رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 76/77/78/79/80 بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها البارت 76/77/78/79/80 بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الجزء 76/77/78/79/80 بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 76/77/78/79/80 بقلم حبيبه
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب إليه استغفرالله العظيم واتوب إليه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
البارت 76من رواية
ذهب ياسين لمنزل يونس لرؤيته وعندما دخل وجد زينه في حديقة المنزل تجلس علي الارضيه وترسم...
ذهب ياسين من خلفها ليرى ماترسمه....
ياسين: الله ده رسمك
فزعت زينه بشده لانها لم تشعر بوجوده بسبب انشغال تفكيرها في الرسمه..
زينه: ان ان انت انت هنا من امتى
ياسين بتواهن: من زمااااااان
زينه: زمان ازاي وبعدين مادام هنا من زمان ماعرفتنيش او حتى كحيت حسستنس بوجودك ليه
ياسين: مالك يازينه انا ماقصدش اعمل حاجه تزعلك مني كده
زينه: معلش ياياسين علي كلامي بس مش بحب حد يخضني كده انا اسفه ماتزعلش
ياسين: حصل خير
**حاولت زينه تلطيف الجو.
.زينه: ها ماقولتش رئيك في لوحتي بقى...
ياسين: اممممم مقبوله
زينه برفعة حاجب: نعم ياروح طنط
ياسين بضحك:اهدى ياجعفر بهزر يارمضان ايه مابتهزرش...
زينه: اه بحسب وبعدين جعفر في عينك يااض
ياسين: ياض بقى يتقالي ياض ياحزني عليك ياياسين وبقى يتقالك ياض احييه
زينه: هههههه
ياسين بحب: ضحكتك جميله اوى اوعى تبطلي تضحكي ياقمر...
زينه بأحراج: احم حا حاضر
ياسين: زينه ممكن طلب لو سمحتي
زينه: طلب ايه
ياسين: ممكن تحكيلي عن حياتك..
زينه: حياتي ازاي يعني
ياسين: عادي والله اهو ينتسلى وبعدين احنا اصدقاء
زينه: اه
ياسين: طيب احكي وثقي فيا يازينه ثقي فيا.
زينه: هاثق فيك ياياسين بس ارجوك بلاش تخدعني وتحطم ثقتي فيك
ياسين: اوعدك يازينه اوعدك مش هاخدعك ولا هاكسر ثقتك دي
زينه بأرتياح له: انا ياسيدي بنت وحيده ماليش غير اخويا يونس وده وعلي ودول اللي اتربيت وكبرت على ايدهم وماما عمرهم ماحبوا الدمعه تلمس وشي بس عمري ماوطيت راسهم دايما بيفتخروا بتربيتهم ليا كنت دايما اهتمامهم الاول هههههه ممكن نقول كنت مدللة العيله هههههه
ياسين: وبعدين
زينه: دخلت الكليه واتعرفت على شخص هناك كان شباب بتعاكسني وبتدايقني وهو دافع عني وضربهم ارتحتله والاول كنا اصدقاء عادي...
*توقفت زينه عن الكلام.
ياسين: وبعدين
اخذت زينه نفس عميق ثم اكملت: وبعدين الصداقه دي مع الوقت اتحولت لحب كبير حب عميق
يوم ورا يوم وقرر يتقدملي انا كنت وقتها هاطير من الفرحه وكنت بطنتط ذي الهبله من الفرحه
ياسين: وبعدين
زينه: بعد مااتقدملي بشهر اتجوزنا قضيت احلى شهر عسل في حياتي
ياسين وقد بداء ينفجر من غيرته عليها ولكن كان يتحكم في غيرته بصعوبه ليسمح لها بالحديث عما في داخلها لعلها ان تستريح
ها وبعدين
تنهدت زينه بحزين
زينه: خاني
ياسين: خانك اذاي يعني مش فاهم
زينه بحزن وبكاء: حبيت اعمله مفاجأه يوم عيد جوازنا خرجت اشتري حاجات واتأخرت بره رجعت وللحظ حبيت ادخل براحه عشان افاجأه ههههه بس هو اللي فاجأني اللئيم
زينه ببكاء: م مع مع اني قولتله انا ياحسام اكره مع عندي الخيانه بس خاني برضو كسرني...
ياسين: كملي
زينه: دخلت لقيته مع واحده في اوضتي وعلى سريري تخيل وصلت حقارته ووس**
يخوني وفي بيتي كمان
ياسين بغضب: دا بنأدم تافه وناقص رجوله وانتي عملتي ايه
زينه: اتطلقت ومن وقتها بكره صنف الراجاله
ياسين: وانا مالي ياجعفر دلوقتي
زينه: جعفر في عينك ياعمود النور انت
ياسين: حاضر ياكبيره بس اهدى اجدع
زينه: ههههه ماشي
ظل ياسين يحاول اضحاكها حتى استطاع في النهايه فعل ذلك ليجعلها تنسى حزنها.
زينه: ههههه ههههه ههههه خلاص يخربيتك ههههه
ياسين: زينه
زينه: ههههه نعم
ياسين: انا بحبك
زينه بصدمه: افندم
ياسين: زينه ا انا انا بحبك بحبك من ساعت ماشوفتك وشوفة لامضتك وحبيت لسانك هههههه وعصبيتك لما عملتي حادثه حسيت روحي بتتسحب مني بقيت مشلول مش عارف اعمل ايه ولما..... لما دخلتي في غيبوبه انا اتجننت بقيت هاتجنن في بعدك عني فكرت اني ماسمعش صوتك واشوف عينك اللي سحرتني دي جننتني واكتشفت بعدها اني مش بحبك دا بعشقك انتي ملكتيني بضحكتك ملكتي كياني بطيبتك وحنيتك بحبك يازينه.....
