رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الحادي والاربعون والثاني والاربعون والثالث والاربعون والرابع والاربعون والخامس والاربعون بقلم حبيبه
![]() |
البارت 41من رواية
♡♕♕♕♕♕♕♡
انتهت اسيا من صلاتها
يونس بحب: حرمآ
نظرت اسيا خلفها بتفاجأ
ولكن يونس من تفاجأ بدموعها.
يونس بخوف: مالك في ايه ليه بتعيطي حد زعلك ياقمري
هزت اسيا راءسها بالنفي وهي تزيل دموعها بضهر يدها...
ابتسم يونس لطفولتها التي عشقها.
يونس في سره: قمر حاسس اني عاوز اكلك اكل يخربيتك.
يونس: احم كنت جاي احم قصدي يعني
كل هذا واسيا تنظر له تنتظر كلامه
يونس: اسيا بصي انا مش عارف امتى وليه وليه انتي بالذات بتشدلك بتوجع اوي ما بتزعلي
بحس اني بموت لما حد يكلمك ببقى عاوز اموته في ايدي لما بتخاصميني وتبطلي حتى تضحكي في وشي بتعب اوي وبتعصب وببقى هاموت وتكلميني لما بتعيطي قدامي ببقى عاوز اخدك فى حضنى واقولك دموعك دي غاليه عليا اوي واقولك اضحكي وانا سندك وارمي كل تعبك وزعلك عليا انا اشيله
بفرح اوي وقلبي بيفرح لما بشوف ضحكتك بس ان الدنيا نورت حواليا....
تفتكري ده ايه يااسيا
اعطته اسيا ضهرها وهي تبكي وقلبها ينبض بقوه وخرج عن سيطرتها...
يونس: اسيا ردي عليا ليه ساكته انا انا انا بحبك يااسيا.
رفعت اسيا راءسها بصدمه ونبض قلبها ذادت قوته وضعت يدها على قلبها واغمضت عيونها وهي تبكي...
اسيا في سرها: يالله قويني يارب يارب.
يونس بااستغراب: اسيا مابترديش ليه مالك.
اذالت اسيا دموعها بقوه ونظرت له باابتسامه..
مسكت ايد يونس واجلسته علي الفراش وجلبت ورقه وقلم وكتبت له
اسيا: يونس انت اويتني وساعدتني بعد اللي حصلي ودخلتني بيتك وبقى ليا ام ملاك حبيتني ذي بنتها واخت ذي القمر بحبها وبقى ليا ليا ليا اخ حبني وبقى سندي وضهري وانا حبيته ذي اخويا اسمه يونس....
نظر لها يونس بصدمه المت قلبه بشده...
اكملت اسيا كلامها ومع كل كلمه كام قلبها يبكي وتعلم كلامها يجرحه...
اسيا: انت اخويا يايونس اخويا ذي ماعلي اخويا وبحبك اوي ذي اخويا انت سندي وضهري وهاتفضل كده علي طول.. وربنا رزقك بياسمين ذي القمر وبأذن الله هاتحبها مع الوقت.
نظر لها يونس بصدمه كبيره ولكن تحول فجأه
يونس: روحي نامى يااختي واعتبري ولا كاني جيتلك ولا شوفتيني ولا كلمتك حتى سلام يااختي.
ذهب يونس من امامها بكل قوه وشموخ وعزت نفس فامهما حصل عند الكرامه ويذهب الجميع للجحيم.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ظلت اسيا تتابعه الا ان خرج واغلق الباب خلفه
ارتمت اسيا على الارض وهي تبكي بقوه والم
اسيا في سرها: يارب بحبه بحبه اوي والله بعشقه بس مش عاوزه اظلمه يونس من حقه ياخد اللي محافظة على نفسها انا اقل من امي ابصله حتى يارب الصبر من عندك والنبي الصبر يالله.
ذهب اسيا وقراءت بعض ايات القراءن ونامت
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
فتحت جميله عيونه وصدمت مما راءت ولكن فرحت بشده...
كان يوسف ماسك ايد الحارس بغضب كبير
يوسف: بتعمل ايه ياحيوان انت انت اتجننت يابنأدم وصلت بيك القذاره لبنات قد ولادك....
الراجل: يو يو يوسف باشا دي عيله زباله حراميه كانت خدامه عندي وسرقتني وهربت وانا كنت بربيها.
جميلة: والله أبداً دا بنادم زباله انا لا خدامه ولا حراميه دا دا داكان عاوز ي ي يغتصبني غصب عني ارجوك انقذني من الحيوان المريض ده ارجوك ربنا بعتك ليا نجده ماتسبنيش والنبي
يوسف بغضب: انت بنادم زباله وابن******وحيات امي لربيك وهاخليك مش نافع يا******...
ضرب يوسف جميع الحراس والتفت الى اللذي سيموت من الخوف والرعب...
يوسف وعينيه تنطق بالغضب: دورك ياعسل بقا انتي يابيضه فيكي صحه حتى تكحي لما تروح تعتدي على بنت وياترى عملتها مع كام بريئه طب انا بقى هاخليك مش نافع لاي حاجه خااااااالص يلا بقى نبتدي تعالي ياقطه
وبداء يوسف في ضربه في كل جزء من جسده الا ان اصبح الرجل لا يصح لاي شيئ
يوسف: اتفوا وده تحذيري ليك يا و****"وابقى وريني وساختك دي هاتعملها تاني اذاي.
