القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت الحادي عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


روايه تزوجت العمده البارت الحادي عشر بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات



غزل….ما تتحوز هو انا مسكتك ف ستين داهية انت وهي
فارس….بعيد الشر عليا انا وهي وبعدين مانا هتجوز ومش مستني رأيك
غزل….كويس لايقين علي بعض
فارس….عارف
غزل….ومدام عارف متجوزتهاش ليه من بدري اشمعنا دلوقتي



فارس….اهو الي حصل لسه هفاتح ابوي
غزل…..ولا انت عايز تجنني ولا ايه ما كنت تغور وتقوله عايز اتجوزها كان لزمتها ايه اتجوزك وانا مش بطيقك
فارس….اقوله ايه بعد ما اتفق مع ابوكي وابوكي راح عرف نص البلد زي ما يكون مصدق لقي عريس لقطة
غزل…..ههههه لقطة انت متخلف ياخي انا بكره اليوم الي اتجوزتك فيه واليوم الي عرفت فيه إني مفروض اتجوزك وبكرهك إنت كمان
فارس….مانا بكرهك برضو الحال من بعضو
غزل….كويس يلا بالسلامة
فارس….بالسلامة ايه
غزل…امشي

 

 

فارس…جيت اخدك
غزل….لا همشي مع الي جيت معاه
فارس….نعم ياختي
غزل….ايه قولت حاجة غلط هخلي سواق العيلة هو الي يرجعني
فارس….غزل انا ماسك نفسي عنك بالعافية
شمس….هتعملها ايه يعني
فارس….متدخليش بيني وبينها
شمس….يعني ايه مدخلش دي اختي ولا تكون عايز تضربها تاني انت كده راجل لما تضربها يكون ف علمك لو عرفت إنك ضربتها تاني والله ما هعديها علي خير
فارس….مش ناقص غير الاطفال الي يتكلمو
شمس بغيظ….طفلة بس عاقلة عنك وعندي مخ مش زيك مكان مخك في بطاطس
فارس….بت انتي اسكتي احسلك مش ناقصة وجع دماغ وأنتي امشي يلا عدي ام الليلة دي علي خير
غزل….مش هتمشي كلامك عليا لأني سبق وقولتلك انا مش معتبراك جوزي
فارس….ازاي يعني مش جوزك انتي عبيطة

 

 

 

غزل….والله متفقين إن جوزانا ع الورق واسم وخلاص وكل واحد فحالو ويعمل الي هو عايزو زي مانا مش بدخل ف حاجات تخصك انت كمان متتدخلش ف حاجات تخصني
فارس…..لا يشيخة والله انا مش هموت علشان اتدخل ف حياتك بس للأسف انا جوزك
غزل….جوزي مسمي وخلاص وبعدين كويس إني قطعت علاقتي بخطيبي ومحترماك مش زيك واعرف ساعة ما هكون مش محترماك هتلاقيني هربت معاه واتجوز بقي براحتك
فارس…..اعمليها هجيبك إنتي وهو من تحت الأرض وساعتها محدش هيرحمكم مني
غزل…انا بقول لما اكون مش محترمة إنك جوزي هتلاقيني بقابله وحتي ممكن اهرب معاه
فارس….طيب إن شاء الله يلا نزفت نمشي
غزل ببرود…طيب ثم نزلت
فارس….باي ي شمس
لم ترد شمس عليه واغلقت الباب في وجهه
غزل بضحك….حبيبه أختها.
فارس…دي قلة أدب
غزل….براحتها ثم صعدت السيارة
فارس…باردة ثم ادار السيارة وذهبو
بعد عشر دقائق وصلو الفيلا

 

 

مهران…كيفك ي بتي دلوقت
غزل…تمام الحمد لله
مهران….راسك لستها (لسه)واجعاكي
غزل…مش اوي
مهران…خدي ادويتك وانتظمي عليها وهتخف
غزل بأبتسامة….حاضر
مهران…يلا اطلعي ارتاحي
غزل….تمام ثم صعدت
مهران….فارس
فارس…نعم يابوي
مهران…البت الي جات اهنه وقولت إنك عتحبها عايزها بكره الصبح هنا
فارس….ليه يابوي
مهران….لكل خير ياولدي
فارس…طيب حضرتك عايزها ليه
مهران….كلامي يتنفذ من غير كلام
فارس….حاضر يابوي ثم صعد إلي غرفته وأمسك هاتفه واتصل ب جنات
فارس…الو

 

 

جنات…الو ي فارس ف حاجة ولا ايه
فارس….لا بس ابوي عايز يشوفك بكره
جنات….ليه
فارس…معرفش
جنات ….هيكون عايزني ف ايه
فارس….مش عارف
جنات….غزل اتكلمت معاه او حرضته عليا طيب
فارس…لا مكنتش ف البيت النهاردة اصلا تعالي بكره ونشوف
جنات….طيب حاضر
فارس…سلام ثم اغلق الهاتف
غزل….ايه شيفاك قلقان
فارس….ابعدي عن وشي بدل ما اديكي ضربه علي دماغك تنسيكي الي راح والي جاي
غزل….ههه اهدي مالك انتو هتاخدو عليا ولا ايه
فارس….روحي بعيد عني احسلك
غزل….طيب ثم ذهبت إلي السرير واستغرقت في النوم
فارس بقلق…ربنا يستر ثم قاطعة صوت مسدج في هاتف غزل
فارس بأستغراب…..الساعة داخلة ع 12 مين بعتلها ف الوقت دا امسك هاتفها وجده محمود أرسل لها رساله
محمود…لسه عند ابوكي اجي اخدك
فارس ترك الهاتف ونظر لها…..اولعو ف بعض بس لما تصحيلي هعرفك ازاي تكلميه كويس والله لنكد عليكي عيشتك ثم نام بجانبها وذهب في النوم

في صباح اليوم التالي جاءت جنات إلي بيت فارس لتقابل والده
جنات…حضرتك طلبتني
مهران….ايوة عاوز اتكلم معاكي ف حاجة
جنات….اتفضل
مهران….إنتي بتحبي ولدي
جنات…طبعا بحبه احنا كنا مع بعض ف الجامعة وسيبت كل حاجة ف القاهرة وجيت معاه هنا
مهران….طيب يابتي مدام بتحبيه يبقي هتتمنيله السعادة صوح(صح)
جنات….اكيد
مهران…تمام أنا عايزك تسيبي الشغل اهنه وترجعي بلدك
جنات….ليه
مهران….انا مش عاوز بيت ولدي يخرب بسببك
جنات بدموع…بس هو بيحبني احنا بنحب بعض والله
مهران بغضب….بس هو بقي راجل متجوز دلوقت مينفعش تفضلي تكلميه ويشوفك ف الشغل كده هو بيخون مرته
جنات….بس هو مش بيحبها ومتفقين أنهم هيطلقو

 

 

 

مهران….اي الي عتقوليه ده
جنات…والله هو دا فعلا الي اتفقو عليه وغزل دي لسه بتحب خطيبها ويمكن لسه بتكلمه
مهران بغضب….اخرسي وتمشي من هنا احسلك سامعة مش عاوز اشوف وشك ف البلد
جنات…تمام ثم رحلت
فارس…اتكلمت معاها ف ايه يابوي
مهران….إنت لمست غزل
فارس…اي الكلام الي عتقوله دا يابوي
مهران….انت سمعتني كويس رد عليا لمستها ولا لع
فارس….لع يابوي
مهران بغضب….لييييه
فارس…ف ايه يابوي هي مش مستعدة
مهران ….مش مستعدة ولا علشان تتطلقو بعدين
فارس….إنت عرفت منين
مهران…يعني الكلام الي عرفته صوح
فارس…ايوة صح انا مش بحبها وطول مانا مش بحبها جوزانا مش هيكمل
مهران…عتخرف تقول ايه

 

 

