expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والأربعون بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم

 رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والأربعون بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والأربعون بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والأربعون بقلم حبيبه


🌺🌺🌺🌺

الفصل 36

................ 

اسيا ببكاء وهي تضرب قلبها : اصحي اصحي يابت انتي بتحلمي بتحلمي يااسيا هههههههه اوعي تكوني فكرتي ان يجي يوم وتتحبي ذي بقيت البنات انتي خرسه هههههههه لا وكمان مغتصبه يعني شرفك اللي المفروض يبقى ملك واحد بس هههههههه ضاع ضاع يااسيا لأ وكمان جاتلك الجراءه وتبصي للي حن عليكي وعاملك ذي اخته لا لاء يااسيا لأ اصحي من حلمك الخيالي عيشي الواقع يابنتي فوقي بقى على الاقل احفظي الحاجه الوحيدة اللي ليكي احفظي كرامتك دول فتحولك بيتهم وحبوكي ذي بنتهم وادوكي ثقتهم تقومي نخونيها كده لأ يااسيا لاء لازم احط حدود لازم لازم...... 


ثم توضأت ودعت ربها واخذت تستغفر  وذهبت للنوم 

♡♕♕♕♕♕♕♡

ذهب جميع ابطالنا للنوم استعدادآ ليوم جديد 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

الساعه 10الصبح 

زينب: بت ياورد انتي ياذفته 

ورد بنوم: بصي يازوزو ارقصي كده ياوليه مش كده اعملي كده ياوزه


زينب: هي مين دي اللي ترقص يابنت الكلب


ورد بنوم: ايوه ايوه براڤوا يازوزو ارقصي كده هز ياوز هههههههه 


زينب وهي بترمي عليها مايه: مين اللي تهز يابنت الجزم قومي يابت 


ورد بخضه: ايه ايه في ايه البيت وقع اجري ياسعديه 


زينب: وقع صف سنانك ياعجل البحر انتي قومي ياذفته 


ورد: حرام عليكي والله حرام يازينب عاوزه انااااااام 


زينب: نامت عليكي حيطه قومي ياذفته اتأخرتي على شغلك 


ورد: اعاااااااااااااا وسيباني كل ده ياختييييي اخس عليكي ياوزه اخسي اوعي ياوزه اوعي 


زينب وهي تضرب كف على كف: مخلفه جاموسه يلا اما اروح اكمل شغل 


ورد: ماشي يازينب ماااشي ربنا علي القوي 


زينب: صحيح يابت احمد هايوصلك هو جاي دلوقتي 


ورد: نننعم وده بمناسبة ايه انشاء الله 

زينب: بمناسبة انه خطيبك ياعنيا يلا يابت اخلصي 


ورد: هوووف صبرني ياربي حااااضر 


ارتدت ورد دريس اخضر يزينه حزام جملي وطرحه وجزمه بلون الحزام  وتحضرت لتأدية فرضها ونظرت فى المراءه.وتذكرت اسيا وزينه...... 


ورد في سرها: اممممممم وليه لأ دا حتى انا بصلي وعارفه ديني كويس وكمان دا ستره.وكمان جمال عن الشعر.


دخلت عليها امها.... 

زينب: خلصتي ولا لسه يابت انتي اتأخرتي يانيله واحمد مستنيكي بره.مالك يابت بتبصي في المرايه كده ليه يابنت المجانين .... 


ورد: بقولك ايه ياوزه بفكر البس الحجاب 

عجبني اوي لما شوفته على اسيا وزينه شكله جميل جداً ايه رايك هايبقى حلو فيا 


زينب: بصي ياحبيبتي انا عمري ماجبرتك على حاجه ربيتك على انك تاخدي قراراتك وتتحمليها علشان كده سيبتك واديتك وقتك تاخدي الخطوه دي لوحدك اللي اقدر اقولهولك 

ان زمان ذهبت امراءه للرسول (صل الله عليه وسلم) وقالتله يارسول الله كيف اخرج عن ديني 

فقال لها الرسول اخرجي شعره واحده من راءسك ويراها رجل فتخرجين عن دينك. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وبرضوا ياحبيبتي هاسيبك تاخدي الخطوه دي لوحدك... 


ورد: ربنا يخليكي ليا ياحبي ومايحرمنيش منك ابدا يارب ياقلبي 


زينب: ولا يحرمني منك ياحبيبتي يلا بقى علشان الواد خلل بره 


ورد: هههههههه ماشي هاصلي واخرج 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

استيقظت اسيا من نومها وتذكرت امس فنزلت منها دمعه... 

اسيا: لأ اهدي كده واجمدي لازم تعامليه ذي اخوكي واضحكي بلاش ضحكتك تتمحي طول ماربنا جنبك. 

♡♕♕♕♕♕♡

قامت اسيا واخذت حمامها وارتدت ثيابها وهي عباره عن چيبه زرقاء طويله  وقميص ابيض وطرحه باللون الازرق وحذاء ابيض وادت فرضها ودعت ربها ونزلت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

زينه: حسام حبيبي روحي فينك يابني 

اكيد نايم اما اروح اشوفه. 

حساااااااااا......... 

صدمت زينه بشده فوجدته بااحضان صديقتها الحبيبه... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت زينه من نومها وهي تصرخ 


زينه ببكاء:(لا اله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين) ♥🌹🌹

ياربي ياربي انا تعبت ريحني يارب من الكابوس ده مش قادره استحمل كل يوم بشوف نفس الكابوس انا بكرهه بكرهه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ثم اخذت حمامها وارتدت ثيابها وهي عباره عن دريس من اللون الابيض مليئ بالورود الزرقاء وحذاء ازرق وطرحه زرقاء 

وادت فرضها ونزلت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت ورد من صلاتها وقررت الاتصال بعلي 

ورد: زمان الواد علي نايم اما ارخم عليه 


امسكت هاتفها واتصلت بيه

♡♕♕♕♕♕♡

كان علي مستيقظ ويرتدي ثيابه ليذهب لعمله.... ثم سمع هاتفه يرن وجدها ورد... 

علي باابتسامه: ياصباح الجبنه الكيري علي اللي معذبه تفكيري. 


ورد: صباح الخير يامنيل علي عينك 


علي: عبو شكلك جاموسه صحيح ابت


ورد: هههههههه اخجلتني 


علي: عاوزه ايه يابت علي الصبح اخلصي 


ورد: عاوزه حمص الشام

علي: حم ايه ياعمر 


ورد: تؤتؤ اهدى ياعلي اهدى يابابا مش كده 

علي: ورد اصتبحي يابت 


ورد: لاء بجد ياعلي نفسي اكل حمص والنبي ياعلي ياعسل. 


علي بخبث: طب ماتخلي خطيبك يجبهولك ياختي اشمعنا انا 

ورد: خطيب مين ياعم انت صلى على النبي في قلبك.... 

عاوز الصراحه هو محترم وكويس بس انا مش قادره احس اتجاه بااي حاجه قلبي مقفول اتجاه مش ببقى براحتى ومش بحب اخرج معاه ذيك..

