أخر الاخبار

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 91/92/93/94/95 بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 91/92/93/94/95 بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 91/92/93/94/95 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 91/92/93/94/95 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 91/92/93/94/95 بقلم حبيبه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 91من رواية 

استغفرالله العظيم واتوب إليه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اشرق الصباح على ابطالنا 

استيقظ يونس واخذ حمامآ وادى فرضه وارتدى ثيابه وهبط للاسفل...... 

وجد امال وسعاد وياسمين على طاولة الطعام.....  


امال: صباح الخير ياحبيبي تعال افطر معانا 


يونس ببرود: فين الباقي 


امال: رفضوا ينزلوا 


يونس: ياام سيد ام سيييد 


ام سيد:  ايوه ايوه يايونس بيه 


يونس بهدوء: صحي زينه وعلي واس..........وصحي اسيا كمان وعرفيهم اني عاوزهم 


ام سيد: حاضر...... 


ذهب يونس وجلس على كرسيه بدون نطق اي كلمه...... 


اخذت امال نفس عمييق لتهداء وذهبت وجلست في مكانها.... 


استيقظت اسيا بهدوء وادت فرضه واخذت تدعي ربها وتحمده 

ثم جلست لتقراء وردها اليومي...  

ثواني وانفتح الباب بسرعة البرق


زينه بصراخ: اسياااااااااعاااااااااااا


اسيا بفزع: ايه يابنت المجانين في ايييييييه حد يدخل علي حد كده روح يجيلك تسلخات فى مناخيرك يارب..... 


زينه: واهون عليكي يااسوا ياقمر 


اسيا: تهوني على امي كمان وقفتي قلبي ياجزمه........ 


زينه: ههههههه علشي يابيضه  المهم يلا ننزل الواد اخويا طالب العيله كلها..... 


اسيا: احم طب انا مالي..   


زينه: اذاي يعني انتي فرد فى العيله ومطلوبه تحت... 


اسيا: احم زينه انا مش من العيله انا ضيفه عندكم لوقت مؤقت... 


زينه بغضب: اخرسي انتي عبيطه ايه اللي بتقوليه ده انتي اختي اختي بمزاجك او غصب عنك حتى 

فاهمه مش كلمه اللي تدمر علاقتنا ببعض 

زينه بدموع: اسيا مش هاتبعدي عني وتسبيني وحيده صح ماتبعديش انا ماصدقت الاقي اخت حنينه ذيك معقوله بالسهوله دي تبعدي وتنسينا معقوله يااسيا... 


احتضنتها اسيا بحب: مش هابعد مش هابعد ياقلبي اهدي بقا عشان ننزل سوا لابوا قردان اللي تحت ده ليكولنا 


زينه: يعني مش هاتبعدي وتسبيني.... 


اسيا: ههههههه لأ ياروحي يلا بينا بقى.. 


زينه: يلا بينا... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

جلس الجميع على طاولة الطعام 


يونس: زينه 


زينه: ايوه 


يونس: ياسين طلب ايدك مني بس انا مارديتش غير بعد رائيك انتي 


امال: بجد 


علي: نننننننعم ياسين مين ده يع وهي تصوم تصوم وتفطر علي ياسييييين يع يع........ 


ياسين من خلفه بغضب:احم  احم 


علي: ايه ده ياسوا حبيبي الغالي وحشني وحشني وحشني وحشني حقيقي وحشني اجدع.... 


ياسين برفعة حاجب: لا والله مش انا من شويه كنت بصله ياض😒


علي: بصله انت يتقطع لساني دا انت بسبوسه سكر عسل انا اللي بصله..... 


ياسين: شاطر... 


علي: ايوه اومال ايه هو العمر بعزقه


يونس: هووووف ها يازينه ردك ايه علي البهيمه ده..... 


ظلت زينه تنظر ارضآ بأحراج.... 


يونس: ها يابنتي 


زينه:.......... 


يونس: يازينه ياحجه


بدون سابق انذار ضغطت اسيا بقدمها فوق قدم زينه بكل قوتها... 


زينه بصراخ: اااااااااه


يونس: ايه في ايه مالك يابنتي 


زينه: ها لأ لأ مافيش بس في ناموسه جزمه ناقصه ربايه قرصتني..... 


ظلت اسيا تنظر ارضآ وتتحكم في ضحكتها بصعوبه.... 


يونس: في حاجه يااسيا... 


صمتت اسيا ولم تنطق بكلمه 


يونس: ايه مالك بقولك في ايه مالك يابنتي انتي كمان.... 


رفعت اسيا نظرها اليها: احم لا انا بخير الحمدلله 


رفع يونس حاجه وظل ينظر لها. 


ظلت اسيا تنظر في جميع الاماكن حولها الا اليه........ 


امال: احم احم انا موافقه على ياسين هو محترم وكويس وابن ناس ومتربي على ايدي....... 


ياسين: عطلاق بعشق الست دي خدي قلبي مش عاوزاه..... 


امال: بس ياواد 


يونس: ها يازينه مستني ردك 


زينه: اصل يعني بصراحه هو قصدي..... 


ياسين: نننننننننننننننننعم هو احنا لسه فينا من يعني وقصدي وصلي لاااااااء دا انا اقلعلكم ملط هنا وافضحكم هنا قولي موافقه ابت 


نظرت اليه زينه بتردد.... 


ياسين: زينه  ياعسل وافقي الله يخليكي وافقي حني عليا جت وجع في حواجبك........ 


زينه: ههههههه 


ياسين: اهو يحيا العدل ضحكت يعني قلبها مال وافقي بقى...... 


زينه: ههههههه موافقه... 


ياسين: قولي والله 


زينه: ههههههه والله موافقه 


ياسين: لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي 


ضحك الجميع عليه..... 


يونس: انا رايح الشركه 


ياسين: وانا هاطير ابشر الحجه 


على: الووووووا وردتي فينك 


ورد بخوف: ع ع علي الحقني بسرعه.... 


على: في ايه مال صوتك 


ورد: اح ا احمد  ياعلي الحقني بسرعه انا في البيت ارجوك الحقني عل.... 