جميله: ايوه بقى يخربيتك شلفطهم كلهم لأ شبح
يوسف: وانتي ليكي نفس بعد كل اللي حصلك ده تهزري
جميله: انا كنت واثقه ان ربنا هاينقذني واهو بعتك ليا وبعدين ماليش في النكد والحمد لله انا بخير يبقى مااضحكش ليه اجدع...
يوسف: انتي بجد غريبه
جميله: ولا غريبه ولا حاجه فكك فكك
يوسف: هههههه حاضر هافكني طب تحبي اوصلك.
جميله: لأ ياعم شكرا انا لسه واقفه علي رجلي والحمد الله يعنى لا منهاره ولا الدنيا جباره ولا العالم غداره واهو اقدر اروح لوحدي
يوسف: هههههه ماشي ياست الجامده انتي اللي يشوفك من شويه مايشوفكيش دلوقتي بس برضوا هاوصلك.
جميله: يلا ياعم وصلني هاموت واكل جعااااااانه
يوسف بضحك: هههههه قدامي يامفجوعه انتي العربيه اهي.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
عز الدين: الووووو جاهز
.......: طبعاً ياباشا ومستني منك انفذ
عز الدين: بعد بكره علي طول هالعتلك مكانه بالظبط وتنفذ فاهم.
......: اشطا ياباشا
عز الدين: اسف ياحبيبتي هههههه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
دخل يونس غرفة الرياضه وظل مقارب ساعتين يلعب رياضه
انتهى يونس وهو يتسبب عرقآ وكلمه يتذكر كلام اسيا يذداد غضبه اكتر واكتر.
يونس: ليييه ليييه دا انا اول مره احب ليه ليه تعملي معايا كده بس لاء لاء يااسيا انا هاخليكي تعترفي منك لنفسك مستحيل احب غيرك لا قبلك ولا بعدك
ثم ذهب واخذ حمامه وذهب للنوم.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
يوسف: مش فاكراني
جميلة: لأ عدم لامؤخذه اكنش وعدتك بالحب وخليت بيك ياخويا ولا حاجه
يوسف: هههههه لأ بس مش فاكره اللي عكنن عليكي قصة العشق المفقوع بينك وبين عم اسمه ايه ده بتاع السوبر ماركت
جميلة بتذكر: اممممممم احيه هو انت ياعبد الصمد كان نفسي امسك في زمارت رقبتك وازمر بيها يامستفز....
يوسف: هههههه اهدى ياحج خلاص انسي
جميلة: خلاص عفونا عنك يلا ياعسليه اركن هنا وصلنا يلا سلاموز
يوسف: ماتصبري ادخلك جوه الحاره بتاعتك يابنتي
جميلة: نننننعم ويقولوا كانت فين البت العسل القمر ام دم خفيف مع الواد المز ده ابو عيون عسل ابو عضلات تؤتؤ سمعتي ياكابتشن.
يوسف: هههههه اعتبر دي معاكسه طيب
جميلة: مين انا حاشه لله يااخي الفاضل
يوسف: هههههه مجنونه والله
جميلة: يلا بقى امي هاتشوحني سلاموز
يوسف: طب مش هاشوفك تاني
جميلة: اللي عاوزه ربنا هايكون.
يوسف: ونعم بالله العلي العظيم
جميلة: سلام ياعسليه
يوسف: سلام يامجنونه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
.... :يونس بيه
يونس: ايوه انا مين حضرتك
....: انا دكتور في مستشفى (####) اخت حضرتك عملت حادثه وهي عندنا ياريت لو حضرتك تيجي
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
البارت 42من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
وصلت جميله لمنزلها.
جميله: يابشررررررررر انا جييييييييت
ريم اختها: كل ده ياهانم بره البيت دي مواعيد دي.
جميله وهي تضمها: اسفه ياروح قلبي انا ياخلاثي حبيبي عسليه ياناس... انا القمر اللي يتاكل ده اختي.
ريم: اه ياختي كلي بعقلي حلاوه كلي علشان مسألش جبتيلي ايه.
جميله: ههههه يالمضه بس خدي ياستي
ريم: هييييييي شيكولاته قلبي ياجوجو يلا وطي اما ابوسك قبل ماانام
جميله: ههههه حاضر يااوزعه
ريم: انا مش اوزعه انتي اللي طويله ياختي.
جميله: يلا ابت من هنا يلا ... صحيح فين ماما
ريم وهي تأكل الشيكولاتة: كانت مستنياكي وكانت بتنان علي الكرسي فاانا خليتها نامت وانا قعدت استناكي.
جميله: حبيبتي العاقله اللي بتفكر ياناس ربنايخليكي ليا ياروحي انتي وماما ويحميكم ليا يارب.........
يلا بقى ياقمري خشي نامي علشان تعبتي وانا كمان هنا.....
ريم: حاضر تصبحي علي خير
تنهدت جميله: يارب قويني وساعدني الاقي شغلانه كويسه اشتغلها المره دي يارب يارب
دخلت جميله توضأت وركعت لله تناجيه.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ومن غيره نذهب اليه دايما.(واذا سألك عبادي عني فأني قريب اجيب دعوت الداعي اذا دعاني🌺🌺♥)
جميله: يارب يارب عيني يارب يارب مهما بعدت عنك انت كنت جنبي وحاميني وانا عصيتك وسترتني يارب سامحني مش هامشي فى الطريق ده تاني مهما يحصل يارب خليك جنبي والنبي.....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت جميله من صلاتها وذهبت للنوم للاستعداد ليوم اخر لا يعلمه غير الله ♥
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
جاء الصباح على ابطالنا الحلوين...
علي نايم في امان الله الا ان سمع هاتفه.
علي بنوم: الوووووووو
ورد: عليييييييييييييي
قام علي مفزوع........
على: ايه ايه في ايه البيت وقع طفي النوم
ورد: نعم ياروح امك انت لسه مخمود
على بعد ان استوعب: في ايه يابنت الملبوسه حد يصحي حد كده ياذفته انتي ايه ياشيخه ماعندكيش اخوات بلاستك حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياورد يابنت ام ورد....
واكمل حديثه ببكاء مصطنع..........
اللهي اشوفك ذي ماانا عاوز يابعيده...
ورد: بطل سهوكه ياض واخلص ياذفت.
علي: عاوزه ايه يانيله انتي في ام ليلتك دي...
ورد: انت نسيت ياض عاوزه اكل حمصصص
علي: خرمتي ودنييييي
ورد: طب اخلص ياعلي بقى....
علي: يابنتي حرام عليكي حرام والله الساعه لسه 9يابت كده كتير كتير كتير
ورد: ننننعم 9بدريييي دا انا امي بتخلص شغل البيت وتجهز الفطار ولو جت 9كاان الضهر اذن عندها وانت تقولي بدري
علي: وانا مال امي انا ذنبي ايه انا عاوز انااااام
ورد: علي والنبي والنبي والنبي والنبي علشان عندي ليك مفاجأة حلوه عاوزه رايك فيها والنبي
علي: امري لله عيوني حاضر ياستي.. ساعه واكون عندك..
ورد بسعاده ماشي يلا سلام ماتنساش صحيح هات معاك اسيا وزينه بليييييز...
علي: حاضر غوري بقى
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظت اسيا من نومها..
توضأت وادت فرضها ودعت ربها ليكون فى عونها وعدم اضعافها.
انتهت وقراءت وردها في القرءان واردت ثيابها وهي دريس وردي وحذائه وطرحته
ونزلت للاسفل.
♡♕♕♕♕♕♕♡
نزلت اسيا وكان جميع افراد العائله ومنهم يونس علي طاولة الطعام......
امال: اسو حبيبتي عامله ايه ياقلبي.
زينه: عامله ايه النهارده يااسو طمنيني عليكي
ابتسمت لهم اسيا بحب وفرحت ان لديها عائله تحبها هكذا..
امال: يلا ياحبيبتي اقعدي افطري بسرعه.
ابتسم لها اسيا وهزت راءسها بالموافقه وذهبت لتجلس وكان مكانها امام الذي لم ينظر لها حتى...
جلست اسيا والقط نظره له بحزن وجدته لا يعيرها اي اهتمام يأكل فقط.
اكملت اسيا طعامها فى صمت....
سعاد: احم احم الا صحيح ياامال هو مش المفروض ميعاد خطوبه يونس وياسمين قرب بقى ولا ايه...
الا ان سمعت اسيا هذا وقعت من يدها من صدمتها.....
نظر لها يونس وابتسم
يونس فى سره: ولسه اصبري عليا مش انتي عاوزاني اخوكي وحيات امك لاوريكي هو مين ده اللي اخوكي ياختي استحملي بقى ياروح امك
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
يونس: صحيح يااماما احنا طولنا شويه مش المفروض بقى نعمل الخطوبه ايه رأيك بعد يومين نعمل حفله كبيره ونعلن الخطوبه.اصل بصراحه كفايه كده وانا مش قادر ابعد عن ياسمينتي..
ياسمين بفرحه: بجد يابيبي
يونس بخبث: بجد ياروح بيبك
زينه برفعة حاجب: وده من امتى لامؤخذه هو انت يونس اخويا اللي اعرفه ولا انت حد تاني
اقرصيني ابت اسيا...
اسيا اسيا نظرت لها زينه وجدتها تمسك السكين بغيظ.
زينه: اسو بت بت بت
انتبهت اسيا ونظرت لها
زينه: ايه يااما فينك بنادي بقالي ساعة
ابتسمت اسيا بتوتر واكملت طعامها.
يونس بتسالي وابتسام: دا انا هاظبطك ياجزمه
علي: انا جييييت ياناااااس
يونس: بطل صداع ياااض
علي: ايه ده فطار وامولتي ومن غيري يانهار اسمررررر
زينه: اسمر ياتافه كتك خيبه في لغتك.
علي: بس ياحبيبتي خليكي في كوزك لما نعوزك
اسوووو قلبي الملاك عامله ايه النهارده
يونس بغيره وغضب: عليييييييي
علي بفزع: ايه يابني مالك في ايه.
يونس: اخلص يلا ورايا علي الشركه
جلس علي علي كرسي الطاولة.
علي: لأ انا جاي استلف منك اسو والبت الجاموسه زينه يخرجوا معايا علشان ورد عاوزاهم ..
يونس بغيره: لأ اسيا هاتيجي معايا محتاجها معايا.
نظر له علي برفعة حاجب.
يونس: قصدي في الشغل محتاجها في الشغل..
علي: خلاص بقى ياابو الانس علشان ورد بس هي قالت عاوزاهم ومصدعاني من الصبح يخربيتها البعيده وبعدين عندك السكرتيره القديمه ...
امال: خلاص بقى ياحبيبي بلاش تصدير كده وبعدين صحيح عندك السكرتيره القديمه خلي اسيا تخرج وتشم هوا ....
يونس بغيظ: ماشي ماشي تمام روحي يلا اسيبكم انا علشان الحق اوصل.... وتركهم وذهب وهو يكاد ينفجر من الغضب على تركه لاسيا
علي: يلا بقى ياكتاكيت اخلصوووووووووووا
زينه: اوف صداع يلا.
