا لو فعلا فاقدة الذاكرة
عدي….ازاي يعني تتقرب منها
فارس….هصاحبها وهكمل ف الي إنت بدأتو
عدي….والله
فارس…..اه مش قولت إننا زي اي اتنين متزوجين عادي أنا هكمل وهنبقي زي اي زوجين فعلا
عدي…..انا مش فاهم دماغك إنت عاز تعمل ايه بالظبط
فارس….كل خير
عدي….بقي يتخاف منك ومن دماغك
فارس….متخفش مش هيحصل حاجة
عدي….والله اتمني يعني ثم وقف
فارس….وقفت ليه
عدي….همشي
فارس….رايح فين
عدي….أبوك اتصل بيا وقال اروح امسك الشركة مكانك ووصي علي جنات جامد
فارس….ليه قالك ايه
عدي….مش هقول
فارس بعصبية…..عدددي قول قالك ايه عن جنات
عدي….هو مقلش لأنه هو الي هيجي الشركة ويعمل مش انا
فارس…اكيد هيمشيها
عدي…والله ياريت
فارس…..نعم
عدي….اي انا اصلا مبحبهاش البت دي باردة سلام ياعم أنا ماشي ثم خرج

 

فارس….اووووف كله بسببك ي غزل مااااااشي
ذهب عدي إلي الشركة وذهب إلي مكتب مهران
مهران….اتأخرت ليييه
عدي بكذب….صحيت متأخر معلش
مهران….بطل تكدب ي عدي ها
عدي بكسوف….طيب
مهران…ناديلي الي فارس ماشي معاها
خرج عدي لينادي جنات….جنات
جنات….نعم ي عدي فارس جه
عدي….لا ابوه عاوزك
جنات…عاوزني فين هو كل شوية عاوزني
عدي…معلش ياختي يلا
جنات….طيب ثم ذهبو الي مكتب مهران
مهران…جالك خبر انا عاوزك ليه
جنات….لا معرفش
مهران….طيب المهم انك هتسيبي الشركة وهتسيبي البلد
جنات….دا ليه كل ده
مهران…تسمعي الكلام من سكات وتقولي حاضر مرات ولدي كان ممكن تروح فيها بسببك
جنات…لا مش بسببي انا مقولتش ل أبنك روح اضربها
نظر مهران الي عدي وقال…كده اكدي ليا اني كنت صح لما موفقتش عليكي
جنات….فيها اي احسن مني يعني مش فاهمة مهي كمان من القاهرة

 

مهران….شئ ميخصكيش عدي
عدي…..نعم
مهران…وصي عليها الحراس يوصلوها لما تطلع لبيتها ومن بيتها علي سكة القطر
عدي….تمام ي عمي
جنات بغيظ….تمام عن إذنك
مهران…. اتفضلي ثم خرجت
عدي….طب بعد ما تمشي إي الي هيحصل
مهران….المهم إنها تبعد من هنا انا مش عاوز مشاكل وفضايح
عدي….طيب
مهران….عندك شغل النهاردة
عدي…لا كل حاجة بسيطة كده
مهران….طيب خلص و تعال علي الفيلا
عدي….حاضر ثم خرج وذهب إلي مكتبه
ف غرفة غزل
شمس….قومي ي غزل بقي كل ده نوم
غزل….حاضر
شمس….هنزل اجبلك الفطار
غزل…تمام فين تلفوني
شمس…اهو علي الكرسي ثم نزلت
غزل…اممم هجرب كل صوابع ايديا وخلاص
غزل…. هييي فتح
شمس…جيت يلا يلا علشان معاد دواكي
غزل….ازاي مفيش شات بيني وبين فارس دا
شمس….عادي يمكن اتمسح
غزل….طب مين محمود ده

 

شمس…وريني
غزل….اهو بس برضو الشات ممسوح
شمس….يمكن صاحب فارس وكلمه من عندك متحطيش ف بالك علشان متتعبيش
غزل…بس برضو فارس الشات مش ظاهر اصلا وعايزة اعرف مين محمود ده
شمس…..غزل خلاص متحطيش ف مخك يلا كلي
غزل….حاضر
شمس….حضرلك الخير
بعد وقت قصير
غزل…شبعت الحمد لله
شمس….خدي دواكي
غزل….حاضر
شمس….. بالشفا
غزل….تسلمي
شمس….هنزل الاكل واطلعلك
غزل….تمام
شمس…اشطا ثم نزلت
غزل بتفكير….مش هسكت غير لما اعرف مين دا لو كان يقربلي كانت شمس قالت
امسكت غزل هاتفها وخرجت الي البلكونة وقامت بالإتصال برقم محمود
محمود….الو
غزل….مين
محمود….انا محمود

 

