القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية سجينه مع وقف التنفيذ الفصل العشرون والاخير بقلم أميره أسامه رواية سجينه مع وقف التنفيذ البارت العشرون والاخير بقلم أميره أسامه

 رواية سجينه مع وقف التنفيذ الفصل العشرون والاخير بقلم أميره أسامه 

رواية سجينه مع وقف التنفيذ البارت العشرون والاخير بقلم أميره أسامه 

رواية سجينه مع وقف التنفيذ الجزء العشرون والاخير بقلم أميره أسامه 

رواية سجينه مع وقف التنفيذ الفصل العشرون والاخير بقلم أميره أسامه 


أتمني أشوف أكبر عدد لايك انهارده واشوف اقوي تفاعل واكيد هستني الرڤيوهات بتاعتكم


يارب اكون كنت ضيفه خفيفيه علي قلوبكم هتوحشوني😍


البارت العشرون والأخير...


وصل ناصر البلد وبمجرد ما دخل علي اول الطريق وشم ريحه بلده حس براحه وكأنه راجع من غربه دامت سنين.


مرعي....حمدالله علي سلامتك يا ولدي.


ناصر...الله يسلمك يا مرعي.


مرعي....الحاچه هتفرح جوي.


ناصر....أتوحشتها جوي ربنا يديها طوله العمر.


مرعي....ربنا يباركلنا في صحتها 


ناصر....مرعي جبل ما تطلع علي الدار في مشوار لازم أروحه اللول.


مرعي...مشوار ايه ده يا ولدي انت تعبان من السفر.


ناصر....المشوار ده هيريحني يا مرعي.


وبعد وقت بسيط وصل ناصر المدفن الخاص بعائله المنشاوي 


دخل جوه وقف قدام مدفن علي وبدأ يقرأ الفاتحه و يدعيله.


ناصر....وعدتك يا خوي اني هچيب حجك وعدتك اني مش هاچي ازورك غير واني مريحك 

وكنت كد الوعد كان نفسي ياعلي أخد روحه بيدي بس ملحجتش يمكن لساتني ليا عمر بس لازم تعرف طول ما اني عايش عمري ما هنساك هتفضل في جلبي وروحي هتفضل سيرتك الطيبه علي لسان كل اللي كنت في حياته يا علي هيفضل وچعك چواي كيف الچمر ولو في حاچه بس هتريحني هو ان حجك رچع


حس ناصر بنسمه هواء جميله هزت الزرع من حواليه 


ناصر...حاسس بروحك چمبي ياعلي حاسس بروحك ياحبيبي انت سامعني ياعلي مش إكده🥺

طيب جولي راضي عني ياولد ابوي جدرت أريحك ياعلي ولا جصرت معاك.


حس ناصر ان الهواء بيزيد حواليه ورغم حراره الجو الا انه كان حاسس بنسمه ربيع جميله.


ناصر....بدموع دلوك بس انت ريحتني يا علي بردت نـ ـاري يا حته من جلبي. حجك وحج ضحي رچع يا اخوي ودلوك نام وارتاح يا ابن عمري 🥺💔 نام وارتاح يا عريس الچنه.


مسح ناصر دموعه ورفع ايده✋

سلام يا ابن عمري♥️


..................


رجع ناصر علي البيت الكبير وبمجرد ما دخل من البوابه كل رجالته فضلوا يضـ ـربوا نـ ـار ترحيباً بيه وفرحه ببرائته اتلم حوالين البيت ناس كتير من اهل البلد فضلوا يهنوا و يباركوا و يشاركوا ناصر فرحته برجوع حق اخوه.


ناصر...بصوت عالي مرعي اني كنت ناوي اعمل صوان كبير عشان اخد عزاء اخوي والناس تشاركني حـ ـزني بس اليوم اني عايز الناس تشاركني فرحتي وعزاء اخوي هيكون دبايـ ـح تتوزع علي روحه ماعيزش بيت في جنا ينام من غير ما تفرحه وتسمع بودنك دعوته لعلي زينه شباب الصعيد

معايزش نفر من الرچاله يرتاح الكل يشتغل والدبايـ ـح متوجفش

رحمه ونور علي روح الغالي.


فضل يهلل الجميع يشكره ويدعوا لعلي بالرحمه ويدعوا لناصر يطول في عمره.


ابتسم علي ورفع ايده علي صدره بإمتنان وبعد وقت بسيط دخل لسته اللي كانت الفرحه مش سيعاها وهي سامعه صوت حبيب القلب بودنها.


بمجرد ما دخل ناصر ولمحها جري عليها باس ايدها وراسها وخدها في حضنه وهي مش مبطله عياط وبتبوس في كل حته فيه.


فكريه....أتوحشتك يا ولدي أتوحڜتك يا حبيبي الحمد لله يارب انك سمعت دعوتي ورچعتهولي بالسلامه.


ناصر...بحب واني أتوحشتك جوي يا ست الناس كلها أفرحي ياستي افرحي علي حجه رچع يا ستي.


فكريه.....الحج لو طال سنين بيرچع ياولدي ربك عادل يا ناصر 


ناصر....الحمد لله يا ستي الحمد لله اني دلوك حاسس اني مرتاح ونفسي انااااااام حاسس اني بجالي زمن منمتش قعد ناصر علي الارض تحت رجل سته وسند راسه علي رجلها.


ناصر..ااااااه ياستي اااااه 


فكريه...سلامتك من الاه يا ضنايا 


ناصر....عايز انام يا ستي تعبان.


فكريه.....بعد الشـ ـر عنيك يا ولدي يلا اطلع نام في سريرك موطرحك چاهز ومستنيك يا ضنايا وعلي ما ترتاح هچهزلك وكل يرم بدنك صوح.


ناصر....بتعب بس الدبايـ ـح لسه هتاخد وجت.


فكريه....دبايـ ـح ايه مليكش صالح باي حاچه اطلع انت ارتاح وكل حاچه هتتعمل كيف ما انت رايد يا ولدي. يلا جوم ريح فوج.


قام نام من علي رجلها باس ايدها بحب وقام وقف بتعب 


ناصر....هنام شوي متسبينيش كتير احسن لو سبتيني مهصحاش غير بعد كذا يوم.


فكريه...بإبتسامه حاضر ياولدي يلا اطلع.


باس ناصر راسها وقبل ما يطلع سلم عليه الشغالين بحب واحترام وطلع علي اوضته خد حمام دافي يخرج تعب الحبس من جسمه وخرج لبسه جلباب مريح ونام علي سريره وراح في النووووووم.


اما في الخارج بدأ رجاله ناصر تحت إشراف مرعي بالدبايـ ـح.


..............ببقلم اميرة اسامه 


عدت الساعات والليل دخل.


اتصل سيف علي ريم.


ريم...بصوت ماليه السعاده ايوه ياسيف 


سيف....ايوه يا باربي عامله ايه.


ريم...بإبتسامه باربي انهارده اسعد واحده في الدنيا.


سيف....بسعاده وانا كمان والله ياريم مبسوط اوي.


ريم...الحمد لله يا سيف كنت خـ ـايفه بس ربنا مخذلنيش 


سيف ...الحمد لله بقولك ايه 


ريم...قول.