علي: ورد ورد الووو الوووووو 


عارفه عارفه اني رخمه اوييييييي وبتاخر سامحونييييي بس بجد اشغال اعذروني.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 92من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها


#حبيبه

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: في ايه ياعلي مالها ورد


علي: مش عارف بس في حاجه هي ذكرت اسم احمد الكلب اللي كان خاطبها شكله عمل حاجه وربي لو لمسها بس لاقتله بأيدي. 


يونس: طب اهدى بس ان شاءلله خير 


على: ياارب انا رايحلها 


يونس: استني هانيجي معا...... مشي وطنشني برضو اما الحقوا ليتهور 


ياسين: استنى انا جي معاك 


يونس: يلا 


دقائق ووصل علي امام منزل ورد كانت تجتمع بالكامل امام البيت مما دب الخوف في قلبه اكثر   اخذ يصعد الدرج باقصى سىرعته  وصل امام البيت وجد بابه مفتوح بعض الشيئ وسمع صوت احمد ينادي ورد.. 


احمد: ورد وردتي فينك ياعيوني اطلعي متخافيش مني ياقلبي ط طب اعمل ايه ان انتي عارفه اني بعشقك  

وبموت فيكي مش قادر ابعد عنك مش قادر علشان كده مش هاسيبك يلا ياوردتي اطلعي 


التفت احمد بنظره وجد قدمها ظاهره من خلف الستائر.. فاابتسم بشر واخذ يذهب اليها ببطئ.. 


دخل علي ببطئ وجد امامه والدت ور0د ترتمي ارضآ غائبه عن الوعي...


علي: ماما ماما فوقي ماما 

ثواني وسمع صراخ ورد بأسمه ركض علي باقصى سرعته اتجاه الصوت.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

احمد: ههههههه قفشتك 


ورد: اعااااااااا اهدى يااحمد الله يخليك فوق يااحمد انت بتضيع نفسك فوق يااحمد ارجوك انت اكيد مش في وعيك..... 


احمد: ههههههه لا انا في وعي  وانتي هاتبقي ليا فاهمه انتي حبيبتي انا  بس واللي يفكر ياخدك مني هاقتله حتى لو اللي اسمه علي ده اللي اتدخل بين حبنا  تعالي يلا ياقلبي... 


ورد ببكاء وصراخ: ابعدددد عنيييييي علييييييييييي 


اداره علي اليه بسرعه. 


علي: انت بتعمل ايه ياابن*****دا انت نهايتك علي ايدي ياابن الكلب 

اخذ على يسدد له اللكمات بكل قوه  وغضب جحيمي 


دقايق ووصل يونس وياسين دخلوا اتجاه الصوت وجدوا علي فوقها ويضرب احمد الذي اصبح كالجثه الهامده وورد تجلس وتضم نفسها بخوف وترتعش وكانت عارية الرءاس 


نظر يونس وياسين بالاتجاه الاخر بسرعه وذهب يونس لاقرب غطاء راس امامه  ووضعها فوق رأسها 


تمسكت ورد به سريعآ ونظرت اليه وكانها تشكره...... 


ابتسم لها يونس بحب اخوي وابتسم بهدوء وكأنه يطمئنها..... 


ياسين: يونس علي يايونس مش سامعني 


ذهب يونس سريعآ ليوقف ذلك الوحش الهائج الخارج عن السيطره....... 


حاول يونس وياسين سحبه من فوق ذلك الغائب عن العالم 


ولكن لا حيات لمن تنادي 


يونس: علي علي عليييي فوق علي فوق الواد هايموت فوف علي فوق ارجوك علييييي

ياسين ساعدني.. 

اخذ يونس وياسين يحولون ام يسحبوا ذلك الوحش بعيدآ حتى نجحوا... 


علي بغضب: هاقتله هاقتلللله اوعىىىى هاقتله هاقتله سبني يايونس ابعد عني 


يونس: بس بقى فوق ياعلي ارجوك انت مش في وعيك اهدى الله يخليك وررررد 


ورد: ع عل علي 


هدئ علي سريعآ عندما سمع اسمه منها 


علي بهدؤ: انتي بخير ياروح علي 


ورد بحب: بخير طول ماانت بخير   


سقط على ارضآ ثواني وبدات الدموع بالنزول 


علي: ك كن كنتي ها هاتضيعي مني كنت ه هاموت ياورد كنت هامووت 


ورد: اهدى ياعلي انا اهو موجوده وبخير بوجودك جنبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابداً ياعلي 


كاد علي ان يحتضنها 


يونس وياسين: انت يلااااااااا 


علي: يووووووووووه عاوزين ايه ياذفت منك ليه 


يونس: عاوزينك تتلم ياروح امك وتلم ايدك وتنزلها لتحت.... 


علي: خلاص اتلمينا ياخويا  


يونس: شاطر 


ورد: ماما 


ركضت ورد للخارج وخلفها الباقي 


ورد: ماما ماما فوقي ياقلبي حد يجيب مايه


جاء علي لها بالماء.... 


ظلت ورد تحاول ايقاظها حتى استيقظت 


ورد بخوف: ماما ماما انتي بخير ياروحي طمنيني 


زينب: اااااه يادماغي ااااه بخير ياحبيبتي الحمدلله المهم انتي كويسه البهيمه ابن البهيمه ده لمسك ياقلبي 


ورد: لا علي وصل انقذني 


زينب: الحمدلله اخ لو ماخدنيش على خوانه كنت فسيته ابن المنفوخه اخ ياناري دا انا هاولع في اللي خلفته ابن القرعه.... 


ورد براحه: الحمدلله كده اتطمنت عليكي ياست الكل والحمد لله الجرح صطحي ثواني هاعقمه.... 


انتهت ورد اخيرا من تعقيم الجرح.... 


زينب معلش ياعلي ياابني تعبناك معانا 


علي وهو يقبل راءسها بحب:ايه اللي بتقوليه ده يازوزو تصدقي كده غلط  ياست الكل  انتم 

اهلي وعيلتي صح ولاايه ....... 