غزل….اسمك مكتوب كده بس معلش عايزة اعرف تقربلي ايه
محمود وهو ينظر لها….اممم لييه
غزل….عادي
محمود….طب ما تحاولي تفتكري
غزل…قول إنت مين واخلص او كنا بنتكلم ف ايه ثم جاءت اعينها ف محمود
غزل….اخلص
محمود….اهدي ي غزل ف ايه لما تفتكري هتعرفي
غزل….طيب ثم اغلقت وجدت محمود انزل هاتفه ف نفس الوقت
غزل….يلهوي معقول اكون خونت فارس مع الحارس علشان كده ضربني
شمس….بتعملي اي هنا
غزل….مفيش ثم دخلت إلي الغرفة واتجهت إلي الباب لتفتحه
شمس…رايحه فين
غزل…نازلة تحت
شمس….طيب انزلي براحة
غزل…ماشي ثم خرجت واتجهت إلي عفاف
غزل….عفاف
عفاف….نعم ي هانم
غزل…ف حد هنا اسمه محمود
عفاف…ايوة الحارس

 

غزل…بجد
عفاف…ايوة ي هانم
غزل تركها وكادت أن تخرج لكن اصطدمت ف عدي
عدي….ف ايه مالك
مهران…مال ي بتي
غزل وهي تكمل طريقها….مفيش
مهران…روح وراها يولدي
عدي ….حاضر ثم خرج خلفها
خرجت غزل من الفيلا وقامت بالإتصال بالرقم مرة اخري وجدت هاتف محمود يرن
اتجهت غزل اليه وقالت

عدي وهو يمسكها من يديها…تعالي هنا رايحة فين
غزل…عايزة اعرف هو ولا لا اوعي
عدي….هو مين
غزل….الحارس دا انا لقيت رقم علي الفون بتاعي مكتوب بأسم محمود
عدي….اه وانتي شاكة إنه هو دا
غزل….اه كلمته وكان بيتكلم ف الفون ف نفس الوقت ولما قفلت نزل الفون ودلوقتي رنيت علي الرقم الفون بتاعه رن
عدي…..طيب أهدي اكيد صدفة
غزل….لا مش صدفة انا عايزه اتأكد
عدي…غزل أدخلي يلا وكفاية علشان صحتك
غزل….انا هروح اسأله بس
عدي….متعصبنيش هتسأليه تقولي ايه
غزل…هشوف هو ولا لا واسأله اي الي جاب رقمه عندي
عدي…غزل قدامي يلا ادخلي
غزل….بس انا لازم اعرف

 

 

عدي بعصبية….قولت لا ويلا أدخلي
تقدم إليهم محمود….إزيك ي غزل عاملة ايه دلوقتي
عدي بصوت عالي….إنت نسيت نفسك ولا ايه اسمها غزل هانم سامع
محمود وهو ينظر لهم بغيظ…..مفيش أنا كنت بطمن عليها بس
عدي….هي كويسة اتفضل شوف شغلك وانتي يلا ادخلي قدامي
غزل وهي تدخل….براحة
عدي…غزل خلاص علشان صحتك وبطلي تفكري ف الموضوع لو عرفت إنك اتكلمتي مع الحارس ده انا هقول ل فارس
غزل….فيها ايه لما اتاكد هو ولا لا يمكن مش هو
عدي….يابنتي عدي ليلتك بقي
غزل…..طييييب
عدي بكذب…..اووف نسيت فارس
غزل…ماله
عدي….كان تعبان النهاردة ونسيت اطمن عليه
غزل بخوف…. تعبان من ايه
عدي….مش عارف روحتله الصبح وكان بيان عليه التعب مرضيش يقولي تعبان من ايه ولا يروح المستشفى
عفاف….ماله ولدي
غزل….عدي بيقول تعبان
عفاف….تعبان من ايه
عدي…مش عارف اهو هروح اطمن عليه تاني
غزل….هروح معاك

 

 

عدي….لا إنتي لسه تعبانة
مهران….في ايه مالكم اكده
عفاف…فارس تعبان ي حج ولدي تعبان وقاعد لوحدو
مهران….روح ي عدي وافضل جمبه ولو عاوز دكتور جبله
عدي….حاضر
غزل….ممكن اروح معاه
مهران…لع عدي هيكون معاه خلاص
غزل…..بس انا
مهران….كلامي خلص عدي هيقعد معاه وابقي يطمنا عليه
عفاف….كله بسببك إنتي
مهران….مش عاوز اسمع ولا كلمة
تركتهم غزل وصعدت إلي غرفتها
شمس….مالك ي غزل بتبكي ليه
غزل….بسببي فارس ساب البيت ودلوقتي هو تعبان
شمس….تعبان ماله\

 

غزل….معرفش عدي هو الي قال
شمس….طيب أهدي هيكون كويس
غزل….عايزة اروحله
شمس….انتي لسه تعبانة
غزل….لا خفيت
شمس…بكره نروحله
غزل…عمي مهران مش راضي
شمس….نتفق مع السواق ونروح من وراه صد رد
غزل….اشطاا
شمس….تمام
ف الأسفل
مهران….روح انت يولدي وطمنا
عدي ف سره…يلهوي انا كنت مفكر هيقولي روح هاته القيه بيقول روح اقعد معاه
مهران… عدي يولدي
عدي…نعم ي عمي
مهران….يلا روح
عدي….طيب سلام
مهران…سلام

