expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والاربعون والسابع والأربعون والثامن والاربعون والتاسع والاربعون والخمسون بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والاربعون والسابع والأربعون والثامن والاربعون والتاسع والاربعون والخمسون بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت السادس والاربعون والسابع والأربعون والثامن والاربعون والتاسع والاربعون والخمسون بقلم حبيبه 


 البارت 46

جميله بسعاده وابهار: ياعيني ايه الشركه دي بقى انا هاشتغل هنا اعاااااااااااا لأ لأ لأ اعقلي يابنتي وبطلي هبل هاتخلي الناس تكرش امك من قبل ماتشتغلي. 

يلا كده ياجوجو خدي نفس عميق كده وانطلقي. 

ياااارب يارب مساعدتك يلا توكلنا على الله ♥

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يونس للمشفى بعد ان كاد يفتعل الكثير من الحوادث. 

.............. 

سأل عنها وعرف انها دخلت العمليات. 

................ 

وصل يونس وعلي شافوا ياسين واقف قدام باب العمليات ومعاه مصحف وبيبكي. 


يونس: يا. يا. ياسين ه هي هي اختي غ ف فين

قولي والنبي انها بخير هي كويسه صح. اه اه هي اكيد كويسه دي لعبه منها اه اه هي اكيد لعبه هي بتهزر صح يا يا ياسين... 

مابتردش عليا ليه هو انا مش بكلمك يابنأدم انت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اخذ صوت يونس يعلوا ويعلوا 

يونس بغضب وصوت عالي: مابتردش  لييييييه


في تلك الاثناء خرج الطبيب من غرفة العمليات. 


يونس: ز ز زي زينه كويسه صح 


الدكتور: للاسف لأ اختك اتضرت كتير اوي والقلب وقف كذا مره ذي مايكون اختك رافضه تعيش. 


يونس: لأ لأ لأ اختي مش هاتسيبني 


الممرضه: الحقنا يادكتور بسرعه المريضه نبضها وقف. 


الدكتور: جهزيلي صدمات الكهرباء بسرعه بسسسرعه... 


يونس بغضب امسك الطبيب من لياقة قميصه: اقسم بالله العظيم اختي لو مارجعت ماهاخلي فيك حته سليمه اهلك يدفنوها حياتك هاتسبقها 

فااااهم حياتك قبلها 


الطبيب بخوف: حا حا ح حاضر حاضر بس سيبني علشان اقدر انقظها.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

دخلت جميله للشركه وهي تنبهر اكثر واكثر لما ترى شيئآ. 

....: انسه جميله 


جميله بااندفاع: انت مين 


......: طب حتى قولي انك انتي. 


جميله: مش لما اعرف انت مين ياعم 


.......: انا ياستي اسمي عصام 24سنه طباخ هنا في كفاتيرت الشركه وانتي هاتبقي هنا تساعديني ياختي. 


جميله: امممممم يعني انا هساعدك ياعصعص


عصام: مين ياختي 


جميله: الله مالك اعصعص بدلعك اجدع


عصام: دا بينه هايبقى يوم كحلي اللي طلبت فيه حد يساعدني بتعرفي تعملي قهوه ووجبات سريعه ياختي


جميله: اووووومال لأ دا انا هابهرك دا انت هاتنبهر انبهارات عمرك ماانبهرتها في تاريخ المبهورين. 


عصام: لما نشوف ياختي 

دلوقتي حضري قهوه مظبوط  ليوسف بيه علشان طالب قهوه تمام


جميله: طياره يامعلم 


عصام: شكل نهايتي هنا هاتبقى على ايد البت دي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصلت امال واسيا للمشفى... 


امال بأنهيار وبكاء: يو يو يونس ب ب بنتي فين بنتي فين يايونس ه هي كويسه صح زينه بخير صح يايونس. ارجوك قولي انها بخير بنتي ماحصلهاش حاجه صح. 


يونس: اهدى ياحبيبتي اهدي زينه هاتبقى بخير صدقيني بس بس بس انتي اهدى علشان ماتتعبيش. 


امال بصراخ : اهدىىىى اهدى عاوزني اهدى وبنتي بتصارع الموت عاوزني اهدى وبنتي بتتألم ومحتجاني ومش قادره اساعدها عاوزني اهدى وبنتي هاتبعد عني لااااااااااااء  انا عاوزه بنتي عاوزه بنتيييييي 


يونس بحزن: اهدي ياامي ارجوكي والنبي اهدي زينه هاتبقى بخير 


امال باانهيار: عاوزه بنتييييييييييي يازيييييينه ردي عليا ردي امك ماتسبنييييش ياحبيبتي يازيييييينه. 


ثم وقعت مغشي عليا بين يدي يونس. 


يونس بخوف: امي حبيبتي ماما فوقي ارجوكي انا مش حمل كده والنبي فوقي قويني انا بقع ماما 

دكتوووووووووور دكتوووووووووور 


.الطبيب: هاتوا النقاله بسرعه. 


اخذها الطبيب للغرفه المجاوره وبعد فتره من الفحص خرج 


يونس: امي امي فيها ايه 


الطبيب: ماتقلقش الضغط بس علي عليها وانا اديتها حقنة مهداء علشان ترتاح شويه. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس امام غرفة العمليات لينتظر زينه. 


يونس بحزن وانكسار: ارجعيلي ياقلب اخوكي ارجعيلي علشان خاطري ياحبيبتي دا انا عايش علشانك انتي وامي. 

 


كل هذا وياسين يقراء قرءان فقط ولا يتحدث او يشعر بأي احد حوله. 


ذهب اسيا ليونس اخذته وذهبت 

وهو ذهب معها بدون اي مقاومه.. 


ذهب علي  الى جانب حيث لا يراه احد وامسك هاتفه وضغط علي بعض الازارا وانتظر الى ان اتاه الرد.. 


ورد: عليييييي فينك يابني كده عارف لو اشوفك هانفخك نفخ كده.. 


علي ببكاء: و.  و. ورد 


ورد بااستغراب: ايه ده مالك ياعلي فى ايه 


علي باانهيار: ز زي زينه ياورد زينه اختي 


ورد: مالها زينه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

حكى لها علي ماجرى. 


ورد: لا حول ولاقوة الابالله لا حول ولاقوة الابالله لا حول ولاقوة الابالله 

طب اهدى ياعلي علشان خاطري انشاء الله هاتبقى بخير خلى عندك امل في ربنا وقوم صلي وادعيلها. 


علي: انا انا خايف ورد ورد دي هي عيلتي الوحيده انا من غير ماما امال ويونس وزينه ماسواش مش قادر اشوفهم منهارين ومدمرين كده و و و وزينه بتتألم وبتصارع فى العمليات مش قادر ياورد اتحكم في نفسي اكتر من كده مش قادر 


ورد: اهدى اهدى علشان خاطري اهدى ياعلي دلوقتي يونس محتاجك تقويه مش تضعفه 


علي بانهيار: مش قادر والله مش قادر 


ورد: لأ لأ علي اللي اعرفه اجمد من كده قوي وماحدش يقدر يوقعه حاول تجمد وتقوي يونس دا دلوقتي محتاج صديق عمره واخوه وضهره وسنده يقف جنبه. ط ط طب بص انا انا ربع ساعه وهاكون عندك ماشي بس اجمد علشان خاطري.... 

انت في اني مستشفى


علي: في مستشفى (####) 


ورد: ماشي ربع ساعه وهاكون عندك سلام 👋

♡♕♕♕♕♕♕♡

اخذت اسيا يونس لمسجد واشارت له ان يصلي ويدعي ربه فدخل وهي أيضا اتجهت لتصلي في جانب النساء 


دخل يونس وبداء في الصلاه وسجد لربه وبكى بقوه وكأنه لم يبكي لاعوام وعندما سد لربه الله يقول له ياعبدي ان الموك فاانا طبيبك فاانا اقرب اليك من حبل الوريد. 


يونس: يارب يارب يارحيم يارب رجعلي اختي يارب دي هي ضهري وسندي مش هاقدر يارب استحمل تسيبني دي دي دي، حياتي دي هي اهلي، يارب ياااارب. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


اسيا: يارب اهلي وراحوا قدام عيني واختي وراحت مني وحمدتك وصبرت صوتي راح وبرضوا قولت الحمدلله شرفي وضاع مني  وبرضواقولت الحمدلله ولحد الان بحمدك. 

وكرمتني ورزقتني بعيله جميله طيبه حبوني واحتوني وانا حبيتهم.واعتبرتهم تعويض منك  وحمدتك علي جميع نعمك والحمد لله على كل شيء سواء حلو او وحش. 

ودلوقتي فرض من افراض العيله دي محتاجك وحيات حبيبك محمد يارب اشفيها يارب ورجعها لينا بسلامه وخير يارب يارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت اسيا وانتظرت يونس .. 


انتهى يونس وخرج. 


يونس باابتسامه هادئه: شكرا ربنا يخليكي ليا 


ابتسمت اسيا له بهدوء وذهبوا لانتظار الطبيب 


خرج الطبيب من غرفة العمليات 


يونس بلهفه: ها يادكتور طمني 


الطبيب بحزن: انا اسف المريضه دخلت في غيبوبه. 


البارت 47من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

الطبيب بحزن: انا اا انا اسف المريضه دخلت  في غيبوبه. 


وكان العالم توقف، بهم جميعآ. توقف يونس مكانه اثر صدمته وكان من تحرك منهم ياسين. 


ياسين بغضب وامسك الطبيب من تلابيب،قميصه: انت انت بتقول ايه يامتخلف انت انت اتجننت يابنأدم والله والله اطلع بروحك دلوقتي.في ايدي، 

لأ لأ لأ انت اكيد بتهزر زينه فايقه صح ايوه ايوه هههههههه اكيد عامله مقلب اه هي كده بتحب تهزر فى اي وقت 

بس انا دلوقتي هاعلمها الادب واعرفها ان الله حق وسع كده زينه انتي ياجعفر بت ياام لسان. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

رفع يونس راءسها الى الاعلى. 


يونس: الحمد لله يارب الحمدلله الحمدلله انا واثق فيك ومؤمن انك مش هاتردني خايب الحمدلله الحمدلله 


كانت اسيا بجانبه تبكي  فاهذه الفتاه كانت اختها التي احبتها  والتي عوضها الله بها عن اختها. 

ابتسمت بداخلها على ذلك المؤمن بربه لحد  كبير والتي اصبحت  تعشقه بشده. 


ذهب يونس بصمت تام. 

لعلي التي يجلس علي الارض بصدمه فاهو اكتر الناس تقربآ من زينه. 


احتضنه يونس بقوه 

وكأن علي كان ينتظر هذا فااخذ يبكي بقوه ويشدد من احتضان يونس. 


يونس باابتسامة حزن. 

الله ماتجمد ياض كده زينه بخير هي بس زهقت من زينك ورغيك وقالت اناملي شويه كده اهو ارتاح من زنه وقرفه هههههههه 


علي ببكاء: مش مش قادر يايونس مش قادر اتقبل الفكره دي دي كا كانت اختي وامي دي دي كانت يادوب امبارح بتهزر معايا مش مش قادر يايونس دي دي زينه يايونس 


يونس: اهدى ياواد كده ذي مابقولك دي بس حبت ترتاح فاقررت تنام شويه وان شاء الله هاترجع ذي الفل بس نصبر (♥ولن يصيبنا الا ماكتب الله لنا) 

انا واثق في الله ♥وواثق ان اختنا حبيبتنا هاترجع بس احنا نصبر. 


علي بطفوله: يعني هي مش مش هاتسيبنا صح 


يونس: اكيد دي صحتها بومب بس بتدلع علينا شويه واحنا هانصبر علي دلعها ده. خلاص بقى ياواد اجمد مافيش حد في عيلتنا بيعيط كده يخربيتك هاتشبهنا ياولا. 


علي: لأ لا لا انا خلاص اهو كويس مادام اختي هاترجعلي انا هاصبر حتى لو طول عمري. 


يونس: شااااطر والله حاسس اني بسايس عيل  صغنن هههههه 


كانت اسيا تنظر ليونس وقلبها يكاد يبكي علي هذا الذي يواسي الجميع وهو يكاد يبقى حزنآ علي اخته. 


اسيا: يارب يارب قويه وصبره ويفضل جامد يارب الهمه الصبر من عندك 

رجعله اخته فى اسرع وقت يارب ياااااارب يارب.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسين بجانب تلك الراقضه علي الفراش ذاهبه فى عاالم اخر. 


ياسين: زينه زينه قومي بلاش كده قومي بلاش تسبيني ده هههههه تصدقي الدكتور الحمار ده بيقول انك دخلتي في غيبوبه ماهو غبي مايعرفش انك اكيد بتهزري صح صح يازينه

قومي بقى ياذفته وبلاش رخامه. خلاص كشفت خطتك اخلصي يلا قومي يابت. 


ياسين بحزن وبكاء: زينه قومي قومي والنبي يازينه. 

ط طب طب لييه ليه ماركبتيش معايا. 

ط. طب ليه بعد ماحبيتك ليه بتبعدي عني بعد ماحبيتك دا دا دا انا بقيت كااني مهووس بيكي. مش قادر يازينه والله ماقادر عارف اني لازم اصبر علي حكم ربنا بس والله والله مش قادر طب اعمل ايه فكرت انك تبعدي كده وماشوفكيش ولا اشوف ضحكتك وعنادك بموت انا انا انا مش قادر  ارجعيلي والنبي يااااارب يارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

دخل يونس عليه 


يونس: بتحبها ياياسين 


ياسين ببكاء: كلمة بحبها بسيطه جنب اللي بحسه ناحيتها يا يونس 


يونس: يبقى ادعيله وخليك جنبها دا قدر ربنا ومانقدرش نعترض. ادعيلها ياياسين وان شاء الله هاترجع بخير 

هي اكيد سمعانا دلوقتي. 


ياسين: يعني هي سمعاني صح 


يونس: اكيد الدكتور بيقول انها فى شبه غيبوبه وحاسه بينا  

 

ياسين:وانا هاصبر وهافضل جنبها ومش هاسيبها .      

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس لامه  .

 

امال بتعب: بنتي  بنتي يايونس فين زينه هاتلي بنتي. 


يونس: حمدالله على السلامة ياقلبي كده تخوفيني عليكي ياقمري 


امال: فييين بنتييي 


يونس: هي كويسه ياعمري بس بتدلع علينا وحابه ترتاح من زننا ورغينا وتنام شويه  


امال: يعني ايه بنتي جرالها ايه يايونس. فييين بنتييي

وحياتي عندك قولي الحقيقه. 


يونس: انتي ياروحي مؤمنه بربك صح وعارفه اننا مانقدرش نعترض على حكمه 


امال: في ايه يايونس بنتي حصلها ايه 


يونس: ز زينه دخلت في في غيبوبه. 


امال ببكاء وانهيار: بنتييييييييبييي ليييه ليه هي رجعلي بنتي يايونس والنبي والنبي علشان خاطري عاوزه زينه يازييينه لأ لأ لأ بنتي لأ عا عاوزه اشوفها عاوزه اشوف بنتي وديني عند بنتي يايونس والنبي


يونس: حاضر حاضر بس اهدي والنبي علشان خاطري اهدي ياحبيبتي 


امال بصراخ: عاوزه بنتيي وانت بتقولي اهدى عاوزه زينه 


دخلت امال في حالة انهيار وظلت تصرخ بااسم زينه. 


يونس: اهدى ياامي والنبي اهدى دكتوووور دكتووووور


دخل الاطباء 


بعد فتره خرج الطبيب 


الطبيب: عندها حالة انهيار تام وماقدرناش نهديها غير بالمهداءت هي حاليآ نايمه هاتفوق علي بكره بأذن الله ♥

بعد اذنك


رفع يونس راءسه لمن لا نلجاء الا لسواه واغمض عينيه. 

يونس: يارب يارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕

يوسف: في ايه ايه ده والله عال هو احنا في زريبه في ايه يامحترمين 


احد الموظفين: البت الطباخه الجديده  يافندم ماسكه في خناق احمد مدير الحسابات 


يوسف بغضب وصوت عالي: بسسسس بس 


التفتت له جميلة 


يوسف بصدمه: انتي 


جميله: احييييه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

معلش ياجدعان علي عدم التزماي بالمواعيد😅

البارت 48من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس للمسجد وسجد لربه. 

ثم رجع لغرفة امه واطمئن انها مازالت نائمه قبل يدها وخرج وذهب لغرفة زينه. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وجد اسيا امام غرفة زينه نائمه وعلم ان علي ذهب ليجلب طعام


يونس: اسيا اسيا اسيا 

قومي ياحبيبتي 


استيقظت اسيا بفزع. 


يونس: اهدى اهدى قومي في سرير تاني في اوضة ماما خوشي ارتاحي 


اشارت له اسيا لعدم رفضها. 


يونس: اسمعي كلامي وبطلي عند خوشي ارتاحي شويه انتي اكيد تعبانه يلا قومي. 


ذهبت اسيا. 

دخل يونس غرفة زينه وجد ياسين نائم علي كرسي بجانب زينه وممسك بيدها 


يونس: ياسين ياسين انت يابني. 


ياسين بفزع: ايه ايه زينه فين صحيت. 


يونس: بس بس اهدى ياحبيبي انا بصحيك بس علشان شكلك تعبان قوم روح نام وارتاح وابقى تعال. 


ياسين: لأ لأ لأ مش هاسيب زينه. 


يونس: ياذفت اسمع الكلام 


ياسين بغضب: قولت لأ مش هاسيب زينه يعني مش هاسيب زينه 


يونس: اوف يخربيت عندك طب خلاص قوم ارتاح علي الكنبه (الاريكه) هنا جنبها. 


ياسين: ل.... 


يونس: مافيش لأ قولت قوم. 


اخضع ياسين لطلبه وذهب ومن تعبه ذهب في النوم بسرعه. 


جلس يونس بجانب زينه وامسك يدها. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

قبل يدها بحب ثم راءسها. 

يونس: عارف يازينه انتي حياتي كلها فاكره ايام ماكنتي صغيره هههههههه كنت انا وانتي نتسابق علي الاكل بتاع ماما هههههههه  مين فينا ياكل اكتر. 

ولما كنتي تخسري كنتي تعيطي وتصعبي عليا كنت اقولك انا خسرت وانتي فوزتي وبعدها اكتشف انك خدعتيني بدموعك هههههههه 

ولما كنتي تبقي عاوزه حاجه ماتبطليش زن علي دماغي لحد مااوافق 

ودايمآ اقولك يازنانه يارغايه. هههههههه 

بس شكلك  كده تعبتي من الزن او انا صعبت عليكي وحبيتي تريحيني شويه صح هههههههه 

بس المشكله انك لو كنتي سألتيني كنت هاقولك زنك ده احلى زن علي قلبي ❤

ياروح قلبي. 


يونس ببكاء: ليه يازينه ليه ياقلب اخوكي تتعبي قلبي كده عليكي ليه ياروحي تبعدي عني كده ط طب انا اصبح علي مين دلوقتي كل يوم الصبح ها قوليلي ط طب مين اللي هاضربه علي قفاه بقى دلوقتي 


ليه ياحبيبتي سبتيني حاسس ان جزء مني راح يازينه انا انا انا بقوي اهلي علشان ابقى قوتهم بس انا قوتي انتي ياقلبي زينه انتي اختي اللي كبرت علي ايدي وبقت سبب ضحكتي كده ياروحي تبعدي عني 

بس بس عارفة انا واثق في ربنا وحمدته وواثق انه هايرجعك ليا علشان هاستنى واصبر بس انتي فوقي كده علشان هازهق ومافيش حد هايزن عليا. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله: احيييييه روحنا في ابو نكله. 


يوسف: بفرح لرؤيتها 

انتي ايه جابك هنا 


جميله: هو هو يعني اصلي قصدي 


يوسف: ايه يابنتي مالك 


موظف من الموظفين: دي مساعدت الطباخ الجديده هنا يافندم


يوسف بصدمه: طباخه 


جميله برفعة حاجب: ومالها الطباخه حاجه عيب ولا ايه. 


يوسف: بس يابت 

المهم دلوقتي في ايه 


جميله: مافيش الشبح ده حب بس يعيش دور الحبيب معايا ومفكرني من بتوع الليل واخره وال ايه عاوز يوصلني. ويغنيلي ويقولي يابت ماتطلعي وانا اقوله لأ ماطلعشي. 


يوسف بغضب: نننعم 


جميله: اه والله ياجدع ذي مابقولك كده محن شباب طايش  بعيد عنك  

 

يوسف: حسابك ياحلوه بعدين بس اشوف الاستاذ العسل ده الاول 


جميله: خد راحتك ياغالي بس اوعى تتاخر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

زينب: راحه فين يابت 


ورد: ز ز زينه ياماما عامله حادثه هاروح اتطمن عليها. 


زينب: طب خطيبك احمد بره يابنتي 


ورد: مايولع ياماما بقولك البنت عامله حادثه 


خرجت ورد. 


احمد: راحه فين ياورد


ورد: معلش يااحمد صديقه ليا عامله حادثه ولازم اشوفها. 


احمد: طب تعالي هاوصلك


ورد: لأ هاركب تاكس


احمد: تاكس ليه انا هاوصلك احضريني ياحماتي 


زينب: خليه يوصلك يابت وبطلي عند 


ورد بقلة حيله: ماشي يلا بينا. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

خرج يونس وجلس على الكرسي امام الغرفه وجاء اليه علي. 


علي: يونس ايه زينه فاقت


يونس: اهدى يابني هي بخير الدكتور قال نتكلم معاها في اي حاجه عن عيلتنا وعن ذكرياتنا وهي اكيد سمعانا. 


علي: ماشي انا هادخل اتطمن عليها. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهى يوسف من ضرب الموظف. 

يوسف: يصفي حسابه ارموه بره الشركه فاهمين. 

التفت يوسف لجميله وسحب يدها خلفه على المكتب. 


دخل يوسف وقفل الباب خلفه. والتفت لها وعينيه لا تبشر بالخير. 


جميله: بص ياشبح اهدى اهدى يخربيتك 


يوسف: انتي عبيطه ياذفته ماسكه في راجل انتي اتهبلتي 


جميله: طب اعمل ايه دا واحد زباله وكان عاوز يتربى وانا ربيته. 


يوسف بغيره: جميييييله ايدك دي هاقطعها لو لمست واحد فااااهمه


جميلة: الله وانت مالك ياعم تكونش من بعيد اهلي وانا ماعرفش. 


يوسف: بصي ياجميله اقسم بالله ان ماخرجتي من خلقتي دلوقتي وغورتي علي البيت لاكون معرفك انا مالي اذاي. 


جميله بعند: لأ مش هاغور وانت مالك. 


يوسف وبداء الدخان يخرج من اذنه: قولت غوري بدل مارنك علقة موت دلوقتي غوووووري. 


جميلة: اعااااااااا هاغور ياعم. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

عز الدين: اهلاً اهلاً بالقمر فكراني ياجمييل


..........: كانت صدمتها لا توصف لتذكرها صوته 


عز الدين: هههههههه هههههههه يبقى افتكرتيني طب اقولك علي سر حلو. 

انا السبب في اللي حصل لزينه حبيبت قلبي هههههههه هههههههه 

بصي بقى ياحلوه قدامك اسبوع تفكري فيه واشوفك قدامي برجلك والا هاخلي حبيب القلب يحصل اخته بس المره دي هايبقى موت مش غيبوبه فهماني يابت. هههههههه يلا سلام يامزه اشوفك بعد اسبوع. 


البارت 49من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصلت ورد للمشفى. 


ورد: شكرا يااحمد يلا بعد اذنك 


احمد: لأ استني هاجي معاكي 


ورد: لأ لأ شكرا وكمان احتمال اتاخر ودي المستشفى اللي بشتغل فيها  وانا معرفه ماما روح انت ماتقلقش. 


احمد: طب ابقى طمنيني عنك طيب. 


ورد وهي تذهب: اها ماشي هابقى اكلمك. سلام. 


دخلت ورد وبحثت عنهم الا ان وجدت علي. 


ورد: علي علي علي 


علي بتفاجأ: ورد. 

ايه جابك هنا دلوقتي 


ورد: ماقدرتش استحمل وكمان ماحبيتش اسيبك لوحدك وكان اقف جنبك......... 


علي ببكاء وانهيار: زينه ياورد زينه خلاص بتضيع مننا 


ورد: بس ماتقولش الكلام ده خلي املك فى ربنا كبير دي بس محنه ربنا وقعكم فيها علشان يختبر قدرت صبركم. 

وعاوز يعرف ياترى هاتحمدوه ولا🌺♥ هاتعترضوا بسهوله. 

وبعدين كلنا عباده ملكه هو وبس يعني هو يعمل فينا اللي هو عاوزه واحنا علينا نحمده وبس 

اذكر الله ياعلي الا بذكر الله تطمئن القلوب. ♥


علي: ونعم بالله العلي العظيم 

الحمدلله يارب الحمدلله. 


ورد باابتسامه هادئه: شاطره يابيضه ههههههه 

يلا بقى قوم ادخل الحمام اغسل وشك كده وتعال. 


علي: حاضر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهى علي وخرج 


ورد: ها هديت. 


علي: اه الحمدلله ربنا يخليكي ليا يااجمل حاجه في حياتي. 


ورد: ماتكثفنيش ياواد انا روحت اتطمنت علي زينه لقيت يونس واخدها فى حضنه ونايم ماحبيتش ازعجه 


المهم دلوقتي يلا تعال كل  انا جيبالك اكل معايا. 


علي: لأ ماليش نفس. 


ورد: لأ لأ لأ مابحبش الكلمه بتعملي تقلصات وبعدين ضميرك يسمحلك ترفض ماحشي وزه دي كانت تشرحني. اجدع. 


علي: ههههه وانا مايهونش عليا. تشرحك حاضر هاكل. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

بعد فتره انتهوا وقررت ورد الذهاب واوصلها علي وعاد مره اخرى. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اشرق الصباح علي ابطالنا.. 


استيقظ يونس وذهب ليتوضاء وسجد لربه ويدعوا له. 

يونس: 

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين. يا فارج الهم، ويا قاضي الحاجات، اقضي🌺♥ حاجتي، واكتب لي فرجًا من عندك. اللهم جبرًا اللهم جبرًا اللهم جبرًا. ... سبحانك اللهم وبحمدك، أشهد أن لا إله إلا أنت، أستغفرك وأتوب


يارب يارب احفظلي اختي وتقوملي بسلامه يارب ♥♥♥

♡♕♕♕♕♕♕♡


امال بنوم : زيييييينه زييييينه بنتييييي تعالي ياحبيبتي انا هنا تعالي راحه فين زينه زينه زييينه


امال بفزع: زيييييييينه


فى تلك الاثناء كانت اسيا قد انتهت من صلاتها ورقضت لها. 


امال بهلع: ز ز زينه زينه بنتي بنتي فين يااسيا عاوزه بنتي عاوزه بنتي. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ركضت اسيا بخوف الي يونس. واخذت تطرق علي الباب بكل قوتها. 


يونس: فى ايه مالك 


اشارت له اسيا اتجاه غرفة امال فذهب اليها 


يونس: ماما مالك ياقلبي فيكي حاجه ط طب تعبانه اجيب الدكتور. 


امال: عا عاوزه اشوف بنتي يايونس. عاوزه اشوفها. 


يونس: م م ما ماما انتي انتي انتي عارفه اللي..... 


امال ببكاء: عارفه عارفه 

مانسيتش. بس بس عا عاوزه اشوفها عاوز اشوف بنتي. 


خضع يونس لها. 


يونس: حاضر ياحبيبتي


ذهبت امال: امام غرفة زينه ودخلت. 

وقفت امال مصدومه من منظر ابنتها. 


نظرت  امال  الى تلك الراكضه علي السرير لا حول لها ولا قوه موصوله بالاجهزه. من كل اتجاه 


ركضت امال اليها واخذت تقبل كل جزء من وجهها ثم يدها. 


امال: كده كده ياقلبي تعملي فيا كده مش هاين علي قلبي اشوفك كده ياعمري مش قادره اشوفك حواليكي كل الاسلاك دي ااااااااااه ياحبيبتي ياااارب ياااااارب سلمت ليك بنتي صونها ورجعهالي بخير وسلامه يارب يارب انا واثقه انك مش هاترد دعوت ام قلبها محروق علي بنتها. 

انا هاصبر يارب هاصبر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت جميله لعملها وفور دخولها التقت بيوسف. 


يوسف برفعة حاجب وابتسامه جانبيه  :الله الله الله دا انا قولت مش هاتيجي تاني. 


جميله: وماجيش ليه انشاء الله الا اذا لو انت مش عاوزني وهاتكرشني. 


يوسف: ههههههه لأ ياستي مش هاكرشك اتفضلي علي شغلك وياريت لو قهوه ساده من ايدك الحلوه دي. 

وجبهالي علي مكتبي. 


جميله بمرح: عونيا الجوز هوا ياشبح


يوسف: شبح اه ياني ياامه انا امشي احسن مااجيبها من شعرها. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهت جميله من اعداد القهوه وذهبت بها. 


هبه السكرتيره بتكبر: انتي مين ياانسه 


جميله: انا الطباخه الجديده وجايبه ليوسف القهوه. 


هبه: اسمه يوسف بيه يابتاعه انتي وهاتي انا هادخلها وغوري انتي 


جميله: ههههههه بتاعه واغور ههههههه عونيا دا انت تأمر ياجميييل ثواني بس. 

..................... 

#ووضعت جميله القهوه في جانب بعيد. 


جميله وهي تطوي اكمام يدها : هيييييح يلا  هو نهار فل وشكلها اصطباحه عسل تعالي ياحلوه هارقصك علي واحده ونص استعنا بالله ياقوييييي. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


البارت 50من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

صلوا علي النبي محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

خرج يوسف على الصوت صدم من المشهد. 


كانت هبه السكرتيره على الارض وجميله فوقها وماسكه شعرها. 


هبه: اوعي سبيني ياحيوانه انتي اوعيييي


جميله: يابت استني هاعلمك اصول الرقص صح بقى انا بتاعه ياروح امك دا انتي ليلة امك كحلي. 


يوسف بصدمه: ايه ده في ايه فى ايه اوعي يابنت المجانين من علي الوليه يخربيتك 


جميله: اوعى سيبني يايوسف بقى انا بتاعه طب وحيات امي لاعجنها بنت الورمه منفوخه على ايه يابنت المسلوعه سبني اجدع 


يوسف: قومي من علي البت يخربيتك هاتموت في ايدك. 


جميله: ماتموت ولا تولع بجاز ياعم 


هبه: انتي بنأدمه متخلفه وحيوانه ومش طبيعيه انتي اكيد مريضه مريضه. 


جميله: ياعم بقولك سبني على بنت ال(#####) خليني اعرفها الجنان علي اصله 


يوسف: ههههههه اهدي يابنت المجانين يخربيتك فضحتينا 

اتهدي بقى الله يحرقك. 


هبه: انتي مش متربيه ولا اهلك متربين اصلا 


يوسف: اخرسي غوري صفي حسابك ووشك مالمحوش قدام الشركه حتى فاااااهمه 


هبه بخوف: يوسف بيه انا انا انا اسفه ماقصدش 


يوسف: قولت اخرسي غوري من وشي 


ذهبت هبه وهي تبكي لخسارت عملها...... 


جميله: استني هنا 


هبه ببكاء: عاوزه ايه تاني مش كفايه اني هاخسر شغلي بسببك. 


جميله: بس ابت علشان ماسكه نفسي بالعافيه باام النفخه الكدابه اللي انتي عيشاها دي. مش هاتخسري حاجه هاتفضلي في شغلك


يوسف: انتي بتقولي ايه ياجميله انتي مجنونه يابت.... 


جميله: ياشبح اهدى ليطقيلق عرق انا اه عندي ربع ضارب بس لا مجنونه ولا حاجه بس انا عارفه قيمة الدمعه دي ههههههه يمكن انا اكتر حد حاسس بيها خليكي ياختي. 


هبه بفرحه: ب ب بجد 


جميله: بجد ونص وتلت تربع كمان صح ياسوسو 


يوسف: مين سوسو دي 


جميله ببرءاه: انت ياعسليه بدلعك 


يوسف بصدمه: احيه احيه احيه تدلعي مين الله يحرقك هبتي ضاعت خااالص. 


جميله: اهدى ياحج يلا ياهبهوبه روحي اغسلي وشك وعالجي الخرشمه اللي في وشك دي وخدي ياستي اجازه مدفوعة الاجر النهارده علشان ترتاحي يلا انشالة ماعن حد حوش. 


هبه: ربنا يخليكي يارب و و واسفه بجد علي اللي قولته اتمنى تقبلي اسفي ارجوكي انا بس دبش شويه. 


جميله: ههههههه عادي انا كمان خرشمتك كده يبقى خلصانين وبعدين انتي ذي اختي في حد بيتأسف لاخته. 


هبه: احلى اخت طبعا عارفه انا ماعنديش اخوات وكان حلمي يكون عندي اخت واهو ربنا بعتك ليا. يلا هامشي انا. 


جميله: سلام يامزتي 


التفتت جميله وجدت يوسف ينظر لها. 


جميله: ماتبصليش كده اعم بكثف الله. 


يوسف وهو يضيق عينيه: انتي ايه. 


جميله بمرح: خدامتك سعديه ياسي الاستاذ يوسف. 


يوسف: بس يابت انا بجد احتارت فيكي مره مجنونه ومتسرعه وشويه احس انك هبله وشويه عاقله جداً ومؤمنه جدا انا بجد مش عارف افهمك. 


جميلة: ههههههه انا بنأدمه بتحب ربها وبتخاف منه جداً بس الحياه مشيت عكسها بعدتني عنه فتره طويله بس هو حماني وفضل محافظ عليا وردني اليه تاني وانا قربتله وانا مؤمنه بيه اكتر واكتر علشان كده عمري ماحبيت الحزن علشان عارفه ان النبي محمد عليه الصلاة والسلام كان دايم الابتسام علشان واثق ان ربه جنبه يبقى انا هاحزن ليه اضحك ياعم خلي الدنيا تضحكلك. 


يوسف: عليه الصلاة والسلام. 

عارفة ياجميله انتي بجد جميله اوي وطيبه اوي اووي وشرف ليا اني اتعرفت عليكي. 


جميله: احم احم عارفه انا بس مش بحب اتكلم عن نفسي كتير تبآ لتواضعي. 


يوسف: امشي ياجميله من وشي انا جزمه اني شكرت فيكي. 


جميله: مقاس كام هعهعهعهعهعهعهعهعهع


يوسف: غوري ياظريفه من وشي 


جميله: ههههههه سلاموز وقهوتك اهيه على فكره مظبوط علشان الساده مش حلوه واوعى ترميها هااااا يلا بااي


يوسف: ههههههه والله مجنونه. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

مر اليوم ورجعت العائله للمنزل. 


سعاد ببكاء مصتنع وهي تحتضن امال : اختي حبيبتي طمنيني علي زينه حصلها ايه 


امال بهدوء: زينه دخلت في غيبوبه 


سعاد: ايه يالهوي يالهوي يالهوي يالهوي ياحبيبتي يابنتي ياحزني ياخرابي 


يونس: خلاص ياخالتي دا قدر ربنا ومانقدرش نعترض. 


سعاد: خلاص ايه يابني دي ربنا يعلم كنت بحبها قد ايه دي كانت عندي ذي ياسمين بالظبط. 


يونس: خلاص ادعيلها تقوملنا بالسلامه لو بتحبيها لكن اللي بتعمليه ده غلط. 


سعاد؛ ربنا يشفيها ويقومها بالسلامه يارب 


يونس: يارب 

اسيا بعد اذنك دخلي ماما اوضتها ترتاح وانتي كمان ارتاحي 

بعد اذنك ياامي هاروح الشركه هاشوف الشغل واجي بسرعه. 


امال: طب ارتاح الاول 


يونس مقبلآ يدها: هارتاح لما اجي ياقلبي يلا السلام عليكم 


امال: وعليكم السلام ياحبيبي 

♡♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت سعاد بهدوء لغرفتها واغلقت الباب خلفها واخرجت هاتفها وضغطت على ازراره وانتظرت  الا ان اتاها الرد.. 


عز الدين: اهلا ياحلوه 


سعاد: اهلاً بيك ياباشا 


عز الدين: يلا اشجيني 


سعاد: رجعوا البيت من شويه والواد يونس راح الشركه والبت الخرسه خدت امال اوضتها ترتاح تفتكر ياباشا هاتعرف تخلي يونس يتنازل عن الصفقه


عزالدين:هايتنازل ويجيلي راكع كمان راقبي وابقى عرفيني كل حركه في البيت بس 


سعاد:حاضر ياباشا تحت امرك   


عز الدين: سلام


♡♕♕♕♕♕♕♕♡


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close