زينب بفرح: طبعآ ياحبيبي اهلك طبعآ  


علي: طب يلا ارتاحوا انتم واحنا مضطرين نمشي...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

مرت ايام وجميله ترفض اكل اي طعام 


يوسف: انتي ليه بتعملي معايا كده ليه مش حاسه بخوفي عليكي انتي عاوزه ايه وانا اعمله بس تاكلي  


جميله: تطلقني 


يوسف بحزن: لسه مصممه تبعدي عني وتسبيني بعد ماقربنا لبعض.....


جميله بضحكة استهزاء: وهو احنا امتى كنا قربنا من بعض انت مش بتطقني وانا ماقلبش انك تعيش مع واحده  مش شريفه ذي انت تستحق افضل مني سبني انا ا روح لحال سبيلي الله يخليك


يوسف بحزن: بس انا بحبك والله 


جميله:هههههه انا رقاصه يايوسف  انا اللي بتبيع شرفها وبتروح للرجاله فى بيتها... مش ده كلامك


يوسف: اصلللللل


جميله: طلقني يايوسف لو سمحت 


يوسف: انسي ياجميله تبعدي عني وتسبيني مستحيل نجوم السما اقربلك... 


جميله: بس انا مابحبكش


يوسف: انا بحبك  ممكن تقولي اتجننت اتهبلت ادمنت قولي اللي تقوليه بس مش مهم انا راضي بس تبعدي انسييي فهماني انسي... 


جميله: هاتقبل على نفسك زوجه كانت بتروح للرجاله فى بيتها...... 


يوسف: اه قابل وراضي يمكن في الاول لما قالي اتصدمت وقلبي اتكسر بس بس اعمل ايه طيب مش قادر ابعد عنك حبيتك واتعودت على وجودك في البيت اتعودت على جنانك واني اشوف ضحكتك الجميله وعلى ههه وعلى صواتك المزعج وانتي نايمه واتعودت على مقالبك فيا وحبيت الكارتون علشانك  

صدقيني حاولت ابعد عنك مش مهم ماضيكي كان ايه بس المهم دلوقتي انك بعدتي عن الطريق ده انا بحبك ياجميله بحب سلبياتك قبل ايجابياتك بحبك يامجنونه... 


جميله ببكاء: مش هاتقدر يايوسف مش هاتقدر تتقبل فكرت انك مش اول واحد يلمسني غيرك لمسني كتي.... 


يوسف: بس قولتلك بس يكفيني المس قلبك وحبك جسمك مايهمنيش انا عاوز حبك وحنيتك عاوز اهتمامك وقلقك عليا انا بس عاوز اكون محور حياتك عاوزك تحبيني ياجميله ارجوكي حبيني حبيني


جميله بدموع: هاتتعب ااويييي صعب انا الماضي بتاعي ساب اثار فيا كتييير.... 


يوسف والدموع في عينيه: بحبك ياجميله وبحب كل مافيكي وبأذن الله هانسيكي ماضيكي كله بس ساعديني وقويني ياروحي 


جميله: اعمل ايه 


يوسف: توريني ضحكتك اللي بتنور حياتي وسيبي الباقي عليا يلا بقى يابت اضحكي .... 


جميله بأبتسامه عذبه: حاضر اهو 


يوسف: خراشي على القمر اللي نور حياتي ياناس يلا ياعمري قومي اغسلي وشك وانا هاروح اجبلك تاكلي  ماشي  


جميله: ماشي 


#ذهب يوسف لجلب الطعام..... 


جميله: اه يايوسف لو كنت كلفت نفسك وصارحتني من الاول وتسمع الحقيقه مني كنت هاتعرف اني شريفه وماسمحتش لجنس راجل يلمس شعرايه واحده مني بس لأ بما انك صدقت اللي اتقالك عليا مش هاقولك الحقيقه غير لما اشوف تغيرك وانت ياوليد الكلب افضالك بس صبرك عليا... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يونس وعلي وياسين ومعهم ورد ووالدتها بعد تمسك علي بذهابهم معه لخوفه عليهم.... 


امال: منورين ياحبايبي طمنوني عليكم انتم بخير 


يونس: الحمدلله بخير ياام سيد 


ام سيد:نعم يايونس بيه


يونس: جهزي اوضه  لورد وللحجه زينب علشان يرتاحوا وشوفي كل مطالبهم ايه ماشي....


ام سيد: عنيا حاضر اتفضلوا معايا 


زينب: شكرا يايونس ياابني انت وعلي وياسين والله ماعارفه ارد الجمايل دي كلها اذاي


يونس: ياست الكل انتي قولتيها ابني يرضيكي ام تقول لابنها جمايل طب والله ازعل كده يازوزو..... 


زينب بدموع:  تتسلم ياحبيبي ربنا يخليك ويسعدك ويفرح قلبك ويحفظك يارب يابني 


يونس مقبلآ راءسها: احلى دعوه دي ولا ايه يلا بقى ياقمر روحي ارتاحي شويه لحد مالاكل يجهز.... 


كل هذا وورد تنظر بصمت.... 


ورد في نفسها: يااااااه لللدرجه دي بتحبني يارب بقى ليا عيله حلوه اوي كده بعد ماكنت وحيده انا وامي بقى عندي اخوات وراجل يحبني الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك الحمدلله الحمدلله...... 


يونس: بتبصي على ايه يابت انا عارف اني حلو بس مش للدرجه.. .. 


ورد: ههههه ماشي 


يونس: يلا بقى اطلعوا ارتاحوا 


ورد: حاضر تعالي ياماما


البارت 93من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها


          #حبيبه

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 💚💚

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جاء ميعاد العشاء على ابطالنا الاعزاء واجتمع الجميع على الطاوله ومن ضمنهم ورد وزينب 


ظلت سعاد تلوي فمها شمال ويمين: ياختي هي كانت ناقصه بلاوي تتحدف علينا ماكفايه عندنا بلوه مش عارفين نخلص منها كتهم الغم... 


نزلت زينه ومعها اسيا وكانوا يتحدثون معآ ويضحكون...... 


زينه: مسا..... ايه ده وردتي اعاااااا وحشاني ياجزمه... 


ورد: هههههه قلبي انتي اللي وحشاني اكتر يابت 


اسيا: ورد وحشتيني يارخمه بقى ماتكلفيش نفسك وترني تكحي فى وشنا حتى ياواطيه.. 