وبعدين انت برتاح معاه مش عارفه ليه يمكن علشان انت صديقي القريب والوحيد وانت فاهمني يالولو ياحبيبي ياعسل 


علي:صديقي ماشي ياختي ماشي المهم عاوزه تطفحي امتى 


ورد:بص انابكره اجازه شو رأيك وهات البت زينه واسيا معايا علشان عاوزاهم .....


علي:ماشي ياقمري غوري بقى عندي شغل واتأخرت..


ورد:هههههههه يلا سلام

🌺🌺🌺🌺🌺

استيقظ يونس من نومه حزين.. 

يونس: ليه وافقتي ليييييه غبيه غبيه غبيه يارب  فوضت امري اليك يالله يسرلي حالي ياميسر 

♡♕♕♕♕♕♡

توضاء يونس وادى فرضه وارتدى ثيابه وهي عباره عن 

بدله من اللون الكحلي وحذاءها المناسب ووضع برفانه ونظارته وخرج. 

♡♕♕♕♕♕♡

نزل يونس وكان الجميع علي طاولة الطعام من اجل الفطار..... 


يونس: صباحكم ورد 

وقبل راءس امه


زينه: صباح العسل علي الناس العسل اش اش اش ايه القمر اللي بيصبح علينا ده اه لو ماكنتش اختك كنت اكرشيت عليك يامز انت 


يونس وهو ينظر لاسيا: اتلمي يابت علي الصبح 


زينه: خلاص ياعم سكتنا 

يونس: صباح الخير يااسيا عامله ايه النهارده 


نظرت له اسيا وابتسمت له وهزت راءسها علي انها بخير. 


ياسمين بمياعه: صباح الخير يابيبي 

يونس بحاجب مرفوع: نعم هو مين ده اللي بيبك انا اسمي يونس المياصه دي ماليش فيها اتظبطي ياحجه كده علي الصبح..... 


وضعت زينه يدها علي فمها لمنع ضحكتها. 

ياسمين: حا حاضر  


سعاد: اقعدي ياهبله واتكتمي كتك نيله فى هبلك

♡♕♕♕♕♕_♕♕♡

جلس يونس فى مكانه ولم يزيح نظره عن تلك التي تتناول طعامها بهدوء وتتجاهله تمامآ 


ياسر: ياصباح المهلبيه عليكم ياناس ياعسليه 


سعاد: صباح العسل ياحبيبي تعال افطر 


جلس ياسر بجانب اسيا


ياسر: صباح الجمال ياسوسو اخبارك ايه 


يونس: هي مين دي اللي سوسو لامؤخذه 


ياسر: اسيا 


يونس بغضب: افندم 

ياسر: ايه يايونس مالك هو انا غلطت في حاجه ولا ايه  


امال: صحيح يايونس مالك في ايه ياحبيبي دا بيصبح عادي. 


نظرت اسيا لياسر وابتسمت له هزت على  انها بخير.. 

يونس بغيظ: مافيش ياماما مااافيش 

مش يلا يااسيا علشان اتاخرنا ولا ايه. 


نظرت اسيا لزينه... 


زينه: احم ماتخلي اسيا النهارده في البيت يايونس هي حابه تفضل في البيت... 


يونس: ط......... 

ياسر بتسرع: حلو وانا مافيش ورايا حاجه اقعد معاكي نتسلى شويه 

يونس: لا مش هاينفع انا محتاجها النهارده في الشركه 


تمسكت اسيا بيد زينه اكتر ونظرت ليونس وهزت راءسها بلاء. 

يونس بحزن ممزوج بالغضب: بس انا محتاجك 


تمسكت اسيا بيد زينه اكتر واكتر.... 


يونس بحزن: تمام اللي يريحك 

ماما كان في حفله لصديق ليا تحبي تيجي 


امال: لاء ياحبيبي انا مش حمل حفلات خلاص راحت عليا 

خد ياسمين 


يونس بغيظ وهو يجز علي اسنانه: بس ممكن تكون مش حابه ولا حاجه 

ياسمين بلهفه: لأ لأ لأ حابه طبعآ هاجي اكيد 


زينه: انا ياابيه هاجي  والنبي والنبي انا والبت اسيا... 


يونس وهو ينظر لاسيا باابتسامه: خلاص يازينه تمام هاخلص شغلي بدري وهاجي اخدك انتي واسيا وياسمين تكونوا جاهزين علي الساعه 8تمام 


زينه: تمام ياابيه هاخلص مشواري وارجع البيت علي طول عشان اقعد مع سوسو 


يونس: ليه راحه فين 

زينه: هاودي لوحه المعرض بسرعه واجي 


يونس: لأ خدي اسيا معاكي خلصي مشوارك وارجعي ومش هاتسوقي لوحدك انا هابعت معاكي واحد من البادي جارد يسوق وعلشان يحميكم تمام 


زينه: خلاص تمام 


يونس وهو يقبل راءس امه: يلا ياحبيبتي سلام انا 

ونظر لاسيا بغضب وتوعد: سلاااام


البارت 37من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها


 #حبيبه

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت ورد من مكالمتها مع علي...... 

ورد: ليه ياعلي ليه انت بالذات بحب قربه مني ليه انت دا انا ماكنتش بطيقك دلوقتي لو عدى دقيقه فى بعدك عني بحس اني ناقصني حاجه ليه ياعلي لييييه برتاحلك اوي كده وبحب اكون معاك........ 

هوووووف ساعدني يالله وحطني علي الطريق الصح يااارب. 


اما اطلع للي بره ده زمانه خلل على راءي ماما صحيح..... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ورد يلا بينا  .... 


احمد: ياصباح الجمال

علي القمر تبعنا.  


ورد: شكرا 

يلا بينا انا جاهزه. 


احمد: ها  اه اه يلا بينا ياقمر 


توقفت ورد فجأه.قبل خروجهم .. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ورد: احمد 


احمد: عيونه 

ورد: ايه رأيك لو لبست الحجاب.. 


احمد: امممممممم بصي انا بحكم شغلي اني بلف بلاد كتير وبقابل كتير فا بالنسبالي عادي براحتك سواء كده او كده عادي 


ورد: يعني سواء كده او كده بالنسبالك عادي مش هاتفرق 


احمد: عادي يعني براحتك 

ورد: امممممممم تمام يلا بينا علشان اتأخرت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

دخل يونس مكتبه وهو بالبلدي كده هايفرقع... 


يونس بغيظ: ماشي يااسيا مااشي بقى بتضحكي للمايص اللي اسمه ياسر ده وتديني انا الطرشه وحيات امك ماشي مااااشي.... 


لم يستطع احد انا يهرب من غضبه وعصبيته ظل يونس طول اليوم غاضب فاهو لا يتحمل تجاهلها له...... 

♡♕♕♕____♕♕♕♡

وصل علي للشركه ودخل بمرحه المعتاد.. 

علي بغناء: بحبهاااااا اه والله وفي قلبي ساكن حبهااااا  ابن الورمه ياريت ياشوق اوصلها ياريت انا خلاص هانفجر بحبهاااا بحبهاااااا بحبهااااااااااا


ايه ده هي الشركه بقت ذي السوق كده لييييه 

خدي يابنتي مالك... 


موظفه بتوتر: مستر يونس... 

علي: ماله 

موظفه: مش عارفه ماله النهارده عمال يزعق في اي حد يقابله وطالب ملفات كتير اوي مره واحده وعاوز الميزانيه وكله مره واحده..... 