يالا انا كده كده جاهزه واسو كمان.......
وصلوا امام حارت ورد وانتظروها امام سيارته ....
زينه: ها ياعم الحبيب البت نزلت ولا لاء دماغي اتحمرت من الشمس.....
علي: اعمل ايه يعني ياذفته وبعدين دي مصحياني من النجمه الجزمه تقوم هي تأخرنا اللهي تنشكي ياورد.
زينه: خلاص رن عليها يااذكى خلق الله ♥
علي: تصدقي صح ✅
زينه: طب رن ياموكوس رن.....
♡♕♕♕♕♕♕♡
رن علي مره واتنين وتلاته...
علي: يووووه مش بتتزفت ترد الزفته دي ليه الله يحرقك ياورد دماغ امي اتأورت من الشمس...
ثم وجد من تنادي عليه من خلفه..
علي وهو يلتف: طب كويس اهي جت.....
علي بااستغراب: تحت امرك حضرتك في حاجه
ورد: انا ورد ياض فى ايه....
علي بصدمه وصوت عالي: نننننننننعم و ايه. هي مين دي اللي ورد
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
البارت 43من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
♡♕♕♕♕♕♕♡
ياجماعه انا بنزل كل يومين بارت تمام 👌كل يومين بارت
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظت جميله من نومها......
جميله : احيه شكلي اتأخرت وورايا لف كتير والله ماعارفه هاروح فين بس يلا خليها على الله بأذن الله هاشتغل بس الاول انضف الخرابه دي . يلا ياجوجو هوب.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت جميله من تنظيف غرفتها.
جميله: هووف خلصت ادخل اخد دش انضف بدل ريحتي دي واطير اجهز الاكل...
خرجت جميله وارتدت ملابسها وصلت ودعت لربها ان يوفقها وخرجت
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
خرجت جميله لقت اختها ريم تحاول ارتداء ثيابها المدرسيه وفشلت ....
ريم: اوف اعااااااااااا
جميله: في ايه يابنت المجانين
ريم بردح: تعبت ياختي تعبت اجيبه كده يجي كده عصبني ابن المضيقه مش راضي يرسي علي حل تعبني ابن الجزمه.
جميله بااستغراب: هو مين ده يابنت الموكوسه
ريم: الكوتش يااوختشي الكوتش رجعي دماغك اللي راحت في حته تانيه دي
جميله: ههههه عيوني حاضر ياروحي يلا تعالي انا هاربطه...
صحيح ابت ماما فين
ريم: في المطبخ بتعمل فطار
جميله: طب اقعدي ياقمري هاخلص الفطار مع مامت ونجبلك الاكل ياجميل اشطا.
ريم: اشطا وادي قعده
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
دخلت جميله المطبخ
جميله: ايه ياماما اللي خلاكي تتعبي نفسك كده كنتي صحيني ياحبيبتي.
ليلى: ياحبيبتي كفاية عليكي شغلك وبعدين قولت اسيبك ترتاحي شويه ياحبيبتي...
جميله وهي تربط شعرها بسكارف لفوق : لا تعب ولا حاجه يامزه اطلعي انتي بس للبت اللي بره دي وسبيلي انا الاكل هاعملك حبة اكل انما ايه عجب...
ليلى: طب اساعدك ياحبيبتي
جميله: لو احتاجت مساعده هاطلبك يلا بقى ياقمري
ليلى: حاضر ياحبيبتي
جميله وهي تشمر ساعديها : استعنا علي الشقا بالله ياقويييي
♡♕♕♕♕♕♕♕♕
(ملحوظه جميله شاطره جداً في صنع الاكل وشاطره اكتر في اكله 🤦♀️)
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
انهت ورد الطعام واجتمعوا للاكل.
جميله: ما.. ماما.
ليلى: ايوه ياحبيبتي
جميله: هو هو يعني ا انا سيبت شغلي امبارح..
ليلى: ليه طيب مش السوبر ماركت اللي قولتي عليه ده حلو والناس اللي فيه محترمه وفلوسه حلوه
جميله: اصل يعني هو قصدي ال... ال.. الراجل اللي المدير ده حاول يعاكس والجو ده روحت ضربته بالقلم وشتمته وسيبت الشغل...
ليلى: جدعه يولع بجاز ويغور هو وشغله مع بعض
مش مهم الفلوس انتي اهم ياحبيبتي وانا هاعمل اكل هنا وابيعه اهو يساعد ...
ركعت جميله امام امها وقبلت يدها بحب ♥
جميله: ولا عاش ولا كان اللي ايدك العسل دي تعمله اكل غيرنا ياست الكل ياعسل انتي....
ليلى: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك يارب ياروحي بس اساعد بس طيب لحد مانفسيتك تهداء
جميله: سيبك انت ياجميل وانا بأذن الله هالاقي شغل النهارده بس عمايل اكل دي تنسيها انتي تقعدي بس وترتاحي وانا موجوده
ليلى: ربنا يباركلي فيكي ياروحي انتي الهنا والسعادة اللي فرحتنا وغيرت حياتنا كلها ربنا يحفظك لينا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
علي نننننننننعم ورررررد
ودا من ايه لامؤخذه اعااااااااااااااا
ورد: في ايه يااهبل صرعتني يخربيتك
زينه بفرح: بسم الله ماشاء قمر ياروحي قمر
...