سيف....مش عايزه مني اي حاجه انتي او عاليا.


ريم....ليه في حاجه ولا ايه.


سيف....لا بس انا مسافر الوقت خلصت شغلي و ظبط شغل علي وطلعت علي محطه مصر حجزت والسفر كمان ساعه.


ريم....هتسافر الوقت يا سيف مش قولت بكرا.


سيف....مانا مش ورايا حاجه وقولت اسافر بقي عايز اشبع من ناصر وكمان ستي وحشتني والحق اقعد معاها كام يوم قبل ما اجيب ناصر وأرجع.


ريم....طيب انت ليه مش هتروح بعربيتك؟


سيف....مش قادر اسوق المسافه دي كلها انا اصلا مرهق جدا فالقطر احسن المهم انتي مش عايزه حاجه قبل ما اسافر.


ريم....متتأخرش ...اااا اقصد يعني متتاخرش انت وناصر.


ابتسم سيف وحب يرخم عليها والله انا بفكر اصلا اني اقعد هناك شهر.


ريم....شهر ليه؟


سيف...اهو اريحكم مني شويه.


ريم....في دي بقي عندك حق 😒


سيف....نعمممم🤨ايه عايزه تخلصي مني علي فكره بقي انا قاعد علي قلبك.


ريم...بإبتسامه خلي بالك من نفسك.


سيف....وانتي كمان خدي بالك من نفسك ومن عاليا.


ريم...حاضر بقولك ايه انا كنت عايزه انزل الشغل بكره.


سيف....ايوه كده بقي اخرجي من القوقعه دي شويه بس مش احسن تستنيني لما أرجع واروح معاكي اول يوم.


ريم....ليه خـ ـايف اتخطـ ـف تاني.


سيف....لا ياستي بس عشان متبقيش لوحدك مش عايز حد يضايقك بالاسئله و يتعبك.


ريم...اطمن عليا انا الوقت بقيت احسن و جاهزه لاي رد علي اي حاجه وبعدين بقي مش انت اللي قررت مره واحده تسافر انا كنت فكراك هتسافر بكرا قولت نروح سوا بس انت بقي اللي غيرت رأيك.


سيف...حقك عليا والله بس زي ما قولتلك عايز الحق اقعد كام يوم مع ستي قبل ما ارجع تاني بقالي فتره كبيره مشوفتهاش من يوم مالقيناكي تقريباً


ريم....خلاص ياسيدي سافر وانا هنزل بكره ان شاء الله.


سيف....تخلي بالك من موبايلك و تكلميني وانتي راحه و لما توصلي.


ريم...ليه ان شاء الله ما اقولك باقي خطواتي بالمره🤨


سيف....وماله ايه عندك أعتراض ولا ايه🤨


ريم.....اه عندي ومش هقولك.


سيف....امممم طيب جربي كده ياريم وأعمليها وهتشوفي العرق الصعيدي وهو بيطلع لأول مره😒


ابتسمت ريم وسكتت.


سيف...ريم


ريم...نعم


سيف....انت محتاج اتكلم معاكي كتير لما ارجع.


ريم....تتكلم معايا في ايه وبعدين قول انا معاك.


سيف.....لما ارجع احسن.


ريم....ايه مشغول الوقت.


سيف...مش حكايه مشغول بس الكلام اللي هقوله ده لازم اكون شايفك وانا بقوله 


ريم....احممم ماشي يا سيف وانا هستناك🙈


سيف....تاخدي بالك من نفسك واي حاجه تحتاجيها تكلميني ماشي.


ريم....ماشي يا سيف.


سيف....مع السلامه.


ريم....توصل بالسلامه سلام يا سيف.


خرجت عاليا من اوضتها واول ما شافت ريم بتبصلها أبتسمت 


عاليا....بتعملي ايه؟


ريم...ابداً ده سيف كان بيكلمني بيسأل لو محتاجين حاجه عشان هو مسافر الوقت.


عاليا...بقلق ليه في حاجه حصلت هو مش كان مسافر بكرا.


ريم....مفيش حاجه حصلت لا بس خلص شغل وقال يسافر الوقت عشان يلحق يقعد مع جدته كام يوم قبل ما يرجع تاني هو وناصر.


عاليا....اه طيب ماشي يوصل بالسلامه.


ريم....عاليا.


عاليا....نعم.


ريم...فيكي ايه مالك حساكي مش طبيعيه خالص 


عاليا....لا ابدا انا كويسه اليوم بس كان صعب وانا منمتش من امبارح تقريبا فا مش قادره.


ريم....رغم ان دي مش إجابه سؤال وانتي فاهمه كويس انا بسأل علي ايه بس ماشي لو انتي شايفه ان اللي فيكي ده قله نوم هعمل نفسي مصدقاكي.


عاليا...بإرتباك هيكون يعني ايه يا ريم.


ريم....امممم ناصر مثلا🙄


بصتلها عاليا ثواني وسكتت ناصر !!! تقصدي ايه ماله ناصر


ريم....والله انا اللي بسألك انتي وهو مكنتوش طبيعيين خالص وخصوصا انتي فيكي ايه يا عاليا مخبياه عني🤔


سكتت عاليا وفضلت تقاوم دموعها عشان متنزلش وبصت للارض.


قامت ريم من مكانها راحت حطت ايدها علي كتفها 


ريم...مالك يا عاليا احكيلي اللي جواكي احنا ملناش غير بعض واوعي تكوني فاكره اني مش حاسه بيكي او مش شايفه حبك لناصر اللي عينك فضحاه.


بصتلها عاليا بحـ ـزن🥺


ريم...بإبتسامه حبتيه يا عاليا♥️


بصت عاليا عالارض بتوتر ونزلت دموعها.


ريم....ليه الدموع دي يا عاليا؟


عاليا...ايوه حبيته يا ريم🥺 حبيته لدرجه انا نفسي مش مصدقاها عارفه انك هتقولي مكانش ينفع احبه او اتعلق بيه خصوصا في كل الظروف اللي مريت بيها وعارفه كمان انك هتقولي ان الوقت اللي عرفته بيه كان وقت صغير بس انا نفسي مش عارفه امته حبيته والله ياريم🥺


ريم...بحب مسحت دموعها انا لا هقول مكانش ينفع تحبيه في الظروف دي ولا هقول الوقت كان قصير ولا من حقي اصلا اني اعترض مش عشان خاطر انتي اختي و اني أكتر حد في الدنيا هيفرحلك بس الحب ياعاليا لا يعرف ظروف ولا يعرف معاد وانا مقدرش ابدا الومك علي شعور مش بأيدك وبعدين انتي مأجرمتيش يا عاليا انتي حبيتي.

وحبييتي بجد يا عاليا لانك مكنتيش عامله حسابك للحب ده 

وهو ده الحب بعينه ياعاليا لا تبقي عارفه معاد ولا شايفه ظروف ولا بتبقي عامله حساب الحب ده من الاساس ده بيجي يخـ ـطف قلبك من غير ما تحسي.


