expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='1477310355715762718'>

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والخمسون والسابع والخمسون والثامن والخمسون والتاسع والخمسون والستون بقلم حبيبه

 رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والخمسون والسابع والخمسون والثامن والخمسون والتاسع والخمسون والستون بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس والخمسون والسابع والخمسون والثامن والخمسون والتاسع والخمسون والستون بقلم حبيبه


البارت 56من رواية

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

دخلت ورد غرفتها وهي تكاد تنفجر.... 


ورد: في ايه ليه مش راضيه طب انا ليه مش حابه احمد يوووه في ايه هو محترم وكويس وانتي وافقتي علي الخطوبه طيب في ايه بقى يووووه انا هاكلم علي.. 


علي: الو ايوه ياورد 


ورد: الحقني ياعلي 


علي: في ايه مالك يابنتي 


ورد: عاوزه اشوفك اخد رايك في ايه 


علي: طب في ايه طيب 

طمنيني..... 


ورد: لما اشوفك 


علي: طيب هاستناكي في الكافيه اللي عند بيتكم.... 


ورد: خلاص تمام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

نظر يونس لاسيا ونظرات عينيه لا تبشر بالخير لدرجة ارعبت اسيا....... 


يونس بغضب مكتوم: خمس ثواني ووشك ده مالمحوش قدامي قبل مااعمل حاجه مش هاتعجبك  فاااااهمه... 


توقفت اسيا مكانها كأنها صنم لا تقوى على الحراك من اثر الصدمه دموعها تنزل فقط لا تستطيع حتى الدفاع عن نفسها امامه.... 


اسيا في نفسها: يالله يالله يالله. 


كادت اسيا ان تتحرك اتجاهه لتوضح الامر... 


يونس بغضب: قولت غورررري.... 


وقفت اسيا مكانها مره اخرى لتألمها من كلامه 


نظرت له اسيا من بين دموعها التي تهبط وابتسمت له ابتسامه تحمل الكثير  حب حزن تألم وداع....... 

ثم تركت المكان بكل هدوء وذهبت من امامه ..... 


سعاد: اوف كتها القرف انسانه عديمة الاصل تربية الشوارع دي 


يونس: خالتي كلمه ذياده عنها وهانسى انك خالتي خالص تمام. 


سعاد بخوف: حا حا حاضر ياخويا.... 

............................... 

خرج الطبيب.. 


يونس: طمني يادكتور ماما عامله ايه هي كويسه.. 


الطبيب: اتطمن يايونس بيه  والدتك بخير الحمدلله عدت مرحلة الخطر... 


يونس: الحمدلله يارب الحمدلله الحمدلله الف حمد وشكر ليك يارب 

ينفع اخدها البيت يادكتور. 


الطبيب: اه بس محتاجه رعايه و ترتاح راحه كامله وتاخد دواها فى المواعيد... 


يونس: حاضر 

 شكرا يادكتور 


الطبيب:  الشكر لله  دا واجبي  يلا بعد اذنكم انا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

يوسف: خير يادكتور طمني بقالها فتره نايمه من ساعت ماخدت المهدئ ولما فاقت مش بتتكلم ولا حتى راضيه تعيط. 


الطبيب بتنهيده: هي 

 اتعرضت لصدمه كبيره الظاهر انها كانت متعلقه بوالدتها جداً وفراقها اثر عليها لدرجة ان مخها رافض يقبل فكرت ان والدتها توفت... 


يوسف: طب والحل يادكتور مش هاينفع تفضل كده


الطبيب: لازم تتعرض لصدمه عكسيه تخرجها من الدوامه اللي حجزت نفسها فيها.  


يوسف: اقدر ادخلها 


الطبيب: اه طبعا بعد اذنك انا وكمان ساعه هاجي اتطمن عليها يلا السلام عليكم... 


يوسف: وعليكم السلام ورحمة الله. 

يارب يارب قويني على اللى هايحصلي اسف ياجميله مضطر علشان خاطرك....... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

دخل يونس لامال الغرفه. قبل يدها بحب.. 


يونس: حمد لله على السلامة ياجميل كده ترعبيني عليكي ياموزتي. 


امال: الله يسلمك ياحبيبي معلش خوفتك ياروحي... 


يونس: ياست الكل انت تاخدي راحتك وتدلعي علينا براحتك 


امال: اومال فين اسيا مش شيفاها خالص دي هي اللي جايه معايا.. 


