القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الشيطانه حره طليقه الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول رواية الشيطانه حره طليقه الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

اعلان اعلى المواضيع

رواية الشيطانه حره طليقه الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية الشيطانه حره طليقه الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

رواية الشيطانه حره طليقه الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده انا قولت ل كريم 

ايمان _وانت فاكر بقي علشان اخوك طلقني 

هقولك موافقه علشان اعرف احد حقي منه 

لا طبعا انا لايمكن اعمل كده 


كريم _والله ما قصدي انا عارف ان اللي حصلك 

ده كان بسببي وبسبب مراتي وكنت عايز 

اعوضك 


ايمان _تعوضني تخلي اخوك يوافق اشوف 

عيالي انما غير كده لا يا كريم بعد اذنك 

وبعدها مشيت وهو دخل شقته وفي شقه 

ياسر 


نورهان _جدع ان انت هتعمل كده با حبيبي 

خليهم يتهدوا شويه بقي واكتب ليا المحل 


ياسر _محل اي يا نورهان اللي عايزني اكتبه 

ليكي انتي بتحلمي ده ملك عيالي 


نورهان _طيب وانا اي مش مراتك وبكره 

اكون ام ابنك 


ياسر _لما تكوني ام ابني سعتها يكون في 

كلام تاني انما دلوقتي لايمكن اعمل كده


نورهان _طيب يا حبيبي اللي يريحك بس اعرف 

ان انا خايفه عليك وعلي مصلحتك والله 


ياسر _وفري خوفك ده لنفسك يا نورهان 

انا اعرف احمي حقي كويس اوي ، وانا كنت 

في شقتي ولقيت الباب بيخبط وفتحت 

وكانت سناء


ايمان _غريبه عمري ما كنت اتخيل في يوم من الايام ان انتي الوحيده اللي ممكن تيجي البيت ده عايزه مني ايه تاني يا سناء ما انا خلاص سبتلك كل حاجه


سناء _طيب ممكن ادخل بلاش نتكلم من على الباب طيب وبعدها دخلت وقالت 

انا عندي استعداد ابوس راسك قصاد الناس كلها حقك عليا والله انا غلطت في حقك فعلا


ايمان _واشمعنى دلوقتي ما خلاص ما كل حاجه راحت عايزه مني اي تاني بعد ما جوزتي جوزي 


سناء _وربنا اخذلك حقك وكريم طلقني ارجوكي سامحيني وبدأت تعيط وقالت 


ايمان _الغيره كانت عاميه عنيكي من ناحيتي 

مع ام والله كنت بحبك وكنت بعتبرك 

اختي 


سناء _بلاش تعلمي فيا اكتر من كده 

ارجوكي احنا لازم نصلح اللي حصل ده 

ولازم نرجع بيتنا تاني 


ايمان _انتي تقدري ترجعي بيتك انا ما اقدرش اعمل كده انا جوزي اتجوز عليا خلاص البركه فيكي قومتي معايا بالواجب بعد اذنك انا مش 

قادره اقعد معاه حد 


سناء _ماشي يا ايمان همشي بس ياريت تسامحني انا عارفه ان قلبك ابيض وبعدها 

مشيت من عندي وراحت بيتها وفتح ليها كريم 


كريم _خير يا سناء جاي لحد هنا عايزه ايه تاني مش خلاص كل واحد راح لحاله


سناء _عايزه بنت يا كريم حقك عليا انا غلطانه والله بس مش عارفه اعيش من غيركم


كريم_بعد ايه جايه تقولي كده بعد ما هديتي بيت واحده هي ملهاش ذنب في اي حاجه كل ذنبها بس ان انتي حاطاها في دماغك 


سناء _انا عارفه ان انا غلطانه بس ارجوك رجعني تاني انا مش عارفه اعيش من غيرك ولا من غير العيال


كريم _واشمعنى هي عارفه تعيش من غير عيالها زيك زيها اللي عملتيه فيها لازم يحصلك  لازم تدوقي  من نفس الكاس ده هي ضاقت منه


سناء _والله مستعده اعمل اللي   انت عايزه بس ارجع بيتي تاني


كريم _لو ايمان رجعت بيتها انتي كمان هترجعي بيتك ازاي بقى ما اعرفش دي بتاعتك انتي


سناء _طيب ما انت شايف ياسر مش راضي هعمل ايه يعني


كريم _دي بتاعتك انتي مش بتاعتي شرطي الوحيد ان ارجعك تاني على ذمتي وبرده مش عارف كنت هسامحك ولا لا هي ان ايمان ترجع بيتها وبعد اذنك بقي اخرجي ، وبعدها نزلت 