عاليا...بدموع اوقات كنت بسأل نفسي يا تري انا حبيت ناصر عشان انا كنت محتاجه احس اني مش لوحدي ولا انا بجد حبيته 


ريم...لو حبتيه ياعاليا عشان أحساسك بالوحده بعد اللي حصل مكانش هيفرق معاكي بعد ما اتقبض عليه ولا كان هيفرق معاكي بعد ما رجع الصعيد انهارده 

هو انتي مش شايفه نفسك ولا ايه

انتي حبيبتي ناصر بجد يا عاليا وعلي فكره هو كمان حبك ويمكن اكتر ما انتي حبتيه كمان.


عاليا...بجد ياريم🥺


ريم...طبعا بجد هو انتي عندك شك في ده ده انتي وهو واضحين جداّ لأي حد يشوفكم.


عاليا...امال هو ليه رفض يشوفني وليه انهارده متكلمش وسافر من غير ما يطمني او حتي يديني سبب لرفضه لزيارتي.🥺


ريم....يعني واحد بعد كل اللي حصله ده والظروف اللي عاشها هيشوفك ازاي وهو في مكانه ده وبحالته دي.


ريم...طيب وليه سافر من غير ما حتي يتكلم🥺


عاليا....اكيد تعبان ياعاليا محتاج يختلي بنفسه شويه محتاج يشوف جدته والاهم انه اكيد عايز يزور علي ومتنسيش كمان انه عمده البلد وده غاب كتير اوي اكيد لازم يروح يطمن بنفسه وبعدين ماهو راجع تاني يوم الجمعه زي ما اتفق مع خليل بيه.


عاليا....تفتكري.


ريم...اه يا اختي افتكر 😒 ومتقلقيش بيحبك وبيموت فيكي كمان وبصراحه ليكي حق تحبيه رغم اني كنت بقلق منه بس هو موز وقمر 😂 يظهر ان العيله دي كلها قمرات.😍🙈


عاليا...بإبتسامه اه ما انا ملاحظه إعجابك بالعيله اوي🤨


ريم...بضحك انا  مين قال؟


عاليا...بضحك بتاع الكنافه 😉 مقولتليش صحيح شكل بتاع الكنافه مش بيهزر في حكايه طلب ايدك دي🤔


ريم...بضحك انتي هتاخدي علي كلامه انتي اصلا متعرفيش سيف اللي انا كنت اعرفه هو بس عشان اللي حصل مش في احسن حالاته لكن هو في العادي بيحب الهزار.

بقلم اميرة اسامه 

عاليا...بإبتسامه عارفه انه بيحب الهزار بس انا بتكلم جد سيف شكله بيتكلم فعلا بجد🙄


ريم....بشرود لا لا اكيد انتي فهمتي غلط.


عاليا....طيب خليني اكون فهمت غلط وأسألك سؤال تاني لو بيتكلم جد رأيك ايه؟


ريم...رأيي في ايه انتي قوام خليتي الموضوع جد بقولك ايه انتي شكلك فوقتي عليا وانا مش فايقه انا هدخل انام عشان قررت هنزل الشغل بكره.


عاليا...شعل ايه 


ريم...شغلي يا عاليا خلاص بقي لازم ارجع تاني انا محتاجه اعمل الخطوه دي جدا.


عاليا...لو حاسه انك هتقدري أعملي كده.


ريم...هقدر ان شاء الله انتي بس ادعيلي ويلا تصبحي علي خير.


عاليا...وانتي من اهله وهعتبر انك هربتي علي فكره من إجابه سؤالي.


ريم....بضحك مش هكـ ـدب عليكي ايوه بهرب بس خليني اكون صريحه معاكي يا عاليا حتي لو اللي بتقوليه ده صح وحتي لو انا مش هيكون عندي مانع فا انا حاسه ان ده حاليا مش وقته خالص انا محتاجه وقت طويل عشان اتخطي كل وقت صعب مريت بيه صدقيني يا عاليا الخطوه دي لو خدتها الوقت هتكون خطوه غلط لازم ادي نفسي فرصه وهو كمان لازم ياخد فرصه .


عاليا...بحب معاكي حق طبعاً خدي كل الوقت واوعي تستعجلي بس هرجع و اقولك لو سيف بجد 

أتقدملك انا هكون طايره من الفرح


ريم....بحب باستها من خدها ادعيلي يا عاليا♥️


عاليا....ربنا يريح قلبك يا احلي ريم في الدنيا♥️

..............


في صباح يوم جديد نزلت ريم شغلها بعد إنقطاع دام كتير وبعد وقت صعب قدرت تتخطاه كل زمايلها سلموا عليها وكانوا مبسوطين برجوعها جدا ورحبوا بيها بسعاده حست ريم بفرحه داخليه وانها خدت خطوه صح.


وصل سيف البلد وكان علي اتصال دايم بريم كل شويه بيطمن عليها و تطمن عليه.


فكريه كانت مبسوطه برجوع سيف كمان استقبله ناصر كان صاحي من بدري نام كتير و الدبايـ ـح اتدبحـ ـت و اتوزعت وهو مش راضي يصحي كان جعان نوم حتي الاكل رفض يصحي ياكل وبعد نوم طويل صحي علي الفجر وفضل صاحي لحد ما سيف وصل الصبح.


............


عند ريم كانت قاعده بتحاول تشوف كل الشغل المتعطل اتصل عليها عمر.


ريم....بسعاده دكتور عمر ازيك


عمر...الحمد لله يا ريم انتي اخبارك ايه.


ريم....الحمد لله بخير 


عمر....طمنيني عليكي حاسس ان صوتك انهارده احسن كتير 


ريم....الحمد لله كتير اوي 


عمر...طيب يا ستي انا كنت مسافر انهارده انا وياسر وشيماء بعد ساعه كده و هنرجع تاني بإذن الله لو ناصر رجع يوم الجمعه زي ما اتفقنا بس كنت محتاج اشوفك ضروري الوقت لو ينفع اعدي عليكم انتي وانسه عاليا


ريم....تنور طبعا بس انا مش في البيت انا قررت اني انزل الشغل انهارده 


عمر...بجد طيب كويس اوي دي خطوه كويسه جدا.


ريم....طيب لو تقدر تجيلي هنا ممكن تيجي .


عمر....مش هعطلك.


ريم...بضحكه جميله اولا حضرتك تعطلني زي ما تحب وبعدين بجملت الشغل اللي متعطل بقاله كتير ده.


عمر....ماشي وانا ياستي مش هاخد من وقتك كتير.


ريم...ماشي هبعتلك العنوان و هستناك.


عمر....تمام يلا اشوفك بعد شويه.

ريم...ان شاء الله سلام.

............

اما عند عاليا فكانت ماسكه تليفونها في ايدها كل شويه تجيب رقم ناصر وترجع تاني تسيبه نفسها تكلمه تسمع صوته تتخـ ـانق معاه بس كرامتها كانت وجعـ ـاها وقررت متتصلش رغم ان كان جواها صوت قوي بيقولها اتصلي. لكن قدرت تتجاهل الصوت ده ومتتصلش


..........


عند ناصر وسيف خرجوا اتمشوا مع بعض في الارض كان ماشي ناصر والفرس بتاعه في ايده (أسمر)♥️


وقفوا وبدأ ناصر يمشي ايده علي اسمر بحب 


ناصر...أتوحشتك جوي يا أسمر 


سيف...بإبتسامه شوف بيلاعبك براسه أزاي وانا اللي كنت فاكره نسيك.