يونس: كانت هنا من شويه وبعتها البيت 

ارتاحي انتي دلوقتي ياقلبي ماشي.. 


امال: عاوزه اروح البيت مش بحب رقدت المستشفيات دي بتخنقني 


يونس: حاضر ياقلبي طلباتك اوامر بس ارتاحي دلوقتي ماشي 


امال: ماشي ياحبيبي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕

علي: خير ياورد في ايه قلقتيني...... 


ورد: محتاجه نصيحه مهمه منك... 


على: في ايه ياورد ماتنطقي 


ورد: احمد كان عندنا وبيحدد مع ماما ميعاد كتب الكتاب...... 


علي: ننننننننننعم كا أيه

♡♕♕♕♕♕♕♕♡


البارت 57من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

دخل يوسف غرفة جميله 

وجلس على المقعد وانتظرها مايقارب ساعه حتى استيقظت.......... 


يوسف: حمد لله على السلامة 


جميله:.............  


يوسف: جميله مش عاوزه تكلميني


جميله:............. 


يوسف: مش عاوزه تكلميني علشان مامتك اااااااه  هو انتي قصدك يعني كده زعلانه عليها


جميله:............ 


يوسف: امممممم طب زعلانه ليه دي علي مااعرف مش امك يعنى حتة ست لقتك وربتك وماتت خلاص بقا تزعلي ليه فكك ياشيخه هي يادوب ربتك وكبرتك يعني مالهاش لازمه دلوقتي  يعنى ذيها الخداا.......... 


وجد يوسف يد 🖐جميله تنزل على خديه.فاارتسمت علي شفتيه ابتسامه جانبيه.

 


جميله ببكاء وغضب: اخرس اوعى اسمعك تقول كده علي امي فاهم دي امي وهاتفضل امي سواء خلفتني ولا لا هاتفضل امي يعني هاتفضل امي فااااهم فااااااااااهم امي يعني امي ذوق عافيه اميييييييييييي... 


يوسف: جميله مامتك خلاص ماتت لازم تقطنعي بقى حرام عليكي كده امك ماتت ماتت ماتت. 


جميله: لأ لأ لأ لأ انت كداب امي عايشه ه ه هي هي وعدتني تفضل جنبي لأ لأ مستحيل تموت بس بس دي دي ماتت ط طب ليه هي ه هي وعداني تفضل جنبي ليه سابتني 

ليييييييييييييييييه سبتيني ليييييييييييييييييه انتي عارفه اني محتجاكي ليه سبتيني ياماماااااااااااااا هاضيع هاضيييييييع ليه كله بيبعد عني ليييييه سبتيني وحيده لييييه حرااااااااام حرااااااااام لاااااااااء 


يوسف: اهدى ياجميله اهدي علشان خاطري كده حرام وحدي الله وادعيله بالرحمه غلط اللي بتقوليه ده وحدي الله ياحبيبتي. 


جميله ببكاء: ليه يايوسف سابتني والله بحبها يايوسف بحبها مش هاقدر اعيش بعدها يايوسف انا بقيت دلوقتي وحيده وحيده كله بيبعد عني ليييييه هو انا وحشه يايوسف 


يوسف: لأ ياحبيبتي انتي كويسه وربنا بيحبك 


جميله: طب ليه بياخد مني كل اللي بحبهم ليه يايوسف. 


يوسف: ياحبيبتي ربك بيحبك والموت دي حاجه مؤكده علينا يعنى ماحدش ضامن وقته امتى وبعدين دي عند اللي احسن مني ومنك واحنا عباده هو اللي خلقنا وهو اللي احنا هانرجعله يعني احنا ملكه احنا بس علينا نقوله الحمدلله يارب الحمدلله......... 


جميله: ي ي يعني ربنا بيحبني وهايفضل جنبي صح. 


يوسف: طبعاً دا قصاد عياطك ده بيتهزلك عرش الرحمن كله ده لوحده يكفي اكيد ياجميله بيحبك فصبرآ جميلآ ايوب عليه السلام ربك اخد منه اولاده كلهم وبلاه بمرض خطير ورغم كل ده ايوب كان بيحمده...... 

احمدي ربنا ياحبيبتي وادعيلها بالرحمه وبعدين وحيده فين بقى انا جنبك اهو واختك جنبك.... 


جميله: ربنا يرحمك ياماما ربنا يرحمك ياحبيبتي.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اخذ علي ورد وذهب لعربيته... 


علي: اركبي 


ورد: فى ايه ياعلي مالك


علي: قولت اركبي 


ورد: حاضر ياعم

 اهدي يخربيتك فضحتنا. 

اديني ركبت فى ايه اهدى ياعم حصل ايه 


علي بعصبيه: اهدى اهدى بعد كلامك ده وعاوزاني اهدى انتي اتجننتي معقوله جبله كده مش حاسه... 


ورد: فى ايه ياعلي مالك انا قولت ايه يخليك تكلمني كده واحس بأيه انا مش فاهمه حاجه. 


علي: مش فاهمه بجد ولا عامله نفسك مش فاهمه 


ورد: قصدك ايه 


علي: والله  كل ده ومش قادره تفهمي ياورد  انتي ايه ياشيخه انتي اييييييييه معقوله مش حاسه بيا معقوله ياورد 


ورد: فى ايه ياعلي احس بايه انا مش فاهمه حاجه ماتفهمني ياعلي انت عمال تكلمني بطريقه غريبه ليه النهارده وعاوزني احس بأيه........ 


علي: اني بحبك ياورد بحبك بحبك ياورد فهمتي بحبك


صدمت ورد بشده لم تقدر حتى عن التكلم وكأن جسدها قد شل. 


علي: ساكته ليه ياورد ههههههه 


علي بتنهيده حاره: مش محتاج تقولي حاجه ياورد انا خلاص عارف انك مش بتحبيني ياورد وعارف اني ذي اخوكي وانا هابقى ذي اخوكي بجد وانسي اي كلمه قولتها... انزلي ياورد يلا لو سمحتي انزليييي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

عز الدين: يااهلآ يالقمر  لأ وكمان جيالي برجلك ههههههه منوره مكاني المتواضع ياحلوه 

دا انا عندي فرح النهارده ههههههه ليلتنا فل اسف ياقطه 

امسكوها اربطوه وارموها فى اي اوضه دلوقتي يلااااا


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

 خرج يونس من غرفة امال وذهب لغرفة الطبيب واثناء سيره سمع صوت يعلمه جيدآ.. 


يونس: الصوت ده انا عارفه كويس. 


.............: لأ بس ايه رايك فيا اعجبك ههههههه في ثواني غارت ههههههه لأ لأ مافيش مخلوق هايعرف وهي تغور فى ستين داهيه بلا قرف كانت قرفاني في عيشتي تحت امرك ياباشا 

 بس اوعى تنسى عمولتي... 

سلام. 


يونس: انتي انتي تعملي كل ده طب ليه لييييييه 


البارت 58من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها


اتمنى اعرف رايكم

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استغفرالله العظيم واتوب إليه ♥🌺🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

 

وصلت ورد للمنزل وهي مازالت فى صدمتها ذهبت لغرفتها بهدوء تام على غير عادتها .... 


زينب: ورد 

ورد:.......... 

زينب: ورد ورد انتي يابت 

ورد:........... 

زينب: يوه مالها البت دي كانت كويسه من شويه ايه اللي حصلها اما اقوم اشوفها وبالمره اخد رائيها في كتب الكتاب. 

ژﻈ

ورد: احيه طلع بيحبني 

ايوه بس انا بعتبره اخويا. 

مالك ياورد فى ايه ليه مااقدرتيش تردي عليه يووووه ماعرفش بقى بس لأ انا مش بحبه هو ذي اخويا ايوه اه هو ذي اخويا. 


زينب: ورد ورد بت ياذفته انت ياجاموسه. 


ورد بفزع: ايوه ايوه في ايه. 


زينب: ايه يابنتي مالك كده كنتي كويسه فيكي ايه طمنيني دا انا امك 


ورد: هااااا..... ماتقلقيش ياامي انا كويسه 


زينب: طب هو احمد عاوز يعمل كتب الكتاب اخر الشهر ايه رأيك يابنتي. 


ورد: ماشي 


زينب: يعني موافقه


ورد: ايوه انتي مبسوطه ياامي


زينب: اي ام هاتفرح لما تشوف حلمها بيتحقق وهو تشوف بنتها في الكوشه جنب عريسها وتفرح بيها... 

الحمدلله الحمدلله اني هاتطمن عليكي يابنتي قبل مااموت 


ورد: بعيد الشر عنك ياروحي ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا وبعدين هو انا اقدر اعيش من غيرك يامزتي دا انتي اللي في القلب ياوزتي.... 


 

زينب: يابكاشه


ورد: قلب البكاشه ياناس يلا هاقوم اصلي وعاوزه اكل ياوليه. 


زينب: قومي ياجزمه يابنت الجزم من قدامي


ورد: هههههههه قايمه ياختي


لجأت ورد لربها وسجدت له. 


ورد ببكاء: يارب يارب ماتسبنيش خليك جنبي والنبي والنبي يارب ماتسيبني انا هاموت قويني يارب وحطني علي الطريق الصح.. 


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: معقوله انتي انتي ياخالتي. 


سعاد بخوف: ي يو ي يونس. 


يونس بغضب: ايوه ذفت اللي هايطلع بروحك لو مانطقتيش بكل حاجه دلوقتي... 

انطقيييييييييي


سعاد بفزع: و و و والله و والله 


يونس: لاااااااء اوعي اوعي تحلفي كدب اوعيي تنطقي اسمه بكلام كدب اوعي  انطقي يلا عملتي ايه من ساعت مادخلتي البيت ومين ده اللي باعتك  وكنتي بتكلميه ومين دي اللي بتكلمي عنها يلا  انطقييييي  


سعاد: ح. ح حا. حاضر حاضر.  ه ها هاقول د د د دا ك ك 


يونس بغضب: اخلصييي


سعاد بفزع: د د ده كان ابوك. 


يونس بصدمه:  ننعم ابويا اذاي مش فاهم لأ انتي ذي العسل كده احكيلي كل حاجه تعرفيها سامعه كل حاجه بدل وعزت جلالة الله ادفنك انتي وعيالك احياء وانتي عارفه اني اقدر اعملها يااااا  هههه ياخالتي. 


سعاد: ح حا حاضر بس والنبي يا يابني ولادي لأ والنبي 


يونس: انا مش ابنك. 


سعاد: ماشي ماشي بس والنبي ولادي لأ 


يونس: هههههههه ايه خايفه عليهم هههههههه متخافيش كل حاجه هاتبقى على حسب كلامك لو نطقتي بكل حاجه هاتعيشي لو خبيتي حاجه كده ولا كده ولا كده.................. 

هاخليكي تقرائي الفتحه علي ولادك قبل ماتحصليهم. 


سعاد بأنهيار: حاضر حاضر هاقول علي كل حاجه 


يونس: كلي اذان صاغيه 


سعاد: ابوك اللي قتل اهل اسيا وماكنش يعرف انها عايشه هي واختها ولاجل الحظ هي دخلت ميتم واتربت فيه واختها الله اعلم فينها ولسوء حظها وصلت لشركة ابوك واشتغلت فيها مع راجل هناك  غلبان كان بيعمل شاي ابوك شافها طمعت في عينه وصمم عليها جداً بعت رجاله ورا عشان يجبوها ليه وللاسف شهوتهم شدتهم ليها واعتدوا عليها. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كل هذا ويونس اصبحت عينيه بسواد الليل من كثرت غضبه. 


يونس بصوت هادئ ماقبل العاصفه ارعبها: كملي 


سعاد: حا حاضر 

بعد مااعتدوا عليها اغمي عليها فكروا انها ماتت رموها وهربوا بسبب خوفهم. 

بس لسوء حظهم وحسن حظها. 


يونس: رموها في طريقي انا صح. 


سعاد: ص ص صح 


يونس: كملي


سعاد: انت خدتها ودخلتها البيت بس عز الدين ماكنش يعرف انها عايشه علشان رجالتها قالوله انها ماتت 

ولما انت  خدت صفقتك الجديده منه   هو صمم ياخدها منك بأي تمن حتى لو كان موتك. 

بعت ناس تراقبك و.  وي. وي. وبعتي انا علشان ابلغه بكل حاجه هنا. 


يونس: كملي 


سعاد: واحد من رجالته شاف اسيا معاك مره بلغه بيها ووصفها وعرف ساعتها انها البنت اللي كان مصمم عليها. 

الموضوع كبر في دماغه اكتر واكتر وصمم ياخدها ويحصرك عليها علشان.. علشان.. علشان عرف انك انك. بتحبها. 

صمم ياخد الاتنين الصفقه والبنت علشان يقهر قلبك اكتر واكتر. 


يونس: كملي وماتنسيش ولا حرف. 


سعاد: ك ك كمان هو هو هو اللي كان ورا اللي حصل لاختك علشان يجبر اسيا تروحله. 


يونس: ايييييه. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت جميله من وداع مامتها وذهبت لبيتها. توضأت وسجدت لربها 


جميله: يارب يارب يارب 

ربنا يرحمك ويجعل مثواكي الجنة ياحبيبتي ربنا يرحمك يارب يارب صبرني يااارب الحمدلله على كل شيء الحمدلله على كل شيء الحمدلله الحمدلله 


ريم: جميله 


انتهت جميله من صلاتها 


جميله: ايوه 


ريم: خديني في حضنك 


جميله: تعالي ياقلبي 


ريم: جميله ماتزعليش انتي مش وحيده انا جنبك ياحبيبتي ومش هاسيبك ما ماما وصتني افضل جنبك على طول 


جميله: وحشاني اوي اوي ياريم حاسه اني هموت من غيرها ماكنتش اعرف اني بحبها اوي كده مش هاقدر اعيش من غيرها 


ريم: لأ اقدري علشاني انا وانتي دلوقتي مالناش غير بعض وانا ماما علمتني الصلاه واقراء قرءان ومؤمنه بربنا قولي الحمدلله ياروحي وارمي حملك على الله 


جميله: مش زعلانه علي فراق ماما يارييم


ريم: زعلي على امي مايتوصفش عارفه احساس انك تلاقي حاجه منك ناقصه وماتعرفيش تعيشي من غيرها وتحسي كأنك مش عارفه تتنفسي اهو ده انا حاسه ان روحي اتسحبت مني ياجميله 

بس انا مؤمنه بربنا وبحبه اوي وبحمده دايما واتعلمت اصبر اصبري ياجميله احنا مانملكش في ايدنا دلوقتي غير اننا ندعيلها بالرحمه ونستنى رحمة ربنا هو رحمته واسعه. 


جميله: كبرتي اوي ياريم وانا مش حاسه ربنا يخليكي ليا ياقلبي وميحرمنيش منك ابدا. 


ريم: ويخليكي ليا ياحبيبتي يارب ماتسبنيش ياجميله خليكي جنبي والنبي 


جميله: جنبك ياروحي وهافضل جنبك عمري ماهابعد عنك هو انت ليا غيرك ياروحي. 


رمضان كريم عليكم وينعاد عليكم بالصحه والسلامه يارب ♥🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

#صلوا علي النبي♥🌺

البارت59من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

اسفه علي التأخير كنت بعلق الزينه😅

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس بصدمه: انتي بتقولي ايه ياست انتي انتي انتي  انتي كدابه 

انتي اكيد كدابه انتي اكيد حاجه جرت لمخك لأ لأ لأ لأ لأ مستحيل لأ مستحيل يكون هو انتي كدابه. 


سعاد ببكاء: والله مابكدب وحيات ولادي مابكدب و و و وي دليل على كلامي هو ان اسيا عنده دلوقتي مش مش مش في البيت 


يونس: ننننعم 


سعاد: ه هو هو ابتزها انه ممكن يقتلك لو ماراحتلوش ليه. 

لو مش مصدقني شوفها في البيت ولا لأ 


ضغط يونس على ازرار هاتفه وانتظر الرد 


يونس: ام سيد اسيا في البيت


ام سيد: لأ يابيه ماجتش 


يونس بغضب: ياولاد الكلب ياولاد الكلبببببب لييييه ليييييييه عاوز مني ايه 


سعاد: ا انا ان انا ماليش دعوه ه هو هو اللي خطط لكل ده... 


يونس: الله في سماه 

لو جرالها حاجه لاقتلك انتي وهو فاااااااهمه 


سعاد: ف فا فاهمه فاهمه فاهمه والله بس بس بس هو مش في بيته هو في فيلا تانيه   


يونس: فييين 


سعاد: ماعرفش والله ماعرفش. 


اخذ يونس الهاتف وضغط على بعض الازرار وانتظر الا ان اتاه الرد ... 


عز الدين: ابني حبيب قلبي عامل ايه ياقرت عيني هههههه 


يونس: نهايتك على ايدي ياعزالدين هاقتلك هاقتللللللللك. 


عز الدين: هههههه اهدى اهدى اعصابك ياجدع 


يونس: هاجيبك ياعز الدين هاجيبك حتى لو تحت الارض وحيات امي ماهارحمك مش هارحمك ياعز الدين. 


عز الدين: بص بقى ياابن امال قدامك 24ساعه الصفقه تجيلي تاخد السنيوره بتاعتك الصفقه ماجتش خلال الوقت ده هاعمل حاجه هاموت واعملها وهي الصراحه مغريه بنت الايه بطل يخربيتها عليها حتة جسم انما ايه ملب.......... 


يونس بغضب جحيمي: عز الديييين هاقتلك ياحيوان هاقتلك يازباله 


عز الدين:  24ساعه ياتنقذها يااااااااااا هههههه هههههه سلاااااام


يونس: ياالله ياالله ساعدني يارب والنبي ساعدني


ممرضه:يونس بيه والدت حضرتك  جهزت نفسها


يونس:تمام تمام 


التفت يونس لسعاد 


يونس:عارفة لو حرف طلع قدام ماما هاقتلك فاهمه


سعاد:حا حا حاضر حاضر. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس لغرفة امال


يونس: انا جيت ياقمر اسف على التاخير 


امال: ولا يهمك ياحبيبي 


يونس: يلا بينا ياحبيبتي


امال: يلا ياحبيبي 

 ♡♕♕♕♕♕♕♕♡

عز الدين: ياترى الجميل عجيته خدمتنا ولا معترض على حاجه 


كانت اسيا ملقاه فى غرفة نوم مربوطة الايدي والقدم. 


عز الدين: كده نستيني اخص عليكي طب دا انا عندي ليكي مفاجاه هاتفرحك ياملبن. 

حبيب القلب جايلك ياحلو علشان تعرفي بس ان قلبي طيب وحنين وانكم ظالمني هههههه هههههه 

عمومآ علشان اثبتلك اني طيب ونيتي كويسه اديته 24ساعه لو وصل خلالهم هاقتله وادوق يامهلبيه واظن دي مش جديده ليكي ولا ايه هههههه. يلا يامزه اسيبك انا دلوقتي افضالك بس وهاعيشك ليله عسل ولا الف ليله وليله هههههه هههههه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اوصل يونس امال للمنزل. 


أمال: اومال فين اسيا مش شيفاها 


يونس: ها ممكن تكون خرجت ولا حاجه ولا يمكن راحت لزينه شويه وهتلاقيها جت ياحبيبتي يلا بس دلوقتي ارتاحي شويه علشان خاطري ماشي


امال: ماشي ياحبيبي 


يونس: يلا هاروح الشركه بس هاخلص حاجه وهاجي على طول ماشي ياروحي 


امال: ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك 

 

يونس مقبلآ يدها: حاضر ياست الكل. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اخرج يونس هاتفه 


يونس: ايوه ياعلي فيينك  


علي: موجود في حاجه ولا ايه 


يونس: يابرودك يااخي 


علي: في ايه يابني مالك

كده 


يونس: مصيبة ياعلي مصيبه مصيبه وانا مش عارفه اعمل ايه محتاجك ياعلي محتاجك جنبي


علي: ط طب بص اهدى اهدى كده وفهمني في ايه مالك كده انا مش فاهم حاجه  


يونس: اسيا ياعلي اسيا 


علي: مالها يايونس 


يونس: عز الدين خطفها ويااما اديله الصفقه يااما اسيا انا هاموت ياعلي هاموت هاموت. 


علي: ايييييه هي حقارته وصلت لكده معقول 


يونس: وربي لو لمس شعرايه واحده منها لاقتله 


علي: اهدى بس يايونس اهدى علشان تعرف تفكر


يونس:اهدى اذاي انا هاتجنن دي اسيا ياعلي اسيا 

لازم اجيب عز الدين ده من تحت الارض قبل مايفوت الاوان 


علي: طب اهدى بس كده وشغل مخك ياعبقري زمانك 


يونس: مش عارف افكر في اي حاجه غير اني انقذها..... 


علي: ياذفت اهدى وافهم معقول العاقل الفاهم العبقري يحصل فيه كده معقول الاسد وقع للدرجه دي 


يونس: هو ده وقت هزار هو انا بكلمك  علشان تساعدني ولا علشان تعرفني بنفسي في ايه ياعلي  


علي: طب اهدى بس وان شاء الله خير 


يونس: هديت ياخويا  يلا وريني ياشبح 


علي: بص ياسيد................... 


يونس: طب ودي هانعملها اذاي وانت اذاي عرفت


علي: هههههه عيب عليك دا انا لولو 


يونس: اخلص ياعم المنفوخ اللي بعده


علي: بس ها.............. وبعدين.......... والباقي عليكي يابيضه 


يونس: تمام خمس دقايق اشوفك هناك فاهم 


علي: هوا  سلام 


يونس: محمد 


محمد: تحت امرك يافندم 


يونس: اطلب حراس ذياده يحرسوا القصر مش عاوز النمله تعتب القصر من غير علمكم فاهم 


محمد: تحت امرك يافندم... 


