expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 71/72/73/74/75بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها البارت 71/72/73/74/75بقلم حبيبه

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 71/72/73/74/75بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 71/72/73/74/75بقلم حبيبه 



رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 71/72/737475بقلم حبيبه 


 اللهم صلِّ وسلم وبارك على نبينا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♡

البارت 71من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

لم يكد يونس  ينهي كلامه حتى وجد صفعه تنزل على وجهه..... 


يونس:.......... 


اعطته امال صفعه اخرى 


يونس:........... 


امال: ايه ياراجل ماتتكلم في ايه 


يونس: ما... 


امال: اخرس صوتك ده ماسمعوش فاهم اييه  

 بقينا شوارعيا ماشي تضرب في الناس ولا ايه مخك ده كان فين هاااا

بتشوف نفسك على الناس ليييه البنت جالها صدمه عصبيه يابنأدم انت اتجننت يايونس اتجننت 

هي دي تربيتي ليك يايونس معقوله ده ابني اللي سعيت اخليه راجل بجد علشان يبقى عكازي في الحياه....... 

ليه ليه عملت كده ليييه


يونس:........ 


امال: ماترد رد عليا ياابن بطني........ 


يونس: ماعرفش كنت متعصب بسبب حاجه في الشغل اسف ياحبيبتي حقك عليا ياقلبي 


امال: والله ماعرفش هي دي اللي كلفت نفسك وقولتها لأ تعبت انت معلش.... 


يونس: اسف ياامي والله اوعدك مش هاكررها سامحيني ياحبيبتي والنبي.... 


امال: هسامح بس بشرط...... 


يونس: تحت امرك ياست الكل.... 


امال: ماتقربش ناحية اسيا خالص ولا تتكلم معاها حتى السلام ماتقولوش ليها فاهم


يونس: اذاي يعني مش فاهم معلش...  


امال: يعني ابعد عنها خالص يايونس ماتقربش منها خالص اعتبره امر مني ياابن بطني... 


يونس بعصبيه: هو ايه اللي ماكلمهاش دا اللي هو اذاي يعني ها انتي بتهزري.... 


*اعطته امال صفعه اخرى..... 


يونس بندم: ماما انا اس....... 


امال: اخرس الظاهر اني ماعرفتش اربي خالص ايييييه هاتكبر عليا يابني ولا ايه انت بره بيخافوا منك يااسد لكن هنا لأ انت هنا يونس ابني انت اذا كنت قوي فاانا السبب اوعى اوعى يايونس صوتك يعلى عليا  فاااهم وكلامي يتنفذ.... 


***ثم تركته وذهبت وقبل خروجها من الباب. 


امال والدموع تتكون فى عينيها: ماكنتش اتوقع منك ده يابني حطمت ثقتي فيك ليه كده يابني ليه بقيت قاسي كده لييه.... 


خرجت امال وتركته يبكي علي تسرعه مع امه..... 


يونس: انا اذاي عملت كده اذاي اعلي صوتي علي امي اذاااي لأ لأ لأ لازم اروح اصالحها.... 


خرج يونس وذهب لغرفة امه تحت استغراب وتعجب الجميع.... 


زينه: ولا ياعلي 


علي: ارغي 


زينه: هو كله هنا مش فاهم ولا انا لوحدي اللي مش عارفه... 


علي: ياااااااا وعرفتي لوحدك ولا حد قالك لأ ياختي اطمني ياختي كلنا ذيك اتهدي بقى لما نعرف  في ايه... 


زينه: اتهديت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس خلف امه في غرفتها....... 


يونس: امي ارجوكي سامحيني 


امال:................. 


يونس: اسف ياحبيبتي اسف والله مااقصد اعلي صوتي ارجوكي سامحيني 


***هبطت اسيا لتحت 

وجدت الجميع ينتظرون خروج يونس.... 


اسيا: السلام عليكم ورحمة الله ♥


ردو جميعآ عليها السلام 


زينه: اسو حبييتي انتي كويسه... 


اسيا: الحمدلله بخير بفضل الله بس هو في ايه مالكم... 


علي: والله ياختي ذينا ذيك منتظرين خروج حد  علشان نفهم... 


اسيا: خروج مين مش فاهمه 


ياسين: الظاهر كده يااسيا ماما امال زعلت من يونس علشان اللي حصل في الشركه بسببه 


سعاد: كله بسببك ياسبب المشاكل انتي من ساعت ما رجلك النحس دي دخلت البيت وانتي قلبتيه مصيبه وهبت فوق راسنا..... 


زينه برفعة حاجب: وليه مانقولش انك انتي وبنتك وابنك النحس ياخالتوا اصل من ساعت مارجلك العسل دي انتي وولادك عتبوا عتبة بيتنا الطاهره وهي اتوسخت 


سعاد: انتي بتكلميني انا كده يابنت 


زينه: اظن مش بكلم الحيطه اللي وراكي يعني ياخالتوا 


سعاد: لما امال تخرج بس علشان كده غلط انا مش جايه اتهان عندكم


زينه: طب ماتمشي علشان ماتتهانيش اكتر من كده... 


سعاد ببكاء مزيف: ربنا يسامحك يابنتي ربنا يسامحك بتكرشي خالتك من البيت 


زينه: ههههههه سلامات ياخالتي 


علي: زينه خلاص دلوقتي دا مش وقته 


اسيا: انا هادخل اشوفهم 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ورد: انا لازم اكلم احمد واعرفه اني ماقدرش اتجوزه واكمل معاه حياتي وانا بحب حد تاني حرام اظلمه.... 


اخذت ورد الهاتف وضغطت علي ازراره وانتظرت الرد.... 


احمد: الوووو 


ورد: السلام عليكم 


احمد: وعليكم السلام ورحمة الله ياحبيبتي تصدقي فرحتيني اول مره ترني عليا 


ورد: احم احمد بصراحه ك كن كنت عاوزه اقولك حاجه 


احمد: قولي كلي اذان صاغيه 


ورد: هو بصراحه هو يعني ه هو ينفع اقابلك في الكافيه اللي تحت بتنا.. 


احمد: تحت امرك حاضر ساعة واكون هناك


ورد: خلاص تمام هاستناك..... 


اغلقت ورد الهاتف 


ورد: لازم اقوله اجمدي ياورد وبلاش تضعفي اجمدي كده يارب قويني يارب..... 

♡♕♕♕♕_♕♕♕♡

دخلت اسيا وجدت يونس يجلس ارضآ حزين يعتذر من امه. 


يونس: امي سامحيني كلامك فوق راسي وهانفذه واسيا مش هابصلها حتى ولا هاكلمها نهائي بس ارجوكي سامحيني 


حزنت اسيا بداخلها ولكن فضلت الصمت 


يونس: علشان خاطري والله مااقصد صوتي يعلي كان غصب عني ياحبيبتي دا انتي قوتي وحياتي كلها 


***جلست اسيا بجانب امال وضمتها ***


اسيا: خلاص ياماما ياقمر سامحيه وبعدين انتي اكتر حد في الدنيا عارفه ابنك كويس لما بيتعصب اعذريه


تجاهلت امال يونس 


امال: انتي  كويسه ياحبيبتي بخير دلوقتي 


اسيا بحب: كويسه ياقلبي بخير الحمدلله بس علشان خاطري سامحي ابنك دا بيحبك وهايموت لو بعدتي عنه


امال: عاوزاني اسامح واحد بيكبر علي امه  ويعلي صوته عليا ونسي اني امه.... 


اسيا: ياروحي لو هو غلط انتي ربيه اضربيه بس ماتغضبيش عليه دا انتي امه وبعدين بصيله كده شوفيه ندمان اذاي عمرنا مابنشوف يونس الاسد كده غيرلما انتي تزعلي منه ابنك بيتهد لما بتبعدي عنه  وكلنا عارفين هو بيحبك قد ايه سامحيه علشان مايقعش سامحيه ياحبيبتي 


نظرت امال له وجدته ينظر ارضآ بحزن 

امسكت وجهه بيدها وهي تبكي 


امال: مسمحاك ياحبيبي بس لو اتكررت هاضربك ياواد فاهم... 


يونس بفرح: عمري مااكررها ياحياتي.. 


امال: يلا ياواد امسح دموعك كده واجمد يااسدي.. 


يونس: عيوني ياروحي


اسيا: يلا بقى هاخرج للبلاوي اللي بره دول علشان مخهم بيلعب ومش هايتهدوا 


امال: اسيا  عاوزين نجهز لخطوبة يونس بياسمين بعد يومين ماشي ياقلبي 


تحطم قلب اسيا فور سماعها  ذلك ولكن تمالكت نفسها لترسم ابتسامه بصعوبه علي وجهها واخذت تذكر ربها بداخلها لتقوى علي الرد حتى... 


اسيا: طبعا ياماما دا انا وزينه هانبتدي نجهز من دلوقتي ه هو هو احنا عندنا كام اخ يعني 


يونس وهو ينظر لها: متاكده انك هاتقدري


اسيا: طبعا ماتقلقش انا كويسه وهاجهز كل حاجه بنفسي يلا اسيبكم انا بقى 


امال: ماشي ياقلبي 


يونس بداخله: ماشي يااسيا مااااشي 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل احمد ووجد ورد تنتظره في الكافيه 


احمد: ورد حبيبتي عامله ايه 


ورد: أهلا يااحمد 


احمد: مالك ياورد حاسك مش على بعضك خير في حاجه ولا ايه 


ورد: بص هو بصراحه يعني هو 


احمد: ورد انا بداءت اقلق في ايه يابنتي انطقي 


ورد:.......... 


احمد: يابنتي انطقي في ايه 


ورد: بص بصراحه 


اخذت ورد نفس عميق 


ورد: احمد بصراحه ماقدرش اتجوزك 


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

البارت 72من رواية

استغفرالله العظيم واتوب إليه ♥🌺🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

احمد: ان ان انتي بتقولي ايه


ورد: اسفه يااحمد بس بجد مش هاقدر اتجوزك واكمل حياتي معاك


احمد: طب ليه دا انتي لو طلبتي حياتي مش هقولك لأ هو انا غلطت معاكي في حاجه طيب 


ورد: لأ والله ماغلطش بس انا مش قادره احبك يااحمد دي حاجه مش في ايدي انت لو نصيبي كان ربك حاطت القبول اتجاهك  في قلبي وحبيتك بس والله مش قادره احبك اعذرني يااحمد...... 


#ثم تركت دبلته امامه


احمد: ههه بالسهوله دي قلعتيها..... 


ورد: قلعتها علشان ماظلمكش معايا لو اتجوزنا يااحمد حياتنا هاتدمر لاني كنت هايبقى عايشه معاك كزوجه عليها واجبات وبس وده غلط اسفه يااحمد اسفه .... 


 احمد: ورد ممكن اسألك سؤال 


ورد: اكيد 


احمد: ه هو ا ا ان انتي بتحبي حد 


ورد:....... 


احمد: علي الاقل اعتبريني اخوكي وردي ارجوكي 


ورد: بص بصراحه اه 


احمد: اعرفه


ورد: ماعتقدش انا اتأخرت ولازم امشي ياريت تنهي كل حاجه يااحمد 


احمد: حاضر سلام ياحب عمري 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

يوسف: ياسين باشا عامل ايه 


ياسين: اهلا استاذ يوسف انا الحمدلله بخير انت عامل ايه 


يوسف: الحمدلله بخير كنت محتاج منك خدمه لو مش هاتعبك


ياسين: عيب عليك لا تعب ولا حاجه انا تحت امرك واللي فيه الخير يقدمه ربنا.... 


يوسف: ونعم بالله كان في بنت اعرفها اهلها عملوا حادثه من فتره وهي واختها بس اللي نجوا منها بس للاسف هي واختها افترقوا من صغرهم كنت عاوز تساعدني احاول اوصل للبنت دي... 


ياسين: طب مافيش اي دليل يقدر يساعدنا او حتى اشاره اي حاجه... 

تقدر تسهل البحث شويه 


يوسف: في سلسله هي ادتهالي وقالتلي انها ليهم الاتنين نص معاها ونص مع اختها التانيه 

عليها نص كلمه وباين باقي الكلمه مع اختها.. 


ياسين: خلاص نتقابل وتفهمني كويس والسلسله دي هاحتاجها معايا هتساعدني في البحث عن الاخت.... 


يوسف: خلاص تمام بعد ساعتين فاضي 


ياسين: اه فاضي تمام هقابلك في كافتيريا (****)  تمام 


يوسف: تمام شكرا بجد معلش ازعجتك 


ياسين: لأ عادي يابني تعبك راحه وبلاش شكرا دي بتجبلي كرشة نفس بعيد عنك.... 


يوسف: هههههه لأ خلاص بلاها شكرا 


ياسين: خلاص خد ناديه هعهعهعهعهعهعهع 


يوسف: هههههه


ياسين: يلا بقى هش عندي اشغال اجدع


يوسف: هههههه ماشي ياسيدي ماشي اهو

 الله 


ياسين: يلا سلام عليكم 


يوسف: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ظلت اسيا تعمل بجد في التحضير للخطوبه لكي لا تراه..... 


مر اليوم على ابطالنا... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت اسيا ليلآ لتأدية صلاتها لربها 

توضأت وادت صلاتها وقرءات وردها اليومي 


الي ان انتهت حتى شعرت بحركه خارج غرفتها... 


خرجت وبيدها مزهريه ظننآ منها انه حرامي 


ظلت تبحث حتى وجدته خلفها 


يونس: بتدوري على حد


هداء قلب اسيا حتى وصل صوته الى اذنها.. 


اسيا: هو انت الحمدلله 


يونس: خير مالك وليه ماسكه دي... 


اسيا: احيه نسيت اصل كنت مفكره حرامي 


يونس: تمام 


اسيا: بس ايه اللي مأخرك لحد دلوقتي 


يونس: كان عندي شغل كتير 


اسيا: اه تمام بعد اذنك هاروح انام انا علشان عندي تحضيرات كتير. بكره... 


يونس: اسيا 


اسيا: نعم 


يونس: متاكده انك كويسه


اسيا: اه طبعا كويسه جداً جداً 


يونس: متاكده طب حتى بصيلي وانتي بتتكلمي 


اسيا: م متاكده جداً ي يا ياابيه يونس 


يونس: ابيه


اسيا: ممكن تسمحلي اقولها ذي زينه 


يونس: اسيا خطوبتي على ياسمين بعد بكره 


اسيا: اه اه عارفه و و وانا وزينه هانجهز كل حاجه بنفسنا دا انت اخونا الغالي وهانعملك احلى حاجه.... 


يونس: روحي نامى يااسيا روحي 


اسيا: ح حا حاضر تصبح على خير.. 


يونس ببرود: وانت من اهل الخير.. 


ذهبت اسيا لغرفتها رفعت نظرها لفوق وهي تبكي وتبتسم... 


اسيا: قويني يارب اليومين دول يعدوا على خير قويني بذكرك ياحبيبي....... 


ثم ذهبت للنوم... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت جميله صباحآ على صوت هاتفها 


جميله بنوم: ميين 


يوسف: قلبي 


جميله: ايه المصلحه يايوسف واخلص


يوسف: احيه عرفتي اذاي


جميله: بتستخدم حيل قديمه اوي يابني اخلص عاوز ايه 


يوسف: اخص عليكي ياجوجوا دايما ظلماني دا انا بطمن عليكي ياجميل بس.... 


جميله: طيب انا كويسه وذي الفل باي 


يوسف: جوجو جوجو استني يابت... 


جميله: عاوز ايه ياذفت


يوسف: بصي بصراحه هاروح بكره خطوبة صديق ليا وعاوزك تيجي معايا.... 


جميله: لأ 


يوسف: ليييه يارخامه


جميله: بيجيلي صداع 


يوسف: علشان خاطري والنبي مش عاوز اروح لوحدي والنبي والنبي والنبي والنبي والنبي والنبي 


جميله: اووف يوسف 


يوسف: علشان خاطري والنبي 


جميله: حااضر 


يوسف: قلبي ياناس


جميله: اقفل بقى عاوزه اتخمد 


يوسف: هههههه سلام 


اغلق يوسف الهاتف


يوسف: بحبك ياجزمه بأذن الله هاعترفلك اول ماافرحك برجوع اختك 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظ يونس وادي فرضه وارتدى ثيابه وهبط للاسفل..... 

وجد الجميع على سفرت الطعام... 


يونس: صباح الخير


ردوا جميعا الصباح حتى اسيا.... 


امال: اقعد ياحبيبي افطر معانا 


يونس: تما..  


جلس يونس مقابل اسيا تمامآ..  


ياسر: اسو ممكن تديني طبق الجبنه ده ياقمري 


جأت اسيا لتعطيه اياه لكن يده كانت اسرع منها... 


يونس: خد ياخويا واتعلم تجيب اللي عاوزه بايدك ده قدامك يابيضه... 


زينه: هههههه ياابيه ياجامد... 


امال: اسو جاهزين النهارده علشان نجهز للخطوبه... 


نظر يونس سريعآ لاسيا صدم منها


اسيا بأبتسامه هادئه: طبعآ ياماما دا انا متحمسه جداً والبت زينه  كمان صح ابت.. 


زينه: لأ 


ضربتها اسيا بقدمها... 


زينه: اااه 


اسيا: اهو شوفتي.. 


امال: ماشي ياحبايبي سعاد ياسمين اختارت فستانها 


سعاد: اه ياحبيبتي وطلبته 


امال: طب كويس وانا طلبت ميكب ارتست  للبنات علشان تجهز العروسه والبنات... زينه ابقي اختاري انتي واسيا فساتين ليكم واطلبوها يابنات ماشي... 


زينه: ماشي ياقلبي 


نظرت اسيا امامها وجدته ينظر لها بأستغراب شديد مقوس الحاجبين.... 


نظرت الى طعامها لكي تهرب من عينيه... 

 

يونس: لا والله تمام

يلا السلام عليكم ياماما


امال: وعليكم السلام ياحبيبي 


زينه: يلا يااسوا نطلع نختار الفساتين..... 


اسيا:...... 


زينه: ذفته 


اسيا:...... 


زينه: انتي يابتتت


اسيا: ها  نعم عاوزه حاجه    


زينه: نهار كحلي مالك يابنتي ايه اللي واخدك مننا.... 


ياسر: اكيد سرحانه في عيوني ياجميل


زينه: ابقى اتغطى كويس قبل ماتنام ياعسل قومي يابنتي خلينا نختار الفساتين 


ذهبوا لغرفة زينه 


زينه: ها يابت ايه رايك في دول 


اسيا:اه جميل 


زينه: اسوا تعالي نلعب لعبه حلوه 


اسيا: خلاص تمام يلا 


زينه: بصي ياستي انا هاقول اسامي حاجات وانتي الكلمه اللي تيجي في بالك قوليها  بس بسرعه من غيرماتفكري ماشي  فهمتي


اسيا: اه فهمت يلا 


زينه: النار 


اسيا: بكرها 


زينه: الشيطان


اسيا: بكرهه


زينه: تعبان 


اسيا: بكرهه


زينه: انا


اسيا: بحبها


زينه: ماما 


اسيا: بحبها


زينه: يونس


اسيا: بحبه 


زينه: بتحبيه يااسيا 


اسيا: ها لأ لأ دا بحبه ذي اخويا 


زينه: مش عليا ياحبيبتي بلاش كدب يااسيا عينك فضحاكي 


اسيا: زينه ارجوكي بلاش تسأليني في اي حاجه دلوقتي لو بتحبيني بلاش دلوقتي علشان خاطري 


زينه: حاضر يااسيا وانا هاستنى تحكيلي لوحدك 

يلا بينا نشوف اللي كنا بنعمله


اشغل يونس نفسه في العمل ليشغل عقله من  التفكير بها.... 

وهي ايضآ ظلت تشغل نفسها في لتجهيزات الا ان مر اليوم دون اي احداث.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذذهب علي لشقته وارتمى على فراشه بتعب.... 


علي: ااااااه ياعضمك يارضا اه ياني  ياني اااه

تنشك في معاميعك يايونس على ام التعب ده اااااه ولسه خطوبته بكره اما اتخمد بقى 

احيه نسيت ورد 


علي بحزن: شكلها كتبت كتابها خلاص يعني بقت لغيري اصحى ياعلي دي أصلا عمرها ماكانت ليك اما اكلمها هههههه ماانا دلوقتي ذي اخوها... 


امسك الهاتف وانتظر ردها.... 


ورد: السلام عليكم 


علي: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامله ايه ياعروسه اسف والله ياورد كنت مشغول اوي ماقدرتش احضر كتب كتابك 


ورد بحزن: انت لو معبرني من يومين كنت عرفت ياعلي بس انت مش بترد عليا... 


علي: اعرف ايه مش فاهم... 


ورد: مافيش كتب كتاب ياعلي.... 


علي: يعني ايه مافيش كتب كتاب مش فاهم 


ورد: يعني انا فسخت الخطوبه ياعلي خلاص 


علي بفرح: بتهزري صح 


لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب إليه استغفرالله العظيم واتوب إليه 🌺♥♥♥♥♥

البارت 73من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

ورد: يعني انا فسخت الخطوبه ياعلي 


علي بفرح: بتهزري


ورد: مابهزرش ياعلي الخطوبه اتفسخت 


علي في نفسه: الحمدلله يارب الحمدلله الحمدلله الف حمد وشكر ليك

علي: طب مالك ورد لو بتحبيه ممكن اكلمه واحاول اقنعه


ورد: هاتقدر تعملها ياعلي


علي: انا علشانك مستعد اعمل اي حاجه ياح... 

يااختي... 


ورد بحزن في نفسها: ياااه ياعلي كان نفسي تقولها حتى لو بالغلط اووف الصبر ياررب 


علي: ورد ورد ورد ورررررررررررد 


ورد: اييييييييييه بتنادي عليا من الشارع اللي وراك منا بكلمك اهو


علي: نعم ياختي بتكلميني انا بقالي ساعه بنادي وانتي مش معبره امي شكلك كنتي بتعملي حاجه ابت 


ورد: لآ مافيش سرحت شويه.... 


علي: ورد انا عند وعدي لو حابه ترجعيله انا ممكن احاول اقنعه.... 


ورد: علي انا مابحبش احمد ولا عمري هاحبه وانا اللي فسخت الخطوبه فاارجوك ماتفضلش تقولي اقنعه انا مش كده ومش بايره يعني .... 


علي: انتي ست البنات ياوردتي ماتزعليش

 اسف طب مالك حاسك زعلانه.... 


ورد: ماما زعلانه مني ومتجهلاني خالص علشان عملت كده.... 


علي: معلش ياورد هي بس واخده علي خاطرها شويه منك هي برضو ام اديها شوية وقت وهاتهدا وتنسى بأذن الله امك ست طيبه وهتسامحك..... 


ورد: يارب... 


علي: بقولك ايه جايه بكره 


ورد: فين


علي: خطوبة يونس 


ورد: بعتلي دعوه بس مش هاجي


علي: ليييه 


ورد: هايخطب واحده خنيقه ورخمه وسافله


علي: سيبك تعالي بس علشان خاطري والنبي عاوز اشوفك عشان خاطري بقى.... 


ورد: حاضر هحاول


علي بفرح: اعاااااا وردتي العسل ياناس يلا بقى سلاموز بقى ياقمري انام شويه علشان مدغدغ..... 


ورد: ماشي سلام


ورد: يارب خليك جنبي ماتسبنيش يارب ماما تفهمني وتسامحني يارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظ الجميع صباحآ في همه ونشاط للاستعداد لحفل الخطوبه...... 


استيقظت اسيا من نومها حزينه مقهوره... 

اخذت حمامآ ينعشها وتوضأت. وادت فرضها وقرءات وردها اليومي ودعت ربها ان يلهمها الصبر والقوه اليوم ثم رسمت الضحكه على وجهها وهبطت للاسفل. 


وجدت اسيا الڤلا يملئها الكثير من العمال.... 


زينه: يلا يامعلم كده ظبط الدنيا كده في السريع قبل مالليل يجي 

البوفيه البوفيه احيييه

نسيته امال هاتشلوحني


امال من خلفها: خلاص يابنت الفالحه ظبطه 


زينه: روح قلبي ياامولتي


اسيا: صباح الفل ياحلوين..... 


زينه: اعااااااااا اخيرآ صحيتي ايه يااما كل ده نوم..... 


اسيا: وماصحتنيش لسه يافلحوصه..... 


زينه: قلبي ماطاوعنيش ياقلب الفلحوصه.... 


اسيا: خدي حضن يابت


امال: يلا يا ذفته منك ليها عندنا شغل بالهبل 


زينه: اه ياني ياني اه يعني احنا نتنفخ هنا وام كلمبوا وبنتها بياخدوا وش نقاشه اعااااااااااا


اسيا: هههههه معلش ياختي يلا احنا ان شاءلله نخلص كل حاجه في السريع ونجهز انا وانتي ماشي،.  .  


زينه: ماشي ياختي وابيه يونس مديها طناش وفي الشركه انا مش عارفه هو قبل السلعوه دي اذاي.... 


اسيا في نفسها: طب كويس كده مش هاشوفه ولا هاحتك بيه حتى.... 


زينه: يابنتي. 


اسيا: ها ايه 


زينه: ها ايه  يخربيتك بتروحي فين كده يابنتي 


اسيا: مابروحش اخلصي يلا علشان نلحق....

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

مر الوقت عليهم وذهبت زينه واسيا لتجهيز انفسهم وجاء يونس وذهب للاستعداد 

هو ايضآ.... 


زينه: اسو اسو اسووووا


اسيا: في ايه يابنت المجانين انتي خضتيني


زينه: ابيه يونس جابلنا ميكاب ارتست هنا لحد البيت.... 


اسيا: لينا 


زينه: اومال لامي ايه ياحجه هو احنا اي حد ولا ايه يابت هع دا احنا من عيلة يونس الاسد


اسيا: تبآ لتواضعك يافتاه.... 


زينه: حبش اتكلم عن نفسي كتشير... 


اسيا: طبعاً  ياختي انتي هاتقوليلي المهم فين الحجه دي.... 


زينه: اوبس نسيت استني دلوقتي طالعه. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

مر الوقت وجاء الليل وبداءت الناس في الحضور للحفل.... 


كان يونس يرحب بالجميع...  


امال: يونس ياحبيبي ياسمين وسعاد خلصوا ومنتظرينك 


يونس: انا بعت سواق ليهم يجبهم زمانهم علي وصول.... 


امال: وماروحتش انت ليه ياحبيبي 


يونس: ياحبيبتي الضيوف وصلت ومافيش غيري يهتم بيهم ولسه علي ماشرفش فابعتلهم سواق..... 


امال: ماشي ياحبيبي علي راحتك.  .. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: ايه ياحجه جهزه 


ورد: اه زينه واسيا هناك


علي: اكيد  

استني انا جايلك اهو


ورد: لأ روح انت وانا جايه في الطريق... 


علي: ليه يابنتي انا هاجي اخدك 


ورد: لأ ياعلي ماينفعش غلط 


علي: غلط اذاي مش فاهم.... 


ورد: غلط يعني غلط ياعلي ماينفعش انا وانت مافيش حاجه تربطنا... 


علي باابتسامه: ليه ياورد مش انا اخوكي 


ورد: علي انت مش اخويا وماتقوليش اخويا دي تاني فاهم... 


#اصبح قلب علي يتراقص فرحآ من كلامها.... 


علي: حاضر مش هاقولها تاني طيب حاولي ماتتأخريش ماشي 


ورد: حاضر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كان يونس مشغول بالترحيب بالضيوف... 


امال: يونس ياسمين وصلت في العربيه روح هاتها يلا... 


يونس بملل: خليها تيجي 


امال: يونس ارجوك ماتتعبنيش معاك وروح هات خطيبتك... 


يونس: حاضر 


ذهب يونس اليها وصدم يونس مما راءها بها... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يوسف: يابنتي انزلي بقى خلصيني 


جميله: اوفففف حاضر حاضر نازله اهو 


هبطت جميله اليها 


يوسف بأنبهار: واو ايه العسل ده 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت جميله ترتدي فستان سواريه اسود بكم طويل ضيق بالكامل وتركت العنان لشعرها ووضعت ميكاب هادي فاصبحت ايه في الجمال  .... 


وسعاد: فستان من اللون الازرق ضيق للغايه وميكاب صارخ 


جميله: يلا بدل ماارجع تاني مش ناقصه احج... 


يوسف: الله يحرقك دبش فصلتيني يلا ياذفته... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: يانهار احيييه ايه ده نهار اسوح.... 


ياسمين: ايه رايك فيا ياحبيبي اجنن مش كده

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت ياسمين ترتدي فستان قصير للغايه فوق الركبه احمر ولديه فتحه من الضهر كبيره وتضع ميكاب صارخ للغايه... 


يونس بغضب: ايه القرف اللي انتي لابساه ده مش مكسوفه على دمك ياشيخه طب راعي سمعتي قدام الناس انتي اتهبلتي يابت انتي 


امال: في ايه ياجماعه صوتكم عالي ليه 


يونس: اتفرجي ياماما على اختك وبنتها... 


نظرت امال وصدمت من هيأتهم 


امال: يالهوي 


يونس: سمعتنا خلاص راحت بسبب الحلوين دول... 


امال: معلشي ياحبيبي خلينا نستحمل دلوقتي وعدي الليله دي علشان خاطري... 


يونس: اوففف حاضر ياماما حاااضر اتفضلي يابرنسيسه... 


اخذها يونس وذهبوا وسط تصفيق الجميع له 


احضرت امال خواتم الخطبه لهم ..... 


امسك يونس الخاتم ليضعه بيد ياسمين شيئآ ما جعله ينظر ليرى تلك الملاك التى اوقعته في حبها رغمآ عنه  

 

يونس بتوهان: يالهوييي ايه ده ايه ده نهار ابيض عسل طب اعمل فيها ايه ده اخدها بالعافيه احبسها جوه انا مش قادر انزل عيني عنها قلبي هايقف من كده يااارب.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت اسيا ترتدي فستان اوف وايت ضيق من الصدر وينزل بأتساع بكم يزينه حزام من  الوسط بنفس لونه  يلمع وحجاب وحذاء  مناسب له وتضع ميكاب هادي للغايه فكانت كاانها ملاك 


وبجانبها تلك الجميله ذات العيون الساحره زينه ترتدي فستان سماوي طويل هادئ جدآ  وحجاب بلونه وحذاء بكعب ومكاب هادئ 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

لم يراى احد هؤلاء الجميلات الا وانبهر من جمالهم الاخذ للانظار 


ظل يونس ينظر لتلك الجميله حتى نسى تمامآ وجود ياسمين بجانبه 


امال: يونس يونس ياحبيبي 


يونس: ها نعم 


امال: لبسها ياحبيبي يلا 


يونس: لما علي يجي 


امال: حبيبي لبسها دلوقتي وعلي زمانه جاي


يونس: مش مرتاح خايف اوي عليه خليه يجي الاول 


امال: يونس ياحبيبي اتوكل علي ربنا خير بأذن الله بس لازم تلبسها الخاتم بلاش تحرجنا ياحبيبي 


يونس: اوف حاضر 

ياسين ياسين يابني 


كان ياسين لا ينظر سوى لمن سحرته بجمالها وجمال عيونها 


يونس: يابني 


ياسين: ها  ايه ايه 


يونس: كلم علي شوفه وصل ولا لسه 


ياسين: حاضر 


انتهى يونس من تلبيس الخواتم 

بعد مده وصل يوسف ومعه جميله ذهب لهم يونس ليرحب بهم.. 


خلفهم وصلت ورد فذهبوا اليها اسيا وزينه ليرحبوا بها 


زينه: اش اش اش ايه الجمال ده كله يابت حلوتك ياعسل 


ورد: اتلمي يابت وبعدين انتم اللي عسلات ماشاء الله 


اسيا: لأ دا احنا لما نتهور ونلبس الحته اللي علي الحبل نبهرك... 


ورد: الصراحه دا انا كابهير انبهرت اجدع هههههه 

احم بقولكم ايه علي لسه ماجاش 


زينه بغمزه: لأ لسه ماجاش ياجميييل اتقلي كده يامنيله هاتجرسينا 


ورد: مش عارفه ليه قلبي واكلني عليه ايه 


اسيا: بأذن الله خير ياحبيبتي خلي ثقتك في ربك كبيره بأذن الله خير زمانه في الطريق.. 


ورد: يارب احساسي يكون غلط 


رحب يونس بيوسف وجميله.. 


يونس: ثواني ياانسه جميله هناديلك البنات تتعرفي عليهم 

زينه اسيا ورد 


التلاته: ايوه 


يونس: تعالوا يابنات 


ذهبوا اليه 


يونس: رحبوا بالانسه جميله وخلوها معاكم تتسلى علشان ماتزهقش مننا 


رحبوا بها والحقوا عليها السلام باليد وعندما جاء دور اسيا ظلوا الاثنين ينظرون لبعض فى استغراب شديد 


اسيا: غريبه ايه الاحساس الغريب ده مش عارفه ليه حاسه اني اعرفها 


جميله: في ايه حاسه اني مش اول مره امسك ايدها اووف مش عارفه فكك فكك 


ياسين: يونس يونس علي علي علي 


وقع قلب ورد فور سماعه اسمه 


يونس بخوف: في ايه ياياسين انطق 


ياسين: علي عمل حدثه وخدوه على المستشفى 


اللهم صلِّ وسلم وبارك عليك ياحبيبي يارسول الله ♥

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 74من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها


          #حبييه

♡♕♕♕♕♕♕♡

وصلت العائله بالكامل اما غرفة في المشفى دخلوا اليها بخوفدي وجدوا يونس يجلس امام الطبيب وراسه محيط بالضماضه 

وفتاه جميله تقف بجانبه وتضع يدها على ذراعه الاخرى 


امال: ابني حبيبي مالك ياقلبي ومين عمل فيك كده 


على: قلبي ياامولتي 


يونس: هو عامل ايه يادكتور 


الطبيب: اطمنوا هو كويس الحمدلله هو بس كسر بسيط في دراعه اليمين لازم هايتجبس بس.... 