زينه ببرود: بس انا مش بحبك ياياسين ولا عمري هاحب حد تاني وانا مش بحكيلك اللي حصلي علشان حضرتك تقولي بحبك وانا بجد غلطانه اني حكيتلك من اول وانتم الرجاله كلكم صنف واحد كلكم شبه بعض خاينين والخيانه في دمكم
ياسين بغضب: بس بس انا مش بعطف عليكي يااستاذه انا حبيتك لشخصك انتي حبيت طيبتك وحنيتك بس تقارنيني بالشخص ده لأ انا مش كده ولا اخلاقي وتربيتي ومركزي يسمحولي ابقى كده يامحترمه وانا من شويه قولتلك بحبك وده حقيقي وانا بجد هافضل احبك حتى لو لنهاية عمري ودي حاجه انتي مش هاتقدري تمنعيني
فااهمه بعد اذنك.
ظلت زينه تنظر له بحزن وتتذكر اعترافه بحبه لها لم تعلم لما فرحت بشده عند سماعها تلك الكلمه منه ولكن عاندت وكابرت...
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ابتسم على بشده
على: اخيرآ نطقتي اخيرآ ياشيخه تعبتيني وطلعتي روحي يخربيتك
ورد بأستغراب: يعني ايه مش فاهمه
علي: يعني انا عملت كل ده علشان تنطقي تعبتيني ياشيخه
كانت ورد تبحث عن شيئ
على بأستغراب: بتدوري على ايه ابت
ورد: بشوف طوبه ابطحك اسيح دمك بيها ياراس الكلب انت
على: طوبه وابطحك يع بيئه اوي يابت
ورد: يابااااااارد طب خد
على: اهدى يابنت المجانين ماقصدش خلاص بقى ياذفته ضحكتي علينا الشارع ياهبله...
ورد: ماشي ياعلي مااااشي غور بكرهك ياكلب البحر انت بكرهك غور
علي: خدي يابقره انتي خلاص بقى بدل وعزت وجلالة الله اهفك بوسه 😗مشبك دلوقتي تجيب بوليس الاداب هنا بس هه
ورد: ههههه لأ خلاص يامجنون خلاص هديت
علي: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا ياورد انا بجد بحبك اوى اوعي تبعدي عني علشان بجد هاموت بعدك...
ورد بسرعه: بعد الشر عليك ماتقولش كده فاهم....
علي بحب: بحبك ياورد بعشقك
ورد بأحراج وكسوف:ط ط ط طب انا لازم اروح دلوقتي المستشفى علشان عندى...
على: طب استني يابنت المجانين انتي
ورد: نعم
علي: عاوز تاخديلي ميعاد مع امك ياختي علشان هاتقدملك ياروحي
ابتسمت ورد بسعاده وقلبها كان بيرقص من الفرح..
ورد بكسوف: حا حاضر
ذهبت ورد من امام على
علي: يالهوي علي كسوفه ياناس قمر بنت الايه وهي مكسوفه هووف الصبر يارب
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
جاء الليل على ابطالنا منهم الحزين ومنهم السعيد ومنهم الحيران
اجتمعت العائله كلها على طاولة الطعام...
كانت زينه شارده فكلام ياسين لا يترك عقلها...
امال: زينه زينه زينه ياحبيبتي
زينه: هاا ايوه ياماما في حاجه ياقلبي
امال: لأ ياحبيبتي بس شيفاكي سرحانه وبتلعبي في اكلك ومش بتاكلي
زينه: لأ ياروحي انا كويسه شوية صداع بس وخلاص هاخد برشامه وارتاح شويه وهابقى ذي الفل
امال: متاكده يابنتي لو تعبانه اجبلك دكتور
زينه: لأ ياقلبي ماتقلقيش انا كويسه
نزلت اسيا اليهم...
امال: تعالي يااسو ياحبيبتي اقعدي اتعشي شكلك جعانه...
اسيا: م ماما
امال: نعم ياروح قلبي
اسيا وهي تنظر ليونس بخوف: ا انا موافقه على ياسر
وقع كأس الماء من ايد يونس وكأن جسده شل
البارت 77من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
اسيا: ا ا انا موافقه علي ياسر...
ياسر بفرح: بجد وافقتي
نظروا جميعآ الى صوت ذلك الكأس التي ارتضم ارضآ وكان يونس
يونس بغضب جحيمي: بس انا مش موافق
امال: ليه يابني ياسر ابن خالتك بداء يحسن من نفسه علشان اسيا ودي بدايه حلوه...
زينه: بصراحه ياماما انا كمان مش موافقه...
علي: انا كمان مش موافق....
اسيا بغضب: بس انا موافقه وده قراري انا لو سمحتم
يونس: مالكيش انك ترفضي ولا تقبلي فاهمه
اسيا بصوت عالي: ليييه مش بنأدمه انا ولا ايه وبعدين انت مالك انت بحياتي الشخصيه دي حاجه تخصني ماتخصكش
يونس وقد تخطى حدود الغضب: وانتي مين انتي علشان تقوليلي يخصني ولا مايخصنيش انتي حتة واحده حميتها ودخلتها بيتي وسط اهلي بعد مالقيتها مرميه في الشارع مغ...........
صمت يونس بصدمه بسبب ذلك الكف الذي نزل علي وجهه من يد امال واخذ يلعن نفسه بداخله على غضبه السريع...
امال بدموع حزينه: اخرس يايونس خالص اخرس
اسيا باابتسامه: لقيتني مرميه مغتصبه...
نظر الجميع لها بحزن شديد
نظر لها يونس بحزن
يونس: ا انا انا اس..
اسيا بهدوء عكس ما بداخلها: مافيش حاجه حصلت حد يندم عليها انت قولت الحقيقه اللي الكل عارفها ههههههه وانا كمان مش نسياها مافيش بنت هاتنسى اليوم اللي خسرت حياتها فيه
#ثم نظرت ليونس بتحدي
اسيا: ياسر ياترى لسه حابب تتجوزني ولا غيرت قرارك...
ياسر: اه يااسيا لسه عاوزك ماليش دعوه باللي حصلك انا ليا دعوه بيكي دلوقتي
اسيا: تمام وانا موافقه ياماما امال على ياسر
بعد اذنكم....
امال: اسيا حبيبتي ت تع تعالي كلي ياقلبي علشان خاطري....
اسيا: مش جعانه ياماما هاصلي وانام
زينه ببكاء صامت: ا اس اسو انتي كويسه ياروحي
اسيا بأبتسامه: اه ياقلبي كويسه وذي الفل اهو بطلي عبط يابت بتعيطي ليه......
علي: طب تعالي كلي معانا يااسيا علشان خاطر اخوكي حتى دا انا عندي خبر حلو هايفرحك يابت....
اسيا: معلش ماليش نفس وايه بقى الخبر ياسيدي....
علي بحزن: مش دلوقتي
اسيا: خلاص مستنيه اعرف ماشي
علي: ماشي
امال: ياروحي انتي بخير
اسيا: اه ياماما بخير يلا بقى كملوا اكل هاطلع انا الحق اصلي.....
طلعت اسيا ونظرت امال لذلك الحزين التي ينظر في فراغ اسيا....
امال بحزن: ليه كده يابني ليه عملت كده حرام يايونس ليه فكرتها باللي حصل ليه يابني ليه انا هاطلع اشوفها قلبي حاسس بحزنها
زينه بحزن: حرام عليك يايونس عملت كده ليه دايما بقول عليك الحكيم بتاعنا بس انك تعمل كده انت ذليتها وكسرتها وفكرتها باكتر حاجه كانت بتدعي لربنا تنساها....
علي: من يومك هادي في كل قرارتك لكن توصل لعصبيتك انك تدمر بنت كده حرام عليك يايونس لو حبك ليها هايوصلك انك تعمل فيها كده ياصاحبي يبقى ماتحبهاش يايونس ماتحبهاش وسيبها لغيرك يحبها ويفرح قلبها دي شافت كتير فى حياتها سيبها تفرح مع غيرك لو انت مش هاتفرحها ....
انا هاروح شقتي سلام
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دخلت اسيا لغرفتها
جلست ارضآ تضم قدمها امامها اصبحت تتذكر ماضيها المؤلم...
اسيا ببكاء:لي ليه يايونس ليه انت د دا دا بحبك ليه ليه يايونس ليه تيجي منك انت معقوله ماهونتش عليك تقولي كده ليه ل لي ليه يايونس ليييييييييه يارب يارب قويني يارب
توضأت وسجدت لربها
فاهو طبيبنا عندما نتألم
اسيا ببكاء: يارب يارب يارب يارب نسيني اللي حصل يارب ماليش غيرك الحمدلله يارب الحمدلله الحمدلله
انتهت اسيا من صلاتها واخذت المصحف لتقراء فيه.....
دخلت عليها امال راءتها تجلس ارضآ تبكي بصمت وتقراء في كتاب ربنا..
امال بحزن: اس اسيا
رفعت اسيا وجهها لها وكان قد اغرقته بالدموع
ذهبت امال اليها سريعآ واخذتها بين احضانها
تمسكت اسيا في ثيابها بقوه واخذت تبكي بقوه
امال: اششششش اهدي ياروحي اهدي اهدي
اسيا ببكاء يحطم القلب: ما م ماما مش مش ذ ذن ذنبي ي يحصلي كده والله والله حا حاولت احم احمي نفسي ب بس ماقدرتش
امال بحزن عليها: بس خلاص ياقلبي اهدي اهدي وانسي
اسيا ببكاء اكثر: ل لي ليه انا يحصلي ك كده ي يا ياماما ليه ليه اتعذب العذاب ده ل ل لي ليه الدنيا جايه عليا كده ي ياماما لييييه
امال بدموع: خلاص ياحبيبتي اهدي علشان خاطري
تمسكت اسيا بثيابها اكثر: قلبي وجعني اوي ياماما ماحدش حاسس بيا غير ربنا ماحدش حاسس ان كلامهم بيوجعلي قلبي ليه ليه كل ماانسي يفكروني ليه بيجوا عليا ليه انا اللي مجبوره استحمل واسكت ليه
امال: خلاص ياقلبي اهدي اهدي وانسي وقولي الحمدلله احمدي ربنا وبلاش تقولي كده دا قدر ربنا وانتي المفروض تحمديه انتي مؤمنه ياحبيبتي وبتصلي وعارفه دين ربنا قولي الحمدلله....
اسيا: الحمدلله يارب الحمدلله
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ورد: م ماما
زينب: نعم
ورد: لسه زعلانه مني ياحبيبتي
زينب: تفتكري ماليش حق ازعل
ورد: مش انتي عاوزه راحتي ياماما
زينب: اكيد يابنتي
ورد: طيب ياماما راحتي عمرها ماكانت مع احمد
زينب: كان نفسي افرح بيكي يابنتي واشوف عيالك قبل ماامو.....
ورد: بعد الشر عليكي ياقلبي ماتقوليش كده ربنا يطولي في عمرك يازوزو
زينب: يعني انتي بتضحكي عليا بالكلمتين دول
ورد: ياامي ياحياتي راحتي عمرها ماكانت مع احمد حاولت والله علشان خاطرك ماقدرتش احبه والله ياامي ماقدرت يعني هاتفرحي ياامي بوجودي مع واحد مش حباه وان هو مجرد زوج وخلاص وانا مش مرتاحه....
