القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت التاسع بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه تزوجت العمده البارت التاسع بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

غزل…مش بخاف غير من الي خلقني مش إنت الي تخوفني
فارس….لا والله
غزل….يلا روح العب بعيد ي شاطر باخد بكلام الرجالة مش العيال
فارس بغيظ……والله هتيجي ف مرة وتخليني اقتلك ب ايدي
غزل….هتتعدم بعدي
فارس….ولو متعدمتش
غزل…..مش هسيبك هرعبك ف احلامك
فارس…..هههه روحي نامي ولما تصحي هشغلك الكرتون
غزل،….شايفني طفلة زيك
فارس…..انتي عندك كام سنة صحيح
غزل….29
فارس…..بجد
غزل…..اه
فارس…..كدابة تلاقيكي لسه مراهقة
غزل…..ابعد عن وشي مش نقصاك وخلي بالك القلم الي اخدو النهاردة مش هسكت عليه
فارس….هتعملي ايه
غزل….هردهولك

 

 

فارس…..ي شيخة دانا اكسر إيدك لو فكرتي تعمليها بس إنتي عبيطة معندناش حريم تضرب رجالة
غزل…..اممم تمام
فارس…..يلا شوفي هتتخمدي علي الكنبة ولا علي الأرض
غزل….مش بقول كلك رجولة
فارس…..شوفتي
غزل ف سرها (بغل والله العظيم بغل) هنام ف أوضة الضيوف
فارس……احسن ثم فجأة قلع القميص
غزل…..اي ي بغل إنت في حمام
فارس….قولتي إيه
غزل…..بقولك ايه عدي الليلة انا مش ناقصة صداع كادت أن تخرج من الغرفة لكن اوقفها صوته
فارس…..اتزفتي اتخمدي هنا علشان ابويا انا مش عاشق عنيكي علشان أنام معاكي ف نفس الأوضة
غزل تجاهلت كلامه و جلست علي الكنبة ثم دخل هو الحمام
غزل….وحياة ابوك ل أنام علي السرير ثم نامت وفردت جسمها علي السرير بأكمله
بعد وقت قصير خرج فارس مرتدي ترنج اسود
فارس…..نعم ياختي قومي يابت انتي ي زفته إنتي نايمة بالطول ولا بالعرض ف حد يتخمد كده قومي انا عارف إنك صاحية ثم اخذ يهز بها اووووف تماااام الأيام جاية ثم ذهب ونام علي الكنبة

 

 

في الصباح جاء الموظفين الذين يعملون بالشركة ليباركو له
فارس…..اتفضلو ي جماعة
الجميع……شكرا يفندم
مهران…..نورتو الدار
الجميع….بنور حضرتك يفندم
فارس ف سره (ربنا يستر وابويا ميفتكرش جنات)
البنات…..امال فين العروسة
فارس….فوق هطلع اناديها
مهران….خليك معاهم وانا هخلي عنيات تنده عليها
فارس…طيب
بعد وقت قصير نزلت غزل ودخلت اوضة الضيوف ألقت السلام ثم جلست بجانب فارس
فارس بهمس…..ابتسمي شوية
غزل…..ملكش دعوة
فارس….هو ايه الي ملكش دعوة
غزل…..هو كده
ثم دخلت عنيات وضايفتهم

 

 

غزل…..اوووف مصدعة ثم نظرت إلي فارس وجدته ينظر إلي فتاة
غزل ف سرها (حاسه إني شوفت البنت دي قبل كده بس فين …..ااه دي البنت الي حضنها اكيد حبيبتو )
غزل بتلاعب…..إلا قولي ي فارس
فارس….اي
غزل…..البت الي لابسه أزرق هناك دي حاسه إني شوفتها قبل كده بس مش فاكرة فين
فارس…..ايش عرفني انا
غزل بمكر…..افتكرت مش دي إلي حضنتها برضو
فارس….غزل لمي نفسك احسلك
غزل….هو انا قولت حاجة غلط ولا ايه مش دا الي حصل
فارس…..طيب خلاص
غزل….هو بباك يعرف
فارس…..ولو عرف وحياة ربنا ما هرحمك
غزل…..ههههههه مش هتعرف تعملي حاجة
فارس….لا أعرف
غزل…..ههه كلام
فارس….لا وأفعال
غزل…..اممم قولتلي إسمها ايه بقي
فارس….ملكيش فيه