فارس…مش بخرف يابوي دي الحقيقة
مهران….هيكمل إنا مستني حفيدي بفارغ الصبر وف الاخر اعرف انكم بتكرهو بعض ومتفقين تطلقو
فارس…فعلا بنكره بعض
مهران….اختفي من وشي
خرج فارس من المكتب وصعد إلي غرفته وجد غزل تقف ف البلكونة
فارس….بتعملي ايه عندك
غزل…مبعملش
فارس بصوت عالي….امال وافقة بتعملي اييييه
غزل…..وإنت مالك
فارس….واقفة علشان حبيب القلب صح والناس تقول عليا خروف ومش عارف احكمك
غزل…احترم نفسك انا واقفة عادي
اقترب منها فارس وامسكها من شعرها وقال….لا والله مفروض اصدق انا اصلا مستنيكي تغلطي علشان افرغ غضبي فيكي ثم ضربها علي وجهها بسببك متجوزتش الي بحبها ياريتك ما جيتي ثم ازاحها علي الحائط ليخبط رأسها بها وتنزف بكثرة ثم قال يريتك ما جيتي بكرهك وزي ما بعدت عن حبيبتي هبعدك عن الي بتحبيه
غزل…بكرهك ثم فقدت الوعي

 

 

فارس….خليكي كده هسيبك تموتي ثم نزل وذهب إلي الشركة
بعد وقت وصل فارس الي الشركة
عدي….نورت
فارس…هات ورق اخر صفقة
عدي…حازم جه وكان عايزك
فارس….بعدين مش ناقصة الحكاية
عدي….مالك
فارس…مفيش هات الي قولتلك عليه واخلص
عدي….طيب بس قولي مالك في ايه
حكي له فارس ما حدث
عدي وهو يركض للخارج….يخربيتك ثم خرج من الشركة وذهب إلي بيت فارس
بعد وقت وصل إلي البيت
مهران….مالك ياولدي بتجري لييه اكده
عدي…ابنك المجنون ضرب غزل وسايبها سايحة ف دمها فوق
مهران….ايه اطلع بسرعة شوفها يابني
عدي وهو يصعد….طيب

 

 

مهران بصوت عالي….عنيات عنيات
عنيات….نعم يابيه
مهران….اطلعي شوفي غزل يابتي
عنيات….حاضر يحج ثم صعدت
في غرفة غزل صعد عدي إلي الغرفة وخلفه عنيات
عنيات…..يلهوي ست غزل ايه الي حصلك
عدي…لسه هنسأل لبسيها بسرعة علشان اوديها المستشفي
ألبست عنيات غزل ملابس سريعا ثم حملها عدي وذهبو الي المشفي
مهران…محمود ياولدي اطلع بينا ورا عدي بسرعة
محمود….حاضر ياحج اتفضل
مهران….يارب استر
محمود…خير يحج اي الي حصل
مهران…مرات ولدي تعبانة
محمود بقلق…ربنا يقومها بالسلامة
مهران….يارب

 

 

عند عدي
كان يقود السيارة بسرعة شديدة
عنيات…هنموت يابيه براحة
عدي…براحة اي اسكتي
بعد وقت وصلو المشفي
عدي….دكتور بسرعة
دكتور…حصلها ايه
عدي…وقعت علي رأسها
دكتور…جهزو العمليات
بعد وقت وصل مهران الي المشفي
مهران….طمني ياولدي
عدي…اهي دخلت العمليات
مهران…ربنا يحميها وتقوم بالسلامة

 

 

عدي….يارب
مهران….وفارس ولدي هعرف اربيه من تاني كويس
عدي…خير إن شاء الله ثم بعد قليلا وقام بالاتصال بفارس
عدي….فينك
فارس…ف الشركة
عدي….ياخي ابو برودك انت متخلف البنت كانت هتموت عملت ايه لكل ده
فارس…عادي بفش غضبي فيها
عدي…طيب تعال وخلي عندك دم ربنا يستر ابوك مستحلفلك
فارس…طيب جاي
عدي…الله يخربيتك ياخي ربنا يستر وتعدي ع خير
يتبع

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close