ناصر...الخيل كيف الكـ ـلاب يعرفوا صاحبهم لو وسط الف و طبعهم الوفاء.


سيف...عندك حق. قولي بقي يا ناصر ناوي علي ايه؟


ناصر....في ايه؟


سيف...بإبتسامه مش عارف يعني بتكلم علي ايه؟ عاليا يا ناصر.


ناصر...بص لاسمر وفضل يطبطب عليه بشرود كل خير إن شاء الله يا سيف اطمن.


سيف....ليا عتاب عليك يا اخويا.


ناصر....ايه هو؟


سيف....مكانش ينفع تسافر من غير ما تبل ريق الغلبانه اللي كانت هتتـ ـجنن تشوفك وانت رافض.


ناصر....مكانش ينفع يا سيف تشوفني في الحاله اللي كنت عليها دي ولا كنت عايز أدخلها أجسام وأبهدلها معاي


سيف....بس هي ممكن تفسر ده بطريقه تانيه يا ناصر.


ناصر...طريجه ايه؟


سيف...الف طريقه يا ياناصر اولهم انك خلاص مبقتش محتاجها بعد ما رجعت حق علي او إنك متكونش حبيتها اصلا 


بصله ناصر وسكت.


سيف...بإبتسامه ما انا عارف انك حبيتها مستغرب ليه بس؟


ناصر...بإبتسامه ضـ ـربه في كتفه مين جال اني مستغرب دي كانت تبجي مصيبه لو ماكنتش حسيت بده بس مستغرب انها ممكن تكون فكرت إكده.


سيف...حط نفسك مكانها يا ناصر وبعدين عايزها تفكر ازاي وانت منطقتش معاها بكلمه تريحها 


ناصر....صدجني كان غصـ ـب عني كل اللي كنت رايده اني أچري علي إهنه عشان أشوف علي و اطمنه كنت محتاچ أفصل يومين في البلد عشان أرچع كيف اللول

وبعدين اهم حاچه يا سيف جبل ما يحصول كل ده كنت بحبها بس مكانش ينفع اجولها لانه مكانش وجته لكن دلوك وبعد ما وصلت للي عايزه مينفعش اسكت ولازم اجولها بس عشان اجولها ياسيف بعدها لازم اخد خطوه عشان مفيش مخلوج يبصلها باصه مش زينه لكن بردوا لسه مش وجته انت ناسي ان علي لسه مفاتش عليه كتير ولساتني جلبي مبردتش نـ ـاره مش هجدر علي الخطوه دي دلوك ياسيف.


سيف....ياسيدي لو عالخطوه دي هنأجلها شويه يا ناصر خصوصا ان اكيد في حجات كتير اوي هتبقي محتاجه تجهيز لكن ريحها يا ناصر وفهمها اللي جواك وهي هتفهم ده خصوصا ان ظروفها نفس ظروفك هي كمان الخطوه دي عليها مش هتبقي سهله الوقت لو اني شايف يعني يا ناصر ان علي لو كان عايش كان اول واحد هيقولك اعمل كده والاهم ان هي كمان ظروفها الوقت هي وريم مش حلوه يفضلوا لوحدهم كده 


ناصر...تفتكر عاليا ترفض تجعد معايا إهنه 


سيف... لا مفتكرش عاليا بتحبك يا ناصر وهتوافق تكون معاك في اي مكان 


ناصر...اني ناوي بردك اخد شجه هناك عشان تحس ان ليها بيت ترچعله وجت ما تحب وتبجي جار أختها.


سيف....ياعم انتوا بس اتجوزوا وريحونا وملكش دعوه بأختها انا هاخد بالي منها🙄


ناصر....وه بتفكر في أيه يا واكل ناس إشتجت لايام الشجاوه تاني ولا ايه فاكرني هسيبهالك اياك🤨


سيف...ياعم شقاوه ايه بس من الاخر كده انا عايزها في الحلال.


ناصر....انت بتتكلم چد؟


سيف....تصدق عيب يعني انا ابقي حسيت بيك وبحبك لعاليا وانت لا


ناصر....اصل صراحه ممصدججش


سيف...بضحك ليه ياعم بس هو انا تافهه اوي كده


ناصر...الشهاده لله ايوه✋😒


سيف...بضحك ايه صراحتك دي انا بتكلم جد والله شكلي كده حبيتها انا اصلا من يوم ما شوفتها اول مره عند علي وانا عيني منها.


ناصر...بسعاده لو إكده يبجي اني اول واحد موافج بس المهم هي 


سيف....خليك انت في حالك بقي


ناصر...يبجي مالي يدك يا واكل ناسك😂😂


سيف...بضحك عيب يا عمده تربيتك.


...ببقلم اميرة اسامه 


عند ريم وعمر..


عمر....اول مره اشوفك مبسوطه من اول ما شوفتك.


ريم...عشان حاسه ان روحي رجعتلي ارتاحت بعد الحكم علي عز كنت خـ ـايفه اوي بجد احسن ياخد حكم مخفف شويه خصوصا انه كان معاه شركاء.


عمر....الحمد لله الحق رجع يا ريم 


ريم...الحمد لله قولي بقي كنت عايزني في ايه.


ساب عمر من ايده القهوه وبصلها.


عمر....بصي ياريم اللي هقوله ده لو ضايقك اعتبري انك مسمعتيهوش لو حسيتي انك محتاجه تفكير هيبقي معاكي كل الوقت.

يمكن انا عارف ان الظرف مش مناسب بالمره وعارف كمان ان في حجات كتير تمنع اللي هقوله الوقت بس انا عايز رد ومش مهم اي حاجه الوقت انا بس عايز ارتاح مش اكتر.


ريم...قول يا دكتور عمر انا سمعاك.


عمر...اسمعيني ومتعلقيش غير بعد ما اخلص كلامي بصي ياريم انا عايز ارتبط بيكي .


بصت ريم بصـ ـدمه متوقعتش ان الكلام اللي عايزها فيه رايح السكه دي نهائي.


عمر....من اول ما شوفتك ياريم وعرفت حكايتك كنت متعاطف معاكي جداً تقريبا مكنتش بسيبك لحظه ومكنتش برتاح غير لو اطمنت عليكي بنفسي لحد ما فوقتي وبقيتي تتكلمي وبعدها جيتي معانا عالبيت وقتها التعاطف حسيت انه قلب لتعلق انا نفسي استغربته ويوم عن يوم كنت بتشدلك اكتر وبحس اني مسؤول عنك وخـ ـايف عليكي ونفسي أعمل اي حاجه عشانك وعشان دماغك متروحش لبعيد حوار انفصالي من خديچه كان هيحصل بيكي او من غيرك لان حياتنا مع بعض كانت مستحيله انا عارف ان في فرق سن بينا بس كمان انا مفكرتش في الموضوع ده اوي ويمكن كمان عشان اكون صادق معاكي شوفي ياريم يمكن الفتره اللي عرفتك فيها كانت فتره بسيطه ويمكن كمان تشكي اني اكون حبيتك فيها وانا مش هكـ ـدب عليكي واقولك اني حبيتك من اول نظره والكلام ده انا راجل عندي 35 سنه يعني مينفعش اكـ ـدب بس صدقيني يا ريم انا اتعلقت بيكي وحاسس اني عايزك في حياتي ولو ده حصل صدقيني والله العظيم مش هتندمي ابداً لاني هعمل كل اللي ربنا يقدرني عليه عشان اسعدك واخليكي مبسوطه ولو محصلش ورفضتي مش هزعل وهتفضلي غاليه عندي ياريم ورفضك مش هيقصر علي مكانتك في قلبي وقلب ياسر وقلب شيماء لان كلنا بنعتبرك واحده مننا فا لو حاسه انك مش حابه او رافضه متتردديش انك تقولي اللي جواكي وتنسي فورا اللي قولته وهنفضل زي ما احنا انا بس حابب اعرف رأيك علي المبدأ 


بصتله ريم بصـ ـدمه وإحراج وحـ ـزن مشاعر متخبطه إجتاحت قلبها.


ريم....دكتور عمر انا بجد مش عارفه اقول ايه لحضرتك ويمكن موقفي الوقت متحسدش عليه ابدا حضرتك غالي عندي اوي بجد انت كنت سبب بعد ربنا اني اعيش وقفتك معايا وانت متعرفنيش تبين اللي جواك بجد حضرتك بجد الف واحده تتمناك لان اللي زيك وزي دكتور ياسر مابقوش موجودين كتير وبجد اي واحده هتدخل حياتك هتبقي هي الكسبانه وكملت بحـ ـزن بس اعذرني الواحده دي اكيد مش انا مش عشان السن زي ما حضرتك قولت ولا عشان كنت متجوز ولا عشان اي حاجه خالص بس حقيقي انا من يوم ما دخلت بيتكم وانا حاسه اني منكم حضرتك ودكتور ياسر كنتوا بالنسبالي اخواتي انا طول عمري كنت بتمني يكون عندي اخ ولد والاحساس ده جربته مع مستر علي الله يرحمه كان حد محترم جدا وبيتعامل معايا علي الاساس ده وحضرتك ودكتور ياسر انا اعتبرتكم اخواتي بجد كمان عشان مبقاش بكـ ـذب عليك انا في حد في حياتي وحضرتك اكيد فاهم ان دي حاجه مش بأيدنا يمكن لو كنت اتقابلت معاك في ظروف غير الظروف اللي جمعتنا اكيد كنت هتبسط لو شاركتني طريقي لو مكانش في حد فحياتي اكيد مكنتش هتمني احسن منك انا اسفه بجد 🥺 وياريت متزعلش مني.


ابتسم عمر بحـ ـزن....مقدرش ازعل منك يا ريم ومحترم صراحتك جدا واكيد اتمنالك الخير مع اي حد في الدنيا عشان انتي تستاهلي احسن حاجه في الدنيا ومن انهارده يا ستي اعتبريني اخوكي اللي كنتي بتتمنيه.


ريم...يعني بجد مش زعلان.


عمر....والله ما زعلان يا ريم بالعكس انا مبسوط عشان انتي مبسوطه انسي بقي اي كلام قولته ومش عايزه يكون سبب في بعدك او انك تحسي بإحراج كل ما تشوفيني عشان اعملي حسابك هفضل موجود في حياتك غصـ ـب عنك بصفتي اخوكي ومن اول ما هطلع من الباب ده هنسي اللي قولتهواك وانتي كمان اوعديني تنسيه وخلي معاملتك معايا زي ما هي متتقصرش اتفقنا يا ريم.


ريم...بإبتسامه حـ ـزن أتفقنا.


بعد وقت بسيط خرج عمر وهو حـ ـزين جدا لدرجه انه مش عارف هو فعلا حبها ولا حبه ليها كان. نوع من انواع الشفقه ولا الضغط اللي خديچه كانت معيشاه فيه كان سبب ان قلبه يوهمه بحب ريم.


اما ريم فا بعد نزول عمر فضلت ساكته وحاسه بخـ ـنقه صعبان عليها عمر وصعبان عليها يبقي وقف معاها في أذمتها وهي تـ ـجرحه لكن كمان مينفعش توافق عليه عشان وقف معاها وهي تعبانه وقتها هتكون بتظـ ـلمه و بتـ ـظلم نفسها


...........

رجعت ريم البيت كانت عاليا خلصت الغداء ومستنياها ولسه زي ماهي باين عليها الحـ ـزن.


ريم....سلام عليكم 


عاليا...عليكم السلام يا حبيبتي اتأخرتي ليه.


ريم...اتأخرت ايه بس انا جيت بدري كمان ده الشغل كتير بشكل 


عاليا....معلش حبيبتي الشركه كمان بقالها فتره متآثره باللي حاصل ومهما كان في موظفين بس اكيد مش هيسدوا اوي يلا ادخلي غيري بسرعه علي بال ما احضر الغداء.


ريم...استني عيزاكي.


عاليا...في ايه انتي مالك؟


ريم...دكتور عمر كلمني وقال انه عايز يشوفني قبل ما يسافر وخليته جالي علي الشركه.


عاليا...ايوه وفي ايه يعني مضايقك اوي كده.


رسم....دكتور عمر عرض عليا انه يرتبط بيا🥺


عاليا...ايه؟ ازاي وانتي قولتيله ايه.


فضلت ريم تحكيلها اللي حصل كله وبعد ما خلصت استنت رد عاليا.


عاليا...انا بصراحه استغربت جداً بس قوليلي انتي سبب رفضك هو انك شيفاه اخوكي فعلا ولا عشان سيف.


ريم....الاتنين يا عاليا ومش بس كده حتي حوار سيف زي ما قولتلك انا مش جاهزه ليه الوقت خالص بس هو صعب عليا اوي 


عاليا...شوفي ياريم بلاش تحسي بالذنـ ـب انتي مظلمـ ـتيهوش وكمان قولتيله اللي جواكي بصراحه عشان متعشيميهوش بحاجه يمكن عمر محبكيش بالمعني المفهوم هو يمكن حس تجاهك بالمسؤوليه وحس انك أحتجتيله في وقت ضعف مع مشاكل مراته كل ده خلاه يحس انه حبك او اتعلق بيكي بإختصار هو مشاعره متلخبطه.


ريم...يمكن معاكي حق بس عارفه ياعاليا اكتر حاجه لفتت نظري بجد.


عاليا...ايه هي؟


ريم....وقت ما قولتله انه مش بالنسبالي غير اخويا افتكرت ضحي وعز ووقتها شوفت الفرق بين عمر وبينه الاتنين تقريباً اتحطوا في نفس الموقف بس كل واحد اتعامل باللي جواه عمر تقبل ده ويمكن كمان محستش انه اضايق اوي لكن عز عمل ايه عز حب ينتـ ـقم وضيع حياتها وحياه اللي حبته.🥺


عاليا....مش كل الناس زي بعض يا ريم ولو فعلا عمر حبك فاللي بيحب يتمني يشوف اللي بيحبه مبسوط وعمر شخص محترم أتمنالك السعاده إنما عز محبش ولا يعرف يعني ايه حب من الاساس.


ريم ..عندك حق.


عاليا...فكي بقي التكشيره دي موقف وخلص واكيد ربنا شايل لدكتور عمر نصيبه وهيرزقه بواحده تسعده بجد لانه حد محترم ويستاهل كل خير.


ريم...تفتكري هيجي يوم الجمعه ولا مش هيحب يتجمع معايا في مكان واحد انا بجد مش عايزه اخسره هو وشيماء ودكتور ياسر


عاليا.... هيجي يا ريم وهيتعامل عادي وهينسي خالص اللي حصل زي ماقالك بالظبط.


ريم...بإبتسامه يارب ياعاليا.


عاليا...يلا ادخلي غيري لحد ما احضر.


ريم....طيب قوليلي ناصر مكلمكيش.


عاليا...بحـ ـزن لا يا ريم متكلمش🥺


ريم....هيتكلم ان شاء الله ولما يجي هتتكلموا ويفهمك اسبابه


عاليا....براحته بقي بتكلم ولا ميتكلمش😒


ريم...بإبتسامه بيحبك يابت والله.


عاليا...طيب يلا يا اختي اخلصي.

.................

عدي الوقت بسرعه وجه يوم الخميس قبل التجمع بيوم.


نزلت ريم علي شغلها وصحيت عاليا ظبطت شويه حجات في البيت ودخلت خدت شاور ولبست كاش مايوه كت وواصل لحد قبل ركبتها خرجت اتسرحت وفضلت قاعده زهقانه وباصه لموبايلها 


خبط الباب في الوقت ده قامت بصت من العين السحريه لقتها جارتها ام دينا حطت عليها طرحه وفتحت الباب.


عاليا....ازيك يا طنط


ام دينا...ازيك ياعاليا عامله ايه يا حبيبتي 


عاليا...الحمد لله.


ام دينا.... طمنيني عليكي وعلي ريم.


عاليا...الحمد لله بخير والله.


ام دينا....يارب ديماً انا كنت نازله السوق مش عايزه حاجه اجيبهالك من تحت معايا.


عاليا....تسلميلي يارب متحركش منك 


ام دينا....انا مش بعزم عليكي ياعاليا انتي زي دينا وانا كده كده نازله.


عاليا...عارفه والله بس مش محتاجه حاجه والله يا طنط متحرمش منك ابدا.


ام دينا....ولا منك يا بنتي عموما تليفوني معاكي لو أفتكرتي حاجه كلميني.


عاليا...حاضر يا طنط تسلمي 


ام دينا....سلام عليكم.


عاليا....عليكم السلام.


قفلت عاليا ورجعت قعدت تاني. 


بعد حوالي كام دقيقه الباب خبط تاني توقعت عاليا تكون ام دينا رجعت تاني فتحت الباب من غير ما تبص وفجأه😳 لمحت ناصر واقف ساند ايده علي الباب ورافع حواجبه.


عاليا....😳😳ناصر


ناصر...بإبتسامه 🤨 هو اني مش جولت جبل إكده تلبسي وبعدين تفتحي الباب.


عاليا....بإرتباك لا لا اصل يعني كانت جارتنا بتخبط وفكرتها رجعت وبعدين..


ناصر....ايوه وبعدين حتي لو مش جولت محدش يشوفك بخلجاتك إكده🤨


بصت عاليا علي نفسها وارتبكت اكتر اااا انا هروح البس حاجه بسرعه وقبل ما تجري مسكها ناصر من كف ايدها ودخل وقفل الباب وراه وهو باصصلها بحب.


وقفت عاليا من غير ولا كلمه.


ناصر....وحشتيني♥️


بصتله عاليا وهي دموعها في عينها 🥺وضربات قلبها سريعه شدت ايدها منه بغضـ ـب عايز ايه يا ناصر.


ناصر...🤨وه يعني اني أمشي بعد الفچر من الصعيد عشان اچيلك جبل المعاد بيوم و بجولك وحشتيني تجولي عايز ايه طيب إذا كان إكده اني ماشي.


مسكت عاليا من ايده وهي دموعها نازله استني هنا هو ايه اللي انا ماشي.


ابتسم ناصر وبصلها عايزه ايه تاني.


عاليا....انت اللي عايز ايه مني ايه يا ناصر.


ناصر....چيت اشوفك.


عاليا....🥺مانا كنت عايزه اشوفك يا ناصر وحاولت كتير وانت كنت رافض حتي لما خرجت مكنتش بتبصلي ولا حتي بتكلمني كأني عملت ذنـ ـب مش عرفاه ومش بس كده سبتني وسافرت من غير اي كلام ولما روحت محاولتش ولا مره تكلمني وجاي الوقت تقولي عايز اشوفك واني وحشتك لا بجد شكراً


ابتسم ناصر بحب...وه اني عملت كل ده لاه مليش حج 


عاليا...انت بتتريق عليا ياناصر طب بص بقي انا اللي مش عايزه اشوفك ولا اتكلم معاك كنت عايزه اطمن عليك انك خرجت والحمد لله خرجت سبني في حالي بقي وابعد عني🥺


مسكها ناصر من ايدها وقربها ليه وفضل باصصلها شويه انتي بتاخديني بالحديت عشان اسكت علي فتحك الباب بمنظرك ده صوح🤨


عاليا....لا بس عموما انا حره يا سيدي انت مالك ملكش دعوه بيا افتح بأيه والبس ايه دي حاجه تخص....


قاطعها ناصر وهو باصص لعينها بقوه تخصني اني ياعاليا فاهمه تخصني اني وبس شكلك ولبسك كل حاچه فيكي تخصني اني وبس مفيش حد في الدنيا ليه حج يشوفك إكده غيري اني وبس حتي لو كان مين فاهمه ياعاليا.


ببقلم اميرة اسامه


 بصتله عاليا بصـ ـدمه دموعها نازله ضربات قلبها كانت باينه في صدرها حاسه بسعاده وفرحه متتوصفش..هزت عاليا راسها من غير اي تعليق.


ابتسم ناصر بحب....حجك عليا ياعاليا مكنتش عايزك تشوفيني واني في الحاله دي ولا كنت عايزك تيچي المكان ده من اصله ولما خرچت كنت عايز أچري افرح علي ان حجه رجع كنت مصـ ـدوم علي متاخد كنت محتاچ اجعد مع حالي وأسأل نفسي أسأله كتير 


عاليا....وسألت نفسك.


ناصر....ايوه ياعاليا سألتها.


عاليا....وقالتلك ايه بقي؟🥺


ناصر...🤨🤨جالتلي ان في واحده سرجت جلبك من اول يوم شوفتها فيه و جالتلي كمان تروح تجبض عليها و تحبسها كيف ما حبستها جبل إكده🤨 بس المرادي بتهمه سرجه جلبك😉


أبتسمت عاليا من وسط دموعها🥺 تقصد ايه؟


ناصر.....اتحول ناصر فجاه أقصد اني جاي اقبض عليكي يا عاليا وأحبسك بس المرادي مش هحبسك في المضيفه هحبسك معايا في نفس المكان هحبس جوايا وفي قلبي يا عاليا.


نزلت دموعها وهي بتضحك انت ملبوس يا ناصر ملبوس🥺


ناصر....بحب ايوه و لبساني جنيه إسمها عاليا تعرفيها.😉


سكتت عاليا شويه تبتسم وشويه دموعها تنزل بصتله من غير ولا كلمه.