زينب: لأ ياقلبي عمري ماافرح على حساب سعادتك ربنا يرزقك باابن الحلال اللي يصونك ويحبك وتحبيه يارب ويفرح قلبك يارب
ورد: احم طيب هو بصراحه هو هو
زينب: في ايه يابت هاتفضلي تهوهوي
ورد: في حد عاوز يتقدم
زينب: مين الي
ورد: ع عل علي
زينب: بيتي مفتوح يامرحب اشوفه واعرفه وبعدين اللي فيه الخير يقدمه ربنا....
ورد: بجد ياماما
زينب: بجد ياروح ماما
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
ظل يونس في جناحه لا يتكرر على مسامعه سوى كلامه لها
يونس بهستيريا: ليه ليه ليه لييييييييييييه
اصبح يحطم مايقابله
يونس: ليه قولتلها كده ليه جرحتها ليييه بدل ماتفرحها تزعلها ليه كسرتها ليييييه هو ده حبك ليييها هو ده حبك لييييييييييه ليه عملت كده عقلك كان فين انت ايه يااخي انت ايييه
توقف يونس على صوتها فجأه.....
امال بصدمه: انت بتحبها يايونس
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: ايوه ياريم جايه اهو يابنتي حاضر حاضر هاجبلك اللي عاوزاه طيييب هاخش على اي سوبر ماركت اجبلك ياذفته ااااه مش تحاسب ياعم انت
.....: اس....
جميله بصدمه: ولييد
وليد: الله الله الله مييين جوجو ايش ايش ايش من امتى المشيخه اللي حطة عليكي دي دا انا ماعرفتكيش يابت ههههههه
جميله: والله دي حاجه جميله اني ارجع لربنا واتوب بعد ماكنت عاميه وماشيه مع شيطان ولا ايه يا... هه ياوليد شخلع
وليد: ههههههه توبتي بس لسه لسانك طويل وعاوز قطعه...
جميله: ابقى اتغطى كويس قبل ماتنام علشان شكلك بتحلم يالولو
وليد: طب ماتيجي نرجع المايه لمجاريها ونرجع ايام زمان ياحلو ..
جميله: قول للزمان ارجع يازمان اسمع ياحلو انت انا لا اعرفك ولا تعرفني وشك الوس***ده مش عاوزه اعرفه تاني اصل بقرف ومزاجي بيتعكر
وليد: والله
جميله: اه والله يلا ماعطلكش السلام عليكم....
ثم تركته وذهبت
وليد: هانتقابل كتير ياجوجو هانتقابل ياراقصة الكباريهات الاوله ههههههه
والله ماتتعبوا نفسكم وتقولولي بتأخر اوي ليه
وراس مرات عمي الغاليه 🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺غصب عني 🤦♀️🤦♀️🤦♀️
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
البارت 78من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#اتفاعلوا قبل مااتشل
لامال بصدمه: يونس انت بتحبها
توقف يونس ولو يقوى لسانه حتى عن النطق
اعادت امال نفس سؤالها
امال بحده قليلآ: رد عليا انت بتحب اسيا يايونس
يونس:.........
امال بحده وصوت عالي نسبيآ: ساكت ليييه ماترد انت بتحبها ولا لا
يونس: ماما اهدى علشان ماتتعبيش
امال: مايخصكش انا عاوزه رد على سؤالي دلوقتي انت بتحبها
يونس بثبات: اه ياامي بحبها لأ مش بحبها بعشقها وعمري ماحبيت غيرها ولا هاحب غيرها
اخذت امال تتراجع للخلف والصدمه تسيطر عليها بسبب ماسمعته مته اخذت تتراجع حتى اصتدمت بأحدى المقاعد فاجلست عليه...
ذهب يونس اليها سريعآ خوفآ عليها
يونس بلهفه: ماما حبيبتي انتي كويسه ياقلبي حاجه تعباكي اجبلك دكتور..
امال بهيستيريا: ليه يابني ليه تعمل كده حرام عليك انا اذيتك في ايه علشان تعمل معايا ليه يابني ليه ليه هي بالذات ليه....
يونس: غصب عني والله مش بأيدي والله انتي عارفه ان عمري ماكنت بأمن بالحب حتى بس هي دخلت حياتي صدفه وخليتني احبها
امال:ويوم ماتحب تحب اسيا اسيا يايونس اسياااااا...
يونس: مالها اسيا ياامي مش بنأدمه ذينا ولا حاجه يوم مانقف قدامه وقت الحساب احنا هانقف قدام وهي ورا يعني ولا ايه مش كويسه ولا حاجه.
امال: مهما تقول ده مايبررش انك تحبها... وبعدين انت خاطب.
يونس: اني خطوبه دي
ردي عليا خطوبة ايه دي ياامي انا خاطب واحده لا بطيقها ولا حتى حابب اشوف وشها دي بنأدمه. زب***هي وامها
امال: اخرس يايونس مش هاسمحلك تغلط فيهم اكتر من كده.
يونس: ليه ياامي ليييه ليه هما حلوين واسيا وحشه ليه هما فوق الراس واسيا تتعمل مداس ليه نسيتي حبك ليها في لحظه ليه نسيتي لما قولتها تقولك ماما دي اكتر واحده فينا كانت بتحبك وانا واثق انك لو قولتلها ارمي نفسك في النار هاتعملها. من غير تردد تقومي تقولي كده ليه ياامي
امال: هي بنتي وكل حاجه بس كازوجه ليك ماينفعش
يونس: ليه ماينفعش ليه ليه ياامي لييييه
امال: علشان اسيا مش بنن.....