ذهب يونس ليقابل علي


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: اتأخرت عليك ياابو الانس 


يونس: لأ ياخويا وايه ده كلوا 


علي: ننعم يادلعدي اومال عاوزنا نروح بطولنا ليييه حد قالك عني بطاطس بتاع المصارعه ده ولا حاجه 

انت اه عامل ذي الوحش يخربيتك عليك عضلات انا نفسي مهبول بيها كتك القرف في حلاوتك


يونس: امشي ياذفت بدل مااشك فيك 


علي: هههههه يلا 


#يتبع.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: اسياااااااا يااسياااااااااااا فينك يااسيااااااااا 


وقفت اسيا مكانها سعيده انه مازال علي قيد الحياة 


يونس: يااسياااااا انتي فييين


اتسعت ابتسامة اسيا حتى امتلأت وجهها وكادت في الذهاب اليه 

ولكن لم تدوم فدائمآ تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن


رءات كان خلفه عز الدين يصوب اتجاه يونس السلاح


عجز جسد اسيا عن الحراك من صدمتها 


اسيا: امممم اممم ي ي امم يو ي...... 

اسيا ببكاء: يارب يارب ساعدني فضلت ساكته كتير ارجوك حتى لو خمس دقايق بس اتقذه جسمي خرج عن سيطرتي ارجوك ساعدني والنبي يااااااااااااااااااارب يالله 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


البارت 60من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: ها ياعم اللعيب سبع ولا ضبع 


علي: هع عيب عليك دا علي ياااض 


يونس: طب فين 


علي: مرميه في العربيه مربوطه 

بس عاوز منك حاجه...................  ....... 

اشطا


يونس: طب ليه كده مااحنا نروح علي طول مادام عرفنا 


علي: ياعم اهدى انا بشوف في الافلام انهم بيتقفشوا بسرعه ولاد الورمه فااحنا ايه مانكررش الغلط. 


يونس: علي ياحبيبي 


علي: قلبه 


يونس: هو انت جايب الخطه دي من فيلم ياحبيبي 


علي: الصراحه اه 


يونس: نننننننننننعم يعني البت مخطوفه وابويا الو### ده احتمال يموتها وانت بتهزر ياعليييييييي 


علي: يابني اهدى انا واثق انها هاتنجح علي الاقل لحد ماالبوليس يجي بدل مانفضل ساكتين كده  علشان خاطر اسيا والنبي.. 


يونس: ماشي ياعلي مااااشي خلينا ورا الحمار لحد مانشوف


علي: ماشي ياعم يلا بينا  

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

خرج عز الدين وترك اسيا في دوامة افكارها 


اسيا: طب اعمل ايه انا مش عارفه لأ لأ يونس مش هايحصله حاجه لازم انقذه من ايد الحيوان ده مش مهم انا بس هو مهم يعيش لازم اهرب من هنا واحذر يونس قبل مايجي لازم لازم ساعدني يارب ساعدني يالله. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

واخيرآ بعد محاولات كثيره استطاعت فك يدها وقدمها واثناء خروجها.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استطاع يونس الوصول الى مكان عز الدين وكان بمفرده... 


يونس: انا حاسس اني شوفت المكان ده قبل كده بس مش فاكر بالظبط.. 

دخل يونس. 


احد الحراس: اتفضل الباشا مستني سعاتك 


كان يونس يسير وعينيه تتفحص المكان بأكمله 


يونس: ليه ليه المكان ده حاسس اني شايفه قبل كده بس مش قادر افتكر 


ظل يونس يسير مع الحراس الى ان وصل 

الى مكان مايشبه القاعات الضخمه 

ممتلئه بالحراس المسلحين ويتوسطهم عز الدين. 


دخل يونس بكل هيبه ووكار وعلى وجه ابتسامه خبيثه.. 


عز الدين: ابني حبيب قلبي واحشني 


يونس: وانت ماوحشتنيش 


عز الدين: هههههه يااااااه للدرجادي ياابن امال


يونس: اخرس ماتوسخش اسمها علي لسانك ده.. 


عز الدين: ههههههه ههههههه اوسخه ههههههه طب اقولك علي حاجة حلوة عارف البيت اللي بتشبه عليه ده ده بيت جدك ههههههه 


يونس بلا مبالاه: مش جديده عليك الوساخه من يومك حرامي وقاتل ووسخ و عايش على قفا الناس بالكدب والغش والنفاق. 


عز الدين: حيلك حيلك ههههههه ايه هو سكتناله دخل بحماره 

فجأه كده طلعت انا الشيطان وانت الملاك بس اقولك علي حاجة عندك حق في كل ده عاوز اقولك علي سر 


عز الدين بصوت هادئ: انا اللي قتلت جدك ههههههه ههههههه 


يونس: عارف 


عز الدين: ياراجل هي امال عرفتك بسهوله اخس عليها كده تسوء سمعتي قدام ولادي 


يونس: انا اللي سمعتك وعمري ماهانسى ولا هارحمك ياعز الدين هاخد حقي وحق امي وحق جدي واختي اللي حاولت تقتلها واسيا اللي خاطفها. 


عز الدين: طب خاف علي نفسك الاول ياابن امال دا انت تحت ايدي حتى 


يونس: نسيت حاجه ربنا معايا واللي معاه ربه مش هايعمل حساب لعبده... 


عز الدين: ماشي ياقمور امسكوه 


يونس بغمزه: يقطعني نسيت اقولك تضحك للكاميرا 


عز الدين: اايييييييه امسكوه بسرعه

وقبل تحرك احد وجدوا اطلاق النار من كل اتجاه


عز الدين: في ايييه ومنين ضرب النار ده 


احد الحراس: الشرطه هجمت على الفيلا ياباشا وموتت كل الحراس تحت 


عز الدين بغضب: وواقفين تتفرجوا يابهايييم اتحركوووا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

نظر عز الدين اتجاه يونس لم يجده. 


عز الدين بغضب: يوننننننننننس هاقتلك ياابن اماااااال هاقتلللك

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ظل يونس يتحرك من مكان لمكان يبحث عن اسيا 


يونس: اسيا اسييييا

سمعانييي اسيييا فيينك

يارب ساعدني الاقيها ياااارب ارجوك ساعدني

احميها وتكون بخير يااارب

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

الا ان استطاعت اسيا الخروج من الغرفه ووجدت مذبحه من البشر يقعون امامها غارقين في دمائهم ..

وضعت  يدها لا آيراديآ على عينيها من الخوف وهي تبكي وتذكر الله 


اسيا: يالله يالله يالله يالله يالله يالله يلا يااسيا لازم تلاقي يونس عز الدين شيطان ممكن يضره لا لأ لأ لازم الاقيه وانقذه لو على حساب حياتي يلا اجمدي. 


ازالت يدها بهدوء والقت نظره عليهم بخوف. 


اسيا: يارب ارحمهم واغفر لهم وتب عليهم وخفف من عذابهم فاانت الغفور الرحيم. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ثم تحركت وظلت فتره من الوقت تبحث وتوقفت عندما سمعت صوته ينادي عليها. 


التفتت خلفها راءته وهو ينادي باسمها  ولكن هو لم يراها.

ابتسمت بفرحه وتحركت اتجاهه ولكن لم تكتمل فرحتها ظهر من خلفه عز الدين وبيده سلاح مصوب اتجاه قلب يونس.   


اردت التحرك اردت الصراخ تريد تحذيره تريد اخباره ولكن لم تعلم ماجرى لها تشنج كامل جسدها حتى يدها لم تقدر على رفعها. 


اسيا: اممممم. مممممم.. ي.... ي.. يو. ممم.. يو.. ي... يالله يالله يالله ساعدني ياحي ياقيوم يامجيب ساعدني ارجوك لازم انجده والنبي يارب ساعدني فضلت ساكته كتير وراضيه والله راضيه بس ارجوك ساعدني حتى لو ثواني انجده بس والنبي يااااااارب  

ساعدني مش هاقدر والله اسيبه يروح قدام عيني ارجوك ارجوك  ...


اسيا بكل قوتها: يااااارب


صدمت اسيا بشده 


نظر يونس اتجاه الصوت وابتسم بشده. 


يونس: ا. اا.  ااسيا حبيبتي 


اسيا وهي تركض اتجاهه بكل قوتها: يوونسسسسسس ورااااااك لااااااء 


ولكن كانت رصاصة المسدس اسرع منها. 

وبدون سابق انذار اخترقت رصاصة المسدس جسد يونس الذي وقع امام تلك تقف امامه لا حول لها ولاقوة 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات

close