المحل عند ياسر 


ياسر _خير يا سناء عايزه ايه بالظبط مش خلاص بقى فضيناها 


سناء _جاي اقولك ان انا السبب في كل اللي حصل ده وحقك عليا يا ياسر انا غلطانه والله ومراتك ملهاش ذنب في اي حاجه خالص


ياسر _هو كريم مش لاقي اي لعبه خالص يدخل عليا دلوقتي جايبك انتي امبارح جايب ايمان والنهارده انتي


سناء _والله العظيم اخوك مالوش ذنب في اي حاجه انا اللي عملت كل ده انا اللي كنت طمعانه في المحل 


ياسر _بقولك ايه ريحي دماغك انا مش هصدق غير الكلام اللي اتقالي وبس وانتي كل اللي مزعلك أن نورهان كشفت حقيقتك صح 


سناء _انا اقدر اثبتلك ان كلامي كله صح وكريم مالوش دعوه باي حاجه بمكالماتي اللي كنت بسجلها بيني وبين نورهان , وفعلا طلعت الموبيل وسمعته كل حاجه وطلع شقته 

لقاه نورهان قاعده علي السرير ومطلعه الذهب بتاعي كله وقالت


نورهان _انت طلعت يا حبيبي معلش بقى انا فتحت دهب ايمان عاجبني عندها كده كذا حاجه هو انا ينفع اخدهم اكيد انت مش هتقولي لا صح


ياسر _عمري ما لقيت ناس زيكم كده بجد انتم طايقين نفسكم ازاي


نورهان قامت وقفت وقالت _ايه ده في ايه مالك يا ياسر هو حد وقع بيني وبينك ولا ايه


ياسر _انا رميت مراتي عشان واحده زيك مش اطلعي بره مش عايز اشوف وشك هنا ثاني انتي طالق 


نورهان _بتطلقني يا ياسر والله العظيم ما تعرف انا هعمل فيك ايه وهاخد المؤخر بتاعي منك


ياسر _كل اللي يهمك الفلوس وبس خدي الفلوس اللي انتي عايزاه وامشي غوري اطلعي بره  ، وفعلا خرجت برا وجه ياسر وسناء 

بيتنا وفتحت 


ايمان _خير يا ياسر لسه عندك كلام تاني يوجعني عايز تقوله ليا


ياسر _انا جايه ابوس راسك يا ست الكل واقول لك حقك عليا انا اسف غلطت في حقك يا ريت  متزعليش مني


ايمان _كان نفسي لما حد يقول عليا كلام تقول لهم عمر مراتي ما تعمل كده مش تقولي ايوه انتي ممكن تعملي كده

وفي الوقت ده سناء قالت 


سناء _لا بقولك ايه بقى والنبي اتعاتبي في  بيتك انتي  وجوزك في  انا جوزي حالف ما يدخلني الشقه لما انت ترجعي البيت ارجوك ترجعي البيت بقى يا ايمان


ياسر انا مستعد  اعملك اللي انتي عايزاه يا ايمان بس ترجعي ليا تاني وانا غلطت في حقك وحقك عليا 


سناء _وتسامحيني يا ايمان ارجوكي وانا هوعدك من هنا ورايح ما ليش علاقه بيكي خالص الا بكل خير والله ، وفعلا رجعت بيتي وهي كمان 

رجعت بيتها ولقيت كريم جاي يقولي 


كريم _انا مش عايزك تزعلي مني في الكلام اللي قلته ليكي يا ايمان انا عمري في يوم من الايام ما كنت هتجوزك انتي اختي مش مرات اخويا وبس بس انا كنت عايزه اشوف رد فعلك انك ممكن فعلا تنتقمي منه ولا ايه


ايمان _وانت والله يا كريم اخويا ومش زعلانه منك


_وفعلا رجعت بيتي بس بقيت مقتصره 

مع نفسي ومليش علاقه خالص 

ب سناء بس هي فعلا اتغيرت 

وأسلوبها كان كويس وبطلت تعملي مشاكل 


وبكده تكون خلصت قصتنا


بداية الروايه من هنا


ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS