القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية بنت بالايجار الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول رواية بنت بالايجار الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول رواية بنت بالايجار البارت الرابع بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار البارت الرابع بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده مراد ارتبك وقال

مراد _تشاهدي مراتي على ايه يا ست انتي وانا مالي بيكي اساسا


قمر _ما تقولي في ايه وقعتي قلبنا وبعدها هي 

بصت ل مراد وقالت 


ناديه _يرضيكي جوزك يكون جايب عريس لبنتي ويكون متجوز انا بنتي مش هتتجوز رجل متجوز 


قمر _وانت مالك اساسا الموضوع ده يا مراد وعايز ايه اللي انت جايبه


ناديه _بيقول واحد زميله وساعتها وبنت شبطانه فيه وانا لا يمكن اتجوز بنتي اي

 واحد والسلام


قمر _طبعا عندك حق وانت غلطان يا مراد ان البنت  لسه صغيره ليه تتجوز واحد كان متجوز قبل كده 


مراد _اوعدك يا حبيبتي مش هيكون ليا دعوه بالحوار ده تاني وانتي يا ست انتي ولا انتي ولا بنتك تيجي هنا ثاني


قمر _خلاص يا ست ناديه اوعدك ان مراد مش هيتدخل في الموضوع ده من هنا ورايح


ناديه _والله اتمنى كده وكمان ما ينفعش ان سهير تعرف ان انا جيت هنا طبعا علشان المره 

الجايه متحصلش مشاكل بجد 


قمر _هو اصلا في كلام بين مراد وبنتك بنتك هتعرف منين


ناديه _اقصد يعني ما يقولش لصاحبه ان انا جيت هنا علشان ما يحصلش مشاكل


قمر _خلاص قلنا احنا ملناش دعوه بالحوار ده اتكلي بقى على الله ، وبعدها مشيت وجت علي 

البيت وانا كنت قاعده في اوضتي 

ودخلت لقيتها بتقولي 


الام _البسي هدومك دلوقتي يا سهير هنسيب البلد دي وهنمشي منها


سهير _هنروح فين هو لينا المكان غير هنا


الام _ رب هنا رب هناك هنروح في اي حته


سهير _هو ده هيسالك سؤال هو انتي فعلا تعرفي ربنا ولا انا اعرف ربنا احنا لو نعرف ربنا هنعمل غلط اللي احنا بنعمله ده


الام _بقولك ايه يا بنت انتي اتظبطي احسنلك انتي ما تعرفيش انا ممكن اعمل معاكي ايه


سهير _بقولك ايه انا مش هشتغل شغلانه دي تاني حتى لو ما جوزتش مرات


الام _انتي بتعانديني يا سهير ماشي حاضر

وبعدها اتصلت ب واحد وجه وعمل كده غصب 

عني وبعدها خرج وانا كنت بعيط في الاوضه 

وقولت ليها 


سهير _انا بكرهك انا عمري ما حبيتك انتي ازاي كده 


الام _اعملي حسابك لو ما كانش الموضوع ده هيحصل بمزاجك هيحصل غصب عنك


سهير _والله العظيم اللي هيفكر يقرب 

ليا تاني ميعرفش انا ممكن اعمل فيه اي 


الام _اتكلمي على قدك كنتي  عملتي في اللي كان معاكي النهارده ، وبعدها خرجت وانا 

في نص الليل فتحت الباب وفضلت ماشيه 

لحد ما اغم عليا ولما فوقت لقيت نفسي 

علي سرير وكانت جمبي فاطمه اللي كانت في بيتنا 


فاطمه _هو انتي كويسه يا بنتي طمنيني عليكي

فيكي اي 


سهير _هو انا ايه اللي جابني هنا وايه اللي حصل بالظبط انا مش فاكره اي حاجه


فاطمه _حبيبتي انا لقيتك في الشارع جبتك هنا عندي في البيت طمنيني عليكي


سهير _انا شفتك قبل كده مش انتي زميله ماما ارجوكي انا مش عايزه حد يعرف ان انا عندك هنا


فاطمه _اوعدك ما حدش هيعرف مكانك خالص بس اهدي بس انا هروح اعملك كوبايه ليمون تشربيها ، وخرجت فاطمه وجوزها قالها 


سيد _هي مين دي يا وليه اللي موجوده جوه وازاي تدخلي حد البيت من غير ما تقوليلي 


فاطمه _ارجوكي وطي صوتك مش عايزاه تسمع دي بنت واحده زملتي وحصل مشاكل كبيره بينها وبين امها خليها عندنا هنا بدل ما يحصلها حاجه


سيد _وهو انا بقى فاتحها سمير علشان خاطر

تجيبي بنت صاحبتك هنا انا مش ناوي اصرف على حد


فاطمه _ارجوك يا سيد خليها وانا هديك الفلوس اللي انت عايزها بس ما تمشيش يا بنت من هنا حرام


سيد _طيب روحي اعمليلي لقمه اما اكلها

وانا كنت في الاوضه وطلعت الموبيل من الشنطه واتصلت ب مراد 


مراد _ارجوكي يا سهير ما تتصليش بيه تاني انا مش عايز اي مشاكل مع مراتي


سهير _وهو انا دلوقتي اللي هعملك مشاكل انا موافقه اهرب معاك حتى مش لازم جواز بس اكون معاك انت وبس 


مراد _يا ريت تنسي اي كلام انا قلته ليكي انا مش هينفع اتجوز اي حد غير مراتي


سهير _دلوقتي جاي تقولي الكلام ده ما انت كنت ممكن تعمل اي حاجه علشان خاطري 


مراد _معلش يا امل قمر داخله الاوضه 

ومش هينفع تلاقيني بتكلم في التلفون بعد 

اذنك وبعدها قفلت السكه 


سهير _والله حرام اللي بيحصل فيا ده انا عارفه يا رب ان انا غلطت بس تسامحني على اللي انا عملته ، وفي الوقت ده دخلت فاطمه وقالت 


فاطمه _هو انت بتعيطي يا حبيبتي ايه مالك في ايه طب ما تقوليلي ايه المشكله وانا احاول اساعدك فيها


سهير _انتي لو عرفتي مشكلتي هتمشيني من البيت ده ومش هتخليني بيتك لحظه واحده


فاطمه _حبيبتي ده ربنا غفور رحيم احنا البني ادمين مش هنغفل ونسامح طيب قوليلي بس حصل ايه 


سهير _اللي حصل وقبل ما اكمل كلامي 

لقيت سيد جوزها داخل الاوضه وبيقول 


سيد _جينا نسلم على الضيوف ايه ده انتي انتي ايه اللي جابك هنا ،وانا لما شوفته عرفت أنه 

كان آخر راجل امي جابته البيت وعمل كده غصب 

عني وبعدها قولت 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا بكره 

باذن الله اخر حلقه كل سنه وانتم طيبين


الحلقه الاخيره من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close