 

 

غزل ف سرها….( والله ل ارعبكم أهو نتسلي ونشوفه وهو بباه بيهزقه قدامي )اممم طيب هعرف انا ثم وقفت واتجهت إليها
غزل….إزيك انا غزل وإنتي
جنات….جنات
غزل،….اسمك حلو ي جنات
جنات ….وإنتي كمان
غزل….حبيبتي شكرا إي رأيك نطلع نتمشي شوية
جنات….مفيش داعي أنا شوية وماشية
غزل…..ودي تيجي يلا ي بنات نطلع الجنينة
البنات….تمام يلا
غزل…..أمسكت يد جنات يلا
جنات…..طيب
فارس ف سره (ااااه ي قادرة )طيب يلا ي شباب نطلع نشم هوا احنا كمان
الشباب….تمام ي فندم
بنت…..الله الجنينة تحفة ماشاء الله
بنت اخري…..شجرة اي دي

 

 

غزل…انا اول مرة أنزلها فا معرفش ثم اقتربت من جنات إنتي تعرفي فارس
جنات….ااه مديري اكيد اعرفه
غزل….ههه مديرك بس
جنات….اه
غزل….اهلك معلمكيش إن الكدب بيودي النار
جنات…..إنتي عايزة ايه
غزل…..كل خير ثم قاطعهم مهران
مهران…..مبسوطة ي بتي
غزل….اه جدا
ثم نظر مهران إلي جنات…..إنتي بت مين ي بتي
جنات بتوتر….انا مش من هنا انا من القاهرة
مهران….أهلا اصل بشبه عليكي اكده
غزل بتدخل….اه هي قاعدة ف البلد هنا
مهران…..اه
غزل ببرأه مزيفة…..شوفته وهو بيحضنها فكرتها اخته او قريبته
مهران……اي الكلام الفارغ ده

 

 

غزل…..مبكدبش بس دا فعلا الي شوفته يوم ما اشترينا الدهب
مهران ابتعد عنهم واقترب من فارس وقال بغضب…..تجيب مرتك وتجولي علي اوضة المكتب
فارس …..حاضر يابوي
جنات….هتستفادي ايه
غزل….امممم بصراحة معرفش بس حبيت اعرفه
جنات….وفارس سهل إنه يعرفه إنك هربتي مع الي كان خطيبك
غزل….هقول ان ابنه ضربني علشان شوفته بيحضنك وقولتله اني هقول ل ابوك وهثبت من ماما اني روحت عندها انا وأختي
جنات…..طلعتي مش سهلة
غزل…ومش هكون
جنات…..فارس كمان مش سهل وخلي بالك ولا انا كمان
غزل….ميهمنيش
جنات…..هنشوف
غزل…عن اذنك هروح اشوف جوزي بيشاورلي ثم ذهبت له
فارس….إنتي قولتي حاجة ل ابويا
غزل…..لا مالك خايف ليه
فارس…..مش خايف بس عايزنا نروح المكتب
غزل….وفيها ايه
فارس….مفيش يلا

 

 