علي: اهدي اهدي يخربيتك انا احوليت 


ذهب علي ليونس لاقاه عمال يزعق في التلفون 


علي: ايه ياحج مالك خارب الشركه كده وقالبها ليه  كده 


يونس بعصبيه: انت فين ياذفت بقالي ساعه برن عليك..... 

علي: احيه نسيت اني قفلت التليفون بعد صداع البت ورد..... 


يونس: انت بتستهبل ياعلي 


علي بااستغراب: في ايه يابني مالك انت متعصب من حاجات تافهه كده ليه  من يومك بتتعامل بهدوء ورزانه وبتستعمل مخك دايما وبارد كده 


يونس: عليي اتلم 


علي: ياعم ماقصدش بس يعني اول مره اشوفك كده مالك احكيلي دا انا علي يابني

♡♕♕♕♕♕♕♡

ارتمى يونس علي الكرسي خلفه بتعب..... 


يونس: مش قادر ياعلي تجاهلها بيموتني مش متعود علي انها تتجاهلني بحب اشوفها  بتضحكلي لما بنطنشني وتضحك لغيري بموت من جوايا ياعلي مش عارف ليه لما بتعيط بتحكم في نفسي بالعافيه علي اني اروح اخدها في حضني اي حد بيكلمها ببقى هاموت وامسكه من زمارت رقبته في ايدي... مش بشوف غيرها ياعلي قلبي بيبقى هايخرج من مكانه لما بتقف قدامي هاموت ياعلي فهمني فهمني ارجوووووك ايه ده... 


علي: هههههه ياقلب امك ياحبيبي دا انت ضايع خاالص.... 


يونس: علي مش بهزر والا تغور بره.... 


علي: طب قولي بس انت قصدك سوسو 


يونس بغضب: يووووه ميتين ام الاسم ده كرهته اسمها اسيا اسيا ماتدلعهاش ياذفت


علي: هههههه هههههه حلوتك يابيضه وقعتي في الحب ايوه بقى ابو الانس حب ياجدعااان هههههه 

يونس: عليييييييييي


علي: الله مش انت اللي بتحكي 


يونس: لأ انا مستحيل يكون حب ياعلي ماينفعش


علي: ليه مستحيل ها ليه ماينفعش هو انت مش بنأدم مش من حقك تحب وتتحب وتعيش حياتك ذي باقي الناس ولا ايه ولا بسب الحادثه بتاعتها  يايونس.. 


يونس: انت اتجننت عمر تفكيري ماراح للموضوع ده خالص... لأ لأ لأ ممكن علشان ذي  اختي بس. 


علي: براحتك يايونس بس انت ممكن لأ مش ممكن اكيد انت حبيتها خليك كده متجاهل الموضوع ده لحد ماربك يبعتلها اللي يحبها وياخدها منك.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اغضب يونس كلام علي بشده..... 

يونس بغضب: عليي اطلع بره دلوقتي يلااااا


علي: طالع ياعم  خليك بتعاند نفسك كده لحد ماتخسر كل حاجه...  سلام

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

خرج علي وظل يونس مكانه يفكر في كلام علي فااغلق عينيه وتذكر اسيا وتذكر جميع المواقف بينهم    وابتسم دون اراده منه.. 


يونس: لأ لأ لأ مستحيل

ده مش حب  مش حب فاهم يايونس مش حب 


ثم اخرج تلك الافكار من راسه وعاد لعمله مره اخرى 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصلت ورد لعملها 

احمد: ايه رأيك لو اعزمك الغدا بعد شغلك 


ورد: سوري يااحمد بس النهارده مش هاقدر عندي شغل كتير اوي وعندي عمليه وارهاق مش هاقدر بجد 


احمد : عادي ولا يهمك المهم شغلك.. 

ورد: تمام يلا سلام.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت زينه ومعها اسيا للمعرض... 

دخلوا للمكتب. 


محمد: ادخل 


دخلت زينه واسيا 

زينه: صباح الخير علي اهل الخير... يووووه انت تاني انا عاوزه اعرف هو انا كل مااروح في حته اشوف وشك قدامي ليييييييه


وضع ياسين قدم على الاخرى.... 


ياسين: وليه ماتقوليش ان انا اللي كل مااروح في حته بشوف سحنتك دي قدامي... 


 زينه: عبو شكلك على الصبح هي ناقصه فقع مراره. من ابو طويله عمود النور ده... 


ياسين: اتلمي ياجعفر  يااوزعه ياام لسان طويل. 

اتهدي لما اسلم علي القمر اللي معاكي ده 

اذيك يااسو عامله ايه ياقمر... 


ابتسمت له اسيا بهدوء وهزت راءسها على انها بخير.. 


ياسين بإبتسامة: يارب دايما ياجميل 


زينه بصوت هادئ: ربنا ياخدك يابعيد 


ياسين: سمعتك ياجعفر 


زينه بغيظ: جعفر في عينك عبو رخامتك يااخي 


ياسين بضحك: مقبووله منك يااوزعتي 


زينه بعصبيه وغيظ: اوووف بعد اذنك يااستاذ محمد انا سلمت لوحه بره وحبيت بس اعرفك 


محمد: صحيح كان في صحفي معروف عجبته لوحتك اوي وقرر ينشرها بااسمك 


زينه بفرحه: بتهزر 

محمد: لاء والله بجد حتى انه حابب يشوفك ويتعرف عليكي 


زينه: بت يااسيا الحقيني هايغم عليا من الفرحه... 


ياسين: علي ايه كتك وكسه توكسك وبعدين انتي ناسيه انك مش قليله دا انتي اخت يونس عز الدين الاسد الجارح كتك نيله اوڤر اوي 


زينه بغيظ: وانت مالك ياابو طويله انت.هو اناطلبت رأيك ولا حاجه خليك في حالك يااخي ...... 


محمد: هو هايعزمك علي عشا عمل  وكده كان جايب ليكي شغل تكوني في الجريده ايه رأيك 


زينه: بس يعني...... 


ياسين:اذاي يعني  عشا عمل وتخرج مع حد غريب لأ طبعا مستحيل طبعاً 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

سعاد: الوووو ايوه ياباشا 

عز الدين: ايه الاخبار 


سعاد: اخبار ذي الفل وهاتفرحك... 


عز الدين: اخلصي قولي لان خلاص قربت اقطنع ان وشك نحس مايجيش منه حاجه تفرح.. اخلصي قولي 


سعاد: البت بنتي هاتتخطب ليونس كمان اسبوع.. 


عز الدين: بتهزري. 

سعاد: لأ والله بجد. 


عز الدين بفرحه: هههههه تعرفي انك علشان الخبر ده وعلشان عارف جشعك وطمعك هابعتلك حلوتك في البنك..... 


سعاد: ياقافشني دايما 


عز الدين: وبعدين اللطخ ابنك شيلت من عليه كل القواضي اللي ضده. 

ونضفته وظبته علشان يوقع البت اللي اسمها اسيا   ماشوفتش 

اي نتيجه منه 


سعاد: هاشوفه ياباشا حاضر هو اكيد بيظبط حاجه.... 


عز الدين: الاحسن كلميه وفهميه لان صبري معاكم بداء ينفذ وانا لو صبري نفذ هاتشوفوا مني وش مش هايعجبكم

سعاد بخوف: حا حا حاحاضر حاضر والله 


عز الدين: شاطره سلام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

زينه بعصبيه وعند: وانت مالك يابنأدم انت واه هاخرج معاه وياريت لو تنقطني بسكاتك وحاول ماتدخلش فى اللى مالكش فيه تمام 


ياسين وقد فقد اعصابه: هو ايه اللي ماليش فيه يابت انتي انتي اتهبلتي ولا ايه هو اي عند والسلام قولت مش هاتقابلي حد واغزي غضبي علشان متحكم في نفسي بالعافيه 


زينه بعصبيه: انت مين انت علشان تمشي كلمتك عليا يااستاذ انت دا يادوب حتة صديق لاخويا يعني مالكش ولا كلمه عليا فاهم واوعك تتخطى حدودك تاني اوعك انت فاااهم... 


جاء ياسين يقترب منها امسكها محمد من دراعه 

امسك ياسين يده من علي ايده وذهب لها واقترب من اذن تلك التي انفعل قلبها رغمآ عنها اثر اقترابه منها وذاد ذلك انفاسه الحاره القريبه منها 


ياسين بصوت غاضب: وحيات امي لاوريكي حتة الصديق ده هايعمل ايه وحتة البتاع الصايع اللي راحه تشوفيه ده مابقاش راجل لو خليتك تشوفيه وانا هاعرفك ياسين صح ماشي ياحلوه.. 


ابتعد ياسين والقى نظره لاسيا وجدها تنظر له وتبتسم ورافعه حاجبها الايمن. 

غمز لها ياسين بعينه فااتسعت ابتسامت اسيا وهزت راسها له فاابتسم هو ايضآ علي تلك الخرساء التي علمت مافي باله.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

فاقت زينه من دوامتها وامسكت ايد اسيا بدون ولا كلمه.. 


زينه: سلام يااستاذ محمد. 

ثم نظرت لياسين. 

زينه بعناد: ابقى وريني ياحلو 

وذهبت للبيت.. 

♡♕♕♕♕♕♕♡

وصلت زينه واسيا للمنزل وجدوا امال في انتظارهم. 

امال: ايه ياولاد متأخرين كده ليه 


زينه: ولا حاجه ياماما خلصت مشوراي والطريق كان زحمه بس 


امال: ماشي ياحبيبتي المهم صحيح كنت ناسيه يونس باعتلكم فساتين علشان الحفله حطيتها ليكم فى اوضتك يازينه روحوا ارتاحوا وشوفوها. 


زينه: بجد طب يلا يااسو نطلع نشوف 


البارت 38من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

         #حبيبه

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله: الو ياوليد خير مش شايف ان مكلماتك كترت 

وليد: ياقلبي هو انا لو مكلماتي ماكترتش عليكي هاتكتر علي مين ها ها...... 


جميله بملل: لخص ياوليد


وليد: يلا ياقلبي علشان الحفله.... 

جميله: تمام هانزل 

وليد: مستنيك ياجميل 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

دخلت زينه واسيا الغرفه وجدوا علبتين كبار علي السرير... 

كان كل علبه عليها اسمهم.... 


كان فستان زينه لونه رمادي ضيق للوسط  ينزل بااتساع علي كامل جسدها هادئ جداًومعه حذاءه وكامل مستلزماته  .... 


اما اسيا  فكان لونه سماوي مزين من الصدر   يزينه حزام من الوسط مزين  وينسدل عليها باتساع كبير ومعه جميع مستلزماته..... 


زينه: واااااو فساتين تحفه والنبي الواد يونس طلع عنده ذوق ابهرني المنيل......

بقولك ايه ابت يااسيا. 


كانت اسيا في عالم اخر 


زينه: اسيا اسيا اسيا انتي يابت 


نظرت لها اسيا... 

زينه: ايه يااما فينك كده ايه اللي واخدك مني ياجميل.. 


ضربتها اسيا بغيظ في كتفها.....


زينه: اوتش ايدك تقيله اوي  يابت المهم قومي يلا علشان نجهز قبل ماابيه يجي يعلقنا....

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: ابو الاونس العسل 

يونس: عاوز ايه ياذفت انت 

علي: ايه ياعم الحبيب مالك 

يونس: عليييي لم نفسك وخلي ليلتك تعدي علي خير 

علي: خلاص ياعم انا مالي خليك انت عاند مع نفسك المهم وقت الشغل خلص مش هاتروح 


يونس بهدوء: اه مروح علشان اجهز للحفله وعلشان اخد زينه واسيا 


علي بااستغراب:حفله حفلة ايه دي 

يونس: حفله سيف اللي عقدنا معاه صفقه قبل كده عاملها ودعانا وعلى فكره انت كمان جي. 


علي: اييييييييييييييه


يونس: ايه ياض مالك 


علي : اذاي يعني ابقى معزوم علي فكره وماتعرفنيش ياعم انت الحق البس انا امتى يعني ها.... 


يونس: وفيها ايه ده لسه فاضل 5ساعات يعني لسه بدري ياض...


علي: كااااااااااااام 


يونس: في ايه ياابن المجنونه انت 


علي: لاااااء مافيش وقت قدامي لازم اروح علشان الحق اجهز... 

البرستيچ ياجدع اه ياهبتك ياعلي ياللي هاتتمرمط علي ايد ابن امال... 


يونس: غور يلا مش ناقصه صداع 


علي وهو يخرج: سلاموووز اشبح.... 


يونس: اما اقوم اروح انا كمان 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يونس البيت وجد امال.. 


امال: جيت ياحبيبي 


يونس: ايوه ياامي انتي لوحدك اومال الباقي فين

امال: اسيا وزينه بيجهزوا فوق وياسيمين راحت بيوتي سنتر ابقى عدي خدها في الطريق 


يونس: تمام ياحبيبتي بعد اذنك هاخد دش وجهز لحد مالبنات تخلص.... 


امال: ماشي ياحبيبي 


مر الوقت وانتهى يونس من تجهيز نفسه فقد ارتدى بذله سوداء انيقه ابرزت جمال عضلات وحذائه ووضع ساعته ووضع برفانه الخاص التي عشقته اسيا.. 

وانتهى وخرج... 


يونس: ها ياامي البنات خلصت... 


امال: بسم الله ماشاء الله قمر ياحبيبي ربنا يحفظك من العين يارب


يونس مثيلآ راءسها: ربنا يخليكي ليا ياست الكل ومايحرمنيش منك ومن حنانك يارب... 

ها البنات خلصت ياقمري ولا لسه... 


امال: والله مااعرف يابني بقالهم اكتر من 3ساعات بيجهزوا والله ماعرفه بيعكوا ايه ولاد الجزمه دول تحس كاانهم بيجهزوا لفرحهم..


يونس:ههههههه خلاص ياحبيبتي سبيهم براحته.. 

وقبل انهاء كلامه.... 


زينه من اعلى السلم: خلاص يامزه خلصنا 


نظر يونس لها وابتسم علي اخته التي امامه كاانها ملاك مرح يبتسم ويداري حزنه خلف ابتسامته.... 


ثم بحث بعيونه عنها وجدها تنزل خلف اخته وصدم منها..... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

راح علي لشقته وقبل مايدخل لقا اتصال له 


علي: الوو مين. 


ورد: نعم مين ايه ياض 


علي: عاوزه ايه ياذفته انتي مش فايقلك... 


ورد: نننعم ليه انشاء الله هو الاستاذ علي لما مش فايقلي اومال فاضي لمين.  


علي: في ايه يابت بلاعه واتفتحتي عندي مشوار ياجاموسه ومستعجل. 


ورد: مشوار ايه انشاء الله اللي تروحه دلوقتي 


علي بخبث: حفله يابت ياورد يعني مزز بقى وشهيصه 


ورد بغيره: ح اييييه لأ مش هاتروح 


علي بفرحه: ليه ها ليه مش عاوزاني اروح. 


ورد بتوتر وتبرير: ع ع علشان علشان يعني هو علشان هاموت من الملل وعاوزه اتسلى معاك.. 


علي بغيظ: غوري ياورد

بدل مااجي انا اتسلى عليكي واولع فيكي في نص بيتكم وابقى وريني مين هايمنعني غورري 


ورد: طب والنبي مالكش دعوه ببنات واوعاك ترقص مع بنت فاهم علشان خاطري والنبي 


علي: ههههههه عيوني يلا بقى سلام. 


وقفل السكه.. 

ورد: بتقفل في وشي السكه ماشي ياعلي ماشي ياجحش انت يابتاع البنات... 


علي: ههههههه مجنونه بس بعشقك ياروحي بحبك يامجنونه يارب تحس بيا بقى... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

صدم يونس بشده من اسيا... 

كانت اسيا ترتدي فستان اوف وايد ضيق من فوق للقدم ولديه جزء اخر ينزل بااتساع للخلف وعليه حجابه وحذائه ووضعت ميكاب خفيف

كانت في منتهى  الجمال والرقه.. 

♡♕♕♕♕♕♕♡


ذلك الفستان جلبته لها اسيا.. 


يونس: ايه ده اومال الفستان اللي بعته لاسيا ماوصلش ولا ايه.. 


نظرت اسيا لزينه.. 


زينه: احم اصل الصراحه ياابيه الفستان تبعك اتقطع بالغلط من اسيا فا جبتلها الفستان ده من عندي معلش ياابيه بقى 


يونس وقد علم انها فعلت ذلك عن قصد. 


يونس وهو ينظر لاسيا: اممممممممم تمام عادي ولا يهمك بس ده مش ضيق شويه يازينه 

خلاص ثواني هاخلي اتليه يجيب واحد تاني نص ساعه ويكون هنا


زينه: خلاص بقى ياابيه هنتأخر مش لازم هي ليله وخلاص هاتعدي 


يونس بغيره: بس ده ضيق خلاص مش لازم تيجي 


حزنت اسيا بشده من كلامه وظنت انه لا يريدها وكانت ستذهب


امال: خلاص بقى يايونس في ايه ثم ده حلو جداً وقمرات ماشاء الله ياحبايبي يلا يااسو علشان خاطري لو بتحبيني روحي.. 


ابتسمت اسيا بحزن وهدؤ وذهبت معهم 


امال: يونس حبيبي ماتنساش تاخد ياسمين هي كلمتني خلصت ومستنياك..... 


يونس: تمام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبوا ركب يونس وبجانبه زينه واسيا في الخلف..... 

ظل يونس ينظر لها بغيظ كان يود لو يكسر راءسها   


يونس في سره: يعني ياربي اقوم دلوقتي اضربها واكسر عضمها لأ بس وتكه بنت الايه سبحان من صبرني ارزعها بوسه وقتها  

احيه ايه ده ايه ده ايه اللي بفكر فيه ده 


زينه: ابيه ابيه يونس 


يونس: ها ايوه 

زينه: ايوه إيه فينك بقالي فتره بكلمك. في حاجه ولا ايه.. 

يونس: لا ولا حاجه ولا حاجه ماتشغليش بالك ياقلبي.... 

زينه: ماشي طب احنا وصلنا البيوتي سنتر خش هات المحروسه قطيعه تقطعها هي واللي خلفتها...  


يونس: ههههههه حاضر بس اقفلي لسانك ده يابت 


دخل وجد ياسمين تنتظره نظر لها بقرف 


يونس: ايه اللي انتي عاملاه في نفسك ده 


ياسمين: ايه ياحبيبي عجبك احدث موديل نازل مصمم ليا بس 


كانت ياسمين ترتدي فستان نبيتي مفتوح من الظهر ومن الركبه للاخر وحذاء بكعب عالي 


يونس بعدم اهتمام: براحتك مادام عاجبك مش يلا 


تمسكت ياسمين بذراعه 


ياسمين: يلا ياحبيبي 


زينه: ايه ده احيه يابو سوسو احيه ايه الفجر ده ياسمين شطحت اوي ياختييييييييي 


نظرت اسيا لما تنظر زينه  صدمت من شكلهم معآ فقد كانت ياسمين شبه ملتصقه بيونس.. 

كان قلبها يؤلمها بشده نظرت امامها لاخفاء حزنها وقهرها...


ياسمين بمياعه: سوري يازوزو ممكن تقعدي ورا بلييز 


رفعت زينه نصف شفتها العلويه...... 

زينه: نعم ياعنيا 

ياسمين: ايه ياحبيبتي مالك كده انا بس حابه اقعد جنب يونس خطيبي

ثم نظرت لاسيا... 


زينه بصوت واطي سمعه يونس: استغفرالله العظيم واتوب اليه علي ام المحن ده يالله يامصبر الوحش علي الجحش.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انفجر يونس في الضحك علي كلام اخته 


زينه بعصبيه: بت انتي بقولك ايييييه... 

يونس بسرعه لانهاء الحرب: خلاص بقى يازينه علشان خاطري ياحبيبتي ارجعي ورا 


زينه: بسسسس

يونس: خلاص ببقى يامزتي علشان خاطري بقولك.. 

زينه بغيظ: ماشي يايونس علشان خاطرك بس 


ركبت ياسمين بجانب يونس وانطلقوا للحفل 


وجميله ايضآ  في طريقها له ولا تعلم مايخبأه الله لها

♡♕♕♕♕♕♡

وصلوا للحفل وكان  فى نفس معاد علي.. 


يونس اهو علي وصل 


نزل الجميع من السياره وتمسكت ياسمين بذراع يونس بسرعه    . 

نظر لها يونس واطبق  يده الاخرى علي اصابعه حتى كادت اظافره تغرز فى لحم يديه.. 

راءت اسيا ذلك ونزلت منها دمعه  محتها بسرعه قبل ان يراها احد وابتسمت بحزن رغمآ عنه.. 


نظر لها يونس وجدها تبتسم ذاد من غيظه اكتر واكتر حتى كاد ينفجر.. 

دخلوا جميعا للحفل 

وفور دخول يونس كان هو محل الاضواء و ذهبت اليه جميع الصحافه والاعلام


سيف: يونس بيه منور الحفله كلها شرف ليا قبولك دعوتي 


يونس: الشرف ليا طبعا وبعدين بلاش بيه اللي رايح وجاي تقولهالي دي بتحسسني اني كبير وانا صغير وفي عز  شبابي لسه ياجدع 


سيف: ههههههه ماشي يايونس يلا اتفضل اتفضل 


دخل يونس وياسمين مازالت تمسك يديه واجتمع حول يونس الكثير من رجال الاعمال واخذوا يتحاورون بخصوص العمل 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

زينه: بقولك ايه يابت يااسو تعالي ناخد لفه كده لحد ماابيه والنحنوحه بتاعته يخلصوا 

يلا يابت.. 

سحبت زينه اسيا وذهبوا. 


ظل يونس يبحث عنها بعينيه الى ان وجدها تقف وحدها وزينه ليست معها جاء ليذهب اليها لفت نظره بعض الشباب الثاملين يزعجوها.. 

غضب يونس بشده الى ان برزت عروق رقبته وذهب لها بااقصى سرعه.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وصلت جميله للحفل وكان عباره عن حفل للتسالي بين بعض الرجال كبار السن 

جميله: اه ياوليد ياابن ال...... يلا معلش نيجي علي نفسنا اهوساعه واغور من هنا مش ناقصه قرف... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ادت جميله ماقد جأءت علشانه وبدلت ثيابها 

وخرجت للذهاب لمنزلها


وليد: ايه ياجميل مالسه بدري دا حتى كنت جايلك علشان اقولك ان صاحب الحفله طالبك تقعدي معاه..... 


البارت 39من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

ورد في غرفتها على سريرها قاعده مربعه ورابطه سكارف على شعرها ذي الستات الكبيره 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ورد وهي تضرب علي قدمها: اه ياعلي الكلب زمانك هايص ولايص ومشهيص ياجزمه اه منا عرفاك بتاع بنات وصايع 

طب اكلمه اشوفوا ولا لا لاء لاء بلاش علشان لو كلمته احتمال لأ متاكده اني هاولع في امه ابو عين زايغه ده طب انا مش عارفه ليه جويا نار كده ليه عاوزه اقوم اروحله دلوقتي ليييه انا بعمل كده وهاموت من جوايا وقلبي هايموت 

اعاااااااااااااا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ثم رن هاتفها 

ورد: الوووو مين 

احمد: انا احمد يابنتي 

ورد: خير يااحمد في حاجه 

احمد: ها لاء بس قولت اتطمن عليكي من فتره بس كنت خايف تكوني نمتي فاقولت اجرب وخلاص والحمد لله صاحيه 


ورد: الحمدلله بخير وكنت لسه هنام دلوقتي قبل ماترن. 


احمد: انا اسف اني زعجتك بس حبيت اكلمك واتطمن عليكي 


ورد: ربنا تسلم يااحمد بعد اذنك لو مش هاتنزعج لازم انام.... 


احمد: ها لأ عادي ياحبيبتي ولا يهمك 


ورد: سلام

احمد: سلام 

اغلقت ورد الخط 


احمد: مش عارف ياورد بتعامليني ليه كده طريقتك معايا ناشفه اوي وصعبه وانا بداءت اتعب يلا خليها على الله ♥


ورد: اما اتخمد يمكن مافكرش في اللي يولع ابو عين زايغه الصايع ده

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

شاب: ايه يامزه مالك لوحدك كده ايه مش لاقيه اللي يسليكي ولا ايه بس ماتقلقيش انا في الخدمه دايما ياحلوه وشقتي كمان ههههه. 


اخذوا باقي الشباب يضحكون...... 


كانت اسيا تريد الذهاب

الا ان اوقفتها يده... 

عماد: على فين يابت بلاش الشويتين بتوعك دول دا انا عماد الي مافيش بنت تقدر ترفضه  تعالي بس وهاظبطك هاعيشك ليله ولا الف ليله وليله دا احنا نهارنا ابيض ههههههه... 

صفعته اسيا بغضب على وجهه بااقصى قوتها.. 


عماد بغضب: انتي بتضربي مين يابنت ال(****) دا انتي نهارك اسود ياوس****"

♡♕♕♕♕♕♡

ثم رفع يديه استعدادآ لضربها ولكن وجد من امسك يديه بقوه.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس بغضب وعينيه تطلق الشرار: الاسود ده هاخلي امك تلبسه عليك ياروح امك.... 

♡♕♕♕♕♕♕♡

وتفاجأ عماد بعدد لا يعد من اللكمات في وجهه الا ان وقع ارضآ ووجه ليس له اي ملامح ولم يكتفي يونس بل ظل يضربه بقدمه 


يونس: دي علشان بصتلها بعينك ياو****ياابن ال ****** ودي علشان ايدك لمستها يازباله ودي لانك بس فكرت فيها بطريقه غلط ... 


كل هذا في دائرت بادي جار تبع يونس ولم يتجرؤ علي الاقتراب لمنع يونس لهم.... 


دخل يوسف ممن بين البادي جارد وجد يونس يضرب ذلك الشاب. 


يوسف بقلق: يونس يونس اهدى اهدى  خلاص الواد مات في ايدك اهدى خلاص 


يونس بغضب: سيبني لازم اعرفه اذاي يتجراء بس يبصلها وحيات امي ماهارحمه.. 


يوسف: خلاص ارجوك يايونس الصحافه هنا والاعلام ارجوك اهدى


ذهب علي اليه واخذ يسحبه من فوق الذي فقد وعيه..... 


علي: يونس يونس خلاص الواد هايموت في ايدك اهدى يابني بقى اتهد خلاااااااص 


ابتعد يونس ثم بصق عليه...... 

ثم نظر لاسيا وجد زينه تحتضنها وهي تنظر له في صمت تام ولا تعطي اي ردت فعل 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جميلة: حسابي ياوليد علشان خلصت وهاروح 


اعطاها وليد حسابها


جميله: اشطا يلا سلام 

وليد: مالسه بدري ياجميل دا انا لسه كنت جايلك علشان اقولك ان صاحب الحفله طالبك تقعدي معاه شويه.. 


جميله: نننعم هو مين ده ياحيلتها اللي اقعد معاه انت عبيط ولا ايه ياوليد قولتلك الف مره السكه دي مش سكتي 


وليد: في ايه يابت مش عليا الشويتين دول دا انتي رقاصه ياحلوه  انا ساكت ليكي بقالي كتير واقول مش مهم مسيرها دماغها تلين بس جو الطاهره الشريفه ده مش عليا ياروح امك... 


جميله: دا انا اللي هاطلع روح امك يا و( #****"#) انا اشرف وانضف منك ومن اهلك يازباله ملعون ابو اليوم اللي شوفت فيه واحد ذيك شيطان اتفوا. 


ثم تركته وذهبت.... 


وليد: ههههههه لأ ياحلوه اللي عملتيه ده هادفعهولك غالي اوي اوي ههههههه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اخذ يونس اسيا من بين احضان زينه..... 


يونس: انتي كويسه فيكي حاجه الحيوان ده ضرك بااي حاجه. 


كانت اسيا تنظر له بصمت تام  وهو يهز جسدها بخوف..... 


يونس بخوف: اسيا ردي عليا ارجوكي بلاش تخوفيني عليكي... 


هزت اسيا اخيرآ راءسها له على انها بخير.. 


يونس وهو يتنفس براحه: طب الحمدلله طب اخدك للدكتور.. 


هزت اسيا راءسها بلاء وهي تنزع يديه على اكتافها..... 


عقد  يونس حاجبيه بااستغراب لفعلتها تلك ولكن التزم الصمت.... 

يونس: تمام تمام.. 


ياسمين: ايه ده في ايه 

ومين اللي علي الارض ده

يونس: ولا حاجه يلا خلينا نمشي زينه هاتي اسيا.. 


ياسمين: نمشي ليه احنا يادوب وصلنا و لسه بدري.. 

ثم وجهت كلامها لاسيا 

ياسمين: اكيد انتي السبب كل شويه تعملي مشاكل  انتي مابتزهقيش وخارسه اومال لو كنتي بتتكلمي كنتي عملتي ايييييه 


نظرت لها اسيا بكسره ودموعها علي خدها 


كادت زينه ان تتكلم ولكن سبقها يونس هذه المره...... 


تفاجأت ياسمين بكف على وجهها انزل من فمها الدماء من قوته 


ياسمين: انت بتضربني يايونس 

يونس وهو يجز على اسنانه بغضب يقترب من اذنها: حظك كمان اننا وسط ناس والا كنت دفنتك حيه بمكانك دلوقتي اقسم بالله لو مامشيتي قدامي دلوقتي لاسحبك من شعرك اللي فرحانه بيه ده وامسح بيكي المكان كله فاهمه.. 


ياسمين بخوف ورعب: حا ح حاضر حاضر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يوسف: على فين لسه بدري يايونس دا سوء تفاهم وخلص خلاص وانا بجد اسف بجد علي اللي حصل ده ياريت تتقبل اعتذاري اسف لحضرتك وللانسه اسيا 


نزلت تلك الكلمه على مسامع اسيا كالصاعقه مما ذاد دموعها اكتر واكتر..... 


راءى يونس ذلك ذاد خوفه عليها اكثر....  


يونس: ولا يهمك يايوسف

انت مالكش ذنب بس لازم امشي علشان حالة اسيا ماتسمحش اني اخليها  .. 

يوسف: ولا يهمك يكفيني انك شرفتني الشويه دول شرف ليا اتفضل يافندم 


وضع يونس نظارته وخرج بكل هيبه وشموخ  وبجانبه علي  وخلفه زينه واسيا وياسمين خلفهم وخلفهم البادي جارد : 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت جميلة في طريقها للخروج من الڤيلا التي كرهتها بشده.. 


من بعيد......... 

وليد: هي دي ايه رأيك فيها ياباشا.... 


الرجل بسكر: دي مزه اوي يخربيتها البت دي دي عليها جسم يتاكل اكل 


وليد: شوفت ذوقي ياباشا حاجه كده من وش القفص ياباشا ههههههه...


الرجل وهوو يااكلها. بعينيه بطمع.. 


الرجل: لأ عفارم عليك والله   


وليد: تلميذك ياباشا 

فين بقى اللي وعدتني بيه 


الراجل وهو يعطيه شيك 

الرجل: خد خد وهوينا بقى..... 

وليد بجشع وهو ينظر لما يحمله: عيوني ياباشا اتمنالك ليله سعيده خلي بالك صحيح البت دي ممكن تكون دماغها ناشفه حبه فا لو عصلجت معاك.... 


الراجل: ماتقلقش اللي دماغه ناشفه احنا نخليها تلين غور انت 


وليد: ههههههه عيوني ياباشا 


وليد فى نفسه: وحيات امك لتجيلي وتركعيلي يازباله اتمنالك ليله نكد ياجوجو ههههههههه

♡♕♕♕♕♕♕♡

 جميله: ال اقعد ال قعد عليهم قطر ولاد الجزم دول عالم ولاد*****

يوووووه اوف وانا هاخنق نفسي ليه ملعون ابو اللي جابوهم على ابو دي شغلانه هي ناقصه قرف 


الراجل: في حاجه ياقمر مالك مخنوقه كده 


جميله: وانت مالك ياعم  حد كلمك روح ياجدوا شوف يمكن حد عاوزك... 


الراجل: بس انا عاوزك ياجميل 


جميله: عاوز مين ياحج بقولك ايه عدي يومك ياعم انت مش ناقصاك 


الراجل: اعدي ايه يومي ده مش هايعدي غير بيكي يابطايه انتي 

تعالي بس وانا هادلعك تعالي.. 


جميله: اجي فين ياللي يجي عليك عربيه نقل تشيلك يابعيد ياعرت الرجاله ياراجل يااوفه ياابن ***""*"اتفوووا 


الراجل: اه يابنت ال###***طب وحيات امك لاوريكي يازباله انا هاعرفك.... 


البارت 40من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها 

   رايكم يهمني 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ظلت اسيا صامته اثناء الطريق  لاتتحدث تنظر امامها فقد لا تعطي اي ردت فعل ولا يخطر ببالها سوى ذلك الحادث الذي دمر حياتها نهائيآ واخذ منها اعز ماتملك ظلت دموعها تنزل في صمت فقط.... 


ظل يونس ينظر لها فقط ولا بتكلم..... 


زينه: اسيا حبييتي انتي كويسه اسيا ردي عليا ياقلبي انتي كويسه اسيا


نظرت لها اسيا وهزت راءسها على انها بخير


يونس: وصلنا يلا ادخلوا انتم 

زينه: وانت رايح فين ياحبيبي مش هاتدخل. 


يونس: اتطمني ياقلبي هاعمل حاجه وجاي. 

ادخلوا انتم وطمني امي 

زينه: ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك 

يلا سلام 


ذهب يونس وظل يتجول بسياراته في الطرق لا يغيب شكلها عن باله وهي تبكي وعجز عن ايقاف دموعها 


يونس بغضب:  غبي غبي انا اللي سبتها لوحدها غبيييييي غبي يالله 

يونس في نفسه: طب هو انت محروق اوي كده ليه يايونس ليه كنت هاتموت وقتها وتاخدها في حضنك ليه  يايونس قلبك بيدق اوي لما هي تقرب منك ليه يايونس دا انت النهارده كنت هاتموت الراجل علشان بس لمس ايدها 

♡_♕♕♕♕♕♕♕♡

اخذ كلام علي يتردد في اذن يونس...... 

يونس بصدمه: معقوله اكون بحبها  معقوله 


ثم ابتسم واخذ يبتسم بااتساع ويضحك وهو يكرر كلامه معقوله يااسيا اكون بحبك ههههههههه بجد بحبها ههههههههه 


واخذ صوته يعلوا اكثر واكثر ويكرر كلامه بحبهاااااااااا بحبك يااسيا هههههه وقعتي يونس الاسد في حبك يااميرتي 

(#الحمدلله_يونس_لسع🙂🙂) 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡ دخلت اسيا لغرفتها واغلقتها بهدوء وجلست بهدوء على الارض وضمت قدمها امامها واخذت تبكي بحرقه اخذت اسيا تتذكر حادثتها وكلام الرجاله لها. 


وضعت اسيا ايدها على اذنها واخذت تصرخ.. 


ولكن هيهات فحتى ذلك الحق قد اخذ من تلك المسكينه حتى الصراخ لا تستطيع اخراجه لا تستطيع اخراج اوجاعها وحزنها وقهرها حتى ذلك الشيئ الوحيد البسيط لا تقدر علي

♡♕___________♕♡

 ارتمت اسيا علي ارضية الغرفه بحزن على حالها وحظها العاسر التي يصاحبها منذ صغرها 


بعد فتره طويله من البكاء قررت اللجوء لله فاهي لا ترتاح  سوى معه...... 