اسيا: علشان انا مش بنت يايونس انا مانفعكش افهم بقى من حق امك تفرح بيك من قلبها تجوزك ال ال البنت اللي محافظه على شرفها لكن انا لأ يايونس
يونس بهدؤ : بس انا بحبك انتي بعشقك انتي مش قادر اشوف غيرك قدامي بشوفك في احلامي وفي خيالي افهميني ارجوكي انا بقيت مهووس بيكي
ثم تحول فجأه للغضب
♡♕♕♕♕♕♕♡
يونس: وانتي بكل برود منك بتطلبي مني انسى كل ده طب اذاي قوليلي اذاي وانا هاعمل
اسيا:.......
يونس بغضب:ساكته ليه ماتنطقيييييي..
اسيا: حاول يايونس حب ياسمين دي بنت جميله حاول تفتح قلبك ليه وبحبك ليها هاتنساني....
يونس: والله بالسهوله دي كده تمام وانا موافق بس بشرط..
امال واسيا: ايه هو
يونس: اسيا اللي تجهز لكل حاجه في فرحي كل حاجه اصغر التفاصيل قبل اكبرها حتى فستان العروسه انتي اللي هاتختاريه وبدلتي كمان...
اسيا: م م مم مش هاقدر لأ بلاش انا
يونس بهدؤ: ليه مش هاتقدري
اسيا: ع ع علشان علشان ذوقي وحش وقديم ومش هاي هايعجب ياسمين وكمان العروسه هي اللي لازم تختار صح ياماما
امال: صح يايونس لازم العروسه تختار فستانها بنفسها...
يونس: والله انا قولت اللي عندي غير كده لا
امال: اسيا وافقي علشان خاطري والنبي وحياتي عندك...
اسيا بقلة حيله وقلب متألم: حا حاضر ياماما بعد اذنكم...
#ذهبت اسيا من امامهم الى غرفتها سريعآ لتلجأء لمن يداوي جميع جراحها وتبكي وتشتكي الم قلبها له ليداوي حزنها وقلة حيلتها فاهي لا تلجاء سوى له..
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
كانت سعاد تستمع لمحادثتهم...
سعاد: بقى حتة الجربوعه الزباله بتاعة الشوارع دي تختار فستان بنتي مستحيل
كله بسبب اختي كان ممكن توافق بس اذاي الست اسيا اللي علي الحجر بس لأ مش هاسكت واعديها بالساهل
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ورد: الو الو الو الو السلام عليكم
علي: وعليكم السلام
ايوه ياورد
ورد: ماما ماما ماما ياعلى
علي: مالها مامتك يابنتي
ورد: ماما وافقت تقابلك ياعلي ماما وافقت اعاااااااااا انا فرحانه اوي
علي: بجد طب الحمدلله الحمدلله
ورد: مالك ياعلي في حاجه ولا ايه
علي: لأ ياقمر ماتشغليش بالك بيا ان شاء يومين ولا تلاته وهاكون عندكم
ورد: على مش عليا انا عرفاك والنبي قولي مالك عشان ماخفش عليك...
قص علي عليها ماحدث
..................
ورد بحزن: لاحول ولاقوة الابالله العلي طب ليه يونس يجرحها بالطريقه دي مادام بيحبها حرام اللي بيحب مابيجرحش كده ودي ماتجرحتش وبس دي اتكسرت من جوه...
علي: مش عارف والله يونس رغم هدؤه وسكوته المبالغ عن حده بس عصبيته وحشه اوي هو اتعصب جامد وانا اكتر حد عارف غضبه عامل اذاي يونس ماخادش لقب اسد بسهوله يونس لما بيتعصب مابيشوفش قدامه غضبه جحيمي ورغم كده مش بيتعصب بسهوله بس هو اتصدم من كلام اسيا علشان كده ماقدرش يتحكم في نفسه ....
ورد: حسستني ان عنده انفصام في الشخصيه
علي: هه اه ممكن تقولي حاجه ذي كده...
ورد: واسيا عامله ايه دلوقتي...
علي: مش عارف والله بس كان ردها عليه كانت هاديه جداً وبتضحك بس بس عنيها مكسوره
ورد: ينفع اجي بكره اتطمن عليها
علي: ياريت هي محتاجه حد يواسيها دلوقتي...
ورد: خلاص تمام
علي: اعذوريني ياورد والله اول ماالوضع يهدا هاجيلك انا هاموت وتبقي مراتي والله...
ورد: ههه لأ عادي انا جنبك دايما ان ماكنتش اقف جنبك في محنتك هاقف جنبك امتى...
علي: ربنا يخليكي ليا ياوردتي يااجمل حاجه في حياتي بحبك ياورد بحبك ياقلبي...
ورد: سلام ياعلي سلام يابابا سلام...
علي: هههههه سلام
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
مر منتصف الليل وكانت اسيا كاعادتها تصلي قيام الليل انتهت وهبطت للاسفل لجلب الماء..
عندما ذهبت للمطبخ وجدت امال
اسيا: ماما ايه مصحيكي لدلوقتي
امال: مافيش ياحبيبتي كنت بجيب مايه علشان اخد دوايه وطالعه...
اسيا: ماشي ياقلبي
امال: اسيا سامحيني يابنتي سامحيني ياحبيبتي غصب عني والله اوعي تكرهيني والنبي والله بحبك..
قامت اسيا بأحتضانها
اسيا: ماتقوليش كده ياماما انا مازعلتش منك والله عشان اسامحك
وبعدين بس بقى علشان والله اعيط وانا اصلا جعانه نوم...