احتضنتها اسيا بسعاده كبيره وقبلت خدها
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
كانت ورد ترتدي ديس زيتي جميل وارتدت حجاب مناسب وحذاء له
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ورد: ايه رأيكم فى المفاجأة حلو صح
زينه: تحفه ياقلبي مبارك
ورد: حبيبتي تسلميلي خدت القرار ده وصممت عليه منك انتي واسيا عجبني جداً وحبيت انفذ انا كمان....
زينه: وانا كمان خدت القرار ده من اسيا الظاهر ان ربنا باعتلنا اسيا علشان تاخدنا للطريق الصح حبيبتي يااسوا بحبك يابت
ورد: وانا كمان بموت فيكي ياقلبي
ثم احتضنوها الاثنين
كل هذا وعلي مازال على وضعه ♡♕
ورد: يارب صبرني طب يابني مفتاحك ايه طيب علشان تبطل التبليمه دي
علي: احيه احيه انتي ورد بجد احيه احيه احيه احيه احيه احيه
ورد بحزن: يعني مش عاجبك خلاص تمام
علي: استني هنا الله يحرقك مش عاجبني ايه دا انتي قمر بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك تحفه والحجاب فيكي يجنن مين قالك انه مش عاجبني من زمان حابب اقولك البسيه بس ماليش اني احكم عليكي بس بجد بجد فرحت جداً انك لبستيه. ربنا يحفظك ويسعدك يارب ويثبتك 🌺♥♥♥
ورد بسعاده: بجد ياعلي عجبك بجد.
علي: طبعا يابنتي تحفه
ورد: طمنتني الحمدلله انه عجبك...
يلا بقى اتاخرنا وانا عاوزه اكل حمص..
علي: هههههه يلا ياختي منك ليها...
♡♕♕♕♕♕♕♡
قضا يونس يومه في غضب عامر انتشر علي جميع من في الشركه
كان الجميع بلا سواء يعيشون اسواء ايامهم وهو غضب يونس...
انتهى اليوم وذهب للبيت
يونس: مساء الخير ياامي
امال: يسعد مساك ياحبيبي
يونس: هو البنات لسه ماوصلوش.
امال: لأ ياحبيبي لسه خليهم علي راحتهم انا مطمنه مادام معاهم علي
يونس: بس بقالهم كتير بره
امال: في ايه يايونس انت عمرك ماعملت كده مع زينه ايه اللي اتغير علي طول هادي مادام علي معاها اشعنا دلوقتي يايونس..
يونس: مافيش ياامي بعد اذنك انا في اوضة المكتب عندي شغل...
امال بشك: ماشي يونس خطوبتك علي ياسمين الجمعه الجايه.
يونس: تمام
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
كان ياسين في بيته شارد
اخته: ابيه ياابيه ياابيييييييييه
ياسين: في ايه يابت
اخته بخوف: مافيش بس لقيتك سرحان قولت اعرف ايه واخدك مننا...
ياسين: مالكيش دعوت يابت يلا بره ياذفته.
اخته: حاضر
ياسين بسرحان: وبعدين معاكي يابنتي ليه شاغله بالي كده حجابك كلامك عنادك تفاهتك كل حاجه فيكي هاتجننيني معاكي والله يارب استر
♡♕♕♕♕♕♕♡
ياسر وهو يحتضن سهى: واحشني اوي يابت
سهى بمياعه وهي تقبل خده : قلب وروح البت..
ياسر: وبعدين ياسهى عاوزني اوقع بت خرسه فيا علشان نقدر ناخد الفلوس.
سهى بطمع: ومالوا ياقلبي ماتوقعها هو اانت شويه برضو
ياسر: انتي بتقولي ايه بقولك بت خرسه هاعمل بيها ايه دي هو انا ناقص بلاوي
سهى بغمز: ياروحي اعتبرها تسليه وانت بتعشق تتسلى
ياسر: وانتي مش غيرانه
سهى بخبث: واغير ليه ماانت مالكش غيري ومافيش غيري اللي بيريحك ويوم مااغير هاغير من حتة خرسه للتسليه.....
ياسر: امممممم احبك ياجامد ماتيجي اقولك كلمه سر في ودنك.
سهى: هههههه يلا ياروحي
(ونسيبهم شويه علشان الحرام اشتغل 🙂)
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله بتعب: اه ياني اه ياني ااااه رجل امي ورمت من اللف هافرقع ياجدعاااااان
منك لله ياوليد يارب تولع ولعه عمرك ماتولعتها في حياتك..
اعمل ايه بس ياربي يارب ساعدني والنبي علشان خاطر امي والنبي يارب يارب
افرجها يااااااارب
ثم نظرت امامها وجدت اعلان علي عمود امامها
يريدون طباخ او طباخه ممتاز في شركه(####)....
جميله: الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب...
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهوا من رحلتهم واوصل علي ورد لللبيت وذهب للبيت ليوصل البنات....
دخلوا للبيت وصوت ضحكهم يملاء المكان بااكمله
خرج يونس من المكتب
البارت44من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
تعليقاتكم برائيكم تهمني
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: اعاااااااااااا اخيرآ اخيرآ هاشتغل اعاااااااااااا عاوزه ارقص هههههه
ياااااااااه الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب اخيرآ هاشتغل شغلانه حلال ونضيفه ومش هاكدب تاني الحمدلله الحمدلله يارب انك حطيتني على الطريق الصح فضلت جنبي وحميتني ونصفتني الف حمد وشكر ليك يارب. اما اروح اعرف امي والبت ريم يلا هيلا هوب.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
عز الدين: ايوه يابني
........: ايوه ياباشا تحت امرك
عز الدين: بكره الساعه 12الضهر تكون موجود في المكان(####) وتكون جاهز ومستعد وهابعتلك صورتها دلوقتي وخلي بالك ماتموتش فاااهم ماتموتش........
.......: فاهم ياباشا فاهم
عز الدين: سلام
عز الدين في نفسه: انا عارف انها مالهاش ذنب بس نصيبها انها اخت ابن امال معلش حظك كده.............
بس انا اعمل اي حاجه علشان ابن امال يجيلي راكع لازم يجيلي راكع ويبوس رجلي علشان اسامحه.
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
يونس وهو ينظر لتلك التي تنظر ارضآ بغيظ: ايه اللي اخركم كده
علي: اتأخرنا ايه يابني دا احنا يادوب المغرب
صحي النوم....
يونس بغضب وصوت عالي: انا مش نايم ياعلي انا فايق وعارف بقول ايه انتم من الصبح بره وايه اللي ياخرك كده انت اخرج مع الست ورد بتاعتك براحتك مايخصنيش لكن تاخد دول معاك بره لأ فاهم.
علي بصدمه وغضب: لأ مش فاهم والي انت ناسيه ان دول اخواتي واحطهم في رموش عيوني ومش انت اللي هاتمنعني فاهم يااستاذ
امك دي اللي ربتني وحبيتني ودي تبقى اختي يعني حتى لو فضلت بره معايا لتاني يوم مالكش تحاسبني فاااااهم وعمري عمري مافكرت ان يطلع منك انت الكلام ده ليا اختي هههههه اه اسف قصدي اختك اهيه عندك وانا البيت ده ماليش فيه مكان بعد اذنك...
وجد يونس من يسحبه من الخلف ولم تكون سوى امال امه .....
تفجأ يونس بيدها تنزل علي خده بكل قوتها...
نظر لها بصدمه وجدها تبكي......
امال ببكاء: ياريتني ماعشت لليوم اللي اشوف ولادي الاتنين اللي ربيتهم يكونوا ضهري اللي اتسند عليه يجي واحد منهم يعمل في اخوه كده.....
اعطته امال كف اخر.
امال: انت ايه يابنأدم انت اعمى مش شايف انت عملت ايه ده علي علييييي علي اللي بتخاف عليه اكتر من نفسك علي اللي ضهرك وسندك وعمره ماسابك تعمل فيه كده لييه ......
اعطته امال كف اخر.
امال: فووووق بقى مشيت ابني من بيته بعد ماكسرته دا احنا اهله الوحيدين يتمت ابني ايه يايونس ليه ياضهري ليييييه كسرت ابني ليه يايونس ليه ليه دم عز الدين في دمك ليييه ليه وساخته بتجري في دمك لييه ياابن عز ليييه......
امسك يونس يدها...
يونس: امي انا انا اسف ارجوكي سامحيني والنبي ماتزعلي مني الا زعلك ياامي ارجوكي سامحيني....
امال: ابعد عني ابعد عني
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
جرت اليها زينه....
زينه: خلاص ياحبيبتي اهدي اهدي تعالي خدي ادويتك وارتاحي....
يونس: زينه......
زينه: لو سمحت يايونس امي تعبانه ولازم ترتاح وانا حابه انام...
نظر يونس لاسيا وجدها تنظر له بعتاب وحزن شديد....
جأت لتتركه وتذهب...
يونس: حتى انتي زعلانه منى...
نظرت له اسيا وابتسمت بأستهزاء وتركته وذهبت
يونس: يالله ياالله ساعدنيييي ياااارب....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: يااهل البيييييت ياناااااااس ياعااااالم ياهوووووووووووا
ليلى: فى ايه يامجنونه
ريم: ياربي علي الصداع عاوزه اذاكر يانااس
جميله وهي ترقص: اعاااااااااااا لقيت شغل لقيت شغل انا شاطره فيه لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي...
ريم: عوض علينا عوض الصابرين يارب البت اللي حيلتنا لسعت اه ياااني ياامه ياشماتت ابله ظاظا فينا ......
جميله: مش هاعبرك ياجزمه علشان فرحانه
ليلى: طب فهمينا يابنتي علشان نفرح معاكي...
جميله: اصل لقيت شغل حلو اوييييييي وفلوسه حلوه جدا جدا
في كفتريا في شركه هاجهز اكل ومشروبات وفلوسه حلوه...
ليلى بفرحه: الف مبروك ياروحي الحمدلله يارب الحمدلله...
جميله: الحمدلله ياامي بفضل دعواتك ياست الكل ياقمر انت ياجمييل
ليلى: ربنا يخليكي لينا ياحبيبتي وعقبال اما اشوفك مع ابن الحلال اللي يريحك يارب....
جميله: ويخليكي لينا ياست الكل وتجوزينا انا والجاموسه دي البايره دي
ريم: اتكلمي عن نفسك لو سمحتي انا لسه صغننه وفي عز شبابي..
جميله: اتوكسي والنبي ياختي
ليلى: يلا ياحبيبتي تعالي كلي...
جميله: لأ تعبانه نوووم وعندي صحيان بكره بدري علشان الشغل يلا يامزه تصبحي على خير.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
طلع النهار علي حبايبنا
نزل يونس علي الفطار.
يونس: صباح الخير ياامي
لم تنظر له امال..
يونس: امي لسه زعلانه منى ياحبيبتي علشان خاطري ماتزعليش مني اااسف ياامي اسف زعلك بيقتلني سامحيني
امال: رجعلي ابني لحضني علي كان بيجي يفطر معايا كل يوم ويصبح عليا بسببك ماجاش رجعلي ابني يايونس.