ورد: معلش ياروحي كان شغل والله 


اسيا: ولا يهمك ياقلبي المهم انك بخير.... 


ورد: بخير الحمدلله 


يونس: بطلوا رغي وزن بقى وتعالوا اطفحوا.. 


زينه: اخويا ماشاءالله لسانه بينقط عسل شبهوا..... 


يونس؛ بتقولي حاجه يابت انتي... 


زينه: بقول اخويا قمر كده ليه النهارده ياقمر... 


يونس: طب يلا ياحلوه اترزعي...... 


زينه: هوا ياكبير يلا ياعيال قبل مانتشلوح... 


جلسوا جميعآ...... 


يونس: ثواني ياجماعه في ضيف جاي.... 


علي: مين ها مين مين مين مين مين مين 


ثواني وسمع يونس جرس الباب فتحت له ام سيد 


يونس: اهو جه اهلا اهلا بالغالي منور بيت اخوك


يوسف: حبيبي دا انت اللي منوره 


يونس: طب يلا بقى علشان جعانين ياعم 

اتفضلي يامدام جميله منور بيتك 


جميله بهدوء وابتسامه هادئه: ربنا يخليك يايونس بيه... 


يونس: لا كده ازعل بصي ياستي عندك تلت بهايم جوه اهم بيطفحوا دول حبايبي واخواتي وانا اخواتي مش بيقولولي بيه انا اخوكي يونس فقط... 


جميله بحب اخوي: ربنا يخليك لذوقك شرف ليا انا كان نفسي في اخ كبير والحمد لله يمكن ربنا بعتك ليا علشان تحققلي امنيتي دي... 


يونس: وانا تحت امر القمر هي تأمر وانا اقولها شبيك لبيك يونس بين ايديك....... 


جميله: هههههه ماشي 


يوسف: احم احم حاسس اني راس كرنبه هنا  اتلم ياعم انا بغير الله


يونس: ياعسل بتغيري مني يابيضه


يوسف: انا رايح اكل احسن😑


يونس: هههههه طب يلا بينا


ذهبت جميله تلقائيآ لاسيا...... 


جميله: عامله ايه يااسيا مش فكراني ولا ايه 


اسيا بأبتسامة حب: ماقدرش انساكي ياحبيبتي 


ضمت اسيا جميله بحب 

احبت جميله ذلك ولكن ظلت تسأل نفسها لماذا الشعور بالارتياح  اتجاه البنت دي  ليه هي بالذات ليه هي رغم اني ماشوفتهاش غير مره والكلام كان قليل ليه هي بحب اتكلم معاها بحب اقعد معاها اوووف 

لازم اعرف لازم.... 


جلسوا جميعآ في وسط ضحك متواصل دقائق ووصل ياسين.... 


ياسين: خونه بتاكلوا من غيري اخسسسسي 


امال: هههههه منور ياحبيبي حماتك بتحبك يلا تعال 


علي: تعال ياخويا ياحبيب حماتك تعااااال 


ياسين: مش مطمنلك ياض


علي ببرائه: دا انا طيوبه خالص مالص... 


ياسين: ياحنين


يونس: اخرس ياذفت منك ليه واطفحوا 


علي وياسين بصوت واحد: تأمر ياكبير 


يونس: صبرني يااارب


ياسر: مساء الخير عليكم


ردوا جميعآ السلام 


سعاد: ياسر حبيبي كنت فين يابني كل ده 


ياسر بهدوء: سامحيني ياامي كنت مشغول

ثم وهو ينظر اتجاه اسيا

 بس خلاص فضيت

 

سعاد: ماشي ياحبيبي يلا تعال اتعشى شكلك هفتان 


ياسر: هههه معلش كنت عايش على الدليفري 


جلس ياسر، بجانب اسيا غافلآ عن تلك العيون المشتعله ....

  

ياسر: عامله ايه يااسيا اخبارك


اسيا بهدوء: بخير الحمدلله 


ياسر: يارب دايما بخير ياقمر 


علي بهدوء لزينه: بت ازينه انتي ابت


زينه: عاوز ايه ياض انت 


على: تفتكري هانحضر اكشن النهارده ولا لا 


زينه: اكشن احيه احيه عندنا ضيوف ياختييي


علي: هههههه بصي لاخوكي كده


نظرت زينه وجدت يونس اصبحت عينيه تتحول وبداء الغضب بالظهور علي وجهه


زينه: كده ضمنت اننا هانتجرس والحمد لله... 


رفعت اسيا وجهها اليه ارتعبت من غضب عينيه وهيئته المخيفه.... 

ابتلعت غصه في حلقها بصعوبه وعلمت انه سينفجر في اي وقت ان لم تبتعد عن ياسر.... 


اسيا: احم الحمدلله بعد اذنكم هاطلع اوضتي ارتاح.... 


جميله: خليكي شوية دا احنا حتى ضيوف عندكم 


اسيا بحب: انتم صحاب بيت ياروحي بس بجد تعبانه وعاوزه ارتاح


يلا بعد اذن........ 


يونس بهدوء مخيف: اقعدي يااسيا 


اسيا: بسسس..... 


يونس: اقعديي


اسيا: حاضر 


جلست اسيا 


يونس: احم بماان كله موجود فرح زينه وياسين الخميس الجاي 


ياسين بفرح: احلف 


يونس: والله 


ياسين: لولي لولي لولي 


يونس: يارب صبرني علي ام الهبل ده 


يوسف: هههههه هههههه 


يونس: انت بتضحك 


يوسف: هههههه دا انتم مسخره هههههه 


يونس: بس ياض انت كمان 


سمعت زينه ذلك وتوقف الاكل في حلقها اصبحت 

وجهها كاحبة الطماطم. 


علي: سيمالله سيمالله سيمالله اهدى يابيضه اهدي ياحلوه خلاص ياختي الراجل الوحش ده هايعمل منك كوارع هههههه 


اسيا وورد: هههههه هههههه ياقلب امك يازوزو.... 


وكزته زينه  في بطنه بغيظ..... 


علي بألم ااااه يابنت ال....... ينعل ابو شكلك يابت انتي.... 


زينه: احسن احسن 


علي: غوري يابت بدل مااضربك.... 


ياسين: تضرب مين عدم لامؤخذه ياعسل 


علي: لأ ياحبيبي بقول اضرب نفسي بس انت مش سامعني كويس... 


ياسين: اه بحسب... 


علي: هوووف الحمدلله فلتنا منها...... 


يونس: صحيح ياواد ياعلي فرحك علي ورد 


علي بصدمه: علي ميين 


يونس: علي انت يااهبل


علي: لا ياراجل  احلف


يونس: اه والله 


علي: اعاااااااااااا يعني اخيرآ هاتجوز واخلف وابقى ام والبت ورد تبقى اب.... 


#ضحك الجميع عليه 


كانت ورد تشرب الماء حتى سمعت ماقاله يونس حتى بصقت الماء بالكامل في وجه علي....


علي: الصبر ياارب  اعمل فيكي ايه الله يقرفك ايه بس يارب الغلب ده اولع فيكي يعني... 


ورد: اخس عليك يالولو

مستخسر فيا انك تغير هدومك... 


علي:كلي فداكي ياقلب لولو.... 


يونس: يانحانيح


ضحك الجميع عليهم... 


امال: احم ي يونس ياحبيبي 


يونس: نعم 


امال: مش ناوي تفرح قلبي ياحبيبي وتتجوز  بنت خالتك وتحقق امنيتي قبل ماااموت... 


رفعت اسيا نظرها اليه سريعآ وجدته ينظر لها بعمق وهدوء تام اخذت تنظر لها بقلب متألم ينزف الم.... 


يونس بكل هدوء تاام: لأ ياامي 


امال وقد فاض بها:تاني تاااااني يعني اييييه يعني هاتفضل رافض لحد امتى لحد امتىىىى

بتعمل كده لييه بتعمل كده ليه ليه رافض تحققلي امنيتي ليييه

كل ده علشان مين علشان دي دييييي 


يونس بغضب: اه ياامي علشان دي اه علشان دييييي.... 


البارت 94من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

#حبيبه 


حقكم تطلبوا الروايه تنزل بسرعه وتكون كتير تمام على راسي 

وانا كمان حقي اشوف تفاعل ياجماعه 😒😒😒مافيش تفاعل خالص مالص🌚🌚🌚

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡يونس: اه ياماما علشانها اااه علشانها اه علشانها 


امال بحزن: ياحبيبي ارجوك بلاش عند هي ماتنفعكش ماتنفعكش


يونس: بس انا بحبها بحبها بحبها مش قادر اعملك ايه مش شايف غيرها دي بقت روحي النفس اللي بتنفسه


امال بغضب وتسرع: وهم وهم انت عايش في وهم اكيد مش بتحبها انت بتوهم نفسك علشان ساعدتها بس وياريتك ماساعدتها كنت سيبتها مرميه مغتصبه  بدمها  من ساعت مادخلت  البيت نحسته....... 


صمتت امال بصدمه كيف كيف تقول هذا 


امال في نفسها: ايه اللي قولته ده معقولة وصلت بيا لكده يااارب


هنا صدم الجميع من كلام امال فما صدمهم انها تميزت بطيبة قلبها وحنيته غافلين عن قلب الام الخائف على اولادها...... 


يونس بصدمه: ا... ان ان انتي بتقولي ايه ياامي معقوله انتي انتي ياامي.... 


امال: ا ان انااا ما ماقصد..... 


اسيا بهدوء: ولا يهمك يامااااا

اسفه قصدي يامدام امال

انتي صح انا نحس واي مكان ادخله بجيبله النحس سامحيني والله مااقصد لو اعرف اني هاعمل كل ده وافرقكم كنت بعدت بس خلاص انا هابعد يمكن بعدي الامور تتصلح


يونس بغضب: انسسسي تبعدي عني انسيها خااالص فااهمه انتي هاتفضلي جنبي يعني هاتفضلي جنبي......... 


زينه ببكاء: ليه ياماما ليه بتعملي كده حرام عليكي والله حرام عليكي كده 


نظرت لهم امال بحزن وذهبت لغرفتها بصمت وخلفها سعاد..... 


اسيا: اسفه يايونس لازم امشي انا هارتاح وانتم هاترتاحوا


يونس: لا قولت لأ انتي فاهمه لأ 


اسيا: يونس افهمني ا ان انا لازم امشي ارجوك سبني امشي 


يونس وقد بداء الغضب يتحكم فيه: رجلك تطلع بره البيت ده علي جثتي سامعه يااسيا علي جثتي 


اسيا: يونس فوق لازم امشي بلاش عصبيتك تتحكم فيك انا ماينفعش افضل هنا ارجووووك ابعد عني يااخي هو عافيه  مش عاوزه اقعد مش عاوووزه 


زينه بهدوء: اسيا ارجوكي ماتاخديش بكلام ماما هي ماتقصدش والله هي بس كانت متعصبه 


اسيا بدموع: حتى لو ماتقصدش يازينه بس هي قالت الصح انا فعلاً نحس هههههه هتاخدي ايه من بنت اتحرمت من اهله وهي صغيره اختها لحد الان ماتعرفش هي عايشه ولا ميته لأ ولما كبرت هههههه بقت خرسه خرسه يازينه خرسه حتى اني اقول اللي جوايا اتحرمت منها وحمدت ربنا بس لأ الحياه برضو ماشبعتش جرح فيا فراحت مذوده الجرح شويه هههههه وبقيت مغتصبه تخيلي شرفي يضيع ومش قادره انطق مش قادره اصوت مش قادر استغيث بحد ينقذني وفي النهايه اترمي وسط دمي علي الطريق ذي الزباله عادي هههههه طب بذمتك شوفتي نحس اكتر من كده 

ويشاء القدر اخوكي ينقذني واجي هنا واحبكم واخيرآ اضحك وافرح بس لأ برضو الحياه مستكتره الضحكه دي فيا نحسي وصلكم م من ساعت مادخلت بيتكم وانا دمرته فرقت الام عن اولادها انا بوظت الدنيا لأ لأ  لازم امشي لازم 


زينه بدموع: ياقلبي انتي صابره ومؤمنه ان ده نصيب 


اسيا: صابره والله العظيم ولحد الان واثقه في ربنا وحمداه بس ارجوكم سبوني ابعد 


يونس: مستحيل 


اسيا: هامشي يايونس ولو ماسبتنيش امشي وحياتك عندي لاقتل نفسي 


يونس: للدرجه دي يااسيا عاوزه تبعدي عني 


اسيا بتصميم: اه يايونس اه وعزت وجلالة الله ان ماسيبتنيش امشي النهارده لاكون مموته نفسي 


 

ضرب يونس بيديه بغضب علي الطاوله: انتي بتعملي معايا كده ليييييه ليه كل مااقرب تبعدي ليييه حرام عليكي بقى تعبتيني معاكي لاول مره يااسيا لاول مره احب ويوم مااحب احب واحده عاوزه تبعد عني وتسيبني...... 

...... 


جميله في نفسها: اذاي ده حاسه ان قصتها تشبه قصتي ليه عاوزه اروح احضنها كده ليه زعلانه عليها كده 

ليه دموعها مأثره فيا كده في ايه 

لا لا لا لازم اعرف يارب يارب يارب 


اسيا: لازم امشي يايونس


يونس وقد فقد صبره نهائيآ: وانا قولتلك علي جثتي... 


اسيا بعند: هامشي يايونس يعني هامشي........ 


كور يونس يديه بغضب كبير: اسيااااااا اتقي شري دلوقتى احسن ليكي  واطلعي علي اوضتك 


اسيا بتصميم: ماتعاملنيش ذي الطفله قولة هامشي ودلوقتي.... 


#احس ياسين وعلى بغضب يونس التي يحاول السيطره علي نفسه بصعوبه لكي لاتخاف منه ........ 


ياسين: يونس اهدى خلاص اهدى ارجوك هي بأذن الله هاتوافق.... 


علي: كلام ياسين صح يايونس هي بس بتعاند هاتقعد بأذن الله..... 


يوسف: يونس عندي اقتراح هايريح الكل  . ايه رأيك اسيا تقعد. عندي 


يونس: نعم ايه ياعم يوسف انت اتجننت تقعد فين لامؤخذه


يوسف: ياعم اهدى تقعد مع مراتي وبعدين يايونس دي اختي دا انا احطها علي راسي... 


جميله: ماتقلقش يااستاذ يونس دي هاتبقى اختي اللي بتمناها وهاحطها في عيوني........ 


يونس: لأ هي مش هاتطلع من البيت


اسيا: انا موافقه اروح معاكم 


يونس: لا يعني لا 


اسيا بصراخ: قولتلك هامشي يعني هامشي وبعدين هو انت مالك اصلا انت مالكش كلمه عليا حتى فاهم مالكش اي كلمه عليا يعني اعمل اللي انا عاوزاه..... 


يونس:.................. 


خاف ياسين وعلي من صمت يونس المفاجاء فأكثر مايخيفهم هو صمته


ضمة زينه اسيا بخوف سريعآ لتحاول حمايتها  لمعرفتها بغضب شقيقها وثورته الهائجه.... 


وقف ياسين وعلي بأقصى سرعتهم امام اسيا ليحموها من ثورت غضبه التي اخرجتها هي بيدها........ 


ياسين: يونس بلاش بلاش بلاش علشانها هي بلاش يايونس اتحكم في نفسك حاول يايونس تمنع غضبك علشانها هي طيب......... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

 امال في غرفتها: اذاي اذاي بس طاوعني قلبي انطق الكلام ده يارب انا ماكنتش كده عمري ماكنت بحب اجرح حد اقوم انا دلوقتي اجرح البنت المسكينه دي هي ملهاش ذنب  استغفر الله العظيم يارب والله مااقصد اجرحها اروح اتأسفلها احسن..... 


سعاد وهي تقف علي الباب وتلوي فمها: ايه المحن ده ياختي لا وكمان رايحه تتأسف لا طبعا دا انا ماصدقت انها تغور من هنا تيجي انتي ضميرك يأنبك دلوقتي لأ مش هاسمحلك..... 


امال: الله اومال انتي واقفه على الباب كده ليه ياسعاد اتفضلي ياحبيبتي..... 


سعاد: ال انتي رايحه فين ياحبيبتي 


امال بحزن: هاروح اتأسف على غلطي في اسيا انا ذودتها شويه 


سعاد بخبث: وتروحي ليه دي بت خبيثه من ساعت مادخلت البيت وهي بتلعب على تقيل وفضلت ورا  ابنك اللي ذي الورد لحد ماوقعته في شباكها بعد ماكان بيسمع كلمتك  وكلمتك هي اللي بتمشي دلوقتي بقى يقولك لأ ويعارضك  دي خربت البيت وقوة عيالك عليكي دي سوسه اتمسكنت لحد ماتمكنت 


امال: تصدقي عندك حق وانا كل ده مفكراه غلبانه اتاريها تعبانه.... 


سعاد: دي حيه من تحت تبن اوعي يغرك نظرات البراءه بتاعتها دي قرشانه وبكسه وعينها بجحه..... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ابتسم  يونس بهدوء: روحي 


صدم الجميع من ردت فعله الغير متوقعه 


علي: انت مين 


اعطاهم يونس ظهره: انا يونس امشي يااسيا امشي خدها معاك يايوسف.... 


زينه: يونس انت بتقول ايه عاوزها تبعد عننا انت لو تستحمل انا لأ مش هاقدر ابعد عنها بعد مااتعودت عليها دي اختي يايونس اختي..... 


يونس: هي اللي اختارت وانا مش بايع كرامتي علشانها  انا الاسد اللي يتخاف منه امشي يااسيا 


ظلت اسيا مصدومه من كلامه رغم انها كانت تريد الذهاب ولكن قوله هو ذلك يجرحها يحطمها لا لا لا تريده هو ان يقول هذا لا ليس لها قدره علي ذلك ليس منه هو..... 


يونس: ساكته ليه بقولك امشي يلااا


اسيا واصبحت دموعها تعلم طريقها: ح حا حاااا حاضر ثواني يايوسف هاجهز حاجتي واجي 


يوسف: تمام خدي راحتك وانا مستني.... 


اسيا: تمام بعد اذنكم 


زينه: يونس ارجوك وقفها ماينفعش تمشي الله يخليك امنعها علشان خاطري طيب يونس يونس....


ورد: يونس وقفها  ارجوك بلاش تسيبها تبعد لمجرد خلاف مش هانقدر علي بعدها 


يونس: هي اللي اختارت وانا هاحترم قرارها


اسيا: ا ان انا جاهزه 


اتأخرت عارفه اسفه مش هاتتكررر معلش المره دي 🥹🥹

البارت 95من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

خرجت اسيا تجر قدمها خلفها وكأنها تنتظره ان يوقفها ولكن تبآ فلن يتزحزح الاسد.... 


زينه ببكاء: يووونس دي د دي دي ماشيه وقفها ارجووووك


ظل يونس يعطيها ظهره ولا ينطق 


نظرت اسيا خلفها لعلها تأخذ منه نظره ولو لاخر مره.... ولكن لا حيات لمن تنادي ظل الاسد على قراره لم ينظر لها....  


زينه ببكاء: يو ي يونس انطق يااخي انت حصلك ايه اسيا ماشيه حبيبتك هاتبعد انت يااخي حرام عليك انطق بقى يونس ارجووووك انطق بقى دي ماشيه...... 


يونس بهدوء: اسيا.... 


توقفت اسيا فجأه ظنآ منها انه سيوقفها....... 


ذهب يونس اليها بخطوات بطيئه ونظرات بارده.... 


يونس: خلي بالك من نفسك 


تحطم بداخل تلك المسكينه اخر امل تمسكت به امسكت ثيابها بيدها بقوه لكي تتماسك امامه ولا تبكي ابتلعت غصه مؤلمه في حلقها واخذت تصارع نفسها لترد عليه...... 


اسيا:............. ح حاضر ش شكرآ ي يااستاذ يونس...... 


يونس ببرود: العفو 


ذهبت تلك الحزينه وهي محطمه بالكامل ظلت 


الى متى الى متى ساتصمد ياقلب الى متى ستقاوم وتعافي انكسارك الجسد شاب اهلكته الحياه اصبح عجوزآ لم يعد يريد المقاومه اصبح هارم لا يستطيع الوقوف مره اخرى لقد سقط سقوط لا مفر منه استسلم ياقلب فالتستريح قليلآ ارح ماتحمله على اعتاقق قبل ان يعيبك الزمان وتصبح قلب هارم يحمله انسان  ستظل وحيد وحيد لا يراك احد استسلم فلا يحق لك سوى ذلك النبض حتى يقرر الله ♥بوقفه هو ايضآ استرح ياايها المتعب القوي.. 


♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

زينه: ليه ليييييييه حرام عليك انت ايه يااخي صنم حيطه سيبتها تمشي لييييه ليه يايونس انت بتحبها ماتقدرش تنكر ليه بتعاندوا نفسكم كده انتم بتضيعوا نفسكم بتضيعوا نفسكم...... 


نظر يونس لها ببرود وذهب لغرفة الرياضه بدون النطق بحرف واحد ☝


زينه: ياهدؤك يااخي ياهدؤك 


ياسين: اهدي يازينه يونس زعلان اكتر مننا كلنا بس مايقدرش يتكلم هو اتمسك بيها كتير بس هي كانت بتبعد حس انه بيقع فالحق نفسه الاسد مهما حب هايفضل اسد مايهزوش حد حتى لو قلبه بيقول غير كده اخوكي قوي لو وقع احنا هانقع بس لأ عمره ماوقع علشان كده كلنا قلوبنا جامده بوجوده.... 


علي: عندك حق انا لو يونس مش في ضهري كان زماني اتكسرت دايما لما بكون في ضيقه هو بيبقى سندي وبيحل هو كل حاجه يوم وفات اهلي هو اللي حضني وطبطب عليا وقالي انا جنبك وامي امك واختي اختك لما انتي يازينه دخلتي في غيبوبه كلنا اتكسرنا الا هو كان بيقوينا ويدينا امل انك هاترجعيلنا ثقته في ربنا كانت كبيره كل ماكنا نحس ان الدنيا ضلمت حوالينا كان ينورها هو ويضحك في وشنا ويشجعنا  علشان نصبر ونستحمل 

يونس ضهرنا كلنا هو عمود القوه تبعنا  لو اتهد كلنا وقعنا علشان كده لحد الان صامد وماسمحش لمخلوق يهزه  رغم انه حب لا لا دا عشق بس عمره ماسمح لحبه يضعفه الاسد هايفضل اسد  مهما حصل.... 


زينه: بس لحد امتى لحد امتى هايفضل يضحي بسعادته كده لحد امتى هايفضل يخبي جواه ويسكت لحد امتى هايفضل مستحمل لحد امتى هاينسى حزن قلبه علشان يسمع عقله هو كمان ليه حق يحب ويتحب هو بيساعدنا  احنا وينسى نفسه ليه ملتزم يساعدنا واحنا مانساعدوش ليه هو ملتزم يبقى قوتنا وسندنا وضهرنا واحنا نبقى نقط ضعفه ليه هو ملتزم يفرحنا ويسعدنا واحنا نكون سبب حزنه ليه ليه.... 


ياسين: اهدي يازينه اخوكي قوي ومش من النوع اللي بيضحي بحد بيحبه بسهوله..... 


زينه: يعني ايه مش فاهمه 


علي: هههههه يعني اخوكي عمر ماحد قدر يسيطر علي قلبه واسيا عملت المستحيل هههههه لا دي ورثت قلبه كله وقعدت وربعت فيه يعني يامزه عمره ماهايقدر يضحي بيها....... 


ياسين:  مزه في عينك ماتلم نفسك ياض


علي بغمزه: بتغيري يابيضه خلاثي عصافير كناريا ياخواتي 


ياسين: ورررررد سكتي الواد ده لاضربه دلوقتي 


ورد: خد راحتك 


علي بصدمه: ايييه بتبعيني يافوزيه


ورد: يلا انت ابن حلال وتستاهل 


علي: اخ ياصدمتك ياعلي خطيبتك طلعت واطيه 


ورد: يلا ياياسين ساكت ليه عاوزه اخده من تحت ايدك مافيش في وشه ملامح اشطا


ياسين بنظرات شر: عيوني 


علي: اعااااا صلي على النبي بهزر يارمضان ايه مابتهزرش اسفين ياصلاح عطلاق ماناطق خالص.... 


ورد: هههههه شاطر خلاثي علي العسل اللي بيسمع الكلام 


علي: عبو شكلك 


زينه: اموت واعرف جايبين المزاج ده للهزار اذاي


ياسين: اهدي يابنتي الاسد عارف كويس هو بيعمل ايه وماتقلقيش برضو مش هايسيب اسيا ههههه متخافيش هو خلاص حب.. 


جأت امال وبجانبها سعاد...... 


امال: مشيت 


زينه: اه ياماما مشيت خلاص ارتاحي  مشيت علشان راحتك انتيييي


سعاد: الا طب وهي مالها يازينه  يابنتي دايما ظلمينها كده


زينه بغيظ: انا وجهتلك كلمه ياست انتي اذا كان المفروض حد يمشي من هنا فاهو انتي اذا كان البيت خرب فاخرب بعد دخولك انتي واولادك ولا احنا مش بنحس 


سعاد بتمثيل: شايفه بنتك بتقول ايه ياامال يااختي اخص عليكي يازينه يابنتي دا انا بعتبرك ذي ياسمين بنتي تقومي تقوليلي كده اخص عليكي بجد... 


امال: زينه اخرصي واحترمي  واعتذري من خالتك 


زينه: مش معتذره من حد ودي ماتشرفش اقولها خالتي حتى فاهمه دي حيه حيه وعماله تسمم في ودنك وانتي ماشيه وراها ياماما..... 


صدمت زينه من ذلك الكف الذي نزل علي خدها من امال..... 


امال: قولة اخرصي واحترمي نفسك 


زينه: بكره تشوفيها علي حقيقتها ووقتها هايكون فات الاوان وتندمي ياماما..... 


ذهبت زينه لغرفتها وذهب الجميع بصمت تااام...... 


امال: الصبر يارب 


سعاد: معلش ياختي بكره يفهموا انك صح 


امال: يارب يارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ظل يونس ينهج نفسه في ممارسة الرياضه لينسى ولكن هيهات ذلك القلب مازال يتألم ينادي بها ماذا ماذا يفعل ليتوقف عن حبها لا لا يريد ذلك الحب فاهو اصبح كالعنه سيطر على نبض قلبي بالكامل.... 


توقف يونس والعرق يهبط من جسده بالكامل ويتنفس بسرعه كبيره..... 


يونس بغضب جحيمي وعيون حمراء: ليه ليييييييه كل مره كل مره تبعيني وتضحي بيا اول واحد ☝ليه يااسيا لييييه انا حبيتك حبيتك وبرضوا كسرتي الحب ده بأيدك رغم اني اتمسكت بيكي وحاربت كله ووقفت في وشهم علشانك كنت مستعد اختارك انتي وبس  وانتي بسهوله بعتي وبعدتي لييييييييه 

بس لا انا هاتفضلي ليا يااسيا هاتفضلي ليا وواثق ان ربنا كاتبك ليا 


اخذ يونس يحطم كل مايصل ليده لينفس عن غضبه.... 


انتهى يونس وذهب لاخذ حمامآ ينعشه ولعله يهداء قليلآ.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يوسف للمنزل  ومعه جميله واسيا... 


جميله: منوره ياقمري نورتي يااسوا اعاااااااااا اخيرآ هايبقى معايا اخت قمر كده وتتفرج معايا علي الكرتون والكابتن ماجد فرحانه اوييييييي


يوسف: الصبر يارب قاعد مع طفله


جميله: بتقول حاجه يابابا 


يوسف: ها لا لا لا ياقلبي دا انا بقول اتفضلي يااسيا


جميله: اه بحسب 


يوسف: طب مش نرحب بااسيا ولا هاننشر غسيلنا المعفن الاول قدامها 


جميله: ههههه لا هانرحب اس..... 


نظروا اليها وجدوها تقف صامته ثابته  بمكانها تنظر ارضآ بحزن 


حزنت جميله بشده عليها فذهبت اليها بمرح: بت يااسوا مش انتي كمان بتحبي كابتن ماجد ذيي


اسيا بأبتسامه هادئه: اه 


جميله: شوفت شوفت شوفت مش انا لوحدي اعااااااااااا 


يوسف: بس يابنت المجانين هانتفضح 


جميله: عبو شكلك اعم الفصيل انت


يوسف: ايه يابنتي هو انا متجوز سعديه ورور بتاعت الفجل.... 


جميله: هاهاهاها ايه ياض العسل اللي بيخر منك ده خاف علي نفسك وخبي حبه يمكن تحتاجهم وقت الزنقه......... 


يوسف: عيوني للقمر انت تأمر ياجميييييل.......... 


جميله: بارد


اسيا: ههههههههههههه


نظروا اليها وجدوها تضحك بشده 


جميله بسعاده: الحمدلله ضحكت 


يوسف بحب: كنتي بتعملي كده علشان تضحك 


جميله بأبتسامه: مش عارفه ليه حزنها كان واجعلي قلبي اوي يايوسف حبيت على الاقل اضحكها 


يوسف: جميله 


جميله: نعم 


يوسف: بحبك اوي ربنا يخليكي ليا يااجمل من راءت عيني... 


نظرت جميله له ببلاها 


يوسف: ههههه لا ماتبلميش الله يخليكي انا هاسيبكم دلوقتي عندي شوية شغل في الشركه احتمال اتأخر شويه ماتستننيش ماشي 


جميله: خلي بالك من نفسك طيب 


يوسف: حاضر سلام يابنات

اسيا دا بيت اخوكي يعني بيتك فاهمه خدي راحتك ياقمر..... 


اسيا بهدوء: حاضر 

 🥺🥺🥺🥺🥺🥺


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close