علي: احيه احيه احيه احيه هاتتجبس ياعلي ياصغير على الشحططه اه ياااااني... 


الفتاه: اهدى يااستاذ علي علشان ماتتعبش 


علي: عيون الاستاذ علي


يونس برفعة حاجب: ايه يااستاذ علي 


على: ايه ياذفت 


امال: بس مين حضرتك 


الفتاه: احم بصراحه انا اللي خبط عربيته وكلمتكم..  


امال: يعني انتي السبب في اللي حصل لابني


علي: احلى سبب ياناس


يونس:عمر ديل الكلب مايتعدل..


الفتاه:بجد اسفه انتم عندكم حق تعملوا معايا اللي تحبوه بس والله غصب عني  انا كنت ماشيه في الطريق وكنت بكلم في تليفون مهم ومالاحظتش عربيته اسفه ليكم بجد وانا تحت امركم في يريحكم وتحبوا تعملوه


يونس:حصل خير والحمد لله انها جت علي قد كده انتي مالكيش ذنب هو نصيبه كده انتي بس مجرد سبب... 


الفتاه: اكيد كلامك صح طيب الف سلامه عليك يااستاذ علي وانا بجد مضطره امشي واسفه مره ثانيه للاستاذ علي 


علي: طب ماتخليك ياجميل انت ياحلو 


الفتاه:معلش يااستاذ علي مش هاقدر والله 


علي: قوليلي يالولو 


الفتاه: هههه الف سلامه على حضرتك يااستاذ علي يلا بعد اذنكم... 


علي: هييييح 


يونس وهو يمسك ذراعه: الف سلامه يالولو 


علي بصراخ: اااااااااه يابن ال....... انت ياذفت دراعي مكسور ياجاموسه انت..... 


يونس: معلش يالولو 


زينه: في ايه ياض ماتنشف كده يامنيل طري اوي  يخربيتك.... 


يونس: هههههه هههههه اديلوا خليه يتلم


علي: بس ابت منك ليه مش طلباكم ضيعتوا المصلحه عبو شكلكم


زينه: علشي علشي يابيضه علشي قطعت علي قلبي بصله مصننه


علي: وانا اقول ايه الريحه المعفنه دي جايه منين اتاريها منك اخييييييه يع.....


زينه: بس ياض دا ريحتي فله ييامعفن


علي: اتوكسي 


ثم نظر وجد ورد تنظر له بصمت وغضب وكانها علي وشك الانفجار .... 


علي: ايه ياورد ساكته ليه  مافيش الف سلامه حتى 


ورد بغضب مكتوم: حمد لله على سلامتك ياخويا


علي: الله يسلمك ياختي


يونس: انا رايح للدكتور اشوف نظام الجبس ده ياض 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

مر عليهم بعض الوقت حتى نصف الليل  ذهبت ورد لبيتها ووباقي العائله للبيت 

ذهب الجميع للنوم استعدادآ ليومآ جديد 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت اسيا من نومها ادت صلاتها وقرءات وردها اليومي وهبطت للاسفل وجدت الجميع علي طاولة الطعام 


اسيا: السلام عليكم 


الجميع: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


جلست بجانب زينه 


ياسر: صباح الصباح عليكم. 


سعاد: صباح الورد ياحبيبي اقعد افطر 


امال: يونس ياحبيبي ممكن تاخد خطيبتك معاك الشركه 


يونس: تعمل ايه ان شاء الله.... 


امال: هي حابه تشتغل معاك واهو تتعلم وتاخد خبره منك ياحبيبي 


يونس: انا معايا اسيا سكرتيرتي  مش محتاج حد تاني..... 


اسيا: احم هو بصراحه اسفه انا سيبت الشغل 


يونس: ننعم 


امال: يووونس انت نسيت اللي بينا ولا ايه 


يونس بتراجع: تمام ياماما تمام اللي تحبيه يااسيا... 


ياسر: طيب بما ان كله متجمع ممكن اقول حاجه ياطنط امال لو سمحتي 


امال: طبعا ياحبيبي خد راحتك 


ياسر: احم بصراحه ك كن كنت عاوز اطلب ايد اسيا من حضرتك 


صدمه وقعت علي مسامع الكل واكثرهم يونس توقف جسده كأنه شل ثواني واشتعل بالغضب وتحول كاانها اصبح وحشآ 


علي: احييييه الواد اتحول نهار اسود الله يرحمك ياياسر ياحبيبي هاتوحشني طب اجري طيب الواد يونس غبي مابيشوفش قدامه. 😭


لم تقل صدمة اسيا عنهم جميعآ 

نظرت اتجاهه وجدته ينظر لها بغضب جحيمي وكانه على وشك الانفجار علمت ان هذا الصباح لن يمر على خير 


امال: انت تعرف ان اسيا مش بن...... 


ياسر: عارف ياطنط وانا موافق وقابل بيها وحاببها برضوا 


امال: متاكد يابني


ياسر: اكيد ومصمم عليها


امال: بس يابني دي بنتي ولازم اديها للي يحافظ عليها وانت يعني لامؤخذه يعني بتشرب كتير والحاجات دي 


ياسر: عارف ياطنط وانا هاتغير علشانها والله بس هي تقبل وانا هاسعدها 


*كل هذا وهي تنظر لذلك الذي اصبحت عيناه بلون الدماء 


امال: اسيا 


اسيا:........ 


امال: حبيبتي 


اسيا:..... 


امال: اسو ياقلبي 


اسيا: ها اا نعم ياماما


امال: ايه رائيك


اسيا: في ايه


امال: في كلام ياسر


اسيا: اه.. ممكن اقول رائي بعد مااصلي الاول 


امال: طبعاً ياقلبي خدي راحتك 


ياسر: خدي راحتك ياقمر مستني ردك 


هنا وسمعوا صوت تحطم شيئ نظروا اتجاه ذلك الوحش الغاضب وجدوا يده تسيل منها الدماء وقطع الزجاج بجانبه 


امال:يالهوي يونس حبيبي في ايه ليه عملت كده زينه بسرعه هااتي الاسعفات 


*كل هذا وهو ينظر لها بغضب جحيمي ارعبها جعل جسدها بالكامل يرتعش من الخوف


 انتهت انتهت امال من معالجة الجرح... 


امال: الحمدلله عدت علي خير مش تخلي بالك ياحبيبي حرام عليك وقعت قلبي انت بالذات اموت لو اتعورت حتى خلي بالك من نفسك ياقلبي.... 


علي: عيني ياعيني 


امال: بس ياواد 


كل هذا ويونس لم يزيح عينيه عنها ولو ثانيه واحده 


اسيا بخوف من نظراته: ب بعد اذنكم هاطلع اوضتي ارتاح شويه محتاجه حاجه مني ياماما ... 


امال: سلامتك ياحبيبتي اجبلك دكتور.... 


اسيا: لأ ياحبيبتي دول شوية ارهاق بس هارتاح وهابقى تمام يلا بعد اذنكم... 


سعاد: محن بنات مايعه


امال: سعاد بس سيرتها بالغلط علي لسانك لأ ماشي


سعاد بغيظ : حاضر 


امال: يلا ياحبيبي اطلع ارتاح شويه في جناحك


يونس: ماشي بعد اذنك 


صعد يونس خلفها بكل سرعته وهو يتوعد بالكثير 


علي: قلبي مش مطمن للطلعه دي استرها يارب يونس رغم عصبيته العاميه واثق انه مش هايتهور ويتخطى حدوده بس يارب كلامي يكون صح. 


#يتبع.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسين: زينه ا انا انا بحبك بحبك من ساعت ماشوفتك وشوفة لامضتك وحبيت لسانك هههههه وعصبيتك لما عملتي حادثه حسيت روحي بتتسحب مني بقيت مشلول مش عارف اعمل ايه ولما..... لما دخلتي في غيبوبه انا اتجننت بقيت هاتجنن في بعدك عني فكرت اني  ماسمعش صوتك واشوف عينك اللي سحرتني دي جننتني واكتشفت بعدها اني مش بحبك دا بعشقك انتي ملكتيني بضحكتك ملكتي كياني بطيبتك وحنيتك بحبك يازينه..... 


زينه ببرود: بس انا مش بحبك ياياسين ولا عمري هاحب. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡


اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا وشفيعنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت75من رواية 


#عشقتها_رغم_صمتها

كادت اسيا ان تدخل غرفتها حتى وجدته امسك الباب بيديه قبلها


ارتعبت اسيا بشده عندما نظرت اليه وراءت عينيه.... 


اسيا بخوف: يو يو يونس ابعد ابعد عني


يونس بهدوء مخيف: ارفضي 


اسيا: افندم


يونس: ا ر ف ض ي


اسيا: ارفض مين


يونس: عريس الغفله اللي تحت 


اسيا: ارفضه ليه هو عارف حقيقتي وقابل بيا يبقى ليه ارفضه 


**ضرب يونس بيديه الحائط بجانبها مما ارعبها....... 


يونس: انتي ليا انا وبس ملكي انتي فاهمه... 


اسيا: انا مش ملك حد انت فاهم ابعد عني بقى انت ذي اخويا مابحبكش مابحبكش


يونس: احلفي


اسيا: اب ابعد من طريقي لو سمحت 


يونس: ايه مالك مش انتي مش بتحبيني يلا احلفي علشان اصدق انا واثق ان عمرك ماتحلفي بربك كدب يلا احلفي وبعدها اوعدك هابعد عنك..... 


اسيا: ابعد من طريقي ارجوك خليك مع خطيبتك وسبني في حالي 


يونس بأصرار: اح ل في


اسيا: ابعد بقى 


يونس: احلفي 


اسيا ببكاء: ايوه ايوه بحبك بحبك ارتحت 


جلست ارضآ وهي تبكي 


اسيا: بحبك وعمري ماحبيت ولا شوفت ولا هاشوف غيرك ايوه بحبك وبدعي ربنا كل يوم يشيل الحب ده من جوايا وارتاح بحبك وحبيت عيوبك قبل مميزاتك ارتحت ارتحت كده... 


يونس: ايوه ارتحت وهانزل دلوقتي اعرف الكل اني بحبك وهاتجوزك 


اسيا: وامك هاتوافق ببنت مغتصبه 


توقف يونس مكانه 


يونس: هاكلمها 


اسيا: طب والمجتمع هايوافق 


يونس: مايهمنيش يهمني انتي بس والباقي في داهيه... 


اسيا: انا مش هاقبلها على نفسي يايونس 


يونس: يعني ايه 


اسيا: يعني انا مانفعكش لا انت من توبي ولا انا من توبك يابيه انت دخلتني بيتك واهلك حبوني وعطفوا عليا وانا ماقدرش ارد الجميل ده بكده 


يونس: بس انا مش قادر ابعد عنك يااسيا والله حاولت بس مش قادر ياشيخه افهمي بقى حسي بيا  انا ماكنتش مقتنع بالحب ده بس انتي دخلتي حياتي غيرتيها وخلتيني احبك غصب عني اعمل ايه مش بأيدي انتي قوليلي اعمل ايه علشان ابعد وانا هانفذ 


اسيا بقلب يتألم: حب خطيبتك 


يونس: مستحيل 


اسيا: لأ مش حاول وحبها وهي طيبه وبتحبك وانا هابعد عنك


يونس بغضب: نجوم السما اقربلك من انك تبعدي عني فاااهمه انتي ليا وبس مخلوق مخلوق بس يلمسك غيري وعزت وجلالة الله لاقتله وهاتجوزك حتى لو غصب عنك سمعاني حتى لو غصب عنك ووريني مين هايقدر يوقفني سلام ياعروسه 


ذهب يونس وترك تلك الباكيه ارضآ تبكي بقهر على حظها.... 


اسيا ببكاء: يارب انا ببعد عنه لاني عارفه اني هاضره لو قربت ببعد علشان مهما كان امه بتحبني مستحيل تقبل واحده ذيي لابنها الوحيد مستحيل المجتمع يقبلني ليه مستحيييل هو غبي وعنيد مش راضي يفهمني يارب ساعدني ياسندي وضهري وحبيبي..... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب يونس بغضب لجناحه... 


يونس: غبيه غبيه غبيه غبيييييييه امتى بقى هاتفهمي اني مايهمنيش حد ولا يهمني اللي حصلك انا بحبك انتي بحبك انتي وبس 

بس انتي ليه بتصديني كده بس لا لأ يااسيا هاتجوزك حتى لو غصب لكن تاخدي غيري انسي انسي ياارب ساعدني انا هاموت لو قدرها تبقى لغيري اكتبهالي يارب والنبي يارب ساعدني ساعد عبد لاجأ اليك ..... 


*ثم خلع ثيابه وذهب ليفرغ شحنة غضبه فى الملاكمه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب علي لغرفته وتذكر ورد فاقرر الاطمئنان عليها اخرج هاتفه وضغط على رقمها وانتظر الرد.... 


ورد: السلام عليكم 


علي: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامل ايه ياجميل طمني عليك 


ورد: الحمدلله بخير 


على: مالك 


ورد: ماليش


على: مالكيش اذاي ماتتكلمي وتخلصي ياورد في ايه 


ورد: علي ماتزعقليش لو سمحت 


علي بغضب: لأ هازعق لانك مستفزه هازعق لان بجد كده كتير وانتي جبله مابتحسيش 


ورد: انا مستفزه ومابحسش ياعلي


علي: اه ياورد 


ورد: طب سلام 


علي: ور..... 