يونس: حاضر ياحبيبتي هارجعه حاضر
زينه: بعد اذنك ياماما هاروح المعرض واجي علي طول تمام
امال: ماشي ياقلبي خلي بالك من نفسك كويس
زينه: حاضر ياحبيبتي
يونس: خدي عربيتك وحد من الحراسه معاكي.....
زينه: تمام 👌
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
خرجت زينه لتذهب وجدت عجلات العربيه فاضيه...
زينه: ياختيييييي هي ناقصه دي كمان....
يامحمد محمد 🌺
محمد: ايوه ياست هانم تحت امرك.....
زينه: شوفلي اي مكانيكي بسرعه والنبي
محمد: حاضر ياست هانم ربع ساعه ويجي
زينه: ربع ساعه لأ كتير انا هاروح مواصلات وخلاص....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظ علي على صوت الباب. وجده يونس.... تركه علي ودخل.....
يونس: تصدق انك واطي طب قولي حتى اتفضل عمومأ انا هارحب بنفسي وادخل.
يونس: ها ياسيدي ماجيتش الشركه ليه
علي ببرود: ماليش شركات
يونس: لسه زعلان مني
علي: وازعل ليه انت قولت حاجه تزعل انت قولت الحقيقه.
يونس: علي انت عارف ان كل اللي قولته مجرد كلام اهبل وخلاص انا ماقدرش استغنى عنك اسف ياصاحبي واخويا سامحني ياعلي.
علي: ولما انت ماتقصدش ايه اللي خلاك تقول كده ايه اللي جبرك يايونس..
يونس: انا انا انا بس كنت كنت يعني
علي: انت هاتمأمأ اخلص قول يايونس.
يونس: مش عارف بس بعد اسيا كان مجنني طول اليوم ماقدرتش اتحكم في نفسي وطلع غضبي فيك.
علي: يونس انت انت يعني
يونس: بحبها ههه لأ مش بحبها بعشقها بموت فيها ياعلي...
علي بفرحها: احلف بالله كده ط ط طب بص اقرصني يمكن بحلم والنبي....
يونس: اهدى ياابن المجنونه فى ايه....
دي دي مش بتحبني.
علي: افندم اذاي يعني مش فاهم..
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
حكى له يونس ماجرى
بينه وبين اسيا..
♡♕♕♕♕♕♕♡
علي: لأ يايونس دي بتحبك وبتحبك اوي كمان انا شوفت الحب ده بينط من عينها. دي بتحبك صدقني بتحبك..
اكيد نكرت بسبب حاجه او بتعاند.
يونس بتنهيده حاره: مش عارف ياعلي اعمل ايه مش عارف
علي: انا جنبك ياصاحبي وبعون الله هاخليها تعترف لوحدها...
يونس: خليها على الله المهم يلا ياذفت هانتأخر
علي: هوا ياانوووس
يونس: هههههه مجنون
♡♕♕♕♕♕♕♡
سمع يونس هاتفه يعلن عن اتصال وارد.
يونس: الووو السلام عليكم
.........: استاذ يونس معايا
يونس: ايوه انا تحت امرك.
.........: اخت حضرتك عملت حادثه وهي دلوقتي عندنا في مستشفى(######)
ياريت لو تيجي.
يونس بصدمه: اييييييه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
البارت45من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
زينب: انتي يابت قومي ياذفته انتي عندك شغل يابت اتأخرتي ياجاموسه انتي......
ورد بنوم: هي الساعه كام؟
زينب: 11ياختي
ورد بفزع: يالهوي يالهوي يالهوي ياختييييييي اتأخرت اتأخررررررررت
دخلت ورد لتأخذ حمامآ ينعشها...
زينب: ياربي علي دي جاموسه امتى بقى تتجوز واخلص منها
♡♕♕_♕♕♕♕♕♡
انتهت ورد من حمامها وتوضأت واردت ثيابها
(چيبه بس اللون الابيض ويزينها حزام يناسبها وقميص من اللون الاسود وحجاب من اللون النبيتي وحذاء من نفس لون الحجاب.)
ورد: ياوزززززززه ياماما ياامااااااا انتي ياوليه.
زينب: في ايه يابنت الكلب بتنادي عليا من الشارع اللي جنبنا دا انا معاكي في نفس الشقه يابنت الجزم
ورد: اهدى ياحج اهدى بهزر يارمضان مابتهزرش. المهم ياوزتي هاطير انا علشان اتأخرت جدا.......... السلام عليكم بقى.
زينب: طب افطري الاول حتى.
ورد: لا لا لا عندي عمليه كمان كام ساعه ولازم اطير. ادعيلي ياوزه يلا سلاموز.
زينب: ربنا يوفقك يابنتي ويسعدك ويسعد قلبك وافرح بيكي علشان اموت وانا مرتاحه....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظت جميله من نومها واخذت حمامها وارتدت اسدال للصلاه وسجدت لمن نلجأ اليه دائما ويغفر لنا دائما.
جميله ببكاء: الحمدلله يارب الحمدلله على حمايتك ليا الحمدلله يارب انك رجعتني للطريق الصح الف حمد وشكر ليك يارب.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت جميله وارتدت ثيابها وهي عباره عن سلوبيت چينس كحلي وتحتها قميص ابيض ورفعت شعرها علي شكل كعكه.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: صباحوا ياحلوين
ريم: صباحوا
ليلى: صباح الورد ياحبيبتي تعالي افطري
جميله: لأ ياقلبي هاطير دلوقتي علشان شغلي والظاهر كده شكلي اتأخرت. هافطر بره يلا ياامي سلام ياقلبي
ليلى: سلام ياقلب امك ربنا يقويكي يارب ويحميكي...
