القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية بنت بالايجار الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

رواية بنت بالايجار الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول


الحلقه الثالثه 

بقلم هويدا زغلول

 وانا دخلت وقولت 


سهير _اي ده هو احنا خلصنا الرجاله دخلنا 

في الستات ولا اي ههههههه 


الام _ادخلي جوايا سهيل مش عايزه اشوفك هنا دلوقتي ، وفي الوقت ده فاطمه قامت 

وقفت وقالت 


فاطمه _اصبري بس يا ناديه مش تخليها تسلم على الضيوف ولا ايه ازيك يا حبيبتي عامله ايه


سهير _بخير والله بس هو مين حضرتك انا اول مره اشوفك عندنا


فاطمه _كنت صديقه امك من زمان وامك جت على بالي قولت اجي اشوفها الله اكبر ده انتي بقيتي زي القمر خالص ، وفي الوقت ده ماما 

قامت بعصبيه وقالت 


الام _قولتلك ادخلي جوه يا سهير مش عايزه اشوفك هنا وانا دخلت  وانتي يا فاطمه خلاص بقى اديك شفتيها امشي بقي 


فاطمه _هو انا عايزه افهم بس ايه الكلمه اللي قالتها اول ما دخلت دي يعني ايه يعني خلصنا الرجاله


الام _اظن حاجه ملكيش فيها واتفضلي بقى اتكلي على الله مش عايزه اشوفك هنا ثاني 

وبعدها مشيت فاطمه ودخلت ناديه 

عندي الاوضه 


ناديه _ها عملت ايه اكيد اداكي فلوس تانيه انا عارفه الراجل ده ساخي وايده فرطه  وانا 

كنت قلعت هدومي واقعد علي السرير 

وقولت 


سهير _مش كفايه الفلوس اللي انتي خدتيها عايزه مني ايه تاني اطلعي بره واقفلي وراكي


ناديه _ايه ده ايه ده في ايه علمناهم الشحاته سبقونا على الابواب ولا ايه هاتي الفلوس يا بت 


سهير _بقولك اي من هنا و ايه من هنا ورايح 

انتي اللي هتخدي الفلوس مني 

مش انا اللي هاخدها منك 


ناديه _كده يا سهير ماشي لينا كلام بعدين

وكانت خارجه وانا قولت ليها 


سهير _الا  مين  الست اللي كانت موجوده  بره دي شكلها كان عمال يبص ليا قوي


ناديه _حاجه ما لكيش فيها خليكي في حالك يا سهير ، وتاني يوم كنت رايحه شقه من أياهم 

ولقيت مراد واقف قدام بيتنا وقولت 


سهير _بسم الله الرحمن الرحيم ايه مالك واقف كده ليه خضتني


مراد _رايحه فين يا سهير انتي مش  تشتغلي من هنا ورايح الشغلانه دي تاني


سهير _وهاكل منين يا عنيا بقى كل ما احب اكل هاجي اقولك ارملي  قرشين اوعى بقى من طريقي خليني اروح اشوف شغل


مراد _هو ليه ما فيش سمع للكلام تعالي معايا دلوقتي على الفيلا


سهير _هو انت عايز مني ايه بالظبط هو انت مش متجوز وقضينا ليله كويسه وخلاص


مراد _عايزك انت تعرفي انا من يوم ما اتجوزت مراتي وانا عندي مشكله ومش عارف حاسس معاكي بحاجه غريبه كده


سهير _مش انت لوحدك يا عينيا اللي بتقولي الكلام ده بقولك ايه ابعد عن طريقي وانساني انت لا يمكن في يوم من الايام تتجوز واحده زيي


مراد _ومين اللي جاب سيره الجواز بس انا هجيب ليكي شقه كبيره تعيشي فيها وامك كمان هجيب لها شقه وهنعيش مع بعض كده


سهير _وانا مش موافقه بيحكمني راجل ويقولي رايحه فين وجايه منين وهو مش جوزي بقولك ايه اتكل على الله


مراد _فكري في كلامي كويس قوي لما يكون واحد بيحبك وشريكي وعايز يعيش معاكي ولا كل يوم بتبيعي نفسك لراجل شكل


سهير _كان نفسي اكون انسانه محترمه واتجوز واحد يحبني من قلبه بجد بس مش مكتوب عليا كده لان زي ما انت شايف امي عامله ازاي


مراد _طيب انا موافق اتجوزك بس عرفي علشان مش هينفع مراتي تعرف ان انا اتجوزت اهلها ليهم سلطه كبيره 


سهير _عرفي عرفي انا موافقه


مراد _خلاص يلا بينا دلوقتي وهدخل واقول لامك ان انا هعملك كل اللي انتي عايزاه واللي هي كمان عايزاه


سهير _لا ارجوك سيب امي عليا انا هدخل واتكلم معاها بس انت ظبط امورك وهات الشقه اللي انت قولت عليها بس بشرط الشقه دي تكون باسمي انا


مراد _موافق طبعا هعملك اللي انتي

 عايزاه بس ارجوكي بلاش تروحي لحد تاني


سهير _خلاص ماشي يا حاضر وبعدها دخلت 

البيت وامي كانت قاعده وقالت ليا 


الام _اي رجعتي بسرعه نسيتي حاجه ولا اي 

وانا قربت منها وانا فرحانه وقولت ليها 


سهير _اسكتي يا امي جالي عريس ومش 

عايزني اشتغل الشغلانه دي تاني وموافق 

علي كل ظروفي 


الام _جواز اي يا ام جواز انتي عارفه انتي بتكسبي 

في اليوم كام جوزك ده هيرضي يديكي الفلوس 

اللي بتخديها دي 


سهير 

بس من القرف انا زهقت ان اكون كل يوم 

في حضن راجل شكل حرام عليكي هو انا مش 

بصعب عليكي 


الام _ومين ده بقي اللي عايز يتجوزك 

قوليلي يابت زبون من زباينا 


سهير _مراد ارجوكي وافقي انا كرهت نفسي 

أن بعمل كده ولو مش اتجوزت مراد 

احب اقولك أن مش هعمل الموضوع ده 

تاني 


الام_ماشي يا سهير ادخلي الاوضه وانا حسابي

معاكي بعدين ، وبعدها راحت ناديه بيت 

مراد وفتحت ليه قمر  مراته 


قمر _اي ده مدام ناديه ازيك عامله اي 

بقالي كتير مش شوفتك ليه 


ناديه _معلش عايزه ادخل اتكلم معاكي شويه 

وبعدها دخلت وكان مراد واقف وقال 


مراد _خير فيه اي انتي اي اللي جابك هنا 

و بعدها هي بصت ليه وقالت 


ناديه _جايه اشهد مراتك عليك لو كان 

يعجبها الوضع ده ، وبعدها قالت 


الحلقه الرابعه من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close