يوووه قفلة السكه بنت ال.... طب اعمل ايه بحبها بنت الجزم دي وهي جبله مافيش عندها دم الجاموسه دي طب اعمل ايه شكلي جيت اكحلها عميتها ياحوستك السوده ياعلي كنت بتنصح الناس دلوقتي مش عارف تنصح نفسك.. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت جميله من نومها اخذت حمامآ ينعشها وادت صلاتها وارتدت ثيابآ جديده وخرجت.... 


ريم: جوجو انا حضرت الفطار بسرعه علشان اتأخرت افطري بقا سل..... انتي مين 


جميله: هههههه اختك جميله 


ريم: بتهزري 


جميله: والله اختك يارخمه 


ريم بدموع: اعاااااا اختي عسل كده يالهوي ملاك ياناس عسل عسل 


جميله: هههههه بس يابت بتكثف ويلا بقى هش علي مدرستك علشان اتأخرتي.. 


ريم: اوبس صحيح طب يلا سلاموز يامزه 


جميله: هههههه سلام ياروحي... 


ذهبت جميله لعملها وكل من يراها فى يصدم من هيئتها الجديده المبهره 


جميله: سماعليكم ياعصعص


عصام: كنتي فييين ياذف........ ايه ده 😳


جميله: ايه يابني مالك 

فى ايه 


عصام: انتي مييين ايه ده ايه ده ايييه ده


جميله: يووووه فى ايه ياعم انا ذفت الطين جميله 


عصام: جميله جميله الهبله بتاعتنا 


جميله: استغفرالله العظيم يارب اه الذفته بتاعتكم... 


عصام: عسل يخربيتك بسم الله ماشاء الله قمر 


جميله: هههههه ربنا يخليك ياعصومي 


عصام: طب يلا ياختي القهوه بتاعت يونس بيه جاهزه ومش راضي يشربها غير لما انتي تطلعيها.... 


جميله: يادي ام القهوه بتاعت كل يوم انا زهقت

اعم انت.... 


عصام: يلا ابت اخلصي 


جميله: طووويب 


ذهبت جميله لمكتب يوسف لم تجد هبه بمكانها فاقررت الدخول 


وجدت يوسف يوقع بعض الاوراق  وهبه بجانبه.... 


جميله بغضب لما تعلمه: احم احم احم 


هبه: جميله روح قلبي ايه العسل ده يخربيت جمالك وشك منور ياروحي ربنا يحفظك 


جميله بهدوء: شكرا 


هبه: احم طب بعد اذنكم


اعادت جميله نظرها اليه وجدته في عالم اخر ينظر لها فقط وعلى وجهه ابتسامه بلهاء 


جميله: انت ياعم ماترد 


يوسف بتوهان: انتي مين 


جميله: يادي االنيله عليا وعلي اللي خلفوني هو انا مافيش حد في ام الليله دي يعرفني هنا ولا ايه يوووه.... 


وقف يوسف امامها... 


يوسف: يالهوي علي جمال امك ايه ده يابنتي اكيد امك كانت نحله علشان كده جابتك لينا ياعسل


جميله: اتلم ياعسل وخليك في هبه بتاعتك 


يوسف: بتغيري عليا ولا ايه ها هاهاها... 


جميله: نجوم السما اقربلك هش ياض 


يوسف بصدمه: ياض اه يابيئه بس سيبك انا بجد فخور بيكي انك اخدتي القرار ده الف مبروك بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن فيما خلق قمر يابت 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

كانت جميله قد اخذت قرار ارتداء الخمار اللف 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله بفرح: بجد عجبك 


يوسف: تحفه ايه في الجمال ياقمر بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك 


جميله: مغسي مغسي 


يوسف: وبالمناسبه دي القمر يسمحلي اعزمه على بيتزا من اللي بيحبها


جميله: اسفه يايوسف بس ماينفعش دلوقتي دلوقتي لازم احترم حجابي واحطه تاج 👑على راسي وحجابي يمنعني اخرج مع حد مايربطنيش بيه علاقه 

اسفه...... 


يوسف بفخر وحب: ولا يهمك ياقمر يسعدني قرارك وكلامك فرحني اكتر وبجد بفتخر بمعرفتك... 


جميله: طب يلا هاطير انا اخلص شغلي علشان الحق اجيب ريم سلام ياعسليه 


يوسف بصوت واطي: سلام ياقلب وروح العسليه... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب علي لورد فى المستشفى.... 


طرق الباب 


ورد: ادخل 


علي: انا جييييت قومي فزي هاتيلي حاجه اشربها.... 


ورد: افندم 


علي: اخلصيييي يابت انتي ويلا علشان عازمك علي الغدا 


ورد: بس 

علي: من غير بس اخلصي بدل مااعمل مصيبه هنا وتتفضحي وتبقى جنايه وانتي عارفه جناني 


ورد بأبتسامه هادئه: حاضر ثواني 


ذهبت ورد للخارج 

ثواني وقد انتهت من تجهيز نفسها 


ورد: يلا  


علي : بعديكي يابرنسيسه... 


ذهبوا  لمطعم بجانب المشفى وجلسوا في انتظار الطعام. 


على: ورد اسف 

ورد: اسف على ايه 


علي: اسف على كلامي وتعصيبي بس انتي رخمه 

ورد: انا رخمه ياعلي 


علي: اه ومستفزه كمان 


ورد: والله 


علي: خلاص ياختي انا اللي مستفز ماتزعليش بقى ... 


ورد: ماشي 


علي: عاوزك تساعديني فى حاجه ممكن 


ورد: اه قول يامصلحجي 


على: فاكره البنت اللي وديتني المستشفى لما انا عملت حادثه 


ورد: اه مالها 


علي: بصراحه عجباني اوي وك كنت حابب اتقدملها ممكن تيجي معايا... 


تحطم قلب ورد فور سماعها كلامه وعجز لسانها عن الكلام تمامآ ولا يأتي فى خاطرها سوى فكرت بعده عنها


على: ورد 

ورد:.... 

علي: يابنتي انتي ياامه ورررررد


ورد: هااا نعم 


علي بخبث: قولتي ايه 


ورد: فى ايه 


على: انك تيجي معايا اتقدم للبنت 


ورد: بتحبها ياعلي 


علي: مش لازم احب انا حبيت مره وتكسرت واترفضت يبقى بلاش احب  هي بنت جميله ولطيفه ومحترمه وانا اعجبت بيها 


ورد بغضب: خلاص يبقى الف مبروك بعد اذنك 


علي: استني يابت في ايه 


ورد: ابعد من وشي دلوقتي ياعلي وسيبني امشي 


علي: لأ لما افهم 


ورد: اوعى ياعلي من وشي مش فيقالك دلوقتي 


علي ببرود: لأ لما افهم فى ايه 

ورد: وقد خرجت عن حدود السيطره عاوز تعرف فى عاوو تعرف فى ايه في ان انا بحبك بحبك بحبك 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close