ناصر....فضل باصص في عينها بحب وساكت وفجأه أخيراً نطق


ايوه بحبك يا عاليا♥️


عاليا...بصـ ـدمه ودموع وانا بحبك اوي يا ناصر🥺


ابتسم ناصر بحب عارف عارف ياعاليا وفجأه لقت عاليا نفسها في حضن ناصر بعد ما شدها ليه♥️♥️♥️♥️♥️


كان حضن اول مره يكون مختلف بالشكل ده مسكت عاليا في ضهره بكل قوتها.


بعد وقت بسيط خرجها ناصر بهدوء من حضنه ومسك ايدها باسها ورجع مسك رقبتها بأيدها الاتنين وقرب شفايفه من راسها باسها بحب وضمها تاني لصدره


ناصر...تعبتيني معاكي ياعاليا تعبتيني اوي♥️


بصتله عاليا بحب مش هتسيبني تاني؟


ناصر ...مستحيل♥️


عاليا....هتفضل معايا🥺


ناصر...طول العمر ♥️


اقعدي يا عاليا عايز اتكلم معاكي


قعدت عاليا قدامه.


ناصر....شوفي ياعاليا طبعا انا عايز اكون معاكي انهارده قبل بكره بس كمان عايز يعدي وقت علي وفاه علي عشان اكون افضل وفي نفس الوقت مش عايز اسيبك لوحدك انتي وريم عايز. اعملك اكبر فرح في الدنيا واشوفك بالفستان بس حاليا هيكون صعب فهماني ياعاليا.


عاليا....بس انا ولا عايزه فستان ولا عايزه فرح انا عايزه اكون معاك وبس يا ناصر🥺


ابتسم ناصر و حط ايده علي خدها بحنان. بس انا عايز اعملك فرح وعايز اشوفك بالفستان وعايز اشوفك مبسوطه عاليا كل حاجه ليكي حق فيها هعملهالك مهرك و شبكتك و كل حاجه تتخيليها هتتعملك واحسن من اي حد كمان انتي قولتي قبل كده ياعاليا اني بقيت كل حاجه ليكي وبقيت مسؤول عنك عشان كده انا مستحيل اضيع اي حق ليكي. حتي لو كان مني انا مفهوم يا عاليا هنستني وقت بس في خلال الفتره دي هندور علي شقه ونحاول نخليها جمب شقه علي وسيف الشقه دي بقت بتاعت سيف خلاص وهيكون ليكي شقه هنا طبعا اغلب الوقت هتكوني معايا في الصعيد عشان انتي عارفه اني مقدرش اسيب البلد ولا اسيب ستي ومتنسيش اني عمده البلد هنبقي بين البلد وبين هنا ولازم يكون لينا هنا شقتنا اللي هتختاريها بنفسك وهتفرشيها زي ما تحبي و هتكون بأسمك


عاليا...بس انا مش عايزه حاجه.


ناصر....بس انا عايز ياعاليا عايز اعملك كل حاجه كأن أهلك كلهم معاكي مش عايز احس اني مقصر معاكي ابدا وبما اني بقيت اهلك ومسؤول عنك انا مش هقبل ابدا اي تقصير في حقك هنرفش الشقه  هنا وكمان وانتي بتفرشي هتختاري احلي فرش في البلد كمان البيت هيتجدد والجناح الخاص بينا كله هيتعمل زي ما انتي عايزه. زي ماقولتلك انتي هتعيشي معايا هناك وهنا يعني كل حاجه لازم تتعمل زي ما تحبي 

ولحد ما كل ده يخلص هيكون فات وقت علي .علي وضحي وخالتك كمان وبعدها هعملك احلي فرح فالدنيا موافقه يا احلي عروسه.♥️


عاليا...بحب موافقه اكون معاك يا ناصر تحت اي ظروف🥺♥️


ناصر....بطلي عياط بقي🤨والله ارجع في كلامي انتي بتجيبي كل العياط ده منين و ابتسم بحب بحبك يا عاليا.


عاليا....وانا بحبك وفجأه دخلت هي في حضنه من غير اي مقدمات حضنها ناصر وهو بيبوس راسها بكل حب.


.....................

عدت شهور ناصر ديما في القاهره هو وعاليا بيجهزوا كل حاجه سواء في القاهره مع بعض و لحسن حظهم فضيت شقه في العماره اللي فيها شقه سيف صممت عاليا تاخدها خصوصا بعد ما سيف اتقدم لريم رسمي وافقت بالفعل لكن طلبت منه يأجل فكره الجواز شويه.  وبدأت عاليا تجهز كل حاجه وهي من جواها فرحانه ان اختها اكيد هتقعد معاها وفي نفس الوقت كانت بتختار فرش البيت وبتابع ده بنفسها فكريه كانت بتكلمها يوميا و بتشرف علي كل حاجه بنفسها وهي طايره من الفرحه.


في خلال الفتره دي شركه علي رجعت احسن من الاول ريم أشتغلت بكل طاقتها لحد ما رجعت اسم علي من تاني وده كان مفرح سيف وناصر.


اما عمر فا في خلال الفتره دي حس انه فعلا مكانش بيحب ريم هو كان حاسس بده خصوصا انه كان اول مره يحس بإحساس ان في حد محتاجله واللي كانت حرماه منه خديچه وفي الفتره دي قرب جداً من رغده وكان بيشوفها كتير في أي مؤتمر طبي رغده كانت طايره من الفرحه واتحول إعجابها لحب خصوصا لما شافت في عين عمر الاهتمام والتعلق بيها لحد ما جه في يوم وطلب ايدها واتخطبوا في جو عائلي جميل .


كل ما كانت تقرب فتره جواز عاليا وناصر المشاكل تزيد بين سيف وريم لانه رافض يسيبها تقعد لوحدها وخـ ـايف عليها.


لحد ما ناصر أنهي الخلاف بينهم وقعد اتكلم مع ريم هو وعاليا وأخيراً أقتنعت ووافقت.


وجه اليوم المنتظر وسافر الكل علي الصعيد عشان فرح ناصر وعاليا و المفجأه الكبيره فرح سيف وريم.


اتجهز جناح ناصر 

و اتجهزت اوضه سيف واللي فتح عليها اوضه علي السعاده كانت منتشره في كل مكان في البلد والفرح كان اكبر فرح اتعمل في الصعيد.


جهزت عاليا وريم كان شكلهم يجـ ـنن فكريه مكانتش بتعمل اي حاجه غير انها بتقرأ قرآن في وش الكل خــ ايفه عليهم من الحسد


اول ما سمعوا ضـ ـرب نـ ـار كتير عرفوا ان العرسان دخلوا بصوا كلهم من الشبابيك.


لمحت عاليا ناصر داخل علي حصانه (اسمر) كان بالنسبالها شبه ابطال الاساطير ♥️


ودخل سيف قدامه بفرس تاني وكل واحد فيهم لابس جلباب الزفاف شكلهم كان يطير العقل 

اتشارك الكل في التحطيب عزام وعمر وياسر وخالد كان فرح كبير اوي الكل كان فرحان من قلبه بجد وجـ ـع فراق علي وضحي وهدي كان ملازمهم لكن اللي حواليهم كان بيحاول يخفف عنهم


وبعد وقت طويل اخيراً الفرح خلص. طلع ناصر علي الجناح بتاعه وطلع سيف علي اوضته


ريم وعاليا كانوا مستنيهم فوق.


دخل سيف كانت ريم قاعده علي حرف السرير ومنزله راسها.


سيف...بإبتسامه باربي♥️


ابتسمت ريم بحب وبصتله 


سيف....مبروك يا احلي باربي.


ريم.. الله يبارك فيك بص بقي احنا لازم نتفق علي حاجه.


سيف...وهو بيقلع ايوه ما احنا هنتفق علي حجات كتير.


ريم...بخـ ـوف سيف انا مش بهزر والنبي استني بس هفهمك.


سيف....ايوه ما انا هفهم وهفهمك بردو.


ريم....سيف استني هقولك حاجه انا خـ ـايفه والله العظيم منك🥺


سيف...بضحك خـ ـايفه مني انا ده انا غلباااان طب تصدقي بالله انا اللي خـ ـايف منك.


ريم...بإبتسامه رغم خوفـ ـها مني انا ليه بقي.


سيف....حاسس اني أتسرعت وهخس النص معاكي يا خايبه يا اللي مبتعرفيش تطبخي


ريم...بضحك حوش الشيف اللي معايا في الاوضه.


سيف...طب تتصدقي بالله انا مجهزلك مفجأه كنت مخبيها عنك


ريم...مفجأه ايه؟


سيف....هو انا مقولتلكيش🤔


ريم...لا مقولتليش


سيف...اسكتيييييي مش انا بقيت أستاذ في طريقه عمل الكنافه🙄


ريم...بضحك لا ياشيخ مصدقش


سيف....وانا ميرضنيش تعالي هقولك الطريقه اللي اتعلمتها بالمللي😉 شالها سيف من الارض


ضحكت ريم و دفنت راسها في رقبته بخـ ـوف وإحراج وسعاده وحب مشاعر متخبطه كتير لكن انتهت بفرحه متتوصفش♥️


دخل ناصر بخطوات بسيطه كانت عاليا واقفه مدياله ضهرها وواضح من كتفها اللي بيطلع وينزل انها متوتره جدا.


قرب منها بهدوء ورفع بأيده طرحتها رفع وشها ليه بهدوء وهو باصص بأنبهار 


ناصر....إكده ياستي حرمتيني أشوف الجمر ده طول اليوم.


ابتسمت عاليا بإحراج.. شكلك حلو اوي.


ناصر....وانتي احلي من الجمر بحبك يا عاليا♥️


عاليا....و انا كمان بحبك يا ناصر


قرب ناصر من شفايفها لاول مره وكأنه اتمني كتير يوصل لنجمه في السماء واخيراً وصلها♥️


وفجأه رفعها ناصر من الارض حضنته من رقبته بحب بتعمل ايه يا ناصر.


ناصر....هروح انا وانتي مشوار طويل للچنه.


عاليا....😳هتموتني ولا ايه


ناصر..هو من ناحيه هموتك فاني هموتك😉😉


وراحت معاه عاليا تدوق جنته♥️


................


بعد مرور 3 سنوات.


اتجمع الكل مع بعض يوم وقفه عيد الاضحي.


كانت عاليا قاعده هي وريم اللي علي ايدها ناصر الصغير نايم في حضنها وفكريه معاهم دخل ناصر وهو شايل طفل صغير علي كتفه وسيف داخل معاهم وكان بيتكلم في التليفون.


ناصر....ان شاء الله يا حاچه همت هنكون عنديكم تالت يوم 


همت...ماشي يا حبيبي تيجو بالف سلامه احمد بيسلم عليك كتير وبيقولك علي وحشه ووحشني انا كمان علي فكره.


ناصر...بإبتسامه سلميلي عليه كتير وجوليله انتوا كمان وحشتوا علي هنچيلكم ونعيد عليكم وياخد علي منيكم عديته كمان.


همت....يا سلام علي باشا مستنياه احلي عيديه بس هو يجي وينور علينا الدنيا بحالها


ناصر....هنچيكم ان شاء الله تالت يوم 


همت....ماشي يا حبيبي يلا مع الف سلامه كل سنه وانتوا طيبين.


ناصر...وانتي طيبه يا امي ♥️ مع السلامه.

محدش فيهم علق علي كلامه مع همت واحمد لانها مكانتش اول مره ناصر من يوم اللي حصل وهو مش بيسيبهم.


ناصر...اخيرا خلصنا كل سنه وانتوا طيبين چميعاً عاليا خدي علي غيريله بهدل روحه في الدبيـ ـح.


رفعت عاليا حاجبها وكأنها أتلبست.


عاليا...وه 🤨 ايه اللي هببته في روحك ده يا واكل ناسك😭


علي...بطفوله بريئه كنت بدبـ ـح مع ناصر وسيف يا عاليا😡 مش اني راچل


عاليا....يا واد أسمه بابا واني اسمي ماما وده اسمه عمو سيف


ريم...بضحك اقول عليك ايه يا ناصر عوجت لسان البت😂🙈


ناصر...بضحك وانا مالي قعدت تقولي ملبوس ملبوس واهي في الاخر هي اللي أتلبست😂😂


ضحكوا كلهم وطلعت معاه عاليا غيرت لعلي ونضفته وخرجته يلعب مع ابن ريم ناصر الصغير😍


ناصر....عاليا هاتي البشكير.


عاليا...حاضر لحظه يا حبيبي.


خدت عاليا البڜكير وخبطت عليه


عاليا...امسك يا ناصر


مد ناصر ايده وشدها ليه جوه وقفل الباب.


عاليا....وه بتعمل ايه عاد يا ولد الناس🤨


ناصر...بضحك باخد العيديه بتاعتي 😉


عاليا...بضحك ناصر خليك مؤدب


ناصر....ياشيخه هو اللي يعرفك يعرف ادب 


عاليا....بدلع يا ناااااصر 


ناصر...يا عيون وقلب ناصر.


عاليا....بعد عني😉


ناصر....وإن مبعدتش🤨


عاليا....هجتلك يا ناصر♥️


ناصر...لو هموت علي يدك اني موافج.


عاليا....بحبك يا ناصر♥️


ناصر....واني كمان بعشجك يا ام علي😉


عاليا...🤨🤨لا بقولك ايه انا واحده حامل وهرموناتي مش متظبطه مسمعش كلمه ام علي دي تاني 😒🔪


ناصر...بضحك وهتجولي عليا اني ملبوس انتي بجيتي كل دجيجه بحال شويه تجلبي صعيديه وشويه تبجي طيبه وكيوت وشويه الشـ ـر هيطلع من عينك وعامله كيف البلطجي😂


عاليا....بضحك عاچبك ولا لاه عاد.


ناصر.....عاچبني يا جلب ناصر♥️


عاليا...وه بكفياك عاد🙈


ناصر....اهي وه دي اللي چابت أچلي عاد و انقض ناصر علي شفايفها و تاه معاها في دنيتهم الخاصه♥️

وأصبحت عاليا.


سجينه في قلب ناصر♥️


..........بقلم اميرة اسامه 

تمت بحمد الله♥️🙏🏻


بداية الروايه من هنا


الصفحه الرئيسيه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close