 

 

بعد وقت ليس بطويل وصل عدي إلي شقة فارس
فارس بأستغراب….ايه الي جابك مش قولتلك ٢٤ ساعة تكون ف الفيلا
عدي….ياعم وسع يوووه
فارس….مالك
عدي….مطلعتش بتمثل
فارس….عرفت ازاي
عدي….فتحت الفون بتاعها ولقيت اسم محمود عندها
فارس….اممم وعملت ايه
عدي…رنت عليه ونزلت وكانت عايزة تتأكد
فارس….عرفت منين إن ده اسمو محمود
عدي….معرفش بتقول شافته لما كانت بتتكلم ف الفون هو كان بيتكلم ولما خلصت ونزلت الفون هو نزله ف نفس الوقت ونزلت علشان تتأكد رنت ع الرقم لقيت فونه بيرن
فارس….وبعدين
عدي…بس هو جه بقي وحشر نفسه
فارس….عمل ايه

 

 

عدي…معملش قالها ازيك ي غزل بصيت عليها لقيتها بتستوعب ازاي حارس وكده يقولها غزل حاف روحت زعقتله بقي
فارس….الواد ده شكله مش هيجبها لبر
عدي…ليه
فارس بغيظ….ليه ايه مش شايف لولا انت كنت معاها كان زمانه لزق فيها
عدي….وانت مدايق لييه
فارس….مراتي وعلي اسمي ايه مفروض مدايقش ولا ايه
عدي….اممم
فارس…ابقي سجل رقمي عندها علشان هي مش مسجلاه وامسح رقمه
عدي….طيب
فارس….برضو مفهمتش جيت ليه
عدي….قولتلهم إنك تعبان علي اساس ابوك يرجعك تعيش معاهم وكده
فارس….اممم
عدي….محصلش الي كنت متوقعه من ابوك بقي لقيته بيقولي روح اقعد معاه
فارس….طبيعي
عدي….بس غزل قلقت عليك وكانت عاوزة تيجي معايا البت دي عسولة والله
فارس….والله
عدي….اه والله
فارس….طب اتلم

 

 

عدي….مالك ياعم بمدح ف مرات اخويا
فارس…..عددددي
عدي….اييييه عاااارف اسمي والله
فارس….عدي الليلة بدل ما كدبة إني تعبان تيجي فيك وتتعب إنت
عدي…طيب ياعم
جاء الليل
‏فارس….انا هتصل بيها
‏عدي….ليه
‏فارس…اشوف ايه الدنيا
‏عدي…طيب ياخويا شوف
‏فارس….عيل رخم
‏عدي….ملكش دعوة
‏فارس….هتغور من هنا امتي
‏عدي…هروح بكره بقي خلاص
‏فارس….ربنا يصبرني عليك
‏عدي….ليه هأكل منك حتة ولا ايه

 

 

‏فارس…ولااا اخرس رايح اكلمها
‏عدي….طيب ياعم بس متنساش تمثل إنك تعبان هااا
‏في الفيلا تحديد في الجنينة
شمس…سرحانة ف ايه
غزل….مامت فارس شكلها مش بتحبني هو انا عملت مشاكل كتير
شمس…لا طبعا
غزل….امال ليه حسيت إنها مش طيقاني
شمس….متحطيش ف بالك يمكن قلقت علي أبنها
ثم فجاة قاطعهم رنين هاتف غزل
شمس…مين
غزل…ده رقم
شمس….طيب ردي شوفي مين
غزل….الوو
فارس….إزيك
غزل…مين
فارس….انا فارس
غزل…بجد إزيك عامل ايه بقيت كويس
فارس…اه الحمد لله كويس انتي عاملة ايه
غزل….كويسة

 

 

فارس….ديما
غزل….هو انت فين
فارس….ليه
غزل….عايزة اعرف
فارس….مستأجر شقة
غزل….اممم ثم قاطعهم صوت محمود
محمود….محتاجة حاجة ي غزل
شمس….لا شكرا مش محتاجة حاجة
محمود….انا بسأل غزل
غزل….ما هي قالتلك شكرا مش عاوزة
محمود….تمام لو عوزتي حاجة نادي عليا ثم رحل
غزل…ها ي فارس كمل
فارس بغيظ….كنتي بتكلمي مين
غزل….دا الحارس الي اسمه محمود
فارس….انتي قاعدة فين
غزل….ف الجنينة
فارس….اطلعي الأوضة
غزل…ايه

 

 

فارس…سمعتي قولت اطلعي الاوضة ومتنزليش منها سامعة
غزل….حاضر
فارس….اديني شمس
غزل….ليه
فارس…اخلصي
غزل….حاضر شمس فارس عاوز يكلمك
شمس…الوو
فارس…لو الواد الصايع ده قرب من غزل تاني هحاسبك انتي سامعة والله ي شمس ما هتعرفي هعمل ايه فاكرة القلم الي ادتهوني هردهولك ي شمس بس بطرق تانية كلامي مفهوم
شمس….مفهوم
يتبع
تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close