امال: هههههه حاضر ياقلبي ربنا يخليكي ليا ياروحي
اسيا: ويخليكي ليا يامزتتشي مش يلا بقى ننام ولا نصحي البت زينه ونعمل حفلة عياط جماعيه
امال: لأ يلا ننام بسرعه
صعدت امال الدرج وخلفها اسيا
ثم وفجأه تعثرت امال وكانت ستقع
اسيا بخوف: ماما حاسبيييي
ولكن فات الاوان ووقعت امال من اعلى السلم ولكن اخدتها اسيا بين احضنها بقوه لتحميها وكانت اسيا بالاسفل وامال فوقها.
البارت 79من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين اجمعين وسلم تسليما كثيرا 🌺♥♥♥
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
#تفاعلوا يابشرررر🔉🔉
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظت جميله من نومها بفزع وخوف....
جميله بصراخ: لاااااء
اصبحت تتسبب عرقآ وتتنفس بصعوبه....
ريم بخوف: جميله حبيبتي مالك اهدي اهدي استغفرالله العظيم
في ايه حلمتي بأيه كده
جميله: م مم مش عارفه بس شوفت بنت بتنادي عليا وبتقولي ساعديني
ريم: طيب مين البنت دي
جميله: مش عارفه ماشوفتش وشها كان ضلمه ولما حاولت اقرب منها وقعت لتحت مش عارفه مش عارفه مين دي وليه حلمت بيها...
ريم: خلاص ياحبيبتي انسي تلاقي من التعب بس تلاقيه كابوس اذكري ربنا واقرائي اية الكرسي ومش هاتشوفي حاجه ان شاء الله
جميله: هههههه تصدقي حاسه انك انتي اللي اكبر مني وبتهتمي بيا مش العكس....
ريم: على الله يطمر بس:
جميله: امشي يابت اتخمدي على سريرك هش.....
ريم: هههههه حاضر
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظ الجميع على صوت الارتضام خرج يونس سريعآ ليرى ماذا يجري......
وجد زينه تقف اعلى السلم وتنظر اسفل ولا تتحرك....
يونس: زي.......
نظر يونس الى حيث تنظر وجد امال ارضآ غائبه عن وعيها وايدآ تحتضنها ودماء تخرج من حولهم.
سعاد: اختي اماااال حبييتي
يونس بصدمه: ماماااااا
هبط للاسفل والا ان رفع امه وقع نظره على تلك المسكينه شبه الميته الغارقه بدمائها.....
اتسعت عيني يونس بشده من رؤيتها غائبه عن وعيها غارقة فى دمائها ومازالت تتمسك بأمال....
يونس بهستيريا: لأ لأ لأ لأ مستحيل مستحيل مستحيل ده يحصل صح مستحيل ارجوكي قولي انك بخير والنبي
زينه ببكاء: اوعي والنبي انا محتجالك جنبي يااختي اسيا ارجوكي وحياتي يونس اتصرف البنت هاتموت بسرعه
يونس: هاااااا
زينه بصراخ: يونسسسسسسسسس اتصرف ماما بخير انقذ اسيا يلااااااا
استفاق يونس صدمته واخذها للسياره للذهاب للمشفى....
كان يقود بسرعه جنونيه لا يخطر بباله سوى رؤيتها وسط دمائها...
وصل يونس للمشفى
يونس: دكتوووور بسرعه يلاااااااااا
دخلت اسيا لغرفة العمليات وظل يونس خارجآ ينتظرها قميصه مليئ بدمائها...
يونس ببكاء: يارب رجعهالي والنبي يمكن انا اوقات بعصيك بس والله برجعلك وبستغفرك وانت دايما فاتحلي ابواب رحمتك ياحبيبي يارب يارب ارجوك بحق ماجمعت يوسف بيعقوب بحق ماارجعت
طفلا لحضن والده بحق ماارجعت موسى لحضن امه رجعهالي وقومها بالسلامه ياااااارب يارب
قليلآ ووصل الجميع للمشفى.....
زينه: يونس يونس اسيا عامله اية طمني والنبي
يونس: مش عارف لسه ماخرجتش من العمليات .....
امال ببكاء: ياحبيبتي يابنتي سامحيني ياقلبي انا السبب انا السبب ياريتني انا اللي وقعت
قبلت يدها بحنان....
زينه: الف بعد الشر عليكي ياروحي ماتقوليش كده ان شاءالله اسوا هاتقوم بالف سلامه خلي ثقتك في ربنا كبيره وهو عمره مايردنا خائبين احنا بس علينا نحمده ونقول الحمدلله ونسيبله هو زمام الامور .....
امال بدموع: اشفيها ياشافي ياعافي.....
زينه: امين يارب العالمين
نظرت زينه خلفها وجدت ذلك العاشق يقف امام غرفتها ينتظر خروجها امام عينيه....
زينه: هاتطلع ياحبيبي هاتطلع....
يونس: يارب يارب
قومي علشان خاطري والنبي.....
ثوني وخرج الطبيب من غرفة العمليات وذهبوا اليه سريعآ....
....:
يونس بلهفه: اسيا
الطبيب بهدؤ: اهدى يااستاذ يونس هي الحمد لله بخير قدرنا نوقف النزيف بصعوبه كأنها مستسلمه للموت خالص ومش حابه تعيش بس الحمدلله قدرنا ننقذها معلش يااستاذ هي تقربلك. حاجه
يونس: تبقى ح.....
امال بسرعه: تبقى ذي اخته.....
استغفر يونس بداخله ثم ومسح بيديه على ليهداء من نفسه ويتحكم في عصبيته
وج
يونس: المهم يادكتور نقدر ندخلها
الطبيب: اه بس مش دلوقتي لازم تتنقل غرفه عاديه الاول
يونس: تمام
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظت اسيا صباحآ ترى بصعوبه كانت الرؤيه مشوشه امامها اخذت وقتآ حتى استطاعت الرؤيه امامها
اسيا بألم: امممم اااه يانفوخي ياني ياصغننه على الشقلباظ يالوزه.. انتبهت لتلك الضحكه الخفيفه بجانبها...