(نعم يااساده 🌺فاهو ملجأنا والمنجي فاهو من قال ياعبد ان جافوك فاانا حبيبك وان الموك فاانا طبيبك♥ فاانا اقرب اليك من حبل الوريد) 🌺🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ركعت اسيا ببكاء علي قلبها الحزين  واخذت تدعي ربها ان يكون فى عونها وان يريح قلبها واخذت تحمده وتشكره 


كل هذا ونحيبها يذداد عن حده وصوت شهقاتها تعلوا وتعلوا..


وصل يونس للمنزل وهو يبتسم بشده وقرر الاعتراف لاسيا 


يونس: لأ لأ مش هاقدر انام لازم اعترفلها لازم اعرفها اني بحبها اوي

لألأزمانها نايمه لألأهاعترفلها 

يووووووه هاعترف وخلاص 


ذهب يونس اتجاه غرفة اسيا  بسعاده تغمر قلبه والابتسامه على وجهه 


وصل لغرفتها وقرر الاعتراف فوجدها تصلي قرر ان ينتظرها فدخل بهدوء وجلس على اقرب كرسي له الا ان تنتهي 


♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله: اوعى ياراجل ياابن ال *****

الراجل: وحيات امك ماانا سايبك يابنت #*##** يخربيتك رغم طولت لسانك بس مزه ملبن يابت وتتاكلي اكل تعالي برضاكي وهانغنغك يابت وهاخليكي برنسيسه 

بس اهم حاجه تدلعيني اصل بحب الدلع قوي هههههه 


جميله: اتفوووا  هاقتلك ياابن*****لو قربت مني هاقتلك هاقتلك. 


الراجل: هههههه طب قولي بس حاجه علي قدك بس ياحلوه. 


راءت جميله حجر كبير علي الارض بجانبها لم تتردد باامساكه وقذفته  في راس الراجل العجوز 


الراجل: ااااااااااه اه اه يابنت ***وحيات امك لاعلمك الادي يا****


ياحرررررراس انت ياذفت منك ليه 


ركدت جميله بااقصى سرعتها لتهرب من ذلك العجوز المعتوه... 


الرجل بااعلى صوته: امسكوووها يلااااا وراها


كانت جميله تركد ولا تعلم اين تذهب هي في مكان لأ تعلمه وليس عالمها وليست منه رغم قوتها فاهي تخاف من ذلك العالم هي تكرهه بشده ولا تريد الاقتراب منه تريد فقط الهروب منه..... 


امسكوا بها في النهاية 

جميله: سبوني اوعى منك ليه اوعوا يا الكلاب اوعوا  ياولاد ال*****


جاء الرجل اليها وهم يمسكون بها.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل علي لشقته ودخل عرفة نومه....... 

علي: اااااااااه يخربيت ابو كده الواحد مدغدغ  ملعون ابو دي حفله علي ابوك يايونس في نفس اليوم علي ابو اللي يفكر يروح حفلات معاك ياابن الورمه انت اه ياني ياامه يامكسر الواد عامل ذي البغل وانا بحوشه يخربيه ابوه ااااه اه ياعضمك يارضا.. 


احيه نسيت البت ورد بس الوقت متاخر زمانها نايمه بتشخر الجاموسه دي بس وحيات امها لاصحيها بس ها يلا بقا ماهي ليله نيله من اول ماكلمتني بنت المديقه ..

 ♡♕♕♕♕♕♕♕♡

رن علي مره واتنين وتلاته واربعه..... 


علي بغيظ: ماتردي ياذفته ايه خميرت نوم وحيات امك منا سايبك

 

رن علي تاني وتالت الا ان اتاه الرد.... 

ورد بنوم: ميييين 


علي بصوت عالي: مين ايه انا علي ياجاموسه. 


قامت ورد بسرعه وقعدت علي السرير 


ورد: انت فين يالا كل ده بتتصرمح ياصايع يابتاع البنات ياابو عين زايغه


علي: اتكتمي بقى ايه ماسورت مجاري وطفحت كتك القرف عمومآ اتذفتي نقيتي اهي الحفله باظت بسبب الجزمه يونس. 


ورد: احسن احسن تستاهل انت ابن حلال وتستاهل 


علي بغيظ: تصدقي انك رخمه وجاموسه ومستفزه يابت.. 


ورد: اخجلتني يخربيتك كثفتني ياولا 


علي: صبرني ياربي صبرني ياربي 


ورد: يلا احكي ايه اللي حصل ياض 


علي بقرف: ياض ياض كتك القرف في الفاظك حاسس اني بكلم توبه 


ورد: لاء امشير هعهعهعععهعهعهع 


علي: غوري ياورد نامي انا غلطان غوري 


ورد: ههههههه طب خلاص اسفه يلا احكي بقى 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

حكى لها علي ماحدث 


ورد: طب وعليا النعمه يونس ده برنس راجل كده في نفسه وشبح 


علي: شبح يابيئه 

ورد: بس ياض انت 

المهم هاتأكلني حمص بكره 


علي: للاسف اه عنيا حاضر ليكي هو انا عندي كام ورد. 


ورد: قلبي يالولو ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابداً عارف ياعلي انا بحب اتكلم معاك واهزر معاك اوي عمر ماكان عندي اصحاب او اخوات يكونوا سندي وانت الوحيد اللي مليت الفراغ ده ربنا يخليك ليا ياعلي. 


علي بحب: ويخليكي ليا ياقلب وروح علي انا جنبك دايما ياقمري.. 

يلا روحي نامي علشان ورانا يوم طويل بكره 


ورد: حاضر يلا سلام تصبح على خير 


علي: تصبحي علي جنه 


قفل علي وذهب للنوم

♡♕♕♕♕♕♕♡

االرجل: بتضربيني يازباله طب انا هاربيكي 

بصقت جميله عليه

جميله بقرف:  اتفووا


ضربها بالالم احد البادي جارد التي يمسكها.. 


الرجل: تؤتؤتؤ عيييب الوش الجميل ده ماينضربش بس نقدر نربيه بطريقه جميله 

يلا قلعوها 


جميله بصدمه وخوف: يا ايه...... ماحدش يلمسني ياولاد الكلب 


الرجل : ههههههه اهدي ياحلوه انا قولتلك تعالي برضاكي   وكان كله في الخبيني في اوضة النوم بس انتي اللي شكلك حابه تتفضحي ههههههه 


جميله: يانااااس حد ياساعدني ياعالم ياهووووا حد يساعدني ياناااااااااااااااااس ساعدوووني 


الرجل: ههههههه ماتتتعبيش نفسك ماحدش هايسمعك ههههههه 


جميله: يااااارب ساعدني يالله ساعدني يارب والنبي شرفي هايضيع مني  يارب خرجني من اللي انا فيه ده   يارب والنبي 


جاء احد البادي جارد ليزيل ثيابها 


 اغلقت جميله عيونها  برعب: لااااااااااااء 

ومر دقيقه بصمت 


فتحت عيونها وصدمت مما راءت...... 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close