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
زينه: ياربي حتى مواصلات مش لاقيه دا ايه الغلب ده بس ياربي
اهووو وصل الحزن.
زينه: ال (####) بسرعه لو سمحت
السواق:حاضر
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
وصلت زينه وذهبت للمعرض.
........: ايوه ياباشا
عز الدين: ايه وصلت
.......: ايوه ياباشا ودخلت مكان كده فيه لوح كتير.
عز الدين: قصدك معرض
الرسم.
...... :هااا
عز الدين: انت لسه هاتهاءهاء فكك المهم استنى لما تطلع وبعدين نفذ على طول فاهم.
.
...........: تحت امرك يابيه.
♡♕♕__♕♕♕♕'
مرت حوالي ساعه وانتهت زينه وكانت تنتظر التاكس ولا تعلم ماينتظرها.........
كانت زينه واقفه وفجأه من ينادي بااسمها...
بحثت حولها الا ان علمت ان المصدر قادم من سياره.
ذهبت زينه لتعرف من هذا ولم يكون سوى ياسين.
زينه: اوووف اييييه هو انت حد موصيك عليا يابني مافيش حته اتنيل اروحها غير وسحنتك في وشي يخربيتك انا بقيت اخاف افتح كيس شيبس تطلع في وشي
ياسين: هههههه طب تعالي ياختي اوصلك ياختي.
زينه: لأ ماينفعش غلط
ياسين: دا اللي هو من اني ناحيه لامؤخذه مش فاهم.
زينه: من ناحية ماينفعش يااستاذ ياسين تربيتي وديني يمنعوني اركب مع شاب مافيش اي صلة قرابه تربطني بيه.
ياسين باابتسامه: بس انا صاحب اخوكي وواثق فيا ووالدتك كمان. انتم ذي اهلي.
زينه: ولو برضو ماينفعش......
ياسين: هههههه برضو مصممه
زينه: طبعاً يلا بقى سلام عشان اتأخرت....
ياسين: زينه ممكن نكون اصدقاء اذا سمحتي ماترفضيش..
زينه: اممممم خلاص هاعطف عليك واوافق
ياسين: هههههه امشي يابت من هنا
زينه: ماشيه اعم ماتزوقش يلا سلاموز.
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
وصلت زينه للجانب الاخر لتنتظر تاكسي.
ياسين بصوت عالي: زينه
زينه: اييييه يابني
ياسين: صحيح سلميلي على ماما امال......... حاسبيييييبيييييييي
نظرت زينه بجانبه ولكن بعد فوات الاوان.. فقد خبطت تلك المسكينه سياره اطاحت بها على الارض في وسط دمائها التي غطت الارض بها..
ذهبت تلك المسكينه لعالم خاص لا تسمع اي احد استطاعت تلك الغمامه السوداء من السيطره عليها. واخذها لعالمها المظلم.
ظل ياسين واقف مكانه مصدوم لا يقوى علي الحركه.
بعد فتره ذهب اليها في صمت تام اخذها هو وبعض الناس للمشفى..
♡♕♕♕♕♕♕♡
.......: ايوه ياباشا
عز الدين: ايوه
......: خلاص ياباشا خلصت مهمتي
عز الدين: هابعتلك باقي فلوسك سلام
قفل عز الدين.
عز الدين: معلش يابنتي لازم اجي عليكي علشان مصلحتي وبعدين لازم تستحمليني انتي مش بنتي ولا ايه هههههه
♡♕♕♕♕♕♕♡
يونس: خلاص بقى يالولو ماتزعليش يابطه
علي: بس ياض وعدي ليلتك على خير.......
يونس: هههههه طب اخلص بقى ياذفت
علي: طيب استنى البس
يونس: فل وادي قعده
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
سمع يونس صوت هاتفه
يونس: الووو مين معايا
....: حضرتك انا دكتور في مستشفى يااستاذ يونس. اخت حضرتك عملت حادثه وهي عندنا دلوقتي....
يونس بصدمه وخوف: ايييييييييه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
وقع التليفون من ايد يونس من صدمته وفضل واقف مكانه.
علي: يونس يونس مالك يابني في ايه رد يابني في ايه..
يونس بعدم استيعاب: ز. ز. ز. ززينه....
علي: مالها زينه.
♡♕♕♕♕♕♕♕•
نظر له يونس بعد رجوعه للواقع. ثم ذهب للمشفى بااسرع وقت وخلفه علي ...
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
امال بخوف: لأ لأ لأ قلبي مش مطمني يااسيا انا خايفه علي زينه اوي.
اخذت اسيا تهدئها..
امال: قلبي قلبي يااسيا واجعني اوي مش قادره والله لأ لأ انا هارن عليها اشوفها اتأخرت ليه.
♡♕♕♕♕♕♕♕_•
امسكت امال الهاتف الارضي وضغطت علي بعض الازرار وانتظرت الا ان اتاها الرد....
امال بسرعه و بلهفه وخوف: زينه حبيبتي فينك اتأخرتي ليه ايه ده مين معايا انت مين
....: حضرتك انا دكتور محمد والاستاذه صاحبة التليفون عامله حادثه وهي عندنا دلوقتي...
وقع التليفون من ايد امال من صدمتها ووكأن العالم وقف بها عند هذه النقطه..
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا