رواية عشقتها رغم صمتها البارت 86/87/88/89/90 بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 86/87/88/89/90 بقلم حبيبه

 رواية عشقتها رغم صمتها البارت 86/87/88/89/90 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 86/87/88/89/90 بقلم حبيبه 


رواية عشقتها رغم صمتها البارت 86/87/88/89/90 بقلم حبيبه 


البارت 86

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

عاوزه تفاعل🔉

تفاعلكم بيشجعني بس اتنين تلاته وبتيجوا تطلبوها مني هع 🤔😒😒

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

سعاد: انت اللي عملت كده


........: فراغ


سعاد: ايييه فرااغ فراغ تقتلي ابني وهو ذنبه ايييه انت كنت المفروض تقتلها هيسعاد: انت اللي عملت كده


........: فراغ


سعاد: ايييه فرااغ فراغ تقتلي ابني وهو ذنبه ايييه انت كنت المفروض تقتلها هي مش ابني انا...... 


.......: نصيبه بقى 


سعاد باانفعال: بقولك اييييييييه....... 


........: سعاااااااااااد لسانك الحلو ده  لو طول معايا تاني وعزت جلالة الله لاقطعه وادفنه وانتي جنبه فاااااااهمه...... 


سعاد بخوف: ح حاااا حاضر حاضر بس انت وعدتني تحميني انا وولادي يونس سامحني مره لو كشفني المره دي هايقتلني بدم بارد..... 

حاضر حاضر سلام...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

خرجت زينه من غرفة اسيا اخرجت نفس متعب 😩


زينه: الحمدلله الحمدلله اما اروح انام اااااه ياعضمك يارضا.... 


ياسين: هههههه 


نظرت زينه خلفها وجدته يقف وينظر لها لم تنكر اهتزاز قلبها لسماعها ضحكته...... 


زينه: احم في حاجه يافندم....... 


ياسين: لأ مافيش ياروح الفندم...... 


زينه: احترم نفسك ياياسين.... 


ياسين وهو يقترب: ياااااااه تصدقي اول مره ان اسمي عسل كده اخ لقد اصبتي الهدف في منتصف القلب.... 


زينه: ياسكر انت شكلك فايق ولا ماعنديش خلق لهبل نص الليل ده بعد اذنك...... 


ياسين: زينه 


زينه: اوووف نعم نعم نعم 


ياسين بهدوء: انتي كويسه... 


زينه: زي الفل اهو 


ياسين: طب ممكن طلب وارجوكي بلاش ترفضي 


زينه: اخلص قول 


ياسين: هاتيجي معايا مكان محتاج اروحه انا خدت الاذن من يونس


زينه:........... 


ياسين: زينه ارجوكي ماترفضيش.... 


استسلمت زينه لطلبه وذهبت معه... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ثواني ووصل ياسين امام بحر........ 


زينه بأستغراب: انت جبتني هنا ليه اوعى تكون ناوي ترميني فيه


ياسين: انزلي ياظريفه 


نزلت زينه ... 


زينه: صبرني ياربي نزلت 


ياسين: بصي ياستي انا هالبس السماعه العسل دي وانتي اصرخي بكل قوتك وخرجي كل اللي انتي حبساه عاوزك تنفجري في البحر ده وماتقلقيش هو قابل كل اللي جواكي يعني خدي راحتك 


زينه: بس انا كويسه


ياسين: لو قدرتي تخبي على عيلتك كلها مش هاتقدري تخبي عني... 

اصرخي يازينه اصرخي صدقيني هاترتاحي والله يلا انا لبست السماعه خدي راحتك.... 


زينه: بسس


ياسين:...... 


زينه: يابني 

ياسين:............. 


نظرت زينه للبحر واخذت تتذكر  خيانة زوجها وكل مامرت به وماحدث لاسيا امام عينها اخذت تتذكر كل ماحدث... دون رغبتها علمت دموعها طريق نزولها اخذت  زينه تبكي بصمت وتدريجيآ اخذ نحيبها يعلوا اكثر حتى بداءت في صراخ يقطع القلب حزنآ عليها اخذت تصرخ بأعلي صوتها وهي تبكي بقوه.... 

اخذت تصرخ وتصرخ حتى خارت قواها وجلست ارضآ وهي تصرخ وتبكي..... 


لم يكن ياسين قد شغل السماعه بل تظاهر بذلك تقطع قلبها على تألمها وبكائها امامه 


جلس ياسين دون لمسها 


ياسين: زينه تتجوزيني


ازالت زينه دموعها بضهر يدها كالاطفال فاابتسم ياسين على حبيبته الصغيره.... 


زينه: انت بتقول ايه بابني مش اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده وخلصنا ونسينا.راجع تفتحه ليه تاني.. 


ياسين: انا مانسيتش ومش هانسى... 


زينه: وانا نفس ردي ياياسين مش موافقه مش حباك غير ذي اخويا 


ياسين: طب نتفق اتفاق اعتبريه جواز مؤقت


زينه: يعني ايه 


ياسين: يعني انا وانتي هانبقى مع بعض اه بس كأننا اخوات مش هالمسك ولا هدايقك بس انتي عارفه وانا عارف انك محتجالي وانا محتاجلك ياستي حتى نحكي مع بعض ندردش نهتم ببعض كاخوات حتى جربي يازينه جربي هانخليه لمدت شهرين بس لقدر الله والمستحيل اتحقق واتنيلتي على دماغك حبتيني  يارب يحصل يارب يحصل يارب يحصل يبقى هافكر ابصلك بعفانك ده ولا لا 


زينه: هههههههه هههههههه انا ياجاموسه انت


ياسين: وافقي علشان خاطري وافقي ياجبله خليني اوزع شربااات 


زينه: بسسس 


ياسين: مابسش اعتبريها تجربه جربي احتمال فكرتك عن الرجال تتغير صدقيني لو  مارتحتيش هاطلقك معززه مكرمه  ايه رأيك...... 


زينه: سبني افكر طيب 


ياسين: ساعه وبعدها عاوز الرد


زينه: هههههههه يلا روحني طيب 

♡♕♕♕♕♕♕

رجع يوسف للمنزل في منتصف الليل ذهب لغرفتها وجدها تجلس امام التلفاز وامامها بعض التسالي والفشار 

لم ينطق بكلمه ذهب للحمام......... 

ثواني وخرج يوسف يلتف حول خصره فوته فقط ولاول مره ترى زينه جسده عاري... 


جميله في سرها: احييييييييه ايه ده يالهوي يالهوي يالهوي لا بس ايه مز يخربيته مز ايه دا صاروخ موزززز


جميله بصوت عالي: ايه ده لا لا لا لا لا لا لا 


نظر لها يوسف باستغراب ولكن لم يتحدث ولو بكلمه وذهب لارتداء ملابسه..... 

مما اثار استغراب. جميله 


جميله: احم احم 


يوسف:.............   

 

جميله: احممممممممممم


يوسف:............. 


جميله: انت يا......... اييييه انت ياعم الذفت بتعمل ايه 


#كان يوسف يغير ثيابه


جميله: خلصت ياعم ولا لسه  


يوسف:......... 


جميله: انت اجدع  خل......  


نظرت وجدته انتهى من تغير ثيابه وجلس ممسك هاتفه وانشغل به


جميله: يوسف 


يوسف:.......... 


جميله: يوسف انت ياعم


يوسف:......... 


جميله: ماترد ياعم انت علشان انا زنانه ومش هاسكت صدقني... 


يوسف: نعم عاوزه ايه 


جميله: انت متجوزني ليه يايوسف 


يوسف: افندم


جميله: كلامي واضح اتجوزتني ليه مادام مش طايقني ليه اتجوزتني ليه رد ليه اتجوزتني انا ماجبرتكش على انك تتجوزني..... 


يوسف: انا رايح انام عشان مش فايقلك


جميله: رايح فين خد هنا  رد عليا انا مش هوا 


يوسف: جميله انا مش فايقلك فكك مني تصبحي على خير 


جميله: اه ماانت لو راجل كنت رديت عليا 


امسكها يوسف بغضب جحيمي: احترمي نفسك ولمي لسانك واتمسي انا راجل غصب عنك  فااااااااااااهمه غوري من وشي...... 


جميله: هاترد يعني هاترد يايوسف اتجوزتني لييييييييه ليه بتعاملني كده اتغيرت معايا ليييييه ساكت ليه ماترد عليا لو راجل 


يوسف بغضب: عاوزه تعرفي راجل ولا لا هااااااا  عاوزه تعرفي ماشيييييي 


امسكها يوسف وشق ثيابها نصفين والقاها خلفها على الفراش واخذ يقترب ببطئ وهو يذيح ثيابه عنه 


جميله بخوف وهي تخبئ جسدها : يو يو يوسف ارجوووك بلاش وحيات ربنا بلاش علشان خاطري يوسف انا بثق فيك ماتكسرش الثقه دي علشان خاطري ارجوووك انت اللي فاضلي...... 


اخذت جميله تبكي بشده وبطريقه توجع القلب وتنتحب:ارجوك انا لو ثقتي فيك اتكسرت هاتدمر انت اللي ليا يايوسف علشان خاطري بلاش ارجووووك   .... 


اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♡

من غير شتيمه كان عندي ظروف والله 

♡♕♕♕♕♕♕♡

البارت 87من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

جميله: يوسف وحيات اغلى حاجه عندك لأ لأ لأ الله يخليك لأ يوسف بلاش بلاش 


يوسف بهدوء: متخافيش انا اصلا قرفان اقرب منك ولا حتى طايقك اصل اشكالك مش ذوقي شوفتك لوحدها تسد النفس ....


#ثم تركها واستدار واخذ قميصه واتجه للخارج..... 


جميله بصراخ: ولما انا مش عجباك ومش طايقني مش راضي تبعد عني ليه  سبني في حالي ابعد بقى عنييييي بكرهك بكرهك يايوسف بكرهك بكرهك...... 


#يوسف: اكرهيني براحتك بس اطلقك انسي  ...... 


خرج يوسف اخذ يضرب الحائط بغضب وارتدى قميصه وذهب 


ظلت تلك الجميله تبكي في الداخل.... 


جميله ببكاء:  وحشتيني اوي ياماما انا تعبت اوي بعدك ياحبيبتي والله تعبت تعبت اوييي

يارب يارب يارب قويني يارب...  

ثم استقامت وتوضأت وركعت لربها وقرءات بعض ايات القرءان وذهبت للنوم ودموعها تعلم طريقها.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

(لو زعلان صلي وحيد صلي مكسور مقهور الدنيا جت عليك اوي صلي صلي صلي اهرب لله ماتهربش لمتاع الدنيا🌹♥🌹 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

عاد يوسف بعد ساعه تقريبآ وجدها نائمه وتضم قدها لصدرها وكأنها تحمي نفسها من احد نظر اليها وجد دموعها تملأ وجهها.. 


انخفض لمستواها وهي نائمه.... 


مد يوسف احدى اصابعه لالتقاط دمعه من دموعها..... 


يوسف بهدؤ: ليه ليه ياجميلة ليه ياجميلة

ليه تعملي فيا كده دا انا حبيتك. حبيتك من قلبي والله ليه تعملي فيا كده حرام عليكي.... 


#ثم قبل راءسها وذهب للنوم........ 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت اسيا في منتصف الليل وذهبت لتأدية صلاتها.... 


انتهت وذهبت للنوم وغفلت عن ذلك الذي يراقبها بقلب متألم عاشق ...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اشرق الصباح على ابطالنا 

اجتمعت العائله بالكامل على طاولة الطعام....... 


امال: عامل ايه ياياسر يابني دلوقتي دراعك بخير.....


ياسر: بخير ياخالتي امال الحمدلله كانت خارجيه..... 


امال: طب كويس الحمدلله......


اسيا:الف سلامه عليك يا ياسر 


ياسر بحب: الله يسلمك يااسوا تسلميلي على اهتمامك يارب...... 


نظرت اسيا ليونس واستغربت امره فقد كان يتناول طعامه بكل هدؤ وبرود تاااااام.... 


ياسر طنط امال: 


امال: نعم 

ياسر: انا عارف انه مش وقته بس هو ممكن نعمل الخطوبه تاني 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظ يوسف من نومه وجد جميلته تأدي صلاتها ظل ينتظرها وينظر لها بحب حتى اوشكت من الانتهاء

فتغيرت نظراته..... 


يوسف: خلصتي حرمآ


جميله بهدوء: جمعآ ان شاءلله 


يوسف: النهارده معزومين عند يونس على العشا....... 


جميله بهدوء: حاضر

 

 يوسف: جهزي نفسك والبسي حاجه شيك كده ونضيفه فاهمه 


جميله: حاضر تحت امرك 


يوسف بغيظ: اوف انا داخل اخد شاور جهزيلي الفطار.... 


جميله: حاضر 


يوسف: انتي كويسه 


جميله: اه 

يوسف: متاكده 

جميله: اه 


يوسف بعصبيه: طب غوري ياجميله غورري

اووووف...... 


ذهب يوسف والا ان دخل حتى ابتسمت جميله...  


جميله: هههههه وحيات امك لاعلمك الادب ياكلب البحر انت ههههههه دا انا جوجو يلا 

احيه اما الحق اعمله طفح قبل مايخرج يعملني كوارع.... 


دقايق وانتهى يوسف من حمامه وارتدى ثيابه وادى صلاته وهبط للاسفل.... 


جلس على طاولة الطعام... 


يوسف: تتحسدي انا قولة مش هاتعبرني ولا تكح في وشي حتى... 


جميله بهدوء: اذاي ماعملش الاكل لزوجي قرة عيني وبعدين يرضيك اسيبك جعان تؤ انت اؤمر وانا انفذ... 


يوسف: مش عارف ليه قلبي واكلني منك اعترفي يابت انتي في ايه مالك..... 


جميله ببراءه وهدوء: مش حابب تاكل براحتك بس انا تعبت علشان احضرلك الاكل طب خلاص اسفه لو ازعجتك 

وانت كده كده مش واثق فيا  خلاص هاشيله... 

اعطته ظهرها حتى اوقفها.....    


يوسف بأقطناع: استني خلاص سبيه من ايدك  هاكل منه علشان عندي اجتماع مهم و مستعجل ولازم انزل...  


ارتسمت ابتسامة انتصار على شفتي جميله ثم تحولت نظراتها لعطف وبراءه والتفتت له.... 


جميله: تمام اللى يريحك


بداء يوسف فى الاكل بشرهه حتى شبع وخرج والا ان خرج حتى انفجرت جميله في الضحك..... 


جميله: هههههه هههههه بقى انا تعمل معايا كده امبارح ال وايه قرفان مني مااااشييييي دا انا هاوريك ياابن المبقعه انت  قطيعه ماحدش بيكولها  بالساهل هعهعهعههعههعهع

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

امال: بس يابني اصبر 🤌شويه لما ترتاح وعلشان ايدك ترتاح ياحبيبي انت تعبان.... 


ياسر: لا انا كويس والله بس وافقي انتي وحياتي 


امال: والله يابني مش عارفه بس ناخد رائي اسيا يمكن تكون نفسيتها تعبانه وعاوزه وقت..... 


نظرت اسيا بحزن لذلك الذي ياكل بصمت ثم اغمضت عينيها لتتحكم في نفسها ... 


اسيا: انا مواف..... 


يونس بهدؤ تام وهو يكمل طعامه: اسيا مش موافقه ومش هاتتخطب لحد.... 


امال: يعني ايه مش فاهمه.... 


يونس: يعني اسيا يوم ماهاتتجوز هاتتجوزني اناوبس غير كده مستحيل تتجوز نهائي 


البارت 88من رواية #عشقتها_رغم_صمتها

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♕♕♕♕♕♕♕♡

بتلموني اني بتاخر

معلش ماهو فين ام التفاعل  فين اللى يشجعني اكتب🙂🙂✋💚♡♕♕♕♕♕♕♕♡

امال بصدمه: يونس انت بتقول ايه انت شكلك اتجننت..... 


يونس بهدوء تااام: انا ماتجننتش انا في كامل قوايه العقليه انا بحبها لأ لأ انا بعشقها وانتي ياامي عارفه كل ده وعارفه اني بحب اسيا بس انا مش عارف ليه عاوزه تجبريني اتجوز ياسمين انا مش بحب غير اسيا ومش بعشق غير اسيا وانسي اني انساها دي الوحيده اللي دخلت قلبي ومستحيل ومن ابعد المستحيلات اشوف او احب غيرها او اني انساها حتى....... 


امال: مستحيل تتجوزها يايونس اسيا لأ لأ لأ دي ذي اختك... 


يونس بصوت غاضب هز جدران البيت: لاااء مش اختي مش اختي انا اختي زينه بس بسسس


امال: يونس انت حصلك ايه بقولك مستحيل تتجوزها على جثتي ياابن عز مستحيل وهاجوزها ياسر.... 


يونس: اقتله اقسم بالله ادفنه حي مكانه اسيا لو مش ليا انسي اسمح تبقى لغيري..... 


امال: معقوله يابني حبك ليها وصل للدرجه دي يوصل لدرجة انك تعصي كلامي علشانها.... 


يونس: عمري مااعصي كلامك ياامي كلمتك فوق راسي ياامي بس انتي لو عاوزه سعادتي بجد ماتبعدنيش عنها لان سعادتي معاها هي وبس...... 


امال: دي ماتنفعكش ماتنفعكش 


يونس: ليه ماتنفعنيش ناقصه ايد ناقصه رجل افهميني ياامي انا بحبها والله مش قادر ابعد مش قادر ارجوكي ارحميني ماتجبرنيش على حاجه مش عاوزها... 

 

امال: يابني افهمني افهمني اسيا ماتنفعكش ماتنفعكش 


يونس: لييييييييه


امال بدون قصد: دي مش بنت مش بنت دي مغتصبه مغتصبه مغتصبه...... 


احل الصمت على الجميع نظر يونس اتجاه تلك المسكينه وجدها جالسه على مقعدها تنظر ارضآ بصمت تاااااام..... 


يونس وهو اتجاه تلك الصامته: برضو بحبها وهافضل احبها طول عمري....... 


امال: على جثتي تتجوزها يايونس سامع مستحيل 


يونس: وانا مستحيل اتجوز غيرها ياامي 


امال: يعني ايه 


يونس: يعني اسيا بس اللي هاتبقى مراتي وغيرها لأ..... 


امال: بتعاندني يايونس


يونس: مش بعاندك ياامي انا بمسك في روحي قبل ماتضيع مني واسيا روحي... 


كل هذا وتلك الصامته لم تنطق بكلمه واحده فقط تنظر ارضآ بصمت تاااااام.....

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كان يوسف يجلس في قاعة الاجتماعات.... 

ثواني وشعر بشئ غريب في معدته..... 


يوسف: اذا سمحتم ثواني وراجع.... 


دقايق وخرج يوسف من الحمام.... 


يوسف: اخ يابطني في ايه هو انا مالي يلا مش مهم اما الحق الاجتماع.. 


دخل يوسف غرفة الاجتماع..... 


يوسف: اسف ياجماعه على التا.......... ااااااه ااااه.... ثواني وجي


#اخذ يوسف يكرر نفس فعلته مرارآ وتكرارآ حتى انزعج جميع من ينتظرونه وذهبوا.... 


خرج يوسف من الحمام يشعر بألم في معدته.... 


يوسف: اخ يابطني اااه في ايه هو انا كلت ايه يعمل فيا كده ااااااه يابطني اه اه هي الذفته جميله اه اه اه هي بنت ال......... ايوه ايوه انا قولة الادب والاحترام ده وراه ان اه اه يابطني ماشي ياجميله الكلب وحيات امك لانفخك نفخ ماحدش اتنفخه في تاريخ المنفوخين ااااه اه يابطني  ياني ياامه ياصغنن على اللى بيحصلك يايوسف ياحبيبي صبرك عليا يابنت الورمه جايلك اربيكي اخ يابطني بس اخد مسكن دلوقتي... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت جميله تجلس امام التلفاز تشاهد الكرتون(الكابتن ماجد) 

وامامها الفشار وبيبس وقهوه وشيبس

.......... 

 وشيكولاته وبيتزا 🙂

(ياجماعه بلاش استغراب جميله عكاكه حبه 🙂🙂🙂✋) 


جميله بصوت: شوط يااااااض اهي اهي اهي وجووووووووون وجون وجون وجون الله عليك ياحبيب ولديك هو ده هو ده يانهار ابيض حلوتك ياكابتن لما تدلع انا صح انا صح هعهعهعهعهع...... 

#كانت جميله ترقص وفجاه اتفتح الباب بقوه وذلك الغاضب يقف ينظر لها.... 


جميله: مالك ياجو لماذا تنظر لي هكذا هل ياترى قتلت لك قتيلآ ام سرقتك وانت مفلس والعفان عليك شبرين ياترى ام تراني فعلت شيئآ ولااعلم 🤔..... 


يوسف: حطيتي ايه في الفطار الصفحه يابت 


جميله: ها 


يوسف: انتي هاتهوهوي اخلصي يابت حطيتي ايه ياجميله وماتلفيش وتدوري بدل مااولع فيكي بجاز..... 


جميله: بص بص اهدى اهدى خد شهيق وزفير شهيق وزفير انت متعصب ليه خليك فرش كده ولذيذ هههههههههه 


يوسف: حطيتي ايييييبيبيييييييييه


جميله: دوا اسهال 


يوسف بصدمه: حطيتي ايه يادلعدي


جميله: دوا يخلي الدنيا في بطنك شقلباظ يخلي كله يسلم على بعضه هههههههههه هههههههههه 


يوسف: هههههههههه هههههههههه هههههههههه والله 


جميله: هههههههههه هههههههههه هههههههههه هههههههههه اه والله اجدع ذي مابقولك كده


يوسف: هههههههههه هههههههههه دا انتي نهارك مش فايت دا انا هاطلع روحك في ايدي هههههههههه هههههههههه


جميله: هههههههههه انا برضو بقول كد....... ايه😳


يوسف بشر: دا انا هانفخك... 


جميله: صلي على النبي ياجو انا جوجو اهدى كده 


يوسف: انا هادي خالص


جميله وهي تنظر خلفه: ايه ده انت مين واذا دخلت هنا. 


نظر يوسف خلفه لا ايراديآ لم يجد احدآ 


ثواني ولم تكن جميله امامه.... 


يوسف: جميلهههههههه


جميله وهي تركد: اعااااااااااااااا الحقونيييي ياناااس حد ينقذني من التور  ده احيييييه 


يوسف من خلفها: انتي يابت خدي هنا 


جميله: اعاااااااا شافني اجري ياهريدي..... 


#ذهبت جميله لاحدى الغرف واغلقت الباب خلفها.... 


يوسف: افتحي يابت


جميله: مش فاتحه

يوسف: افتحي وانا ارحمك بدل مااكسر الباب على دماغك وهاولع فيكي افتحي يابت  ..... 


جميله طيب اوعدني ماتضربش: اوعدك... 


يوسف: اوعدك 


خرجت جميله بخوف منه رفعت نظرها اليه وجدته ينظر لها وعلى وجه ابتسامة شر...  


جميله: يوسف ياعسل انت وعدتني 


يوسف: انا عيل وبتراجع عن وعودي تعالي بقى يابيضه نتحاسب..   


رفع يوسف يديه في وضعية الضرب فوضعت جميله يدها سريعآ على وجها خوفآ... 


توقفت يد يوسف في الهواء بصدمه واستغراب..... 

الهذه الدرجه وصل 


يوسف: ايه اللي انا بعمله ده معقول ارفع ايدي عليها معقول اكون سبب خوفها ؟.. 


يوسف: جميله شيلي ايدك


جميله: لأ انت هاتضربني 


يوسف: متخافيش مني عمري مااضرك


جميله: مش بخاف منك يايوسف انت اماني وحمايتي ومن ساعت ماعرفتك وانت في ضهري وحاميني... اذاي عاوزني اخاف منك وانت اول حد بيجي بالي استخبى من الدنيا بأني ابقى جنبك... 


ارتسمت ابتسامة على وجه يوسف: ممكن احضنك 


جميله: العب بعيد ياشاطر هش هش 


يوسف: تعالي في حضني احسنلك 


جميله: بالاحضان يافوزي 


يوسف: هههههههههه متجوز هبله وبعدين بذمتك بذمتك كابتن ماجد ماتش انتي عبيطه يابت.... 


جميله: اوباااااا تصدق نسيت اوعى اجدع اروح الحق الماتش جيالك ياماجد... 


يوسف: هههههههههه صبرني يارب علي العبط ده اما اروح اخد شاور ريحتي عفنت بسبب الهطله دي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

نظر يونس لتلك الصامته.... 


يونس: لحد امتى هاتسكتي لحد امتى هاتضحي انا عارف وانتي عارفه انك بتحبيني انطقي بقى ولو مره اتمسكي بيا ياشيخه انا واقف قدام المجتمع كله علشانك ومش هاسيبك بس ساعديني قويني بتمسكك بيا حتى انا بحبك يااسيا والله العظيم بحبك انطقي بقى متخافيش على مشاعرهم دول مش مراعين مشاعرك وكسرت قلبك 💚ارجوكي انطقي بلاش تضعفيني كده... 


امال: مش هاتقولها اسيا هتاخد ياسر وهي موافقه على اختياري 


اسيا: مش هاتجوز غير يونس لاني مش بحب غيره... 


البارت 89من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها


اجدعاااان انا الشتيمه حرررام استمتعوا بالروايه بس ها 🙂🥺💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

استغفر الله العظيم واتوب إليه 💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♡

امال: يعني ايه 


اسيا:اا.. انا انا مش عاوزه غير يونس حاولت ابعد والله بس بس بس مش قادره حاولت اجبر نفسي انساه بس مش عارفه ماعرفتش ماحبوش والله ماعرفتش غصب عني س س سامحيني 


امال: ولما انتي ساكته كل ده جايه دلوقتي تتكلمي لييييه 


اسيا: فتحت فوقت لما لقيته خلاص هايروح مني من يوم ماتولدت وانابضحي علشان النااس بمنع ضحكتي علشان الناس تضحك بس بس بس الناس دي برضوا بتيجي عليا من يومي بدي حب وتضحيه علشان على الاقي على الاقل احترام. 

واهو شوفتوا الاحترام بقيت مغتصبه ههههههه 

بس الحمدلله قدر الله وماشاء فعل يمكن حب يعوضني عن سنين تعبي فا بعتلي يونس يحبني الحب ده 


يونس بعشق: وهافضل احبك لنهاية عمري يااجمل حاجه في حياتي.... 


اسيا بدموع: ااا ا انا انا اسفه يايونس على اني ضحيت بيك بالسهوله دي رغم تمسكك بيا لحد الان اسفه اسفه اسفه 


يونس: علي ايه اسفه مش مهم اللي فات المهم انك دلوقتي والحمد لله اعترفتي هووف يخربيتك هديتي حيلي معاكي..... 


امال: مستحيل يايونس مستحيل 


يونس: هو ايه اللي مستحيل ياامي بقولك بحبها افهميني بقى بحبها بحبها روحي فيها عارفه يعني ايه يعني اسيا تبعد خلاص يونس انتهى مات اسيا مستحيل اسيبها مستحيل........ 

 

امال: مش هاتتجوزها يايونس لو اتجوزتها تنساني.... 


يونس بهدؤ: يعني ايه مش فاهم..... 


امال: يعني ياانا ياهي تختارنا احنا الاتنين لا

ياانا ياهي..... 


زينه: ايه اللي بتقوليه ده ياماما 


امال: بسسس مش عاوزه اسمع كلمه واحده من حد.....  


زينه: بسس


امال بغضب: قولت ماسمعش نفس 

رد يايونس اخترت مين


يونس بحزن: ليه ياامي ليه بتعملي معايا كده ليه ليه حالفه تعذبيني حرام عليكي  


امال بتصمم: بقولك رد امك ولا حبيبتك ياابن يطني..... 


نظر يونس لاسيا بحزن شديد لم يتحدث بكلمه وترك عينيه تتحدث عنه 


علمت اسيا ماذا سيفعل فاابتسمت اسيا بحزن شديد..... 


امال: ها يايونس رد


اسيا باابتسامه: خلاص ياماما يونس بيحبك انتي اكتر ومستحيل تكوني مفكره انه يختارني هههههه الصراحه من ابعد المستحيلات بس انا هافضل احبه مهما يحصل هافضل احبه وحبه هايفضل في قلبي علي الاقل هو ده الحاجه الوحيده اللي هاقدر اتمسك بيها وماحدش هايقدر يشيله من جوايا غير ربنا سبحانه وتعالى... 


يونس بحزن: اسف 


اسيا بمرح: هههههه عادي متعوده خلاص اتعودت اجدع بس بس ممكن ياما...... اسفه قصدي ممكن ياامال هانم تخليني هنا لحد مااشوف بيت ليا اذا سمحتي..... 


امال: تمام لحد ماتلاقي بيت تقعدي فيه... 


اسيا: حاضر بعد اذنكم انا 


تركتهم اسيا وذهبت لغرفتها...... 


ظل يونس ينظر لاثرها بحزن فاهو الوحيد الذي يعلم حزنها وانكسارها ويعلم ايضآ قوتها وصمتها يااللهي الى اي مدى ستصمت وتضحي من اجل الغير  

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

(القوه ليست باللسان او الدراع القوه هو قلب رغم انكساره من الالم وتحطمه يظل يبتسم🌹🌹🌹🌹)   

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: كده ارتحتي مفكره انك كده صح بتبعديني عن حبي الوحيد وبتقولي عاوزه راحتي حرام عليكي ياامي حرام عليكي مش مسامحك مش مسامحك 

التفت ليذهب..... 


#ضرب يونس بيده الحائط بجانبه ليخرج غضبه فلا يستطيع اخراجه على امه 


زينه: ارتحتي كده لما كسرتي ابنك باايدك سمعتي كلام اختك اللي من ساعت مادخلت البيت دمرته ارتاحي ياسعاد خلاص اسد العيله وقع ضهر العيله اتكسر على ايد امه هههههه خلاص ياسعاد اللي في بالك نولتيه خلاص دمرتي البيت كله هديتي في ثانيه اللي يونس بناه في سنين منك لله ياشيخه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي منك لله منك لله 


زينه بصراخ: مش عملتي اللي في بالك عاوزه مننا ايه تاني سبينا في حالنا بقى اطلعي من حياتنا بقى انتي ايييييييه شيطان ياشيخه ابعدي عننا بقىى...... صمت زينه بصدمه على صفعة امال لها.... 


زينه بصدمه: بتضربيني ياماما 


امال: اخرسي يلا اطلعي على اوضتك... 


سعاد بتمثيل: بس ياامال ماتضربيهاش علشان خاطري انا مسامحه دي بنتي ذيها ذي ياسمين.... 


زينه: ماتشرفش ابقى بنتك وبعدين انتي مالك أصلا 


امال: قولة اخرسي يلا اطلعي على اوضتك... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

دخلت اسيا غرفتها والا ان اغلقت الباب حتى انفجرت في بكاء يقطع القلب حزنآ عليها اخذت تعض اصبعها وهي تبكي لكي لا يسمع احد صوت بكائها.... 


اسيا ببكاء: يارب يارب فوضت امري اليك ياالله يارب يارب ساعدنييي 

♡♕♕♕♕♕♕♡

دارين: ماذا تقول يارجل بربك هل انت في عقلك


........: هههههه طبعآ هههههه دي هاتبقى ليلة العمر 


دارين: يااللهي يالك من رجلآ شرير حقآ 


......: اهدي بس يامزه دي عمليه سهله وهاتخلص سريع سريع

وبعدين احنا مش لوحدينا.... 

 تعالي بس وانا هاريحك خااالص تعالي هههههه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت زينه لغرفتها بحزن كبير ممزوج بالغضب  فى قلبها لم تشعر بنفسها الا وهي تهاتف ياسين... 


ياسين: حبيب قلبي ايه لحقت اوحشك 


سمع ياسين صوت انفاسها الغاضبه... 


ياسين: مالك يازينه فى ايه خوفتيني


زينه: هاموت ياياسين

هاموووت 


ياسين: طب اهدى بس وفهميني مالك كده 


زينه: ماما ياياسين ماما


ياسين: يابنتي في ايه خوفتيني بجد... 


#حكت له زينه كل اللي حصل...... 


ياسين: احيه 


زينه: انت بتهزر ياياسين وانا هافرقع من غيظي


ياسين: ياستي مابهزرش اهدي بس انا هاخرج ادور على يونس وان شاء الله خير اهدي بس 

انتي... 


زينه: هاديه هاديه هاديهههههههه


ياسين: يابنت المجانين خرمتي ودن امي الله يحرقك انتي واخوكي ياشيخه..... 


زينه: ياسين الله يخليك دور على يونس وطمني عليه.... 


ياسين: عنيا هلاقيه ان شاء الله قومي صلي علشان تهدي انتي ماشي


زينه: حاضر بس متنساش لما تلاقيه تطمني....  


ياسين: حاضر يلا سلام ياقمري 


زينه: سلام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

.ظل يونس يدور بسيارته بأقصى سرعه غاضب غاضب بشده ماذا يفعل ظل كلام امال واسيا يدور في باله 


ظل يدور بسيارته حتى توقف امام جامع 

دخل يونس وسجد لربه 

والا ان سجد حتى اخرج مابداخله بالبكاء 

ظل يونس يبكي بقوه الى الرحمن  حتى اخرج مابداخله من احزان 


يونس: يارب يارب قويني يارب ارحمني برحمتك الواسعه قويني يارب فوضت امري اليك ياحبيبي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡


(اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ، وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ، وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ، وَضَلَعِ الدَّيْنِ، وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ🤲🤲🌹🌹💚) 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

انتهى يونس واخذ مصحف وجلس واخذ يقراء فيه حتى يستريح قلبه...  💚💚💚


دقايق وشعر يونس بيد توضع على كتفه 

نظر فوجده شيخآ كبيرآ يبتسم له بحب.. 


الشيخ: مالك يابني عينك حزينه ليه كده دا انت حتى في بيت ربناا 


يونس: تعبان تعبان اوي اوي 


الشيخ: اصبر هاتفرج ربك اذااحب عبدآ ابتلاه وهو علشان يفرحك برحمته وبحلاوت دنيته لازم يدوقك مرها الاول 

انت بس اصبر واحمده 

وهي هاتفرج من حيث لا تحتسب هو سامعك وحاسس بيك بس بيحط الاسباب اصبر بس مافرجت الا بعد ضيق .... 


يونس بأبتسامه: حاضر شكرا بجد ليك كلامك اثر فيا وريحني اوي


الشيخ: الشكر لله يابني 

ربناا يسعدك ويفرح قلبك 💚يارب العالمين 


ذهب الشيخ ورفع يونس راءسه للسماء 


يونس: هاصبر يارب واستحمل هاصبر وراضي راضي بكل اللي انت كاتبه ليا الحمدلله الحمد لله حمدآ كثيرآ طيبآ مباركآ فيه.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسين: ايوه يابني لقيته ولا لا 


......: ايوه ياباشا لقينا عربيته وقفه قدام جامع اسمه جامع الرحمه في مكان *****.... 


ياسين: تمام سلام 


مرت ساعه حتى وصل ياسين 


دخل ياسين وجده جالس وبيده المصحف يقراء فيه ويظهر على وجه الهدوء والسكينه


ياسين: ابو الانس اللي مطلع عينا يعني قاعد هنا مرتاح وقافل تليفونك وانا قالب الدنيا عليك يابارد انت عبو شكلك .... 


البارت 90من. رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♡

يونس: انت ايه الليي جابك هنا


ياسين: الله وانت مالك اجدع جاي اصلي في بيت ربنا ليك شوق في حاجه ياشبح.. 


يونس: ياسين ماتنرفزنيش ببرودك ده 

اخلص عاوز ايه.... 


ياسين: جاي اقف جنب صاحبي جمايله كتير عليا قولة ارد حبه واقف جنبه ذي ماوقف جنبي كتير حرام اسند الاسد قبل مايقع يعني.... 


يونس: ماتقلقش الاسد عمره مايقع مانكرش انه اتهز من جوه وكان هايتكسر بسبب اللي المفروض تبقى قوته بس ربنا اللي اقوى من الكل سنده ووقفه تاني اقوى من الاول الحمدلله 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كل ماتقع🌹 افتكر كلامه ليك(ياعبدي وان جافوك فاانا حبيبك💚 وان الموك فاانا طبيبك فاانا اقرب اليك من حبل الوريد) 💚💚💚💚💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسين: يعني انت بخير ياصاحبي 


يونس: الحمدلله بخير


ياسين: طب ام الحق اكلم البت جعفر اطمنها عليك دي زنانه مش بتسكت صدعتني


يونس: كتك القرف انت وهي ماشاء الله شبه بعض حله ولقت غطاه


ياسين: بمناسبة اننا شبه بعض كنت عاوز اقولك حاجه 


يونس: ارغي قسم وسمعني 


ياسين: عاوز اتجوز البت جعفر قصدي زينه


يونس: لو عليا موافق انا اتمنى والله بس هي مش...... 


ياسين: ههههه لأ ماتقلقش هي موافقه


يونس بصدمه: اذاي دي كانت بتكره صنف الرجاله 


ياسين بغرور: عيب عليك ياض هو انا شويه ولا ايه هع 


يونس: اتنيل


ياسين: طب اخلص هاتجوزني جعفر قبل مااعنس ولا ايييييه


يونس: ههههه عنيا حاضر 


ياسين: طب يلا بينا نشرب قصب اصلي هفتان حبه..... 


يونس: الصبر ياارب. يلا ياعملي الابيض.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

(معلومه صغننه 

مهما يحصل اوعا تلعن اليوم او تقول دا يوم اسود كحلي او دا يوم رخم  الحاجات دي ايام ربنا كلها حلوه) 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسين: يونس


يونس: ايه تاني


ياسين: ممكن اعمل حاجه بس بلاش تزعل 


يونس: تعمل ايه


#ولم يشعر يونس الا وياسين يحتضنه بقوه 


ياسين: اجمد ياصاحبي انت قوي 💪يااسد وصعب  تتكسر عارف كلنا بنقوى بيك انت سندنا يايونس والله انت لو وقعت كلنا هانقع قبلك عارف انك دلوقتي مكسور من جوه بسبب والدتك بس برضوا عارف ان الاسد هايعرف يحل كل اموره.... 


يونس باابتسامه هاديه وهو يربت على ظهره: ماتقلقش عمري مااتكسر وانتم جنبي وبأذن الله كل حاجه هاتتحل خليها علي الله يلا بينا بقى نلحق القصب..... 


ياسين: ههههه حاضر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

 كان يوسف جالس على مكتبه يراجع بعض الاوراق الخاصه بعمله 

ثواني ودخلت تلك الجميله.... 


جميله: يوسفففففف


يوسف بصدمه: ايه يابنت  المجانين انتي في اييييه 


جميله : لفيني تليفونك بسرعه..... 


يوسف: اعمل ايه تاني معلش..... 


جميله:يوووه  يايوسف بقولك لفيني تليفونك بسرعه 


يوسف:الفيكي ايه 


جميله: التليفووووووون


يوسف: حاضر احج بس ليه في ايه وفين تليفونك


جميله: تليفوني فاصل وعاوز اتطمن علي ريم علشان عن صاحبتها 


يوسف: طب ماهي معاها سواق 


جميله: ولو معاها مين حتى قلبي يرتاح لما اسمع صوتها بنفسي


يوسف: ماشي خدي اهو


ذهبت جميله واجرت مكالمتها والا ان انتهت حتى جأتها رساله من رقم تعلمها جيدآ.... 


ها باشت البشوات اتأكدت بنفسك ولا ايه ههههه مش ناوي تديني باقي المبلغ ولا ايه... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

صدمت جميله بشده وذهبت بأقصى سرعه الى يوسف لتعلم ماذا يقصد بذلك..... 


دخلت جميله وذهبت بهدوء الى اقرب كرسي اليه وجلست عليه بصمت تاااام.... 


يوسف: ها ياختي خلاص اتطمنتي.... 


رفعت جميله الهاتف امام عينيه بهدوء.... 


جميله ببرود: ممكن تكلف نفسك وتقولي ايه ده.... 


صدم يوسف وظل ينظر للهاتف لفتره..... 


جميله: رد عليا يايوسف ايه ده 


يوسف: مالكش دعوه وبعدين بتفتشي في تليفوني ليه في حاجه ماتخصكيش.... 


جميله: لا تخصني لما ده يبقى رقم وليد يبقى تخصني لما ده يبقى كلام مقرف هو باعته يبقى تخصني لما تتصدم كده اني عرفت يبقى تخصنييييي....عرفت بقى تخصني ولا لا رد عليا يايوسف ليه باعتلك كده وايه قصده وبعدين انت تعرفه منين... 


يوسف: عرفته لما كشفلي حقيقتك الوس*****.. 


جميله بصدمه منه: حقيقة ايه 


يوسف ببرود: انك رقاصه لا ومش كده وبس دا انتي بتروحي للبيوت بنفسك ههههه شغاله دليڤري يعني ههههه..... 


#ثم تحول ذلك البرود الى الغضب الجحيمي


يوسف: ليه ياجميله ليييييييييييه ليه تعملي معايا كده ليه تكسرني وتكسري قلبي كده ايه لقيتي واد اهبل غني قولتي تلفي عليا يمكن تطلعيلك بقرشين لييييييييييه انطقي انا حبيتك ليه سبتيني احبك ليه ياشيخه معقول ماهونتش عليكي حتى ماحستيش على دمك مره واحده وقولتي بلاش اخدعه ولا انا عجبتك وقولتي تجربي معايا ههههه عمومآ انا جاهز ومتخافيش هحاسبك احسن من الكل وهاعجبك اوي اوي ههههه... 


كل هذا وتلك الجميله صامته تنظر امامها فقط لم  تنطق بحرف واحد ☝ظلت صامته.... 


يوسف بأستغراب: ايه ماتردي سكتي ليه 


جميله بهدوء: عاوزني اقول ايه 


يوسف: اي حاجه اي كلمه دافعي عن نفسك حتى  


جميله بنفس الهدؤ: مش انت صدقت كلام وليد 


يوسف: اه 


جميله: طيب 


يوسف: يعني ايه 


جميله: بعد اذنك عاوزه انام تعبانه شويه لو ريم جت هاتعبك تخليها تنام بعد اذنك.... 


ذهبت جميله من امامه بهدوء تااام بدون نطق حرف اخر.... 


يوسف: جميله رايحه فين جميله هو انا مش بكلمك تعالي اثبتيلي اني غلط جميله جميله... 


ذهبت جميله بهدؤ لغرفتها ولا يتردد في بالها سوى كلام من عشقته من اعتبرته امانها بعد ربنا 

بداء شريط حياتها يظهر امامها اخذت تتذكر امها وتتذكر تركها لها بسبب ماضيها الملوث اخذت تتذكر كل شيئ


ثواني وانفجرت تلك  الجميله في صرااخ  طويل وتحطم كل مايصل ليدها .... 


جميله ببكاء وصراخ: مااااااااماااااااا ماااامااااا اعاااااااااااااااا لييييييييييه ليه انا لييييييييييه مااااااااما اااااااااااه ليه انا لييييييييييه حرااااااام حرااااااااام حرااااااااام 


ذهب يوسف برعب  وخوف عليها عند سماع صراخها المؤلم واخذ يترك الباب: جميله جميله جميله افتحي جميله افتحي بقولك


جميله: ابعدوا عنيييييي مش عاوزه مش عاوزه اعيييش   ياماما تعالي خديني معاكي مش عاوزه اعيش تعالي خديني علشان خاطري اعاااااااااااااااا 


يوسف: جميله علشان خاطري افتحي طب بلاش انا افتحي علشان خاطر ريم افتحي بالله عليكي 

ثواني ولم يسمع يوسف سوى الهدوء التااام مما ذاد  ذلك من خوفه وقلقه اكتر... 


يوسف بخوف: جميله جميله انتي فين ردي عليا جميله انتي بخير جميله جميييله 


بداء يوسف  دون تردد في تحطيم باب الغرفه ظل يحاول تحطيمه تحطم في النهاية 

و جد جميع اغراض الغرفه محطمه اخذ يبحث عنها بعينيه حتى وجدها تجلس ارضآ تتمسك بقوه قطع ازاز صغيره في يدها وهي تنظر امامها بصمت  


صدم بشده وذهب اليها وامسك يدها واخذ يذيل مابها  انتي بجد مجنونه مجنونه مجنونه ياربييي ثواني 


#ذهب لجلب الاسعافات وعاد اليها  .... 


انتهى يوسف من معالجة يدها: الحمدلله الجرح سطحي مش غميق


نظرت جميله اليه والدموع في عينيها: يوسف طلقني لو سمحت 


يوسف: نعم 


جميله: بقولك طلقني ابعد عني مش حباك يااخي 


يوسف بغضب: انسييي اطلقك انسيي نجوم السما اقربلك اييييه وليد حبيب القلب واحشك ولا حنيتي  لليالي زمان.... 


جميله: اخرس انا اشرف منك ياحيوان بقولك طلقني طلقني وابعد عنيي مش انا مش شريفه ووس**خلاص سبني بقى قبل مااشبهك 


يوسف وهو يضغط على اسنانه بغضب: لو راسك جت مكان رجلك برضوا مش هاطلقك ياجميله سامعه مش هاطلقك ياجميله مش هاطلقك...

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡عاد يونس اخيرآ للمنزل 


امال: حمدالله بالسلامه ياحبيبي 


يونس بهدوء: الله يسلمك 


امال: كنت فين كل ده قلقتني عليك 


يونس بضحكه استهزاء: قلقانه عليا  والله بجد 


امال: اكيد انت ابني حبيبي 


يونس: ههههه طبعاً 


امال: مالك يايونس ليه بتكلمني كده... 


يونس: مافيش ياامي بعد اذنك تعبان عاوز ارتاح..... 


امال: يونس


يونس:نعم 


امال: ايه رايك نقرب فرحك علي ياسمين بنت خالتك ونخليه الخميس الجاي... 


يونس ببرود: ومين قالك اني هاتجوزها 


امال: يعني ايه 


يونس وهو يصعد درج البيت: يعني انا قولتها مره لو ماتجوزتش اسيا مستحيل اتجوز غيرها تمام 👌بعد اذنك عاوز انام.... 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا



إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close