القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 61/62/63/64/65 بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها البارت 61/62/63/64/65 بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 61/62/63/64/65 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 61/62/63/64/65 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 61/62/63/64/65 بقلم حبيبه 


البارت 61من رواية 

وقع يونس ارضآ امام تلك التي تنظر له بصمت وكأنها في عالم اخر.......


يونس بصوت لا يكاد يسمع: اس. اس... اسيااااا


وكأن صوته الضعيف اخرجها من دوامتها كأنها تنتظر صوته ليساعدها🌺♥🌺


اسيا: يو ي يو يونس يونس حبيبي انت كويس قو ق قولي انك كويس والنبي 

ساعدوووونيييييييي يانااااااااااااس ياعااااالم

حد يساعدنييييييي


يونس: اخيرآ قولتيلي حبيبي يخربيتك تعبتيني هههههه بس عارفه جميله اوي وانتي بتقوليها و.. و و وصوت وصوتك ح ح حلو اوي يااسي اااااااااه


اسيا: بس بس اهدى ماتتكلمش والنبي يانااااااااااااس ياناااس

حد يسااااااعدنيييييي


يونس: اس اسيا بص بصيلي مم مم ممكن تقوليلي بحبك ار ارجوكي.. 


اسيا ببكاء: بحبك بحبك بحبك والله بحبك يايونس عيني مش بتشوف غيرك انت وبس اللي بشوفه لو وسط مليون شخص والله العظيم بحبك ❤

يانااااااااااااس حد يساعدنييي والنبي 

ياااارب يالله ماليش غيرك انجدني يااااارب 


يونس: يااااااه اخيرا سمعتها هههههه كان نفسي اسمعها فى ظروف غير كده بس مش مهم المهم سمعتها منك اااااااااااه 


اسيا ببكاء: لا لا لا ارجوك ماتتكلمش هاتعيش  وهاقولها ليك كل ساعه وكل دقيقه وكل ثانيه بس والنبي خليك جنبي ماقدرش يايونس والله ماقدر هاموت من غيرك..... 

ثواني بس.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت لتبحث عن مايساعدها.. 


علي: اسيااااااااااااا انتي كويسه متخافيش الشرطه وخلاص سيطرت على كل حاجه 


اسيا: علي علي يو ي يونس 


علي: ايه ده انتي بتتكلمي... 


اسيا:مش مهم المهم يونس يونس ياعلي 


علي: ماله يونس 


اسيا: تعال بسرعه لازم ننقذه بأسرع وقت 


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

٠امال: استر يارب يارب قلبي واجعني اوي اوي مش عارفه ليه ومش 


مرتاحه استرها يارب مع ولادي  واحفظهم يارب العالمين 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

 رءاى علي يونس ملقى ارضآ وسط بركة دماء صدم بشده وذهب له ركضآ. 


علي بخوف وارتباك: يو يونس يونس قوم ياحبيبي  رد عليا والنبي 

لسه نبضه شغال يلا بسرعه لازم ناخده المستشفى... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت ورد جالسه في غرفتها.. 


ورد: وحشني الكلام مع الواد علي بس ممكن يكون زعلان بسبب اخر مره يووووه طب اعمل ايه اذا كنت بعتبره اخويا انا هاكلمه واصالحه.. 


ولم تكد ترفع الهاتف حتى وجدته يتصل بها. 


ورد بفرح: اخيرآ افتكرني ياخويا 


علي: انتي فين 


ورد: في البيت في حاجه ولا ايه 


علي: ورد ساعديني ارجوكي.... 


ورد بأستغراب: في ايه ياعلي مالك 


علي: يونس يونس  

ياورد واخد طلقه ارجوكي انجديني. 


ورد بخوف وصدمه: ايييييييه


علي: ورد ساعديني ارجوكي 


ورد : ط طب اكتم الدم حلو وروح المستشفى  وانا هاسبقك هناك ان شاء الله سلام ♥🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

بعد مده وصل علي للمشفى.. 


علي: دكتوررررررر دكتور يابهايم انتم. 


ذهبت اليه ورد... 


ورد: هاتوا بسرعه يلا علي اوضة العمليات بسرعه يلااااااااااا


علي: يونس لازم يرجعلي ياورد ارجوكي


ورد: ماتقلقش خلي ثقتك في الله كبيره خير بأذن الله ادعيله. 


ذهب يونس للعمليات 


لم تنطق اسيا ولو بكلمه واحد فقط تنظر امامها 

لم تنتظر دقيقه واحده امام غرفة يونس قررت الذهاب للجامع المجاور للمشفى.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

امال: استغفرالله العظيم واتوب إليه.... 

لأ لأ لأ مش قادره قلبي مش مطمن ياام سيد ياام سيد 


ام سيد: ايوه ايوه ياست هانم 


امال: والنبي ياام سيد هاتيلي التليفون من جوه 


ام سيد: حاضر حاضر

♡♕♕_♕♕♕♕_♕♡

انتظرت امال الا ان اتاها الرد... 


علي: الو 


امال بلهفه: اا ا الووو ايوه ياعلي ه هو يونس فين عاوزه اكلمه والنبي


علي: اص اصل ه. هو هو عنده اجتماع ضروري ومش هايعرف يكلمك ياخالتي اوعدك لما يخلص هاعرفه واخليه يكلمك ماشي. 


امال: ماشي ياحبيبي انتم كويس صح 


علي: هااا اه اه اه ياحبيبتي كويسين  


امال: خلاص ماشي خلوا بالكم من نفسكم 


علي: حاضر يلا سلام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

 اغلقت  امال امال الهاتف... 


امال: يارب احفظهم ياااااارب رجعلي ولادي بخير وسلامه يارب.. 


الا ان انتهت امال جائها اتصالآ اخر.. 


امال: الووو


عز الدين: ايه نسيتيني ياامولتي


امال: عاوز ايه ياعز انت مش خدت كل حاجه زمان جاي دلوقتي ليه هو انت عمرك ماهاتنضف ابدآ من الوساخه اللي فيك دي ابعد عننا بقى يااخي 


عز الدين: ههههههه طب اهدي بس علي نفسك انا كده غلطان اني جاي اقولك حاجه كله دلوقتي مخبيه عنك 


امال:حاجه ايه 


عز الدين: قتلتلك ابنك ههههههه ههههههه 


امال بصدمه: لأ لأ لأ انت اكيد كداب ايوه ايوه انت كداب 


عز الدين: كدده ياامولتي يعني انا الحق عليا اني قولت اعرفك تبقى جهزه

لو مات وغار في داهيه عمومآ  لو مش مصدقه روحي مستشفى(##****) 

سلااااااام ههههههه 


البارت 62من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها


دخلت اسيا المسجد...

 وتوضأت وسجدت لربها والا ان سجدت حتى اخذت دموعها بالانهيار... 


اسيا بأنهيار: يارب يارب والنبي يارب رجعهولي بخير والنبي والنبي يارب...... 


#ظلت اسيا تصلي لربها 

وتدعوا له عله يستجيب

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ظلت امال في مكانها تردد فقط عكس ماسمعته.... 


امال: لأ لأ لأ يونس لأ مش هايسبني لأ لأ لأ مستحيل ايوه لأ مستحيل يونس مش هايسبني مش هايسبني لااااااااااااااااء ابنييييي 


ام سيد: استر يارب استر يارب في ايه ياست هانم خير.. 


امال: اب ابني ابني والنبي عاوزه ابني خدوني لابني لا. لازم امنعه يسبني لأ لأ لأ ابني هايفضل في حضني صح صح 


ام سيد: لأ حول ولاقوة  الابالله العلي العظيم 

طب اعمل ايه بس ياربي طب اعمل ايه بس


امال: كلميهم بره يجهزويلي عربيه بسرعه 


ام سيد: حاضر  حاضر

استر يارب  

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: يارب يارب قويه يارب وقومه بالسلامه حياتي هاتدمر لو حصله حاجه يارب والنبي قومه بالسلامه. 


ولم يمر الا قليلآ حتى  وجد غرفة العمليات 

فتحت 


علي بلهفه: في ايه ياورد يونس كويس صح. 


ورد: ال... ال.. القلب ياعلي وقف. 


علي بصدمه: لأ لأ لأ انتي بتهزري صح يو يونس مش هايسبني قولي والنبي انه مش هايسبني 


ورد: بأذن الله هحاول والباقي علي الله ادعيله ياعلي ادعيله. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

مازالت اسيا تسجد لربها وتدعي له فاهو سند لمن لا سند له. 


اسيا ببكاء: يارب يارب يارب يارب يارب ارجوووووك يارب يارب والنبي والنبي يارب رجعهولي ارجوك.. 

يونسسسسسسسس

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

علي ببكاء: ياااارب والنبي يارب ماليش غيرك تسمعني والنبي يارب اخويا وسندي الوحيد بيضيع مني


ولم ينهي كلامه حتى وصلت امال..... 


امال: اب.... ابني فين ابني فييين يونس يونس انت فين ياحبيبي علي علي ارجوك قولي ان ابني كويس والنبي 


علي: اهدي اهدي بس يا ماما علشان صحتك


امال: سيبك مني المهم ابني حبيبي فين 


حكى لها علي ماجرى معهم.... 


امال بصدمه: انت بتقول ايه  ابني ابني اب اب......ااااااه


علي: ماما ماما اقعدي ارتاحي 


امال: لأ لأ علي علي ابوس ايدك يابني عاوزه اشوف ابني ابني ابني فين 


علي: في اوضة العمليات دلوقتي ادعيله ياامي مافيش في ايدنا غير الدعاء اجمدي ياماما هو هو محتاجنا جنبه دلوقتي بلاش تضعفي


امال بأنهيار: ياااارب بنتي والله اعلم بحالها وواثقه فيك وانك هاتحفظها وابني دلوقتي بيصارع الموت ارجوووك ارجووك مش هاعيش بعده  والله والله ها... هاموت بعده والنبي والنبي يارب رجعلي ابني وحيات حبيبك محمد رجعلي ابني ياااارب... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

مره كثيرآ من الوقت وسط قلق وخوف وبكاء ودعاء الا فتح باب غرفة العمليات... 


علي وامال: يونس بخير صح 


ورد: الحمدلله عملت اللي عليا والباقي علي الله ♥


امال: يعني ابني ماله


ورد: الحمدلله الرصاصه كانت بعيد عن القلب بس ضرته برضوا وهو هايفضل علي الاجهزه لحد بكره وبكره بأذن الله وقتها اقدر اطمنكم 

ادعوله ياجماعه.   


اسيا: ماما امال 

ذهبت الى امال بغرض احتضانها ولكن..... 

#يتبع.... 


سعاد: ال صحيح ياختي مش هانعمل خطوبة يونس. وباسمين بنتي بقى 


امال: خطوبة ايه ياسعاد دلوقتي انتي اتجنني وابني لسه تعبان 


سعاد: ياحبيبتي نستنى اسبوع ونعملها مش هانفضل كتير كده انتي يرضيكي كده البنت بيجيلها ناس وبتحرج اقولهم حد قايل عليها من غير ماتلبس شبكتها حتى. 


امال: ماشي ياسعاد خليها على الله اللي فيه الخير يقدمه ربنا 🌺♥🌺♥🌺🌺♥♥


البارت63من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

انا طولت البارت علي حسب طلبكم اتمنى تعرفوني رائيكم... 


واعذروني لما بتاخر والله غصب عني... 

♡♕_♕♕♕_♕♕♡


اسيا: ماما امال 


ركضت اسيا بغرض احتضانها ولكن.. 


امال: انتي السبب ابني كده بسببك ايوه انتي من ساعت مادخلتي بيتي والمشاكل جت بسببك انتي السبب انتي السبب 


اسيا بصدمه: ما... 


امال بااندفاع: اخرصي انا مش امك انتي فاهمه ابني بين الحياه والموت بسببك ليه ياشيخه ليييه حرام عليكي انا ماليش غيره حرام عليكي كله بسببك كله بسببك يااارب يااارب. 


اسيا ببكاء: م. ا. 


لم تكد اسيا تنهي كلامها حتى وجدوا الاطباء تركض بتوتر وسرعه الى غرفة يونس. 


علي: في ايه فى ايه ي يو يونس ماله 


ورد: النبض وقف النبض وقف 


ثم تركته وركضت للداخل بسرعه. 


علي ببكاء: لأ لأ مش هايسبني لأ لأ ارجوك لأ انتي وعدتني تفضل جنبي ماليش غيرك يايونس يااااارب.. 


ثم التفت الى صوت ذلك الارتضام ارضآ 


علي بفزع: ماااااما ماما فوقي ارجوكي دكتووور

دكتوووور حد يساعدني 


كل هذا واسيا تنظر امامها فقط 


اسيا بداخلها: خلاص هاسيبني خلاص هايبعد عني بعد ماحبيته هو هو انا كل مااحب حد يسبني ا انا السبب صح ماما امال عندها حق انا السبب لأ لأ ماينفعش يسبني ويبعد عني ط طب لو بعد انا هاعيش اذاي دا انا عايشه بسببه يارب انا بحبك بحبك اوي وعمري مابطلت احمدك ولا هابطل مهما يحصل ارجوك رجعهولي والنبي ياارب امي وابويا راحوا قدام عيني واختي في حمايتك وصابره وهافضل صابره وحمداك فاانت تعلم مالا نعلمه يارحيم يارؤف 

علشان خاطر امه رجعهولها ياااارب ياشافي ياعافي اشفيه يارحمن يالله ياالله ياالله يااااارب..... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت اسيا ووقفت امام غرفة العمليات كانت تنظر له وهو بين ايدي الاطباء يحاولون انقاذه بالصعقات الكهربائيه. 

كانت تنظر له وتبكي بكل ألم علي ذلك الضهر والسند لها ويرقض لا حول ولاقوة له كان قلبها يبكي علي ذلك الحبيب التي يعشقه ويتألم امام عينيه.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

كانوا الاطباء في الداخل يحاولون انقاذه ولكن لاحيات لمن تنادي... 


طبيب: خلاص مافيش امل ننقذه 


ورد: لأ لأ لأ ماينفعش مستحيل هات يادكتور 


طبيب: بتعملي اية يادكتوره خلاص مات


ورد: محاوله اخيره والنبي

ورد وهي تصعق يونس:لازم تقوم لازم ماينفعش انتي قولتلي اعتبرك اخويا ارجوك قوم علشاني انا فرحت اوي قوم علشان مامتك هاتموت بعدك دا انت سندها قوم علشان اختك قوم علشان اسيا وعلي اللي هايضيع من غيرك كلنا عاوزينك يايونس ارجوووووووك

ياااااااااارب...   

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اسيا: قوم يايونس ارجوووك قوم انت اقوى من كده مش رصاصه اللي تهدك يااسد قووم والنبي عشان خاطري طيب بلاش تسيبني هاضيع بعدك والله محتاجينك اوي قوم 

قوووم. 


علي: اسيا ماتزعليش 


اسيا: عادي متعوده المهم يونس 


خرجت ورد عليهم وهي تأخذ نفس عمييق. 


اسيا: بلهفه يونس


ورد باابتسامه: الحمدلله قدرنا ننقذه طلع روحنا صحيح بس الحمدلله بفضل الله قدرنا ننقذه


اسيا بضحك وبكاء: بجد والنبي بجد 


ورد: ههههه اه والله خلاص بقى ماتعيطيش ربنا ربنا ماخيبش دعائنا... 


اسيا ببكاء: الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب الحمدلله الحمدلله الحمدلله شكرا يارب شكرا يااارب... 


علي بفرحه: الحمدلله الحمدلله يارب طيب ورد ينفع اشوفه.. 


ورد: دلوقتي لأ هاننقله علي غرفة دلوقتي وبعد 4كده  بأذن الله تقدروا تشوفوه.... 


علي: تمام المهم انه بخير دلوقتي والحمد لله 


ورد: الحمدلله يلا بعد اذنكم انا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡ذهبت اسيا للمسجد مره اخرى ولكن هذه المره تبتسم.. 

واخذت تسجد لربها وتحمده.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اشرق الصباح على ابطالنا. اسيا مازالت تسجد لربها وتحمده وعلى قد غلبه النوم امام غرفة يونس... 


 وصلت سعاد هي وابنتها مع شروق الصباح..... 


سعاد: ياحبيبي يابني ياصغير علي اللي حصلك كله بسبب اللي تنشك في قلبها البعيده

اللهي اشوف فيها يوم. 


#استيقظ علي بفزع علي صوتها.. 


علي بغيظ: هووووس اسكتي اسكتي فضحتينا انتي في مستشفى محترمه  مش في فرح


سعاد: الله في ايه ياابن اختي داخل فينا شمال كده ليه وحامي علينا 


علي: بصي............ ... 


ممرضه: استاذ علي 


علي: ايوه 


ممرضه: مدام امال فاقت ومنهاره واحنا مش عارفين نهديها. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

دخل علي عليها.... 


امال: علي ابني ابني ياعلي 


علي: كويس وذي القرد ياست الكل 


امال بفرحه: بجد والنبي ي.. ي.. يعني ابني بخير ابني بخير والنبي 


علي: اتطمني ياقلبي بخير مش يلا بقى علشان تشوفيه ياجميل

ولا تعبانه 


امال بلهفه: لأ لأ انا ذي الفل اهو يلا بينا 


علي: ههههه يلا ياروحي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب علي ومعه امال

وجدوا ورد تخرج من غرفة يونس... 


علي: ورد يونس فاق


ورد باابتسامه: اها فاق الحمدلله واتعدي الخطر الحمدلله هو دلوقتي بخير... 


امال: بجد والنبي طب هادخل اشوفه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

امال: يونس حبيبي 


يونس بتعب: اااااااه هههههههه اهدي ياحبيبتي انا كويس والله اهو 


امال: كده ياقلب امك تخوفني عليك كنت ك كنت هاموت لو جرالك حاجه 


يونس: بعد الشر عليكي ياقلبي متقوليش كده ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابداا ياست الكل 


علي: حمد لله على السلامه ياابو الانس ياجامد 


يونس: بس ياض 


ورد: ايه ياجماعه اهدوا علي الراجل دا لسه خارج من عمليات وموت وموال سيبوه يرتاح شويه 


سعاد: سلامتك ياحبيبي كله بسبب بنت ال..... 


ثم صمتت بخوف بسبب نظرات يونس القاتله لها.


امال: ارتاح ياحبيبي انت تعبان 


علي: هاروح انا اجيب اكل لينا 


ورد: ع...... 


ولكن لم يعيرها اي اهتمام🌺🌺


ورد: اوفففف مش عارفه هاتفضل زعلان لحد امتى بقى انا محتجاك يااارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اخذت سعاد امال للخارج..... 


امال: خير ياسعاد في ايه خوفتيني.. 


 

سعاد: ال صحيح ياختي مش هانعمل خطوبة يونس. وياسمين بنتي بقى 


امال: خطوبة ايه ياسعاد دلوقتي انتي اتجنني وابني لسه تعبان 


سعاد: ياحبيبتي نستنى اسبوع ونعملها مش هانفضل كتير كده انتي يرضيكي كده البنت بيجيلها ناس وبتحرج اقولهم حد قايل عليها من غير ماتلبس شبكتها حتى. ودي بنت مش ولد طب حتى نعملها بينا مش كبيره علشان خاطري ياختي..... 


امال: ماشي ياسعاد خليها على الله اللي فيه الخير يقدمه ربنا 


كانوا يتحدثون ولم يروا تلك التي تحطم قلبها وتضع يدها على فمها لتخفي شهقاتها المتألمه ولا تستطيع حتى الدفاع عن حبها.... 

🌺♥

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


البارت 64من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕_♕♕♕♕♡

صلوا علي رسول الله ♥

♡♕♕♕♕♕♕♡

وصل علي بالطعام وذهب لغرفة يونس للاطمئنان عليه...... 


علي: ايه ده هو انت صاحي ليه 


يونس: علي انا لما فوقت شوفتكم كلكم بس اسيا ماشوفتهاش هي هي ماكلفتش نفسها تشوفني حتى... 


علي: دي ماسبتكش دقيقه ووقت ماانت كنت في العمليات كانت ملازمه الجامع  تصلي وتدعيلك كانت مش بتطلع منه غير يادوب تطمن وترجع تاني 


يونس بفرحه: بجد والنبي يعني هي خافة عليا 


علي:اوي 


يونس طب طب علي ياحبيبي 


علي: مش مطمنلك 


يونس: اخس عليك يالولو 


علي: ماليش دعوه مش هاعمل حاجه مامتك هنا وهاتنفخني وكمان متهمه اسيا انها السبب فى اللى حصلك ده 


يونس: طب واسيا مالها 


علي: حاولت افهمها بس هي مصممه


يونس: طب انا عاوز اشوفها والنبي يالولو وحشاني اوي يخربيتها وعاوز اسالها عن حاجه 


علي: ايه ايه ايه ايه 


يونس: وانت مالك ياحشري انت 


علي: كده طب مش هاجيبها بقى 


يونس: علشان خاطري ياعلي ياحبيبي والنبي والنبي والنبي 


علي: ههههه حاضر ياسيدي ثواني هاشوفها بره 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت اسيا شارده فيما سمعته.... وقد قررت علي اتخاذ قرار.... 


علي: اسيا اسيا اسيييييييييييا 


اسيا: ايه فى ايه مالك 


علي: تعالي معايا بسرعه يونس فاق يابنتي وهايموت ويشوفك 


اسيا بفرح: بجد  يعني هو كويس دلوقتي صح 

علي: اه صح ياستي ومش مبطل زن على ودني.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕

اسيا: طب يلا يلا نروح بسرعه 


علي: ههههه حاضر حاضر اهدي بس 


الا ان تحركت اسيا وتذكرت ماسمعته منذ قليل ولكن اكملت طريقها..... 


وصل علي لغرفة يونس 


علي: ابو الانس جبتلك طلبك  بس


يونس: في حاجه ولا اي 


علي: لأ ياعم بس جايبها في الخبيني علشان امال 


يونس: فين اسيا ياذفت 


علي: ميرسي علي الاهانه ياقلبي ياست اسيا.... 


دخلت اسيا وهي تنظر ارضآ..... 


علي: سلاموز ياعسليه 


اسيا: سيب الباب مفتوح ياعلي لو سمحت... 


علي باابتسامة اعجاب: عنيا ليكي حاضر... 


يونس: بعشق خارج عن سيطرته اسيا هو هو انتي اتكلمتي 


اسيا:............ 


يونس: اسيا سمعيني صوتك نفسي اسمع اسمي بصوتك... 


اسيا:................ 


يونس: اسيا هو انتي بتحبيني بجد قوليها تاني نفسي اسمعها منك 

اسيا انطقي ساكته ليه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت جميله من نومها توضأت وادت فرضها وذهبت لعملها.. 


دخلت جميله بكل هدوء وبداءت في العمل.. 


عصام: جميله البقاء لله 


جميله بهدؤ: ونعم بالله 


عصام: انتي كويسه ياجميله


جميله بأبتسامه هادئه: الحمدلله بخير 


عصام: يارب دايما ياقمر انا اخوكي لو احتجتي اي حد انا جنبك... 


جميله: تسلم ياعصام 


ذهبت هبه ركضآ اتجاه جميله وقامت بأحتضانها بقوه....... 


هبه: جميله جميله البقاء لله ياقلبي شدي حيلك واصبري ياحبيبتي.. 


جميله بهدؤ وحنان: الشده لله ياحبيبتي تسلميلي يارب 


هبه: على ايه يابت انتي اختي ياذفته اختي حبيبتي غصب عنك كمان  .... 


جميله ههههه ماشي ياقلبي يلا بقى يابت روحي شغلك علشان ماحدش يكلمك 


هبه: ماشي ياقلبي بس هاشوفك في البريك اوك باي


جميله: اوك ياروحي باي

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ورد: علي.. 


علي: ايه ده ورد خير ياقمر 


ورد: علي انت كويس 


 علي: ايه يابنتي مالك اكيد كويس الحمد لله


ورد: متاكد 


علي: ايوه 


ورد: زعلان منى 


علي: عمري ماازعل من اختي ياورد انتي ذي اختي يابنتي مش صح ولا ايه 


#لم تعلم لما تألمت من كلامه والمها قلبها..... 


ورد: اختك 


علي: اه اختي ياورد انتي نسيتي اني بالنسبالك اخوكي 


ورد: اه صحيح معلش نسيت بعد اذنك... 


على: ورد لو احتجتي حاجه انا موجود صحيح كتب الكتاب امتى علشان اجي


ورد بحزن : هاتيجي ياعلي 


علي: طبعا يابنتي وارقصلك كمان قولي امتى بقى يابنتي 


ورد: ماعرفش 


علي: خلاص ابقى كلميني لما تعرفي عشان افضي نفسي يومها اوك


ورد وهي تذهب: ربنا يسهل ياعلي 


علي بحزن: هووووف سلام ياحب عمري ربنا يسعدك مع غيري ياحبيبتي سلام ياوردتي يالله ياالله..

..........  ................♡

ورد في نفسها  : زعلانه ليه دلوقتي مش ده طلبك انه يعتبرك اخته زعلانه ليه دلوقتي ط طب طب ليه هاموت من قهري كده ليه عاوزه اعيط ليه اصرخ بكل قوتي حا ح حاسه انى مش عارفه اتنفس حتى يااارب ماليش غيرك يارب فوضت امري إليك يالله اختارلي ولا تخيرني اختارلي ولا تخيرني يارب يارب.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: نفسي اسمعها منك يااسيا نفسي اسمع صوتك الجميل 


اسيا:....... 


يونس: ساكته ليه ياحبيبتي ماتتكلمي 


قررت اسيا اخيرآ الخروج عن صمتها... 


اسيا: حمدالله علي سلامتك يااستاذ يونس. 


يونس بااستغراب: استاذ

مالك يابنتي في ايه زعلانه من اللي امي قالته طب انا اسف عنها


اسيا: عمري ماازعل من ماما امال.. 


يونس: اومال مالك ايه استاذ دي


اخذت اسيا نفس عميق 


اسيا: انا مابحبكش يايونس ولا عمري هاحبك 


نزل الكلام علي مسامع يونس كالصاعقه 


يونس: ا ان ا.... انتي بتقولي ايه لأ انتي بتحبيني وقولتيها ليه وقت الحادثه انا متاكد


اسيا: ههههه لأ راجع نفسك انت اللي طلبت مني اقولها وانا كنت خايفه عليك وقتها فاقولتها عادي كاحب اخوي 


يونس: حب اخوي حب اخوي 

  


اسيا: اه عادي حب اخوي انا لو اعرف انك هاتقفش فيها كده وتفهمها غلط كنت سكت احسن لكن انا مابحبكش يايونس مابحبكش انت ذي اخويا... 


يونس: اخرسي غوري من وشي يااسيا مش عاوز اشوفك قدامي غورييييييي.. 


خرجت اسيا وهي تحاول السيطره على. موعها وقلبها التي سينفجر بكئآ وذهبت سريعآ للمسجد.... 


البارت 65من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها


مر اسبوع علي ابطالنا كانت اسيا خلاله تطمئن علي يونس عندما ينام فقط ولا تختفي عندما يستيقظ.... 


قرر يونس الرجوع للمنزل بعد الحاح كبير منه ومتابعة رعايته في المنزل.... 


 كانت اسيا في سيارت البادي جارد بعد طلبها ذلك من علي... 


عادوا جميعآ للمنزل 


امال: يلا ياعلي طلع يونس يرتاح فى جناحه 


يونس: معلش ياحبيبتي سبيني  قاعد هنا معاكم شويه. 


امال: ماينفعش ياحبيبي لازم ترتاح علشان خاطري 


يونس مقبلآ يدها: ياست الكل انا تمام التمام اهو قدامك وبصراحه ذهقت من رزعت المستشفيات دي وعاوز اقعد وسطيكم شويه والنبي  ... 


علي: خلاص ياامال سبيه براحته ابنك دماغه جزمه وعنيد 


يونس: لم نفسك ياض.. 


امال: خلاص اقعد بس شويه وتطلع ترتاح ماشي 


يونس: عنيا ياست الكل 


كل هذا وسعاد تنظر لهم بحقد 


سعاد في سرها: ايه ياختي المحن ده صبرني يارب... 


دخلت اسيا بدون كلام وذهبت لغرفتها.. 

بعد وقت ليس بكثير نزلت اسيا. 


علي: ايه ده انتي رايحه على فين يااسيا... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

علم يوسف بقدوم جميله للشركه فذهب لها سريعآ... 


يوسف بلهفه: جميله انتي كويسه صح صحتك بخير 


جميله: اه الحمدلله اهدى اهدى انا بخير الحمدلله... 


يوسف: الحمدلله يارب دايما لو محتاجه اي مساعده ا انا مو..........


جميله: لأ شكرا ليك مستوره والحمد لله 


يوسف: جميله فهمتيني غلط انا قص..... 


جميله: لأ مش غلط بس انا مش شحاته يايوسف انا من يومي بصرف علي البيت مش هاجي دلوقتي واشحت 


يوسف بتبرير: جميله انا..... 


جميله: بعد اذن حضرتك عندي شغل. 


يوسف:اوووووف يعني كان لازم اتسحب من لسان امي ده واقولها انا كنت جاي اسألها عن اهلها الحقيقين واساعادها روحت عكيتها بدل ماافرحها زعلتها يووووووووه خلاص انا استنى لما تهدى واصالحها.... 


مر قليلآ من الوقت وطلب يوسف القهوه خاصته... 


ذهبت له جميله بالقهوه 


جميله: هوبا ياحبيبتي ماتاخدي القهوه دي وحيات. اهلك دخليها

جوه ليوسف


هبه: اسفه ياجوجو ضغط شغل كبس فجأه والله مش عارفه اقوم من مكاني معلش ياحبيبتي دخليها انتي  لمستر يوسف 


جميله: اووف ماشي 


#دخلت جميله بعد طرقها للباب... 


يوسف: ادخل 


جميله وهي تنظر في اتجاه اخر: القهوه يايوسف بيه


يوسف: تعالي ياجميله ادخلي


جميله: لأ اسفه عندي شغل يافندم اتفضل قهوة حضرتك بعد اذنك انا 


#وقف يوسف امامها بسرعه..... 


يوسف: جميله اسف والله مااقصد انتي فهمتيني غلط ماتزعليش مني زعلك ده مدمرني مش عارف اعمل اي حاجه من ساعت مازعلتي اسف ياجميله. 


جميله: حصل خير 


يوسف: جميله ماتبقيش رخمه بقى والله مااقصد اجرحك اسف بقى علشان خاطري سامحيني بقى وحشتني رخامتك وضحكتك البايخه.. 


جميله:......... 


يوسف: جميله علشان خاطري بلاش زعلك ده علشان مأثر فيا اوي سامحيني بقى اخر مره 


جميله:........ 


يوسف بحزن:   يعني برضو مش مسمحاني 


جميله: جبلي كشري وبيتزا وانا اوعدك هافكر اسامحك 


يوسف: هههههه عيوني ليكي ياجميلتي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

امال: رايحه فين يااسيا


#كانت اسيا تحمل حقيبة ثياب في يدها


اسيا: احم هو يعني اظن ان وجودي مالوش لازمه هنا واسفه بجد لو تعبت حد منكم معايا واسفه جداً لو تقلت على حد واسفه اوي اوي علي كل اللي حصل ليكم  بسببي حمد لله على سلامة استاذ يونس وشكرآ بجد على انكم فتحتولي بابكم ورحبتم بيا انتم ناس طيبين جداً و..... 


اخذت اسيا نفس عميق حزين:  و.. والهدوم دي مش ليا انا جيت هنا باللي كنت لابساه بس ودي حقكم بعد اذنكم 


#كان يونس لا ينظر لها ولكن يشتعل بداخله ويغلي غضبآ منها... 


امال: استني عندك رايحه فين هو دخول الحمام ذي خروجه ولا ايه انتي عبيطه يابت انتي ولا ايه يلا هاتي اللي خدتيه الاول. 


اسيا: والله ماخدت حاجه ياماما امال 


امال: لأ خدتي وخدتي كتير اوي اوي اوي 


اسيا: والله ماخدت حا... 


امال: خدتي قلبي ❤وخدتي مكان في بيتك ده كلمة ماما اللي قولتيها من شويه دي حقي انا بس اسمعها منك انا بس انتي بنتي مش لازم تكوني من دمي كفايه اني حضنتك وحبيتك من كل قلبي ❤

اوعي يابت تكوني زعلت من كلامي في المستشفى اوعي 

ياحبيبتي اعذوريني اي ام مكان ابنها بيروح منها قدام عينها وانتي ظهرتي قدامي فجأه فازعلي وقهري طلع فيكي ياروحي  المفروض تستحمليني يابت انتي والله مااقصد اجرحك ياحبيبتي سامحيني 


احتضنتها اسيا وهي تبكي.... 


اسيا ببكاء: ياحبيبتي انتي قولي اللي تحبيه وانا راضيه والله انا تحت امرك في اي وقت وهاستحملك والله 


امال: علشان خاطري بقى لو بتحبيني بجد خليكي 

ده بيتك ياهبله عاوزه تسيبي بيتك يابت.. 


اسيا: بسسس


امال: مابسش هو كلمتي تتسمع فاهمه 


اسيا: هههههه حاضر عيوني ياماما امال 


امال: يلا علي فوق طلعي هدومك وارتاحي 


ام سيد: ياست امال ياست امال 


امال: خير ياام سيد في ايه 


ياسين بيه علي التليفون وعاوزكم... 


امال: ايه طب هاتي هاتي

ايوه يابني خير زينه فيها حاجه. 


ياسين: ما... ما..  زي. زي. زينه 


امال: خير يابني في ايه ماتخوفنيش. 


ياسين: زينه فاقت ياماما امال زينه فاقت ياماما زينه فاقت 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close