(في غرفة المكتب)
مهران…..ف بنت من البنات الي بره افتكر إنك جبتها هنا وقولت إنك عاوز تتجوزها صح
فارس…..امممم
مهران بصوت عالي….. رد عليا زين
فارس….ايوة
مهران…..ومرتك عتقول شافتك وأنت بتحضنها
نظر فارس لها نظره لم تفهم غزل معناها….ايوة يابوي
مهران بصوت عالي أخاف غزل…..إزاي تعمل كده ثم اقترب منه وضربه بالقلم وفي الشارع من غير حيا
بالخارج كانت جنات تستمع الي حديثهم….وحياة القلم الي خده فارس بسببك ي غزل ل هوريكي
فارس….ي بابا انا بحبها وجيبتها لحضرتك
مهران…..جبتها وقولتلك لع عاوزني اجوزلك وحدة قبلت تحضنك وف الشارع من غير كسوف
فارس….بتحبني
مهران بغضب …..مفيش حب و اي كان مانعك تقولي ف الوقت الي قولتلك أختار وحدة ما ترد
فارس…..مفيش

 

 

مهران…..يبقي مش عتحبها اسمع غلطة كمان ي فارس وهحرمك من كل حاجة ولا تطول ورث ولا شركة ولا عمودية سامع
فارس…..حاضر يابوي
مهران….وإنتي اي حاجة عتحصل تيجي طوالي تخبريني ومتخفيش من حد واصل مفهوم
غزل….مفهوم
مهران…. كلامي خلص اتفضلو ثم خرجو
فارس….ارتحتي
غزل رغم زعلها عليه لكن ظهرت عكس ذلك……اممم كده ردتلك القلم بطريقة غير مباشرة
فارس…..تمام انتي الي بدأتي استحملي للأخر بقي ثم خرج للموظفين
غزل….تمام ثم صعدت الدرج ما إن وصلت لنهايته حتي نادت عليها جنات
جنات…..غزززززل
غزل وقفت….نعم
جنات وهي تصعد حتي وصلت لها….عايزة اعرف ليه عملتي كده ابوه ممكن يطرده من البيت
غزل….وانا مالي هو وابوه
جنات وهي تضع يديها علي كتفها….وكان انا وهو ادخلتي ليه
غزل…..لأنه حشري واتدخل بيني وبين خطيبي وبعدين دلوقتي مين الي مراته فينا انا صح يبقي خلي ف كرامة كده وحبي حد تاني اعتقد كلامي مفهوم
جنات….وانتي مالك هو لسه بيحبني
غزل….بس مش هيتجوزك لأنك بقيتي قدام ابوه رخصية ومش بعيد تكوني بتحبيه هو يمكن مركزه او فلوسه
جنات رفعت ايديها وضربت غزل كف ارجعها للورا لم تتوازن فوقعت من علي الدرج
غزل….ااااااه

عنيات……الحق ي بيه الست غزل وقعت
فارس…..وقعت إزاي ثم جري ووصل لها رأها تنزف والدماء انتشرت تحتها
فارس بقلق…..غزل ف ايه حصلك ايه ردي عليا ثم نظر لأعلي وجد جنات تنظر له بخوف
فارس…..جنات إيه الي حصل واقفة ليه عندك مش تساعديها
جنات بخوف…معملتش حاجة معملتش حاجة
حمل فارس غزل وذهب بها إلي المشفي
فارس….دكتور بسرعة
الدكتور…..مالها
فارس…..وقعت من علي السلم
الدكتور….حضرو غرفة العمليات بسرعة
فارس….يارب استر
في فيلا العمدة
عنيات ذهبت إلي المكتب وطرقت الباب
مهران….أدخل
عنيات….الحق ي بيه الهانم الصغيرة وقعت من علي السلم وفارس بيه خدها المستشفي
مهران بخضه…وقعت كيف
عنيات….مدراش (معرفش ) ي بيه

 

 

 

امسك مهران الهاتف وقام بالاتصال ب فارس
مهران….إنت فين وغزل كيفها
فارس…لسه محدش طلع
مهران…ف انهي مستشفي اوعاك تكون وديتها مستشفي خرابة
فارس…لا ف مستشفي ******
مهران….طيب هجيلكم ثم اغلق عنيات اطلعي نادي عفاف وقوليلها تلبس بسرعة
عنيات….حاضر ي بيه ثم صعدت ست هانم
عفاف….مالك ي عنيات فيكي ايه
عنيات….الست غزل وقعت ونزفت كتير ي هانم
عفاف….بتقولي ايه
عنيات….دا الي حوصل
عفاف….طيب ناوليني (هاتيلي )العباية
عنيات….حاضر ربنا يجيب العواقب سليمة
لبست عفاف ونزلت للعمدة واخذو محمود وذهبو الي المشفي
بعد ساعة ونصف خرج الدكتور
الدكتور….الحمد لله خيطنا الجرح وهنحطها تحت المراقبة
فارس….يعني هي كويسة
الدكتور….كويسة بس قولي وقعت علي ايه
فارس….وقعت علي سيراميك

 

 

 

الدكتور….ربنا يستر ومتحصلش حاجة
فارس…..طب هو ممكن تحصل ايه
الدكتور….الخبطة شكلها قوية يعني ممكن تفقد الذاكرة وممكن تقوم عادي
فارس….يارب
بعد ربع ساعة وصل مهران وعفاف المشفي
مهران….ها حوصل ايه الدكتور طلع
نظر فارس لهم وجد محمود اتي معهم
فارس في سره ….(طبعا قلقان علي حبيبت القلب)
مهران….. ما ترد ي ولدي
فارس وهو ينظر إلي محمود….إيه إلي جاب دا هنا
مهران….وأنت مالك وماله انطق غزل كويسة ولا لع
فارس….كويسة الدكتور قال انه خيط الجرح وهنستني لما تفوق علشان يشوفها
عفاف…خير اي الي حوصل ي ولدي ازاي وقعت
فارس….مش عارف انا كنت مع الموظفين ف الجنينة
مهران….خلاص نشوف من الكاميرات لما نعاود(نرجع)
فارس ف سره…..(يارب متكنش جنات هي السبب) ثم مرت ممرضة وكادت أن تدخل غرفة غزل
فارس…ف إيه
الممرضة…مفيش هطمن علي المريضة
فارس…ينفع ندخل

 

 

 

الممرضة ….هشوفها واطمن عليها وادخلكم
فارس….تمام
بعد دقيقتين خرجت الممرضة وسمحت لهم بالدخول
دخل مهران وعفاف وفارس وكاد أن يدخل محمود ولكن وضع فارس يده علي صدره
فارس…..إنت رايح فين إنت متخلف
محمود…..هطمن عليها
فارس….تطمن عليها بتاع ايه امشي من وشي احسلك
محمود….لو حصلها حاجة او عرفت إن انت الي عملت كده مش هحلك
فارس…..خوفت انا كده يلا غور ثم دخل واغلق الباب
ثم نظر لغزل وجدها قد فاقت ورأسها متربطة بشاش ووجها شاحب
غزل…..اااه انا فين
فارس….ف المستشفي
غزل بدموع…..انا عايزة امشي
فارس….الدكتور هيجي يشوفك ونمشي
غزل….لا عايزة امشي دلوقتي انا كويسة
مهران….اهدي ي بتي

 

 

غزل….معلش بالله عليك عايزة امشي عايزة اروح عند بابا
مهران….اي الكلام الفارغ ده عاد
غزل….وحياة أغلي حاجة عندك انا مش عايزة اروح معاكم انا عايزة بابا واختي
اقترب منها مهران وقال بحنان…..مينفعش ي بتي دا لسه تاني يوم ليكي الناس تقول ايه
غزل….ميهمنيش كلام الناس
مهران….لا كيف ي بتي وكده تسبيني انا وعفاف دانا قولت انتي بتي الي مخلفتهاش يلا قوليلي وقعتي كيف وحصل ايه
غزل….بسبب حبيبه أبنك
فارس….كدابة
غزل نظرت الي مهران وقالت بدموع…..انا مش بكدب والله العظيم
مهران نظر الي فارس وقال…..متنساش إن في كاميرات
فارس…..مش ناسي يابوي بس مش هي هتعمل كده ليه يعني
مهران….مرتك بتتبلي عليها يعني
فارس….معرفش بس مش هي الي عملت كده
مهران…..ولو طلعت هي
فارس….لا مش هي

 

 

مهران…..فارس احنا ف مستشفي متخلنيش اعلي صوتي بتدافع عن وحدة زي دي علي مرتك انت غبي
فارس….يابوي
مهران….خلاص اخرس
فارس وهو ينظر لها بغل…..تمام
غزل….أنا مش بكدب
عفاف….خلاص ي بتي ارتاحي دلوقت المهم صحتك
غزل…عايزة اختي
مهران….حاضر بكره هتكون عندك
فارس….اي الدلع ده
مهران….قولت اخرس روح نادي الدكتور
فارس….طيب ثم خرج وقابل ف وجه محمود
فارس…اطمن ياخويا ممتتش
محمود بدموع….بعيد الشر عليها إن شاء الله تكون انت وهي لا
فارس….ههه بتبكي مفيش رجالة بتبكي

 

 

محمود….مانت تلاقيك معندكش قلب تحب لو حبيت وشوفت الي بتحبه حصلتله حاجة او مجرد ما تتخيل انه ممكن يضيع من ايدك هتبكي مفهاش رجولة دي
فارس…اممم طيب ثم ذهب إلي مكتب الدكتور
بعد وقت
الدكتور….ها ي غزل قوليلي فاكرة دول كلهم
غزل….اه
الدكتور….طيب كويس انتي لما هتتحركي هتحسي بدوخة فا خلي بالك
غزل…. تمام شكرا
الدكتور….العفو والف سلامة عليكي
فارس….الله يسلمك ي دكتور شكرا
الدكتور…..العفو انا كتبتلها علي الادوية بس نسيتها ف المكتب
فارس…اتفضل هاجي معاك اخدهم ثم خرجو
مهران….هروح اجبلك عصاير وأكل ترمي عضمك
غزل….لأ مفيش داعي انا مش جعانة

 

 

مهران….بس ي بت يلا ي عفاف ثم خرجو وبعدها دخل محمود
محمود….غزل إنتي كويسة
غزل….محمود بتعمل ايه هنا اطلع مينفعش كده حد يشوفنا
محمود…..بقولك انتي كويسة ولا لا
غزل….كويسة اطلع بقي
محمود….فارس الي عمل فيكي كده
غزل….محمود متدخلش ف اي حاجة تحصل لو سمحت
محمود….يعني اشوفك بيحصل فيكي كده واسكت
غزل…. اه
محمود….إنتي بتقولي ايه
ثم قاطعهم دخول فارس
فارس…..اي فين ابويا وامي مصدقتو الجو خلي
غزل….احترم نفسك
فارس نظر الي محمود وقال …..بره
محمود خرج بهدوء
فارس….انتي متاكدة ان جنات هي الي وقعتك .
غزل….اه متاكدة

 

 

فارس….امممم تمام بس عايزك تقولي حاجة كده
غزل…..نعم
فارس….تقولي إن مش جنات هي إلي وقعتك
غزل….لأ مش هقول
فارس…. تمام ثم خرج
غزل جاءت تقوم حست بدوخة……واحد حقير روحي منك لله يابت**** تماسكت ولبست هدومها ثم خرجت من الغرفة رأت فارس يعطيها ظهره ويتحدث ف الهاتف….أكيد هيخلي حد يعطل الكاميرات انا متاكدة دا خبيث ثم اخذت الأسانسير ونزلت ل اسفل
رأها مهران….رايحة فين ي بتي
غزل….
يتبع

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close