اسيا: يونس
يونس بهدؤ وحب: حمد لله على السلامة ياقمر
رفعت اسيا يدها لا إيراديآ على راءسها بخوف...
يونس: متخافيش حجابك مش متشال...
ارتاحت اسيا وتنفست براحه...
اسيا: ه هو انت لوحدك هنا
يونس: ماما بتصلي في اوضه تانيه وزينه وعلي ببيجيبوا هدوم ليا وليكي من البيت وجاين
اسيا: ماشي تمام امممم
يونس: انتي كويسه يااسيا اجيبلك الدكتور
اسيا: شوية صداع في دماغي بس
يونس: دا من اثر الوقعه بس
اسيا: ماما كويسه يايونس حصلها حاجه
يونس: ماما بخير الحمدلله والفضل ليكي شكرا بجد يااسيا
اسيا: بتشكرني على ايه
يونس: على انك انقذتي ماما...
اسيا: دي امي يايونس مش هاسيبها تضر قدامي وانا واقفه وماتشكرنيش هي صحيح مش مخلفاني بس اديتني نفس حبها لزينه لو طلبت عمري كله هاديهولها من غير ماافكر...
يونس بحب: قلبك طيب اوي يااسيا انتي جميله جدا...
اسيا بكسوف: شكرا
يونس: انا بح....
اوقفه عن كلامه دخول امال المفاجئ
امال: اسيا حبيبتي
اسيا: ماما امال
ذهبت امال لتأخذها بين احضانها...
امال بدموع : سلامتك ياحبيبتي ليه تعملي كده يابنتي كنتي سبيني مش مهم انا المهم انتى ليه وجعتي قلبي عليكي انا مش مهم انتي اهم..
اسيا: ماتقوليش كده ياحبيبتي الف بعد الشرعليكي انا افديكي بعمري وبعدين بقى مش قولنا بلاش دموع انا ذي القرد اهو قدامك...
امال: هههههه الحمدلله ياعمري انك بخير
ياسين: احم احم نحن هنا ياجودعااان كده تحضني غيري ياامال بغير ياوليه...
امال: بس ياواد انت
ياسين: ماشي يامزتي مااشي الف سلامه عليكي يااسيا
اسيا: الله يسلمك ياياسين تسلم
امال: الا خد ياض انت فينك كده مختفي من فتره ايه مابقناش على البال ولا ايه ياواد...
تذكر ياسين رفض زينه له وتذكر أيضا غبائه في البعد وبأتخاذه قرار الرجوع وعدم الهروب وانه سيجعلها تتخطى كرهها للرجال وتحبه
امال: انت يابني انت
ياسين: هااا
امال: ها ايه يخربيتك فينك
ياسين: هنا اهو ياامولتي شوية مشاغل بس شغلتني عنك ياجميل ورجعتلك اهو..
دخلت زينه وعلي..
علي: ماخلاص بقى ابت الله...
زينه: حد يسوق كده ياجحش البرك انت...
على: عجبتك صح
زينه: بلا عجبتني بلا نيله اتوكس
على: ياسوا حبيبي عامل اية فينك ياجدع
ياسين: الحمدلله بخير وبعدين اسمي ياسين ياذفت الطين انت
لم تعلم زينه لما قلبها اصبح يتراقص فرحآ عندما راءته امامها...
ياسين: عامله يازينه
زينه: احم كويسه انت فينك من زمان مش بنشوفك...
ياسين: موجود اهو شوية مشاغل بس وبأذن الله لازق ليكم
يونس: ياسين عاوزك في حاجه ضروري
تعال معايا....
ياسين: ماشي
خرج يونس وياسين خلفه....
ياسين: خير يابني في ايه قلقتني...
يونس: عاوزك تعملي خدمه ضروري
ياسين: تحت امرك
يونس: عاوزك تروح البيت مافيش حد فيه دلوقتي ماما وقعت من علي السلم عاوزك تحاول تعرف هي وقعت بفعل فاعل ولا لا
ياسين: هي مش وقعت بسبب الرؤيه علشان النور كان مطفي وقتها.
يونس: ماما بتقول كده بس قالت ان في حاجات داست عليه خلتها تفقد توازنها وانا شاكك انه فعل فاعل..
ياسين: خلاص ماشي هاروح انا دلوقتي سلام..
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دخل يونس وجدهم يضحكون معآ بسبب علي وزينه.....
اسيا: هههههه هههههه خلاص يخربيتكم مش قادره
ظلوا معآ فتره من الزمن حتى دخل عليهم ياسين ...
ياسين: صباح الصباح ياحلوين
امال: روحت فين يابني اتهد شويه عمال تظهر وتختفي يامنيل
ياسين: هههههه معلش يامزتي مشوار صغنن كده ورجعت
#ثم نظر لزينه..
ومش هابعد عنك ابدآ ياامولتي وراكي وراكي.
امال: ماشي يابكاش
ياسين: قلب البكاش ياناس صحيح يابو الانس كنت عاوز اوريك حاجه ...
يونس: ماشى تعال بعد اذنكم ياجماعه....
يونس: طمني حصل ايه
مد ياسين بيده: لقيت ده
يونس: ايه ده مش فاهم
ياسين: ده السبب اللي وقع طنط امال من علي السلم كان شكك في محله الحادثه كانت بفعل فاعل....
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 🌺♥
♡♕♕♕♕♕♡
البارت 80من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
علي: طيب بما ان كله قاعد مبسوط قولة اذيد فرحتكم بيا....
يونس: عاوز ايه ياض
علي: عاوز اتجوز عاوز اتجوز عاوز اتجوززززز
امال: اهدى ياابن المجانين انت مش عارفه امتى هاتعقل يااخرت صبري انت .....
علي: جوزوني وانا اعقل
اشمعنا يونس ولا هو علي راسه ريشه وانا جت علي راسي وعملتها
يونس: الصبر ياااااارب
انا مال امي يابني
علي: لأ ليك ونص وتلت تربع ياخويا اشمعنا انت تتجوز وتدلع وانا اتنفخ شغل وبس انا عاوز ادلع انا كمااان.....
زينه: بس يامفضوح انت فضحتنا الله يفضحك..
اسيا بضحك: هههههههه هههههههه جوزيه ياماما دا ياعيني خلاص هايموت ويتجوز هههههههه....
علي: الله اكبر شوفت ياابوالانس اهو ال.....
نظر علي وجد يونس ينظر لاسيا بتوهان وكأنه في عالم اخر.....
علي: احم احم...
افاق يونس سريعآ من شروده: ها كنت بتقول ايه...
علي بتلاعب: لأ ياحبيبي بطمن علي صحتك...
انت كويس...
يونس: الحمدلله بخير
علي: يارب دايما ياحبيييييبي المهم قولت ايه بقى.
يونس: قولت ايه في ايه
علي: الله انت مش مركز اجدع٠
يونس بغيظ: اه ياابن ال ماشي ياعلي مااااشي
علي بغمز : ايه اللي واكل عقلك يابيضه..
يونس: ماما جوزيه خلينا نخلص.....
امال: هههههههه حاضر ياعلي هاشوفلك عروسه حلوه وتكون بنت حلال
على: لأ انا عندي.
امال: مين دي
علي بتوهان: وررد
يونس: ايوه ياعم ماشيه معاك عنب
علي: مافيش حاجه جيباني ورا غير قرك ده
يونس: حقك ياسيدي
امال: بس ياواد منك ليه ان شاء الله اسيا تخرج بخير من المستشفى ونروح نطلب ايدها..
علي: امولتي العسل ياناس والله ابغي ازغرط بس استحي..
نظرت امال لياسين التي يسيطر عليه الصمت
امال: وانت ياياسين ياحبيبي مش هانفرح بيك ولا ايه
نظر ياسين سريعآ الى زينه...
ياسين: قريب اوي ياماما قريب
ثواني ودخلت سعاد وابنتها وخلفهم ياسر
سعاد بتمثيل: الف سلامه عليكي يااسيا يابنتي ان شاء الله عدوينك...
زينه: اللهم آمين يارب ياخالتشي..
ياسمين: الف سلامه
اسيا: الله يسلمك
ياسر:حمد لله علي سلامتك يااسوا يارب كنت انا ياقمري
رفع يونس احدى حاجبيه وهو ينظر له
على: احيه يابني مش طلباك خالص دلوقتي
اسيا:الله يسلمك
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
ذهبت جميله للشركه وقررت اولآ الذهاب لترى يوسف بسبب عدم رؤيته لمدت يومين....
جميله: اهبه حبيبتي عامله ايه يامزتي....
هبه: كويسه الحمدلله ياقلبي وانتي طمنيني عليكي
جميله: الحمدلله ياحبيبتي ذي القرد اهو
هبه: هههههههه يارب دايما
جميله: صحيح هو يوسف جوه ....
هبه: اه بسسس.....
قاطعتها جميله: طيب انا داخله باي....
هبه: يابت استني. ياذفته اسمعي...
فات الاوان ودخلت جميله: انت ياض انت اذا.......
صمتت بسبب صدمت مما راتها.....
كان يوسف جالس علي مكتبه وتقف بجانبه فتاه او بالاحرى تلتصق به
كانت ترتدي فستان قصير جداً جداً لديه فتحت صدر كبيره واخرى بالظهر
بيضاء شعرها اصفر قصير عيونها رماديه.
يوسف: ايه الهمجيه دي
في حد يدخل كده.
الناس تستأذن قبل ماتدخل ماعرفتيهاش ليه اني في اجتماع يااستاذه هبه ولا خلاص مابقاش ليا كلمه هنا واي حد يدخل كده ماهي شركه سداح مداح...
ابتلعت جميله ريقها بصعوبه واستعادت توازنها ونظرت له بقوه وتحدي...
جميله: الهمجيه دي انت اللي تعرفها يايوسف بيه لكن انا ماعرفهاش وايه متعصب على ايه كل ده علشان قطعت عليكم خلوتكم ههههههههه طب اقفل الباب ياجدع ربنا ستر المره دي وانا اللي دخلت لكن ممكن اي حد غيري تؤتؤتؤ انا مارضهاش للمزه دي
يوسف بعصبيه: اخرسي ياجميله واطلعي بره يلاااااا...
صدمه اخرى الجمتها فما هو ذنبها لكل هذا اذنبها انها ارادت رؤيته بسبب غيابه عنها اهذا من قال لها سأظل بجانبك ....
جميله: حاضر هاخرس وهاطلع بره اشوف وشك بخير السلام عليكم....
كارولين: مين دي ياچو دي خدامه هنا ولا ايه
يوسف: اخرسي دي اشرف منك ومن امثالك غوري من وشي واعتبري كل حاجه بينا انتهت يلا غوري...
جلس يوسف بتعب على المقعد خلفه....
مرت نصف ساعه وطلب يوسف هبه...
يوسف: هبه اطلبيلي قهوه وخلي جميله تعملها...
هبه: جميله مشيت يامستر يوسف
يوسف: مشيت فين دا لسه بدري علي ميعادها
هبه: لأ دي مشيت خالص سابتلي استقالتها وقالتلي اقدمهالك وسابتني ومشيت..
يوسف: نننعم
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا
تعليقات
إرسال تعليق